محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم | خبرگزاری فارس
https://www.farsnews.ir/news/14021019000156/%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D8%B8%D9%85-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D9%82%D9%85
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امیرالمؤمنین (علیه السلام) در فرمان به مالک اشتر فرمود: «و إنما عماد الدین و جماع المسلمین و عُدّة للأعداء، العامّة من الأمّة». عمادالدین یعنی تکیهگاه دین.
امیرالمومنین به ملّت خودش میفرماید، خطاب به ما هم هست. خیلی خب. جامعهی اسلامی هستید، تکیهگاه اسلامتان امتاند بدنهی مردماند. والعدّة الاعداء.
این ذخیرهی در مقابل دشمن اینها کی هستند، العامة من الامة. یعنی تودهی مردم. من یک وقتی یک تکههایی از نامه را مطرح کردم برای مسئولین چند سال قبل از این. که آنجا حضرت مقایسه میکند بین خاصه و عامه. خاصه یعنی نورچشمیها. عامه یعنی تودهی مردم. بیانات عجیبی دربارهی خاصه ذکر میکند بیانات عجیبی دربارهی عامه تودهی مردم ذکر میکند
📡 با کانال شبکه خبری ساوه و زرندیه در ایتا همراه شوید🔸👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2494890013C222090702f
"بهاریه های صائم کاشانی"
*بهاریه 1*
به پیشگاه جاودانه مرد تاریخ، میرزا تقی خان امیرکبیر و توصیف باغ فین کاشان
"باغ بهشت آیین"
سیمابِ سحر جاری، در باورِ باران ها
گلخندِ بهاران است، بر چهره ی بستان ها
هم جام ِسحر لبریز، از باده ی شبنم ها
هم ساغرِ گل سرشار، از نغمه ی باران ها
پروانه ی هستی بخش، پروازِ پرستوها
افسانه ی مستی بخش، آغوش ِگلستان ها
در وسعتِ بستان ها، گل های طرب رقصان
آن سان که شقایق ها، در دشت و بیابان ها
شهرِ گل و پروانه، کاشانه ی من کاشان
شهری که در آن مستند، پیوسته غزل خوان ها
تا دخترِ مهتاب است، چشمک زن و مهرافروز
زیبا و تماشایی ست، شب های خیابان ها
در باغِ بهشت آیین، آیینه ی عبرت بین
باغی که بود باقی، در خاطر ِدوران ها
باغی که به خون غلطید، از دهشتِ شب کیشان
باغی که به خود لرزید، از وحشتِ توفان ها
سروی ز تبار گل، در شهر و دیارِ گل
در ساغرِ غربت ریخت، خون ز آتش ِحرمان ها
با یادِ امیر اینک، صد چشمه گهر ریزم
جوبارکِ چشمانم، دریایی و طغیان ها
با نای سخن ریزم، آلاله ز هر ناله
وز سوزِ دل، انگیزم، بر جانِ نیستان ها
آیینه ی خوابم باز، در چشم ِسحر بشکست
ای چشمه ی چشمانم، امشب تو و باران ها
ای باغِ بهار آیین، ای رویش ِفروردین
ای از تو شراب آگین، مینای شبستان ها
فرِّ تو فراوان است، نازان به تو ایران است
ایرانِ تو سلطان است، بَر سلطه ی سلطان ها
سروِ تو سر افرازد، تا باغِ فلک، آنک
مهر ِ تو بَر افروزد، بر باره ی کیوان ها
سر چشمه ی جوشانت، پاینده و زاینده
گلناز فروشانت، طنّاز و گل افشان ها
اینک من و اینک دل، از شوقِ تو لبریزیم
ای گلشن ِشیدایی، ای روضه ی رضوان ها
تا خونِ امیر ای باغ، جاری ست به رگ هایت
گلشعرِ شرر خیزم، آتشکده ی جان ها
گردید گل افشان باز، گلواژه ی شیدایی
تا اوجِ تغزّل رفت، نیلوفرِ عرفان ها
بودم به غزل خوانی، چون صائم کاشانی
شد چشمه ی احساسم، جوشنده ی عصیان ها
صائم کاشانی
✳کانال اشعار صائم کاشانی👇🏻
@saemkashani2
* تنها عکس واقعی از امیرکبیر...
این عکس تنها عکس واقعی از میرزاتقی خان امیرنظام فراهانی (امیرکبیر)است که توسط میرزا ابوالحسن غفاری کاشانی (صنیع الملک) ترسیم شده است.میرزا ابوالحسن عموی «کمال الملک» نقاشی چیره دست بوده است که تابلوهای بی نظیر شاهنامه ی بایسنقری اثر اوست.وی در عهد ناصری و همزمان با امیرکبیر می زیسته و لقب «صنیع الملک» را ناصرالدین شاه به وی داده است.نسخه ی اصل و اصیل این تابلو بی نظیر سالها در موزه ی باغشاه فین کاشان نگهداری می شد اما در توطئه ای از پیش تعیین شده و با فریبکاری و دغلبازی در کوران انقلاب اسلامی هیأتی به سرپرستی عنصری صهیونیست آن را به سرقت برد و فقط یک کپی از آن در یکی از موزه های تهران نگهداری میشود.در اصالت این تابلو که نشان دهنده ی تصویر امیرکبیر است کمترین تردیدی وجود ندارد.
* تنها عکس واقعی از امیرکبیر...
این عکس تنها عکس واقعی از میرزاتقی خان امیرنظام فراهانی (امیرکبیر)است که توسط میرزا ابوالحسن غفاری کاشانی (صنیع الملک) ترسیم شده است.میرزا ابوالحسن عموی «کمال الملک» نقاشی چیره دست بوده است که تابلوهای بی نظیر شاهنامه ی بایسنقری اثر اوست.وی در عهد ناصری و همزمان با امیرکبیر می زیسته و لقب «صنیع الملک» را ناصرالدین شاه به وی داده است.نسخه ی اصل و اصیل این تابلو بی نظیر سالها در موزه ی باغشاه فین کاشان نگهداری می شد اما در توطئه ای از پیش تعیین شده و با فریبکاری و دغلبازی در کوران انقلاب اسلامی هیأتی به سرپرستی عنصری صهیونیست آن را به سرقت برد و فقط یک کپی از آن در یکی از موزه های تهران نگهداری میشود.در اصالت این تابلو که نشان دهنده ی تصویر امیرکبیر است کمترین تردیدی وجود ندارد.
✅ روح بزرگمرد تاریخ علوم و فنون ایران شهید جاوید جاه امیرنظام میرزا تقی خان امیرکبیر رحمت اللّه و رضوانه علیه، شاد و یادش گرامی روزگاران باد آمین یا رب العالمین 💐🙏
هدایت شده از مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
🖋️📚✅
رزومه پژوهشی استادسیدعلی اصغرموسوی در سایت "اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه صداوسیما" کتاب ها و مقالات فعالیت های پژوهشی
http://pajuhesh.irc.ir/product/researcher/show/ra/%D9%85/page/2/id/2184
✅ادامه مقالات پژوهشی و اطلاع از دانلود و مطالعه رایگان آن ها در لینک زیر:
🖋️📚https://eitaa.com/saa_institute
سخت است، اگر سخت، ولی زیسته ایم
با شور و صفای ازلی، زیسته ایم
دنیا که به عرض و طول،محکوم فناست !
با عشق محمد (ص)و علی(ع) زیسته ایم💐✅💚
/سید علی اصغر موسوی
#saapoem
هدایت شده از مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
🌷
هوالحی الذی لایموت
شب جمعه ، شب رحمت و مغفرت برای
عزیزان رفته تاملکوت!
در شب های پایانی جمادیالثانی قرار داریم به یاداموات بزرگوارمان، اولیاء و انبیاء الهی، شهدای اسلام(شهدای اخیر فلسطین و کرمان) ،شعرا،علما،اندیشمندان، فقراوتمام بی وارثان و تمام محرومین جامعه جهانی و همچنین «والدین و مهین دخت یاسمین و اموات بنده» واموات محترم اعضای گروه بخصوص برادرارجمندم جناب آقای امید علی بختیاری و والده جناب دکتر مزدک اخوان ثالث، رحمت الله علیهم اجمعین
در این شب که آکنده از «صلوات بر اهل بیت سلام اللّه علیهم» است، «فاتحه» ای نثار کنید💐🙏
اجرکم عنداللّه کثیرا 🌳
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات ، بالنبی و آله الفاتحة مع الصلواة🌷🌴🙏
#الفاتحه
#saapoem
هدایت شده از مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
بسم اللّه الرحمن الرحیم
قیام وظهورحضرت موعودعلیه السلام :
از«خرافات خیال انگیز»تا«حقایق انکارناپذیر»!
بدون مقدمه، ضمن عرض ادب و سلام و احترام خدمت مولایم حجت الله و بقیة الله اعظم حضرت مهدی(عج) باید عرض کنم، حقیربه موضوع «غیبت و ظهور» به شکلی نگاه می کنم که درهیچ یک از آموزه های دینی(که ازمحضر اساتیدویاکتب مهدوی فراگرفته ام) وجود ندارد!
۱- «غیبت»حضرت علیه السلام «بی بدیل و بی شبیه»است وازلحاظ علم بشری کاملاً دست نیافتنی!(فقط به اذن اللّه، اسرارش فاش خواهد شد ان شاء اللّه)
۲- «ظهور» ایشان، فراگیرتر ازتمام باورهای موجوداست که متأسفانه،امروزه بسیارساده انگارانه تصورمی شود!
لطفا به تصویر مطلب به دقت نگاه کنید:
امپراتوری بنی العباس! درطول وعرض جغرافیایی بسیار وسیع!
خوب، فرض کنیم حضرت موعود علیه السلام(ان شاء اللّه) درهمین روزگار موجود،ظهور کنند(حال ازکنارکعبه یا جای دیگر،مثلاً مسجد کوفه)برای بازپس گیری این منطقه وسیع ازجهان،چه امکاناتی باید همراه داشته باشد؟!
حتی،اصل پرسش این است :
چرا خداوندایشان را(حتی درزمان «آل بویه» و تضعیف قدرت بنی العباس)به فرمانروایی جهان نرسانیدندتابعدازصدها سال تازه بازپسگیری اش بسیارسخت ترازآن روزها باشد؟!
افرادی که شأن ومنزلت«قیام جهانی» حضرت را با اشعار و «سرود» های ساده انگارانه تاحدیک«فرمانده نظامی»پایین می آورند گویی حتی به این نکات کاملاً ریز،اما اساسی پی نبرده اندکه فرمانروایی «کل جهان» منظور نظر حضرت حقتعالی(جلّ جلاله الشریف) درظهور «قائم آل محمد (ص)» است،نه «خاورميانه»ونه چند شهرمقدس، در جغرافیای سیاسی «شیعه»!🖋️📚✅
سیدعلی اصغرموسوی
#سعا
#saapoem
هدایت شده از مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
استدراک غیبت✨✨✨
غیبت مولای ما از جنس استدراک نیست ✨
چون که اصلاً صحبت غیبت زآب و خاک نیست✨
آنچه فهم ما کم آورده، «شهودباور» است✨
طُرفه اکسیری که حتی در دل افلاک نیست
«نوع غیبت» گر كه می شد آشکارا، دشمنان✨
طعنه هایی می زدند آن دم:[ که مارا باک نیست!
-هرزمان خواهد بیاید «مهدی موعود» تان!
ازبرای اهل قدرت، هیچ دهشتناک نیست!!]
**
فاش اگر هرگز نشد «اسرارغیبت»، پس بدان
ِسِرّ حق برقوم شیطان قابل ادراک نیست!
کار تكراري ندارد حضرت حق در بساط✨
فهم غیبت درقیاس و منطق «شکّاک» نیست!
غیبت موعود در عین «ظهور» است و حضور ✨
معجزه بالاتر از این در بسیط خاک، نیست
همچو خورشید است «موعود امامیّه» که شب
هست، اما درنگاه مردم کاواک، نیست!
كاواك؛
پوك ،ميان تهي، بي مغز و خرد
مکتب شعرامامیه
سیدعلی اصغرموسوی
قم - ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
#سعا
#سیدعلی_اصغرموسوی
@Palliative
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷. #saapoem
هدایت شده از مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
مردان نیک روزگار
یاران بی روی و ریا :
جناب مسعود خرمی از قم
جناب هادی بیابانی از زرندیه
💐😊💚
📲. https://eitaa.com/saa_institute
هدایت شده از مؤسسه فرهنگی، هنری «سَعا»
🌹فرشته درعرق باران🌧☔️
به سمت پنجره می چرخد، نگاه بی رمق باران
دوباره میل تراویدن نشسته در عرق باران
همان، که عاشق تنها گفت: بدون عشق تو می میرم!
شبی که ماه نمی گیرد، به روی سر طبق باران
زلال زمزمهی عشق است، کنار آینه می بارد:
غزل غزل، غزلِ عاشق، ورق ورق، ورق باران !☔️
چه روزهای قشنگی بود از این که یکسره می دیدم
کنار پنجره می روید، فرشته در عرق باران!
کجاست، ای دل غم پرور ، شمیم گیسوی عطرآگین ؟
نگاه پنجره می چرخد به سمت بی رمق باران! 🌧☔️🌧
سیدعلی اصغرموسوی
قم - ۱۳۷۷
#سیدعلی_اصغر_موسوی
#سعا
#saapoem
@saapoem
https://eitaa.com/saa_institute
صلوات خاصه امام باقر علیه السلام
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ بَاقِرِ الْعِلْمِ وَ إِمَامِ الْهُدَى وَ قَائِدِ أَهْلِ التَّقْوَى وَ الْمُنْتَجَبِ مِنْ عِبَادِكَ اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهُ عَلَما لِعِبَادِكَ وَ مَنَارا لِبِلادِكَ وَ مُسْتَوْدَعا لِحِكْمَتِكَ وَ مُتَرْجِما لِوَحْيِكَ وَ أَمَرْتَ بِطَاعَتِهِ وَ حَذَّرْتَ مِنْ مَعْصِيَتِهِ فَصَلِّ عَلَيْهِ يَا رَبِّ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ ذُرِّيَّةِ أَنْبِيَائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ وَ رُسُلِكَ وَ أُمَنَائِكَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ .
خدايا درود فرست بر محمّد بن على،شكافنده دانش،و پيشواى هدايت،و رهبر اهل تقوا،و برگزيده از بندگانت.خدايا چنانكه او را قرار دادى براى بندگانت نشانه،و براى كشورهايت مشعل نور،و محلّ سپردن حكمتت و تفسيرگرت وحىات،و به فرمان بردن از او فرمان دادى،و از نافرمانىاش برحذر داشتى،پس بر او درود فرست،اى پروردگار برترين درودى كه بر يكى از فرزندان پيامبرانت و برگزيدگانت،و رسولانت و امينهايت فرستادى،اى پروردگار جهانيان🌴🌷🌴
#saapoem
@saapoem
https://eitaa.com/saa_institute
🖌کیهان علم📚
- فرمود«ص»:می آیدکسی همنام بامن
درقدرت تشخیص،او برهان علم است
او درمحیط عقل و در سامانهٔ عشق
چون گوهری تابنده دردامان علم است
ممدوح مشکات زمین و آسمان،هم
مشهور تفسیر صریح،آسان علم است
درترجمان آیه های کهکشان وار
تک اختر برج شرف،کیهان علم است
باقر«ع»به معنای شکافنده سبب را
بی انفعال ذره ای،از جان علم است
مجموعهٔ علم زمینی ، آسمانی
در محضر تدریس او ،شایان علم است!
حق درضمیرباورش گنجانده حکمت
دربین آل مصطفی «ص»،ایوان علم است.📚
صل اللّه علیهم و آل الاطهار🌷🌴
مکتب شعر امامیه
مکتب شعر دینی در ایران
سیدعلی اصغر موسوی
قم-۲۷ تیر ۱۴۰۰
#باقر_العلوم
#سعا
#saapoem
@saapoem
https://eitaa.com/saa_institute
💐«یا باقِرَ عِلْمِ النَّبِیّیِن»
سید علی اصغر موسوی
حتی به ابعاد کهکشان، حتی به وسعت تمام ذرات عالم، دست نایافتنی و دشوار به نظر می رسید؛ علمی که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم ، از خود به ودیعت نهاده بودند! علمی که حتی بعد از امیرالمؤمنین، علی مرتضی علیه السلام ـ یگانه سمبل علم الهی، ـ نیاز به مفسر و معلّمی توانا داشت، تا اسرار علوم قرآنی و احادیث نبوی صلی الله علیه و آله وسلم را برای همگان آشکار کند.
وعده آمدنش را خداوند به حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم ، بشارت ظهورش را به یاران رسانده بودند؛ بشارتِ مولودی که «باقرَ الْعِلْمِ بَعْدَ النَّبی صلی الله علیه و آله وسلم » خواهد بود.
بشارت مولودی که هم به نام و هم به سیرت، به پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم شباهت بسیار داشت.
چه بشارتی نیکو و چه حضوری آسمانی! آن هم سر نهادن در آغوش کسی که عشق، به وجودش، همیشه می نازد! کسی که خون خداوند در شریان هستی بوده و هست؛ امام حسین علیه السلام ! امامی که چلچراغ هدایت و کشتی نجات است! امامی که آسمان از شنیدن نامش، تواضع می کند! بشارتت باد یا اباعبداللّه علیه السلام ! میلاد خورشیدی که شاهد جانبازی ات در کربلا خواهد بود و عطر کربلایی تو را به تاریخ امامت پیوند خواهد زد!
تبارک اللّه از این ظهور نورانی، که خانه امامت را غرق نور خواهد کرد!
تبارک اللّه از این شادمانی که خانه های بنی هاشم را غرق ترنّم و صلوات کرده است!
تبارک اللّه از این نگاه زیبا که طراوت مصطفوی صلی الله علیه و آله وسلم اش، آسمان را به تسبیح وا می دارد.
تبارک اللّه از این عطری که سراسر مدینه را مست خویش کرده است!
تبارک اللّه از نجابت چشم هایش که اصالت علوی را نشان می دهند!
«أَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا باقِرَ عِلْمِ النّبیّین!
السلام علیک یا اباجعفر یا محمد بن علی علیه السلام !
سلام بر تو ای وارث انبیا و رسولان الهی!
سلام بر تو ای امام المؤمنین!
سلام بر تو ای حجت خداوند جهانیان!
سلام بر تو ای شکافنده علوم الهی!»
درود بر قلم توانایت که شعور انسانی را به ناباوران مردّد، آموخت!
درود بر صداقت بیانت که دوست و دشمن را شیفته خود کرده بود!
درود بر حلقه ای که خاتم گوهرینش تو بودی و گنجینه دل ها، آکنده از حضور نورانی تو بود. درود بر قنوت های سرشار از مهربانی ات که شفای دل های دردمند بود و امروز هم زائران بقیع را بی نصیب از شفا نمی گذارد.
مولاجان، یا اباجعفر علیه السلام !
چه زیبا روزی است امروز، که دل، شوق آمدنت را جشن گرفته است و به لحظه های سبز یادت درود می فرستد!
مولاجان! تو را قسم به لحظه های شادی آفرین خانه ای که برای اولین بار، صدایت در آن طنین انداز شد، دل هایمان را از عشقت مالامال و زیارتمان را قبول کن! هرچند دست هایمان از زیارت بقیع کوتاه است، اما اینک این تو و این دلِ عاشقانت! 🌹🌹💐🌹🌹 http://telegram.me/saapoem
https://eitaa.com/saa_institute
قدرمجموعه گل
نه رباعی ، نه غزل ، قدرتورا فهمیده ست!
نه قصیده به عمل ، قدرتورا فهمیده است
قدرمجموعه ی گل ، بلبل عاشق داند !
که از آغازغزل ، قدرتورا فهمیده است.
عطر نام تو به لب ، حضرت پیغمبر(ص)گفت:
فارغ از هرچه مثل، قدرتورا فهمیده است
برتنت کرده خداوند ردای دین را
تا که هراصل و بدل ، قدرتورا فهمیده است
ای "شکافنده علم دوجهان" ازدل خاک
عقل ، بی بحث و جدل، قدرتورا فهمیده است
عشق هم ، سایه نشین حرم ادراکت –
ازهمان روز ازل، قدرتورا فهمیده است...
مکتب شعردینی
مکتب شعرامامیه
سیدعلی اصغرموسوی
قم-20/1/1395
🌹🌹💐🌹🌹 http://telegram.me/saapoem
https://eitaa.com/saa_institute
✅ شادی - اندوه 🎭
گرایش به «شادی» یا«اندوه» در جامعه
سیدعلی اصغرموسوی
(شاعر، نویسنده، پژوهشگر ونظریه پرداز ادبیات دینی)
طرح موضوع شاید قبل از توجه به نگاه جامعه شناسانه، اصولا در فردیّت و رفتارهای سایکولوژیک فردی به شمار بیاید، اما سوق دادن هر جامعه ای به یکی از این دو گرایش در مدت زمان طولانی مشکلاتی را هم به دنبال خواهد داشت که نیازی به طرح و توضیح آن نیست (هرچند بسیار مهم است!)
**
حال چرا این موضوع به ذهنم رسید!
در طی چند روز گذشته با ورود به ماه «رجب المرجب» عده ای سعی در تبریک و اطلاع رسانی و تهنیت «ولادت امام باقر العلوم علیه السلام» بودند و عده ای هم در تدارک هیئتی «شهادت امام هادی علیه السلام»آن هم چند روز پیشتر و درست در روزان و شبان ورود به ماه رجب هستند!؟
این چه دلیلی می تواند داشته باشد؟
چرا محافل دینی ما اغلب به جای«شادی و سرور و حدیث خوانی و وعظ» تبدیل شده است به مجالس «عزا و گریه و نوحه و روضه و مداحی»؟
حقیر در طرح این بحث، نه دنبال ترجیح این موضوع به آن و بالعکس هستم و نه قصد برخورد «سلبی یا ایجابی» با یکی از دو گرایش مطروحه را دارم!!
بلکه به دنبال آسیب شناسی این پدیده «حزن» و اندوه در مکتب تشیع (البته نه با تعرّض به اصالت موضوع در نصوص حقیقی دین) هستم؛ که این همه اصرار بر اندوه و حزن و گریه و زاری برای گرامیداشت «یادمان اهل بیت علیهم السلام»ناشی از چه انگیزه هایی است و چرا؟!
ادامه خواهد داشت....
ان شاء اللّه 🖋️📚💐🙏
https://eitaa.com/saa_institute
#saapoem
#سعا #استاد_سعا
#شادی #اندوه #ولادت #شهادت #آسیب_شناسی
هوالعلیم🌹
🖋️هستی شناسی:
✅سیدعلی اصغرموسوی
پرسش : انسان زنده درچند عالم از عوالم حیات (هستی) می تواند حضور پیدا کند؟!
ضمن عرض ادب و احترام به دوستان اندیشمند، باید عرض کنم:
عوالم حیاتی که اغلب ازآن ها پرسش می شود به عنوان «عالَم» هستند و نه مکان و کیفیت حضوردرآن !
و منظوربنده از «عوالم هستی» ازقرارزیر است :
1- عالم ناسوت (دنیاوخاک وخیال)
2-عالم ملکوت (حس ومثال)
3- عالم جبروت (عالم ارواح مومنین و اولیاو انبیا)
4- عالم لاهوت ( عالم متعالی حضرت رسول (ص) قاب قوسین) و بعدی عالم که نه عرش الهی (هو) یا (الله) که محیط برهست و نیست است.
.. واما :
✅ناسوت :عالم (دنیا)خوروخواب و آمیزش و تولد و مرگ و فنا ،خیال و حس ومثال و تصویر ،عقل و روح ؛ است.
✅ملکوت :عالم (برزخ) و حس و مثال و عقل و روح است .
✅ جبروت : عالم(ارواح ) ارواج مجرده و عقول ، روح و قرب پروردگاراست.
✅ لاهوت : عالم خلوت الهی برای حبیب خود و عالم صفات مقدسه است.
تداخل درهرکدام باید دارای مراتبی باشد که "ادراک" آن عالم و حضورش برای شخص "مدعی" مشخص کند! حال فرض گیریم کسی از عرفا و صلحای روز گاروفات کند به کدام عالم متعلق خواهد بود تا "قیامت کبری"؟!
چگونه می تواند شخص "زنده" ! که نه پیامبر است و نه امام ! وارد عالم "ملکوت " - آن هم نه درخواب ، که دربیداری- شده و با شخصیتی از عرفا و یا صلحا ارتباط برقرارکرده و گفت و شنود داشته باشد؟
اصلااین " کشف " و عالَمِ کشف مال کدامیک از عوالم گفته شده است؟!
مگرمی شود بدون "مرگ" وارد عالم ملکوت شد و با افراد برزخی به مصاحبه پرداخت ؟! حال ببینیم چه جوابی دوستان پژوهنده دارند ، برای این همه "کشف و مکاشفه "هایی که برای برخی از «اوتاد و علما» می نویسند و «عوام» هم تصدیقشان می کنند؟!
https://eitaa.com/saa_institute
#saapoem
#سعا #استاد_سعا
#هستی
#حیات
#عوالم_هستی
#ناسوت
#ملکوت
#جبروت
#لاهوت
رییس انجمن بسیجیان اهل قلم قم: بسیج به یک زمان و قشر خاص محدود نیست - ایرنا
https://www.irna.ir/amp/5113765/