eitaa logo
کانال رسمی حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی-ره
3.4هزار دنبال‌کننده
537 عکس
144 ویدیو
36 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم این کانال، تنها کانال رسمی جهت نشر معارف عالم ربانی حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی (ره) در پیام رسان ایتا می باشد که زیر نظر بیت شریف معظم له فعالیت می نماید. مدیر کانال: سید محمد یعقوبی قائنی @yaghubi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « آثار صفات خدایی در وجود انسان » ⬅️ ظاهرا مرحوم آقای قاضی بودند که می‌فرمودند: سعی کنید لااقل یکی از صفات خدای متعال در شما باشد و آن صفتِ خدای متعال را با خودتان به آن عالم ببرید که همان یک صفت شما را نجات می‌دهد ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ ⬅️ افعال برای زاییدنِ صفات است این افعالِ خوب برای آن است که در انسان صفات خوب پیدا شود خودِ افعال زائل می‌ شوند اما صفات باقی می‌ مانند ⬅️ بعضی‌ ها صفات خوب مثل: گذشت، رحم و حس همدردی ندارند و فقط برای تظاهر و ریا و تعریفِ مردم این افعال در آن ها ظاهر می‌ شود اما « برای خدا » نمی‌ توانند یک قدم بر اساس عواطف انسانی بردارند... ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ ⬅️ اگر کسی اعتقاد درست به توحید داشت و تا اندازه‌ای معنای توحید را فهمید تمام امر دنیا و آخرتش اصلاح می‌ گردد و هر چه بیشتر در توحید پیشرفت کند به صفات انسانی که همان صفات خدایی است بیشتر متصف می‌ گردد و از صفات حیوانی و بهیمی پاک‌ تر می‌ شود طیران مرغ دیدی تو ز پای بند شهوت به در آی تا ببینی طیران آدمیت اگر این درنده خویی ز طبیعتت بمیرد همه عمر زنده باشی به روان آدمیت ۵۹ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « تأثير اعمال بر نفس » ⬅️ وعده هايى كه براى انجام اعمال و اذكار فرموده اند و امورى كه بر آنها متفرع ساخته اند لازم نيست هميشه در عالم خارج تحقق يابد بلكه اگر انسان به دقت بنگرد مى بيند كه عمدتا صفات و آثارى مورد نظر است كه به وسيله ى اعمال در نفس ظاهر مى گردد البته منافات ندارد كه خارجا هم محقق شود لكن مقصود عمده از انجام اعمال همان اثرى است كه بر نفس مى گذارد مثلاً اينكه خداوند در قرآن مى فرمايد: ⬅️ « وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْری فَإِنَّ لَهُ مَعيشَةً ضَنْكًا » (طه/۱۲۴) 💠 «كسى كه از ياد من روى گرداند براى او زندگى تنگ و دشوارى خواهد بود» معنايش اين نيست كه الزاما فقير و بى پول مى شود بلكه هرگاه دل انسان از ياد خدا خالى شد تاريكى وجود او را فرا مى گيرد و با اينكه ممكن است ثروتمندترين افراد باشد دائما دلش گرفته و از خود بيزار است ظلمات اندر ظلمات اين است معناى «معيشت ضنك» و در مقابل چه بسيار فقراى صالحى هستند كه هيچ چيز ندارند امّا در دل چنان شاد و مسرورند كه گويا همه چیز دارند ⬅️ هم چنين اينكه وارد شده: 💠 «تظاهر به فقر خود موجب فقر است» لازم نيست در اثر اين كار حتما سرمايه ى انسان تلف گردد بلكه بسا حالت فقر و دنائت در نفس او پيدا شده پيوسته خود را محتاج مى بيند چه بسيارند كسانى كه ثروتمندند ولى نفس شان فقير است و در برابر پول دارتر از خود - با اينكه نفع مادى هم عايدشان نمى شود - تملق مى كشند و «چاكرم» و «نوكرم» مى گويند اينكه فرموده اند: ⬅️ «مَن تَواضَعَ لِغَنِىٍّ طَلَباً لِما عِندَهُ، ذَهَبَ ثُلُثا دينِه» 💠 «كسى كه براى ثروتمندى به خاطر رسيدن به آنچه نزد اوست تواضع كند دو ثلث دينش از بين مى رود» معنايش چيست؟ آيا به اين معناست كه مثلاً ديگر نماز نمى خواند يا روزه نمى گيرد؟ خير ⬅️ همه ى اينها مربوط به نفس است يعنى از دارايى نفس كاسته و بر قباحت آن افزوده مى شود و چه اندك است مؤمن! يعنى كسى كه نفس او واقعا غنى است و در مقابل ثروتمند نه تنها تعظيم نمى كند بلكه كوچك ترين توجهى به مال او ندارد، با آنكه چه بسا به حسب ظاهر فقير هم باشد رسول خدا صلى الله عليه و آله مى فرمايند: ⬅️ «لَيسَ الغِنىٰ عن كَثرةِ العَرضِ وَ لٰكِنَّ الغِنىٰ غِنَى النَّفسِ» 💠 «بى نيازى از زيادى مال و حطام دنيا به دست نمى آيد بلكه غناى حقيقى بى نيازى نفس است» ⬅️ بنا بر اين هرگاه انسان نماز يا دعايى را كه مثلاً براى وسعت رزق يا نجات از گرفتارى وارد شده بخواند و به دنبال آن باطنا خود را بى نياز ببيند يا فكرش از آن ناراحتى آزاد شود و نفسش از قيد آن خلاصى يابد در حقيقت به نتيجه ى مطلوب رسيده و به گونه اى دعايش مستجاب شده است ⬅️ تمام تأثير و تأثرات مربوط به نفس انسانى است حسنات و سيئات نيز همه روى نفس اثر مى گذارند اينكه در روايات آمده: 💠 « آن مقدار از نماز مورد قبول حق واقع مى گردد كه با حضور قلب باشد » يا عمده ى ثواب عبادات استيجارى را براى نايب دانسته اند ⬅️ همچنين كلام پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله - در باره ى شخصى كه وصيت كرده بود انبار خرمايش را تصدق كنند - مبنى بر اين كه 💠 « اگر او خود يك دانه ى خرما صدقه مى داد برايش بهتر بود » همه ى اينها همين معنا را تأييد مى كند كه ميزان در سنجش اعمال عبارت از مقدار تأثرى است كه نفس انسان از آن پذيرفته است 📓 « سفینةالصادقین ص۴۳۵ » ۶۰ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
11.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
° 🔘 « فریب‌ های شیطان » ▫️ و خطر تعلقات دنیوی ⬅️ شیطان پدرش در میاد بخواد انسان بندگی کنه اذیت می‌کنه من گاهی وضو ندارم می خوام وضو بگیرم سختمه می‌خوام ذکر بگم میگه: می‌خوای بی وضو ذکر بگی میگم تا چشمت کور شه میگم ذکر میگم چون نمیتونم وضو بگیرم ▫️پناه بر خدا باد اونایی که غرق در دنیاند و محبت دنیا آنها را کشته وقت مردن ابلیس میاد میگه ببین خدا بین تو و این دارایی‌ های تو جدایی داره میاندازه [که] بغض [ خدا را ] پیدا کنه پناه بر خدا یک ذره بغض اگر در دلش وارد بشه تا ابد در جهنمه یعنی تعلق، بدی اش اینه اونوقت دیگه حال سکرات، انسان در اختیار خودش نیست توش بارز [ظاهر] می شه ۲۲ 💠 فهرست منتخب کلام 💠 @sadeghin_ir
lasto-ansaho-vahida.mp3
4.91M
🔳 « لَستُ أنساهُ وحيداً يستجير » ▫️روضه حضرت سیدالشهداء (ع) ⏪ « آقای موحدی » ⬅️ لَستُ أنساهُ وحيداً يستجير و يُناديهم ألا هَلْ من مجير و يَرى أصحابهُ فوق الهجير صُرَّعاً مثلَ النّجومِ الزّاهرات نَومُكم طالَ فقوموا يا كِرام وادفعوا عن حَرَمِ اللّهِ الطُّغاة لِمَ ادعوکم فلا تستمعون اَمَلَلْتم نصرتی ام لا... 🔳 روضه حضرت علی اصغر(ع) 💠 فهرست مداحی‌ ها؛ امام حسین علیه السلام 💠 @sadeghin_ir
ya-tabiba-man-la-tabiba-lah.mp3
1.56M
💠 فرمایشات عالم ربّانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 «یا طبیب من لا طبیب له » ⬅️ ای طبیب کسی که طبیبی نداره ای انیس کسی که انیسی نداره یعنی اگر از همه جا بریده شد طبیبی نداشت طبیبش اونه با کسی انس نداشت، انسش اوست وقتی با زید و امر و اینا مأنوس بودی اون انیسش نیست یعنی اون جا جایی است که باید از همه چیز تخلیه شی تا بری اون جا... طبیب خیلی هست اما این طبیبی نداره یعنی اینکه می‌دونه که این شفا دهنده اش خداست از همه جا بریده می‌شه یا حبیب من لا حبیب له ⬅️ یعنی همه اش اینه که باید اضافات را : اَلتّوحید إسقاطُ الاضافات هر چقدر گیر باشی اونجا حجابه خیلی راحته منتها آدم اینا را باور داشته باشه و پاش وایسته اونی که ارزش داره ایمان به این وعده های خدا و ایمان به این دعاها و اینها تمام پر از معرفته یا منتهی همم العارفین منتهای همت عارف، خداست همت داره اما منتهی میشه به اونجا یا من ذِکرُه حُلوٌ کسی که یادش شیرینه پس چرا شیرینی‌اش را نمی‌فهمیم ⬅️ طبیب‌های قدیم که می‌خواستند معالجه کنند معالجاتشون اینطور بود که اول بدن را از اخلاط فاسده پاک می‌کردند اول کارکن می‌دادن مسهل می‌دادن تو دل، اخلاط فاسد پاک شه بعد شروع می‌کردند معالجه کردن و این درسته درسته دستورهای خدا هم اینطوریه اول باید درون را پاک کرد از صفات رذیله از غیر خدا اگر مملکت خودت را امن و امان کنی باید دزدهای تو را بیرون کرد دروازه را هم بست از بیرون دزد نیاد تو بعد درست می شه انسان خودش یک مملکته یک عالمه هر یک انسانی یک عالمه... ۲۴ 💠 فهرست فرمایشات صوتی 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « همت والای حضرت شعیب (ع) » ▫️( برگرفته از سخنرانی ۸ محرم ۶۱ ) ⬅️ شعیب پیغمبر علی نبینا و آله و علیه السلام [ در روایت ] دارد: بَکیٰ حَتّیٰ عَمِیَت عَیناه این قدر گریه کرد شعیب (ع) تا چشمانش نابینا شد فَرَدَّ اللهُ عَلَیهِ بَصَرَه خدای متعال چشم هایش را به او برگرداند باز گریه کرد... خطاب شد: یا شعیب لِمَ تَبکي؟ برای چی گریه می کنی؟ اگر گریه ی تو از ترس عذاب و جهنم من است من تو را از عذابم ایمن کردم و اگر گریه ی تو از شوق بهشت من است من بهشت را بر تو مباح کردم ⬅️ بعد عرض می کند ▫️[ به این مضمون ] : الهی گریه ی من نه از ترس عذاب توست و نه از شوق بهشت توست لٰکِن وَجَدتُ حُبَّکَ فی قَلبی فَأبکي حَتّیٰ أمُوتُ أو أراک من محبت تو را در قلبم یافته ام آن قدر گریه می کنم تا یا بمیرم یا تو را بیابم ⬅️ تشکر خدای متعال از یک چنین همّتی چی شد؟ فرمود: حال که چنین است سَاُخدِمُکَ کلیمی مُوسی حالا که تو از برای من هستی و از برای من گریه می کنی زود است که موسی کلیم خودم را خادم تو قرار می دهم همینطور هم شد فوراً به موسی امر شد که برو سراغ شعیب شعیب چوپان می خواهد پیغمبر اولوا العزمش را می فرستد سراغ شعیب که قرآن شریف حکایت می کند داستانش مفصّل است ⬅️ شبان وادی ایمن گهی رسد به مراد که چند سال ز جان خدمت شعیب کند ده سال برای شعیب چوپانی کرد تا در ضمن این خدمت بدنی روحش هم پرورده شد تکمیل شد همانطوری که بدنش در زیر دست یک پیغمبری تربیت شد روحش هم تربیت می شود ⬅️ « مجالست مؤثره » و عمده آن بود تا آماده ی نبوّت شد اونوقت بعد از آنی که دختر شعیب را تزویج کرد و اون داستان مفصّل به مقام پیغمبری رسید... ۶۱ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
° 💠 فرمایشات عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « محبت خدا و اهل بیت (ع) » ▫️(برگرفته از سخنرانی ۸ محرم ۶۱) دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی دیوانه تو هر دو جهان را چه کند ⬅️ بخواهید از خدای متعال یک ذرّه محبتش را آن چیزی که تمام مصائب را بر انسان آسان می کند تمام مهمّات را در نظر انسان کوچک می کند ماسوا را کوچک می کند محبت است یک ذره محبت و چون بشر دسترسی ندارد به آن مبداء لایتناهی خدای متعال از برای خودش اولیایی برگزیده است که آنها از جنس بشرند، به رنگ بشرند و لکن به صفات خدا متصفند تا انسان به واسطه ی دوستی این ها به دوستی خدا برسد لذا این همه که امر شده است تمسّک بجویید به اهل بیت پیغمبر(ص) چرا؟ احتیاجی به ما دارند؟ چون آن ها غرق اند در محبّت خدای متعال من احبّکم، فقد احبّ الله و من ابغضکم فقد ابغض الله چرا؟ در زیارت جامعه ی کبیره می خوانیم ای اهل بیت پیغمبر شما در مرتبه ای هستید که کسی که شما را دوست داشت خدا را دوست دارد نه این که: ”مثل این که خدا را دوست دارد” این یکی از مطالب خیلی عمیق و دقیق است که فکرهای تیزبین ممکن است متوجه شوند که جریان چیست مَن اَحَبَّکُم فَقَد اَحَبَّ الله کسی که شما را دوست داشت ای خاندان پیغمبر اون به تحقیق خدا را دوست داشته وَ مَن اَبغَضَکُم فَقَد اَبغَضَ الله کسی که از شما بدش بیاد شما را دشمن داشته باشد خدا را دشمن دارد یعنی شما از خودتون چیزی ندارید فرمودند خودشان: قُلُوبنا أوعِیَةٌ لِمَشِیَّةِ الله قلب های ما ظرف است از برای خواست خدا یعنی ما ازخودمون خواستی نداریم « فَإذا شاءَالله شِئنا » هر وقت خدای متعال بخواهد ما هم می خواهیم خدا نخواهد ما هم نمی خواهیم دیگر چنین و چنان باشد بهتر است این حرف ها اونجا نیست قرآن شریف می فرماید: عِبَادٌ مُكْرَمُونَ لا يَسْبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ وَ هُمْ بِأَمْرِهِ يَعْمَلُونَ این صفات مقربین است که خواست و اراده و میل به کلی ازشون رخت بر می بندد ۶۲ 💠 فهرست فرمایشات متنی 💠 @sadeghin_ir
8.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
° 🔘 « مقام شفاعت اویس قرنی » ⬅️ یک اویس قرنی که محبت پیغمبر را پیدا کرده بود پیغمبر را ندیده بود [ از شدت محبت ] به حدی رسیده که داره که قدر موهای گله ی... [ قبیله رَبیعَه و مُضَر ] شفاعت می کنه این یکی از دوستانشون بود خلق را شفاعت می کنه جهنم باید به انتظار بمونه از این مشتری ها براش نیست مگر اینکه خدای نکرده این امانت را [ محبت امیرالمومنین علیه السلام ] را انسان با خودش نبره ۲۳ 💠 فهرست منتخب کلام 💠 @sadeghin_ir
goft-ei-habibe-dadgar.MP3
10.52M
🔘 « روضه و زیارت » حضرت سیدالشهداء (ع) ⏪ « آقای موحدی » أَلسَّلامُ عَلىٰ مَنِ افْتَـخَرَ بِهِ جَبْرَئیلُ أَلسَّلامُ عَلىٰ مَنْ ناغاهُ فِی الْمَهْدِ میکآئیلُ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللّٰهِ وَابْنَ حُجَّتِهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا قَتيلَ اللّٰهِ وَابْنَ قَتيلِهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا ثارَ اللّٰهِ وَابْنَ ثَارِهِ اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا وِتْرَ اللّٰهِ الْمَوْتُورَ فِی السَّماواتِ وَالْأَرْضِ أَشْهَدُ أَنَّ دَمَكَ سَكَنَ فِی الْخُلْدِ وَاقْشَعَرَّتْ لَهُ أَظِلَّةُ الْعَرْشِ وَبَكىٰ لَهُ جَميعُ الْخَلائِقِ وَبَكَتْ لَهُ السَّماوَاتُ السَّبْعُ وَالْأَرَضُونَ السَّبْعُ صلّی الله علیک یا سیّدنا المظلوم یا سیّدنا الغریب یا سیّدنا العطشان یا ابا عبدالله الحسین ⬅️ گفت ای حبیب دادگر ای کردگار من امروز بود در همه عمر انتظار من این خنجر کشیده و این حنجر حسین سر کاو نه بهر توست نیاید به کار من گو تارهای طرّه ی اکبر به باد رو تا یاد توست مونس شب های تار من عیسی اگر ز دار بلا زنده بُرد جان این نقد جان به دست، سر نیزه دار من در گلشن جنان به خلیل ای صبا بگو بگذر به کربلا و ببین لاله زار من در خاک و خون به جای ذبیح منای خویش بین نوجوان سرو قد و گلعذار من پس دختر عقیله ی ناموس کردگار نالان ز خیمه تاخت به میدان کارزار کای رایت هُدی تو چرا سرنگون شدی در موج خون چگونه فتادی و چون شدی آن سینه ای که پرده ی اسرار غیب بود ای تیر چون تو محرم راز درون شدی ای خور چو شد به نیزه سر شاه مشرقین شرمت نشد که باز ز مشرق برون شدی 💠 فهرست مداحی‌ ها؛ امام حسین علیه السلام 💠 @sadeghin_ir
elm-akhlagh-elm-erfan.mp3
1.32M
💠 فرمایشات عالم ربّانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 «علم اخلاق مقدمهٔ علم عرفان» ⬅️ شما اگر یه حوضی را خواستید آب خوراکی کنید یه ظرفی را اگر توش لجن باشه، آب گندیده باشه توش آب بریزی همون رنگو به خودش می‌گیره باید اول اونو پاک کرد خالی کرد از غیر، از اغیار اون وقت آب حیات توش ریخت و الا فایده نداره... ⬅️ علم اخلاق را برای این مقدمهٔ علم عرفان گذاشته‌اند که علم اخلاق همین شناختن صفات رذیله است و شناختن صفات خوب که قلب را از صفات رذیله پاک کنه و از صفات خوب پر کنه تا سنخیت پیدا کند با عالم بالا مأیوس نباید بود و خیلی باید همت کرد ⬅️ همهٔ اعمال خوب را انجام بدی داشته باشی یه ذره عجب بیاری به خودت ببالی همش باطل می‌شه پس میگی چیکار باید کرد همه کارهای خیر را بکنی یه ذره ریا کنی توش همش باطل می‌شه ثواب نمیدن هیچ که عذابت می‌کنن بش میگن ای مشرک برو برای هرکس کار کردی مزدت رو ازش بگیر پس اینا این تووه، ریشه این تووه ⬅️ اون راهی که آدم از اینا خارج شه باید چیکار کنه حرف سر اینجاست علم اخلاق وضع کردند ریاضت وضع کردند مجاهده تمام اینها... و من عقیده ام این است که... ▫️بهترین راه‌ها و ساده‌ترین راه‌ها راه محبته که از خدا بخواد یه ذره محبت بهش بده تمام خستگی‌ها رفع میشه اصلاً کلفَت براش نیست آرزوش نماز خواندن میشه نماز که بر اونا سخته آرزوش میشه این چون دوست داره به خودِ محبوبش برسه دیگه یه کسی که کسی را دوست داره نمی‌خواد جلوش بنشینه؟ ما خسته میشیم چرا چون مریضیم ۲۵ 💠 فهرست فرمایشات صوتی 💠 @sadeghin_ir
49.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 نماز (مغرب) عالم ربانی حضرت آیت‌الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه ( ۱۳۹۰/۱/۲۹ ) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ ⬅️ خداوند - تبارک و تعالی - قابل تصور نیست که انسان او - جل و علا - را در ذهن بیاورد اما انسان خودش را می‌تواند تصور کند و با هستی خودش سر نخی به دستش می‌آید که می‌تواند در تمام حالات و نماز و عبادات همین حال را داشته باشد ▫️یعنی از خودش غافل نشده و جای دیگری نباشد، بلکه دائما با خودش باشد تا این حال به صورت ملکه در آید ⬅️ یک نهر کوچک آب را که می‌دانیم از رودخانه‌ی عظیمی منشعب شده اگر با آن به طور قهقرا سیر کنیم به کجا می‌رسیم؟ ▫️مسلما به سر چشمه‌ ی آن و این طریق به نظر حقیر راه خوبی است که خودم از آن خیلی استفاده می‌ کردم و با استمرار این کار ملکه‌ ام شد و پراکندگی بر طرف گردید ⬅️ ز فکر تفرقه باز آی تا شوی مجموع به حکم آن که چو شد اهرمن سروش آمد ▫️یعنی تفرقه از اهرمن است در ذات انسان تفرقه نیست ▫️ما تفرقه را به وسیله‌ ی این عالم طبیعت پیدا می‌ کنیم و الا اصل انسان، مجرد محض است که از آن گاهی به روح تعبیر می‌ شود و گاهی به جان و احیانا به تعبیرهای دیگر 📓 « سفینة الصادقین ص ۱۲۲ » 💠 @sadeghin_ir
vasete-haye-mohebat-khoda.mp3
751.7K
💠 فرمایشات عالم ربّانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه 🔘 « واسطه های محبت خدا » ⬅️ غیر خدا لذت نیست، لذت از هستیه از معدوم که انسان لذت نمی‌بره که مخلوق معدومه، فقیره، هیچی نداره یک جلوه‌ای می‌کنه از جای دیگری است ⬅️ پس بهتر اینه که انسان از ائمه علیهم الصّلاة و السّلام از خدای متعال فرق نمی‌کنه محبتش را بخواهد محبت خستگی‌ها را رفع می‌کنه... ⬅️ مستقیم نمیشه به خدای متعال محبت پیدا کرد محبت اصلش مکنون هست منتها نمی‌تونه ربط پیدا کنه... به واسطه عالم ربانی به واسطه اولیاءش کوچک‌ها، بره بالاتر بواسطه ی اینها بالاتر راه پیدا کنه مستقیم نمی‌تونه ⬅️ اگر اون‌هایی که خدا بهشون لطف کرده اول حتما مجذوب یک عارفی شدند مجذوب یک عالم ربانی شدند بعد کم کم به واسطه اونها مجذوب ائمه شدند مجذوب تا برسند اونجا مستقیم راهی نیست ۲۶ 💠 فهرست فرمایشات صوتی 💠 @sadeghin_ir