eitaa logo
کانال رسمی حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی-ره
3.4هزار دنبال‌کننده
537 عکس
144 ویدیو
36 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم این کانال، تنها کانال رسمی جهت نشر معارف عالم ربانی حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی (ره) در پیام رسان ایتا می باشد که زیر نظر بیت شریف معظم له فعالیت می نماید. مدیر کانال: سید محمد یعقوبی قائنی @yaghubi_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
طبیب عشق .pdf
14.29M
فایل pdf . طبیب عشق (نگاهی گذرا بر زندگی و مبانی معرفتی و سلوکی حضرت آیت‌الله حاج سید حسین یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه ) که در اولین سالگرد رحلت معظم له به چاپ رسیده است 💠 فهرست برنامه های اندروید و فایل های PDF @sadeghin_ir
‌ ✨﷽✨ 💠 حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه ؛ سفینة الصادقین / ۲۵ ◀️پس هان اى دوستان! اينك كه خداى مهربان به شما اين  توفيق بزرگ را مرحمت فرموده كه تا حدودى از اين گرفتارى ها و اوهام رها شده و لااقل با قبح آن آشنا شده ايد 🔸قدر يكديگر را بدانيد 🔸 از اين حيله هاى-نفسانى كه دامن گير خاص و عام است همواره برحذر باشيد. 🔸 براى خدا اجتماع كنيد 🔸 در مجالس خود همچون عده اى نيازمند و فقير، به ياد-خدا و منتظر رحمت آن كريم على الاطلاق بنشينيد؛ 🔸كه اگر اغراض دنيوى و نفسانى را كنار گذاشته، هر كس كه فكرى برايش پيدا شد فكر كند و چنانچه اهل فكر نيست ساكت و با قلبى -خاضع بنشيند تا اگر فيضى نازل گرديد او نيز بهره مند گردد مسلما همه محظوظ گشته، استفاده خواهند برد. و بسا در چنين جلساتى ملائكه ى رحمان نازل گردند و يا بعضى از ارواح طيبه حاضر شوند. البته به شرط اينكه همه ملتزم به آداب و شرايط لازم براى چنين مجالسى باشند كه مهم تر از همه اسقاط اغراض نفسانى است. آنگاه چنانچه هدف مشتركى دارند - مثل اينكه غرض شان تحصيل محبت خداوند تبارك و تعالى و اولياى او باشد - با همان هدف اجتماع كنند. و چون همه در يك كلاس و داراى يك استاد هستند 🔸 به يكديگر محبت نمايند و 🔸 اگر احيانا اختلاف سليقه اى در كار باشد آن را بر اساس همان هدف مشترك ناديده بگيرند كه خود به خود محو مى گردد. هم چنين ملتزم به مفاد حديث شريف: 🔸 «أن تحب له ما تحب لنفسك و تكره له ما تكره لنفسك.» بوده و از  گمان بد نسبت به برادران خود در هر حالى بپرهيزند. بنگر كه آن بزرگواران عليهم السلام تا چه حد به اين مهم عنايت داشته، كه فرموده اند: 🔸«ضع أمر أخيك على أحسنه حتى يأتيك ما يغلبك منه و لا تظنن بكلمة خرجت من أخيك سوءا و أنت تجد لها فى الخير محملاً.»  پس تا جايى كه يقين به خلاف او نكرده اى حمل بر صحت كن و بگو: شايد غرض خاصى داشته باشد كه من ندانم. و چنانچه هيچ جاى حمل بر صحت نبود از لغزش او بگذر كه بسا از تذكر دادن بهتر باشد. و اگر جاى گذشت هم نبود چنانچه احتمال تأثير دادى مبادا به برادرت خوديت بفروشى كه اثر معكوس دارد و او را نيز به انتقام جويى وا مى دارد، بلكه با لسانى نرم و با شفقت، مخفيانه به او بگو: برادر! بنده خود سر تا پايم پر از عيب و نقص است و هيچ كس خالى از نقص نيست. آنگاه بگو: من چنين مطلبى را در شما ديده ام اگر غرض صحيحى داشته ايد كه هيچ، و الاّ آن را اصلاح كني... . با اين ترتيب او نيز كه در مقام اصلاح خود مى باشد از تو شاكر و ممنون خواهد شد... 💠@sadeghin_ir 💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
✨﷽✨ 💠برگرفته از فایل صوتی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه در سال ۱۳۶۱، ... 🔰...از خدای متعال یک ذرّه محبتش را،بخواهید . آن چیزی که تمام مصائب را بر انسان آسان میکند، تمام مهمّات را برای انسان کوچک میکند، ماسوى را کوچک میکند، محبت است. و چون انسان دسترسی به آن مبداء لایتناهی ندارد ، خدای متعال از برای خودش اولیایی برگزیده است. 🔸که آنها از جنس بشرند، به رنگ بشرند ولکن به صفات خدا متصفند. تا انسان به واسطه دوستی اینها به دوستی خدا برسد. لذا این همه که امر شده است، به اهل بیت پیغمبرتمسّک بجویید ، چرا؟ احتیاجی به مادارند؟ چون آن ها غرق در محبّت خدای متعال هستند. " من احبّکم، فقد احبّ الله، و من ابغضکم فقد ابغض الله.".. در زیارت جامعه ی کبیره می خوانیم، ای اهل بیت پیغمبر شما در مرتبه ای هستید که وقتی کسی شما را دوست داشت، خدا را دوست دارد، نه مثل اینکه خدا را دوست دارد، این یکی از مطالب خیلی عمیق و دقیق است. 🔸 من احبّکم فقد احبّ الله، کسی که شما را دوست داشت، به تحقیق خدا را دوست دارد. ومن ابغضکم فقد ابغض الله، کسی که شما را دشمن داشته باشد، خدا را دشمن دارد. یعنی شما از خودتون چیزی ندارید. 🔸 خودشان فرمودند، قلوبنا اوعیه لمشیت الله، قلب های ما ظرف است از برای خواست خدا، یعنی ما ازخودمون خواستی نداریم، فاذا شاءالله شئنا، هر وقت خدای متعال بخواهد، ما هم میخواهیم هر وقت نخواهد ما هم نمیخواهیم.عبادالمکرمون، قرآن شریف میفرماید، لا یسبقونه بالقول، و هم بامره یعملون، این صفت مقربین است که خواست و اراده و میل، به کلی ازشون رخت می بندد... 💠@sadeghin_ir 💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
180 a-s==plusdeck- good for hear-clip1.mp3
15.5M
فرمایشات عالم ربانی آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه مقدّمات سلطنت حضرت یوسف حکمت کسب و کار سیر در آفاق حکمت مخفی بودن زمان موت ازدیاد یقین در اثر تفکر در آیات خلقت سرمایه ی سعادت دنیا و آخرت یقین به خداست اصل عبادت اشتغال فکر است ما جَعَلَ الله لِرَجُلِِ مِن قَلبَین فی جَوفِه همه مقدّمات ذکر و .... برای اینکه ازین عالم آزاد شود واز آن عالم رنگ بگیرد با خدا بودنِ دل انسان ، در عین حالِ بودنِ با مردم اثر ایمان واقعی انسان در متذکّر شدن دیگران لبیک یا عبدی گفتن شیطان به محتضر نشانه های عاقبت به خیری إنَّ الأبرارَ لَفی نَعیم وَ إنَّ الفُجّارَ لَفی جَحیم 💠@sadeghin_ir
✨﷽✨ 💠برگرفته از فایل صوتی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه در سال ۱۳۶۱ ؛ 🔅شعیب پیامبرخدا بود ، در روایت داریم که بَکَی حَتّی عَمِیَت عَیناه، آن قدر گریه کرد ، تا چشمانش نابینا شد، خدای متعال چشم هایش را به او برگرداند، باز گریه کرد تا مرحله ی سوم به وی خطاب شد که یا شعیب لِمَ تَبکی؟ برای چی گریه میکنی؟ اگر گریه ی تو از ترس عذاب و جهنم من است، من تو را از عذابم ایمن کردم، واگر گریه ات از شوق بهشت من است، من بهشتم را بر تو مباح کردم، بعدعرض میکند؛ 🔅 الهی گریه ی من نه از ترس عذاب تو و نه بر شوق بهشت تو، لکن وَجَدتُ حُبَّکَ فی قَلبی، فَأبکی حَتّی أمُوتُ أو أراک، من محبت تو را در قلبم یافتم آن قدر گریه میکنم تا یا بمیرم یا تو را بیابم. 🔅 تشکر خدای متعال از یک چنین همّتی چی شد؟ فرمود، حال که چنین است، سَاُخدِمُکَ کَلیمی مُوسی، حالا که تو از برای من هستی و از برای من گریه میکنی، زود است که موسی کلیم خودم را خادم تو قرار دهم، همینطور هم شد، فوراً به موسی امر شد که برو سراغ شعیب، شعیب چوپان می خواهد، پیغمبر اولوالعزم را خدا می فرستد سراغ شعیب ،که قرآن شریف داستان مفصّلش راروایت میکند. 🔅 شبان وادی ایمن گهی رسد به مراد، که چند سال ز جان خدمت شعیب کند ده سال برای شعیب چوپانی کرد، تا در ضمن این خدمت بدنی ،روحش هم پرورده شد، همانطور که بدنش زیر دست یک پیغمبری تربیت شد، روحش هم تربیت می شود. 🔅 مجالست مؤثر است ، عمده آن بود، که آماده ی نبوّت شد، بعد از اونی که دختر شعیب را تزویج کرد و داستانش مفصّل است ، به مقام پیغمبری رسید، گفت 🔅دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی، دیوانه ی تو هر دو جهان را چه کند ؟ ..... 💠@sadeghin_ir 💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
homaye-oje-saadat.mp3
3.8M
🔘 « غزلیات حافظ » همای اوج سعادت به دام ما افتد 💠 در محضر عالم ربّانی حضرت آیت الله یعقوبی قائنی رضوان الله تعالی علیه ⏪ « حاج حسین دارابی » ⬅️ همای اوج سعادت به دام ما افتد اگر تو را گذری بر مقام ما افتد حباب‌وار براندازم از نشاط کلاه اگر ز روی تو عکسی به جام ما افتد شبی که ماه مراد از افق شود طالع بود که پرتو نوری به بام ما افتد به بارگاه تو چون باد را نباشد بار کی اتفاق مجال سلام ما افتد چو جان فدای لبش شد، خیال می‌بستم که قطره‌ای ز زلالش به کام ما افتد خیال زلف تو گفتا که جان وسیله مساز کزین شکار فراوان به دام ما افتد به ناامیدی ازین در مرو بزن فالی بود که قرعه‌ی دولت به نام ما افتد ز خاک کوی تو هرگه که دم زند حافظ نسیم گلشن جان در مشام ما افتد 💠@sadeghin_ir
✨﷽✨ 💠برگرفته از فایل صوتی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه در سال ۶۱ : ᐸᐸ انتخاب هدف >> ‌‌ 💠...انسان هر کاری را اعمّ از مادی و معنوی که می خواهد انجام بدهد ، چند چیز باید لحاظ بشود : یکی اینکه ، هدفش مشخص شود ، دوم ببیند آیا رسیدن به هدف امکان دارد یا نه ؟ اگر کسی بخواهد هدفی را مشخص کند ، هدف را باید ارزشش را بفهمد . ممکن است یک شخص نادانی هدف باطلی در نظر بگیرد. 🔸باید انسان هدفی را که در نظر می گیرد ، هدف را بشناسدکه ارزش آن هدف چیست ؟ روی همین اصل است که هر کسی به قدر فهم خودش و همّت خودش هدف انتخاب میکند ، شخص دانا و زیرک ، کسی است که در هدف کاملاً تدبّر کند و ببیند چه هدفی انتخاب کند خوب است . 🔸 البته هر چقدرهدف ارزشش بیشتر باشد، بدیهی است که سعی در رسیدن به او باید بیشتر باشد . راه هر چقدر دورتر باشد ، خرجی بیشتری می خواهد، هدف هر چه پر ارزش باشد ، خطرات راهش بیشتر است ، صدمات بیشتراست . پس اگر انسان یک هدف والایی انتخاب کرد، باید خودش را برای بلاهای بین راه آماده کند. هدف تعیین کردن، لازمه اش این است که : 🔸اول انسان در اصل هدف تدبّر کند ، این هدف به چه دردی میخورد ؟ بدیهی است که اگر انسان مختصر درکی داشته باشد ، عقلی داشته باشد ، آن هدفی را انتخاب میکند که برایش باقی باشد ، قرآن شریف میفرماید : " کُلُّ مَن عَلَیها فانِِ " ☆☆☆ اگر انسان هدف را دنیا قرار بدهد ، اگر یه قدری فکر کند : چه اشخاصی بودند بیش از تو عمر کردند ، بیش از تو ثروت داشتند، کجاهستند ؟ با یک مختصر تأمّل ، انسان می بیند که نه ، این هدف به درد نمی خورد. 🔸اگر بندگی خدا را انتخاب کرد و طالب خدا شد ، و محبّت او را یافت ، آن وقت دیگر طوری می شود که خواسته اش می رود ، یعنی اگر محبّت خدای متعال ، در وجودش نفوذ کرد و سراسر قلبش را گرفت ، دیگه این خواستی نداره ، خواستش خواست خداست 💠@sadeghin_ir 💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه
96-03-04 sher-in dahr ke bood manzele ma-echo.mp3
388.1K
اين دهر كه بود مدتي بود منزل ما. نامد به جز لطف خدا بر دل ما. الحمدُ لهُ كه حل شده هر مشكل ما . رفتيم و نمانده هيچ حسرتي در دل ما 96/03/04 @sadeghin_ir
✨﷽✨ 💠بخشی از فایل صوتی معظم له ؛ درسال ۱۳۶۱ 🔸 سؤال از ایشان : برای افراد در برزخ هم سیر تکامل هست یا نه ؟ پاسخ معظم له : 🔸اگر انسان مسافر الی الله شد، « وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّه » وقتی کسی از خانه اش هجرت کرد ، از خانه طبیعت به سوی خدا هجرت کرد ، وسیر الی الله خواست بکند ، در راه افتاد اما نرسید ، در بین راه ، اجلش منقضی شد ، فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّه این را به مقصد می رسانند ، این سیر تکامل که گفته اند اینجاست ، برای این افراد است . 🔸برای چنین افرادی قرآن وعده می دهد، که کسی که هجرت کرد مِن بَیتِهِ ، یعنی از خانه اش ، ( ظاهرش را عرض کنم) وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ، کسی که خارج شد از خانه اش در حالیکه مهاجرت میکند به سمت خدا و رسول ، نه هر مهاجری ارزش داشته باشد ، آن مهاجری که هجرتش الی الله و رسول باشه ، ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ ، در بین راه موت او را درک کرد ، فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ علی الله ، یک چنین کسی را می رسانند ، مرگ به چنین کسی ضرر نمی زند‌. 🔹آن هجرتی پیش خدا ارزش دارد از نظر قرآن کریم ، که هجرت از غیر باشد ، به سمت خدا و رسول خدا. چنین کسی مهاجر الی الله است ، و مرگ به چنین کسی ضرر نخواهد زد و قطعا خواهد رسید ، پس ما سعی کنیم که بار چنین سفری را ببندیم... 💠@sadeghin_ir 💠کانال رسمی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه