eitaa logo
قول سدید
206 دنبال‌کننده
192 عکس
68 ویدیو
23 فایل
🇮🇷اتقوا الله و قولوا قولا سدیدا🇮🇷 🔻 قول سدید در بله ble.ir/join/MDhmNWRkYz
مشاهده در ایتا
دانلود
2_144162467677524104.pdf
2.48M
🗞 صبح صادق شماره 1092 منتشر شد ➖صفحه ۴. 🔹نسخه الکترونیکی هفته نامه صبح صادق، یکشنبه‌ها صبح در پایگاه اینترنتی و پیشخوان‌های مجازی منتشر می‌شود @ssweekly
🔺آرمان فیضیه از ۱۳۴۲ تا ۱۴۰۲ 🔹شصت سال قبل در 25 شوال، دژخیمان پهلوی همچون لشکر مغولان چندین ساعت به طلاب و عزاداران امام صادق علیه السلام هجوم برده و با ضرب و جرح و شتم، شاگردان و دلباختگان امام ششم را به خاک و خون کشید تا به خیال خود بتواند با بستن دهان عالمان دین، روند ضد اسلامی خود در ایران را پیش ببرد. 🔸 هوشمندی امام خمینی(ره) در این واقعه سبب شد تا این حادثه تلخ بر مبنای قرآنی «ان مع العسر یسرا»، به حلاوت پیروزی بدل شود. در حالی که رژیم وقت تلگرافهای امام خمینی را کنترل کرده بود تا مانع ارتباط ایشان با علما شود، با این وجود ایشان با پیامها و نامه‌های مکرر خود توانست این حادثه دردناک را به در جامعه نشر دهد به طوری که علمای تهران و چندین شهر دیگر حتی نجف را به واکنش وا داشت و حتی تعدادی از بازاریان و مردم تهران در دفاع از روحانیت دست به اعتصاب زدند. 🔹 روند این اقدامات تا عاشورای سال 42 ادامه داشت که منجر به فاجعه خونین 15 خرداد شد که از آن روز رژیم مستبد طاغوتی به سرآشیبی سقوط افتاد. 🔸 پس از آن روز و واقعه بود که ماهیت ضد دین رژیم فاش شد و مردم مسلمان ایران با جان و دل به میدان آمد تا دین و آیین و کشور خود دفاع کند. دقت در حادثه خونبار فیضیه نشان می‌دهد روحانیت اصیل همواره پیشگام نهضتهای مردمی و ضد ظلم بوده و اولین قربانیهای میدان مبارزه، علما بوده‌اند که با افتخار پایگاه اسلام و تکیه گاه محکم برای محرومان و مستضعفان بوده‌اند و از شهادت و جانبازی هراسی نداشته‌اند. 🔹امروز نیز همچون سده‌های گذشته «روحانیت اصیل و انقلابی» با اقتدا به مکتب جعفری و پیروی از فرهنگ عاشورا و اهل بیت علیهم السلام در دفاع از اسلام و مسلمین، با تمام وجود در میدان آماده ایستاده است و سربازی برای امام زمان عجل الله فرجه و امت ایشان را افتخار دنیا و آخرت خویش می‌داند. در همه این سالها با پیروزی انقلاب اسلامی همچون پیش از آن روحانیت در دفاع مقدس و سایر صحنه‌های حضور، همچون پیشینیان خویش با سینه ستبر و شجاعانه و خالصانه، خادم و جانفدای مردم و اسلام است. امروز پیشگام هر حرکت جهادی مانند خدمت‌رسانی، سازندگی، کمک‌رسانی در سیل و زلزله و کرونا و ... روحانیون و طلاب انقلابی هستند که بر سر آرمانهای خود ایستاده‌اند و عقب ننشسته‌اند. 🔸از شهید «سید یونس رودباری» تا شهید «آرمان علی‌وردی»، هزاران شهید حوزه و روحانیت همگی با همین روحیه احساس وظیفه و مسئولیت مدافع ارزشها و نیازها و مطالبات مردم هستند و همین امر موجب محبوبیت علمای انقلابی بین مردم بوده و اکنون نیز چنین است. مردم و به خصوص مستضعفان جامعه به خوبی ارزش خدمتگزاری به دین و مردم را فهم می‌کنند. امروز نسبت به 60 سال قبل جریان روحانیت به برکت انقلاب اسلامی هم از جهت کمیت و هم کیفیت رشد چشمگیری داشته است و به همین نسبت رابطه دو سویه روحانیت – مردم نیز تقویت و تکثیر شده و عرصه‌های گوناگون و متنوع این مرابطه مبارک وجود دارد. 🔸اگر در فیضیه 42 ساواکی‌ها و بهایی‌ها و ایادی اسراییل و نوکران سلطنت و طاغوت به روحانیت بی دفاع و عزاداران تاخت و کینه خود را علنی ساخت امروز هم دشمنان روحانیت همان طیفها هستند که چون روحانیت را پیشتاز و صاحب نفوذ در اذهان و قلوب می‌دانند برای مقابله با مردم و ارزشها با روحانیت و حوزه دشمنی می‌کنند و همان‌گونه که در سال 42 بزدلانه بر حوزه تاختند در 1402 هم با همان افکار و شیوه کهنه، اما با ابزار و سایل جدید علیه دین و روحانیت فعالیت می‌کنند و بعضا به ضرب و شتم نیز می پردازند، اما تجربه همه این سالها نشان داده است که از آنجا که روحانیت شیعه و شاگردان مکتب جعفری همواره از مردم و در کنار مردم بوده‌اند این گونه اقدامات گرچه موجب شهادت و جانبازی برخی از طلاب و علما شده است اما در مجموع ارادت مردم به علما را بیشتر کرده است. 🔹همانگونه که مردم برای «شهید سلیمانی» میدان جهاد سخت ارزش و منزلت قایلند، «شهید سلیمانی» عرصه جهاد تبیین و فقاهت را دارای شان و مقام والا می‌دانند. روحانیت باید این مهم را قدر بداند و ذره‌ای از این مسیر نورانی پا پس نکشد. همراهی با مردم، زهد و ساده‌زیستی، مبارزه با ظلم و مطالبه گری، علمیت و فقاهت، تواضع، اخلاص و کار برای خدا، شجاعت و به روز بودن در یک کلمه انقلابی بودن توقع همیشگی مردم از روحانیت اصیل مروج اسلام ناب است. ⭕️متن کامل: هفته نامه صبح صادق، شماره ۱۰۹۲، صفحه ۴
معنای تقیه از نظر امام خامنه‌ای را در کتاب همرزمان حسین بخوانید
روایت چهار نسل از روح خدا در حوزه علمیه ...
نفس امام خمینی در جماران دنیا را تکان داد، ایران را تکان داد، بسیاری از افراد را تکان داد... الحمدلله جماران دست نخورده باقی مانده و همچنان ساده و بی پیرایه بوی امام را می دهد ... کاش به حرم امام هم دست نمی زدند.
مدرسه ما برخی تعطیلات رسمی، تعطیل نیست مثلا امروز، ابتدای صبح را با مراسم بزرگداشت شهدای پانزده خرداد آغاز کردیم و بعد از قرائت قرآن و هدیه به روح این بزرگواران، از صحبت های استاد عامری عزیز در زمینه قیام پانزده خرداد استفاده کردیم از ساعت هشت هم ان شاالله درس ها برقرار است. بعضا میبینیم،طلبه ای ده سال است، به خاطر پانزده خرداد تعطیل است، اما اصلا نمی داند پانزده خرداد چه روزی است. @hasanemoradi
بسیاری از مشکلات امروز کشور به خاطر این است که اشرافیت اصلاح طلب به رای مردم تمکین نکرد و با دروغ تقلب همراه دشمن شد...
اگر لجاجت و بی عقلی فتنه گران نبود و خطبه ۲۹ خرداد رهبری را فصل الخطاب قرار می دادند هم خودشان این گونه مفتضح نمی شدند هم آن همه مشکل و تحریم بر ملت تحمیل نمی شد
باسمه تعالی ⚫️هم زمان با مراسم شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) و حضرت مسلم بن عقیل(رض) دهمین دوره سلسله جلسات گرامیداشت شهدای حج (کربلای حجاز) «خیزش علیه اسلام آمریکایی» 🔻 امام خامنه‌ای: منهای حرفهای سیاسی و روشنگری‌های سیاسی که بجای خود لازم و مفید هست، جنبه عاطفی این قضیه باید فراموش نشود. بنده تصمیم گرفتم به یاد این عزیزان روضه‌خوانی راه بیاندازم... توصیه می‌کنم دیگران هم بکنند این کار را، در مساجد، در منازل. بگذارید این یاد شجاعت و مظلومیت با هم، یاد این حج و جهاد با هم، یاد این خونی که بر سرزمین مکه و کنار خانه‌ خدا ریخته شد، در تاریخ ما بماند... ➖آیت الله محمدباقر تحریری حوزه علمیه مروی/ تهران، ناصرخسرو، کوچه مروی ➖حجت‌الاسلام صابر صمدی مسجد امام حسین(ع)/ تهران، یافت آباد- بلوار مهتدی- خ جمال اسدآبادی ➖حجت‌الاسلام محمدامین دریاپیما مسجد ارحمانی/ تهران- خ خوش- خ محبوب مجاز- خ شهید سیدکاظمی ➖حجت‌الاسلام مصطفی صبوری مسجد امام رضا(ع)/ تهران، کیانشهر-بلوار امام رضا علیه السلام. ➖حجت‌الاسلام احد امیرخانی حسینیه چهارده معصوم/ تبریز، کوی لاله ➖حجت‌الاسلام مهدی عامری مسجد خاتم الاوصیاء(عج)/ تهران- خ شهید مدنی- خ شهید رجبی ➖حجت‌الاسلام رضا خان‌بابایی مسجد حضرت ابوالفضل(ع)/ خانی آبادنو- میثاق جنوبی- نبش کوچه 68 ⏰(چهارم تیر ۱۴۰۲ بعد از نماز مغرب و عشا) ▫️جمعیت طلاب انقلاب اسلامی ▫️مجمع جهادی روحانیون انقلابی و ولایی تهران ▫️خانه رسانه طلاب @jtollab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان جالب توجه مدظله‌العالی در خطبه‌های اولین نماز جمعه تهران پس از حادثه ترور ۱۳۶۰٫۱۲٫۲۸ https://eitaa.com/hamim1/975 @hamim1
🔰آزادی مطبوع عقل و فطرت 🔹آزادی مفهوم چند لایه و عمیق است که در آن، عقلانیت، احترام به دیگران، انسانیت، عدالت، رشد و کمال و کرامت منطوی است و هنگامیکه از آزادی سخن گفته می شود باید همه این لوازم مهم را نیز در نظر داشت و همین است که این مفهوم را مقدس می‌نماید. آزادی عطیه‌ای الهی به انسانهاست و تفضل حکومتها به مردم نیست و حکومتها موظف به تامین آن است. (بیانیه گام دوم بند پنجم) با این تعبیر آزادی یکی از حقوق جدانشدنی از انسانهاست و همچون حق حیات و سلامت باید محترم شمرده شود و حاکمیت به هر طریق ممکن باید در تحقق حداکثری آن بکوشد. 🔹از سویی مانند هر گوهری گرانبها، این مفهوم درخشان نیز با تحریف و انحراف و کژفهمی، به جنس بدلی خطرناکی تبدیل می شود که کارکرد و تبلورش کاملا در جهت مخالف مفهوم اصیل خود خواهد بود. سالهای سال مستکبران و جریانات ضد دین، با حربه «مذهب علیه مذهب» و ایجاد عرفانها و معنویت و فرقه‌های جعلی و بی ربط به مذهب اصیل، در صدد مبارزه با مذاهب و ادیان برآمدند و امروز با همان شیوه اما با «آزادی علیه آزادی» به جنگ کرامت انسان و معنویت و اخلاق برخاسته اند. 🔹آزادی در دل خود نظم و عقلانیت را به همراه دارد و هر آنچه که ثمره‌اش هرج و مرج و آشوب و سفاهت باشد آزاد نخواهد بود. هر جا تعدی به دیگران، ظلم، اهانت، توهین، حمله به هنجارها و سنتها و آرای محموده بود هر چند تابلوی آزادی داشته باشد، ضد آزادی است. از این رو آزادی حقیقی نتیجه‌اش آرامش و آبادانی است. برای نمونه راننده‌ای که در جاده حرکت می‌کند، باید در یک جهت معلوم با سرعت خاص و طبق قوانین مسیر را طی کند، هر گونه تخطی از این چارچوبها آزادی دیگران را به مخاطره می اندازد و حاکمیت در ذیل این چارچوبها باید آزادی همه رانندگان را تامین نماید و البته مانع بی مورد ایجاد ننماید. 🔹برخی می‌پندارند، بی‌قواعد بودن و هتک حریمها معنای آزادی دارد و مطالبه‌شان از آزادی، زندگی بدون چارچوب است! اباحه‌گری و ولنگاری بی‌قید و شرط دقیقا مخالف آزادی است و سد بزرگی در برابر بسیاری از توانایی‌ها و استعدادهای انسانها خواهد بود چرا که موجب ناامنی، بی‌نظمی، بی‌اعتمادی، ناراحتی و دلخوری و هراس در جامعه خواهد بود. چه آنکه به اسم آزادی کسی حق ندارد به حریم خصوصی سایرین تجاوز کرده و به آبرو و اموال دیگران دست اندازی کند. 🔹از این رو اگر گفته می‌شود آزادی باید در ذیل عقل و فطرت معنا شود، به این خاطر است که آزادی واقعی از آزادی موهوم و جعلی تمییز داده شود. در جامعه دینی که مردم پایبند به هنجارها و ارزشهای الهی و شرعی هستند، آزادی باید مزین به شریعت گردد و علاوه بر قوانین عادی و مادی، احکام الهی و معنوی را نیز پوشش دهد. به یقین تعدی به ارزشها و اهانت به هنجارهای یک جامعه، بزرگترین ظلم و تجاوز است. برای نمونه وقتی کسی نام «خلیج فارس» را با تحریف بیان می کند، یک ملت به او خرده می‌گیرند و کسی به اسم آزادی بیان، چنین حقی را به او نمی‌دهد که با تاریخ و ارزش ملی مردمی در بیفتد. 🔹زبان، آداب و رسوم، دین و مذهب سنتها همگی باید از این گونه تعدی و تجاوزها در امان باشد و این خود در راستای آزادی است. اینجاست که نقش حاکمیت و به خصوص قوه قضاییه عیان می‌شود تا برای تامین صحیح و حداکثری این عطیه الهی در برابر هتاکان و متعدیان بایستد، و همانگونه که در قرآن آمده و تاکید شده که در قصاص قاتل و جانی، حیات نهفته است، در برخورد با هنجارشکنان و مدعیان دروغین آزادی، آزادی واقعی وجود خواهد داشت. 🔹از سویی تامین آزادی‌های مشروع نیاز مبرم به عدالت هم دارد، نباید در جامعه اسلامی به بهانه فقر و کمبودها عده‌ای در انتخاب همسر، شغل، تفریح، تحصیل، تغذیه و مسکن و ... در مضیقه باشند و از این نوع آزادیهای قانونی و مشروع بی بهره باشند. تامین آزادی‌های مشروع برای همگان به این معناست که باید در چارچوب قانون و قواعد عقلی و شرعی، راه کرامت دنیوی و اخروی برای همه شهروندان و افراد جامعه تامین شود. 🔹در جامعه دینی و ایمانی کسی نباید به خاطر شهرت، ثروت و قدرت از آزادی‌های بیشتر در بیان و عمل برخودار باشد. تبعیض در آزادی از بدترین تبعیضهاست که چرا محروم کردن مضاعف افراد محروم است یک بار به خاطر محرومیتشان از آزادی بهره‌ای ندارند و یک بار به دلیل تبعیض موجود صدایشان به جایی نمی‌رسد! لذا در وضع قوانین نیز این مهم باید لحاظ شود که قانون چارچوبی است برای بسط آزادی همگانی در جامعه نه آنکه مانعی برای برخی و سلب موانع برای متمولین باشد و قدرت انتخاب را برای آنها بیشتر و برای مستضعفین مضیقه ایجاد کند. 🌐هفته نامه صبح صادق، شماره ۱۰۹۹، ص.۳
🔺آزادی مطبوع عقل و فطرت 🔹یادداشت سیاسی ✍️مهدی عامری - کارشناس سیاسی 📝آزادی در دل خود نظم و عقلانیت را به همراه دارد و هر آنچه ثمره‌اش هرج و مرج و آشوب و سفاهت باشد، آزاد نخواهد بود. هر جا تعدی به دیگران، ظلم، اهانت، توهین، حمله به هنجارها و سنت‌ها و آرای محموده باشد، هر چند تابلوی آزادی داشته باشد، ضد آزادی است. از این‌رو آزادی حقیقی نتیجه‌اش آرامش و آبادانی است. برای نمونه، راننده‌ای که در جاده حرکت می‌کند، باید در یک جهت معلوم با سرعت خاص و طبق قوانین مسیر را طی کند، هرگونه تخطی از این چارچوب‌ها آزادی دیگران را به مخاطره می‌اندازد و حاکمیت در ذیل این چارچوب‌ها باید آزادی همه رانندگان را تأمین کند و البته مانع بی‌مورد ایجاد نکند. 🔗متن کامل را بخوانید 📥 پی دی اف این شماره را از قسمت سنجاق شده دریافت کنید @ssweekly
امام حسین- غدیر- آزادی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهمونی ده کیلومتری نبود ... برد این مهمونی دو هزار کیلومتر بیشتر بود
🔺مهمونی هزاران کیلومتری! 🔹یادداشت 1100 ✍️مهدی عامری - کارشناس سیاسی 📝عید غدیر امسال را باید یک عید تاریخی دانست. مهمونی ده کیلومتری سال گذشته این بار با ابعاد و کیفیت بیشتر و نه تنها در تهران، بلکه در ده‌ها استان با حضور پرشور مردم برگزار شد، مهمانی که اگر چه به ظاهر در چند کیلومتر برگزار شد اما تاثیرات فرهنگی و معنوی آن تا هزاران کیلومتر دورتر و در سراسر جهان اسلام نیز قابل مشاهده است؛ در باره این مهمانی باید به چند نکته توجه داشت. 🔗متن کامل را بخوانید 📥 پی دی اف این شماره را از قسمت سنجاق شده دریافت کنید @ssweekly
🔺مهمونی هزاران کیلومتری! 🔸عید غدیر امسال را باید یک عید تاریخی دانست. مهمونی ده کیلومتری سال گذشته این بار با ابعاد و کیفیت بیشتر و نه تنها در تهران، بلکه در ده‌ها استان با حضور پرشور مردم برگزار شد، مهمانی که اگر چه به ظاهر در چند کیلومتر برگزار شد اما تاثیرات فرهنگی و معنوی آن تا هزاران کیلومتر دورتر و در سراسر جهان اسلام نیز قابل مشاهده است؛ در باره این مهمانی باید به چند نکته توجه داشت. ✅این رویداد شاد و شادی‌آفرین در حالی رخ داد که عده‌ای اصرار دارند مردم ایران به دلیل مشکلات اقتصادی، عصبی و افسرده‌اند و با نظام و مسائل دینی قهر هستند! اگر بخواهیم یک نمونه روشن از تجمیع ایمان و امید را معرفی کنیم، بی‌شک مهمونی ده کیلومتری مصداق بارز آن است. مردم مؤمن به عشق امیرالمؤمنین(ع) در این اجتماع حاضر می‌شوند و با وجود مشکلات متعدد بر اعتقادات خود پافشاری دارند؛ چرا که به برکت همین حضور، این امید را هم دارند که به زودی بر معضلات موجود غلبه خواهیم کرد. این در حالی است که قاطبه شرکت‌کنندگان در این مراسم قشر متوسط جامعه هستند که با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند. ✅این جشن نشان داد جمهوری اسلامی هم اعتماد به نفس بالایی دارد و هم به مردم خود اعتماد زیادی دارد؛ به این معنا که می‌داند از پس چنین رویداد کلان و بزرگ چند لایه با یک امنیت کامل برخواهد آمد و نیز یقین دارد که در این حجم وسیع حتماً مردمش به صورت میلیونی شرکت خواهند کرد و به این فراخوان لبیک خواهند گفت. ✅برخلاف ادعاهای سیاسی مطرح شده، رسانه ملی همچنان بین مردم مرجعیت بالایی دارد و نفوذ و برد آن شگفت‌آفرین است؛ چرا که تبلیغ و دعوت این فراخوان از سوی رسانه ملی و حکومتی صورت گرفته است. در طرف مقابل، چندین رسانه با هزینه‌های گزاف و زمان مستمر علیه دین و انقلاب می‌گویند و می‌نویسند؛ اما خروجی آن چیست؟ اعتراف به شکست‌های مکرر و همراهی حداقلی مردم با این رسانه‌ها! ✅گفته می‌شود این‌گونه جشن‌ها مناسک‌سازی‌های حکومتی است نه دینی! همین هم به خوبی نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی است که می‌تواند تنها در دو سال در میان این همه هجمه و حمله، چنان کار فرهنگی و اجتماعی خویش را پیش ببرد که از هیچ، این حماسه حضور را بیافریند. یک جشن شاد و مفرح همگانی و جمعی که هم تعظیم شعائر است و هم انسجام ملی و دینی را به همراه دارد. مردم و حکومت در کنار هم بارها و بارها اتفاقات خوب و ماندنی را رقم زده‌اند. هر جا مردم به میدان آمده‌اند و حاکمیت راه را برای مردم باز و آسان کرده است، ثمرات آن وصف‌ناشدنی بوده است. ✅به یقین یک رویداد بزرگ با ضعف‌ها و نواقصی هم همراه خواهد بود؛ اما نکته مهم این است که پس از یک بار برگزاری این مراسم در سال گذشته، امسال شبیه چنین جشنی هم در سایر استان‌ها و هم در بسیاری از محلات در قالب کوچک‌تری برگزار شد تا در کنار بسیاری از مناسبت‌های ملی و مذهبی، عید غدیر نیز به عنوان هویت دینی و شیعی صاحب یک نماد به یاد ماندنی شود و نشان دهد، می‌توانیم هم کلان بیمارستان بسازیم و هم در همان روز کلان اقدام فرهنگی را به ثمر برسانیم. ✅جامعه‌شناسان و تحلیل‌گرانی که برای تجمعات چند صد نفره دور هم جمع می‌شوند تا مردم ایران را تحلیل کنند و اکثر اوقات هم به نتایج غلط و دور از واقعیت می‌رسند، این بار در دورهمی‌های خود، تجمعات میلیونی غدیر را نیز به بحث بگذارند و درباره آن نیز سخن بگویند. روشن است این اتفاق در بین این جماعت نخواهد افتاد؛ اما جریان‌های انقلابی و دینی که با همت و قدرت خود این شکوه بی‌نظیر را رقم زدند، بایسته است امتداد این مراسم را با تحلیل‌های درست و مطابق با واقع انجام داده و پیوست‌های علمی و تجربی این واقعه تاریخی را تکمیل کنند. 🌐هفته نامه صبح صادق، شماره ۱۱۰۰، ص۲.