eitaa logo
قول سدید
218 دنبال‌کننده
222 عکس
82 ویدیو
23 فایل
🇮🇷اتقوا الله و قولوا قولا سدیدا🇮🇷 🔻 قول سدید در بله ble.ir/join/MDhmNWRkYz
مشاهده در ایتا
دانلود
35.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰جلسه ٧-۵ 🔻 نام امام خمینی(ره) در قرآن؟ 🔹این مومنینی که اینجور کفار را ول. برادران و پدرانشان هم باشند دور می‌اندازند، "کتب الله في قلوبهم الإيمان" خدا در دلهای این افرادِ مومن اینجوری نوشته است ایمان را. یعنی ایمان در روح اینها و دل اینها رسوخ و نفوذ دارد. آنها را تائید می‌کند و آنها را کمک می‌کند به روحی از خودش. اینا روح... یک نیروی در انسان است. روح در انسان منشأ حیات است و منشأ زنده بودن و قدرت، منشاء شنوایی و بینایی و قدرت و تصرف کردن است. اگر شما این حرکت عظیم و قوی را در راه خدا کردید خداوند به شما روح می دهد، یعنی منشئی جدید، قدرت جدید برای یک بینایی و شنوایی جدید، برای یک تصرف و اقتدار جدید به شما خواهد داد. خدا به روحی از خودش آنها را تایید می کند و امام ما هم روح الله است مصداق روح الله است اسمش هم روح الله است! خدا از آنها راضی است رضایت خدا خودش بزرگترین مقامات است. رضوان خدا بالاترین مطلوبی است که برای یک انسان مومن در زندگی مطرح است. آنها هم از خدا راضی اند حزب الله واقعی اینها هستند. 🎙آيت‌الله خامنه‌ای¦١١ تیر۶١ 📄ص. ۱۳۶تا١٣٨ 💠اینستاگرام جهت تبادل نظر (جلسه پایانی)
🔴 ۱۵ خرداد عزای عمومی ابدی بدون تعطیلی! «من روز ۱۵ خرداد را‎ ‎‌برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم و برای بزرگداشت شهدای خویش در این روز‎ ‎‌بزرگ در مدرسه فیضیه به سوگ می‌نشینم». (صحیفه امام، ج ۸، ص ۵۰) 🔻پس از این فرمایش حضرت امام(ره)، برخی تصور کردند، عزای عمومی تنها با تعطیل کردن محقق می شود. این در حالی است که در انقلاب، بارها عزای عمومی اعلام شده بدون آنکه تعطیلی به همراه داشته باشد. پس از رحلت حضرت امام این تعطیلی با ۱۴ خرداد مصادف شد و تعطیلات دو روزه که غالبا با بین التعطیلین به نیمی از هفته می رسد به تقویم اضافه شد. 🔻پس از گذشت بیش از نیم قرن از حادثه ۱۵ خرداد، مانند بسیاری از امور فرهنگی، اهمیت این روز به خوبی تبیین نشده و فقط در یک تعطیلی خلاصه شده است! اصرار بر تعطیلی ۱۵ خرداد به نظر از همان ابتدا وجهی نداشت و امروز به طریق اولی دلیلی برای آن یافت نمی شود! 🔻واقعا برازنده روز عزای عمومی این است که مدام پلیس از مردم تقاضا کند به شمال نروید و جاده های شمال مملو از ماشین شود؟ 🔻می توان عزای عمومی و بزرگداشت شهدای مظلوم ۱۵ خرداد را در مساجد و مراسمات ویژه بدون تعطیلی برگزار کرد و نهایتا ورامین و دروس قم یا کل حوزه را در این روز تعطیل کرد. 🔻مجلس دهم در صدد حذف این تعطیلی برآمد که با مخالفت عجیب عده ای مواجه شد، عده ای که به غلط امام را عامل این تعطیلی دانستند و گفتند تعطیلی ۱۵ خرداد در صحیفه امام ذکر شده است! در حالی که با بررسی سخنان امام، به هیچ وجه چنین گزاره ای یافت نمی شود. 🔻بی شک نباید این اقدام را امری غیر انقلابی و مقابله با نمادها و ارزشهای انقلاب دانست. همان گونه که امام در فقه عنصر زمان و مکان را لحاظ می کرد، با لحاظ همین عنصر می توان در این مورد هم تصمیم مناسب و متناسب با شان این روز گرفت. به گونه ای که هم از اهمیت و شهدای این روز تجلیل شود و هم حرمت آن حفظ گردد. 🔻برای تبیین جنایات طاغوت غیر از تعطیلی راههای دیگری هم هست، برای نمونه می توان سالروز فاجعه فیضیه را که در نوروز بدان پرداخته نمی شود، در روز شهادت امام صادق(ع) به عنوان مناسبت رسمی در تقویم ثبت کرد و آن را احیا کرد.
⭕️ و رهبری امام خامنه ای 🔰در حکومت اسلامی، اعتقاد به و اعتماد به نقش آنان، از زیربناهای تشکیل حکومت است، به معنای صحیح‌تر، اگر هدف حکومت اسلامی، اقامه قسط و اجرای احکام شرعی است، مردم‌داری و توجه به مردم از اساسی‌ترین این احکام است. نادیده گرفتن نقش مردم در حکومت، چشم‌پوشی از یک حکم مهم الهی است که بی‌توجهی به آن، اسلامی بودن حکومت را مخدوش می‌کند! با این توضیح و جمهوریت در همان اسلامی بودن نهفته است و اگر امام راحل تأکید بر جمهوریت در عنوان حکومت داشت، هم برای دفع شبهات ظاهربینان و هم برای تفخیم این عنوان بود تا مردمی بودن که از اهم خصوصیات حکومت اسلامی است، روشن شود. 🔰مردمی بودن حکومت، گاه با انتخابات محقق و مشخص می‌شود و گاه با حضور میدانی مردم در عرصه‌های متعدد. انقلاب اسلامی ایران در ابتدای امر با حضور عینی مردم تأییدیه گرفت و رهبری حضرت امام(ره) نیز با همین حضور مردم تعیین شد، چنانکه در اصل 107 قانون اساسی به این امر اشاره شده است، البته سپس با عقلانیت امام راحل این حضور، مستظهر به رأی ملت نیز شد. 🔰در گذران عمر جمهوری اسلامی یکی از مشخصات مهم نظام، حمایت‌های میدانی مردم از اصل نظام و رهبری بوده است. جدای از انتخابات‌های متعدد که هر یک به نوعی حمایت از قانون اساسی و نظام تلقی می‌شود، مردم ایران به دفعات با حمایت و حضور در خیابان و راه‌پیمایی، تعلق قلبی خود به اسلام و نظام دینی و رهبری را نشان داده‌اند. 🔰حضور در تشییع پیکر پاک شهدای دفاع مقدس، مراسم 22 بهمن و روز قدس و رحلت امام خمینی(ره)، نمازهای جمعه به ویژه با امامت رهبر معظم انقلاب و... از مصادیق این ادعا است. نمونه روشن و اوج پیوند روحی مردم و نظام، در غائله آبان سال 76 و بعد 23 تیر سال 78 و از آن بالاتر نهم دی ماه سال 88 رقم خورد. قیام مردمی در دفاع از اسلام و ارزش‌های دینی مانند عاشورا و نیز نظام اسلامی و اصل ولایت فقیه پیام‌ رسای این تجمعات خودجوش مردمی بود. 🛑امروز به صراحت و جرئت می‌توان گفت؛ همان‌گونه که امام راحل با پشتیبانی حضور قاطع و میدانی ملت، یک رهبر مردمی بود، آیت‌الله العظمی خامنه‌ای نیز همچون ایشان، پشتوانه‌ای مردمی با اعلام نظر ملت دارد. شاید در ابتدای امر، ایشان با انتخاب خبرگان ملت با واسطه به رهبری رسیدند؛ اما در ادامه، همین حضورها نشان از حمایت بی‌واسطه مردم از ایشان دارد و اینکه پیش از رهبری‌شان با رأی قاطع مردم نیز رئیس‌جمهور بودند. 🔰شاید این بهترین و دقیق‌ترین نوع مردم‌سالاری باشد که یک ملت، فارغ از قوانین مندرج، با جان و جسم برای حمایت از رأس حکومت به عرصه بیایند و از اصل نظام دفاع کنند. 🔰البته روشن است، این حضور بی‌قید و شرط نیست و همان‌گونه که امام(ره) فرمودند؛ مردم خواهان اسلام و آرمان‌های اصیل انقلاب هستند و اگر امروز از رهبری و نظام دفاع می‌کنند به این دلیل است که ایشان را از عمق وجود سلسله‌جنبان حرکت ناب اسلامی و انقلابی می‎دانند و همچنان شعارها و آرمان‌های انقلاب را نجات‌بخش کشور و ملت می‌دانند. 💢متأسفانه گاهی با بروز برخی رفتارهای نادرست از سوی مسئولان نظام، این اعتماد ممکن است خدشه بردارد و موجب جدایی ملت از حکومت بشود که آنگاه این بالاترین منکر است و عقاب سختی خواهد داشت. 4 دی 1396
⭕️روزنامه آرمان: تنها راه نجات، به عقب برگردیم! 🔹روزنامه آرمان به قلم یکی از مریدان سینه چاک هاشمی نو‌شته است برای انتخابات 1400 راهی به جز تکرار دولت هاشمی نیست!! از اغراقها و غلوهای نویسنده که طبیعت مریدی است، می گذرم که با نگاه به آمار و ارقام و حتی گشت و گذار بین مردم به خوبی پاسخ داده می شود. 🔸اما ظاهرا افتادن در ورطه تملق، نویسنده را دچار فراموشی و نا فهمی کرده است که کابینه دولت خاتمی و به خصوص دولت روحانی تقریبا تکرار همان دولت هاشمی بود که گرد پیری هم به سرشان نشسته است! سیاستهای نفتی، مسکن، ارزی، و غالب سیاستهای اقتصادی دولت فعلی در دست کسانی است که سال 84 در ستاد هاشمی نسخه اقتصادی و سیاسی می نوشتند! 🔹اتفاقا جالب اینجاست، با روی کار آمدن این تفکر حوادث دولت هاشمی تکرار شد، تورم به نزدیک 50 درصد رسید، تحریم‌ها تشدید شد، آشوبهای فقرا اتفاق افتاد، اشرافی گری و حقوق نجومی رشد کرد، صف و کوپن بازگشت، شکاف طبقاتی بیشتر شد، دست یافتن به مسکن به آرزو بدل شد، آقازادگی و رانت خواری مجددا باب شد و... 🔸حال جالبتر اینجاست، نویسنده به دوران خسارت بار دولت احمدی نژاد اشاره می کند و نمی گوید نیمچه دستاورد دولت فعلی هم از صدقه سر طرحهای دولت احمدی نژاد و مسکن مهر و سهام عدالت و یارانه و سهمیه بندی بنزین و غنی سازی بیست درصدی و ارتباط با کشورهای آمریکای لاتین است. 🔹ظاهرا دست بوسان هاشمی با داستان سرایی و قهرمان سازی، قصد دارند محسن هاشمی را وارد عرصه ریاست جمهوری کنند و سیاستهای پوسیده و ارتجاعی توسعه را سودش در جیب جمعی خاص می رود ادامه دهند! ظاهرا طرح بیچاره کردن ملت از سوی این جماعت همچنان روی میز است.
⭕️ محافظه کاری یعنی دفن انقلاب 🔸حجت الاسلام معاون پژوهش مدرسه علمیه خاتم‌الاوصیا(ص)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تحول‌خواهی را از مبانی معرفتی اسلام و حرکت انقلاب اسلامی دانست و گفت: جامعه انقلابی در مسیر تحول و کمال حرکت می‌کند. 🔸وی مرگ جامعه انقلابی را با استناد به کلام رهبر انقلاب در محافظه‌کاری دانست و ادامه داد: مراد از محافظه‌کاری آن است که جامعه انقلابی به وضع موجود راضی باشد و به بهتر شدن اوضاع فکر نکند در چنین جامعه‌ای مرگ و دفن انقلاب حتمی است. 🔸حجت الاسلام عامری با تأکید بر اینکه ماهیت تفکر انقلابی حرکت رو به ‌جلو است، ابراز کرد: تفکر انقلابی تفکری است که به ایستایی قائل نیست و همیشه در حال حرکت و پیشرفت است چنین تفکری هرگز عقب‌گرد و ارتجاع را نمی‌پذیرد و این را خسارتی بزرگ برای خویش می‌داند برای همین همواره با قدرت و نشاط پیش می‌رود. 🔸معاون پژوهش مدرسه علمیه خاتم‌الاوصیا(ص) با بیان حدیثی، ابراز کرد: طبق صریح روایات، تساوی دو روز سبب عقب‌گرد و زیان انسان بوده و یک عمل قبیح به شمار می‌آید، یک انسان انقلابی نه‌تنها دو روزش با هم یکی نیست بلکه هر روز تلاش می‌کند به‌غایت حیات و خود واقعی‌اش دست یابد. 🔸وی آرمان‌گرایی واقع‌بینانه را از شاخصه‌های مهم تفکر انقلابی برشمرد و ادامه داد: یک انسان انقلابی قله را می‌بیند و به سمت آن حرکت می‌کند، رهبر انقلاب در تعریف بسیجی می‌فرمایند بسیجی یعنی امیرمومنان علی(ع) که همه وجودشان وقف اسلام بود، بسیجی باید خودش را به آن نگاه حضرت امیر برساند. 🔸حجت الاسلام عامری اضافه کرد: بنابراین نگاه جامعه انقلابی باید به آن نقطه‌ای باشد که امیر حکمت و بلاغت به آن نقطه چشم دوخته‌اند، نگاه جامعه مهدوی نیز نگاهی تحول‌خواه است نگاهی که انتهای آن به رشد عقل کامل بشری ختم می‌شود. 🔸معاون پژوهش مدرسه علمیه خاتم‌الاوصیا(ص) کمال‌گرایی و رسیدن به کمال را از مبانی اعتقادی اسلام بیان کرد و گفت: بر اساس قاعده لطف انسان همواره باید از پروردگار تمنا کند او را به بالاترین نقطه سعادت برساند؛ بنابراین در جامعه انقلابی تحول‌خواهی، پیشرفت و رو به ‌جلو حرکت کردن یک امر عادی و بدیهی است. 🔸وی با بیان اینکه همه مردم جهان فطرتاً به دنبال رشد و پیشرفت هستند، عنوان کرد: کسی در دنیا یافت نمی‌شود که از موفقیت بدش بیاید، شاید در جامعه بشری تعاریف مختلفی از موفقیت وجود داشته باشد اما هر انسانی فطرتاً به دنبال کسب موفقیت است. 🔸حجت الاسلام عامری افزود: جامعه انقلابی موفقیت را در کمال انسان‌ها می‌داند و چون این کمال طلبی یک امر فطری است اگر کسی برخلاف آن عمل کند برخلاف فطرت عمل کرده و باید در برابر او ایستاد./ 💠https://rasanews.ir/002kOh
⭕️در ستایش گفتگو و تواضع! 🔸استاد خدمت بزرگی به بدنه جوان انقلابی کرد.ایشان متواضعانه درخواست مناظره با جناب آقامیری را داد و بزرگوارانه روبروی او نشست و محترمانه با او گفتگو کرد. فرصت نشد تمام این بحث را ببینم، کلام من فارغ از متن مناظره، بازتابهای آن است که به سرعت پژواکش در فضای مجازی پیچید. فارغ از اینکه چه بین این دو عزیز رد و بدل شد، غالبا نفس را تحسین کرده و از آن مشعوف شده اند. تا امروز عده ای ندیده و نشنیده، از دور شتم می کردند و اگر قدرت داشتند آقامیری را بعد از خلع لباس، نفی بلد هم می کردند! گروهی که گفتمان را بلد نیستند و بی هنرهایی که تبحر در دفع ملت دارند و مع الاسف با رانت گروه‌های سیاسی و صدا و سیما شده اند مرجع فکری بدنه جوان حزب اللهی!! کسانی که بی تردید سوداشان اگر کمتر از آقامیری نباشد در همان حد است اما خود را نماینده معرفی می کنند! با آقامیری گفتگو شد، همه خوشحالند، اما تا چند روز قبل همین‌ها باب گفتگو را می بستند و اصلا یک جرم آقامیری همین گفتگوها بود! از گفتگو نترسیم، حتی اگر امثال استاد رفیعی خواستند با فلان خواننده و هنرپیشه و جوان مخالف سیاسی گفتگو کند. پیشتر هم نوشتم اگر اساتید مبرز پا در این عرصه بگذارند و آن را به رسمیت بشناسند اصلا جایی برای امثال ناقص العلم ها باقی نمی ماند.
❌روحانی حرف گوش نکن!❌ یکی از مهمات این است که های تازه وارد، به حرف اساتید و بزرگترهای فهیم خود گوش دهد و خودش خیلی اهل اجتهاد و تصمیم نباشد. تجربه نشان داده طلبه هایی که حرف گوش نمی دهند، از لحاظ علمی و اخلاقی پیشرفت نمی کنند. ممکن است سطوح را طی کنند اما در حوزه نمی شوند و معمولا بار می آیند که وقتی یک روایت را شرح می دهند گویا فقط یک صفحه از یک کتاب را خوانده اند. اینکه طلبه ای یک استاد را دیده باشد و با او عکس گرفته باشد مهم نیست! مهم آن است حرف و دستور استاد را گوش دهد و واقعا شاگردی کند... . . پ.ن. بخشی از کتاب خاطرات حتما عکس را ببینید و بخوانید! https://www.instagram.com/p/BV7CFGWl3mx/
🔰ادب نقد به رهبری 🔸انتقاد بر امام، تذکر به امام، نصیحت به ائمه المسلمین که اصلا واجب است. تذکر به امام دادن، تذکر دلسوزانه به امام دادن، انتقاد کردن از یک تصمیم امام، که اصلاً تربیت اسلامی است. در آن خطبه نهج البلاغه از علی علیه السلام نقل می کند، حضرت از مردم می خواهد که از او انتقاد کنند و به او تذکر بدهند. اما همان وقت انسان تذکر می‌دهد، می‌داند که تذکر می دهد ولی تصمیم گیری با کیست؟ انسان تذکر اش را می دهد حرفش را می زند استدلال هم می کند ولی تصمیم گیری با کیست؟ با رهبر است. ما این دو تا را با هم یاد گرفته بودیم هم حریت هم انتقاد. ما بیش از آقای بنی صدر و آقای بازرگان با امام بر سر مسائل اداره جمهوری اسلامی بحث کرده ایم. خیلی آزادتر. 🔻خوب دقت کنید! انتقاد و تذکر و نصیحت لازم است این وظیفه است اما بعد از نصیحت نصیحت یعنی تذکر دلسوزانه ز تذکر دلسوزانه متعهدانه تذکر صریح و بی‌پرده و بی رودربایستی اما همراه با ادب و همراه با این آمادگی که ما تذکر مان را می‌دهیم، شما جمع بندی می کنید. وقتی جمع بندی کردید، ما همان را اجرا می‌کنیم ولو بر خلاف تذکر ما باشد. این تربیت اسلامی است.
🔰 آرام‌تر! آقای حجاریان چهار خط برای جناب موسوی خوئینی نوشته است هم در آن دیکتاتوری هست هم استفاده بیجا از مقدسات و عوامگرایی هم اهانت و فحاشی 🔻 روشن نبود وضعیت آزادی بیان تا این حد بغرنج شده که متن او به رادیکالیسم و ساختارشکنی ترجمه می‌شود. گویی روحیه انتقادپذیری از میان رفته است؛ به متن و صاحب متن حمله می‌شود... هرچه خواستند، گفتند و عقده‌گشایی کردند... ⭕️ آزادی بیان بدین معناست حجاریان و رفقا از سما تا سمک حق نقد و اهانت و حمله و نامه پراکنی و هرزه نویسی دارند، اما بقیه اگر آنها را نقد کنند می شود عقده گشایی. یعنی ما بگوییم و شما فقط نگاه کنید. (دیکتاتوری) 🔻 آقای موسوی‌خوئینی شبیه به جدش شده ؛ یوم علی صدر المصطفی و یوم علی وجه الثری. ⭕️ اینکه این وسط، کسانی که همواره تشبیهات تاریخی را به سخره می گرفتند ناگهان خود را با امام حسین علیه السلام و مخالفان خود را با یزید مقایسه می کنند استفاده بی ربط و ابزاری از مقدسات است، مقدساتی که سالها از زبان همین جمعیت مورد نقد و هتاکی واقع شده و می شود. (عوامفریبی) 🔻 به‌قول خود آقای خویینی، اف بر تو ای روزگار سفله‌پرور"! ⭕️ در آخر هم نظریه پرداز اسلام رحمانی، با عصبانیت با خوئینی هم ناله شده و با خشونت دیگران را سفله نامیده است. (فحاشی) دقیقا نکته همین جاست که دیکتاتورهای فحاش وقتی تحمل نقد دیگران را ندارند، بیجا می کنند دیگران را به پاسخگویی وا می دارند و روضه آزادی بیان می خوانند.
@sadid59 از طرف ناگهان ترور شد. فعلا با این صفحه در خدمتم شاید که صفحه قبلی بازگردانده شود. @sadid.59 https://www.instagram.com/p/CCTXg4yjeLJ/?igshid=12syvb9gwb94u
نقد خویینی.pdf
157.3K
🔰نقدی بر سیاهه اخیر موسوی خوئینی 🔻 ناگهان پرده برانداخته‌ای یعنی چه مست از خانه برون تاخته‌ای یعنی چه 🌐 لینک مطلب در وبلاگ قول سدید
پیشتر جمعی از طلاب به این طرز هديه دادن رییس جمهور اعتراض کرده بودند. ظاهرا جناب روحانی برای بعد ریاست جمهوری عبای بزرگی برای خود دوخته است، این سبک هدیه دادن به طلاب القاب و مقامات خاصی را نشانه گرفته است، حاشا که حوزه این بار کسی را بیخود آیت الله بنامد. https://eitaa.com/sadid59/224