فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترجمه وتفسیر صفحه ۸۸ قرآن
سوره نساء جزء ۵
خانم دکترای علوم قرآنی
🆔https://eitaa.com/safarnameh_313
نکته تفسیری صفحه ۸۸:
وساطت پیامبر (ص):
جهانی که ما در آن زندگی می کنیم، جهان اسباب و علل است؛ یعنی خدای بزرگ برای اداره ی جهان، اسبابی را مشخص کرده و به وسیله ی آنها، کارهای جهان را مدیریت می کند. آتش، سبب سوزاندن؛ آب، سبب خاموش کردن؛ نان، سبب سیر شدن؛ و دارو، سبب درمان است. خداوند در این آیه به مسلمانان اعلام می کند که برای بخشیده شدن گناهانشان، دست به دامان پیامبر صلوات الله علیه شوند و او را واسطه قرار دهند و از او بخواهند که از خدا برایشان آمرزش بطلبد. آری، پیامبر اسلام (ص) سبب مؤثّری در آمرزش گناهان مردم است؛ زیرا او مقامی بسیار والا نزد خدا دارد و درخواستش رد نمی شود. این واقعیت در مورد پیامبران دیگر نیز آمده است. مثلاً در قرآن می خوانیم که پسران حضرت یعقوب (ع) پس از پشیمانی از رفتار بد خود با حضرت یوسف(ع)، به پدرشان عرض کردند: «پدر جان، برای بخشیده شدن گناهان ما، از خدا آمرزش بخواه.» آن حضرت فرمود: «به زودی برایتان آمرزش می طلبم.»[1]
پیشوایان ما به ما آموخته اند که پیامبر اسلام(ص) نه تنها در زندگی دنیایی خود، بلکه پس از وفات نیز می تواند برای گنهکاران وساطت کند. امام صادق علیه السلام در این باره فرموده است: «هنگامی که به مدینه وارد می شوی، پیش از وارد شدن به شهر غسل کن. سپس نزد قبر پیامبر (ص) برو و بگو: خدایا، تو فرموده ای که اگر هنگامیکه آنان به خود ستم کرده اند، نزد تو بیایند و از خدا آمرزش بخواهند و پیامبر نیز برایشان آمرزش بخواهد، بی شک خدا را بسیار توبه پذیر و مهربان می یابند؛ اکنون من در حالی نزد قبر پیامبرت آمده ام که از تو آمرزش می طلبم و از گناهانم توبه می کنم، و ای پیامبر، من به وسیلهی شما به خدا رو می کنم تا او گناهانم را ببخشد.»[2] این مطلب با عقل نیز کاملاً سازگار است؛ چرا که انسانی که چیزی را از شخص بزرگی می خواهد، سعی می کند اشخاصی را که نزد او مقام و منزلتی دارند، واسطه قرار دهد، و می داند که از این راه زودتر به خواسته ی خود می رسد. همچنین از روایات معصومین استفاده می شود که ایشان نیز مانند جدّ بزرگوارشان پیامبر(ص) میتوانند برای مردم وساطت کنند و از خدا بخواهند که گناهان آنان را ببخشاید. به همین سبب به ما آموخته اند که در زیارت هر یک از ایشان بگوییم: «ای دوست خدا، میان من و خدا گناهانی وجود دارد که جز با رضایت شما از بین نمی رود؛ پس شما را به خدا سوگند می دهم که برای گناهان من بخشش بخواهید و برای من واسطه شوید که خدا آنها را ببخشد.»[3] در روایات نیز آمده است که پیامبر (ص) و امامانِ مهربان ما، برای ما آمرزش می خواستند و از خدا می طلبیدند که ما را مشمول لطف و بخشش خود قرار دهد.[4]
[1] - آیات 97 و 98 سورة یوسف
[2] - کافی، ج 4، ص 550
[3] - بخشی از زیارت جامعة کبیره (نقل به مضمون)
[4] - برای اطلاع بیشتر ر.ک به: بحارالانوار، ج 36، ص 204 و همان، ج 40، ص 43
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن
خانم دکترای علوم قرآنی
🆔https://eitaa.com/safarnameh_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صلي الله علیک یا ابا عبدالله 💔
🏴🏴
خانم دکترای علوم قرآنی
🆔https://eitaa.com/safarnameh_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اگه میخوای نونت تو روغن باشه به بیانات استاد گوش بده
خانم دکترای علوم قرآنی
🆔https://eitaa.com/safarnameh_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه ۸۹ قرآن
سوره نساء جزء ۵
استاد شهریار پرهیزگار
خانم دکترای علوم قرآنی
🆔https://eitaa.com/safarnameh_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترجمه وتفسیر صفحه ۸۹ قرآن
سوره نساء جزء ۵
خانم دکترای علوم قرآنی
🆔https://eitaa.com/safarnameh_313
نکته تفسیری صفحه ۸۹:
مهم ترین انگیزه ی جهاد:
از هنگامی که حضرت آدم(ع) به زمین فرود آمد، جنگ و خونریزی هم در میان انسان ها دیده شد. این پیشگویی قطعی خدا بود که به انسانها گفته شد: «به زمین فرود آیید؛ در حالی که برخی از شما در آنجا دشمن برخی دیگر خواهند بود.»[1] آری، از همان ابتدا، برخی از مردم برای برقراری حق و عدالت، و برخی برای به کرسی نشاندن آرزوهای باطل و ظالمانه ی خود می جنگیدند، و این جنگ تا کنون ادامه دارد. پیامبران خدا که آرزوی تحقّق عدالت را داشتند نیز همراه پیروانشان، با ستمکاران و متجاوزان می جنگیدند و می کشتند و کشته می شدند؛ امّا آنان از این جنگ و مبارزه تنها یک هدف داشتند، و آن چیزی نبود مگر «اجرای فرمان خدا». از این رو، قرآن، مسلمانان را به «جهاد فی سبیل الله» تشویق کرده است. در حقیقت، اطاعت از فرمان خدا و کسب خشنودی او، مهمترین هدف جهادگران الهی بوده و هست. کشورگشایی، استعمار و دربند کشیدن ملل مستضعف، افزایش ثروت و... ، هیچیک در این جهاد مقدّس نقشی نداشته است. ممکن است کسی بپرسد که مجاهدان راه خدا برای به دست آوردن چه چیزی می جنگیدند و چه امیدی از تحمل این زحمت فوق العاده و زخمی و کشته شدن داشتند. این آیه به این سؤال پاسخ می دهد و می فرماید که مهم ترین انگیزه ی جهاد در راه خدا این است که انسان باور کند به معامله ای پرسود دست می زند: «فروش زندگی دنیا در برابر به دست آوردن زندگی آخرت». البته این معامله به ایمان و باوری عمیق نیاز دارد؛ به اینکه انسان به زندگی پس از مرگ ایمان آورد، بهشت برین را باور کند، و به امید رسیدن به نعمت هایش، از زندگی دنیا با تمام لذّتهایش دل بکند.
اگر انسان پردهی زرق و برق دنیای مادّی و لذّت های زودگذرش را کنار بزند و به سخنان پیامبران راستگوی خدا ایمان آورد، دیگر دل کندن از آن برایش کار دشواری نخواهد بود. هنگامی که آدمی این سخن پیامبر خدا(ص) را می شنود که «فضایی به اندازهی طول یک تازیانه(یعنی مکانی بسیار کوچک) در بهشت، از دنیا و هر آنچه در آن است، بهتر است.»؛[2] و هنگامی که این سخن قرآن را می شنود که «زندگی دنیا و لذّت هایش در برابر زندگی آخرت، چیز بسیار اندکی است.»[3]، آنگاه انگیزه های دنیایی در چشمانش خرد و حقیر می شود، با کمال میل به استقبال شمشیرهای دشمنان خدا میرود، آنان را به خاک و خون می کشد و مشتاق کشته شدن در راه خداست. حسـرت امیر مؤمنان علی علیه السلام در جنگ احد به خاطر شهید نشدن،[4] تقاضای اصحاب خاص پیامبر (ص) از ایشان برای یافتن توفیق شهادت،[5] سخنان بی نظیر اصحاب امام حسین علیه السلام در کربلا در استقبال از کشته شدن در راه خدا، و دعای ما برای یافتن توفیق جهاد و شهادت در محضر حضرت مهدی عج [6] ، همگی با این نگاه و با این ایمان و اعتقاد به وجود می آید که «مرگ در راه خدا، فقط پلی است که افراد باایمان را از زندان دنیا به قصر بهشت می رساند».[7] البته اشتیاقِ مجاهدان راستین برای رسیدن به پاداش الهی، به معنای سستی و کم گذاشتن از جنگ نیست؛ بلکه آنان با تمام قدرت با دشمنان خدا نبرد می کنند و تمام نیروی خویش را برای تار و مار کردن آنان به کار می بندند. دلاوری های امیر مؤمنان علی علیه السلام و جنگ نمایان امام حسین علیه السلام در کربلا، دو نمونه از این مطلب است.
به همین سبب، آیه ی مورد بحث، پاداش عظیمِ الهی را برای هر دو گروه مجاهدان برشمرده است؛ گروهی که جان خویش را در راه خدا فدا می کنند، و گروهی که بر دشمنان خدا پیروز می شوند.
[1] - آیة 36 سورة بقره
[2] - مجموعة ورام ، ج 2، ص 226
[3] - آیة 38 سورة توبه
[4] - نهج البلاغه، خطبة 220
[5] - کافی، ج 2، ص54.
[6] - زیارت امام عصر در روز جمعه. مفاتیح الجنان
[7] - اقتباس از روایتی از امام حسین(ع). بحارالانوار، ج 6، ص 154
خانم دکترای علوم قرآنی
🆔https://eitaa.com/safarnameh_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥💥 راه استجابت دعا از فرمایشات امام صادق علیه السلام و صلوات/دکتر فرهنگ
🎥#دکتر_فرهنگ
خانم دکترای علوم قرآنی
🆔https://eitaa.com/safarnameh_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤🍃
✍دوام بیاور ...
حتی اگر طنابِ طاقتت به باریک ترین رشته اش رسید
حتی اگر از زمین و زمانه بریدی
حتی اگر به بدترین شکلِ ممکن ، کم آوردی .
در ذهنت مرور کن ؛
تمامِ آرزوهایِ محال دیروز را که امروز ، زیرِ دست و پایِ روزمرگی ات ، جولان می دهند
تمامِ آن ثانیه هایی که مطمئن بودی نمی شود ، اما شد !
تمامِ آن لحظه هایی که فکر می کردی پایانِ راه است ، اما نبود !
می بینی ؟! خدا حواسش به همه چیز هست ؛
دوام بیاور ...
میخواستم یه رازی رو بهت بگم
عزیزِ خوش قلبم..
هر جا کم آوردی،
هر جا نشد،
هر جا نخواستی ادامه بدی،
و هر جا سختی و رنج به شاهراه هایِ وجودت رسید؛
هیچ ایرادی نداره اگر صبر کنی، خسته شی، اشک بریزی و یا تنهایی همه چیز رو به دوش بکشی..
اما ادامه بده، استمرار یعنی همین ادامه دادن در رنج ها، سختی ها و تنهایی ها بدونِ داشتن انگیزه ی روز های اولت...
خانم دکترای علوم قرآنی
🆔https://eitaa.com/safarnameh_313
#ضربالمثل
⇦✨ یکی از ضرب المثلهایی که در بین عموم رایج است و با طب سنتی در ارتباط است ضرب المثل " خون خودت را كثيف نكن" می باشد، که معمولاً زمانی که فردی عصبانی است، این جمله را به او می گویند.
از نظر طب سنتی، کسی که عصبانی می شود، باعث تولید بیش از حد صفرا در خونش می شود و یا کسی که غصه خور بوده یا در معرض استرس است و به اصطلاح هم و غم زیادی دارد و غصه آینده نیامده را می خورد، تولید خلط سودا در بدنش زیاد می شود❗️
🔅↫ لذا با توجه به این که عصبانیت خیلی شدید تر از یک غذای ناسالم در بدن اثر منفی بجا می گذارد، توصیه می شود عصبانیت خود را کنترل نمایید.
خداوند در قرآن می فرماید:
الَّذِینَ یُنفِقُونَ فِی السَّرَّاء وَالضَّرَّاء وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ وَاللّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ
هم آنان که در فراخی و تنگی انفاق می کنند و خشم خود را فرو می برند و از مردم در می گذرند و خداوند نیکوکاران را دوست دارد». (سوره آل عمران، آیه 134)
خانم دکترای علوم قرآنی
🆔https://eitaa.com/safarnameh_313
✍بهترین روش کنترل خشم وعصبانیت درقرآن کریم وروایات
1- صلوات بر پیامبر (ص) و خاندان پاک و مطهرش
یکی از روشهای درمان عصبانیت ذکر صلوات است که موجب فرو نشاندن آتش خشم و عصبانیت می شود. حب نفس ریشه ی بسیاری از صفات زشت و ناپسند در انسان است، و چون بذری مسموم در قلب انسان کاشته می شود و جزء میوه ی تلخ مال دوستی، جاه طلبی، تکبر و غرور و ... محصول دیگری ندارد.
2- تغییر حالت بدن
در احادیث و روایات از ایمه معصوم(ع) آمده است که فرد عصبانی اگر نشسته است برخیزد و اگر ایستاده است مکان را ترک نماید و خود را به کار دیگری مشغول سازد چرا که این تغییر حالت در کنترل و فرو نشاندن خشم موثر است.
3- وضو و انجام غسل
تماس آب با بدن در خاموش کردن آتش خشم بسیار موثر است، زیرا بهترین وسیله برای کاهش حرارت ایجاد شده و آرامش انسان است. در این میان وضو و غسل نسبت به شستشوی عادی تاثیر بیشتری دارد.
4-سجده کردن
سجده نمودن یکی از روشهای مفید برای کنترل خشم و عصبانیت است به این صورت که پیشانی خود را در درگاه خداوند به روی زمین گذاشته و از خداوند طلب صبر و فروکش شدن خشم خود یاری بجوئید.
5- تقوا و پرهیزکاری
خداوند انسانهای باتقوا و پرهیزکار را افرادی معرفی می کند که قدرت غلبه بر خشم خود را دارند و منبع قدرت آنها از تقوا و پرهیزکاری است، چنانچه در قرآن می فرماید:
وَ سارِعُوا إِلی مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقین.الَّذینَ یُنْفِقُونَ فِی السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ الْکاظِمینَ الْغَیْظَ وَ الْعافینَ عَنِ النَّاسِ وَ اللَّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ
و برای نیل به آمرزشی از پروردگار خود، و بهشتی که پهنایش [به قدر] آسمانها و زمین است [و] برای پرهیزگاران آماده شده است، بشتابید همانا که در فراخی و تنگی انفاق میکنند؛ و خشم خود را فرو میبرند؛ و از مردم در میگذرند؛ و خداوند نکوکاران را دوست دارد. (سوره آل عمران، آیات 133-134)
انسان در مقابل حوادث ناخوشایندی که مطابق میل وی نمی باشد واکنش نشان می دهد و بروز خشم و عصبانیت از شایع ترین واکنش ها در آن لحظات است.
6-نادیده گرفتن اشتباهات دیگران
قرآن کریم در مورد این موضوع می فرماید :
وَ الَّذینَ یَجْتَنِبُونَ کَبائِرَ الْإِثْمِ وَ الْفَواحِشَ وَ إِذا ما غَضِبُوا هُمْ یَغْفِرُون
و کسانی که از گناهان بزرگ و زشتکاری ها خود را به دور می دارند و چون به خشم درمی آیند درمی گذرند.»،(سوره شوری، آیه 37)
انسان با چشم پوشی و گذشت از خطاهای دیگران می تواند از خشمگین شدن جلوگیری کند و خود به آرامش برسد.
7- ذکر و یاد خداوند متعال
خداوند در قرآن می فرماید:
آگاه باشید ، تنها با یاد خدا دلها آرامش می یابد. (سوره رعد، آیه 28)
بر اساس این آیه انسان با یاد خداوند آرمش می یابد و این آرامش یکی از مهمترین عناصر برای جلوگیری از رفتار خشونت بار است. به هنگام عصبانیت به هر دلیلی، بهترین کار عمل به این دستور الهی است، هنگامی که انسان با یاد خداوند آرامش می گیرد بهترین تصمیم را در لحظات حساس زندگی اتخاذ می کند.
خانم دکترای علوم قرآنی
🆔https://eitaa.com/safarnameh_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه ۹۰ قرآن
سوره نساء جزء ۵
استاد شهریار پرهیزگار
خانم دکترای علوم قرآنی
🆔https://eitaa.com/safarnameh_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترجمه وتفسیر صفحه ۹۰ قرآن
سوره نساء جزء ۵
خانم دکترای علوم قرآنی
🆔https://eitaa.com/safarnameh_313
نکته تفسیری صفحه ۹۰:
از خداست یا از خودمان؟:
تمام موجودات روی زمین، در دنیای خود، خوبی ها و بدی هایی را تصوّر می کنند. مثلاً از نظر یک شیر درنده، کشتن و خوردن یک آهوی جوان، حادثه ی بسیار خوب و شیرینی محسوب می شود؛ در حالی که از نظر آهو، از این اتفاق بدتر وجود ندارد. ما انسانها نیز بی آنکه اختیاری داشته باشیم، دچار حوادثی می شویم که از نظر ما خوب یا بد هستند. بریدن سر یک گوسفند و خوردن گوشت او، از نظر ما یک حادثه ی خوب، و گزیده شدن توسّط یک عقرب، حادثه ای بد محسوب می شود.
این حوادث و اتّفاقات، اموریست که در نظام هستی قرار داده شده و بی آنکه ما در به وجود آمدن آنها اختیاری داشته باشیم، با گردش روزگار پدید می آید. روشن است که آفریننده ی این امور، پروردگار جهان است و اوست که بنا بر مصلحت و حکمت والای خویش، چرخ هستی را چنان که باید و شاید، می چرخاند. این گروه از خوبی ها و بدی ها، نخستین گروه از خوبی ها و بدی ها هستند که ما در پدید آمدن آنها اختیاری نداریم. در جهان امّا حوادث و چیزهای خوب و بدی وجود دارد که با اختیار انسانها پدید میآید. نجات انسانهای دیگر از مرگ، آموزش علوم و دانش به دیگران، مهربانی کردن به همنوع و...، امور خوبی است که انسانها در زندگی خود ایجاد می کنند و از پاداش خوب آن نیز در زندگی دنیا و آخرت خود بهره مند می شوند. در مقابل، کشتار و خونریزی، ظلم و تجاوز، خیانت و پیمان شکنی، و...، کارهایی است که انسانها در جامعه ی خود ایجاد می کنند و کیفر آن را هم در این زندگی و زندگی پس از مرگ می چشند. این گروه از خوبی ها و بدی ها، دوّمین گروه از خوبی ها و بدی های جهان هستند که انسانها در به وجود آمدن آنها نقش دارند. اگرچه کارهای خوب انسانها در گروه دوم، از جهتی به خود آنها مربوط می شود، با نگاهی عمیق تر در می یابیم که علّت اصلی آنها، لطف و مهربانی خداست؛ زیرا روحیه ی مهربانی، علاقه ی به هم نوع، محبّت و توان فکری و جسمی برای حل مشکلات، همگی نعمتهای خداست که در وجود انسان ها نهفته شده است و اگر خدا آن را در انسان قرار نمی داد، بی شک او به کارهای خوب و شایسته دست نمی زد. بنابراین، انجام کارهای پسندیده و دیدن و چشیدن نتیجه ی خوب آنها، از لطف و مهربانی خداست که به انسانها عنایت شده است؛ ولی منشأ کارهای زشت و بد انسانها، خودخواهی، لذّت جویی و توجّه به اغراض شخصی است. این کارهای بد، نتایج بد و ناپسندی دارد که انسانها را گرفتار می کند. بی شک این کارها و نتایج شوم آنها، به خدای بزرگ ربطی ندارد، و بالعکس، به سبب بی توجّهی به فرمان خدا ایجاد شده است. این دو آیه، به این دو گروه از خوبی ها و بدی های جهان اشاره می کند و توضیح می دهد که خوبی ها و بدی ها در گروه اول، از اختیار انسانها خارج است و مربوط به خدا می شود؛ ولی در گروه دوّم، منشأ خوبی ها، خدای بزرگ و مهربان است، و سبب بدی ها، خود انسانها هستند که با بی توجّهی به خواست خدا، خود را گرفتار می کنند. [1]
[1] - در نگارش این متن به تفسیر الکاشف و علی بن ابراهیم قمی توجه شده است.
خانم دکترای علوم قرآنی
🆔https://eitaa.com/safarnameh_313
🖤🍃
🔹السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَولادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
🔸سلام بر تو ای اباعبدالله و بر جانهایی که به درگاهت فرود آمدند، از جانب من سلام خدا بر تو باد همیشه تا هستم و تا شب و روز باقی است و خدا زیارت شما آخرین زیارت از سوی من قرار ندهد، سلام بر حسین و بر علی بن الحسین و فرزندان حسین و یاران حسین
خانم دکترای علوم قرآنی
🆔https://eitaa.com/safarnameh_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رنگ و نام هاي هفت آسمان چيست؟!
1⃣نام آسمان دنيا «رفيع» و به رنگ «آب و دود» اس ت.
2⃣نام آسمان دوم «فيدوم» و به رنگ «مس» است.
3⃣نام آسمان سوم «ماروم» و به رنگ«صورت» است.
4⃣نام آسمان چهارم «ارفلون» و به رنگ«نقره» است.
5⃣نام آسمان پنجم «هيعون» و به رنگ «طلا» است.
6⃣نام آسمان ششم «عروس» و به رنگ «ياقوت سبز» است.
7⃣نام آسمان هفتم «عجماء» و به رنگ «درّ سفيد» است.
#بحارالانوار
#علل_الشرايع
#عيون_الاخبار
خانم دکترای علوم قرآنی
🆔https://eitaa.com/safarnameh_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اَعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم
اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ
خداست كه
هيچ معبود بحقى
جز او نيست
و زنده پاينده است
📗سوره آل عمران آیه ۲
خانم دکترای علوم قرآنی
🆔https://eitaa.com/safarnameh_313
#تلنگر...
🔻به راستی چرا و برای چه هدفی به این دنیا آمده ایم؟؟
👌ما بعد از پرستش خدا ، هدفی جز نوکری امیرالمومنین علی علیه السلام و اولاد علی (علیهم السلام) تو این دنیا نداریم!
و امروز فرزند مولا علی بین ما ، حی و حاضر یار می طلبد...و تنهای تنهاست...
نکنه خدای ناکرده یک لحظه باخودمون بگیم:
"من کجا و یار #امام_زمان کجا!!"
این وسوسه ی شیطانه!!
👌برای "یار امام بودن" یک آن هم درنگ نکنیم و دست از تلاش برنداریم!
🔹دست از طلب ندارم تا کام من برآید
🔹یا تن رسد به جانان یا جان ز تن برآید
#اَللّهُمَّ_عَجِّل_لِوَلیِّکَ_الفَرَج🥀
خانم دکترای علوم قرآنی
🆔https://eitaa.com/safarnameh_313
▫️ انسان ها تا احساس نکنند برادر یکدیگر هستند زندگی برایشان گرم نیست. این حرف ها حرف های بوسیدنی است. این حرف ها جامعه جهانی را ملی را محلّی را بین المللی را زنده نگه می دارد.
این حرف ها که رخت بربست، حیوانیت می آید: ﴿أُولئِكَ كَالأنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ﴾ می شود #غزه.
▫️ نفرمود حرف ابراهیم را گوش بدهید، فرمود: حرف پدرتان را گوش بدهید ﴿مِّلَّةَ أَبِیكُمْ إِبْرَاهِیمَ هُوَ سَمَّاكُمُ الْمُسْلِمِینَ مِن قَبْلُ﴾ تا روح برادری در جامعه نباشد، نه سازمان ملل موفق است نه شورای امنیت.
اسلام حرف جهانی دارد یعنی این!
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 درس خارج فقه 🥀
خانم دکترای علوم قرآنی
🆔https://eitaa.com/safarnameh_313