km_20230303-1_720p_17.mp3
5.31M
🚦#نشان_راه
🌸 #حسین_دستپروری
#سلوک_بی_خدا #لاله_زاریه
❇️گوشه ای از زندگی سلوکی حجه الاسلام دستپروری از زبان خود ایشان
📛۹سال زندگی سلوکی ام در خدمت مرحوم لاله زاری بی خدا گذشت♨️
👥 در ۲۳ سالگی یکی از دوستانم مرا دعوت به جلسات لاله زاری در مشهد کرد و ۹ سال ماندگار آنجا شدیم تا ۳۲ سالگی ریاضت بسیار شدید و چله نشینی و ... داشتم.
❌بر اثر ریاضت ۶۰ کیلو در اوائل طلبگی کم کرده بودم .
❌در اثر سیر و سلوک به مکاشفه هم رسیده بودم ولی بد تربیت شده بودیم، اگر یک مرید از دست می دادم مرگم بود.
✴️به برکت آشنایی با آثار استاد #علی_صفائی با انواع تربیت آشنا شدم و فهمیدم ۹ سال اشتباه کردم و تا کنون شیوه تربیتی ام تحمیلی بوده است.
💥دانستم تا ۳۲ سالگی بی خدا زندگی کردم .
✅سلوک مرحوم صفائی مرا از بند مرید و مراد بازی آزاد کرد .
🔆به شدت معتقدم که مردم باید ثقلینی باشند درب خانه این وآن نروند
🆔 @safiresheytan🕸
🔰حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ حسین دستپروری در سال ۱۳۲۹ در حسین آباد گرمسار ـ روستایی در مجاورت گرمسار که اکنون به شهر پیوسته است ـ به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را به عنوان دانشآموزی ممتاز در گرمسار سپری کرد.
سپس برای تحصیل در رشته الکترونیک وابسته به دانشکده نیروی هوایی به تهران عزیمت کرد.
🔹پس از اتمام تحصیلات در همان دانشکده به تدریس مشغول شد و به تناسب محل خدمت، لباس افسری به تن کرد. اما با وجود کتمان روحیات و فعالیتهای مذهبی و دیدگاههای انقلابی، فشارهای دانشکده و مسئولان وقت گاه و بیگاه او را از ادامه فعالیت باز میداشت. مدتی وی با رفت و آمد به هیئتات مذهبی و محافل معنوی ـ به ویژه جلسات سلوکی برخی از اساتید اخلاق ـ و پیگیری مطالعات عمیق مذهبی، خود را تسکین داد.
🔸او در سال ۱۳۵۸ به مشهد آمد و تحصیلات حوزوی را آغاز کرد. طبعاً برای او که تجربه تحصیلات مهندسی منظم و فشرده را داشت، کندی تحصیل در آن روزگار ـ که میگفتند یک درس روزانه، کم و دو درس، زیاد است (!) ـ قابل تحمل نبود. این بود که با راهنمایی برخی از مدیران و اساتید حوزه، به صورت شبانهروزی و ظرف ۵ سال، دوره مقدمات و سطوح مقدماتی و عالی را با موفقیت به اتمام رساند.
🌀از جمله اساتید او در این مقطع، حضرات آیات سیبویه، مرتضوی، اشرفی شاهرودی و موسوی شاهرودی بودند.
♣️وی سرانجام پس از سالها تبلیغ و تدریس اخلاق و معارف اسلامی برای طلاب و دانشجویان و عموم مردم، ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ در سن ۷۲ سالگی در مشهد دار فانی را وداع گفت.
🆔 @safiresheytan🕸
🔥#سنگ_راه
🔮 #خانه_تکانی_خدا #دراویش_گنابادی
💥صوفیان همواره بلایا و حوادث طبیعی ناگوار را به تمرد و سرپیچی مردم از اقطاب شان نسبت می دهند و چنین وانمود می کنند که فلان شخص یا فلان منطقه چون مرید قطب آنها نشده، دست پروردگار از آنها انتقام گرفته است.
🔻#حسین_تابنده (رضاعلیشاه) قطب سوم فرقه #گنابادیه در کتاب #نابغه_عرفان حوادث زیادی را به بد رفتاری مردم با پدربزرگش (#ملا_سلطان) ارتباط داده است.
در نگاه وی همه بلایای مردم ایران از حمله روس ها و به توپ بستن حرم امام رضا علیه السلام گرفته تا جنگ جهانی دوم وشیوع بیماری وبا و قتل عام مردم در حمله چنگیز و تخریب مدرسه علمیه فاضلیه مشهد و مرگ ناصر الدین شاه
همه وهمه به جهت #نفرین_دروایش_گنابادی بوده است.
🚥🚥🚥🚥🚥
⬅️ در بین کسانی که گرفتار جزای خود شد، [شیخ] عبدالکریم (پسر بزرگ حاج ابوتراب) بود. بعد از ۲سال، پیشانیاش گلوله خورد و حاج ابوتراب فریاد زد: خون ملا سلطان، ما را گرفت.[ص۱۷۹]
⬅️بعد از ملا سلطان حرم امام رضا را به توپ بستند و جنگ جهانی دوم دنیا را در آتش انداخت.[ص۲۰۸]
⬅️ ملا سلطان[قبل از مرگش] مکرّر؛
🔘 قضیه شیخ مجدالدین بغدادی که سلطان محمد خوارزمشاه او را در حال بیخودی و مستی کشت و سپس مُتنبّه و پشیمان شده [و] خدمت شیخ نجم الدین کبری که مرشد شیخ مجد الدین بود آمده عرض کرد؛
▫️اگر دیه قبول می کنید اینک زر
▫️واگر عفو می کنید اینک به قرآن ببخشید
▫️و اگر قصاص می کنید اینک سرم
فرمود:
😱 قصاص خون فرزندم مجدالدین سر تو و سر من و سر نصف رعایا و اهل مملکت تو می باشد.
🔘و ظهور چنگیز و قتل عام او را در مجلس بیان می کرد و در آخر اظهار می کرد "ولی ما به این قدر ها راضی نیستیم".[ص۱۶۴]
⬅️مکرر میگفت؛
خدا بنای امر بزرگی را گذاشته اراده خانه تکانی دارد خود راقم(حسین تابنده) از اوضاع ایران چیزها از آن حضرت شنیدم که نوشتن صلاح نیست و خواهد واقع شد با آنکه الحال ابداً احتمال آن نمیرود.
⬅️ ملا سلطان مکرر میفرمود:
جمعیت مردم زیاد شده، باغبان ازلی (خدا) اراده تراش دادن دارد یا به وبای عام یا فتنه چنگیزی یا هر دو.
اتفاقاً وبا شایعه شد و جنگ جهانی دوم شد.
⬅️در اثر حسادت طلاب مشهدی و گنابادی ساکن مشهد به ملا سلطان، مدرسه علمیه فاضل خان(فاضلیه) که در جنب بست بالا خیابان قرار داشت به کلی از بین رفت و طلاب وعلما آن به سزای کردار خود رسیدند.
بس تجربه کردیم در این دار مکافات
با درد کشان هرکه در افتاد بر افتاد.
[ص۱۴۹]
⬅️ملاسلطان که از رفتارناصر الدین شاه ناراحت شد در مجلس درس گفت: سعادت علیشاه، مرگ شاه را در سال ۱۳۱۸ خبر داد ولی ما به واسطه ظلم هایی که در زمان او واقع شد از خدا خواستیم که زودتر وقوع یابد.
👺من خواستم ۵ سال زودتر قرار دهد.
در سال ۱۳۱۳ در ۴۹ سال تمام از پادشاهی ناصرالدین شاه گذشته و میخواستند جشن ۵۰ سالگی بگیرند در حرم شاه عبدالعظیم، میرزا رضا کرمانی تیر به قلب او زد و فرمایش ملا سلطان محمد صدق کرد.[ص۱۳۸]
🆔 @safiresheytan🕸
🤡 #طنز
#سه_حدث_از_يك_مخرج !
🔻 #آیه_الله_منتظری درباره نقش استعمار در ایجاد فرقه هایی همچون تصوف می نویسد:
⚠️يك زماني دست هاي استعمار بخصوص انگلستان تلاش داشتند در ميان مسلمانان ايجاد اختلاف كنند و به #مذهب_سازي و #فرقه_تراشي روي آوردند، مرحوم آسيد علي #نجف_آبادي كه از علماي بزرگ بود و تا آخر عمر هم منبر ميرفت يك روز به طنز ميگفت:
🦠صوفيه و شيخيه و بهائيه سه حَدَث هستند از يك مخرج !😂
-----------
📚مبانى فقهى حكومت اسلامى،حسینعلی منتظری، ج ۸، ص ۳۴۹
🆔 @safiresheytan🕸
38.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 #تکلیف_سرخ
💥 #محمد_حسین_حدادیان
⭕️شهید محمدحسین حدادیان به روایت مادر
🔻 مدافع حرمی که توسط #دروایش_داعشی در قلب تهران و در شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به نحو فجیعی به شهادت رسید.
➕ ناگفته های غائله دروایش در خیابان پاسداران تهران
➕ گوشه ای از جنایات وحشیانه این جماعت داعشی
🆔 @safiresheytan🕸
🔴 برخی گمان میکنند هرکس بیشتر خواب های معنوی ببیند مقرب تر است
إِنَّ الْمُؤْمِنَ إِذَا رَسَخَ فِي الْإِيمَانِ رُفِعَ عَنْهُ الرُّؤْيَا.
☑️ امام کاظم صلوات الله علیه:
وقتى كه ايمان در قلب مؤمنى رسوخ كرد، رؤيا از او برداشته مىشود.
📘بصائر الدرجات، ص۲۵۵
📘الثاقب في المناقب، ص۴۵۶
📘الخرائج و الجرائح،ج۲، ص۶۵۱
✅ گرچه رویای صادقه وجود دارد و ما منکرش نیستیم ولی بنا نیست به وسیله خواب بخواهیم دینداری کنیم یا خواب را تا حد ثقلین بالا ببریم نستجیر باللّٰه؛ منبع دین و دینداری شیعیان شخص «امام معصوم» و «روایات کتب اصیل شیعه» است!
🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎩 #راز_مرتاض
عجب شعبدهبازی 😳😂😅
✍#شعبده و #سحر تغییری در دنیای پیرامون ما ایجاد نمی کنند بلکه بر نگاه و دیدگاه ما اثر می گذارند.
🔹بسیاری از شعبده ها ناشی از #خطای_دید ماست .در واقع شعبده باز با حرکات اضافی تلاش می کند توجه ما را از نقطه ضعف خودش منحرف کند تا چیزهایی که قرار نیست ما ببینیم را نبینیم.
👁🗨به عبارت دیگر اجازه نمی دهند پشت صحنه شان برای تماشاچیان لو برود .
🔸قرآن کریم نیز در ماجرای ساحران فرعون که ما آن را سحر می شماریم تعبیر #چشم_بندی را به کار برده است.بنابراین سحر نیز نوعی چشم بندی است.
♨️(سحروا اعین الناس) اعراف/۱۱۶
درواقع ساحران با حرکات سریع و قواعد علمی یا حقه هایی که از مردم مخفی می کردند جوری وانمود ساختند که طناب ها، به صورت مار به نمایش درآمدند.
✴️نشانه غیرواقعی بودن عمل ساحران نیز آن بود که مارها از خوردن که یک واکنش طبیعی برای مار است عاجز بودند در حالیکه عصای موسی تمام چوب دستی ها را بلعید و این اصلی ترین تفاوت و امتیاز کار حضرت موسی نسبت به عمل ساحران بود که مردم را به حقانیت موسی رهنمائی کرد و موجب گردید فرق معجزه موسی و سحر ساحران بر همگان آشکار گردد.
🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎩 #راز_مرتاض
#خطای_دید
🎥 بسیاری از مردم به همین راحتی فریب میخورند !
👍یه نمونه دیگر از خطای دید یا چشم بندی یا سحر❗️
🆔 @safiresheytan🕸
💡 #سوالات_متداول
🤔 آیا ابلیس مظهر اسم خدا (یا مضلّ) می باشد؟
🚥🚥🚥🚥🚥
💠 مقدمه:
برای رسیدن به پاسخ این سوال ابتدا باید به چند سوال دیگر پاسخ دهیم؛
🔰آیا وجود شیطان برای سعادت بشریت لازم است؟
✍خیر. رشد بشر در گرو اختیار و آزادی عقیده و عمل او ست. بشر بدون شیطان نیز از این اختیار، برخورداراست.کما اینکه با فرا رسیدن "وقت معلوم" و پایان عمر شیطان در دوره رجعت، انسان ها مجبور به انجام خیرات نخواهند شد.
🔹اگر اختیار و آزادی، متوقف بر شیطان خارجی باشد، هر شیطانی شیطان دیگری لازم خواهد داشت و این سلسله تا بی نهایت ادامه دار خواهد بود. در این صورت به دنبال پاسخ این سوال نیز باید باشیم که کدامین شیطان، ابلیس را اغوا و گمراه کرد؟
🧠 انسان و جن به دلیل برخورداری از قوه عاقله و سنجشگری در انتخاب ابزارها و شیوه به کارگیری آنها بر سر دوراهی قرار می گیرند.
شیطان فقط دعوت کننده به سوی یکی از دو راه است نه سازنده راه دوم.
در حقیقت تحریک و وسوسه ها ناشی از سطح آگاهی و تمایلات درونی هر فرد است. فلذا شیطان چه باشد و چه نباشد دو راه خیر و شر وجود دارد.
🔪تیزی چاقو و کارکرد های متنوع آن در کنار سنجش منفعت و ضررها، شخص را در بین قتل بی گناه یا درمان بیمار(جراحی) قرار می دهد.
🔰آیا آفرینش شیطان(ابلیس) امر پسندیده و نیکی بوده است؟
✍ابلیس همانند انسان از آن جهت که موجودی انتخابگر است از حسن آفرینش برخوردار است. همانطور که خداوند انسان را آفرید تا به سوی کمال خود حرکت کند. از جنس جن، ابلیس را آفرید تا به کمال خود دست یابد.
💎خداوند متعال، سرمایه وجود را که یک نعمت بزرگ است؛ به جن وانس داده است اما اینکه آنها از این سرمایه نادرست استفاده کنند دیگر به خدا ربطی ندارد. شیطان در بدو تولد شیطان آفریده نشد. نام اصلی او نیز از ابتدا شیطان نبوده و بعد از معصیت، شیطان خوانده شد.
همچنان که برخی انسان ها ممکن است در برهه ای از زندگی ایمان عاریه ای داشته و سپس به انحراف کشیده شوند. جنیان از جمله ابلیس در معرض خطا و لغزش بوده وهستند و ممکن است هر لحظه از مسیر طاعت منحرف گردند.( امکان خطا و اشتباه دلیل بر عدم آفرینش و لغو امتحان نیست)
❌گاهی برخی با اعتراض می پرسند خداوند چرا ابلیس را آفریده است ؟ در پاسخ باید گفت: به همان دلیل که شما را آفریده است.یعنی همانطور که خداوند شما را آفرید تا امتحان دهید و خودتان راثابت کنید ابلیس را هم آفرید تا خودش را ثابت کند.
🔰 آیا عملکرد شیطان در گمراه ساختن مردم مورد رضایت خداست؟
به تصریح آیات قرآن امر الهی به سجده بود و ابلیس با ترک سجده دچار معصیت و نافرمانی شد ولذا مشمول لعن و طرد الهی قرار گرفت.
«قالَ ما مَنَعَکَ أَلاّ تَسْجُدَ إِذْ أَمَرْتُکَ».
«قالَ اخْرُجْ مِنْها مَذْؤُماً مَدْحُوراً».
«وَ إِنَّ عَلَیک اللَّعْنَةَ إِلى یوْمِ الدِّینِ».
بنابراین نمی توان شیطان را "کلب معلَّم" خدا دانست که ماموریت یافته تا بندگان را گمراه نماید و او را به این بهانه مورد ستایش قرار داد.
🔥شیطان همانند همه مخلوقات مامور به طاعت و بندگی است و اگر در فرصت باقی مانده خود توبه نکند همانند دیگر عاصیان به دوزخ خواهد رفت.
🚩بخش دوم پاسخ را اینجا ببینید:
🆔 @safiresheytan🕸
💡 #سوالات_متداول
💠 متن پاسخ:
با این مقدمات به سراغ سوال اصلی خودمان بر می گردیم؛
آیا شیطان مَظهر اسم "یا مضل" است؟
🚥🚥🚥🚥🚥
🔸اسم بر (ذات + صفت خاص) دلالت دارد. مثلاً: "شجاع" یک اسم است و از ذاتی دارای شجاعت حکایت می کند. حال اگر قرار باشد اسمی برای خدا برگزینیم که صفات خدا (نه صفت دشمن خدا) را نمایش دهد؛ باید آن نام محبوب خداوند باشد.(اسم باید مورد پسند صاحب اسم باشد).
🔹در صورتی می توانیم فردی را مظهر صفتی از خدا بدانیم که عملکردش درآن صفت خاص؛ مورد رضایت الهی نیز باشد. کسی که خشم او مطابق با خشم خدا نیست نمی توانیم او را مظهر خشم خدا بدانیم.
❌همانطور که نمی توانیم قدرت عمرو بن عبد ودّ را قدرت الهی بدانیم؛ نمی توانیم او را مظهر اسم (یا قادر) به شمار آوریم چون اسم باید ما را به صاحب اسم (مسمّی) متوجه سازد؛ در حالیکه عمل "عمرو بن عبد ودّ " هرگز ما را یاد قدرت خدا نمی اندازد.
زور بازوی "عمرو بن عبد ودّ " انعکاس دهنده قدرت افسار گسیخته اوست اما قدرت الهی را به نمایش نمی گذارد.
⬅️درباره شیطان نیز باید گفت:
او مظهر اضلال و اغواگری خودش است.شیطان نمی تواند مظهر اسم "یا مضل" خداوند باشد زیرا؛
🔘اولاً: اضلال الهی، #اضلال_ثانویه و نوعی مجازات است.
(یعنی اول شخصی مسیر غلط را بر می گزیند، سپس خداوند او را در این مسیر به حال خود رها می کند و از راهنمایی او دست می کشد)
اما اضلال شیطان " #اضلال_اولیه" است یعنی افراد را تشویق به گناه و ارتکاب معاصی می کند.
🔘ثانیاً: اضلال الهی فقط به کافران و منافقان اختصاص دارد در حالی که شیطان مومنان را نیز گمراه می نماید.
🔘ثالثا: خداوند به عمل اضلال شیطان راضی نیست و او را به دلیل همین اضلال عباد معذب خواهد کرد.
بنا براین :
💥اغواگری شیطان اگر چه با اجازه خداوند انجام می پذیرد اما مورد رضایت خداوند نیست و نمی توانیم اضلال شیطان را به خدا نسبت دهیم.
(خداوند آزادی داده است تا امتحان و ثواب و عقاب معنا داشته باشد. رضایت خداوند را بایددر امرو نهی او جستجو کرد)
✴️برخی در توجیه مَظهریت شیطان برای اسم "یا مضل" به جنبه تکوینی شیطان استناد می کنند در حالیکه این سخن نادرست است زیرا خلقت شیطان موجب اضلال نیست تا او را مظهر اسم "یا مضل" بدانیم بلکه عملکرد شیطان در جنبه تشریع (معصیت او) سبب گمراهی است و قبلاً توضیح دادیم که اضلال شیطان چون مورد تایید خدا نیست نباید آن را به خدا نسبت داد و حتی از جنبه تشریعی نیز مظهریتی در اضلال الهی ندارد.
جنبه تکوینی شیطان همانند جنبه تکوینی دیگر جنیان و انسانها دلالت بر اضلال ندارد. جنبه تکوینی شیطان نهایتاً ما را به یاد اسم "یا خالق" می اندازد و بس.
بنابراین:
☑️ شیطان مظهر اسم "یا مضل" خدا نیست نه تکویناً و نه تشریعاً. زیرا جنبه تکوینی شیطان اصلا دلالتی بر اضلال ندارد و جنبه تشریعی او نیز مورد رضایت خداوند نیست تا آن را مظهر اضلال الهی بدانیم. اگر بخواهیم شیطان را مظهر اسم یا صفتی بدانیم؛ بهتر است او را مظهر اسم "یا ضالّ" و "یا مغضوب" و "یا ملعون" و "یا مطرود" و "یا رجیم" بدانیم.
🚩بخش اول پاسخ را اینجا ببینید:
🆔 @safiresheytan🕸