eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
5.1هزار دنبال‌کننده
16.8هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح انس با نهج البلاغه @sahife2.pdf
505K
🔸 طرح #ختم_نهج_البلاغه روزانه یک یا یک و نیم صفحه ترجمه #روز_54 ♦️ خطبه 128 - 130 ♦️ نامه ---- ♦️ حکمت 216 - 220 📱 لطفا بر اساس برنامه ی روزانه ی ما از روی #نرم_افزار #بلاغه و یا آدرسهای زیر در ختم ما مشارکت فرمایید . 📱 b2n.ir/97440 📱 b2n.ir/16895 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈 برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی #نهج_البلاغه_حكمت_20 ◀️ چشم پوشی از خطای جوانمردان - فَقَالَ (علیه السلام): أَقِيلُوا ذَوِي الْمُرُوءَاتِ عَثَرَاتِهِمْ، فَمَا يَعْثُرُ مِنْهُمْ عَاثِرٌ إِلَّا وَ [يَدُهُ بِيَدِ اللَّهِ‏] يَدُ اللَّهِ بِيَدِهِ يَرْفَعُهُ‏. - - امير مؤمنان على (عليه السلام) فرمود: از لغزشهاى جوانمردان درگذريد، كه هيچيك از آنان نلغزد، مگر آنكه دست او در دست خدا باشد و برداردش. 📜 1da.ir/b9gqG 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
🔆 امير مؤمنان على (عليه السلام) فرمود: از لغزشهاى جوانمردان درگذريد، كه هيچيك از آنان نلغزد، مگر آنكه دست او در دست خدا باشد و برداردش. 📋 امام(عليه السلام) در اين کلمه حکمت آميز به لغزش هايى اشاره دارد که گاه از اشخاص با شخصيت سر مى زند و همگان را توصيه مى کند از آن چشم بپوشند. مى فرمايد: «از لغزش هاى افراد با شخصيت (و) چشم پوشى کنيد، چرا که هيچ کس از آنها گرفتار لغزش نمى شود مگر اين که دست خدا به دست اوست و او را بلند مى کند»; (أَقِيلُوا ذَوِي الْمُرُوءَاتِ عَثَرَاتِهِمْ، فَمَا يَعْثُرُ مِنْهُمْ عَاثِرٌ إِلاَّ وَ يَدُ اللَّهِ بِيَدِهِ يَرْفَعُهُ). «اقيلوا» از ماده «» در اصل به معناى باز پس گرفتن معامله در جايى است که خريدار، پشيمان مى شود، سپس به هر نوع چشم پوشى اطلاق شده است. «مروءات» جمع «مروءه» به معناى شخصيت و است. «عثرات» جمع «عثره» به معناى لغزش و خطاست. روشن است که هر انسانى ـ به جز معصومان(عليهم السلام) ـ در زندگى خود گرفتار لغزش يا لغزش هايى مى شوند. اگر آنها افراد با شخصيت و نيکوکارى باشند بايد به موجب حسن اعمال و رفتارشان از اين لغزش ها چشم پوشى کرد; هر گونه نقل آن براى ديگران يا سرزنش يا بزرگ نمايى کارى است خطا و بر خلاف انصاف و جوانمردى، زيرا خدا هم مدافع اين گونه افراد است. امام مى فرمايد: هرگاه يکى از اين افراد نيکوکار و با شخصيت به زمين بخورند خداوند فورا وى را از زمين بلند مى کند و اجازه نمى دهد آبروى او برود. از اين جمله حکمت آميز دو نتيجه مى توان گرفت: نتيجه اول که در متن جمله آمده اين است که لغزش هاى نيکوکاران و افراد پاک و با تقوا را بايد ناديده گرفت و حسن ظنِ به آنها را نبايد با اين لغزش ها به سوء ظن مبدل کرد. اين همان چيزى است که در روايت معروف که به صورت ضرب المثل در آمده مى خوانيم: «اَلْجَوادُ قَدْ يَکْبُو» يا «قَدْ يَکْبُو الْجَوادُ» (اسب ارزشمند و کارآمد گاه ممکن است گرفتار لغزشى شود) و در بعضى از عبارات اين جمله به آن افزوده شده که «الصّارِمُ قَدْ يَنْبُو; شمشير برنده نيز گاهى کارگر نمى شود». نتيجه دومى که مى توانيم از آن بگيريم اين است که اگر راه تقوا و نيکوکارى و جوانمردى را پيش گيريم خداوند به هنگام لغزش ها ما را تنها نمى گذارد و دست ما را مى گيرد و از زمين بلند مى کند و آبروى ما را حفظ مى نمايد. 🔸 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
#انس_با_نهج_البلاغه ♦️ « #نهج_البلاغه » مهجور است 📱 تفسیر و #نهج_البلاغه مهجور است؛ تمام این علومی که در حوزه است را مشاهده کرده ایم ولی همه این دروس با نهج البلاغه قابل مقایسه نیست؛ بسیاری از دانشجویان از محیط بیرون وارد حوزه می شوند بدون اینکه قرآن را ببیند می تواند کل دروس حوزوی را از جمله کفایه و... را ببیند؛ فهم حقیقی با قرآن و نهج البلاغه حاصل می شود؛ حوزه ما زمانی انقلابی می‎شود که نهج‎البلاغه‎ای و علوی و حسنی و حسینی باشد. 👤 آیت الله #جوادی_آملی 🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه 🆔 @sahife2
🔆یا نُورُ یا قُدُّوسُ یا اَوَّلَ الاْوَّلِینَ وَ یا اخِرَ الاْ خِرینَ اى نور، اى پاک از هر عیب، اى آغاز هر آغاز، و اى پایان هر پایان، 🔺 فرازی زیبا از #دعا_کمیل 👌کانال انس با #صحیفه_سجادیه 🆔 @sahife2
doaye komeil.mp3
19.84M
⬅️ 👤حاج محمود 👌بسیار زیبا 👁کانال انس با 🆔 @sahife2
🔅 رغبت ، رهبت ، تضرع ، تبتل و ابتهال ◀️ سعيد يسار از امام صادق عليه السّلام روايت مى‏كند كه : حضرت كف دستانش را رو به آسمان گرفت و فرمود: رغبت (شوق) اين‏چنين است؛ آنگاه پشت دستانش را رو به آسمان گرفت و فرمود: رهبت (هراس) اين‏چنين است؛ آنگاه انگشتانش را به چپ و راست حركت داد و فرمود: تضرّع به اين صورت است؛ سپس انگشتش را به بالا و پايين حركت داد و فرمود: تبتّل اين‏چنين است؛ بعد از آن دستانش را مقابل صورتش به سوى قبله كشيد و فرمود: ابتهال اين‏چنين است؛ آنگاه فرمود: تا زمانى كه اشكت جارى نشده ابتهال نكن‏ 🔺 ره در فلاح السائلین 👌کانال انس با 🆔 @sahife2
👌🏾 رغبت ، رهبت ، تضرع ، تبتل و ◀️ سعيد يسار از امام صادق عليه السّلام روايت مى‏كند كه : حضرت كف دستانش را رو به آسمان گرفت و فرمود: رغبت (شوق) اين‏چنين است؛ آنگاه پشت دستانش را رو به آسمان گرفت و فرمود: رهبت (هراس) اين‏چنين است؛ آنگاه انگشتانش را به چپ و راست حركت داد و فرمود: تضرّع به اين صورت است؛ سپس انگشتش را به بالا و پايين حركت داد و فرمود: تبتّل اين‏چنين است؛ بعد از آن دستانش را مقابل صورتش به سوى قبله كشيد و فرمود: ابتهال اين‏چنين است؛ آنگاه فرمود: تا زمانى كه اشكت جارى نشده ابتهال نكن‏ ◀️ در توضيح اين اشارات مى‏توان گفت كه : رغبت حال كسى است كه به احسان خداوند عزّ و جلّ اميدوار و جنبه اميدش بر جانب خوفش غلبه يافته باشد و مناسب چنين حالى اين است كه از خداى خويش امان بخواهد و دستهاى خويش را براى نزول احسان الهى باز كند و اينكه فرمود در حال خوف و رهبت پشت دست به سوى آسمان باشد، شايد به اين منظور است كه بنده در اين حالت به زبان حال به مالك دو جهان مى‏گويد: من جرئت نمى‏كنم دستم را به سوى تو باز كنم، بلكه از خجلت و براى اظهار ذلّت در مقابل تو دستانم را بسوى زمين مى‏گيرم. و اينكه فرمود به هنگام تضرّع انگشتان را به چپ و راست تكان دهد، شايد براى اين است كه اين عمل عادت افراد فرزندمرده است. شخصى كه فرزندش مى‏ميرد در هنگام مصيبت دستش را به چپ و راست و پس‏وپيش حركت مى‏دهد و نوحه‏سرايى مى‏كند. و اينكه فرمود براى تبتّل انگشت را به بالا و پايين حركت دهد، گاهى انگشت را بلند كند و گاهى پايين آورد، شايد به اين دليل است كه معنى تبتّل بريدن از ديگران است. بنابراين، بنده در اين حال مى‏گويد: از همگان بريدم و به سوى تو آمدم، چون تو سزاوار خدايى هستى و با يك انگشت- نه همه انگشتان- به وحدانيّت خدا اشاره مى‏كند؛ و اين مقام بلندى است كه بنده نبايد آن را ادّعا كند، مگر زمانى كه اشكش جارى شده، در جايگاه بنده‏اى ذليل قرار گرفته، از آرزوهاى خود صرف‏نظر كرده، از خواسته‏هايش چشم پوشيده و تمام توجّهش معطوف جلالت الهى است. و اينكه فرمود در مقام ابتهال (تضرّع و زارى) دستش را در مقابل صورتش به سوى قبله دراز كند؛ براى اظهار نوعى عبوديّت و ذلّت است و شايد منظور از اينكه فرمود در مقام استكانت دستانش را به شانه‏هايش بگيرد اين است كه بنده در اين حال مى‏گويد من دستهايم را به گردنم بسته‏ام، مانند بنده جنايتكارى كه اسير شده است و در قيدوبند، به سوى مولايش برده مى‏شود و در مقابل او قرار مى‏گيرد. 🔺 شرح زیبای مرحوم ره در فلاح السائلین 👌کانال انس با 🆔 @sahife2
🔅السلام علی الأعضاء المقطّعات سلام بر آن اعضای قطعه قطعه شده السلام علی المدفونین بلا أکفان سلام بر شهدایی که بدون کفن دفن شدند. زیارت ناحیه مقدسه ☘️کانال انس با @sahife2