eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.5هزار عکس
2.3هزار ویدیو
1.5هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ « » و درس 1️⃣شک ندارم که «کرونا» را شکست خواهیم داد؛ چرا؟ پاسخ یک جمله است: چون حقیقتاً باور کرده ایم که او «دشمن» ماست؛ و وقتی این باور در همه مردم و مسئولان شکل گرفت، همه آرایش جنگی گرفتند و در مواجهه با او مسامحه و سازش نمی کنند( مقاومت) و طبق دستور پزشکان، همه جوانب احتیاط را رعایت می نمایند( تقوای بهداشتی)؛ و به عبارت دیگر، برای غلبه بر او، از دو عنصر کمک گرفته اند: مقاومت و تقوا؛ و این رمز پیروزی در مواجهه با هر دشمنی است: 🔸«وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا لا يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئاً إِنَّ اللَّهَ بِما يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ؛ اگر (در برابر آنها) استقامت و تقوا پيشه كنيد، نقشه‏هاى (خائنانه) آنها به شما زيانى نمى‏رساند خداوند به آنچه آنها انجام مى‏دهند احاطه دارد.» (آل عمران: 120) 2️⃣اگر ما و مسئولان، شیطان بزرگ را حقیقتاً دشمن فرض کنیم، آنگاه در برابر جنگ اقتصادی و رسانه ای او، آرایش جنگی خواهیم گرفت و در برابر او مقاومت خواهیم کرد و همه جوانب احتیاط را نیز رعایت خواهیم نمود( تقوا). مشکل همین است که عمق دشمنی او درک نکرده ایم تا در برابرش آرایش جنگی بگیریم. به این بیانات رهبرانقلاب دقت کنید: 🔸«از همه طرف دشمن وارد شده. مسئولین کشور و آحاد توانا و آحاد مردم باید در مقابله‌ ی با این دشمن هر کاری که می توانند [انجام دهند]. در هر بخشی، در هر رشته‌ ای که می توانند، بایستی خودشان را آماده کنند، وارد میدان باشند. احساس مسئولیّت کنند. آرایش دشمن، آرایش جنگی است؛ از لحاظ اقتصادی آرایش جنگی گرفته؛ از لحاظ سیاسی آرایش جنگی گرفته؛ فقط از لحاظ نظامی علی‌الظّاهر آرایش جنگی ندارد که آن هم البتّه حواس نظامی ‌های ما جمع است؛ همان‌ طور که عرض کردم از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند در همه‌ی بخش های مختلف.» (11/2/98؛ دیدار با معلمان) 3️⃣خداوند در قرآن کریم پس از خلقت جناب آدم(ع)، خطاب به ایشان می فرماید این «شیطان» دشمن توست، مبادا دشمنی او را دست کم بگیری! 🔸«فَقُلْنا يا آدَمُ إِنَّ هذا عَدُوٌّ لَكَ وَ لِزَوْجِكَ فَلا يُخْرِجَنَّكُما مِنَ الْجَنَّةِ فَتَشْقى؛ گفتيم: اى آدم! اين(ابلیس) دشمن تو و همسر تو است، مبادا شما را از بهشت بيرون كند كه به زحمت و رنج خواهى افتاد.» (طه: 117) اما مشکل این بود که جناب آدم(ع)، دشمنی شیطان را با همه وجود درک نکرد؛ که اگر می کرد، آنگاه باید در برابر او «آرایش جنگی» می گرفت و همه جوانب «تقوا» و «احتیاط» را رعایت می نمود و حتّی در توصیه های به ظاهر خیرخواهانه اش نیز به دیده تردید می نگریست: 🔸«فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطانُ ... * وَ قاسَمَهُما إِنِّي لَكُما لَمِنَ النَّاصِحِينَ * فَدَلاَّهُما بِغُرُورٍ ... وَ ناداهُما رَبُّهُما أَلَمْ أَنْهَكُما عَنْ تِلْكُمَا الشَّجَرَةِ وَ أَقُلْ لَكُما إِنَّ الشَّيْطانَ لَكُما عَدُوٌّ مُبِينٌ؛ پس شيطان آنها را وسوسه كرد ... * و براى آنها سوگند ياد كرد كه من خيرخواه شما هستم! * و به اين ترتيب آنها را با فريب (از مقامشان) فرود آورد، ... و پروردگارشان آنها را ندا داد كه آيا شما را از آن درخت نهى نكردم و نگفتم شيطان براى شما دشمن آشكار است؟!» (اعراف: 22-20) خداوند در جای جای قرآن، به انسان توصیه می کند که «شیطان»، «دشمن» شماست؛ شما هم او را به دشمنی بگیرید و حقیقتاً به دیده «دشمن» به او بنگرید: 🔸«إِنَّ الشَّيْطانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا إِنَّما يَدْعُوا حِزْبَهُ لِيَكُونُوا مِنْ أَصْحابِ السَّعِيرِ؛ مسلما شيطان دشمن شماست، او را دشمن خود بدانيد، او فقط حزبش را به اين دعوت مى‏كند كه اهل آتش سوزان (جهنم) باشند!» (فاطر: 6) 🔸«أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يا بَنِي آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّيْطانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ؛ آيا با شما عهد نكردم اى فرزندان آدم! كه شيطان را پرستش نكنيد كه او براى شما دشمن آشكارى است؟» (یس: 60) و در این میان، تنها اهل «تقوا» و «احتیاط» هستند که از گزند آسیب های شیطان مصون می مانند: 🔸«إِنَّ الَّذِينَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّيْطانِ تَذَكَّرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُونَ؛ پرهيزكاران هنگامى كه گرفتار وسوسه‏هاى شيطان شوند به ياد (خدا و پاداش و كيفر او) مى‏افتند و (در پرتو ياد او راه حق را مى‏بينند و) بينا مى‏گردند.» (اعراف: 201) 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
🔅 برنامه ی ❇️ باز گفتن بازرگان با طوطی آنچ دید از طوطیان هندوستان ♦️ کرد بازرگان تجارت را تمام باز آمد سوی منزل دوستکام هر غلامی را بیاورد ارمغان هر کنیزک را ببخشید او نشان گفت طوطی ارمغان بنده کو آنچ دیدی و آنچ گفتی بازگو گفت نه من خود پشیمانم از آن دست خود خایان و انگشتان گزان من چرا پیغام خامی از گزاف بردم از بی‌دانشی و از نشاف گفت ای خواجه پشیمانی ز چیست چیست آن کین خشم و غم را مقتضیست گفت گفتم آن شکایتهای تو با گروهی طوطیان همتای تو آن یکی طوطی ز دردت بوی برد زهره‌اش بدرید و لرزید و بمرد من پشیمان گشتم این گفتن چه بود لیک چون گفتم پشیمانی چه سود نکته‌ای کان جست ناگه از زبان همچو تیری دان که آن جست از کمان وا نگردد از ره آن تیر ای پسر بند باید کرد سیلی را ز سر چون گذشت از سر جهانی را گرفت گر جهان ویران کند نبود شگفت فعل را در غیب اثرها زادنیست و آن موالیدش بحکم خلق نیست بی‌شریکی جمله مخلوق خداست آن موالید ار چه نسبتشان به ماست زید پرانید تیری سوی عمرو عمرو را بگرفت تیرش همچو نمر مدت سالی همی زایید درد دردها را آفریند حق نه مرد زید رامی آن دم ار مرد از وجل دردها می‌زاید آنجا تا اجل زان موالید وجع چون مرد او زید را ز اول سبب قتال گو آن وجعها را بدو منسوب دار گرچه هست آن جمله صنع کردگار همچنین کشت و دم و دام و جماع آن موالیدست حق را مستطاع اولیا را هست قدرت از اله تیر جسته باز آرندش ز راه بسته درهای موالید از سبب چون پشیمان شد ولی زان دست رب گفته ناگفته کند از فتح باب تا از آن نه سیخ سوزد نه کباب از همه دلها که آن نکته شنید آن سخن را کرد محو و ناپدید گرت برهان باید و حجت مها بازخوان من آیة او ننسها آیت انسوکم ذکری بخوان قدرت نسیان نهادنشان بدان چون به تذکیر و به نسیان قادرند بر همه دلهای خلقان قاهرند چون بنسیان بست او راه نظر کار نتوان کرد ور باشد هنر خلتم سخریة اهل السمو از نبی خوانید تا انسوکم صاحب ده پادشاه جسمهاست صاحب دل شاه دلهای شماست فرع دید آمد عمل بی‌هیچ شک پس نباشد مردم الا مردمک من تمام این نیارم گفت از آن منع می‌آید ز صاحب مرکزان چون فراموشی خلق و یادشان با ویست و او رسد فریادشان صد هزاران نیک و بد را آن بهی می‌کند هر شب ز دلهاشان تهی روز دلها را از آن پر می‌کند آن صدفها را پر از در می‌کند آن همه اندیشهٔ پیشانها می‌شناسند از هدایت خانها پیشه و فرهنگ تو آید به تو تا در اسباب بگشاید به تو پیشهٔ زرگر بهنگر نشد خوی این خوش‌خو با آن منکر نشد پیشه‌ها و خلقها همچون جهاز سوی خصم آیند روز رستخیز پیشه‌ها و خلقها از بعد خواب واپس آید هم به خصم خود شتاب پیشه‌ها و اندیشه‌ها در وقت صبح هم بدانجا شد که بود آن حسن و قبح چون کبوترهای پیک از شهرها سوی شهر خویش آرد بهرها - - 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ باز گفتن بازرگان با طوطى آن چه در هندوستان ديده قسمت اول ♦️ بازرگان تجارت خود را خاتمه داده و با موفقيت و شاد كامى بشهر خود باز گشت بغلامان و كنيزان خود بر طبق وعده ‏اى كه بهر يك داده بود ارمغانى داد طوطى گفت پس ارمغان من چه شد آيا دوستان مرا ديدى و پيغام مرا رساندى؟ اگر ديدى بگو چه گفتى و چه ديدى بازرگان گفت من اكنون از پشيمانى انگشت خود را مى‏گزم. كه چرا پيغام خامى را از روى نادانى و ديوانگى برده ‏ام طوطى گفت پشيمانى تو از چيست؟ و چه اتفاقى افتاده كه باعث غم و اندوه تو گرديده؟ گفت من بچند طوطى همتاى تو شكايتهاى تو را گفتم. يكى از آنها همين كه قصه گرفتارى ترا شنيد بدنش لرزيد و بر زمين افتاده در دم جان بداد. من از كار خود پشيمان شدم ولى كار گذشته و پشيمانى سودى نداشت. نكته ‏اى كه از زبان بيرون آمد چون تيرى است كه از كمان رها شود. ديگر نمى‏توان آن را باز گردانيد البته بايد جلو آب سيل را از بالا گرفت. وقتى آب از سر گذشت و دنيا را پر كرد اگر جهانى را ويران كند عجبى نيست. كارى كه از اشخاص سر مى‏زند آثارى در باطن آنها است كه بطور قطع آن آثار بوجود خواهد آمد و زائيده آن كار است و بوجود آمدن آن آثار در دست خلق نيست. بلكه فقط بدون شركت كسى مخلوق خداست اگر چه از آثار كار ما بوده و منسوب بما است. زيد عمرو را نشان كرده تيرى مى ‏اندازد و تيرش بهدف رسيده عمرو را مجروح مى ‏سازد. يك سال عمرو درد مى‏كشد و رنج مى‏برد اين درد را خدا آفريده است نه زيد و عمرو حال اگر جراحت التيام نيافت البته عمرو همواره در رنج است تا منتهى بمرگ او شود . اكنون كه از اثر درد و رنج عمر عمرو به آخر رسيده و مرد زيد را كه مسبب اوليه بوده بايد قاتل شمرد. آن درد و رنجها را هم كه سبب مرگ شده ‏اند بايد بزيد نسبت داد اگر چه مخلوق و مصنوع خدا بوده ‏اند. همچنين است كسب و تجارت و سخن گفتن و دام گستردن و جماع كردن كه اينها آثار و مواليدى دارند كه در تحت اراده و قدرت خداوند است. اگر كننده كار پشيمان شده توبه كرد سبب اولى نازا شده و از طرف او آثار و مواليدى بوجود نمى ‏آيد و درهاى توليد اثر از طرف سبب بسته مى‏شود و البته آن كه اين در را مى‏بندد خداوند است نه كس ديگر قدرت اوليا هم از طرف خداوند است آنها مى‏توانند تير از كمان گذشته را از راه بر گردانند. 🔸 ادامه دارد ... 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ باز گفتن بازرگان با طوطى آن چه در هندوستان ديده قسمت دوم ♦️ خداوند براى گشودن در رحمت خود ممكن است گفته را چون نگفته و كرده را ناكرده انگارد. از هر دلى كه نكته پشيمانى شنيد سخن او را محو و بى ‏اثر مى ‏سازد. اگر دليل و برهان مى‏خواهى اين آيه را از قرآن بخوان: ما نَنْسَخْ مِنْ آيَةٍ أَوْ نُنْسِها نَأْتِ بِخَيْرٍ مِنْها أَوْ مِثْلِها أَ لَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اَللَّهَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ (سوره بقره آيه 100) و آيه فَاتَّخَذْتُمُوهُمْ سِخْرِيًّا حَتَّى أَنْسَوْكُمْ ذِكْرِي وَ كُنْتُمْ مِنْهُمْ تَضْحَكُونَ (آيه 112 سورة المؤمنون) را بخوان تا حقيقت امر را بدانى و قدرت اولياء حق را در ايجاد فراموشى فهم كنى. چون قدرت دارند كه چيزى را بياد كسى آورده يا از يادش ببرند پس بر همه دلها تسلط دارند. چون او بوسيله نسيان راه نظر و تدبير را ببندد شخص هر قدر هنرمند باشد كارى نتواند كرد بلى آيه شريفه فَاتَّخَذْتُمُوهُمْ سِخْرِيًّا حَتَّى أَنْسَوْكُمْ ذِكْرِي را بخوانيد و در رابطه سخريه با نسيان دقت كنيد تا بدانيد. همان طور كه مالك يك ده و يك آبادى بر جسم و تن اهالى آن حكومت دارد صاحب دل بر دلهاى شما سلطنت دارد و مى‏تواند كه در آن هر نحو كه بخواهد تغيير و تبديل داده چيزى را بياد آورد يا از ياد ببرد. اقدام و عمل انسان فرع ديد اوست و آن طور كه مى‏ بيند عمل مى‏كند پس شخصيت مرد در مردمك ديده او متمركز شده مردم چون مردمك ديده را كوچك ديدند ببزرگى آن پى نبردند آرى مردم مردان خدا را كوچك ديدند و ببزرگى آنها پى نبردند. من تمام اين رازها را نخواهم گفت براى اينكه مراكز قدرت مرا از اين گفتار منع مى‏ كنند. چون فراموشى خلق و ياد تذكر مردم با او است همان او بفريادشان خواهد رسيد. او است كه صد هزاران خوب و بد را هر وقت از دل آنها بيرون برده و از يادشان مى‏برد. و روز در موقع بيدار شدن آنها را چون صدف‏هايى كه از مرواريد پر كنند از ياد چيزهايى كه فراموش شده بود پر مى‏سازد. آن همه انديشه‏ ها و معلومات و فنون را كه سابقاً بوده جان بهدايت خداوند مى‏ شناسد. فرهنگ و پيشه تو بتو باز مى‏گردد تا در زندگانى اسباب كار و زندگانى تو باشد هيچ وقت سوابق و معلومات فن زرگرى بيك نفر آهنگر بر نمى‏ گردد و خوى خوب كسى با خوى بد عوض نمى‏شود. سوابق و عمليات و اخلاق هر كس در روز قيامت نيز بسوى او بر مى‏گردد و هر آن چه در وقت مرگ داشته همان را خواهد يافت. و عيناً مثل سوابقى است كه بعد از بيدار شدن هر كس بسوى او باز مى‏گردد. سوابق و انديشه ‏ها خوب يا بد در وقت صبح بهمان جا مى‏رود كه سابقاً بوده. و عيناً مثل كبوترهاى قاصدند كه بهر شهرى بروند بشهر خود بر گشته و نتيجه كار خود بمركز خود مى‏برد هر چه را كه ببينى به اصل خود بر مى‏گردد و هر جزوى بكل خود رجوع مى‏كند. 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
#صحیفه_سجادیه_صفحه_ای #صفحه_135 #بیست_چهارم 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " برای پدر و مادرشان " 👁کانال انس با #صحیفه_سجادیه 🆔 @sahife2
#صحیفه_سجادیه_بصورت_بند_به_بند #دعا_بیست_چهارم_7 دعای سیدالساجدین (ع ) برای پدر و مادرشان: 🔹اللَّهُمَّ اشْكُرْ لَهُمَا تَرْبِيَتِى، وَ أَثِبْهُمَا عَلَى تَكْرِمَتِى، وَ احْفَظْ لَهُمَا مَا حَفِظَاهُ مِنِّى فِى صِغَرِى🔹 🔸خدايا، آنان را در ازاى پروريدن من جزاى نيكو ده، و در مقابل عزيز داشتن من پاداش بزرگ مرحمت فرما، و چون مرا در خردى از آسيب و گزند نگاه داشتند، تو نيز آنان را نگاهدارى كن🔸 O God, thank them for my upbringing, reward them for honouring me, and guard them as they guarded me in my infancy! #بیست_چهارم #پدر #مادر 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 اللَّهُمَّ اشْكُرْ لَهُمَا تَرْبِيَتِى، وَ أَثِبْهُمَا ... 👤 حجه‌الاسلام 👇 🔸 «اَللَّهُمَّ اشْكُرْ لَهُمَا تَرْبِيَتِي»، خدای متعال در قرآن در این باره می‌گوید: «أَن ِاشْكُرْ لِي وَ لِوالِدَيْكَ إِلَيَّ الْمَصِيرُ براى من و براى پدر و مادرت شكر به جا آور كه بازگشت (همه شما) به سوى من است». هرجا کلمه‌ی شکر درباره‌ی خدای متعال به کار می‌رود، بلافاصله انسان حالت عجز پیدا می‌کند. همین را خدای متعال با یک فعل و با همان ترکیب برای پدر و مادر تکرار می‌کند: «أَن ِاشْكُرْ لِي وَ لِوالِدَيْكَ» شاکر من باش و پدر و مادرت. آنجا احساس عجز است. اینجا هم انسان جلوی پدر و مادر کم می‌آورد. شخصی به پیغمبر اکرم گفت: من پدرم را بر دوش گرفتم، به طواف و سعی و حج بردم و تمام کارهایش را انجام دادم. حضرت فرمودند: خوب کاری کردی؛ امّا هنوز کاری نکردی. حضرت فرمودند: تمام خدمت‌های انسان به پدر و مادر پیرش با این آرزو انجام می‌گیرد که آنها بمیرند؛ ولی هنگامی که پدر و مادر به فرزند خدمت می‌کنند، دوست دارند که فرزندشان زنده بماند. از اینجا تفاوت مسئله معلوم می‌شود. غرض آنکه انسان در اینجا می‌گوید: خدایا به فریادم برس. از من ساخته نیست. همه‌ی این کارها را هم که انجام دهم، باز هم از دست من کاری ساخته نیست. تو از آنها سپاس داشته باش: «اَللَّهُمَّ اشْكُرْ لَهُمَا تَرْبِيَتِي، وَ أَثِبْهُمَا عَلَى تَكْرِمَتِي، وَ احْفَظْ لَهُمَا مَا حَفِظَاهُ مِنِّي فِي صِغَرِي» انسان وقتی در برابر انجام این وظایف نسبت به پدر و مادر، به تمام معنای کلمه، احساس عجز می‌کند و کم می‌آورد، دست به دامن خدا می‌شود. قبلش می‌گفت مرا کمک کن که صدایم پایین بیاید، مرا کمک کن نرم باشم، مرا کمک کن زبانم شیرین باشد. امّا اینجا چه می‌گویی؟ اینجا می‌گویی: دیگر از من ساخته نیست، تشکّر از آنها با خود تو است. من عاجز هستم، تو قادر هستی. 👤 آیت الله 👇 🔸 امام سجاد علیه السلام می گوید اللَّهُمَّ اشْکُرْ لَهُمَا تَرْبِیَتِى ، خدایا به خاطر پرورش من تو از آنها سپاسگزاری کن چون من اصلا قدرت تشکر ندارم آنها به من خیلی خدمت کرده اند مادرم چقدر به من خدمت کرده دوران حملش شیردادنش و تربیت و بزرگ کردنی شب و روز نخوابیدن ها بدون هیچ ناراحتی همه را تحمل کرده بخاطر گرامی داشتن من به آنها پاداش بده و هر سختی که در کودکی بر من تحمل کردند در حق اینها رعایت کن احْفَظْ لَهُمَا مَا حَفِظَاهُ مِنِّى فِى صِغَرِى در کودکی خیلی اینها به من خدمت کرده اند تو حقشان را به اینها بده چون من توانایی دادن حق را ندارم و در آنجا هم فرمود به اینکه و صیرنی بهما رفیقا و علیهما شفیقا هر دو را نسبت به من رفیق کن رفیق یعنی مرافق همراه می گوید الرفیق ثم الطریق رفیق البته مخصوص راه است همیشه رفیق را برای راه می آوردند یعنی شما می خواهید یک مسیری را طی کنید یک رفیق و همراه می خواهید و معلوم می شود پدر و مادر کمک حال انسانند همراه انسانند با وفق و مدارا عمل می کنند و کمک انسان هستند برای اینکه انسان به آن مقصد برسد چه سفر دنیایی باشد چه سفر آخرتی باشد رفیق مرافقت با انسان دارد هماهنگی می کند تا انسان به مقصد برسد و علیهما شفیقا شفیق هم به معنای رقیق القلب است یعنی ترحم خدایا من را نسبت به اینها جوری کن که با ترحم و شفقت بتوانم با آنها رفتار کنم فعلا همین مقدار از این دعا بیان شد خدای تعالی انشاءالله دل ما را ظرف معارفش قرار بدهد … دعا 🖋کانال انس با 🆔 @sahife2
♦️ ما که معلوم است مثل امیرالمؤمنین نمیتوانیم زندگی کنیم، نمیتوانیم عمل کنیم، نمیتوانیم باشیم؛ خود آن بزرگوار هم فرمود: اَلا وَ اِنَّکُم لا تَقدِرونَ عَلی ذلِک؛ حضرت به حکّام و وُلات و استاندارهای خودش فرمود این‌جور که من دارم عمل میکنم، شماها قادر نیستید این‌جوری عمل کنید. ما بایستی این قلّه را نگاه کنیم. بارها ما عرض کرده‌ایم: این قلّه است. به شما میگویند آقا! آن قلّه هدف است، به سمت آن قلّه حرکت کنید. وظیفه‌ی ما این است، به سمت قلّه حرکت کنیم. همین صفات امیرالمؤمنین را [در نظر] بگیرید، به‌قدر وسعمان، به‌قدر توانمان در این جهت حرکت کنیم؛ در جهت عکس حرکت نکنیم. جامعه‌ی ما در جهت زهد امیرالمؤمنین حرکت کند؛ نه اینکه مثل امیرالمؤمنین زهد بوَرزد -که نه میتوانیم و نه از ما آن را میخواهند- امّا در آن جهت حرکت کنیم؛ یعنی از اسراف، زیاده‌روی، چشم‌وهم‌چشمی دور بشویم؛ این‌جوری میشویم شیعه‌ی امیرالمؤمنین. عمل ما کسانی را مؤمن به ما میکند. فرمود: کونوا لَنا زَیناً وَ لا تَکونوا عَلَینا شَیناً؛ فرمود زینت ما باشید. زینت ما بودن یعنی چه؟ یعنی جوری عمل کنید که وقتی کسی نگاه کرد بگوید: به‌به! شیعیان امیرالمؤمنین چقدر خوبند! آن که رشوه میطلبد، این زینت نیست، عیب است؛ آن که از بیت‌المال زیادی میخواهد و زیادی میگیرد، این عیب برای شیعه است؛ آن که بر بدی‌ها چشم میبندد و برای هدایت جامعه به سوی تقوا هیچ احساس مسئولیّتی نمیکند، این عیب است برای نظام اسلامی و جامعه‌ی اسلامی؛ آن کسی که در زندگی شخصی خود اهل اسراف است، این عیب است 👤مقام معظم رهبری 🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏪اعمال شب و روز 13 رجب/ ذکری که ثوابش معادل روزه ماه رجب است 📜 1da.ir/T9Ys ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
base.apk
3.84M
💎 ما به مناسبت روز میلاد امیرالمؤمنین علی علیه السلام 🔅 50 نرم افزار با یک نصب!!!! ⬅️ قرآن ، صحیفه سجادیه ، و نهج البلاغه و ... در « متون » تبیان 📋 « متون » نرم افزاری است اندرویدی ، مخصوص تلفن های همراه ، برای ارائه محتوای متنی و چندرسانه ای فرهنگی مفید برخی از محتوا رایگان و برخی بدلیل رعایت حقوق مالکیت معنوی با پرداخت درون برنامه ای کافه بازار انجام می شود . محتوا به تدریج به این نرم افزار اضافه می شود . 👈این نرم افزار حاوی 4 صحیفه سجادیه با ترجمه : علامه ، ، ، و نیز یک ترجمه میباشد. 👌توصیه میشود حتما نصب فرمائید و به دیگران هم هدیه فرمایید ◀️ انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 آرام جان 👈 محبوبترین حقیقت در قلب پیامبر(ص) 👈 روایتی شگفت‌انگیز از اهل‌سنت که تا به حال نشنیده‌‌اید 👈استاد ⬅️ متن و صوت کامل 👇 📎 erfan.ir/s15327 علیه السلام 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏪برنامه ی روزنامه ی ✅ کریم 👈 روزی یک صفحه 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اعمال روزها و شب های 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز 👉🏻 1da.ir/tYO2Vq 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا