sahife2.pdf
3.1M
#صحیفه_خوانی_30_روزه
#روز_11
از صفحه 137 تا صفحه 150
👈 مقید باشیم به توفیق الهی و با استمداد از آقا امام سجاد علیه السلام
روزانه صفحات تعیین شده را ، ولو فقط ترجمه اش را ، با هم قرائت کنیم
📲کانال انس با #صحیفه_سجادیه
@SAHIFE2
11.mp3
4.36M
🔈 شرح دعای #روز_11 ماه #رمضان
👤مرحوم آیت الله #مجتهدی ره
#دعا_روزهای_رمضان
🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
⏹ سلوک حاج #قاسم_سلیمانی در سحرهای ماه مبارک #رمضان
🔴 "وَ بِالْأَسْحارِ هُمْ يَسْتَغْفِرُون"
✳️ "در ماه مبارک رمضان، هر شب ٢ساعت قبل از اذان صبح بیدار ميشدند و نافله و قرآن و دعای سحر را ميخواندند و به سجده طولانی ميرفتند و استغفار ميكردند.
🔸 دیدی ای دل که غم عشق دگربار چه کرد
چون بشد دلبر و با یار وفادار چه کرد
آه از آن نرگس جادو که چه بازی انگیخت
آه از آن مست که با مردم هشیار چه کرد
اشک من رنگ شفق یافت ز بیمهری یار
طالع بیشفقت بین که در این کار چه کرد
برقی از منزل لیلی بدرخشید #سحر
وه که با خرمن مجنون دل افگار چه کرد
ساقیا جام میام ده که نگارنده غیب
نیست معلوم که در پرده اسرار چه کرد
آن که پرنقش زد این دایره مینایی
کس ندانست که در گردش پرگار چه کرد
فکر عشق آتش غم در دل #حافظ زد و سوخت
یار دیرینه ببینید که با یار چه کرد
🔅 برنامه ی روزانه #حافظ_خوانی
#حافظ_غزل_141
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
👈 #خلیفه_و_اعرابی 9
❇️ مرد گفت اکنون گذشتم از خلاف
حکم داری تیغ برکش از غلاف
هرچه گویی من ترا فرمان برم
در بد و نیک آمد آن ننگرم
در وجود تو شوم من منعدم
چون محبم حب یعمی و یصم
گفت زن آهنگ برم میکنی
یا بحیلت کشف سرم میکنی
گفت والله عالم السر الخفی
کافرید از خاک آدم را صفی
در سه گز قالب که دادش وا نمود
هر چه در الواح و در ارواح بود
تا ابد هرچه بود او پیش پیش
درس کرد از علم الاسماء خویش
تا ملک بیخود شد از تدریس او
قدس دیگر یافت از تقدیس او
آن گشادیشان کز آدم رو نمود
در گشاد آسمانهاشان نبود
در فراخی عرصهٔ آن پاک جان
تنگ آمد عرصهٔ هفت آسمان
گفت پیغامبر که حق فرموده است
من نگنجم هیچ در بالا و پست
در زمین و آسمان و عرش نیز
من نگنجم این یقین دان ای عزیز
در دل مؤمن بگنجم ای عجب
گر مرا جویی در آن دلها طلب
گفت ادخل فی عبادی تلتقی
جنة من رویتی یا متقی
عرش با آن نور با پهنای خویش
چون بدید آن را برفت از جای خویش
خود بزرگی عرش باشد بس مدید
لیک صورت کیست چون معنی رسید
هر ملک میگفت ما را پیش ازین
الفتی میبود بر روی زمین
تخم خدمت بر زمین میکاشتیم
زان تعلق ما عجب میداشتیم
کین تعلق چیست با این خاکمان
چون سرشت ما بدست از آسمان
الف ما انوار با ظلمات چیست
چون تواند نور با ظلمات زیست
آدما آن الف از بوی تو بود
زانک جسمت را زمین بد تار و پود
جسم خاکت را ازینجا بافتند
نور پاکت را درینجا یافتند
این که جان ما ز روحت یافتست
پیش پیش از خاک آن میتافتست
در زمین بودیم و غافل از زمین
غافل از گنجی که در وی بد دفین
چون سفر فرمود ما را زان مقام
تلخ شد ما را از آن تحویل کام
تا که حجتها همی گفتیم ما
که به جای ما کی آید ای خدا
نور این تسبیح و این تهلیل را
میفروشی بهر قال و قیل را
حکم حق گسترد بهر ما بساط
که بگویید ازطریق انبساط
هرچه آید بر زبانتان بیحذر
همچو طفلان یگانه با پدر
زانک این دمها چه گر نالایقست
رحمت من بر غضب هم سابقست
از پی اظهار این سبق ای ملک
در تو بنهم داعیهٔ اشکال و شک
تا بگویی و نگیرم بر تو من
منکر حلمم نیارد دم زدن
صد پدر صد مادر اندر حلم ما
هر نفس زاید در افتد در فنا
حلم ایشان کف بحر حلم ماست
کف رود آید ولی دریا بجاست
خود چه گویم پیش آن در این صدف
نیست الا کف کف کف کف
حق آن کف حق آن دریای صاف
کامتحانی نیست این گفت و نه لاف
از سر مهر و صفا است و خضوع
حق آنکس که بدو دارم رجوع
گر بپیشت امتحانست این هوس
امتحان را امتحان کن یک نفس
سر مپوشان تا پدید آید سرم
امر کن تو هر چه بر وی قادرم
دل مپوشان تا پدید آید دلم
تا قبول آرم هر آنچ قابلم
چون کنم در دست من چه چاره است
درنگر تا جان من چه کاره است
#مثنوی_معنوی_127
🔅 برنامه ی #مثنوی_خوانی
#مولوی - #مثنوی_معنوی - #دفتر_اول
🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
👈 #خلیفه_و_اعرابی 9 ❇️ مرد گفت اکنون گذشتم از خلاف حکم داری تیغ برکش از غلاف هرچه گویی من ترا فرم
❇️ همونطور که در بخش قبل دیدیم خانم اعرابی بالاخره موفق شد آقای اعرابی را راضی کنه و آقای اعرابی میگه که من دیگه هر چه که تو بگی قبول میکنم و به بد و خوب اون از دید خودم نگاه نمی کنم و خلاصه هر چی تو بگی !
خانم اعرابی که هنوز به آقای اعرابی بدگمان بود ، گفت : حالا راستش رو بگو می خوای با این کارها و حیله از درون من آگاه بشی یا اینکه واقعا محبتی در دل تو پدیدار شده ؟!
آقای اعرابی برای ثابت کردن صدق اش ، صحبت هایی میاره در اینجا که در نهایت می خواد به خانم بگه که من در حرفی که زدم صادق هستم و از دل گفتم هر چه گفتم .
آقای اعرابی در صحبت هاش از علم الهی صحبت میکنه و میگه : قسم به خدایی که عالَم به اسرار مخفی است و انسان را از خاک ، پاک و با صفا آفرید . خداوند انسان را در قالبی محدود و جسمی کوچک آفرید ولی در همین جسم کوچک روح را جا داد و آنچه در لوح محفوظ بود و علم اسماء را به او آموخت . و انسان به دلیل در اختیار داشتن علمی که به علم الهی متصل بود به جایی رسید که فرشتگان در مقابلش سجده کردند . آدم از درسی که از حق آموخت ، نکته هایی به فرشتگان آموخت و آنها نیز کمال و پاکی تازه ای یافتند و آنچه آموختند در پهنه ی هفت آسمان نیافته بودند . در مقایسه با بزرگی روح آدمی ، حتی عرصه هفت آسمان تنگ است .
سپس مولانا برای تایید حرف های بالا به حدیثی از پیامبر اشاره میکند که پیامبر فرمودند : حق فرموده است که :من در بالا و پایین و زمین و آسمان نگنجم و این دل مومن است که گنجایش من را دارد . اگر مرا می جویی در آن دل ها بجو .
پروردگار فرمود : ای مرد پرهیزکار ! به میان بندگان من بیا ، تا از دیدار من ، بهشت را دیده باشی .
عرش با این عظمتش از جنس صورت است و در برابر قلب مومن که از جنس معنی است ، بسیار کوچک می نماید و در خور مقایسه نیست .
فرشتگان می گفتند : ما از قدیم با زمین الفتی داشتیم و همیشه میگفتیم ما که از جنس نور هستیم چطور به این زمین و ظلمت اینگونه علاقه مندیم ؟! و حالا فهمیدیم که چون قرار بود انسان از خاک اینجا سرشته شود الفت ما بدین خاک بود . ما در زمین زندگی می کردیم و از گنجی که در آن بود غافل بودیم ، تا این که خداوند به ما فرمود باید از زمین رخت ببندیم و ما از این تغییر ناراحت شدیم و به خداوند گفتیم : چه کسی قرار است به جای ما بیاید؟ تومی خواهی این تسبیح ( سبحان الله ) و تهلیل ( لا اله الا الله ) ما را به سر و صدا و گفتگوهای بی حاصل بفروشی !؟
خداوند آنها را آزاد گذاشت تا هر چه می خواهند بگویند ، مانند پدری که از گفته ی فرزند خویش نمی رنجد . گرچه این گفتارها لایق پروردگار نیست اما خداوند فرموده : رحمت من بر غضب من پیشی گرفته . اصلا من این اسباب ها را فراهم میکنم تا تو این رفتارها را نشان دهی و خود ببینی رحمت من تا کجاست و غضب من چقدر دور ... بردباری من صدها برابر از بردباری پدرها و مادر ها بیشتر است . بردباری آنها در برابر بردباری من مانند کف بر روی دریاست ، کف که نه ، كفِّ كفِّ كفِّ كفّ . مانند صدف است و مروارید درون آن ...
آقای اعرابی به خانمش میگه : به حق آن کف و دریای صاف ، که این حرف هایی که من به تو گفتم ( که هر چه تو بگویی همان کار را میکنم ) لاف و امتحان نیست و از سر مهر و خضوع است . به حق خداوندی که بازگشتم به سوی اوست ، مرا امتحان کن . حرف را درون خود نگه ندار و بگو چه کنم ؟ آنچه در دل داری بگو تا آنچه درون دل من هست نیز آشکار شود . حال بگو که برای رهایی از این مشکلات چه کاری از دست من ساخته است ؟ ...
#مثنوی_معنوی_127
🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
✳️ فرصت #سحر #رمضان را از دست ندهید
📜دوستان عزیز! ماه رمضان فرصت خیلی خوبی است، فرصت بسیار خوبی است. البته فرصت تبلیغ است، فرصت تبیین است، فرصت اُنس با مردم است، فرصت کمک به فقراست، لکن از همه اینها بالاتر، فرصت تعبد است، فرصت تقرّب است، فرصت روزهای است که میگیرید، فرصت نشستن سر سفره رحمت الهی، سر سفره ضیافت الهی است. این سفره ضیافتی که میگویند، این ضیافت، همین روزه شماست، همین نافله شماست، همین نماز شماست که بجا میآورید.
البته اعمال ماه رمضان خیلی زیاد است؛ شما ملاحظه کنید در اقبال سیدبنطاووس، برای هر شب چقدر اعمال، چقدر نمازهای مختلف و گوناگون [ذکر میکند] که ما واقعاً بعضیمان قاصریم، بعضیمان [هم] جاهل به اهمّیت این کارها هستیم -که حالا محل [بحث نیست]- لکن یک قدرِمتیقّنهایی، یک قدرِاقلهایی وجود دارد که اینها را نباید از دست داد.
سحر ماه رمضان همه پا میشوند؛ نباید این سحر را از دست داد؛ سحر فرصت خیلی خوبی است. مکرر عرض کردهایم که اگر ماها از سحر استفاده نکنیم، در این دنیای شلوغ، وقت دیگری نداریم برای خلوت با خودمان، با دلمان، با خدای خودمان؛ واقعاً وقتی باقی نمیماند. ما گرفتاریم؛ در این ۲۴ ساعت، چند ساعتش که خوابیم، آن ساعتهایی هم که بیدار هستیم، گرفتاریم؛ هر کسی یک مشغولیتی دارد یا مشغولیتهای مختلفی دارد. آن فراغتهایی که وجود داشت، امروز وجود ندارد -[البتّه] نقص زمانه نیست، طبیعت زمانه است- بالاخره امروز وسایلی هست و زندگی، یک زندگی ماشینی است. امروز پدیدههایی وجود دارد که این پدیدهها در گذشته وجود نداشته؛ [لذا] گرفتاری زیاد است. نمیشود در ایام روز - چرا، [البتّه] اوحدی از مردم، در حال حرکت، در حال معامله، در حال کار فنی، در حال کار با رایانه، در همه اوقات با خدای متعال مأنوسند و مشغول ذکرند و ذکر دائم دارند:الَّذینَ هُم عَلی صَلاتِهِم دائِمون ، بعضیها این جور هستند که دائم در نمازند؛ حالا ما که دستمان به دامن آنها نمیرسد و از آنها دوریم، ولی کسانی آنجور هستند- فرصت ما فقط سحر است؛ اگر چنانچه سحر را از دست بدهیم، دیگر واقعاً فرصتی باقی نمیماند. خداوند انشاءاللّه همهتان را محفوظ بدارد.
👤 #مقام_معظم_رهبری
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
#صحیفه_سجادیه_صفحه_ای
#صفحه_261
دعای #چهل_پنج
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام )
" در وداع با ماه #رمضان "
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#صحیفه_سجادیه_بصورت_بند_به_بند
#دعا_چهل_پنج_43
دعای سیدالساجدین(ع) در بدرود با ماه رمضان:
🔹اللَّهُمَّ إِنَّا أَهْلُ هَذَا الشَّهْرِ الَّذِى شَرَّفْتَنَا بِهِ، وَ وَفَّقْتَنَا بِمَنِّكَ لَهُ حِينَ جَهِلَ الْأَشْقِيَاءُ وَقْتَهُ، وَ حُرِمُوا لِشَقَائِهِمْ فَضْلَهُ🔹
🔸خداوندا! ما اهل اين ماهيم، ما را بدين شرف لايق دانستى و توفيق ادراك آن دادى، در زمانى كه بدبختان قدر آن را نشناختند و به بدبختى از فضيلت آن محروم گشتند🔸
#چهل_پنج #رمضان
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#صحیفه_سجادیه_بصورت_بند_به_بند
#دعا_چهل_پنج_44
دعای سیدالساجدین(ع) در بدرود با ماه رمضان:
🔹أنْتَ وَلِيُّ مَا آثَرْتَنَا بِهِ مِنْ مَعْرِفَتِهِ، وَ هَدَيْتَنَا لَهُ مِنْ سُنَّتِهِ، وَ قَدْ تَوَلَّيْنَا بِتَوْفِيقِكَ صِيَامَهُ وَ قِيَامَهُ عَلَى تَقْصِيرٍ، وَ أَدَّيْنَا فِيهِ قَلِيلا مِنْ كَثِيرٍ🔹
🔸تويى كه معرفت آن را مخصوص ما گردانيدى و به سنن آن ما را هدايت فرمودى، با آن كه كوتاهى كرديم اما به توفيق تو روزه گرفتيم و شب ها به عبادت برخاستيم و اندكى از بسيار حق آن را ادا كرديم🔸
#چهل_پنج #رمضان
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
🌺 طبقهبندي انسانها در مواجهه با ماه #رمضان - قسمت اول
✅ « امام سجاد عليهالسلام در دعاي وداع ماه رمضان ميفرمايند:
🙏 اللَّهُمَّ إِنَّا أَهْلُ هَذَا الشَّهْرِ الَّذِي شَرَّفْتَنَا بِهِ، وَ وَفَّقْتَنَا بِمَنِّكَ لَهُ حِينَ جَهِلَ الْأَشْقِيَاءُ وَقْتَهُ، وَ حُرِمُوا لِشَقَائِهِمْ فَضْلَهُ، أَنْتَ وَلِيُّ مَا آثَرْتَنَا بِهِ مِنْ مَعْرِفَتِهِ، وَ هَدَيْتَنَا لَهُ مِنْ سُنَّتِهِ، وَ قَدْ تَوَلَّيْنَا بِتَوْفِيقِكَ صِيَامَهُ وَ قِيَامَهُ عَلَى تَقْصِيرٍ، وَ أَدَّيْنَا فِيهِ قَلِيلًا مِنْ كَثِيرٍ ...
🙏 مضمون دعا با عبارتي ديگر که شايد بيانش آسانتر باشد اين است که خدايا! مردم در مقابل اين ماهي که بر ما گذشت دو دسته بودند؛ يک دسته اهل اين ماه بودند و دسته ديگر کساني بودند که اين ماه را نشناختند و اهليت نداشتند. خدايا! تو ما را به اين ماه شرف بخشيدي و با نعمت و احسان خود، ما را توفيق دادي که اين ماه را روزه بگيريم و عبادات مستحبِ اين ماه را انجام دهيم. اين در حالي بود که اشقيا و بدبختان قدر اين ماه را ندانستند و به واسطه شقاوتشان از فضل اين ماه محروم شدند. ظاهرا تعبير «وقتش را نشناختند» تعبيري کنايهاي است و مقصود اين است که قدرش را ندانستند. اما اين معرفت را تو به ما دادي و ما را براي اين معرفت انتخاب کردي و اين توفيق در سايه ولايت تو بر ما حاصل شد و تو بودي که ما را راهنمايي کردي که در اين ماه چه روشي را در پيش بگيريم و به چه سنتهايي عمل کنيم. اما ما کوتاهي کرديم و بهدرستي حق اين ماه را ادا نکرديم و اندکي از آنچه را که بايد انجام دهيم انجام داديم.
امام سجاد عليهالسلام نخست مردم را به دو دسته تقسيم ميکند؛ دستهاي که اهل اين ماه بودند و قدرش را دانستند و دسته ديگر اهل شقاوت بودند که قدر اين ماه را ندانستند. اين تقسيمبندي اين ايهام را دارد که کسي که اين تقسيمبندي را انجام ميدهد ميخواهد خود را در مقابل اشقيا گذاشته، بگويد من که تکاليف اين ماه را انجام دادم از آنها بهترم. اين برتري يک واقعيت است و حقيقتا در برابر دسته دوم سعادتي نصيب دسته اول شده است، اما ادب عبوديت و توحيد اقتضا ميکند که همين خوبيها را هم از خدا بدانيم. بايد به خداي متعال عرض کرد: درست است که ما نماز خوانديم و روزه گرفتيم، اما اگر تو اين معرفت را به ما نداده بودي که ماه رمضان چهقدر شرف دارد و چه استفادهاي ميتوان از آن کرد، ما نيز از بهرههاي آن محروم ميشديم. پس تو بر ما منت داري که اين ماه عزيز را به ما شناساندي. البته اگر خداوند اين توفيق را به اشقيا نداد بهخاطر بخل نبود، بلکه آنها در اثر اعمال بدشان اين توفيق را از خودشان سلب کرده و لياقت درک اين معرفت را از دست داده بودند. به هر حال بايد در درگاه الهي اعتراف کرد که اين معرفت ما توفيقي است که تو به ما ارزاني داشتي و اين در سايه ولايتي است که تو بر ما داري »
✅ادامه دارد ....
👤 آيت اللّه #مصباح_يزدى
#چهل_پنج #دعا_چهل_پنج_43
❇️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
🌺 طبقهبندي انسانها در مواجهه با ماه #رمضان - قسمت دوم
« وقتي خدا به ما توفيق ميدهد که روزه بگيريم، روزه را ما ميگيريم، اما قدرت روزه گرفتن را خدا به ما داده است. ما اراده ميکنيم که روزه بگيريم، اما قدرت اراده کردن را او به ما داده است. پس کار با اراده من انجام ميگيرد، ولي از ملک خدا هم خارج نميشود، زيرا هم ما و هم کار ما همه ملک خداست. در چنين فضايي که ما اين حقيقت را درک کردهايم که ما کار اختياري داريم، بايد بدانيم که انتساب برخي کارها به خدا صحيح نيست. برخي امور را ميتوان هم به انسان نسبت داد، هم به خدا. براي مثال درباره دانستن ميتوان گفت: خدا به من علم ميدهد، بنابراين هم من ميدانم و هم خدا ميداند، اما آنچه من ميدانم چيزي است که خدا به من داده است. اما درباره خوردن نميتوانم بگويم من ميخورم و خدا هم ميخورد. اين تفاوت ناشي از خصوصيت مفاهيم است. در برخي مفاهيم چيزهايي است که قوام آنها به موجودات جسماني است و به همين خاطر اين مفهوم بر فراتر از جسمانيات صدق نميکند. البته درباره مفاهيمي مثل خوردن ميتوان گفت: وجود خوردن و قدرت انجام خوردن از خدا و مال خدا است، اما خوردن را به اين معنا که چيزي را در دهان بگذارند و ببلعند نميتوان به خدا نسبت داد. به طور کلي آنچه موجب يا ملازم با نقص است نميتوان به خدا نسبت داد، اما وجود همه چيز (حتي وجود شيطان) را ميتوان به خدا نسبت داد.
حتي در مواردي که ميتوان کاري را هم به خدا و هم به بنده نسبت داد، در عين حال، وقتي ميخواهيم با خدا مناجات کنيم، ادب عبوديت اقتضا ميکند انسان خوبيها را به خدا و بديها را به خودش نسبت دهد. در حديثي قدسي خداي متعال ميفرمايد: يَا ابْنَ آدَمَ أَنَا أَوْلَى بِحَسَنَاتِكَ مِنْكَ وَ أَنْتَ أَوْلَى بِسَيِّئَاتِكَ مِنِّي؛ بنده از خود هيچ ندارد، پس کارهاي بد به خاطر نقصي است که در او است. گناهان به اصطلاح به خاطر جهات عدمي بنده از او سرميزند. نقص، کمبود است و اين با بنده مناسب است. پس ادب عبوديت اقتضا ميکند که انسان توفيق کارهاي خوب را در مقام ستايش خدا و ذکر نعمتهاي خدا ذکر کند. ازاينرو امام سجاد عليهالسلام ميفرمايد: أَنْتَ وَلِيُّ مَا آثَرْتَنَا بِهِ مِنْ مَعْرِفَتِهِ؛ همين معرفتي که ما داريم چيزي است که تو ما را براي آن انتخاب کردي و با اين توفيق بود که ما روزه گرفتيم و نماز خوانديم. در عين حال اين نماز و روزه ما توأم با تقصير بود و همين هم که ما انجام داديم، اندکي از بسياري است که بايد انجام ميگرفت. پس نقصها و کمبودها از ماست، و حسنات و کمالها و ارزشها ازآنِ توست.»
👤 آيت اللّه #مصباح_يزدى
#چهل_پنج #دعا_چهل_پنج_43
❇️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
940417.mp3
12.33M
🔈#شرح
#دعا_چهل_پنج_43
🔹اللَّهُمَّ إِنَّا أَهْلُ هَذَا الشَّهْرِ الَّذِى شَرَّفْتَنَا بِهِ ....
👤 آیت الله #مصباح_یزدی
دعای #چهل_پنج
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
✳️ ماه #رمضان ، ماه فرصت های طلایی : فرصت تبلیغ فرصت تبیین فرصت اُنس با مردم فرصت کمک به فقرا... لکن از همه اینها بالاتر، فرصت تعبد است، فرصت تقرّب است، فرصت روزهای است که میگیرید، فرصت نشستن سر سفره رحمت الهی، سر سفره ضیافت الهی است. ( #مقام_معظم_رهبری )
#دعا_چهل_پنج_43
🔹اللَّهُمَّ إِنَّا أَهْلُ هَذَا الشَّهْرِ الَّذِى شَرَّفْتَنَا بِهِ .....
خدایا ما اهل ماه #رمضان هستیم ....
دعای #چهل_پنج
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
03.mp3
4.99M
❇️فرازی از دعای امام سجاد علیه السلام
⏺إلهی أسألک أن تعصمنی حتى لا أعصیک
خدای من! از تو میخواهم مرا عصمت دهی تا نافرمانی تورا نکنم
⏺فإنی قد بهت وتحیرت من کثرة الذنوب مع العصیان
همانا من مبهوت و متحیر هستم از کثرت گناهان همراه با عصیان خویش
⏺ومن کثرة کرمک مع الاحسان
و از کثرت کرم همراه با احسان تو
⏺وقد أکلت لسانی کثرة ذنوبی
و همانا کثرت گناهان زبانم را به لکنت انداخته
⏺وأذهبت عنی ماء وجهی
و آبروی من رفته است
⏺فبأی وجه ألقاک وقد أخلقت الذنوب وجهی؟
پس با چه رویی با تو روبرو شوم در حالی که چهرهام با گناهانم خو گرفته است؟
⏺وبأی لسان أدعوک وقد أخرست المعاصی لسانی؟
و با چه زبانی تو را بخوانم در حالی که معصیتهایم زبان مرا از بین برده است ؟
👤سید مصطفی #الموسوی (مداح #بحرینی )
❤️بسیار زیبا
👈متن کامل دعا👇
📜https://makarem.ir/compilation/reader.aspx?pid=72287&lid=0&mid=80228
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
💠 « قدری تفکر کن در حالات علی بن الحسین علیه السلام ، و مناجات آن بزرگوار با حضرت حق، و دعاهای لطیف آن سرور که کیفیت آداب عبودیّت را به بندگان خدا تعلیم می کند.
من نمی گویم مناجات آن بزرگواران برای تعلیم عِباد است، زیرا که این کلام بی مغز باطلی است که صادر شده از جهل به مقام ربوبیّت و معارف اهل البیت؛ خوف و خشیت آنها از همه کس بیشتر بوده و عظمت و جلال حق در قلب آنها از هر کس بیشتر تجلی نموده؛ لکن می گویم باید بندگان خدا از آنها کیفیت عبودیّت و سلوک الی الله را تعلّم کنند،
وقتی ادعیه و مناجات های آنها را می خوانند لقلقه لسان نباشد، بلکه تفکر کنند در چگونگی معامله آنها با حق و اظهار تذلّل و عجز و نیاز نمودن آنها با ذات مقدس. »
🔹 ( #امام_خمینی ره - آداب الصلاة ص 151)
🙏 کانال #انس_با_صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2