eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.4هزار عکس
2.3هزار ویدیو
1.5هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
2 2 2 2 يا املاح معدنى 3 انسان 2 (الكتروليت‏ها ) 5 ‏ ✳️ كلر مهم‏ترين آنيون خارج سلولى است، كلر غالباً به صورت تركيب با سديم به نام نمك طعام توسط مواد غذايى وارد بدن مى‏شود. كلر گاهى در داخل سلول‏ها وجود دارد، مثلًا در گلبول‏هاى قرمز به صورت كلرور پتاسيم و در سلول‏هاى غدد معده به شكل اسيد كلروئيدريك فراوان است، ولى در سلول‏هاى غدد جنسى و پوست به مقدار كم وجود دارد. مقدار كلر پلاسما تقريباً به اندازه سديم مى‏باشد، با خوردن نمك طعام موجود در غذا كلر نيز وارد بدن مى‏شود و توسط ادرار دفع مى‏گردد بنابراين تعادل كلر خون تا حدى بستگى به مقدار مصرف نمك طعام دارد. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 145 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
2 2 2 2 يا املاح معدنى 3 انسان 2 (الكتروليت‏ها ) 6 ‏ ✳️ سديم عنصرى است كه به صورت تركيب با كلر به نام نمك طعام وارد بدن مى‏شود. 1- سديم مهم‏ترين كاتيون خارج سلولى است، سديم و «پتاسيم» آب را در فضاى بين سلول‏ها متعادل نگاه مى‏دارند، به اين معنى كه افزايش سديم در مايع بين سلولى باعث مى‏شود كه مقدارى آب به مايع بين سلولى منتقل شود و در نتيجه خيز «ورم» به وجود مى‏آيد. 2- سديم و پتاسيم در حفظ تعادل اسيدى و قليايى خون مؤثرند. 3- سديم و پتاسيم در انقباض عصبى به ويژه انقباضات عضله قلب دخالت دارند. 4- سديم و «پتاسيم» براى اين كه اعصاب عمل طبيعى خود را انجام دهند لازم است؛ زيرا به انتقال امواج جنسى از عصب به عضله كمك مى‏كنند. 5- افرادى كه در گرماى شديد كار نموده عرق زيادى از بدنشان دفع مى‏شود چون مقدار زيادى نمك توسط عرق از دست مى‏دهند ممكن است عضلات دست و پايشان دچار گرفتگى و انقباض دردناكى شود كه معالجه آن خوردن مقدارى آب نمك است. در كتب طب قديم مندرج است كه نمك معدنى و نمك دريايى اشتها آور، هضم كننده غذا و نيكو كننده رنگ رخسار مى‏باشد. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 145 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
2 2 2 2 يا املاح معدنى 3 انسان 2 (الكتروليت‏ها ) 7 ‏ ✳️ شير، گوجه فرنگى، گوشت، ماهى، عدس، لوبيا، گندم، جو، ذرت، شلغم، اسفناج، فندق، بادام، انجيرخشك، گوجه برغانى، ميوه زيتون، سيب، پرتقال، ليموترش و گيلاس پتاسيم زياد دارند. پتاسيم مهم‏ترين كاتيون مايع داخل سلولى است كه به مقدار 175 تا 250 گرم در بدن شخص بالغ طبيعى وجود دارد. از اين مقدار 90 درصد آن داخل سلول‏هاست، هر شخص بالغ بر حسب عادات غذايى شبانه روزى 8/ 2 تا 4 گرم پتاسيم با غذا مى‏خورد، املاح پتاسيم به آسانى از لوله هاضمه جذب شده وارد خون گشته از راه ادرار دفع مى‏شود و اثر مدرّى دارد. 1- پتاسيم اثر مدرّ، مليّن و مسهل دارد. 2- پتاسيم اثر خلط آور دارد. 3- پتاسيم براى نمو بدن لازم است. 4- پتاسيم فعال كننده بعضى آنزيم هاست. 5- يون پتاسيم انتقال موج عصبى را در سيناپس‏ها تقويت مى‏كند. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 146 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "هنگام خواستن " ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
D1737514T12856615(Web).mp3
1.01M
👈🔊 دعای صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم ( اینجا ) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگرچه ۴۰ ساله داریم میبینیم ولی از رسانه بیگانه هم شنیدن داره 🔊 آری به قول : خدا با ماست و واقعا هم وقتی همه دنیای شياطين خارجی و داخلی علیه تو هستند ولی پیش میری، یعنی خدا با تو هست 🆔 @sahife2
📚 برشی از کتاب حضرت حجت عجل https://eitaa.com/sahife2/55633 🆔 @sahife2
طرح هفته 126 از عبارات نورانی 👌صفحه ی ویژه اعضا در روزهای ✳️ قسمت 1 و 2 عبارت زیر 🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، 1_ وَ اكْفِنِى مَئُونَةَ الاكْتِسَابِ، 2️⃣ و ارْزُقْنِى مِنْ غَيْرِ احْتِسَابٍ، 3️⃣ فلا أَشْتَغِلَ عَنْ عِبَادَتِكَ بِالطَّلَبِ، 4️⃣ و لا أَحْتَمِلَ إِصْرَ تَبِعَاتِ الْمَكْسَبِ🔹 https://eitaa.com/sahife2/5536 دعای 👈 نظرات، دل نوشته ها و حرفهای صمیمانه ی شما درخصوص عبارت فوق که از هم اکنون برای ما ارسال شود، در این قسمت بارگذاری میشود ◀️ انشاالله سعی کنید در این طرح به عشق امام سجاد علیه السلام و انس بیشتر با این کتاب نورانی ولو درحد یک خط!! مشارکت فرمایید 👌 ادمین 👇 @yas2463 ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
👈 دعای 👤 با صدای زیبای مداح جوان بحرینی 👇 https://www.aparat.com/v/MGhF7/ 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
✳️« بروید صحیفه سجادیه را بخوانید و در آن تدبر کنید.... همین دعای " دعای صحیفه سجادیه " یک کتاب درس زندگی و درس است» 👤 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
📚 برشی از کتاب حضرت حجت عجل https://eitaa.com/sahife2/55633 🆔 @sahife2
سخنرانی عید بیعت استاد شجاعی.mp3
13.64M
※ دنیا در حال غربال‌های آخر است برای تشکیل حکومت صالحان 👤 استاد در اجتماع بزرگ عید بیعت ۱۴۰۲ در شهرری «صوتی کوتاه با بی‌نهایت نکته مهم» 🆔 @sahife2
با تشکر از همه دوستان مشارکت کننده در بحث امروز (برداشت من)( نویسنده - خواننده و نشر دهنده این کلام نورانی ) اجرتان با صاحب این کتاب با عظمت امام سجاد علیه السلام
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ اكْفِنِي مَؤُونَةَ الِاكْتِسَابِ ، وَ ارْزُقْنِي مِنْ غَيْرِ احْتِسَابٍ ،
بند از دعاى شريف «مكارم ‏الاخلاق» ( اینجا ) حاوى چند مطلب مرتبط به يكديگر است كه حضرت زين‏العابدين عليه‏السلام پس از درود بر حضرت محمد و آلش از پيشگاه خداوند درخواست نموده است. اول، بار الها! طبق وظيفه، از پى كسب رزق و طلب روزى مى‏روم، ولى از تو مى‏خواهم مشقت و شدت آن را از من كفايت فرمايى. دوم، بار الها! از جايى كه گمان نمى‏برم به من روزى رسانى. سوم، بار الها! درخواستم در كفايت مشقت و روزى، بى‏گمان بدين منظور است كه در طلب رزق، وقت كمترى صرف كنم تا از بندگى و عبادتت باز نمانم. چهارم، بار الها! كسب و كار پى‏آمدهاى سنگين دارد، مى‏خواهم بار تبعات آن را بر دوش نگيرم.
بار الها! طبق وظيفه، از پى كسب رزق و طلب روزى مى‏روم، ولى از تو مى‏خواهم مشقت و شدت آن را از من كفايت فرمايى. بار الها! از جايى كه گمان نمى‏برم به من روزى رسانى.
تلاش برای روزی حلال از عبادات شمرده شده است.عبادت ،اولابه فراغت ذهنی و قلبی و دوما به عدم تحمل دشواری کسب و طلب روزی نیازمند است. بنظر می رسد منظور از این فراز،درخواست تأمین این دو شرط می باشد.کار و کاسبی به گونه ای باشد که فرصت بیشتری برای عبادت داشته باشم.
سعى و كوشش در راه به دست آوردن رزق و تامين معاش از امورى است كه در شرع مقدس تاكيد بسيار شده و اولياى گرامى اسلام پيروان خود را در اين راه ترغيب نموده‏اند. جالب آنكه به موازات تشويق مردم، خودشان نيز عملا در زمين كار مى‏كردند و نان به دست مى‏آوردند. *فضل ابن ابى‏قره مى‏گويد: بر امام صادق (ع) وارد شديم و آن حضرت در محوطه ‏اى كه متعلق به خودش بود، كار مى‏كرد. گفتيم: اجازه دهيد ما براى شما كار كنيم. فرمود: نه، به حال خودم واگذارم نماييد، ميل دارم خداوند مرا ببيند در حالى كه با دست خويش كار مى‏كنم و با تحمل زحمت و اذيت، طلب حلال مى‏نمايم.
كسى كه به غذا نياز دارد بايد زحمت و مشقت كار را تحمل نمايد و نان خود را با سعى و كوشش به دست آورد تا در جامعه با عز و سربلندى زيست نمايد. آن كس كه ابا ندارد سر بار مردم باشد و از دسترنج اين و آن ارتزاق نمايد، بايد بداند كه با اين عمل ارزش انسانى خويش را پايمال مى‏كند و ذل سئوال را پذيرا مى‏گردد. چنين انسانى نه فقط در نظر مردم پست و حقير است، بلكه در پيشگاه الهى نيز مطرود و مردود خواهد بود. در حديث آمده است كه : ملعون من القى كله على الناس. مورد لعن و طرد بارى تعالى است آن كس كه بار زندگى خود را بر دوش دگران مى‏افكند.
در دنياى امروز، بر اثر پيشرفت علوم و صنايع، كره‏ ى زمين به صورت يك خانه درآمده و ملتها همانند اهل آن خانه پيوسته با هم در ارتباطاند و از اوضاع و احوال يكديگر باخبرند. در شرايط كنونى، مسئله‏ ى كار و فعاليت و به دست آوردن استقلال مالى و اقتصادى به مراتب بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته تا جايى كه سرنوشت ملتها به مقدار قابل ملاحظه‏اى به چگونگى اقتصادشان بستگى دارد. در جهان كنونى، استقلال سياسى هر كشور وابسته به استقلال فرهنگى، نظامى و اقتصادى آن كشور است، اگر مملكتى از اين سه نظر واجد استقلال باشد و از قيد و بند وابستگى آزاد، داراى استقلال سياسى است، خودش در مقدرات خويش تصميم مى‏گيرد و عمل مى‏كند و اگر اسير وابستگى باشد به نسبت وابستگى، فاقد استقلال سياسى است و دگران در مقدرات وى تصميم مى‏گيرند. چنين مملكتى گرچه به ظاهر مستقل مى‏نمايد، اما در واقع مستعمره است و مردم آن مملكت در اسارت استثمار، استضعاف و استعبادند، مگر آنكه به خود آيند، از راه سعى و عمل و مجاهدات ممتد و متوالى زمينه‏ى استقلال خويش را فراهم آورند و خود را از اسارت و بندگى رهايى بخشند.
پيشواى بزرگ اسلام (ص) چهارده قرن قبل، درباره ‏ى ارزش استقلال فرهنگى، نظامى و اقتصادى كه منشا عز اجتماعى و استقلال سياسى است، رسول اكرم (ص) فرمود: ثلاث تخرق الحجب و ينتهى الى ما بين يدى الله عز و جل: صرير اقلام العلماء و وطى اقدام المجاهدين و صوت مغازل المحصنات. سه صوت است كه پرده‏ ها را مى‏درد و به پيشگاه خداوند مى‏رسد: اول، صداى قلم علما كه روى كاغذ كشيده مى‏شود. دوم، صداى پايكوبى مجاهدين راه حق. سوم، صداى چرخ نخ‏ ريسى زنان پاكدامن و باايمان. صداى قلم علما، سمبل استقلال فرهنگى است، صداى پاى سربازان مجاهد، سمبل استقلال نظامى است، و صداى چرخ نخ ‏ريسى زنان شرافتمند، سمبل استقلال اقتصادى است. مى‏فرمايد: اين سه صوت پرده ‏ها را مى‏درد تا خود را به خداوند كه حق مطلق و قدرت نامحدود است برساند، پرده‏ هايى را كه در مسير خود مى‏درد و پيشروى مى‏كند متعدد است: پرده‏ى ذلت و خوارى، پرده‏ى جهل و نادانى، پرده‏ى استعمار و استثمار، پرده‏ى استضعاف و استعباد، و ديگر حجابهايى همانند اينها كه سد راه تعالى و تكامل انسانهاست.