eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
جاه و محبوبيت همانند مال و ثروت در قيامت مورد پرسش است و تخلف از اداى وظيفه‏ ى نعمت جاه، كيفر الهى را در بردارد. پیامبر اکرم صلى الله عليه و آله : خداوند از جاه بنده همانند مالش سئوال می‏كند، می‏فرمايد: يا عبدى رزقتك جاها فهل اعنت به مظلوما او اغثت به ملهوفا. بنده‏ ى من! به تو جاه و محبوبيت روزى نمودم، آيا مظلومی را مورد حمايت قرار داد ى؟ آيا به استغاثه‏ ى ستمديده‏ ى مضطربى پاسخ گفتى؟
صاحب و محبوبيت كه در دنيا به نفع برادر دينى خود قدم برندارد، علاوه بر مجازات دنيو ى، در قيامت نيز كيفر خواهد داشت: امام صادق (علیه السلام) فرمود: ايما مومن بخل بجاهه على اخيه المومن و هو اوجه جاها منه الا مسه قتر و ذله فى الدنيا و الاخره و اصابت وجهه يوم القيامه نفحات النيران معذبا كان او مغفورا له. آن كس كه بخل كند بر جاه خود درباره‏ ى برادر دينيش با آنكه محبوبيت و ى بيش از محبوبيت آن برادر مومن است، مجازاتش در دنيا و آخرت مضيقه و ذلت خواهد بود، بعلاوه امواج حرارت آتش در قيامت پيوسته با صورتش در تماس است و او را رنج می‏دهد، خواه او اهل عذاب باشد و خواه از مشمولين عفو و غفران الهى.
رسول اكرم صلى الله عليه و آله بر اثر خدمتها ى بزرگ و سعادت ‏بخشى كه نسبت به دنيا و دين مردم نمود، دلها به وى گرايش يافت، از عالى‏ ترين درجات محبوبيت و جاه برخوردار گرديد، آنچنان قلبها مجذوب وى شد كه از ديدن رويش و شنيدن صدايش شاد می‏شدند و از دست مباركش و قطرات آب وضويش تبرك می‏جستند. اين جاه عطيه‏ ى بزرگ الهى و نعمت گرانقدر بار ى تعالى بود، اين جاهى است كه پيمبر اكرم (ص) از پى آن نرفته، بلكه جاه خود را به پيامبر رسانده است. هم اكنون بعد از گذشت چهارده قرن، محبوبيت آن حضرت در اعماق قلوب صدها ميليون انسان جا ى دارد و به حضرتش عشق می‏ورزند. رسول گرامی (ص) تا زنده بود از جاه و محبوبيت خود به نفع حق و عدالت و حمايت از مظلومين و مستضعفين استفاده نمود و اين روش مرضى خداوند را اكيدا به پيروان خود نيز توصيه فرمود.
مقام و رياست براى اميرالمومنين (علیه السلام) همانند جاه و محبوبيت برا ى رسول اكرم (ص)، ناشى از شايستگى و صلاحيت بود، نه علاقه و عشق به رياست.
على (علیه السلام) از پى مقام نرفت، بلكه مقام در خانه‏ ى او آمد. موقعى كه مردم جمع شدند و با اصرار از آن حضرت می‏خواستند كه امر خلافت را قبول نمايد و زمام امور كشور اسلام را به دست بگيرد، حضرت در پاسخ آنان فرمود: دعونى و التمسوا غيرى. مرا ترك گوييد و از ديگر ى بخواهيد كه پذيرا ى خلافت شود. https://eitaa.com/sahife2/51140 ولى مردم از آن حضرت دست نكشيدند، آنقدر اصرار كردند تا او را به قبول اين مقام واداشتند. على (علیه السلام) ضمن سخنانى برنامه‏ ى كار خود را در امر خلافت تذكر داد و مردم را متوجه نمود كه هدفش از قبول اين مقام، اقامه‏ ى حق و عدل است. از آن جمله در زمينه‏ ى پاره‏ا ى از قطائع عثمان كه به اشخاص داده بود، فرمود: و الله لو وجدته قد تزوج به النساء و ملك به الاماء لرددته فان فى العدل سعه و من ضاق عليه العدل فالجور عليه اضيق. قسم به خدا اگر بيابم كه با آن قطائع، زنانى به ازدواج درآمده يا كنيزان ى خريدار ى شده، به نفع مسلمين برمی‏گردانم، چه آنكه در عدل سعه و گشايش است، و اگر در نظر كسى، عدل مضيقه و تنگى باشد، جور و ستم برا ى وى مضيقه‏ ى زيادتر ى خواهد داشت. https://eitaa.com/sahife2/47810
امام زين‏العابدين (علیه السلام) مانند جد بزرگوارش رسول اكرم صلى الله عليه و آله از جاه و محبوبيتى عظيم برخوردار بود. بنی ‏اميه با آنكه دارا ى قدرت و كرسى حكومت بودند، كوشش بسيار كردند كه مهر اهل‏بيت را از صفحه‏ ى خاطر مردم بزدايند و نامشان را به دست فراموش می سپارند، ولى هر قدر جديت نمودند، به هدف نرسيدند و خداوند محبت آنان را در دلها افزايش داد و نامشان را بالاتر برد. يكى از نمونه‏ها ى محبوبيت امام زين‏العابدين (علیه السلام) ، تكريمی بود كه مردم در مسجدالحرام با حضور هشام بن عبدالملك از آن حضرت نمودند. هشام بن عبدالملك در زمان حكومت پدرش برا ى اداى فريضه‏ ى حج به مكه آمد، طواف بيت را انجام داد و برا ى استلام به طرف حجرالاسود رفت، اما مردم به و ى راه ندادند و گويا در فشارش گذاردند. كسانى از مامورين شامی كه با او بودند، منبر ى آوردند تا روى آن بنشيند و از فشار رهايى يابد. رو ى منبر قرار گرفت و ناظر مردم در استلام حجر بود. شاميان نيز گرد منبر از او حفاظت می‏نمودند. در اين بين، حضرت على بن الحسين عليهماالسلام وارد مسجدالحرام شد. طواف بيت را انجام می‏داد و چون به حجرالاسود نزديك می‏شد، مردم راه باز می‏كردند تا حضرت استلام حجر نمايد. يكى از شاميان با مشاهده‏ ى اين همه احترام به شگفت آمد، پرسيد: اين كيست كه مردم تحت تاثير هيبت و عظمت او واقع شدند؟ هشام گفت: او را نمی‏شناسم. زيرا می‏ترسيد كه اگر بگويد كيست، مورد علاقه‏ ى شاميان واقع شود. در اين موقع، شاعر كه نزديك هشام بود، سئوال شامی و پاسخ و ى را شنيد. بلافاصله اشعار ى را در معرف ى امام سجاد (علیه السلام) سرود و گفت: او را كعبه و مردم می‏شناسند، او فرزند رسول اكرم (ص) و فرزند صديقه‏ ى اطهر است. يكى از اشعارش اين بيت بود: ما قال لا قط الا فى تشهده لو لا التشهد كانت لاءه نعم او در قضا ى حوايج و برآوردن تمنيات مردم همواره پاسخش مثبت است، هرگز «لا» به زبان نمی‏آورد، مگر در تشهد و اگر مقام شهادت به توحيد الهى نمی‏بود، آنجا هم «نعم» می‏گفت.
علل و عوامل متعددى منشا محبوبيت و جاه حضرت زين‏العابدين (علیه السلام) در جامعه‏ ى مسلمين بود، از آن جمله: مقام امامت به گزينش حضرت بارى تعالى، فرزندى رسول اكرم (ص)، عالم بودن به تمام دقايق دينى، و پاسخگوي ى به همه‏ ى پرسشها.
علما ى اهل سنت در كتابها ى خود آورده‏اند كه رسول اكرم (ص) در ايام حيات خود، مكرر با مختصر تفاوتى در عبارت، فرموده بود: كتاب خداوند و عترتم دو امانت من است نزد شما، و امام سجاد (علیه السلام) از عترت پيمبر اسلام (ص) است كه در كنار قرآن شريف امانتى است از طرف رسول گرامی (ص). علاوه بر اين مزايا، حضرت زين‏العابدين (علیه السلام) : در خدمت به مسلمانان همواره كوشا و جد ى بود، از مظلوم حمايت می‏نمود و با ظالم مبارزه می‏كرد، افتادگان را يار ى می‏داد، به تهيدستان و مستمندان كمك مالى می‏نمود، برا ى آنكه بتواند خدمات مالى خود را درباره‏ ى فقرا و بينوايان ادامه دهد در جمله‏ ى قبل ، از پيشگاه خداوند درخواست نمود كه آبرو ى مرا با گذران سهل و آسان محافظت فرما، و در این جمله‏ عرض می‏كند: و لا تبتذل جاهى بالاقتار. بار الها! قدر و منزلتم را با مضيقه‏ ى مالى و تنگدستى سبك و خوار مگردان. يعنى پروردگارا! چنان نشود كه مستحقى راستگو و آبرومند به من مراجعه كند و درخواست مساعدت بنمايد و من بر اثر عدم تمكن نتوانم به وى خدمت كنم، ولذا او با نوميدى مرا ترك گويد و قدر و منزلتم در نظر او سبك و پست گردد.
رسول اكرم (ص) و حضرت زين‏العابدين عليه السلام طالب نبودند و از پى آن نرفتند، بلكه جاه از پى آنان آمد. على (علیه السلام) طالب رياست نبود و از پى آن نرفت، بلكه رياست سر وقت آن حضرت آمد و آن بزرگواران، جاه و مقام را در راه اعلاى حق و اقامه‏ ى عدل به كار گرفتند و در راه رضا ى بار ى تعالى صرف نمودند.
اگر كسانى از جاه و مقامی الهی برخوردار گردند و در راهى كه مرضى حضرت بار ى تعالى است مورد استفاده قرار دهند، از عز دنيوى و اجر اخرو ى بهره ‏مند خواهند بود، اما كسانى كه داراى حب جاه و رياست ‏اند و برا ى نيل به آنها سعى و كوشش می‏كنند، متوجه باشند كه اسلام با كار آنان ناموافق است و به موجب روايات، و مقام مايه ‏ى تباهى و هلاكت است.
*رسول اكرم (ص) فرمود: حب الجاه و المال ينبتان النفاق ف ى القلب كما ينبت الماء البقل. و مال، دورويى و نفاق را در قلب می‏روياند، همانطور كه آب گياه را می‏روياند. *و نيز فرموده است: حسب امرء من الشر الا من عصمه الله. ان يشير الناس اليه بالاصابع. براى يك انسان، اين شر و بدى كافى است كه مردم بر اثر شهرت و جاه، او را با انگشت به يكديگر نشان بدهند، مگر آنكه خداوند او را در پناه خود حفظ كند و از شر و بدى مصونش دارد. گ
*رسول اكرم (ص) فرمود: حب الجاه و المال ينبتان النفاق ف ى القلب كما ينبت الماء البقل. و مال، دورويى و نفاق را در قلب می‏روياند، همانطور كه آب گياه را می‏روياند. *و نيز فرموده است: حسب امرء من الشر الا من عصمه الله. ان يشير الناس اليه بالاصابع. براى يك انسان، اين شر و بدى كافى است كه مردم بر اثر شهرت و جاه، او را با انگشت به يكديگر نشان بدهند، مگر آنكه خداوند او را در پناه خود حفظ كند و از شر و بدى مصونش دارد.
آن كس كه اسير است و می‏خواهد در دلها نفوذ نمايد، بايد به گونه ‏اى قدم بردارد و خويشتن را طورى بسازد كه مردم می‏خواهند و موجب جلب محبتشان می‏شود و چنين روشى اغلب مستلزم رياكار ى و دروغگويى در كردار و گفتار است و اين همان دورويى و نفاقى است كه در حديث رسول اكرم (ص) آمده و فرموده است حب جاه، نفاق را در دلها می‏روياند و چنين محبوبيتى نه تنها قدر و ارزشى ندارد، بلكه در دنيا منافى با فضيلت و شرف انسانى است و در آخرت مايه‏ ى عذاب و كيفر الهى است.
امام صادق (علیه السلام) می‏فرمايد: كسى كه از هواى نفس خود پيرو ى كند و راى باطل خود را با اعجاب بنگرد، همانند مردى است كه شنيدم گروه هايى از اقوام مختلف تعظيم و توصيفش می‏نمايند. علاقه‏مند شدم او را ببينم به گونه‏اى كه مرا نشناسد تا بدانم وزن و ارزشش چقدر است. روز ى در محلى او را ديدم كه مردم گردش جمع شده بودند. پشت سر مردم ايستادم، در حالى كه با پارچه‏ ى كوچكى قسمتى از صورت خود را پوشانده بودم، به او و مردم می‏نگريستم، آنان را با گفته ‏هاى خود فريب می‏داد، تا آنكه راه خود را كج كرد و از مردم جدا شد. من از پى او رفتم. طولى نكشيد به خبازى رسيد، او را اغفال نمود و دو قرصه‏ ى نان او را برداشت به صورت سرقت. تعجب كردم. در نفس خود گفتم شايد، با او معامله دارد. سپس گذر كرد به انارفروشى رسيد، او را نيز اغفال نمود و دو انار از او برداشت به صورت سرقت. در دلم گفتم كه شايد با او نيز معامله دارد. باز از پى او رفتم تا به مريضى گذر كرد. دو قرصه‏ ى نان و دو انار را نزد او گذارد و رفت. دنبالش رفتم. در صحرا به بقعه ‏اى رسيد و در آنجا توقف نمود. پيش رفتم، گفتم: ا ى بنده‏ ى خدا! من از تو چيزهاي =ى را شنيده بودم، دوست داشتم ترا ببينم و ديدم. لكن از تو كارهايى مشاهده كردم كه دلم را اشغال نموده است. گفت: آن چيست؟ گفتم: از خباز دو قرص نان دزديد ى و از انارفروش دو انار. قبل از هر چيز به من گفت: تو كيستى؟ گفتم: مرد ى از اولاد آدم و از امت محمد صلى الله عليه و آله. گفت: به من بگو تو كيستى؟ گفتم: از اهل‏بيت پيمبر اسلام (ص). گفت: اهل كجايى؟ گفتم: اهل مدينه. گفت: شايد تو جعفر بن محمد باشى. گفتم: بلى. گفت: چه فايده دارد شرافت اصلى برا ى تو با جهلى كه به كتاب خدا دار ى؟ گفتم: جهل من به كتاب خداوند چيست؟ گفت: در قرآن شريف آمده: هر كس يك حسنه بجا آورد، ده برابر اجر دارد و هر كس مرتكب يك گناه شود، جز كيفر يك گناه ندارد. من وقتى دو نان دزديدم، دو گناه كردم و چون دو انار دزديدم، دو گناه ديگر مرتكب شدم، و چون آنها را صدقه دادم، از چهل حسنه برخوردار گرديدم، چهار گناه را از چهل حسنه كم كن، سى و شش حسنه باقى می‏ماند. حضرت فرمود: به او گفتم تو به كتاب خداوند جاهلى، مگر نشنيده ‏اى كه بار ى تعالى فرموده: انما يتقبل الله من المتقين. عمل اهل تقو ى مورد قبول خداوند است. تو با دزد ى دو قرص نان، دو گناه كرد ى و با دزد ى دو انار، مرتكب دو گناه شد ى، وقتى آنها را بدون اجازه‏ ى صاحبانش به ديگر ى داد ى، چهار گناه ديگر بر چهار گناه اول افزود ى و چهل حسنه بر چهار گناه اضافه نكردى. از شنيدن سخن امام (علیه السلام) ، حيران بر آن حضرت می‏نگريست. امام فرمود: من برگشتم و او را ترك گفتم، سپس فرمود: و بمثل هذا التاويل القبيح المستنكر يضلون و يضلون. و به استناد اين گونه تاويلها ى قبيح گمراه می‏شوند و گمراه می‏كنند.
علما ى اهل سنت در كتابها ى خود آورده‏اند كه رسول اكرم (ص) در ايام حيات خود، مكرر با مختصر تفاوتى در عبارت، فرموده بود: كتاب خداوند و عترتم دو امانت من است نزد شما، و امام سجاد (علیه السلام) از عترت پيمبر اسلام (ص) است كه در كنار قرآن شريف امانتى است از طرف رسول گرامی (ص). علاوه بر اين مزايا، حضرت زين‏العابدين (علیه السلام) : در خدمت به مسلمانان همواره كوشا و جد ى بود، از مظلوم حمايت می‏نمود و با ظالم مبارزه می‏كرد، افتادگان را يار ى می‏داد، به تهيدستان و مستمندان كمك مالى می‏نمود، برا ى آنكه بتواند خدمات مالى خود را درباره‏ ى فقرا و بينوايان ادامه دهد در جمله‏ ى قبل ، از پيشگاه خداوند درخواست نمود كه آبرو ى مرا با گذران سهل و آسان محافظت فرما، و در این جمله‏ عرض می‏كند: و لا تبتذل جاهى بالاقتار. بار الها! قدر و منزلتم را با مضيقه‏ ى مالى و تنگدستى سبك و خوار مگردان. يعنى پروردگارا! چنان نشود كه مستحقى راستگو و آبرومند به من مراجعه كند و درخواست مساعدت بنمايد و من بر اثر عدم تمكن نتوانم به وى خدمت كنم، ولذا او با نوميدى مرا ترك گويد و قدر و منزلتم در نظر او سبك و پست گردد. 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸 🎥 آیت‌الله خامنه‌ای، بازیگر اصلی در منطقه است. ✅ پاسخ جالب کارشناس اینترنشنال به ابراز نگرانی مجری این شبکه از بحران اقتصادی رژیم صهیونیستی و هزینه و فایده این جنگ برای محور مقاومت: هیمنه اسرائیل شکسته شده است؛ به قول آیت‌الله خامنه‌ای اسرائیل یک شکست التیام‌ناپذیری خورده است؛ همدلی جهانی با فلسطینیان برای جمهوری اسلامی یک پیروزی به حساب می‌آید. 🏷 🆔 @sahife2
تدبیرش را زیر سوال نبریم عجله ممنوع!! 🏷 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سلام بر شما کودکان که با دستان کوچکتان و بدن های نحیفتان درندگی وحشی‌گری صهیونیست‌های اشغالگر را به تصویر کشیدید القدس لنا ونصرلنا 👤 ایت الله رئیس جمهور ایران اسلامی 🏷 🆔 @sahife2
✳️ دعای محفوظ ماندن از شرور آخر الزمان!! 📚 برشی از کتاب حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف بیانات مرحوم ایت الله بهجت ره https://eitaa.com/sahife2/55633 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ وَهَذَا كِتَبٌ أَنزَلْنَهُ مَبَارَكٌ مُصَدِّقُ الَّذِى بَيْنَ يَدَيْهِ وَلِتُنْذِرَ أُمَّ الْقُرَى‏ وَمَنْ حَوْلَهَا وَالَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْأَخِرَةِ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَهُمْ عَلَى‏ صَلَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ‏ و این مبارك كتابى است كه نازل كرده ایم، تصدیق كننده آنچه (از كتب آسمانى) كه پیش از آن آمده است، (تا مردم را به پاداش هاى الهى مژده دهى) و اهل مكّه و كسانى را كه اطراف آن هستند هشدار دهى و(البتّه) آنان كه به آخرت ایمان دارند به آن (قرآن) نیز ایمان خواهند آورد و همانان بر نمازهاى خود محافظت دارند. ✍️ با آنكه انبیا مبشّران هدایت و نجاتند، ولى چون دفع ضرر مقدّم بر جلب منغعت است و نیاز روحى انسان به انذار بیشتر است، در قرآن كلمه «نذیر» و مشتقّات آن، بیش از «بشیر» و مشتّقات آن به كار رفته است. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ وَ مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ و فيها يعظ و يبين فضل القرآن و ينهى عن البدعة. از خطبه هاى امام عليه السلام است كه در آن مردم را مى كند و فضائل را بيان كرده از ها نهى مى نمايد. 👈 این خطبه نورانی در 10 بخش می آید : ✳️ بخش هفتم: پایبندی به و خدا *️⃣ وَ اعْلَمُوا عِبَادَ اللَّهِ أَنَّ الْمُؤْمِنَ يَسْتَحِلُّ الْعَامَ مَا اسْتَحَلَّ عَاماً أَوَّلَ، وَ يُحَرِّمُ الْعَامَ مَا حَرَّمَ عَاماً أَوَّلَ، وَ أَنَّ مَا أَحْدَثَ النَّاسُ لَا يُحِلُّ لَكُمْ شَيْئاً مِمَّا حُرِّمَ عَلَيْكُمْ، وَ لَكِنَّ الْحَلَالَ مَا أَحَلَّ اللَّهُ وَ الْحَرَامَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ. فَقَدْ جَرَّبْتُمُ الْأُمُورَ وَ ضَرَّسْتُمُوهَا وَ وُعِظْتُمْ بِمَنْ كَانَ قَبْلَكُمْ وَ ضُرِبَتِ الْأَمْثَالُ لَكُمْ وَ دُعِيتُمْ إِلَى الْأَمْرِ الْوَاضِحِ، فَلَا يَصَمُّ عَنْ ذَلِكَ إِلَّا أَصَمُّ وَ لَا يَعْمَى عَنْ ذَلِكَ إِلَّا أَعْمَى، وَ مَنْ لَمْ يَنْفَعْهُ اللَّهُ بِالْبَلَاءِ وَ التَّجَارِبِ، لَمْ يَنْتَفِعْ بِشَيْءٍ مِنَ الْعِظَةِ، وَ أَتَاهُ التَّقْصِيرُ مِنْ أَمَامِهِ، حَتَّى يَعْرِفَ مَا أَنْكَرَ وَ يُنْكِرَ مَا عَرَفَ. [فَإِنَّ النَّاسَ] وَ إِنَّمَا النَّاسُ رَجُلَانِ: مُتَّبِعٌ شِرْعَةً، وَ مُبْتَدِعٌ بِدْعَةً، لَيْسَ مَعَهُ مِنَ اللَّهِ سُبْحَانَهُ بُرْهَانُ سُنَّةٍ وَ لَا ضِيَاءُ حُجَّةٍ. ✳️ 5. پرهيز از بدعت ها *️⃣ اى بندگان خدا آگاه باشيد مؤمن كسى است كه حلال خدا را هم اكنون حلال، و حرام خدا را هم اكنون حرام بشمارد، و آنچه را مردم با بدعت ها تغيير دادند، چيزى از حرام را حلال نمى كند، زيرا حلال همان است كه خدا حلال كرده و حرام همان چيزى است كه خدا حرام شمرده است . پس شما در امور و حوادث روزگار تجربه آموختيد، و از تاريخ گذشتگان پند گرفتيد، مثل ها براى شما زده اند، و به امرى آشكار دعوت شده ايد، جز ناشنوايان كسى ادّعاى نشنيدن حق را ندارد، و جز كوران و كور دلان كسى ادّعاى نديدن واقعيّت ها نمى كند. آن كس كه از آزمايش ها و تجربه هاى خدا دادى سودى نبرد از هيچ پند و اندرزى سود نخواهد برد و كوته فكرى دامنگير او خواهد شد تا آنجا كه بد را خوب، و خوب را بد مى نگرد. و همانا مردم دو دسته اند، گروهى پيرو شريعت و دين، و برخى بدعت گزارند كه از طرف خدا دليلى از سنّت پيامبر، و نورى از براهين حق ندارند. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح فقرات نورانی فوق را " اینجا " بخوانید * خطرات بدعت ها *بدعت چيست؟ 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "هنگام خواستن " https://eitaa.com/sahife2/56237 صحیفه سجادیه ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
‏ ✳️ بر اساس آيات قرآن و روايات، اين گناهان انسان است كه بر اثر آن و كم بارانى، يا و طوفان، و يا شورى آب پديد مى‏آيد. *️⃣ وَ لَقَدْ اخَذْنا آلَ فِرْعَوْنَ بِالسِّنِينَ وَ نَقْصٍ مِنَ الثَّمَراتِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ» «اعراف 130» و فرعونيان را به قحطى و خشكسالى‏هاى متعدد و كمبود بسيار شديدِ بخشى از محصولات دچار نموديم تا متذكّر شوند. *️⃣ وَ لَقَدْ ارْسَلْنا نُوحاً الى قَوْمِهِ فَلَبِثَ فيهِمْ الْفَ سِنَةٍالّا خَمْسِينَ عاماً فَاخَذَهُمُ الطُّوفانُ وَ هُمْ ظالِمُونَ» «عنکبوت 14» و همانا نوح را به سوى قومش فرستاديم پس نهصد و پنجاه سال در ميانشان درنگ كرد [ولى بيشتر مردم به او ايمان نياوردند]، سرانجام توفان آنان را در حالى كه ستمكار بودند، فرا گرفت. *️⃣ افَرَأَيْتُمُ الْماءَ الَّذى تَشْرَبُونَ* اانْتُمْ انْزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ امْ نَحْنُ الْمُنْزِلُونَ* لَوْ نَشاءُ جَعَلْناهُ اجاجاً فَلَوْلا تَشْكُرُونَ» «واقعه 68» به من خبر دهيد آبى كه مى‏نوشيد،* آيا شما آن را از ابر باران‏زا فرود آورده‏ايد يا ما فرود آورنده‏ايم؟* اگر بخواهيم آن را تلخ مى‏گردانيم، پس چرا سپاس گزارى نمى‏كنيد؟ ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 178 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2