eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
5.1هزار دنبال‌کننده
16.8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
8.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مثلِ لوحِ آسمانی! 📩 توصیّه می‌كنم این پیام را [] مثل یک درس، مثل یک كتاب، مثلِ یک لوحِ آسمانى بخوانید؛ خود من واقعاً مكرّر خوانده‌ام. 📚(متن کامل)👇 https://eitaa.com/sahife2/2852 📜 به مناسبت سالروز صدور منشور روحانیّت توسط (ره) 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ سَيَحْلِفُونَ بِاللَّهِ لَكُمْ إِذَا انقَلَبْتُمْ إِلَيْهِمْ لِتُعْرِضُواْ عَنْهُمْ فَأَعْرِضُواْ عَنْهُمْ إِنَّهُمْ رِجْسٌ وَمَأْوَيهُمْ جَهَنَّمُ جَزَاءً بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ هنگامى كه از نزد منافقان بازگشتید، براى شما به خدا سوگند مى خورند تا از (گناه و سرزنشِ) آنان چشم بپوشید. پس، از آنان اعراض و دورى كنید كه آنان پلیدند و به خاطر آنچه بدست خود كسب مى كرده اند، جایگاهشان دوزخ خواهد بود. ✍️ اِعراض، یا بر اساس بزرگوارى و گذشت است، یا بر اساس قهر و بى اعتنایى، و در این آیه، به هر دو معنى به كار رفته است؛ منافقان درخواست اعراض و چشم پوشى از خطا داشتند، خداوند دستور اعراض قهرآمیز داد. [] رسول خداصلى الله علیه وآله پس از بازگشت از ، فرمان داد تا مردم با منافقانِ تارك ، معاشرت نكنند. [] در آیه ى قبل ، عذر و بهانه شان پذیرفته نشد، در این آیه چون در موضع ضعف و ذلّت قرار گرفتند، به سوگند متوسّل شده اند. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://myket.ir/app/com.irapps.tafsirenoorgh 🆔 @sahife2
«1» اللَّهُمَّ إِنِّي أَخْلَصْتُ بِانْقِطَاعِي إِلَيْكَ وَ أَقْبَلْتُ بِكُلِّي عَلَيْكَ وَ صَرَفْتُ وَجْهِي عَمَّنْ يَحْتَاجُ إِلَى رِفْدِكَ وَ قَلَبْتُ مَسْأَلَتِي عَمَّنْ لَمْ يَسْتَغْنِ عَنْ فَضْلِكَ وَ رَأَيْتُ أَنَّ طَلَبَ الْمُحْتَاجِ إِلَى الْمُحْتَاجِ سَفَهٌ مِنْ رَأْيِهِ وَ ضَلَّةٌ مِنْ عَقْلِهِ‏ خدايا! بر و بريدنم از غير و پيوستنم به تو، خود را خالص و پاك كردم، و با تمام وجودم به حضرتت روى آوردم، و از كسى كه نيازمند عطاى توست قطع اميد كردم، و درخواستم را از آن كه از احسان تو بى‏نياز نيست برگرداندم، و ديدم كه حاجت خواستن نيازمند از نيازمند، محصول سبكى رأى و گمراهى عقل اوست. دعای ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
1 ✳️ در قوانين آفرينش و عوامل طبيعى هر پديده از موجودات خداوند بر حد و اندازه آفريده شده و مرزى براى فانى شدن آن وجود دارد؛ مگر ياد حق و لذت نيايش با او كه در جهان هستى سيرى‏ناپذير است. امام صادق عليه السلام در اين باره مى‏فرمايد: ما مِنْ شَئٍ إِلَّا وَ لَهُ حَدٌّ يَنْتَهى‏ الَيْهِ إِلَّا الذِّكْرَ فَلَيْسَ لَهُ حَدٌّ يَنْتَهى‏ الَيْهِ فَرَضَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ الْفَرائِضَ، فَمَنْ أَدَّاهُنَّ فَهُوَ حَدُّ هُنَّ ... إِلَّا الذِّكْرَ فَإِنَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ لَمْ يَرْضَ مِنْهُ بِالْقَلِيلِ وَ لَمْ يَجْعَلْ لَهُ حَدَّاً يَنْتَهى‏ الَيْهِ. ثُمَّ تَلا هذِهِ الآيةَ " يأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ اذْكُرُواْ اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيراً " «احزاب 41». هر چيزى حد دارد كه در آن جا به پايان مى‏رسد مگر ياد خدا كه آن را حدّى پايان‏پذير نيست. خداوند عزوجل فرايض را واجب كرد و هر كه آن‏ها را به جاى آورد همان حدّ است ... مگر ذكر كه خداوند عز و جل به اندك آن رضايت نداده و مرزى كه در آنجا پايان پذيرد برايش قرار نداده است. سپس اين آيه را تلاوت فرمود: «اى اهل ايمان! خدا را بسيار ياد كنيد.» بنابراين وقتى ياد حق محدوديّت ندارد پس جويى با آن هم پايانى ندارد و همه خوشى‏ها و نشاطهاى حقيقى در ارتباط نزديك با خداوند حاصل مى‏شود. به عبارت ديگر بر دو گونه است؛ الف- ب- ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏10، ص: 84 👈 ادامه دارد ... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
، شکرت که دولت صبرم دادی تا به مُلْکَت فقرم رساندی. https://eitaa.com/sahife2/44255
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خداوندا مرحمت فرما تا آنچه كه در از تو مى ‏خواهيم و و اندوه آنچه كه از آن به تو پناه مى ‏بريم در يابيم‏ https://eitaa.com/sahife2/12555