eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.2هزار عکس
2.2هزار ویدیو
1.4هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 🔹اللَّهُمَّ أَعْطِنِى كُلَّ سُؤْلِى، وَ اقْضِ لِى حَوَائِجِى ... 🔸خدايا همۀ خواسته هایم را به من عطاء کن و حاجت هایم را بر آور ... 🔴 انسان و حاجت هایش 🔴 🔴 حاجات ناشناخته 🔴 تضمین اجابت دعا 🔴 اصلاح خواسته 🔴 توسل کامل 👤 آیت الله مرتضوی 👇 🔴 انسان موجود حاجتمند است و حاجت هایش به حدّی گسترده است که خودش از شناخت آن ها و شمارش آن ها، عاجز است؛ تنها برخی از آن ها را شناخته و از خدا می خواهد. بنابراین همیشه خواسته هایش بخشی از حاجت هایش است. و به همین خاطر امام علیه السلام به ما یاد می دهد که دعا را به حاجت های شناخته شده و خواسته شده، محدود نکنیم بل پس از آن ها، حاجت های ناشناخته و ناخواستۀ خود را نیز در بیان کلّی بخواهیم: خدایا به من عطاء کن هر آنچه را که خواستم، و همۀ نیاز هایم (آنچه شناختم و به شماره آوردم و از تو خواستم و آنچه نه شناختم و نه از تو خواستم) را برآورده کن اگر بنا بود خداوند فقط حاجت های شناخته شده و خواسته شدۀ انسان را بدهد، نه انسان می ماند و نه خواستنش. پس دربارۀ حاجات شناخته نشدۀ بی شمارمان چه کنیم؟ آیا همچنان به آن بی اعتنا باشیم؟ در این باره چیزی از دستمان بر می آید؟ بلی؛ چیزی از دستمان بر می آید و آن توکّل است. نباید نسبت به آن ها بی اعتنا بود، باید آن ها را به عهدۀ توکلی که به خدا می کنیم واگذاریم؛ توکل یک دعا است، بل بالاترین دعا است در ناتوانی ها به ویژه در مقام ناتوانی از شناخت حاجت ها و شمارش آن ها، باید دعای انسان در سه مرحله انجام یابد: .... 📋 https://plink.ir/7Hd3M دعا 🖋کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ یکی از شرایط شجاعت و آزادمنشی و حریت است، نه دربند تعظیم و دست‌بوسی عوام باشد و نه طمع به مال آنها داشته باشد و نه اهل رو درواسی و رشوه و رفاقت باشد و از سرزنش دیگران باکی نداشته باشد. با شرایط نامبرده که خلاصه‌اش همان آزادمنشی و آزادگی است، می‌تواند مصلح باشد. یک شرط اساسی دیگر این است که انگیزه وی عناد نباشد، رحمت باشد. ✍️ استاد شهید مرتضی 🔹اللهم و اجْعَلْنِى فِى جَمِيعِ ذَلِكَ مِنَ الْمُصْلِحِينَ بِسُؤَالِى إِيَّاكَ، الْمُنْجِحِينَ بِالطَّلَبِ إِلَيْكَ غَيْرِ الْمَمْنُوعِينَ بِالتَّوَكُّلِ عَلَيْكَ🔹 خداوندا مرا در همه حال از و بندگان شايسته ات قرار ده آنانكه از تو سؤ ال کنند و به مطلوب خود برسند ، و جون بر تو کنند ، جزء محرومین هرگز قرار نگیرند 🔸 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه @sahife2
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
۷ 💜 👤 استاد 🙏لطفا با ما شنونده ی این سلسله گفتگو ها باشید ☑️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سکانسی بسیار دیدنی از فیلم "مسافر ری" درخصوص ❇️ قبر حسین کعبه نیست، معجزه بالاتر از عاشورا که یک تنه مقابل سپاه هزار هزار بایستی و سر سوزنی نترسی و شک نکنی خدایا به ما معرفتی بده که اینگونه حسین (علیه السلام) را بشناسیم ☑️کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ دعای بخش اول در درود بر نگهداران عرش و تمام فرشتگان مقرب الهي عنوان دعا چنين است: و کان من دعائه عليه‏السلام في الصلوه علي حمله العرش و کل ملک مقرب، از دعاهاي امام (ع) در درود بر نگهداران عرش و تمام فرشتگان مقرب الهي است. محتواي دعا ملائکه و فرشتگان، موجودات و مخلوقات خداوند هستند که هر کدام متناسب با موقعيت و مقام و منزلتي که دارند در نظام آفرينش به فرمان خالق هستي وظائفي را انجام مي‏دهند. و در انجام ماموريت خويش هيچگاه دچار سستي و خستگي نشده و همواره در خدمت ذات مقدس الهي هستند. و از آنجا که بخشي از مخلوقات نظام هستي، مستقيم و غيرمستقيم با کارها و امور مربوط به انسانها ارتباط دارند. و انسانها در حيات دنيوي و يا پس از مرگ به نوعي با اين فرشتگان برخورد خواهند داشت، لذا بارزترين زمان ملاقات انسان با ملائکه مي‏تواند هنگام مرگ باشد که فرشته‏ي مرگ (عزرائيل) و يا ماموران الهي براي گرفتن جان انسانها حاضر مي‏شوند. با توجه به اين حقيقت امام سجاد (ع) در قالب دعا توجه ما را به اين مامورين الهي که شب و روز در کار و ماموريت هستند، و در پهنه‏ي هستي، و عالم غيب و شهود رسالتهايي را انجام مي‏دهند جلب مي‏کند. و با الهام از آيات قرآن و علم امامت، پاره‏اي از آنان را نام مي‏برد و به کار و ماموريت آنها اشاره مي‏فرمايد. و با بيان ارزشهاي والاي ملائکه ما را به اطاعت و فرمانبرداري از خداوند دعوت مي‏کند. دعاي سوم اينگونه آغاز مي‏شود: اللهم و حمله عرشک الذين لا يفترون من تسبيحک، بار خدايا و نگهداران عرشت، که از تسبيح و منزه نمودن تو سست نمي‏شوند. ارزشهايي را که امام (ع) براي ملائکه در اين دعا برمي‏شمارد عبارتند از: 1- لا يفترون من تسبيحک، از تسبيح گفتن خداوند سست نمي‏شوند. 2- لا يسئمون من تقديسک، از تقديس و مبري گردانيدن تو (خدا) به ستوه نمي‏آيند. 3- لا يستحسرون من عبادتک، از پرستش تو مانده نمي‏شوند. 4- لا يوثرون التقصير علي الجد في امرک، و تقصير و کوتاهي بر کوشش در(باره‏ي) امر و فرمان تو اختيار نمي‏نمايند. 5- لا يغفلون عن الوله اليک، و از شيفتگي، به سوي تو غفلت و فراموشي ندارند. بيان اين صفات و ويژگيهاي ملائکه و فرشتگان الهي، در جهت ترغيب انسانها به سوي عبادت و اطاعت از خداوند مي‏تواند باشد. امام (ع) با توصيف فرشتگان به اين صفات در حقيقت ما را به سوي بندگي و عبوديت دعوت مي‏کند که رمز تکامل و تعالي و تربيت الهي انسان و ساخته شدن جامعه‏ي انساني است. 👈 ادامه دارد .... ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ # محتواي_دعا دعای بخش دوم سپس در فرازهاي ديگر اين دعا اينگونه به معرفي ملائکه الهي مي‏پردازد: و 1- اسرافيل صاحب الصور...، و اسرافيل، صاحب صور (چيزي که در آن دميده مي‏شود) که چشم گشوده و بر هم نمي‏نهد، منتظر دستور و فرمان تو است تا با دميدن (در صور) مردگان را زنده نمايد. 2- و ميکائيل ذو الجاه عندک...، و ميکائيل که نزد تو داراي منزلت و صاحب مقام بلند است. 3- و جبريل الامين علي وحيک...، و جبرئيل امين و درستکار بر وحي، و پيروي شده‏ي در آسمانها و ارجمند در پيشگاه و مقرب در نزد تو است. جبرئيل فرشته وحي است. 4- و الروح الذي هو علي ملائکه الحجب، و روح (نام فرشته‏اي است) که موکل و گماشته بر فرشتگان حجابها است. گفته شده «حجب» در اينجا انواري است بالاتر از آسمانها که از علم مخلوقين به ماوراء آنها پنهان است. 5- و الروح الذي هو من امرک، و روح (نام فرشته‏ي بسيار بزرگ)، که از عالم امر (اسرار) تو است. پس دو فرشته با عنوان «روح» وجود دارد، که هر کدام ماموريتي ويژه را به عهده دارند. سپس امام (ع) مي‏فرمايد بر اين فرشتگان ارجمند الهي درود فرست و نيز بر فرشتگاني که پائينتر از آنان هستند، و علي الملائکه الذين من دونهم، و سپس فرشتگان ديگر را در ادامه معرفي مي‏نمايد: 6- خزان المطر و زواجر السحاب، (فرشتگان) خزانه‏داران باران و به حرکت درآورندگان ابر. قرآن مجيد در سوره صافات آيه 2 مي‏فرمايد: فالزاجرات زجرا، قسم به رانندگان، که احتمالا منظور فرشتگان گماشته شده بر ابرها هستند. ظاهرا باران تحت يک سري قوانين و مقررات فيزيکي و شيميايي از آسمان مي‏بارد . اين ظاهر بارش باران است، اما از آنجا که يک قطره باران جز به اراده خداوند نمي‏بارد. اين ملائکه هستند که به اراده‏ي خداوند ماموريت نزول باران را به عهده دارند. اين منافاتي با علم ندارد. زيرا آنچه ما از نظام آفرينش، مخصوصا آسمانها مي‏دانيم، نسبت به آنچه در اين باره نمي‏دانيم مانند قطره در برابر اقيانوس است. گذشته از اين، ساختمان وجودي فرشتگان بر ما پوشيده است و ما نمي‏دانيم که خلقت آنها چگونه است. پس اينگونه نبايد تصور کرد که فرشتگان در آسمان نشسته‏اند و با ظرف، آب بر روي زمين مي‏ريزند. هر چه هست تحت قوانين و سنتهاي الهي است آنان هر چه هستند کنترل‏کننده‏ي پديده‏ي باران و نزول آن مي‏باشند. و اين ماموريت، تضادي با قوانين طبيعي جهان نداشته. و هماهنگ و همسوي آن است. و نشان‏دهنده‏ي مديريت گسترده خداي حکيم بر جهان هستي مي‏باشد. 👈 ادامه دارد .... ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ # محتواي_دعا دعای بخش سوم 7- الذي بصوت زجره يسمع زجل الرعود، فرشته‏اي که از صداي زجر و راندنش بانگ رعدها شنيده مي‏شود، و چون ابر خروشان با صداي راندن او به شنا درآيد (رفت و آمد نمايد)، شعله‏هاي برقها بدرخشد. قرآن مجيد مي‏فرمايد: و يسبح الرعد بحمده، رعد تسبيح خدا مي‏گويد. 8- و مشيعي الثلج و البرد...، فرشتگاني که همراه برف و تگرگ هستند. 9- و الهابطين مع قطر المطر اذا نزل، و فرشتگاني که با دانه‏هاي باران که مي‏بارد فرود مي‏آيند. معرفي اين فرشتگان و حدود ماموريت و کارهايي که به عهده دارند، نشان‏دهنده قدرت و تدبير خالق جهان است، و مديريت خداوند را بر نظام هستي بيان مي‏کند، بطوريکه در اين نظام منظم و حساب شده و دقيق، حتي يک قطره باران رها شده نيست، و مامورين الهي از زمان پيدايش تا هنگام نزول آن را دنبال کرده و تا حصول نتيجه و رسيدن به جايگاهي که براي آن در نظام آفرينش تعيين شده پيگيري مي‏کنند. يعني اي انسان وقتي يک قطره باران، اينگونه داراي حساب و کتاب است، مواظب اعمال و رفتار و گفتار خويش باش و هماهنگ با نظام هستي و طبق سنتهاي الهي در زندگي حرکت کن. 10- و القوام علي خزائن الرياح، و فرشتگاني که بر خزانه‏هاي بادها، زمامداران هستند. 11- و الموکلين بالجبال فلا تزول، و فرشتگاني که بر کوه‏ها گماشته شده‏اند، تا از هم نپاشند. 12- و الذين عرفتهم مثاقيل المياه...، و فرشتگاني که سنجش آبها و پيمانه‏ي بارانهاي سخت و رگبارها را به آنان شناسانده‏اي. 13- و رسلک من الملائکه الي اهل الارض بمکروه ما ينزل من البلاء و محبوب الرخاء، و فرشتگان فرستاده شده بر اهل زمين که گرفتاريهاي ناگوار و گشايش خوشايند (بلا و رحمت) مي‏آورند. 14- و السفره الکرام البرره، و سفراء گرامي نيکوکار. 15- و الحفظه الکرام الکاتبين، و نگهبانان بزرگوار نويسنده. 16- و ملک الموت و اعوانه، و ملک‏الموت (فرشته مرگ به نام عزرائيل) و يارانش. 17- و منکر و نکير، و منکر و نکير (دو فرشته بازپرس در قبر) 18- و رومان فتان القبور، و رومان آزمايش‏کننده‏ي (اهل) قبر 19- و الطائفين بالبيت المعمور، و طواف‏کنندگان بيت‏المعمور. 👈 ادامه دارد .... ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ # محتواي_دعا دعای بخش چهارم 20- و مالک، و بر مالک 21- و الخزنه، و زمامداران دوزخ 22- و رضوان، و بر رضوان 23- و سدنه الجنان، و کليدداران بهشت 24- و الذين لا يعصون الله ما امرهم، و يفعلون ما يومرون، و فرشتگاني که خدا را در فرمانهايش نافرماني نمي‏نمايند، و به آنچه به آن مامورند عمل مي‏کنند. اين فرشتگان با توجه به آيه 6 سوره تحريم، ملائکه‏ي «غلاظ» و «شداد» هستند. 25- و الذين يقولون سلام عليکم بما صبرتم فنعم عقبي الدار، و فرشتگاني که (به اهل بهشت) مي‏گويند: درود بر شما باد به آنچه که شکيبايي نموديد (از بجا آوردن طاعات و دوري از گناهان)، پس عاقبت نيکويي در دنيا داريد. 26- و الزبانيه الذين اذ قيل لهم: خذوه فغلوه ثم الجحيم صلوه، و فرشتگاني که پاسبانند، هرگاه به ايشان گفته شود: او را بگيريد و در غل کشيد و به دوزخ اندازيد، به شتاب به او رو آورده و مهلتش نمي‏دهند. 27- و سکان الهواء و الارض و الماء و من منهم علي الخلق، و فرشتگاني که در هوا و زمين و آب جا دارند، و بر آنان که بر خلق (همه آفريده‏شدگان در آسمان و زمين) گماشته شده‏اند. روايت شده: خدا چيزي را نيافريده جز آنکه فرشته‏اي بر آن گماشته شده است. 28- سائق و شهيد، قرآن در آيه 21 سوره ق مي‏فرمايد: و جاءت کل نفس معها سائق و شهيد، و هر کس مي‏آيد و با او دو فرشته است يکي او را (به معاد و بازگشت) مي‏راند و يکي (به عمل او) گواه است. 29- و قبائل الملائکه الذين اختصصتهم لنفسک، و اصناف گوناگون فرشتگاني که براي خود اختصاص داده‏اي، و آنان را با تقديس خود از خوردني و آشاميدني بي‏نياز کرده‏اي، و در درون طبقه‏هاي آسمانهايت جا داده‏اي. و در انتهاي دعا امام عليه‏السلام مي‏فرمايد: (خداوندا) بر آنان درود فرست درودي که کرامت و مقامي بر مقامشان و پاکيزگي و تقربي بر تقربشان بيافزايد. ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏪برنامه ی روزنامه ی ✅ کریم 👈 روزی یک صفحه 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اعمال روزها و شب های 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز 👉🏻 1da.ir/pxKPaI 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ « پروردگارا! مرگ ما را آنچنانی که امام سجاد علیه‌السلام از خدا درخواست کرده است (أمِتْنَا مُهْتَدِينَ غَيْرَ ضَالِّينَ، طَائِعِينَ غَيْرَ مُسْتَكْرِهِينَ، تَائِبِينَ غَيْرَ عَاصِينَ) ، قرار بده. مرگ ما را در راه خودت قرار بده.» 🔹 ✍️ یاری اندر کس نمی‌بینیم یاران را چه شد دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد تیره گون شد فرخ پی کجاست خون چکید از شاخ گل باد بهاران را چه شد کس نمی‌گوید که یاری داشت حق دوستی حق شناسان را چه حال افتاد یاران را چه شد لعلی از کان مروت برنیامد سال‌هاست تابش خورشید و سعی باد و باران را چه شد شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد گوی توفیق و کرامت در میان افکنده‌اند کس به میدان در نمی‌آید سواران را چه شد صدهزاران گل شکفت و بانگ مرغی برنخاست عندلیبان را چه پیش آمد هزاران را چه شد زهره سازی خوش نمی‌سازد مگر عودش بسوخت کس ندارد ذوق مستی میگساران را چه شد حافظ اسرار الهی کس نمی‌داند خموش از که می‌پرسی که دور روزگاران را چه شد 🔅 برنامه ی روزانه ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ حکایت رفتن در خدمت شیر به شكار قسمت سوم 📜 گرگ را بر کند سر آن سرفراز تا نماند دوسری و امتیاز فانتقمنا منهم است ای گرگ پیر چون نبودی مرده در پیش امیر بعد از آن رو شیر با روباه کرد گفت این را بخش کن از بهر خورد سجده کرد و گفت کین گاو سمین چاشت‌خوردت باشد ای شاه گزین وان بز از بهر میان روز را یخنیی باشد شه پیروز را و آن دگر خرگوش بهر شام هم شب‌چرهٔ این شاه با لطف و کرم گفت ای روبه تو عدل افروختی این چنین قسمت ز کی آموختی از کجا آموختی این ای بزرگ گفت ای شاه جهان از حال گرگ گفت چون در عشق ما گشتی گرو هر سه را بر گیر و بستان و برو روبها چون جملگی ما را شدی چونت آزاریم چون تو ما شدی ما ترا و جمله اشکاران ترا پای بر گردون هفتم نه بر آ چون گرفتی عبرت از گرگ دنی پس تو روبه نیستی شیر منی عاقل آن باشد که عبرت گیرد از مرگ یاران در بلای محترز روبه آن دم بر زبان صد شکر راند که مرا شیر از پی آن گرگ خواند گر مرا اول بفرمودی که تو بخش کن این را که بردی جان ازو پس سپاس او را که ما را در جهان کرد پیدا از پس پیشینیان تا شنیدیم آن سیاستهای حق بر قرون ماضیه اندر سبق تا که ما از حال آن گرگان پیش همچو روبه پاس خود داریم بیش امت مرحومه زین رو خواندمان آن رسول حق و صادق در بیان استخوان و پشم آن گرگان عیان بنگرید و پند گیرید ای مهان عاقل از سر بنهد این هستی و باد چون شنید انجام فرعونان و عاد ور بننهد دیگران از حال او عبرتی گیرند از اضلال او 🔅 برنامه ی - - 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
📜سر فراز: یعنی سر فرازنده، بلند رُتبت، عالى مقام. دوُ سَرى: (دو سرى) سرورى، دو سرورى، دو سرور بودن، دو حاکم حکومت کردن. فَانْتَقَمْنَا مِنْهُم: برگرفته است از قرآن کریم ،[ اعراف، 136. حجر، 79. زخرف، 25 و 55 ] و مفاد آن انتقام گرفتن از کافران و مجرمان است. مرده: تسلیم، بى‏ادعا، خود را نیست دانسته. بخش کردن: تقسیم کردن. چاشت خَورد: آن چه در چاشت خورده شود صبحانه، ، ناشتایى. باید توجه داشت که شیر ناشتاست. از این رو چاشت خورد را مقدم مى‏دارد. نیز گفتن چاشت خورد تنبیهى است روباه را که بداند در تقسیم نباید روش گرگ را پیش گیرد و دیگرى را در خوردن شکارها شریک کند، باید در فکر ناهارى و شام شیر نیز باشد. سَمین: فربه، چاق گُزین: گزیده. میان روز: ناهارى، ناهار. یَخْنِى: به معنی پخته، گوشت پخته، نوعی پلو باگوشت. ونیز به معنی ذخیرهْ غذا است، آن چه نگاه دارند براى حاجت شَب چَره: نقل و میوه باشد که پس از شام خورند. روباه خرگوش را که خرد است در خور شام شیر نمى‏بیند و مى‏گوید او شب چره شاه است. عدل افروختن: کار به عدالت کردن. 🔴شیر سر فرازانه ، سر گرگ را کند تا دو سرى و امتیاز باقى نماند و دوئیتى نباشد تا یکى را ممتاز بدانند. اى گرگ پیر این است معنى فَانْتَقَمْنا مِنْهُمْ یعنى چون ما را رنجاندند از آنها انتقام کشیدیم و همه را غرق کردیم تا گذشتگان عبرت آیندگان باشند. و براى آن است که در پیش امیر دعوى زندگى کرده و مرده نبودى. پس از آن شیر رو به روباه نموده گفت این صیدها را براى خوردن تقسیم کن. روباه تعظیم نموده گفت این گاو چاق براى چاشت شاه. و این بز هم براى غذاى ظهر شاه. و این خرگوش براى شب‏چره شاه باشد. شیر گفت اى روباه تو این عدالت را از کجا آورده و این تقسیم عادلانه را از چه کسى یاد گرفتى؟ گفت من این تقسیم عادلانه را از حال گرگ آموختم. مولانا می گوید: در جهان هستى حکومت از آن خداست. و هیچ کس را برابر او نباید حاکم به شمار آورد « إِنَّ اَللَّهَ لا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِهِ... » خدا مشرک را نمى‏آمرزد..». (نساء، 48) دراین ابیات مولانا به شکل تمثیل اشاره کرده آن که از حد خود در گذرد و برابر قدرتى که او را قدرت بخشیده است بایستد، باید سزا ببیند. چنان که کافران را خدا مهلت مى‏دهد تا در طغیان پیش روند، سپس آنان را مى‏گیرد تا هم کیفر داده باشد و هم کیفر آنان عبرتى براى دیگران گردد. شیر را از کیفر گرگ غرض این بود که معلوم دارد، تا روباه چه خواهد کرد. و این موهبتى است نفسهاى ضعیف متمایل به سرکشى را که گرگ در عبارت مولانا مظهر نفس طاغى است و روباه نفس ضعیف که گاه مکر پیش مى‏گیرد و گاه از حال دیگران عبرت گیرند و عذاب آنان موجب تنبّه ‏شان شود . 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "برای انشان" ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2