eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 یکدیگر را در مصیبت آن وجود مقدّس به این جملات تعزیت گویید: أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا بِمُصَابِنَا بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ جَعَلَنَا وَ إِيَّاكُمْ مِنَ الطَّالِبِينَ بِثَارِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الْإِمَامِ الْمَهْدِيِّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ (عَلَيْهِ) السَّلاَمُ 👈مفاتیح الجنان _ اعمال روز عاشورا https://eitaa.com/sahife2/43304
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 11 ▪️حضرت امام صادق (علیه السلام) فرموده:هرکس بوسیله خواندن ، جدم حسین (علیه السلام) را زیارت کند (چه از راه دور یا نزدیک) به خدا قسم خداوند هر حاجت مادی و معنوی داشته باشد به او می دهد. ▪️به نیابت از آقا و مولایمان امام زمان علیه السلام با هم زمزمه میکنیم : ♦️ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَةَ اللَّهِ و َابْنَ خِیَرَتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ و َابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِساَّءِ الْعالَمینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکُمْ مِنّی جَمیعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ یا اَباعَبْدِاللَّهِ ..... ( ادامه زیارت اینجا ) 🙏التماس دعا 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ و وَلَوْ تَرَى‏ إِذْ وُقِفُواْ عَلَى النَّارِ فَقَالُواْ يَلَيْتَنَا نُرَدُّ وَلاَ نُكَذِّبَ بََايَتِ رَبِّنَا وَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ‏َ هُمْ يَنْهَوْنَ عَنْهُ وَ يَنْوْنَ عَنْهُ وَ إِن يُهْلِكُونَ إلاَّ أَنفُسَهُمْ وَ مَا يَشْعُرُونَ‏ و اگر آنان را، آن هنگام كه بر لبه ى آتش (دوزخ) نگه داشته شده اند ببینى، پس مى گویند: اى كاش (بار دیگر به دنیا) بازگردانده شویم و آیات پروردگارمان را تكذیب نكنیم و از مؤمنان (واقعى) باشیم. ✍️ طبق آیات قرآن، آرزوى برگشت به دنیا، هم در لحظه ى مرگ است، و هم در قبر و هم در قیامت : «ربّ ارجعون لعلّى اعمل صالحاً» ، «ربّنا اخرجنا منها فان عُدنا فانّا ظالمون» در آیه ( ) ، مشركین شرك خود را انكار مى كردند، ولى در این آیه، اعتراف و تقاضاى برگشت و جبران مى كنند. ✳️ بَلْ بَدَا لَهُمْ مَّا كَانُواْ يُخْفُونَ مِنْ قَبْلُ وَلَوْ رُدُّواْ لَعَادُواْ لِمَا نُهُواْ عَنْهُ وَإِنَّهُمْ لَكَذِبُونَ (چنین نیست،) بلكه آنچه (از كفر و نفاق) قبلاً (در دنیا) پنهان مى كردند، (در آن روز) برایشان آشكار شده و اگر آنان (طبق خواسته و آرزویشان) به دنیا بازگردانده شوند، بى گمان باز هم به آنچه از آن نهى شده اند بازمى گردند. و آنان قطعاً دروغگویانند. ✍️ روز قیامت، روز آشكار شدن اسرار پنهانى مردم است و قرآن بارها به این حقیقت اشاره كرده است. از جمله: «وبدالهم سیّئات ما عملوا» ، «و بدالهم سیّئات ما كسبوا» 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ وَ مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَيْهِ السَّلامُ يحثّ الناس على التّقوى. از خطبه هاى امام عليه السلام است كه در آن، مردم را به تقوا، تشويق و ترغيب مى كند. 👈 این خطبه نورانی در 4 بخش می آید : ✳️ بخش اول: و برای آخرت *️⃣ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَ الْحَمْدَ مِفْتَاحاً لِذِكْرِهِ وَ سَبَباً لِلْمَزِيدِ مِنْ فَضْلِهِ وَ دَلِيلًا عَلَى آلَائِهِ وَ عَظَمَتِهِ. عِبَادَ اللَّهِ، إِنَّ الدَّهْرَ يَجْرِي بِالْبَاقِينَ كَجَرْيِهِ بِالْمَاضِينَ، لَا يَعُودُ مَا قَدْ وَلَّى مِنْهُ وَ لَا يَبْقَى سَرْمَداً مَا فِيهِ، آخِرُ فَعَالِهِ كَأَوَّلِهِ، مُتَشَابِهَةٌ أُمُورُهُ، مُتَظَاهِرَةٌ أَعْلَامُهُ، فَكَأَنَّكُمْ بِالسَّاعَةِ تَحْدُوكُمْ حَدْوَ الزَّاجِرِ بِشَوْلِهِ؛ فَمَنْ شَغَلَ نَفْسَهُ بِغَيْرِ نَفْسِهِ تَحَيَّرَ فِي الظُّلُمَاتِ وَ ارْتَبَكَ فِي الْهَلَكَاتِ وَ مَدَّتْ بِهِ شَيَاطِينُهُ فِي طُغْيَانِهِ وَ زَيَّنَتْ لَهُ سَيِّئَ أَعْمَالِهِ؛ فَالْجَنَّةُ غَايَةُ السَّابِقِينَ، وَ النَّارُ غَايَةُ الْمُفَرِّطِينَ. ✳️ 1. از گذشتگان: *️⃣ ستايش خداوندى را سزاست كه حمد را كليد ياد خويش، و سبب فزونى فضل و رحمت خود، و راهنماى نعمت ها و عظمتش قرار داده است. بندگان خدا روزگار بر آيندگان چنان مى گذرد كه بر گذشتگان گذشت، آنچه گذشت باز نمى گردد، و آنچه هست جاويدان نخواهد ماند، پايان كارش با آغاز آن يكى است، ماجراها و رويدادهاى آن همانند يكديگرند، و نشانه هاى آن آشكار است. گويا پايان زندگى و قيامت، شما را فرا مى خواند، چونان خواندن ساربان، شتر بچه را. پس آن كس كه جز به حساب نفس خويش پردازد، خود را در تاريكى ها سرگردان، و در هلاكت افكنده است. شيطان ها مهارش را گرفته و به سركشى و طغيان مى كشانند، و رفتار زشت او را در ديده اش زيبا مى نمايانند، پس بدانيد كه بهشت پايان راه پيشتازان و آتش جهنّم، سرانجام كسانى است كه سستى مى ورزند. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید: 👇 👈 خطبه در يك نگاه * توجهى ديگر به مبدأ و معاد * چگونه تاريخ تکرار مى شود؟ 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "آنگاه که از او دفع میشد یا خواسته اش زود تحقق می یافت" (این دعا سه بند دارد) https://eitaa.com/sahife2/54916 دعای صحیفه سجادیه 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
( 3 بند دارد) «1» اللَّهُمَّ لَكَ الْحَمْدُ عَلَى حُسْنِ قَضَائِكَ وَ بِمَا صَرَفْتَ عَنِّي مِنْ بَلَائِكَ فَلَا تَجْعَلْ حَظِّي مِنْ رَحْمَتِكَ مَا عَجَّلْتَ لِي مِنْ عَافِيَتِكَ فَأَكُونَ قَدْ شَقِيتُ بِمَا أَحْبَبْتُ وَ سَعِدَ غَيْرِي بِمَا كَرِهْتُ «2» وَ إِنْ يَكُنْ مَا ظَلِلْتُ فِيهِ أَوْ بِتُّ فِيهِ مِنْ هَذِهِ الْعَافِيَةِ بَيْنَ يَدَيْ بَلآءٍ لَا يَنْقَطِعُ وَ وِزْرٍ لَا يَرْتَفِعُ فَقَدِّمْ لِي مَا أَخَّرْتَ وَ أَخِّرْ عَنِّي مَا قَدَّمْتَ «3» فَغَيْرُ كَثِيرٍ مَا عَاقِبَتُهُ الْفَنَاءُ وَ غَيْرُ قَلِيلٍ مَا عَاقِبَتُهُ الْبَقَاءُ وَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ. خدايا! تو را سپاس بر سرنوشت خوبى كه مقدّر مى‏كنى، و بر و كه از من مى‏گردانى؛ پس بهره ‏ام را از ات، در اين اى كه در زندگى دنيا به من عنايت كرده ‏اى منحصر مكن؛ كه در نتيجه به سبب آنچه كه دوست دارم شوم، و ديگرى به خاطر آنچه كه خوش ندارم، شود، و اگر عافيتى كه روز را در آن به شب مى‏رسانم، يا شب را در آن به روز مى‏رسانم، مقدّمه بلايى است كه قطع نمى‏شود، و پيشاپيش بار سنگينى است كه بر طرف نمى‏گردد، پس آنچه را برايم به تأخير انداخته ‏اى، پيش انداز، و آنچه را پيش انداخته ‏اى به تأخير افكن؛ زيرا چيزى كه پايانش فنا و نابودى است، بسيار فراوان به حساب نمى ‏آيد و آنچه عاقبتش بقا و هميشگى است، اندك و كم نمى ‏باشد، و بر محمّد و آلش درود فرست. 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
1 1 و ابتلا ✳️ گاهى انسان به دست خود بر اثر جهالت، يا طغيان شهوات، يا مستى غرور، بر سر خود بلا مى‏آورد، و خود را درگير امراض و رنج‏ها مى‏نمايد كه بايد گفت از ابتداى اين برنامه تا انتهايش نه اين كه ثواب و بهره ‏اى ندارد، بلكه ايجاد مقدماتش حرام و معصيت است. گاهى ابتلائات و ها به خاطر پرورش زمينه رشد و كمال، و ترفيع درجه، و آمرزش گناهان از جانب حضرت حق است كه در حقيقت اين ابتلائات عين رحمت و لطف است و به تعبير حضرت سجّاد عليه السلام حسن قضاء است. بلادهنده و بلاگردان حضرت محبوب است كه مؤمن بيدار اين گونه بلا را با جان و دل مى‏خرد و بر حسن قضايش سپاس مى‏گويد، و بر بلا گردانيش و ارائه عافيت از جانب حضرتش شكرگزارى مى‏كند و به درگاهش عرضه مى‏دارد: ✅" اين عافيتى كه به اين سرعت به من دادى، باعث كم شدن عافيتم در آخرت نباشد كه در اين صورت بدبخت مى‏شوم. اى محبوب من، اى معشوق من، اين بنده ‏ات به اين خوش است كه اگر بلائى در آينده دارد، آن را به امروز انداز، و اگر عافيت امروز به جاى سلامت فرداست، اين عافيت و سلامت امروز را به فردا انداز؛ زيرا خوشى‏هاى امروز كه پايان‏ پذير است هر چند زياد و فراوان باشد اندك، و چيزى كه پايان ندارد هر چند كم باشد بسيار زياد است. " ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 95 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
D1737514T12822501(Web).mp3
405.8K
👈🔊 دعای صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم ( اینجا ) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
*️⃣ ( 2655)چون‌که بر نطعش جز این بازی نبود گفت بازی کن چه دانم در فزود ( 2656)آن یکی بازی که بد من باختم خویشتن را در بلا انداختم ( 2657)در بلا هم می‌چشم لذات او مات اویم مات اویم مات او ( 2658)چون رهاند خویشتن را ای سره هیچ کس در شش جهت از شش‌دره ( 2659)جزء شش از کل شش چون وا رهد خاصه که بی‏چون مر و را کژ نهد ( 2660)هر که در شش او درون آتش است اوش برهاند که خلاق شش است ( 2661)خود اگر کفرست و گر ایمان او دست‌باف حضرت است و آن او صفحه شطرنج که مهره‏ها را در آن چینند و ظاهراً نطع براى نرد به کار نرفته است. مولانا نطع را از بازى شطرنج، و ششدره را از بازى نرد گرفته است، چون نتیجه در هر دو بازى مغلوب شدن حریف است. باختم: یعنی انجام دادم؛ بازی کردم. سَره: خوب. ششدره: ششدر در بازى نرد چنان است که پیشا پیش شش خانه حریف به وسیله مهره‏هاى حریف دیگر گرفته باشد و او نتواند مهره خود را حرکت دهد و به خانه‏اى رساند. مولانا آن را به معنای کسی به کار می‌برد که از هیچ سو راه گریز نداشته باشد. جزو شش: آن که در شش جهت قرار دارد، آن که محدود است. کُلِّ شش: استعاره از قدرت حق تعالى که محیط بر کلّ عالم است. کل آفرینش است که همه ما جزء آن هستیم. بى‏چون: کنایه از حق تعالى. کژ نهادن: کنایه از بد بخت آفریدن. دست باف: کنایه از ساخته و آفریده. ( 2655) در صفحه شطرنجش این بازى را پیش آورده بود و گفت بازى کن من چه مى‏توانستم بکنم و چگونه با تقدیر مخالفت مى‏کردم‏. ( 2656) آن یک بازى هم که بود من باخته و خود را در بلا انداختم‏. ( 2657) اکنون در بلا هم غرق در مذلت او بوده و بکلى مات او هستم‏. ( 2658) کسى چه سان مى‏تواند خویشتن را از این شش در که شش جهت را بروى او بسته است رها سازد. ( 2659) جزء که در ششدر است از ششدرى که کل او را تهیه کرده چگونه رها مى‏شود خاصه وقتى که خداى بى‏چون او را کج نهاده باشد. ( 2660) آن که در ششدر در درون آتش است رها کننده‏اش فقط کسى است که ششدر را خلق کرده است‏. ( 2661) اگر خود کفر است و اگر ایمان دست باف حضرت او بوده و او باین مرحله‏اش انداخته است‏. شیطان همه چیز را به مشیت حق مربوط می‏کند و می‏گوید: دستگاه هستی مانند صفحهْ شطرنجی است که من روی آن، یک بازی بیشتر نداشتم و نافرمانی تنها حرکتی بود که توانست از من سر بزند. شیطان می‏گوید: من از چهار طرف و از بالا و پایین هستی گریزی نداشتم. مولانا از زبان شیطان ما هرچه می‏کنیم در محدودهْ این عالم صورت است و اگر خدای بی‌چون ما را با خلقت شیطان آفریده باشد، نمی‏توانیم نافرمانی نکنیم. سپس می‏گوید: همهْ مخلوقات در عالم صورت در خطر لغزیدن و نافرمانی‏اند. ابلیس در این مناظره می گوید: سجده نکردن من آدم را، برخاسته از عشق من به حق است که از غایت غیرت بر معشوق نتوانستم جز او را سجده کنم. اکنون به فراق گرفتارم و این گرفتارى را به دل خریدارم، چرا که خواست اوست و هر چه از دوست مى‏رسد نیکوست: غرقِ حق خواهد که باشد غرق‏تر همچو موجِ بحرِ جان زیر و زبر زیرِ دریا خوشتر آید یا زبر تیرِ او دل کش‏تر آید یا سپر 1746- 1745/ د / 1 به نظر مى‏رسد مولانا در طرح این مناظره و سرودن این ابیات به گفته حلاّج نظر داشته است که: «موسى (ع) با ابلیس در عقبه طور به هم رسیدند. موسى گفت چه چیزی منع کرد تو را از سجود؟ گفت دعوى من به معبود واحد و اگر سجود کردمى آدم را مثل تو بودمى، زیرا که تو را ندا کردند یک بار گفتند: «اُنظُر إلَى الجَبَلِ» بنگریدى، و مرا ندا کردند هزار بار که «أُسجُدُوا لِآدَمَ» سجود نکردم، موسى گفت: اکنون یاد کنى او را؟ گفت: اى موسى، یاد یاد نکنند... خدمت من اکنون صافى‏تر است مثنوی معنوی دفتر دوم 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "آنگاه که از او دفع میشد یا خواسته اش زود تحقق می یافت" https://eitaa.com/sahife2/54916 دعای صحیفه سجادیه 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
🏴 الله اکبر چه تصادفی !!! امروز است .... و این دعا هم دعای امام الساجدین علیه السلام است در هنگام بلا و مصیبت ....
الإمامُ زینُ العابدینَ علیه‏ السلام: ما مِن قَطرةٍ أحَبَّ إلی اللّه عز و جل مِن قَطْرَتَینِ: قَطرةُ دَمٍ فی سبیلِ اللّه، و قَطرةُ دَمعَةٍ فی سَوادِ اللّیلِ، لا یُریدُ بها عبدٌ إلاّ اللّه‏َ عز و جل. هیچ قطره ‏ای نزد خدا محبوبتر از این دو قطره نیست: قطره خونی که در راه خدا ریخته شود و قطره اشکی که برای خدا در دل شب فرو افتد. و بنده به آن جز خدای عز و جل را قصد نکند. 📌«بحارالانوار، جلد ۶۹، صفحه ۳۷۸» 🌺امام سجّاد علیه‏ السلام 🌙 🆔 @sahife2
✅ السلام علیک یا امام العابدین و الساجدین یا علی ابن الحسین یا زین العابدین علیه السلام 👈هشتک های زیر توصیه میشود: علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 امام، اهل نیست ▫️ اگر مردم راست می‌ گفتند ا علیه السلام هم قیام می کرد. ▫️ برنامه امام چهارم همان برنامه امام سوم (سلام الله علیه) بود. فرمود شما الآن هم دروغ می‌ گوید، اگر الآن هم راست بگوید ما همان حرف را داریم. گفتند ما با هر كه تو می‌ جنگی در جنگیم، با هر كه تو می‌ سازی در سلمیم، فرمود: شما خیانت می‌ كنید! همان كاری كه با پدرم كردید، با من هم می ‌كنید، اگر بدانم درست عمل می ‌كنید، من هم می ‌كنم. ▫️این‌چنین نبود كه امام سجاد اهل سكوت باشد، صبر او برای این بود كه زمینه‌ ای بسازد وگرنه همه اینها قائم به حق و قوام به قسط هستند و یك برنامه دارند. 📚 آیت الله - سخنرانی محرم با موضوع تحلیل قیام سالار شهیدان تاریخ: 1379/07/21 🌐 @sahife2
برنامه ی 14 3 1 ✳️ عارفان روشن ضمير، از «صحيفه سجاديه» به «انجيل اهل بيت عليهم السلام» ياد كرده‏اند و بينايان راه از اين درياى پر از حكمت، تعبير به «زبور آل محمد عليهم السلام» نموده‏اند!! صحيفه سجاديه، خزانه پرگوهر سلطان مُلك و ملكوت، حاكم عرصه گاه ناسوت و لاهوت، امير كشور جلال و جبروت، فرمانرواى جهان صدق و عشق، مولاى عارفان روشن‏دل و پيشواى عاشقان عامل، وجود مقدّس حضرت سجاد عليه السلام است. اين خزانه، داراى گنج‏هاى حكمت است و هر آنچه براى رشد و كمال انسان لازم مى‏باشد، در اين منبع گنجانده شده است. صحيفه سجاديه، مدرسه‏اى است كه معلّم آن امام سجّاد عليه السلام است و اين معلّم است كه با اين كتاب، جهانيان را در تمام اعصار درس مى‏دهد و هر كسى را در حدّ توان و قدرتش و به اندازه تكليف و استعدادش به مقامى كه بايد برسد مى‏رساند. صحيفه سجاديه، درياى پرخروش فيض الهى است كه لؤلؤ و مرجانش از شمارش بيرون و اشياى پرقيمتش از حدّ احصا خارج است. صحيفه سجاديه، خورشيد پرفروغى است كه چون نهال وجود انسان در پرتو تابنده‏اش قرار گيرد تبديل به شجره طيّبه گردد. ✍️ حسین انصاریان - کتاب تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏1، ص: 17 👈 ادامه دارد .... علیه السلام ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی 14 3 2 ✳️ صحيفه سجاديه، آفتاب پرحرارت الهى است كه از مشرق وجود حضرت زين العابدين عليه السلام براى تربيت درخت وجود انسان طلوع كرده و تا عمق ابديّت از فروغ بخشى باز نخواهد ماند!! صحيفه سجاديه، ميزان سنجش سره از ناسره، حقّ از باطل، نور از ظلمت، درستى از نادرستى، حيات از مرگ، دنيا از آخرت و سلامت از مرض است. صحيفه سجاديه، چشمه فيض الهى، نجات دهنده از تباهى، رها كننده انسان از گمراهى است. صحيفه سجاديه، معلّم حكمت، منبع معرفت، جاذبه رحمت، ايجاد كننده محبّت، سازنده شخصيّت، به وجود آورنده كرامت و رساننده انسان به مقام با عظمت قرب و معيّت است. صحيفه سجاديه، طبيب حاذق، محبوب قلب صادق، آرامش جان عاشق، عذراى دل را وامق، روشنگر مغارب و مشارق، كاشف حقايق، دواى درد نفوس ناطق، كوبنده منافق و به حقيقت چشمه فيّاض حضرت خالق است. صحيفه سجاديه، آرام جان پاكبازان، محرّك قلب تيز پروازان، نواى ناى‏ دلنوازان، قدرت نفس جوانمردان، عشق عاشقان، عرفان عارفان، پناه بى‏پناهان، راز دل رازداران، آه دل مستمندان به وقت شامگاهان، مناجات پرشور سحرخيزان و سرمايه روح اميدواران است. صحيفه سجاديه، خزانه پرگوهرى است كه با كمال تأسّف تاكنون ناشناخته مانده و آن طور كه شايسته اين كتاب با عظمت است، از آن استفاده نشده و شرح جامعى كه قابل استفاده تمام مردم باشد، براى اين درياى بى‏ساحل معنوى فراهم نيامده است. ✍️ حسین انصاریان - کتاب تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏1، ص: 17 👈 ادامه دارد .... علیه السلام ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی 14 3 3 ✳️ اكثريّت شيعه دوازده امامى، چنانكه از نهج البلاغه عظيم بى‏خبرند، از صحيفه سجاديه، نيز در غفلت‏اند!! در كنار درياى بى‏كرانند ولى تشنه‏اند، در جنب بزرگترين گنجينه معارفند ولى بى‏خبرند، از غنى‏ترين معدن حكمت و علم و بزرگ‏ترين منبع دانش و بينش برخوردارند ولى تهيدستند. آن قدر كه به دنياى خود مى‏رسند، از آخرت خويش اطّلاع نمى‏گيرند؛ ولى در حدى كه به جسم مى‏پردازند، احوالى از قلب و روح و نفس نمى‏پرسند؛ به اين اندازه‏اى كه براى آبادى شكم و پاسخگويى به شهوت اقدام مى‏نمايند، به معنا و معنويت و به مقام و شخصيّت خود توجّه نمى‏كنند. بعد از گذشت پانزده قرن از طلوع صحيفه سجاديه، هنوز اكثريّت مردم در تاريكى جهل نسبت به اين سرمايه بى‏نظير الهى به سر مى‏برند. دقّت در دعاهاى امام سجاد عليه السلام، اين معنى را به انسان نشان مى‏دهد كه بايد صحيفه سجاديه در حوزه‏هاى علمى شيعه و در مدارس فرهنگى، جزء كتب اصيل درسى شود و برجستگان با هنرى براى تعليم اين فرهنگ پرفروغ تربيت شوند. ✍️ حسین انصاریان - کتاب تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏1، ص: 17 👈 ادامه دارد .... علیه السلام ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2