eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ مجموعه پوستر احادیث حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
پوستر اطلاع رسانی مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
پوستر اطلاع رسانی مراسم شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
Salar Aghili Che Begooyam128(UpMusic).mp3
3.73M
🔊یا عجل یا برگرد یا آن دل را برگردان یا بنشین یا این آتش را بنشان 👤سالار 🖋کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی ◀️ نکوهش سخن و بیجا 🔴 و قَالَ (علیه السلام) : لَا خَيْرَ فِي الصَّمْتِ عَنِ الْحُكْمِ، كَمَا أَنَّهُ لَا خَيْرَ فِي الْقَوْلِ بِالْجَهْلِ. آنجا كه بايد سخن درست گفت، در خاموشى خيرى نيست، چنانكه در سخن نا آگاهانه نيز خيرى نخواهد بود. 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
◀️ كجا خاموش باش و كجا سخن بگو: قسمت اول امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه اشاره به موارد لزوم و موارد سخن گفتن كرده مى فرمايد: «خاموش ماندن از گفتار حكمت آميز فايده اى ندارد، همان گونه كه سخن گفتن نابخردانه»; (لاَ خَيْرَ فِي الصَّمْتِ عَنِ الْحُكْمِ; كَمَا أَنَّهُ لاَ خَيْرَ فِي الْقَوْلِ بِالْجَهْلِ). سكوت بهتر است يا سخن گفتن؟ دانشمندان در اين باره بحث هاى مختلفى كرده اند; گروهى خطرات سخن گفتن و گناهان كبيره و عظيمه ناشى از آن را در نظر گرفته و دستور به سكوت داده اند. عده اى فوايد عظيمى را كه در سخن گفتن است در نظر گرفته و سخن گفتن را توصيه مى كنند ولى حق مطلب همان است كه امام(عليه السلام) فرمود. آنجا كه انسان، حكيمانه و عاقلانه سخن بگويد فضيلت است و ترك آن رذيلت و آنجا كه انسان جاهلانه و نابخردانه سخن بگويد رذيلت است و ترك آن فضيلت. به همين دليل هم روايات زيادى در مدح سكوت وارد شده و هم احاديث فراوانى در فضيلت كلام; از جمله از امام سجاد على بن الحسين(عليه السلام) سؤال شد كه سخن گفتن افضل است يا سكوت؟ فرمود: «لِكُلِّ واحِد مِنْهُما آفاتٌ فَإذا سَلِما مِنَ الاْفاتِ فَالْكَلامُ أفْضَلُ مِنَ السُّكُوتِ; هر كدام از اين دو آفاتى دارد هرگاه از آفات سالم باشند سخن گفتن از سكوت افضل است» عرض كردند: اى پسر رسول خدا چگونه است (كه سخن گفتن افضل باشد)؟ امام(عليه السلام) فرمود: «لاِنَّ اللهَ عَزَّوَجَلَّ ما بَعَثَ الاْنْبِياءُ وَالاَْوْلِياءُ بِالسُّكُوتِ إنَّما بَعَثَهُمْ بِالْكَلامِ; خداوند پيامبران و اوصياى آنها را به سكوت مبعوث نكرد، بلكه مبعوث كرد تا با مردم سخن بگويند (و پيام خدا را به آنها برسانند)». حضرت در پايان اين حديث به نكته جالبى اشاره كرده فرمود: «إنّكَ تَصِفُ فَضْلَ السُّكُوتِ بِالْكَلامِ وَلَسْتَ تَصِفُ فَضْلَ الْكَلامِ بِالسُّكُوتِ; حتى هنگامى كه مى خواهى فضيلت سكوت را بيان كنى با كلام بيان مى كنى و هرگز فضيلت كلام را با سكوت بيان نخواهى كرد». 👈ادامه دارد ... 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
◀️ كجا خاموش باش و كجا سخن بگو: قسمت 2 در حدیث دیگرى از امام صادق از پدرانش از امیرمؤمنان على(علیهم السلام) چنین آمده است: «جُمِعَ الْخَیْرُ کُلُّهُ فی ثَلاثِ خِصال النَّظَرِ وَالسُّکُوتِ وَالْکَلامِ فَکُلُّ نَظَر لَیْسَ فیهِ اعْتِبارٌ فَهُوَ سَهْوٌ وَکُلُّ سُکُوت لَیْسَ فیهِ فِکْرٌ فَهُوَ غَفْلَةٌ وَکُلُّ کَلام لَیْسَ فیهِ ذِکْرٌ فَهُوَ لَغْوٌ; تمام نیکى ها در سه خصلت جمع شده است: نگاه کردن و و سخن گفتن. هر نگاهى که در آن عبرت نباشد سهو و بیهوده است و هر سکوتى که در آن فکر نباشد غفلت و بى خبرى است و هر کلامى که در آن یاد خدا نباشد لغو است». و در پایان اضافه فرمود: «فَطُوبى لِمَنْ کانَ نَظَرُهُ عَبَراً وَسُکُوتُهُ فِکْراً وَکَلامُهُ ذِکْراً; خوشا به حال کسانى که نگاهشان عبرت، سکوتشان فکر و کلامشان ذکر باشد» نتیجه این که سکوت و کلام نیز مانند سایر اعمال انسان هستند که اگر در حد اعتدال و شرایط لازم باشند فضیلت و اگر خارج از این حد گردند رذیلت و این با تفاوت اشخاص و مجالس و مطالب و موضوعات متفاوت است و هر کس مى تواند با دقت فضیلت را از رذیلت در اینجا دریابد; به یقین سکوت از امر به معروف و نهى از منکر و از حکم به حق و از شهادت عادلانه و از اندرز و نصیحت هاى مخلصانه و از مشورت خردمندانه جزء رذایل و یا از گناهان کبیره است; ولى سخن گفتن به دروغ، غیبت، تهمت، اهانت، امر به منکر و نهى از معروف، شهادت به باطل و فضول کلام (سخنان بیجا و بى معنا) جزء رذایل اخلاقى یا از گناهان کبیره به شمار مى آید. تعبیر به «حکم» در کلام امام(علیه السلام) تنها به معناى قضاوت کردن در محاکم قضایى یا فتواى به حلال و حرام آن گونه که بعضى از شارحان پنداشته اند، نیست بلکه هر سخن حکیمانه و خردمندانه اى را فرا مى گیرد، زیرا نقطه مقابل آن در همین کلام «جهل» ذکر شده است. قرآن مجید نیز کراراً به مسئله تکلم به حق اشاره کرده و اهل کتاب را بر کتمان حق و سکوت سرزنش مى کند; از جمله مى فرماید: «(وَإِذْ أَخَذَ اللهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلاَ تَکْتُمُونَهُ); (به خاطر بیاورید) هنگامى را که خدا، از کسانى که کتاب آسمانى به آنها داده شده، پیمانى گرفت که حتماً آن را براى مردم آشکار سازید و کتمان نکنید!» 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره وَإِذْ ءَاتَيْنَا مُوسَى الْكِتَبَ وَالْفُرْقَانَ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ‏ و (نیز بخاطر آورید) هنگامى كه به موسى كتاب (تورات) و فرقان دادیم، تا شاید شما هدایت شوید. 🔴 كتب آسمانى، بیانگر حقّ ومایه‌ى افتراق آن از باطل هستند. «الكتاب والفرقان» 👤استاد ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ اعمال روزها و شب های 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز 👉🏻 1da.ir/pxKPaI 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم رقم مغلطه بر دفتر دانش نزنیم سر حق بر ورق شعبده ملحق نکنیم شاه اگر جرعه رندان نه به حرمت نوشد التفاتش به می صاف مروق نکنیم خوش برانیم جهان در نظر راهروان فکر اسب سیه و زین مغرق نکنیم آسمان کشتی ارباب هنر می‌شکند تکیه آن به که بر این بحر معلق نکنیم گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم ار خصم خطا گفت نگیریم بر او ور به حق گفت جدل با سخن حق نکنیم 🔅 برنامه ی روزانه ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
✳️ ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم عیب درویش و توانگر به کم و بیش
✳️مـا نـگـویـیــم بــد و مـیــل بــه نــاحــق نــکــنـیــم جـامـه‌ی کـس سـیــه و دلـق خــود ازرق نـکـنـیـم 👈 حافظ گرچه دراین غزل اخلاقیّاتِ شخصی ِ خودرا طرح نموده، لیکن به نوعی می توان این صفاتِ اخلاقی را همان خصوصیّات رندان ِ آزاد منش ووارسته درمقابله با زاهدان و عابدان ِ ریاکار دانست‌. اخلاقیّات ِ حافظ نیزهمانندِ غزلیّلت ِ او منحصربفرداست. اخلاقیّات ِ او ، جنبه‌ای از فلسفه، روانشناسی ومنطق ودرعین ِحال خارج از سنّت‌های مذهبی وقومیست. اخلاقیّاتِ حافظ را درآن روزگاران ِ سیاه، می بایست مُدرن، انسان‌گرا،و آزاداندیشانه طبقه بندی کرد. “بَـد گـفـتـن” شامل خیلی چـیـز ها می‌شود ازجمله: رنجانیدن ِ دیگران،غیبت کردن، عیب جویی ، تهمت زدن ، افـتـرا بـسـتـن” و….. میل به ناحق نکنیم: تمایلی به کارهای ناشایست، مثل ِ حق کسی را پایمال کردن وتجاوز به حقوق ِ دیگران نداریم وهرگز به انجام دادن ِ چنین کارهایی وَسوَسه نمی شویم. “جامه” : لـبـاس ، پـیـراهـن “جـامـه‌ی کسی سیـه نکنیم”: بـه کـسـی اتّـهام ناروا نزنیم. “دَلـق” : لباسی ژنده و پشمیـن ، لباسی حقیر وپَست در اینجا “دَلـق” در بـرابـر “جـامـه” آورده شده و دلیلش این است که می خواهدبگوید ما جامه ی فاخر ِ دیگران راازحسادت، پَست وبی ارزش ولباس ِ پَست ِ خودرااز خودپسندی فاخر وارزشمند نمی کنیم.دست به تقلّب نمی زنیم. “اَزرق”: آنچه در لباس ِ عرفا جلب توّجه می کند تنوّع رنگیِ آنهاست. جامه ی آنها و رنگ آن بیانگر مقام آنان بوده است. آن گونه که آورده اند رنگِ جامه ی عارفان آن دوره ها می بایست مناسب با سیرتِ آنان باشد. رنگ هایی که برای آنها ذکر شده اند عبارتند از: رنگ سفید، رنگ کبود، رنگ ازرق، رنگ سیاه، رنگ سبز، رنگ سرخ، رنگ عسلی، خود رنگ و رنگ عودی. جامه ی اَزرق؛ اَزرق را به معنای رنگِ آبی، زاغ، متمایل به سبز و زرد، کبود، نیلوفری وسُرمه ای آورده اند . کاشفی سبزواری (قرن دهم هـ.) آورده است؛ « رنگِ کبود، رنگ آسمان است و کسی را زیبـد که در حـال خـود ترّقـی کـرده باشد و روی به بـالا نهـاده و آسمـان که مـقّر ملایکـه اسـت به رنگ کبود نماید. رنگ ِاَزرق جامه ی عارفان « نشان می دهد مراد خود را ترک و از نفس ِ خود روی گردانده اند! 🔴مـعـنـی بـیـت : مـا هرگزبـه بـَد گـویـی(شامل: رنجانیدن،مسخره کردن، پشتِ سردیگران حرف زدن، اِفترا وتُهمت بستن و نـکـوهـش ِ دیـگـران نـمـی‌پـردازیـم ومیل ورَغبتی بـه انجام ِکارهای نـاشایست نداریم. بـه کسی تهمت آلـودگیِ بـه گـنـاه نمی‌زنـیـم و خـود را پاکیزه، روحـانی و مـنـزّه از گـنـاه وتافته ی جدابافته ازمردم نمی دانیم. ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
«5» وَالرُّوحُ الَّذِي هُوَ عَلَى مَلَائِكَةِ الْحُجُبِ روحى است كه بر فرشتگانِ حجاب‏ ها گمارده ‏اى «6» وَالرُّوحُ الَّذِي هُوَ مِنْ أَمْرِك فَصَلِّ عَلَيْهِمْ وَعَلَى الْمَلَائِكَةِ الَّذِينَ مِنْ دُونِهِمْ: مِنْ سُكَّانِ سَمَاوَاتِك وَأَهْلِ الْأَمَانَةِ عَلَى رِسَالاتِك‏ و جانى است كه از مشرق فرمانت طلوع كرده؛ پس بر همه آنان درود فرست. و بر فرشتگانى كه از نظر مرتبه و مقام پايين‏تر از آنانند؛ فرشتگانى كه ساكنان آسمان‏هايت هستند، بر پيام‏هايت امينند. 👌بخشی از دعای ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
قسمت اول ✳️ ملائكه حُجُب‏ صدوق در «توحيد» و در «خصال» به سندش از زيد بن وهب روايت مى‏كند كه از اميرالمؤمنين عليه السلام سؤال شد از حجب، فرمود: حجب نخست: هفت حجاب است و ضخامت هر يك پانصد سال راه و بين هر كدام نيز پانصد سال راه. و حجب دوم: هفتاد حجاب است كه ميان هر دوتاشان پانصد سال راه است، دربانان هر حجاب هفتاد هزار فرشته‏اند كه نيروى هر يك برابر نيروى ثقلين است! آن گاه سرا پرده‏هاى جلالند كه هفتاد سراپرده‏اند و در هر سراپرده هفتاد هزار فرشته است و ميان هر دو سراپرده پانصد سال راه است. سپس سراپرده عزّت است، سپس سراپرده كبريا، سپس سراپرده عظمت، و پس از آن قدس، و بعد از آن جبروت، و آن گاه فخر، و سپس نور سپيد، و سپس وحدانيت كه هفتاد هزار سال راه است، سپس حجاب اعلاست. «1» على بن ابراهيم قمى به سندش تا رسول خدا صلى الله عليه و آله روايت مى‏كند: جبريل در شب معراج به من گفت: ميان خدا و خلقش نود هزار حجاب است نزديكترين خلق به خدا منم و اسرافيل، و ميان ما و او چهار حجاب است: حجابى از نور، ديگر از ظلمت و حجابى از ابر و حجابى از آب. ابن عباس از رسول خدا صلى الله عليه و آله نقل مى‏كند: شب معراج به حجب رسيد كه پانصد شماره بودند، و ميان هر دو حجاب پانصد سال راه. شيخ صدوق از امام صادق عليه السلام روايت مى‏كند: خورشيد يك هفتادم از نور كرسى است، كرسى يك هفتادم از نور عرش و عرش يك هفتادم از نور حجاب و آن يك هفتادم از نور ستر. «مصباح المتهجّد» ضمن تعقيب نماز اميرالمؤمنين عليه السلام نقل مى‏كند: وَ أَسْأَلُكَ بِنُورِ اِسْمِكَ اَلَّذِي خَلَقْتَ بِهِ نُورَ حِجَابِكَ اَلنُّورِ إِلَى قَوْلِهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ اَلزَّكِيِّ اَلطَّاهِرِ اَلْمَكْتُوبِ فِي كُنْهِ حُجُبِكَ اَلْمَخْزُونِ فِي عِلْمِ اَلْغَيْبِ عِنْدَكَ عَلَى سِدْرَةِ اَلْمُنْتَهَى وَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ اَلْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ اَلسَّرَائِرِ إِلَى قَوْلِهِ بِاسْمِكَ اَلَّذِي كَتَبْتَهُ عَلَى حِجَابِ عَرْشِكَ وَ بِكُلِّ اِسْمٍ هُوَ لَكَ فِي اَللَّوْحِ اَلْمَحْفُوظِ . و از تو خواهم به نور نامت كه بدان آفريدى نور حجابت ... و از تو خواهم به نام زكىّ پاكت نوشته در كُنه حجبت، سپرده در علم غيب نزد خودت بر سدرة المنتهى، و از تو خواهم به نامت نوشته بر سرادق اسرار ... تا گويد: به نامت كه نوشتى بر حجاب عرشت، و به هر نامى كه در لوح محفوظ دارى پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: براى خداى تبارك و تعالى هفتاد هزار حجاب از نور و ظلمت است كه اگر برداشته شوند جلوه‏هاى وجه او آنچه فرود آنهاست بسوزانند. در حديث است كه جبريل گفت: براى خدا در فرود عرش هفتاد حجاب است كه اگر ما به يكى از آنها نزديك شويم، سُبُحات وجهش ما را بسوزانند. «3» مفهوم اين روايت اين است كه اگر از انوار خدا كه محجوب از بنده‏هاست چيزى پرده بردارى شود، بر هر كه افتد نابود شود، چنانكه موسى از پرتو آن بيهوش افتاد و كوهها تكّه تكّه شدند. 👈ادامه دارد ... دعای ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
قسمت 2 ✳️ ملائكه حجب در كلام مجلسى‏ محدّث خبير، علامه مجلسى در ذيل اين روايات مى‏فرمايد: «و تحقيق اين است كه اين اخبار را ظاهرى است و باطنى، و هر دو درست‏ است. ظاهرش اين است كه خداى سبحان چنانكه عرش و كرسى را با بى نيازى بدانان آفريده، در بر آنها پرده‏ها و حجاب‏ها و سرادقاتى آفريده، و از انوار غيبيّه آفريده خود، درون آنها را انباشته كه در ديد فرشته‏ها و بعضى از انبيا و در شنيد ديگران مظهر عظمت و جلال و هيبت و وسعت فيض و رحمتش باشند. و اختلاف شماره بسا كه از نظر نوع و صنف و شخص آنهاست و يا اين كه در برخى تعبيرات با هم شماره شدند و يا بعضى از آنها را نام بردند. و اما باطن آنها اين است كه البته حجبِ مانع از وصول به حق بسيارند، برخى ناشى از نقص نيرو و درك آدمى است از نظر امكان و نياز و حدوث و آنچه به دنبال آنهاست از نقص و درماندگى؛ و اينها حجب ظلمتند. و برخى ناشى از نورانيت و تجرّد و تقدّس و عظمت و جلال خداست كه حجب نورانيه‏اند، و محال است اين هر دو حجاب برداشته شوند، و اگر از ميان بروند جز ذات حق چيزى نماند. آرى، ممكن است تا اندازه‏اى اين حجب برداشته شوند و آدمى به مقام كشف و شهود قلبى برسد، به وسيله بركنارى از صفات شهوانيّه و اخلاق حيوانيّه و تخلّق به اخلاق ربانيّه از راه عبادت و رياضت و مجاهده و بررسى علوم حقّه. و در اين صورت انوار جلال الهى بر بنده مى‏تابند و تشخّص و اراده و شهوت او را مى‏سوزانند، و با ديده يقين كمال خدا و بقائش را مى‏نگرند و فنا و ذلّ خود رادر مى‏يابند، بى نيازى او و نياز خود را بنگرند، بلكه هستِ عاريه خود را در برابر وجود او نيست شمارند و توانائى ناچيز خود را در برابر قدرت كامله او هيچ. بلكه از اراده و قدرت و دانش خود كنار روند و اراده و قدرت و علم حق در آنها به كار افتد، نخواهند جز آنچه خدا خواهد. و نيروى حق را در تصرف به كار برند، مرده زنده كنند، خورشيد برگردانند، ماه را بشكافند، چنانكه اميرالمؤمنين عليه السلام فرمود: ما قَلَعْتُ بابَ خَيْبَرٍ بِقُوَّةٍ جِسْمانيَّةٍ بَلْ بقُوَّةٍ رَبّانيَّةٍ. من درِ خيبر را به نيروى جسمانى نكندم بلكه به نيروى ربّانى از جاى درآوردم. و اين معناى فناء فى اللّه و بقاء باللّه است كه قابل فهم است و منافى با اصول دين نيست. و به عبارت ديگر حجاب‏هاى نورانيّه كه مانع از وصول بنده به خدا و درك مقام ممكن از معرفت او مى‏شوند، موانعى است كه از جهت عبادات دست مى‏دهد از قبيل ريا و خودبينى و سُمعه و مراء. و حجب ظلمانيّه كليه گناهان است. و چون اين حجب برداشته شوند خدا در دل بنده تجلّى كند و محبّت جز او را تا به خودش برسد مى‏سوزاند.» «2» عالم ماده جهان تكامل است، و هر چيزى در آن به سوى كمال گرايد و نفس آدمى هم كه وابسته به بدن مادى است به سوى كمال گرايد تا به سر حدّ امكان رسد و به وجود اشرف پيوندد، و بايد منازل بسيارى به بالا رود در دو بخش: 1- منازل مادى كه چون از آنها بگذرد به مقام تجرّد رسد و از عالم طبيعت برهد. 2- مراتب عاليه بالاتر از آن، كه صعود در مراتب وجود است تا آنجا كه براى ممكن توانايى بود. و البته هر مرتبه‏اى از مراتب را مانع و حاجبى است براى رسيدن به مرتبه بالاتر، و چون از آن مرتبه بالا رود حجابى را برداشته و به وجود بالاترى رسيده كه بهاء و شرف و خرّمى دارد، و چون همه قيود عالم ماده را به كنار زند و به مقام تجرّد رسد از همه حجاب‏هاى ظلمانى گذشته و از هر گناهى پاك شده و همه اخلاق پست را كه سرآمد آنها حبّ دنياست از خود به در كرده، كه فريقين از رسول خدا صلى الله عليه و آله نقل‏ كرده‏اند: حُبُّ الدُّنيا رَأْسُ كُلِّ خَطيئَةٍ. دوستى دنيا، سرآغاز و سرچشمه هر خطايى است. و اينك در برابر حجاب‏هاى نورانى قرار دارد كه مراتبِ بى‏نهايتِ وجودند و الطف وادق هستند و نياز به هوش سرشارى دارند براى گذشتن از آنها، و چه بسا كه سالك در مرتبه پايين بماند و آن را پايان سفر خود پندارد. تا خداوند، كه را شايسته داند و به عنايت خود او را از اين منازل به بالا كشاند، و اينجاست كه بايد گفت: «تا يار كه را خواهد و ميلش به كه باشد» تا نور حق در او بتابد و خدا از جلوه‏هاى بى‏نهايت خود براى او پرده‏اى بردارد و او را پايدار سازد تا اين راه دشوار را به سر برساند. دعای ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️دعای زیبایی که روزهای بعد از نماز امام علی (علیه السلام) میخواندند : «مصباح المتهجّد» ضمن تعقيب نماز اميرالمؤمنين عليه السلام نقل مى‏كند: 🙏 الْحَمْدُ لِلَّهِ خَالِقِ اَلْخَلْقِ بِغَيْرِ مَنْصَبَةٍ اَلْمَوْصُوفِ بِغَيْرِ غَايَةٍ اَلْمَعْرُوفِ بِغَيْرِ تَحْدِيدٍ- اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلْحَيِّ بِغَيْرِ شِبْهٍ وَ لاَ ضِدَّ لَهُ وَ لاَ نِدَّ لَهُ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ اَلَّذِي .... ... وَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ اَلزَّكِيِّ اَلطَّاهِرِ اَلْمَكْتُوبِ فِي كُنْهِ حُجُبِكَ اَلْمَخْزُونِ فِي عِلْمِ اَلْغَيْبِ عِنْدَكَ عَلَى سِدْرَةِ اَلْمُنْتَهَى وَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ اَلْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ اَلسَّرَائِرِ إِلَى قَوْلِهِ بِاسْمِكَ اَلَّذِي كَتَبْتَهُ عَلَى حِجَابِ عَرْشِكَ وَ بِكُلِّ اِسْمٍ هُوَ لَكَ فِي اَللَّوْحِ اَلْمَحْفُوظِ . و از تو خواهم به نور نامت كه بدان آفريدى نور حجابت ... و از تو خواهم به نام زكىّ پاكت نوشته در كُنه حجبت، سپرده در علم غيب نزد خودت بر سدرة المنتهى، و از تو خواهم به نامت نوشته بر سرادق اسرار ... تا گويد: به نامت كه نوشتى بر حجاب عرشت، و به هر نامى كه در لوح محفوظ دارى 👈این دعای زیبا را در لینک زیر بصورت کامل بخوانید 👇 https://b2n.ir/586903 دعای ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "در روز " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین(ع) در روز عرفه: 🔹سبْحَانَكَ لا رَادَّ لِمَشِيَّتِكَ، وَ لا مُبَدِّلَ لِكَلِمَاتِكَ🔹 🔸منزهى تو! خواسته تو را كسى رد نكند، و سخنان تو را دگرگون نسازد🔸 ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین(ع) در روز عرفه: 🔹سبْحَانَكَ بَاهِرَ الاْيَاتِ، فَاطِرَ السَّمَاوَاتِ، بَارِئَ النَّسَمَاتِ🔹 🔸منزهی تو! نشانه الوهيت تو هويدا است، تويى آفريننده آسمانها، پديد آورنده جانداران🔸 ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ امام سجاد عليه السلام در توصيف ذات مقدّس ربّوبى از فراز 3 تا 31 (همین بند امروز) دعای صحیفه سجادیه به بيش از يكصد عدد از و صفت خداوند متّعال اشاره مى‏نمايد. و از فراز 22 نیز به الهى پرداخته و تا پايان فراز 31 (همین بند امروز) خداوند را تسبيح مى‏گويد .. ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2