eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.5هزار عکس
2.3هزار ویدیو
1.5هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ اعمال روزها و شب های 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز 👉🏻 1da.ir/tYO2Vq 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
🔴بدان که مولای ما حضرت صاحب الزمان (ع)، زیباترین و خوش صورت ترین مردم است؛ زیرا شبیه ترین مردم به پیامبر اکرم (ص) است. ( کتاب ) 🙏 خداوندا! آن چهره زیبا و جمال دل آرا را به من بنمای و چشمان مرا با یک نظر به او روشنایی بخش ( ) ✳️ ای روی ماه منظر تو نوبهار حسن خال و خط تو مرکز حسن و مدار حسن در چشم پرخمار تو پنهان فسون سحر در زلف بی‌قرار تو پیدا قرار حسن ماهی نتافت همچو تو از برج نیکویی سروی نخاست چون قدت از جویبار حسن خرم شد از ملاحت تو عهد دلبری فرخ شد از لطافت تو روزگار حسن از دام زلف و دانه خال تو در جهان یک مرغ دل نماند نگشته شکار حسن دایم به لطف دایه طبع از میان جان می‌پرورد به ناز تو را در کنار حسن گرد لبت بنفشه از آن تازه و تر است کآب حیات می‌خورد از جویبار حسن طمع برید که بیند نظیر تو دیار نیست جز رخت اندر دیار حسن 🔅 برنامه ی روزانه عجل ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
" مِکیال المَکارِم فی فَوائد الدُّعاء لِلقائِم(علیه السلام) " معروف به نوشتۀ مرحوم سید محمدتقی موسوی اصفهانی ره ( ۱۳۰۱ق-۱۳۴۸ق ) او می‌گوید: « عجل را در خواب دیدم که با بیانی روح انگیز چنین فرمود: این کتاب را بنویس و عربی هم بنویس و نام آن را بگذار: مکیال المکارم فی فوائد الدعا للقائم.» با این حال نویسنده موفق به نگارش کتاب نشد تا اینکه در سال ۱۳۳۰ق برای انجام مناسک حج به مکه رفت در همان سال در آنجا وبای شدیدی فراگیر شد و برخی از حاجیان را از پای در آورد. مؤلف نذر کرد اگر سالم به وطن خود بازگردد، کتابی تألیف کند و هنگامی که به وطن بازگشت نگارش آن را آغاز کرد. کتاب مکیال المکارم بر محور بیش از ۱۰۰۰ حدیث[۹] و دارای هشت بخش است: بخش اول: وجوب شناخت امام زمان(عج) از دیدگاه عقل و نقل. بخش دوم: درباره اثبات وجود حضرت مهدی(عج) به وسیله آیات و روایات. بخش سوم: بیان حقوق و توجهات آن حضرت نسبت به شیعیان. بخش چهارم: توضیح درجات و ویژگی‌های آن حضرت به استناد آیات و روایات. بخش پنجم: بیان آثار دعا برای حضرت مهدی(عج). بخش ششم: بیان پنجاه زمان و هشت مکان مشخص جهت دعا برای آن حضرت. بخش هفتم: چگونگی دعا برای تعجیل ظهور امام مهدی(عج). بخش هشتم: تبیین وظایف و تکالیف بندگان به خصوص شیعیان و مسلمانان نسبت به امام مهدی(عج). https://b2n.ir/415431 ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
مجيد (4) 🔴 4- فرشتگان نگهبان و كاتب اعمال‏ «وَإنَّ عَلَيْكُمْ لَحافِظينَ* كِراماً كاتِبينَ* يَعْلَمُونَ مَاتَفْعَلُونَ و بى‏ترديد بر شما نگهبانانى گماشته‏اند* بزرگوارانى نويسنده* كه آنچه را [از خير و شر] انجام مى‏دهيد، مى‏دانند [و ضبط مى‏كنند.] بدون شك خداوند بزرگ قبل از هر كس و بهتر از همه شاهد و ناظر اعمال آدمى است، ولى براى تأكيد و احساس مسؤوليّت بيشتر انسان، مراقبان زيادى بر او گمارده كه يك گروه از آنان همين فرشتگانند. إذْ يَتَلَقَّى الْمُتَلَقِّيانِ عَنِ الْيَمِينِ وَعَنِ الشِّمالِ قَعِيدٌ* مايَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إلّا لَدَيْهِ رَقيبٌ عَتيدٌ [ياد كن‏] دو فرشته‏اى را كه همواره از ناحيه خير و از ناحيه شر، ملازم انسان هستند و همه اعمالش را دريافت كرده و ضبط مى‏كنند.* هيچ سخنى را به‏ زبان نمى‏گويد جز اين كه نزد آن [براى نوشتن و حفظش‏] نگهبانى آماده است. از موسى بن جعفر عليه السلام سؤال شد: دو فرشته‏اى كه مأمور ثبت اعمال انسانند، آيا از اراده و تصميم باطنى او به هنگام گناه يا كار نيك نيز با خبر مى‏شوند؟ حضرت فرمود: آيا بوى چاه فاضلاب و عطر يكى است؟ راوى گفت: نه! امام فرمود: هنگامى كه انسان نيّت كار خوب كند نفسش خوشبو مى‏شود. فرشته‏اى كه در سمت راست است به فرشته سمت چپ مى‏گويد: برخيز كه او اراده كار نيك كرده است. و هنگامى كه آن را انجام داد، زبان آن انسان، قلم فرشته و آب دهانش مركّب او مى‏شود و آن را ثبت مى‏كند. امّا هنگامى كه اراده گناهى مى‏كند نفسش بدبو مى‏شود. فرشته طرف چپ به فرشته سمت راست مى‏گويد: برخيز كه او اراده معصيت كرده. و هنگامى كه آن را انجام مى‏دهد زبانش قلم آن فرشته و آب دهانش مركّب اوست و آن را مى‏نويسد. 👈 ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏3، ص: 200 دعای ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
مجيد (5) 🔴 5- فرشتگان مرگ‏ خداوند عزيز در قرآن مجيد فرموده: اللّهُ يَتَوَفَّى الْأنْفُسَ حينَ مَوْتِها وَ الَّتِى لَمْ تَمُتْ فِى مَنَامِهَا فَيُمْسِكُ الَّتِى قَضَى‏ عَلَيْهَا الْمَوْتَ وَ يُرْسِلُ الْأُخْرَى‏ إِلَى‏ أَجَلٍ مُّسَمًّى إِنَّ فِى ذَ لِكَ لَأَيتٍ لّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ و خداست كه روح [مردم‏] را هنگام مرگشان به طور كامل مى‏گيرد، و روحى‏ را كه [صاحبش‏] نمرده است نيز به هنگام خوابش [مى‏گيرد]، پس روح كسى كه مرگ را بر او حكم كرده نگه مى‏دارد، [و به بدن باز نمى‏گرداند] و ديگر روح را تا سرآمدى معين باز مى‏فرستد؛ مسلماً در اين [واقعيت‏] براى مردمى كه مى‏انديشند، نشانه‏هايى [بر قدرت خدا] ست. در اين آيه توفّى را به خود نسبت داده، و در آيه: قُلْ يَتَوَفّاكُمْ مَلَكُ الْمَوْتِ الَّذى وُكِّلَ بِكُمْ بگو: فرشته مرگ كه بر شما گماشته شده است [روح‏] شما را مى‏گيرد، سپس به سوى پروردگارتان باز گردانده مى‏شويد. توفّى را به ملك الموت نسبت داده و در آيه: حَتّى إذا جاءَ أحَدَكُمُ الْمَوْتُ تَوَفَّتْهُ رُسُلُنا وَهُمْ لايُفَرِّطُونَ و اوست كه بر بندگانش چيره و غالب است، و همواره نگهبانانى [از فرشتگان‏] براى [حفاظتِ‏] شما [از حوادث و بلاها] مى‏فرستد تا هنگامى كه يكى از شما را مرگ در رسد [در اين وقت‏] فرستادگان ما جانش را مى‏گيرند؛ و آنان [در مأموريت خود] كوتاهى نمى‏كنند. توفّى را به ملائكه فرستاده شده نسبت داده است. البتّه مرجع همه اينها يكى است؛ زيرا همان طور كه خوانندگان در محلّش فرا گرفته‏اند همه افعال از آن خداست، و با اين حال اين افعال داراى مراتبى هستند كه نسبت به هر مرتبه‏اى طايفه‏اى از موجودات بر حسب مراتب وجودشان اقدام به انجام آن مى‏كنند. اخبار نيز شاهد وناظر به همين مطلبند: از امام صادق عليه السلام نقل شده است كه فرمود: از ملك الموت پرسيده شد: چگونه در يك لحظه ارواح را قبض مى‏كنى در حالى كه بعضى از آنها در مغرب است و بعضى در مشرق؟ ملك الموت پاسخ داد كه: من اين ارواح را به خود مى‏خوانم و آنها اجابت مى‏كنند. سپس حضرت ادامه داد: و ملك الموت گفت كه: دنيا در ميان دست‏هاى من همچون ظرفى است در ميان دست‏هاى شما، هر آنچه كه مى‏خواهيد از آن مى‏خوريد. و نيز دنيا در پيش من همچون درهمى است نزد شما، هر آن گونه كه مى‏خواهيد آن را به گردش در مى‏آوريد. و نيز آن حضرت در پاسخ كسى كه اين آيات و مرگ ناگهانى عدّه كثير را عجيب مى‏دانست، فرمود: خداوند تبارك و تعالى براى ملك الموت دستيارانى از ملائكه قرار داده است كه آنان ارواح را قبض مى‏كنند، همان گونه كه رئيس نگهبانان براى خود دستيارانى دارد و آنان را براى حوايج مختلف به كار مى‏گيرد. بنابر اين ملائكه، اين اشخاص مختلف را توفّى مى‏كنند و ملك الموت علاوه بر آنهايى كه خود قبض مى‏كند، افرادى را كه ملائكه دستيارش توفّى كرده بودند تحويل مى‏گيرد و خداوند عز و جل نيز آنها را از ملك الموت توفّى مى‏نمايد. 👈 ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏3، ص: 200 دعای ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "در روز " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "در روز " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین(ع) در روز عرفه: 🔹ربِّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، الْمُنْتَجَبِ الْمُصْطَفَى الْمُكَرَّمِ الْمُقَرَّبِ، أَفْضَلَ صَلَوَاتِكَ، وَ بَارِكْ عَلَيْهِ أَتَمَّ بَرَكَاتِكَ، وَ تَرَحَّمْ عَلَيْهِ أَمْتَعَ رَحَمَاتِكَ🔹 🔸پروردگارا! درود فرست بر محمد و آل محمد كه برگزيده و بهترين خلق و گرامى و مقرب نزد توست، بهترين درود و کاملترین برکات خود را نثارش کن و پر بهره ترین رحمت های خود را نصیب او گردان🔸 ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین(ع) در روز عرفه: 🔹ربِّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، صَلاةً زَاكِيَةً لا تَكُونُ صَلاةٌ أَزْكَى مِنْهَا، وَ صَلِّ عَلَيْهِ صَلاةً نَامِيَةً لا تَكُونُ صَلاةٌ أَنْمَى مِنْهَا، وَ صَلِّ عَلَيْهِ صَلاةً رَاضِيَةً لا تَكُونُ صَلاةٌ فَوْقَهَا🔹 🔸پروردگارا درود بر محمد و آل او فرست، درودى فزاينده كه فزاينده تر از آن نباشد و درود بر او فرست درودى پاکیزه كه پاکیزه تر از آن نبود و درود بر او فرست و درودى پسنديده كه از آن برتر درود صورت نبندد🔸 ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین(ع) در روز عرفه: 🔹ربِّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، صَلاةً تُرْضِيهِ وَ تَزِيدُ عَلَى رِضَاهُ، وَ صَلِّ عَلَيْهِ صَلاةً تُرْضِيكَ و تَزِيدُ عَلَى رِضَاكَ لَهُ وَ صَلِّ عَلَيْهِ صَلاةً لا تَرْضَى لَهُ إِلا بِهَا، وَ لا تَرَى غَيْرَهُ لَهَا أَهْلا🔹 🔸پروردگارا! درود بر محمد و آل او فرست، درودى كه او را خشنود گردانى و بيش از رضاى او و درود بر او فرست درودى كه شايسته او دانى و سزاى او، و بيش از آن نيز، درود بر او فرست درودى كه به غير آن راضى نباشى و ديگرى را شايسته آن نبينى🔸 ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴از فراز 50 " " تا پايان فراز 61 " " عليه السلام حضرت بر پيامبر صلى الله عليه وآله و خاندان او عليهم السلام و درود فرستاده است که حاوی مطالب ناب و زیباست و حقا جای تامل و تفکر بسیار دارد ... ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
مختصر برترين درودها رَبِّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، الْمُنْتَجَبِ الْمُصْطَفَى الْمُكَرَّمِ الْمُقَرَّبِ، أَفْضَلَ صَلَوَاتِكَ، وَ بَارِكْ‏عَلَيْهِ أَتَمَّ بَرَكَاتِكَ، وَ تَرَحَّمْ عَلَيْهِ أَمْتَعَ رَحَمَاتِكَ. پروردگار من، بر محمّد و خاندان محمّد كه برگزيده، اختيار شده، گرامى و مقرّب داشته شده‏اند، برترين درودهايت را بفرست و كامل‏ترين بركت‏هايت را بر او روان ساز و با سودمندترين رحمت‏هايت، بر او رحمت فرست. از اين فراز تا پايان فراز 61 ، امام سجاد عليه السلام بر پيامبر صلى الله عليه وآله و خاندان او عليهم السلام درود فرستاده و بعضى از ويژگى‏هاى درودِ برتر، را بيان مى‏دارد. خداوند متعال در آيه 56 سوره احزاب، مؤمنين را به درود و سلام فرستادن بر پيامبر صلى الله عليه وآله دعوت كرده و خود و ملائكه نيز، برترين درودها را بر پيامبر صلى الله عليه وآله فرستاده‏اند. لذا امام سجاد عليه السلام از خداوند مى‏خواهد كه برترين درودها را بر پيامبر صلى الله عليه وآله و خاندان پاكش بفرستد. ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
مختصر درودى كامل بر رسول كامل رَبِّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، صَلَاةً زَاكِيَةً لَا تَكُونُ صَلَاةٌ أَزْكَى مِنْهَا، وَ صَلِّ عَلَيْهِ صَلَاةً نَامِيَةً لَا تَكُونُ صَلَاةٌ أَنْمَى مِنْهَا، وَ صَلِّ عَلَيْهِ صَلَاةً رَاضِيَةً لَا تَكُونُ صَلَاةٌ فَوْقَهَا. پروردگار من، بر محمّد و خاندانش درود فرست، درود پيراسته‏اى كه درودى پيراسته‏تر از آن نباشد. و بر او درود فرست، درود فراوانى كه درودى فراوان‏تر از آن نباشد. و بر او درود فرست، درود خوشنودكننده‏اى كه درودى بالاتر از آن نباشد. از آنجايى كه پيامبرِ اكرم حضرت محمّد صلى الله عليه وآله اشرف، اكمل و والاترين انسانها و خاتم پيامبران است، درودى كه بر او نثار مى‏شود نيز بايد در شأن و مقامِ والاى ايشان باشد. لذا امام عليه السلام از خداوند، درودى را طلب مى‏كند كه والاترين درودهاست و در پيراستگى و كثرت، كامل‏ترين بوده و موجبات خوشنودى كامل پيامبر صلى الله عليه وآله را فراهم نمايد. چرا كه رسول اكرم صلى الله عليه وآله خود فرمودند: «حَيْثُما كُنْتُمْ فَصَلُّوا عَلىَّ فَاِنَّ صَلاتَكُمْ تَبْلُغنى»: «هر جا كه باشيد بر من درود فرستيد زيرا درود شما به من مى‏رسد». (ميزان الحكم 430 /5.). ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
مختصر صف رضا در وجود خداوند رَبِّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، صَلَاةً تُرْضِيهِ وَ تَزِيدُ عَلَى رِضَاهُ، وَ صَلِّ عَلَيْهِ صَلَاةً تُرْضِيكَ و تَزِيدُ عَلَى رِضَاكَ لَهُ وَ صَلِّ عَلَيْهِ صَلَاةً لَا تَرْضَى لَهُ إِلَّا بِهَا، وَ لَا تَرَى غَيْرَهُ لَهَا أَهْلًا. پروردگار من، بر محمّد و خاندانش درود فرست، درودى كه خوشنودش سازد و بر خوشنودى‏اش بيفزايد. و بر او درود فرست، درودى كه تو را خوشنود كند و بر خوشنودى‏ات براى او بيفزايد. و بر او درود فرست، درودى كه براى او جز به آن راضى نشوى و جز او را سزاوار آن نبينى. «رِضَاه»: يكى از صفاتى است كه صاحبان شعور و اراده با آن توصيف مى‏شوند و به عبارتى، وصف صاحبان شعور و اراده است. در مقابل اين صفت، صفت خشم قرار دارد، و هر دو صفتِ وجودى هستند. بايد توجّه داشت كه رضا و خوشنودى، همواره به اوصاف و افعال مربوط مى‏شود. و مردم با اعمال، كردار، اوصاف و گفتارشان موجبات خوشنودىِ رسول خدا صلى الله عليه وآله و نيز پروردگارشان را فراهم مى‏كنند. توجّه به اين نكته لازم است كه رضا به خاطر اينكه بعد از وقوع، چيزى بدان متعلق مى‏شود، در نتيجه با وقوع و حادث شدن آن عمل، حادث مى‏گردد، لذا ممكن نيست آن را صفتى از اوصاف قائم به ذات خدا بدانيم، چون خداى تعالى منزّه هست از اينكه محل حوادث قرار گيرد. پس هر جا رضايت به خداى سبحان نسبت داده شده، بايد بدانيم كه رضا صفت فعل او و قائم به فعل اوست و صفتى است كه از فعل انتزاع مى‏شود. پس رضايت خدا از امرى از امور، عبارت از اين است كه اراده خدا با آن كار سازگار باشد. در نتيجه از آنجا كه اراده خدا به طور كلى دو قسم است، يكى تشريعى و يكى تكوينى، قهراً رضاى او هم دو قسم مى‏شود. رضاى تكوينى و رضاى تشريعى. پس هر امر تكوينى يعنى چيزى كه خدا اراده‏اش كرده و ايجادش نموده، مرضى به رضاى تكوينى خداست، و هر امر تشريعى يعنى دستورات و تكاليف اعتقادى و عملى، مرضى خداست، به رضاى تشريعى او. ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی ◀️ انجام کارها هنگام تمایل دل 🔴 و قَالَ (علیه السلام): إِنَّ لِلْقُلُوبِ شَهْوَةً وَ إِقْبَالًا وَ إِدْبَاراً، فَأْتُوهَا مِنْ قِبَلِ شَهْوَتِهَا وَ إِقْبَالِهَا، فَإِنَّ الْقَلْبَ إِذَا أُكْرِهَ عَمِيَ. دل ها را روى آوردن و پشت كردنى است، پس دل ها را آنگاه به كار واداريد كه خواهشى دارند و روى آوردنى، زيرا اگر دل را به اجبار به كارى وادارى كور مى گردد. 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2