eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
ای مهربان ترین مهربانان @sahife2
اللّهم اغفرلی الذّنوب الّتی تهتک العصم، اللّهم اغفر لی الذّنوب الّتی تنزل النقم، اللّهم اغفرلی الذنوب الّتی تغیّر النّعم، اللّهم اغفرلی الذّنوب الّتی تحبس الدّعاء @sahife
📋 دعای کمیل : اللّهم اغفرلی الذّنوب الّتی تهتک العصم، اللّهم اغفر لی الذّنوب الّتی تنزل النقم، اللّهم اغفرلی الذنوب الّتی تغیّر النّعم، اللّهم اغفرلی الذّنوب الّتی تحبس الدّعاء، اللّهم اغفرلی الذّنوب الّتی تنزل البلاء؛ خدایا بیامرز گناهانی را که پرده های عصمت را می درد(و آبروی انسان را می برد) خدایا بیامرز گناهانی را که بدبختی ها را فرو می ریزد. خدایا ببخش گناهانی را که نعمت ها را تغییر می دهد، خدایا ببخش گناهانی را که دعای انسان را (از اجابت) حبس می کند (و باز می دارد) و خدایا ببخش گناهانی را که بلاها را نازل می کند. --------------------- 🖋 کانال انس با صحیفه سجادیه @sahife2
📋 بارها و بارها این پرسش هم برای خود ما مطرح بوده و هم مردم و جوانان پرسیده اند که چه گناهانی است که گرفتاری و بدبختی را در پی دارد؟ کدام گناهان است که نعمت های انسان را تغییر و باعث سلب نعمت ها می شود؟ چه گناهانی است که مانع استجابت دعاهای انسانها می شود؟ و چه گناهانی باعث نزول بلاهایی چون سیل و زلزله و خشکسالی و...می شود؟ سربسته هم جواب داده ایم که برخی گناهان عامل این بیچارگی ها است. ولی جواب قانع کننده دادن نیاز به مطالعه آثار تمامی گناهان دارد، تا یکی یکی استخراج نشود که چه گناهانی مانع استجابت دعا می شود، و کدام گناه بلاها را نازل می کند... به روایتی از سید ساجدان زین عابدان، علی بن الحسین(علیه السلام) بر خوردم که یکجا به همه این پرسشها پاسخ داده بود، و بر آن شدم که آن را در اختیار خوانندگان عزیز نیز قرار دهیم: 🖋آثار برخی گناهان از زبان امام سجاد(علیه السلام)👇 https://hawzah.net/fa/Magazine/View/89/6938/83716/آثار-برخی-گناهان-از-زبان-امام-سجاد(ع) 🖋 کانال انس با صحیفه سجادیه @sahife2
علامه محمدباقرمجلسی: "این دعا را شب جمعه بخوانید": « الحمدلله من اول الدنيا الی فنائها. و من الاخرة الی بقائها. الحمدلله علی كل نعمة. واستغفرالله من كل ذنب واتوب اليه و هو ارحم الراحمين» @sahife2
📋 به خط خود علامه محمد باقر مجلسی دیده شد که نوشته بود: در یک شب جمعه ای این دعای شریف (که حقیقتا دعایی کوتاه ولی بسیار پر محتوا می باشد) نظر مرا زیاد به خود جلب نمود و آن دعا این بود: «بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله من اول الدنیا الی فنائها و من الآخره الی بقائها الحمدلله علی کل نعمه استغفرالله من کل ذنب و اتوب الیه یا ارحم الراحمین!» پس من در آن شب جمعه این دعا را خواندم. در شب جمعه ی دیگر نیز باز در میان دعاها این دعا بیشتر از همه برایم لذیذ آمد و مشغول به خواندن آن شدم. در حین قرائت این دعا بودم که ناگهان شنیدم هاتفی (ندا دهنده ای) از سقف خانه آواز داد: "اًیّهَا العالِمُ الفاضِلُ! همانا در شب جمعه ی گذشته که این دعا را قرائت کردی هنوز کِرام الکاتبین از نوشتن ثواب آن فارغ نشده اند که بار دیگر شروع به خواندن آن کردی...." پس من فهمیدم که این دعای عجیب چقدر در درگاه الهی آثار و برکات دارد. 📚 قصص العلماء، ص 802 🖋 کانال انس با صحیفه سجادیه @sahife2
هدایت شده از بر پا
مکر الله ☘ما کمتر به این بعد حیات امام هشتم توجه داریم که او مظهر مکر الهی بوده است. و بازوی مکر شیطان که در کنار بازوی زور و تهدید ابزار اصلی شیطنت است را قطع کرده است. من معتقدم سبک امام رضا در مبارزه با مکر طاغوت به جهات متعدد الهام بخش به سبک رهبر و امت ما در مقابله با مکر شیطان بوده است. ☘رهبر انقلاب در دوران ریاست جمهوری اش تحلیلی از مکر طاغوت و مکر الهی امام رضا ارائه میدهد. او در یادداشتی روش مامون را اینطور تحلیل میکند که : 🔸اولا مامون تلاش کرد با بردن امام به دستگاه طاغوت و نزدیکی ظاهری با امام رضا دو برند و تابلوی مهم مبارزه شیعه را از آنها بگیرد یکی مظلومیت و دوم قداست. نزدیکی امام رضا به دستگاه طاغوت ولو به اجبار مامون و در بستر نادانی و سکوت مردم رخ میداد ولی چنین اثری داشت. 🔸او امام را هم کنترل میکرد و یعنی کل شیعه کنترل میشد. 🔸او بین امام و مردم فاصله میانداخت 🔸چه بسا امام مجبور میشد برای توجیه حضورش در دستگاه در مقابل برخی ظلمها سکوت یا توجیه کند. 🔸نشان میداد که مبنای اعتقادی غصب ولایت که شیعه معتقد است کشک است. و اینها دستشان به گوشت نمیرسیده. ☘شبیه این مکر را بازوی مکر شیطان بزرگ در نسبت با ایران داشت. 🔸در اولین تماس با عجله روحانی به اوباما او پشت تریبون رفت و اعلام کرد ایران هم حاضر شد برای دستیابی به مصالح دنیایی با ما وارد معامله شود. این یعنی پرچم مبارزه با شیطان از ایران گرفته میشود و اقتدار و کدخدایی اش در دنیا به رخ کشیده میشود. 🔸مبنای اعتقادی مبارزه با استکبار کشک است. و ایران چه بسا برای پیشرفت معامله همراهی هم میکرد یا مقابل ظلم سکوت میکرد. 🔸بین امام جامعه و امت دوتایی و گسل شدید و شدیدتر میشد. 🔸قدرت ایران که در رهبری مبارزه با ایمان و آرمانگرایی بود سست میشد. ☘رهبری در آن یادداشت درباره روش مکر الهی امام رضا چنین مینویسد: 🔸اولا امام رضا رفتارش را معنا دار کرد. او به همه نشان داد که مخالف رفتن است. لذا دائم در مدینه محفل میگرفت که همه گریه وداع کنند و بفهمند او مجبور شده است. به اجبار طاغوت در بستر سکوت مردم. 🔸او خطوط قرمز گذاشت برای مامون که خواسته های مامون کنترل شود مثل اینکه من در امور حکومتی دخالت نمیکنم و این خودش معنا دار میکرد حضورش را. 🔸از این فرصت استفاده کرد و از لاک تقیه خارج شد و بیان شیعه را به همه کسان رساند اشعار با محتوا از شاعران معروف در تبیین شیعه سروده میشد و پخش میشد اعتقادات شیعه هم در مناظرات پر طمطراق گسترده میشد. 🔸حضورهای مردمی امام هم جدی تر شد. ☘شبیه این داستان در برجام هم رخ داد. 🔸رهبر از روز اول نشان داد که موافق نیست. اولین جمله او این بود با مذاکره موافقم ولی خوشبین نیستم. میخواهم همه تجربه کنند. 🔸کاری کرد که عدم همراهی دشمن را همه کشور درک کنند حتی مردمی که هیچوقت سخنان رهبر را نمیشنیدند و رسانه و حزب الله ناتوان هم نمیتوانست سخن رهبر را به آنها برساند این پیام را درک کردند که آمریکا دشمن است و غیر قابل اعتماد. 🔸او خطوط قرمز گذاشت. اگر عمل به خطوط قرمز میشد که جلوی دشمن را تا جای ممکن میگرفت و اگر هم دولت چانه زنی میکرد و رهبر راضی میشد باز معناداری تصمیم او بیشتر هویدا میشد که او خواسته حقیقی اش چیست و مخالف است و تن داده. 🔸در سایه این معامله ایران در منطقه دست تعرض شیطان را هم قطع کرد و بیش از پیش نشان داد که او محور دشمنی با شیطان است. این همان انعطاف قهرمانان است. 🔸سخنان خود دولت غرب گرا شد بی اعتمادی به آمریکا و یک ناامیدی فراگیر از امید بستن به خارج از خود در مردم شکل گرفت. حالا راه جایگزین رهبر یعنی رجوع به خویشتن را امت درک میکرد. رهبر این نقطه امید را از اول بیان میکرد. ☘رهبری در آن یادداشت میگوید شهادت امام رضا نشان دهنده پیروزی او در مبارزه با مکر طاغوت بود لذا مامون مکار هم رفتار خود را عوض کرد و دست به زور برد مثل پدرش هارون. یعنی استفاده از ابزار دیگر شیطان. این نشان دهنده پیروزی امام در جبهه مکر بود. ☘تهدیدها و تحریمهای جدید آمریکا معنایش این است که ایران در داستان تقابل مکر الهی با مکر شیطان مظهر مکر الله شد و پیروز. و این حقیقتا جشن نیاز دارد. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
ياران امام مهدي چه كساني هستند و چه ويژگيهايي دارند؟ آيا ما ميتوانيم در زمرة آنان قرار بگيريم؟ 🖋 کانال انس با صحیفه سجادیه @sahife2
اهميت دانستن ويژگيهاي ياران امام مهدي به اين جهت است كه: يكم. آگاهي از اين ويژگيها، معياري است كه به كمك آن، ما ميتوانيم خود را محك زده و بدانيم كه آيا ما نيز در زمرة ياران آن حضرت قرار داريم يا خير. دوم. يكي از مهم ترين شرايط ظهور امام مهدي فراهم شدن ياران كارآمد است؛ با فهم اين ويژگيها و تالش در مسير كسب آنها، ميتوانيم يكي از شرايط ظهور را ايجاد كرده و در نتيجه به روز پرشكوه ظهور نزديكتر شويم. 🖋 کانال انس با صحیفه سجادیه @sahife2
بعضي از ويژگيها عبارت است از: 1 .معرفت خداي متعال اساسي ترين ويژگي ياران امام مهدي ،معرفت عميق نسبت به خداوند متعال است. اين معرفت آن چنان استوار است كه نه شبهات در آن خللي ايجاد ميكند و نه ترديدها و شكها در حريمش راه مييابد. امام علي ميفرمايد: «رجال مؤمنون عرفوا اهلل حق معرفته و هم انصارالمهدي في آخرالزمان» ياران مهدي در آخرالزمان كسانياند كه به خداوند آن چنان كه شايسته است، معرفت دارند.۱   2 .ايمان و عمل صالح ثمرة معرفت به خداوند، ايمان به او و عمل صالح است. بنابر اين ياران امام مهدي زندگي مؤمنانه اي دارند و اخلاق و رفتارشان، شايسته و انساني است. براي اهميت اين دو ويژگي همين بس كه خداوند، وقتي ميخواهد كساني را كه در آخرالزمان حكومت عدل جهاني برپا ميدارند معرفي كند، ايمان و عمل صالح آنان را مطرح ميفرمايد: «وعدالله الذين آمنوا منكم و عملوا الصالحات ليستخلفن هم في االرض «خداوند به كساني از شما كه ايمان آورده و كارهاي شايسته انجام داده اند وعده ميدهد كه قطعًا آنان را حكمران روي زمين خواهد كرد…۲   3 .عبادت «ذكر» معرفت و ايمان ريشه دوانده در دل ياران امام مهدي ،آنها را به خضوع در برابر حق تعالي و تالش در مسير بندگي سوق ميدهد. امام صادق عبادت و راز و نياز ياران امام مهدي را اين گونه ترسيم فرموده است: «لهم في الليل اصوات كاصوات الثواكل حزنا من خشية الله »۳ ياران مهدي در دل شب از خشيت خداوند ناله هايي دارند، مانند ناله هاي مادران پسر مرده. پيامبر اكرم ميفرمايد: «آنان در طريق عبوديت اهل جديت و تلاشند.۴   4 .معرفتامام ويژگي ديگر ياران امام مهدي ،بينش عميق آنان نسبت به آن حضرت است. امام سجاد در اين خصوص فرموده: «… القائلين بامامته»۵ « آنان به امامت مهدي اعتقاد (راسخ ) دارند«. اين معرفت ژرف دو ثمره اساسي دارد: عشق ورزي به ساحت مقدس امام مهدي و اطاعت بي چون و چرا از او (محبت و اطاعت)   5 .محبت ، دلهاي ياران امام مهدي سرشار از محبت به آن حضرت است، به گونهاي كه در آوردگاه رزم، او را مانند نگيني در بر ميگيرند و جان خود را سپر باليش ميكنند. امام صادق ميفرمايد: « ّ يحفون به و يقونه بانفسهم في العرب ۶[« ياران مهدي] در ميدان رزم گردش ميچرخند و با جان خود از او محافظت ميكنند.   6 .اطاعت ، مقدم داشتن خواست حضرت بر خواست خود، از ديگر شاخصه هاي ياوران امام مهدي است. امام صادق در اين خصوص فرمودند: «هم اطوع له من االمة لسيدها ۷ اطاعت آنان از مهدي از فرمانبرداري كنيز در برابر مواليش بيشتر است. ياران امام در برابر قرائت آن حضرت، از خود قرائتي ندارند و هيچ گاه به بهانة نوانديشي و روشن بيني، از امام خود سبقت نميگيرند.   7 .شهادت طلبي،  از امام صادق روايت شده است: »… و يتمنون ان يقتلوا في سبيل الله۸ « ياران مهدي آرزو ميكنند كه در راه خدا به شهادت برسند.   8 .وسعت نگاه ، قيام امام مهدي از نظر جغرافيايي، گستردهترين جنبشها است؛ چرا كه حكومت عدل آن حضرت جهاني بوده و همة زمين را در بر خواهد گرفت. براي پي ريزي حكومتي با اين وسعت و عظمت، ياران آن حضرت بايد ويژگيهاي مناسب با اين كار بزرگ داشته باشند.اگر امام مهدي ميخواهد جهاني را به معنويت و رشد برساند، ياران حضرت نيز ايدههايي بزرگ، نگاهي جهاني و طرح و برنامه هايي فراگير خواهند داشت.   9 .جهاد و مقاومت،  در مسير گسترش فضيلت و عدالت در پهنة گيتي، هدايت گريزان و عدالت ستيزان فراواني وجود دارند كه سد راه امام شده و در برابرش صف خواهند كشيد. بنابراين ياران و همراهان آن حضرت، اهل جهاد و مقاومت در راه خدا هستند.امام علي در تفسير آية «يجاهدون في سبيل الله » ۹ و فرمود : هم اصحاب القائم ۱۰ ؛ فرمود: « آنان ياران امام قائماند.   10 .شجاعت ، اگر جهاد و مبارزه، جهاني و فراگير است، پس ياران امام مهدي شجاعت و جسارتي در خور و عزمهايي پوالدين دارند. امام سجاد ميفرمايد: « دلهاي ياران مهدي چون پارههاي آهن شده است .۱۱ ادامه دارد ...... 🖋 کانال انس با صحیفه سجادیه @sahife2
12 .بردباري، ّ آنان در راه تحقق آرمانهاي جهاني امام مهدی ،مشكالت و مصايب فراواني را به جان ميخرند؛ ولي از سر اخالص و تواضع، عمل خود را هيچ پنداشته و به جهت هجوم سختيها و تحمل مشقتها، بر خداوند منّت نميگذارند: قوم… لم يمنوا علي الله بالصبر«؛12«ياران مهدي كسانياند كه به جهت بردباريشان بر خداوند منّت نميگذارند».   13 .يكدلي، از آنجايي كه هواها و خودخواهيها از ياران امام مهدي رخت بر بسته و به جاي آن، خداخواهي و خداپرستي نشسته است، آنان يك رنگ و يك دلاند: «قلوبهم مجتمعة«.13« ياران مهدي دلهايي متحد دارند».   14 .استواري، توجه به وجود تأييدات الهي در حركت بزرگ ولي عصر ،تأثير شگرفي بر روان ياران آن حضرت بر جاي خواهد گذاشت و مالمتها و سرزنشهاي كوته بينان و عافيتطلبان در عزمشان خللي نخواهد افكند: امام علي در تفسير آيه «يا ايها الذين آمنوا من يرتد منكم عن دينه فسوف يأتي اهلل بقوم يحبهم و يحبونه… و اليخافون لومة الئم…»14 فرمود: «هم اصحاب القائم»؛15« آنان ياران امام قائم هستند»   15 .ستم ستيزي، از جمله آرمانهاي حضرت، ظلم ستيزي است و كساني خواهند توانست همراه او براي قطع ريشههاي ستم و بي عدالتي گام بردارند و در اين مسير استوار بمانند كه خود نيز از ظلم، گريزان باشند و خويشتن را از جور و ستم پيراسته سازند. در دعاي ندبه آمده است: « ّ اين المعد لقطع دابر الظلمه» «كجا است مهيا شده براي ريشه كن نمودن نسل ستمگران»   16 .احياي سنن ،از ديگر رسالتهاي حضرت مهدي ،احياي فريضه ها و سنتهاي الهي است؛ ياران او نيز نسبت به اين امر، بايد اهتمام كامل داشته باشند:« ّ اين المدخر التجديد الفرائض و السنن»؛ «كجاست، آن ذخيرهاي كه فريضهها و سنتها را احيا ميكند؟»   17 .احياي قرآن، آن حضرت قرآن را از غربت به در ميآورد و ُ گردهاي نشسته بر رخش را ميزدايد. ياران او نيز نه تنها اهل قرائت قرآناند؛ بلكه آن را در اعماق جانشان جريان بخشيده و با آن زندگي ميكنند: امام علي ميفرمايد: «يجلي بالتنزيل بصائرهم و يرمي بالتفسير في مسامعهم«؛16« با قرآن ديدگانشان نوراني ميشود و تفسير آن در گوش جانشان جا ميگيرد.   18 .عصيان ستيزي ،ياران حضرت حقيقتًا از آلودگيهاي مختلف پاك هستند. آنها با قول و عمل خويش، با بديها مبارزه ميكنند. امر به معروف و نهي از منكر، يكي از ويژگيهاست كه قرآن براي مؤمنان واقعي بر شمرده است. «اين مبيد أهل الفسوق و الطغيان و العصيان؛ كجاست آن بنيان كن اصحاب فسق و عصيان و طغيان؟»   19 .عزتمندي آن حضرت ميآيد تا عزت واقعي مؤمنان را در ظاهر، نمايان سازد و بي مايگي و بي پايگي برتري ظاهري جبهة طاغوت را برمال كند. كساني خواهند توانست با او در پيمودن اين مسير همراه و هم گام باشند كه به عزت واقعي پارسايان، با تمام وجود اعتقاد داشته باشند و باطل را ذليل و زبون بدانند: « ّ أين معز ّ االولياء و مذل األعداء؛ كجاست عزت بخش دوستان و خواركنندة دشمنان؟» 🖋 کانال انس با صحیفه سجادیه @sahife2
بشارتها 1 .جوانان از فطرتهايي پاك و بي آاليش برخوردار ّقات و وابستگيها، در اعماق جانشان بوده و تعل ريشه ندوانده است؛ از اين رو بيشترين ياران آن حضرت را تشكيل خواهند داد. البته جوان بودن ياران امام، لطمهاي به جايگاه پيران با ايمان نزده و بر عدم همراهي ايشان گواهي نميدهد. 2 .بر اساس برخي روايات، بانوان نيز در ميان اصحاب ويژة آن حضرت، حضور چشم گيري دارند و اين، نويد شوق انگيز و شعف آوري براي تمامي بانوان مهدي ياور است تا كمر همت بسته و براي پيوستن بر اين جمع پربركت تمام توان خود را به كار گيرند: «قال باقر :يجيء - واهلل- ثالث ً مأة و بضعة عشر رجال ً فيهم خمسون أمرأة يجتمعون بمكة؛ علي غير ميعاد»17« به خدا سوگند سيصد و چند نفر كه پنجاه تن از بانوان نيز در ميانشان حضور دارند، بدون هيچ قرار قبلي، در مكه گرد هم جمع خواهند شد» پس ياوران مهدي به حق از صفاتي عالي و كماالتي واال برخوردارند و پيوستن به اين مجموعة با فضيلت، براي همگان امكان پذير است؛ زيرا دليل معتبري در دست نداريم كه ياران امام مهدي افرادي معين- با نام و مشخصات خاص- هستند. نابراين هر كس ميتوان با طرح اين احتمال كه شايد من يكي از ياران ويژة حضرت مهدي باشم، انگيزههاي دروني خود را تقويت كند و با تالش فراوان، به جرگه ياران ويژه حضرت نائل آيد. از طرفي اگر همت پيوستن به جمع ياران ويژة حضرت را نداشته باشيم؛ ميتوانيم جزو خيل عظيم همراهان حضرت و لشگر همگاني آن عزيز قرار گيريم. آري بايد بكوشيم تا جايي كه ممكن است در اين مسير گام برداريم و البته نبايد نااميد بود چرا كه هركس به مقدار توان و تالش خويش درجاتي از ياران امام را خواهد داشت.18 @sahife2
پی نوشت ها: 1 -منتخب االثر، ص611؛ بحاراالنوار، ج57 ، ص229 . 2 -نور، 55 . 3 -يوم الخالص، ص224 . 4 -بحاراالنوار، ج36 ،ص207 . 5 -منتخب االثر، ص244؛ بحاراالنوار، ج36 ، ص386 . 6 -بحاراالنوار، ج52 ،ص308 . 7 -بحاراالنوار، ج52 ،ص308 . 8 -همان. 9 -مائده، 54 . 10 -منتخب االثر، ص475. 11 -بحاراالنوار؛ ج52 ،ص316 . 12 -امام علي (ع) شرح نهج البالغه، ابي الحديد؛ ج9 ،ص129 . 13 -امام علي (ع) يوم االخالص، ص226 . 14 -مائده، 54 . 15 -منتخب االثر، ص475 . 16 -بحاراالنوار، ج29 ،ص615 . 17 -بحاراالنوار، ج52 ،ص223 . 18 -براي اطالع بيشتر از صفات ياران حضرت مهدي (عج)، ر.ك: »نصرت اهلل آيتي، مقاله مهدي ياوران، فصلنامه انتظار، سال دوم، شمارة3 ،بهار 1381 🖋 کانال انس با صحیفه سجادیه @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه ی برنامه ی روزانه ی ختم صحیفه سجادیه دعای سیدالساجدین (ع ) در هنگام حزن: 🔹إلَهِى أَصْبَحْتُ وَ أَمْسَيْتُ عَبْدا دَاخِرا لَكَ، لا أَمْلِكُ لِنَفْسِى نَفْعا وَ لا ضَرّا إِلا بِكَ، أَشْهَدُ بِذَلِكَ عَلَى نَفْسِى، وَ أَعْتَرِفُ بِضَعْفِ قُوَّتِى وَ قِلَّةِ حِيلَتِى، فَأَنْجِزْ لِى مَا وَعَدْتَنِى، وَ تَمِّمْ لِى مَا آتَيْتَنِى، فَإِنِّى عَبْدُكَ الْمِسْكِينُ الْمُسْتَكِينُ الضَّعِيفُ الضَّرِيرُ الْحَقِيرُ الْمَهِينُ الْفَقِيرُ الْخَائِفُ الْمُسْتَجِيرُ🔹 🔸اى خداى من! پيوسته من بنده ذليل تو بوده ام، نه بر سود خويش قدرت دارم و نه بر زيان خود مگر به يارى تو. من به ناتوانى خود اقرار مى كنم و به زبونى و بيچارگى خود اعتراف دارم، پس به آنچه وعده دادى عطا فرما و آنچه عطا كرده اى كامل كن، كه من بنده تو ام، بيچاره نيازمند و ناتوان و رنجور و خوار و زبون و تهيدست و ترسان ،پناه به تو آورده🔸 🖋 کانال انس با صحیفه سجادیه @sahife2
صحیفه سجادیه دعای سیدالساجدین (ع ) در هنگام حزن: 🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ لا تَجْعَلْنِى نَاسِيا لِذِكْرِكَ فِيمَا أَوْلَيْتَنِى، وَ لا غَافِلا لِإِحْسَانِكَ فِيمَا أَبْلَيْتَنِى، وَ لا آيِسا مِنْ إِجَابَتِكَ لِى وَ إِنْ أَبْطَأَتْ عَنِّى، فِى سَرَّاءَ كُنْتُ أَوْ ضَرَّاءَ، أَوْ شِدَّةٍ أَوْ رَخَاءٍ، أَوْ عَافِيَةٍ أَوْ بَلاءٍ، أَوْ بُؤْسٍ أَوْ نَعْمَاءَ، أَوْ جِدَةٍ أَوْ لَأْوَاءَ، أَوْ فَقْرٍ أَوْ غِنًى🔹 🔸خدايا درود بر محمد و آل او فرست، و به سبب نعمت هايى كه عطا كرده اى، از ياد خود فراموشيم مده و به علت آن چه احسان كرده اى مرا غافل مگردان، در همه حال، خوشى يا ناخوشى، سختى يا آسايش، عافيت يا بلاء، بد حالى يا نعمت، توانگرى يا تنگدستى، درويشى و بى نيازى. اجابت دعاى مرا هر چند به تاءخير اندازى، باز مرا نوميد مساز🔸 🖋 کانال انس با @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الهی وَ لَا تَجْعَلْنِی نَاسِیاً لِذِکرِک فِیمَا أَوْلَیتَنِی شرح آیت الله 📱b2n.ir/54784 🖋 کانال انس با @sahife2
🌸در هیچ حالتی دست از گدایی برندار! آیت الله فاطمی نیا « می گویم دعا بخوان! می گوید: این همه دعا کردیم چه شد؟ وَ لَا آیساً مِنْ إِجَابَتِک لِی وَ إِنْ أَبْطَأَتْ عَنِّی؛ خدایا مرا از اجابتت ناامید نکن اگر چه به تاخیر بیفتد. امام سجاد علیه السلام این را به ما یاد می دهد بعضی وقتها دعا به تاخیر می افتد، گاهی صلاح در تاخیر افتادن است. اگر تاخیر افتاد نگو نمی دهد!  گفتم آشیخ محمد بهاری فرمود در هیچ حالی دست از گدایی برندارید؛ اینها اولیای خدا بوده اند و صحیفه و قرآن خوانده اند، این جمله را این جاها یاد گرفته اند: فِی سَرَّاءَ کنْتُ أَوْ ضَرَّاءَ، أَوْ شِدَّةٍ أَوْ رَخَاءٍ، أَوْ عَافِیةٍ أَوْ بَلَاءٍ، أَوْ بُؤْسٍ أَوْ نَعْمَاءَ، أَوْ جِدَةٍ أَوْ لَأْوَاءَ، أَوْ فَقْرٍ أَوْ غِنًی؛ در خیر بودن یا اگر حالت خوب بود یا در سختی و گرفتاری بودی، دعا را فراموش نکن، در شدت و گرفتاری، در نعمت بودی، یا در فقر و تنگدستی یا در غنا بودی. خدایا کمک کن دعا را فراموش نکنم.» 🖋 کانال انس با صحیفه سجادیه @sahife2
🌘نماز آیات را چگونه باید خواند؟ @sahife2
امروز خسوف میشه نماز آیات یادتون نره دوستان @sahife2
🌸شرح دعای بیست و یکم صحیفه سجادیه بند 8 استاد فاطمی نیا👇 « اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ لَا تَجْعَلْنِی نَاسِیاً لِذِکرِک فِیمَا أَوْلَیتَنِی؛ مردم طوری بار آمده اند که کلمه ذکر را به این می دانند که یک تسبیحی بیاویم و چیزهایی بگوییم، نه عزیزم این بخشی از ذکر است؛ ذکر یعنی یادکردن. خدایا بر پیغمبر و آلش درود بفرست و مرا برای ذکرت فراموش کار قرار نده، یادت را از من نگیر در موردی که به من احسان کردی. أَوْلَیتَنِی یعنی نیکی به کسی کردن. وَ لَا غَافِلًا لِإِحْسَانِک فِیمَا أَبْلَیتَنِی؛ خدایا مرا طوری قرار بده که غافل نباشم از احسان های تو؛ خدا این قدر به ما احسان کرده اما مختصری که ناراحتی به ما برسد همه چیز را فراموش می کنیم. اجمالا نعمت ها را مرور کنید و ببینید خدا چقدر به ما نعمت داده نمی توانیم بشماریم. أَبْلَیتَنِی یعنی امتحان کردن البته نه به معنایی که معلم از بچه امتحان می گیرد بلکه به معنی تمرین دادن است، یک وقت می خواهند ما را به شکر و صبر تمرین دهند.  وَ لَا آیساً مِنْ إِجَابَتِک لِی وَ إِنْ أَبْطَأَتْ عَنِّی؛ دعا همیشه مفید است یک وقت هست که با کسالت دعا کنید مفید هست اما یک وقتی هست دعا به دلتان می افتد به قول عامه مردم به دلتان برات می شود، خیلی این را غنیمت بدانید. یک وقت می بینید بی مقدمه انسان دعایی را شروع کرد، در روایت دارد اینها یک چیزی می شود و الهام خداست. 🖋 کانال انس با صحیفه سجادیه @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر به فکر و یاد امام زمان(عج) باشیم، او هم به یاد ماست، وقتی شما دغدغه و دلهره برای امام زمان(عج) دارید، او هم برای شما دغدغه زیاد خواهد داشت. به جای غم دنیا غم امام زمان عجل را بخوریم. @sahife2
1_19642228.mp3
4.02M
🎼 سلام ای قرار دل بی قرار ... جمکران بیاد همه هستم @sahife2