eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅🔅🔅 نگاشت17: نکته های تفسیری آیات 18تا 20سوره تکویر ✳️و الصُّبْحِ‌ إِذَا تَنَفَّسَ 18 ۱ - سوگند خداوند به بامداد; زمانى که سپیده صبح در آسمان گسترده مى شود. (و الصبح إذا تنفّس) «تنفّس روز» به معناى توسّع و گسترده شدن آن است. (مفردات راغب) ۲ - سوگند خداوند به سپیده دم; زمانى که نفس تازه کند. (و الصبح إذا تنفّس) از معانى «تنفّس» وارد ساختن نفس به درون و خارج ساختن آن است (مصباح). نفس تازه کردن صبح، کنایه از رفع موانع نور خورشید است; به گونه اى که گویا روز از حبس شب رها شده و در هواى آزاد نفس مى کشد. ۳ - هنگام دمیدن صبح، لحظه اى جالب و رضایت بخش (و الصبح إذا تنفّس) سوگند خداوند، حاکى از عظمت چیزى است که به آن یاد مى شود. عظمت صبحدم در رابطه با انسان ها، فرحناک و به کام بودن آن است. ۴ - تحوّل روز به شب و شب به روز، تحوّلى بزرگ در نظام جهان (و الّیل إذا عسعس . و الصبح إذا تنفّس) 🔅🔅🔅 ✳️إنَّهُ‌ لَقَوْلُ‌ رَسُولٍ‌ کَرِيمٍ 19 ۱ - قرآن، کلام خداوند است. (إنّه لقول رسول) عنوان «رسول» گویاى آن است که او ابلاغ کننده قول است; نه گوینده آن. ۲ - خداوند براى ابلاغ قرآن، فرستاده اى را به سوى پیامبر(ص) گسیل داشت. (إنّه لقول رسول) ضمیر «إنّه» - به قرینه سیاق آیات - به قرآن برمى گردد. مراد از «رسول» - به قرینه مقابله این آیه با جمله «و ما هو بقول شیطان» در آیات بعد - مأمور ابلاغ قرآن به پیامبر(ص) است که در بعضى از سوره ها، جبرئیل عهده دار این وظیفه معرفى شده است. ۳ - فرستاده خداوند براى ابلاغ قرآن به پیامبر(ص)، واجد تمام کمالاتى است که براى پیام رسان ضرورى است. (رسول کریم) هر چیز که در زمینه مربوط به خود، والا مرتبه باشد با وصف «کَرَم» توصیف مى شود. (مفردات راغب) ۴ - جبرئیل، داراى ویژگى ها و رفتارى پسندیده و فرستاده اى بزرگوار براى ابلاغ قرآن (رسول کریم) «کرم» واژه اى است که در مورد زیبایى هاى والا و کارهاى پسندیده کاربرد دارد. (مفردات راغب) ۵ - خداوند، در تأکید بر مأموریت جبرئیل در ابلاغ قرآن به پیامبر(ص)، به ستارگان و شب و سپیده دم سوگند یاد کرده است. (فلاأُقسم بالخنّس ... و الّیل ... و الصبح ... إنّه لقول رسول کریم) ۶ - ارتباط پیامبر(ص) با فرشته وحى (إنّه لقول رسول کریم) ۷ - نزول قرآن، به صورت گفتار بوده است. (إنّه لقول) 🔅🔅🔅 ✳️ذي‌ قُوَّةٍ عِنْدَ ذِي‌ الْعَرْشِ‌ مَکِينٍ‌ 20 ۱ - جبرئیل، فرشته اى نیرومند و پرقدرت (ذى قوّة) نکره بودن «قوّة»، بر عظمت آن دلالت دارد. ۲ - جبرئیل، به دور از هرگونه نقص و ناتوانى در ابلاغ پیام خداوند به پیامبر(ص) (ذى قوّة) مراد از «قوّة» ممکن است نیروى لازم براى انجام رسالت باشد. در این صورت به معناى فراموش کار نبودن و توانمندى جبرئیل بر دریافت کامل قرآن و حفاظت از آن، تا مرحله رساندن به پیامبر(ص) است. ۳ - جبرئیل، نزد خداوند، داراى قدر و منزلتى والا است. (عند ذى العرش مکین) «مکین»، به معناى جا افتاده و داراى قدر و منزلت است. (مفردات راغب) ۴ - عرش (جهان هستى)، مملوک و در اختیار خداوند است. (ذى العرش) «عرش»; یعنى، تخت فرمانروایى (مقاییس اللغة). مالکیت عرش، کنایه از سلطه بر اداره و تدبیر نظام عالم است. ۵ - سلطه خداوند بر عرش، پشتوانه اقتدار جبرئیل (ذى قوّة عند ذى العرش مکین) وصف «ذى العرش»، مى تواند این نکته را برجسته سازد که منزلت والاى جبرئیل، نزد کسى که عرش مقهور او است، اتصاف او را به «ذى قوّة» تضمین مى کند. 👈🏾ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸زیارت آسمان🔸 زندگی اجازه نداده انسانها سالی یک بار هم به نگاه کنند. یکی از محرومیت‌هایی که ایجاد کرده، محروم شدن از نعمت بزرگ دیدار ستارگان است. اگر انسان ماهی یک شب برود در روستا تا بتواند آسمان را ببیند و زیارت کند، مثل زیارت یک امامزاده برایش سازنده است. ندیدن آسمان، خیلی مضر است. کسانی که یک جایی دارند که از شهر بیرون بروند و یک شب آسمان را ببینند، این کار را بکنند. دیدن آسمان خیلی مهم است. می‌ارزد که انسان و از شهر بیرون برود، تا یک شب آسمان را نگاه کند. بگوید امشب می‌خواهم زیر آسمان بخوابم. یک نگاه به آسمان برای انسان کافی است که بداند این چیزهایی که برای خودش برداشته، باعث خجالت است. آسمان را گذاشته اند برای صفر کردن . انسان یک نگاهی به آسمان بکند، را می گیرد! برای نجات انسان از تعلقات، یک نگاه معنادار به آسمان بس است.
📚 کتاب: دل به دل راه داره 🔹 مهارت‌های مدیریت ازدواج ✏️ نویسنده: حجت الاسلام والمسلمین قرائتی 📝 ناشر: مهرستان
💠 برای ما سخت است 🔹 ای امام زمان! برای ما خیلی سخت است که در این جهان، در این طبیعت بی پایان که متعلّق به صالحان است، متعلّق به بندگان خداست، دشمنان خدا را ببینیم، آثار وجود دشمنان خدا را لمس بکنیم، اما تو را نبينيم و فيض حضور تو را درک نکنیم. مقام معظم رهبری؛ ۱۳۵۹/۴/۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا من علیه یتوکل المتوکلون 🔹روایتی ناشنیده از نجات کردستان عراق توسط حاج قاسم سلیمانی
🔰 شماره‌ی دویست‌وهفتاد و دوّم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «سیلی به دشمن در آن سوی مرز» منتشر شد. 🔻 سخن هفته‌ی این شمارۀ نشریه‌ی‌ خط‌حزب‌الله تحت عنوان «آمریکایِ بدون روتوش» نگاهی دارد به حقیقت «آرمانشهر غربزده‌ها» براساس بیانات رهبر انقلاب. 🔻 همچنین خط‌حزب‌الله در این شماره گزارشی از روند برنامه موشکی ایران به مناسبت رزمایش پیامبر اعظم ۱۵ با عنوان «سیلی به دشمن در آن سوی مرز» ارائه می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این برش از مناظره صادق زیباکلام و خسرو معتضد درباره رضاخان خلاصه بیشتر منازعات تاریخی روزگار ماست 🔺 ببینید چه کسی با سند و منبع معتبر حرف می‌زند و چه کسی با سیاسی‌بازی و حرف‌های عوام‌پسندانه به دنبال ماهیگیری از آب گل‌آلود است...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_487032027.mp3
24.1M
🔈 📣 جلسه سوم * خاستگاه قانون جذب * نقد تعریف کائنات در قانون جذب * تحریف تعالی از منظر قانون جذب * قانون تنازع بقا فلسفه سیاسی اجتماعی طرفداران قانون جذب * دروغ‌های قانون جذب * اصلاحیه‌ای برای قانون جذب * ترفند رسانه در تعریف موفقیت قانون جذبی * موفقیت از منظر قرآن * حضرت ابراهیم(ع) نماد شاخص موفقیت * شاه کلید قانون جذبه * رزق با قانون جذب عوض نمی شود! * برگشت رزق با قانون جذبه * خواسته‌های دنیوی با نگاه ابراهیمی * مصادیق قانون جذبه در قرآن * رابطه قانون جذبه و امام حسین(ع) 📅 1399/06/30 ⏰ مدت زمان: ۵۸:۲۶
با همه لحن خوش آواییم .mp3
1.53M
🍃با همه لحن خوش آواییم 🍃در به در کوچه تنهاییم 🎤مرحوم آغاسی 💔 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چرا درد و بیماری را احساس نمیکنیم؟! ⏰1:53 (شاگرد آیت الله حسن زاده آملی ┈•✾•🍃🌺🍃•✾•┈
✧✦•﷽‌ ✧✦• (۱۰) اهل بیت علیهم السلام فرزندانشان را به حفظ خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها وا می‌داشتند، آن سان که آنان را به حفظ قرآن وا می‌داشتند. 📚المراجعات، سید شرف الدین ، ص ۳۹۲ ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
حقیقت ناب
#چشمه_حکمت #تفسیر_قرآن #تفسیر_سوره_تکویر #سوره_تکویر #تکویر 🔅🔅🔅 نگاشت17: نکته های تفسیری آیات 1
🔅🔅🔅 نگاشت18: نکته های تفسیری آیات 21و22 سوره تکویر ✳️مطَاعٍ‌ ثَمَ‌ أَمِينٍ 21 ۱ - فرمان هاى جبرئیل، تخلف ناپذیر است و کسى از اطاعت او سرپیچى نمى کند. (مطاع) ۲ - جبرئیل در ابلاغ قرآن به پیامبر(ص)، تنها نبود و مأمورانى فرمان پذیر در اختیار داشت. (لقول رسول ... مطاع) ۳ - هر آنچه در سیطره عرش خداوند است (تمام هستى)، به فرمان جبرئیل گردن مى نهد. (عند ذى العرش مکین . مطاع) مقید نشدن «مطاع» به طائفه اى خاص و نیز توصیف خداوند به «ذى العرش» در بیان جایگاه ویژه جبرئیل نزد او، گویاى آن است که فرمان روایى جبرئیل بر تمام عرشیان و در نتیجه تمام هستى، فراگیر است. ۴ - جبرئیل در پیشگاه خداوند، فرشته اى امین و به دور از خیانت در انجام دادن رسالت هاى خویش (ثَمّ أمین) 🔹 «ثَمَّ» اسمى است که براى اشاره به مکان دور یا با عظمت به کار مى رود. و در آیه شریفه، اشاره به مکانى است که «عند ذى العرش» بر آن دلالت داشت. ۵ - جبرئیل در ابلاغ قرآن به پیامبر(ص)، امانت دارى قابل اعتماد و به دور از هرگونه دخل و تصرف در آن بود. (إنّه لقول رسول ... أمین) ۶ - قرآن در مرحله نزول بر پیامبر(ص)، از هرگونه تحریف، افزودن و کاستن مصون بوده است. (إنّه لقول رسول ... ثَمّ أمین) ۷ - توجّه به شرافت جبرئیل و نیرومندى، منزلت الهى، فرمان روایى بى چون و چرا و امانت دارى او، زمینه ساز باور به سلامت قرآن در مرحله نزول و ابلاغ به پیامبر(ص) (إنّه لقول رسول کریم . ذى قوّة عند ذى العرش مکین . مطاع ثَمّ أمین) 🔅🔅🔅 ✳️و مَا صَاحِبُکُمْ‌ بِمَجْنُونٍ‌ 22 ۱ - برخى از مردم عصر بعثت، پیامبر(ص) را دیوانه شمرده و او را به تدوین قرآن براساس اختلالات عقلى، متهم مى کردند. (و ما صاحبکم بمجنون) ۲ - نسبت دیوانگى به پیامبر(ص)، نسبتى ناروا و مردود است. (و ما صاحبکم بمجنون) ۳ - آشنایى مردم عصر بعثت با سوابق پیامبر(ص) و معاشرت آن حضرت با آنان (و ما صاحبکم) ۴ - مشاهده کمال عقلانى پیامبر(ص) از سوى معاشران آن حضرت، دلیلى کافى بر مردود بودن ادعاى جنون درباره او است. (و ما صاحبکم بمجنون) 🔹 عنوان «صاحبکم» گویاى مردود بودن اتهام جنون است; زیرا مصاحبت روز مرّه کسانى که به پیامبر(ص) تهمت جنون مى زدند، با آن حضرت، مایه شناخت وضعیت فکرى آن بزرگوار بوده و دستاویزى براى نسبت جنون باقى نمى گذارد. ۵ - مرحله دریافت قرآن، همانند مرحله نزول آن، مصون از خطا و تحریف است. (إنّه لقول رسول ... و ما صاحبکم بمجنون) ۶ - سلامت عقلانى پیامبر(ص)، ضامن دریافت صحیح قرآن از فرشته وحى و مصونیت مرحله دریافت از خطا و تحریف (و ما صاحبکم بمجنون) 7 - جنون آمیز خواندن رفتار و گفتار پیامبر(ص)، از شیوه هاى مبارزه مخالفان با آن حضرت در صدراسلام (و ما صاحبکم بمجنون) 👈🏾ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞ورشکسته‌ترین پدر و مادرها 🔰آیت الله مظاهری حفظه الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عمو یدالله ... مردی مجاهد که در تمام عملیات های دفاع مقدس بودند،جانباز هستند و گمنام..... خدا حفظش کند🙏🏻
✳️کسب روزی حلال، همان اطاعت از خداوند است 💠 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله) : 🔹 در مورد نکوهش افرادی که برداشت نا صحیح از آیۀ ﴿ومَن يَتَّقِ اللهَ يَجعَل لَهُ مَخرَجاً ٭ ويَرزُقهُ مِن حَيثُ لا يَحتَسِبُ )داشتند، مرقوم داشته اند: 🔷 امام صادق (سلام الله علیه) مي‌فرمايد: چون این آيهٴ فرود آمد، گروهي از اصحاب رسول خدا(صلوات الله علیه) با برداشتي نادرست از آيه، از كار دست كشيده، به عبادت و دعا پرداختند. چون اين خبر به پيامبر(صلوات الله علیه) رسيد آن حضرت فرمود: من دشمن دارم كسي را كه دهانش را به دعا بگشايد و بگويد: روزيم ده؛ ولي كار و کسب را رها كند 🔹 مفاتیح الحیاه حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله)
📌 همکاری علی(ع) با فاطمه(س) در منزل هم عبادت بود و هم تلاشی برای پایداری زندگی عاشقانه عشق امیرمؤمنان (ع) به همسرش حضرت (س) چنان بود که در بیشتر کارهای منزل نیز او را یاری می کرد. چنانکه فرمود: «هرگز فاطمه(س) را به کاری مجبور نکردم.» امیرمؤمنان علی(ع)، افزون بر کارهای بیرون، گاهی از امام (ع) و امام (ع) نگهداری میکرد تا همسرش کارها را انجام دهد. آن حضرت، گاهی خانه را می زد و در حالیکه همسرش می پخت، پاک می کرد. گاهی نیز با کمک همسرش، سنگ آسیاب را می چرخاند و تهیه میکرد و وقتی رسول الله(ص) بر آنان وارد گردید، فرمود چه کسی خسته تر است، امام فرمود: فاطمه(س) طبق گزارش های تاریخی، از حضرت فاطمه(س) در دوران بیماری نیز از کارهای ارزنده امیرمؤمنان علی(ع) است. 📚ابن سعد، الطبقات الكبرى، ج8، ص21. 📚اربلّی، کشف الغمه في معرفة الأئمه، ج1، ص363. 📚طبرانی، الدعاء، ص90. 📚کلینی، الکافی، ج5، ص86، ح1. 📚شعیری، جامع الاخبار، ص102. 📚ابن جبرئیل، الفضائل، ص112. 📚شیخ مفید، الامالی، ص281.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 🔶 مشکلات و مسائل جنسی نوجوانان 🔹 قسمت دوم 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️پاسخ حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی به شبهات و افترائات مولوی محمد عثمان (امام جمعه خاش) و دعوت به مناظره...
💢۱۰ بیماری اینترنتی که همگی در معرضش هستیم! ✍️-اعتیاد به اینترنت 👈این بیماری به این علت در این فهرست شمارة یک شده است که واقعاً بسیار جدّی است و در بعضی موارد کشنده بوده است. ماهیت اعتیاد بسیار فراگیر است. هنگامی که صحبت از اینترنت باشد، این اعتیاد می تواند به چیزهای زیادی پیدا شود. از تایپ کردن گرفته تا بازدید از اتاق های گپ زنی، خرید برخط یا بازی های چند نفره. ⛔️اعتیاد به اینترنت آنقدر جدّی و واقعی است که مراکز بازپروری برای آن به وجود آمده است. به طور مثال، بر اساس مقاله ای که در نیویورک تایمز منتشر گردیده، مراکز بازپروری معتادان اینترنت در کرة جنوبی با استفاده از مدّرسان نظامی به معتادان تمرین های بدنی نسبتاً شدید شبیه تمرین های نظامی می دهند، نشست های گروهی با مشاور برگزار می کنند و کارگاه های روان درمانی برای معتادان ترتیب می دهند. مسئله اعتیاد به اینترنت در کره جنوبی در سال های اخیر به صورت یک مسئله ملّی در آمده و میزان مرگ و میر ناشی از خستگی و از پا افتادگی پس از انجام بازی های برخط روز به روز در حال افزایش است. 💢مشاهده ادامه مطلب: 👇👇👇 https://www.balagh.ir/content/8345
💠 سلسله پوسترهای 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران) 🔰 شماره 1