فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این برش از مناظره صادق زیباکلام و خسرو معتضد درباره رضاخان خلاصه بیشتر منازعات تاریخی روزگار ماست
🔺 ببینید چه کسی با سند و منبع معتبر حرف میزند و چه کسی با سیاسیبازی و حرفهای عوامپسندانه به دنبال ماهیگیری از آب گلآلود است...
1_487032027.mp3
24.1M
🔈 #قانون_جذب_قانون_جذبه
📣 جلسه سوم
* خاستگاه قانون جذب
* نقد تعریف کائنات در قانون جذب
* تحریف تعالی از منظر قانون جذب
* قانون تنازع بقا فلسفه سیاسی اجتماعی طرفداران قانون جذب
* دروغهای قانون جذب
* اصلاحیهای برای قانون جذب
* ترفند رسانه در تعریف موفقیت قانون جذبی
* موفقیت از منظر قرآن
* حضرت ابراهیم(ع) نماد شاخص موفقیت
* شاه کلید قانون جذبه
* رزق با قانون جذب عوض نمی شود!
* برگشت رزق با قانون جذبه
* خواستههای دنیوی با نگاه ابراهیمی
* مصادیق قانون جذبه در قرآن
* رابطه قانون جذبه و امام حسین(ع)
📅 1399/06/30
⏰ مدت زمان: ۵۸:۲۶
#موفقیت
#قانون_جذبه
با همه لحن خوش آواییم .mp3
1.53M
🍃با همه لحن خوش آواییم
🍃در به در کوچه تنهاییم
🎤مرحوم آغاسی
💔 #جمعه_های_دلتنگی
🌷 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
⁉️چرا درد و بیماری را احساس نمیکنیم؟!
⏰1:53
#استاد_یزدان_پناه(شاگرد آیت الله حسن زاده آملی ┈•✾•🍃🌺🍃•✾•┈
✧✦•﷽ ✧✦•
#خطبه_فدکیه (۱۰)
اهل بیت علیهم السلام فرزندانشان را به حفظ خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها وا میداشتند، آن سان که آنان را به حفظ قرآن وا میداشتند.
📚المراجعات، سید شرف الدین ، ص ۳۹۲
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
#السلامعلیکیاصاحبالزمان
#المستغاثبکیاصاحبالزمان
الحمدلله رب العالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات
حقیقت ناب
#چشمه_حکمت #تفسیر_قرآن #تفسیر_سوره_تکویر #سوره_تکویر #تکویر 🔅🔅🔅 نگاشت17: نکته های تفسیری آیات 1
#چشمه_حکمت
#تفسیر_قرآن
#تفسیر_سوره_تکویر
#سوره_تکویر #تکویر
🔅🔅🔅
نگاشت18: نکته های تفسیری آیات 21و22 سوره تکویر
✳️مطَاعٍ ثَمَ أَمِينٍ 21
۱ - فرمان هاى جبرئیل، تخلف ناپذیر است و کسى از اطاعت او سرپیچى نمى کند. (مطاع)
۲ - جبرئیل در ابلاغ قرآن به پیامبر(ص)، تنها نبود و مأمورانى فرمان پذیر در اختیار داشت. (لقول رسول ... مطاع)
۳ - هر آنچه در سیطره عرش خداوند است (تمام هستى)، به فرمان جبرئیل گردن مى نهد. (عند ذى العرش مکین . مطاع) مقید نشدن «مطاع» به طائفه اى خاص و نیز توصیف خداوند به «ذى العرش» در بیان جایگاه ویژه جبرئیل نزد او، گویاى آن است که فرمان روایى جبرئیل بر تمام عرشیان و در نتیجه تمام هستى، فراگیر است.
۴ - جبرئیل در پیشگاه خداوند، فرشته اى امین و به دور از خیانت در انجام دادن رسالت هاى خویش (ثَمّ أمین)
🔹 «ثَمَّ» اسمى است که براى اشاره به مکان دور یا با عظمت به کار مى رود. و در آیه شریفه، اشاره به مکانى است که «عند ذى العرش» بر آن دلالت داشت.
۵ - جبرئیل در ابلاغ قرآن به پیامبر(ص)، امانت دارى قابل اعتماد و به دور از هرگونه دخل و تصرف در آن بود. (إنّه لقول رسول ... أمین)
۶ - قرآن در مرحله نزول بر پیامبر(ص)، از هرگونه تحریف، افزودن و کاستن مصون بوده است. (إنّه لقول رسول ... ثَمّ أمین)
۷ - توجّه به شرافت جبرئیل و نیرومندى، منزلت الهى، فرمان روایى بى چون و چرا و امانت دارى او، زمینه ساز باور به سلامت قرآن در مرحله نزول و ابلاغ به پیامبر(ص) (إنّه لقول رسول کریم . ذى قوّة عند ذى العرش مکین . مطاع ثَمّ أمین)
🔅🔅🔅
✳️و مَا صَاحِبُکُمْ بِمَجْنُونٍ 22
۱ - برخى از مردم عصر بعثت، پیامبر(ص) را دیوانه شمرده و او را به تدوین قرآن براساس اختلالات عقلى، متهم مى کردند. (و ما صاحبکم بمجنون)
۲ - نسبت دیوانگى به پیامبر(ص)، نسبتى ناروا و مردود است. (و ما صاحبکم بمجنون)
۳ - آشنایى مردم عصر بعثت با سوابق پیامبر(ص) و معاشرت آن حضرت با آنان (و ما صاحبکم)
۴ - مشاهده کمال عقلانى پیامبر(ص) از سوى معاشران آن حضرت، دلیلى کافى بر مردود بودن ادعاى جنون درباره او است. (و ما صاحبکم بمجنون)
🔹 عنوان «صاحبکم» گویاى مردود بودن اتهام جنون است; زیرا مصاحبت روز مرّه کسانى که به پیامبر(ص) تهمت جنون مى زدند، با آن حضرت، مایه شناخت وضعیت فکرى آن بزرگوار بوده و دستاویزى براى نسبت جنون باقى نمى گذارد.
۵ - مرحله دریافت قرآن، همانند مرحله نزول آن، مصون از خطا و تحریف است. (إنّه لقول رسول ... و ما صاحبکم بمجنون)
۶ - سلامت عقلانى پیامبر(ص)، ضامن دریافت صحیح قرآن از فرشته وحى و مصونیت مرحله دریافت از خطا و تحریف (و ما صاحبکم بمجنون)
7 - جنون آمیز خواندن رفتار و گفتار پیامبر(ص)، از شیوه هاى مبارزه مخالفان با آن حضرت در صدراسلام (و ما صاحبکم بمجنون)
👈🏾ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞ورشکستهترین پدر و مادرها
🔰آیت الله مظاهری حفظه الله
#صوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عمو یدالله ...
مردی مجاهد که در تمام عملیات های دفاع مقدس بودند،جانباز هستند و گمنام.....
خدا حفظش کند🙏🏻
✳️کسب روزی حلال، همان اطاعت از خداوند است
💠 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله) :
🔹 در مورد نکوهش افرادی که برداشت نا صحیح از آیۀ ﴿ومَن يَتَّقِ اللهَ يَجعَل لَهُ مَخرَجاً ٭ ويَرزُقهُ مِن حَيثُ لا يَحتَسِبُ )داشتند، مرقوم داشته اند:
🔷 امام صادق (سلام الله علیه) ميفرمايد: چون این آيهٴ فرود آمد، گروهي از اصحاب رسول خدا(صلوات الله علیه) با برداشتي نادرست از آيه، از كار دست كشيده، به عبادت و دعا پرداختند. چون اين خبر به پيامبر(صلوات الله علیه) رسيد آن حضرت فرمود: من دشمن دارم كسي را كه دهانش را به دعا بگشايد و بگويد: روزيم ده؛ ولي كار و کسب را رها كند
🔹 مفاتیح الحیاه حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله)
📌 همکاری علی(ع) با فاطمه(س) در منزل هم عبادت بود و هم تلاشی برای پایداری زندگی عاشقانه
عشق امیرمؤمنان #علی(ع) به همسرش حضرت #فاطمه(س) چنان بود که در بیشتر کارهای منزل نیز او را یاری می کرد. چنانکه فرمود:
«هرگز فاطمه(س) را به کاری مجبور نکردم.»
امیرمؤمنان علی(ع)، افزون بر کارهای بیرون، گاهی از امام #حسن(ع) و امام #حسین(ع) نگهداری میکرد تا همسرش کارها را انجام دهد.
آن حضرت، گاهی خانه را #جارو می زد و در حالیکه همسرش #غذا می پخت، #عدس پاک می کرد. گاهی نیز با کمک همسرش، سنگ آسیاب را می چرخاند و #آرد تهیه میکرد و وقتی رسول الله(ص) بر آنان وارد گردید، فرمود چه کسی خسته تر است، امام فرمود: فاطمه(س)
طبق گزارش های تاریخی، #پرستاری از حضرت فاطمه(س) در دوران بیماری نیز از کارهای ارزنده امیرمؤمنان علی(ع) است.
📚ابن سعد، الطبقات الكبرى، ج8، ص21.
📚اربلّی، کشف الغمه في معرفة الأئمه، ج1، ص363.
📚طبرانی، الدعاء، ص90.
📚کلینی، الکافی، ج5، ص86، ح1.
📚شعیری، جامع الاخبار، ص102.
📚ابن جبرئیل، الفضائل، ص112.
📚شیخ مفید، الامالی، ص281.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #کلیپ_تصویری
🔶 مشکلات و مسائل جنسی نوجوانان
🔹 قسمت دوم
#کودک_نوجوان
#تربیت_فرزند
#تربیت_جنسی
🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون"
🆔 @tarashiun_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️پاسخ حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی به شبهات و افترائات مولوی محمد عثمان (امام جمعه خاش)
و دعوت به مناظره...
💢۱۰ بیماری اینترنتی که همگی در معرضش هستیم!
✍️-اعتیاد به اینترنت
👈این بیماری به این علت در این فهرست شمارة یک شده است که واقعاً بسیار جدّی است و در بعضی موارد کشنده بوده است. ماهیت اعتیاد بسیار فراگیر است. هنگامی که صحبت از اینترنت باشد، این اعتیاد می تواند به چیزهای زیادی پیدا شود. از تایپ کردن گرفته تا بازدید از اتاق های گپ زنی، خرید برخط یا بازی های چند نفره.
⛔️اعتیاد به اینترنت آنقدر جدّی و واقعی است که مراکز بازپروری برای آن به وجود آمده است. به طور مثال، بر اساس مقاله ای که در نیویورک تایمز منتشر گردیده، مراکز بازپروری معتادان اینترنت در کرة جنوبی با استفاده از مدّرسان نظامی به معتادان تمرین های بدنی نسبتاً شدید شبیه تمرین های نظامی می دهند، نشست های گروهی با مشاور برگزار می کنند و کارگاه های روان درمانی برای معتادان ترتیب می دهند. مسئله اعتیاد به اینترنت در کره جنوبی در سال های اخیر به صورت یک مسئله ملّی در آمده و میزان مرگ و میر ناشی از خستگی و از پا افتادگی پس از انجام بازی های برخط روز به روز در حال افزایش است.
💢مشاهده ادامه مطلب:
👇👇👇
https://www.balagh.ir/content/8345
💠 سلسله پوسترهای #بهائیت_در_حکومت_پهلوی
🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین #استاد_محمدرضا_نصوری ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران)
🔰 شماره 1
⭕️ پیشرفت در نگاه اسلام و غرب
قسمت اول
❓نظر اسلام درباره «پیشرفت» چیست، و اساساً از دیدگاه اسلام، ملاک «پیشرفت» چیست؟
⚠️ ما به عنوان مسلمان، یک اختلاف اساسی با تفکر رایج در دنیا داریم و آن، این است که بر اساس بینش اسلامی، اهداف ما منحصر در اهداف مادی و دنیوی نیست. ما در مسیر حرکت زندگیمان مقصدی داریم که در اغراض مادی خلاصه نمیشود؛ بلکه اغراض مادی و آرمانهای دنیوی، اهدافی میانی، و واسطهای برای رسیدن به هدف نهایی تلقی میشوند.
🔅 البته ما بر اساس بینش اسلامی، طالب استفاده بیشتر از نعمتهای خدا در این عالم نیز هستیم، که لازمهاش پیشرفت در علم، صنعت و تکنولوژی است؛ ما طالب این هستیم که اقشار مختلف جامعه در زندگی خود از رفاه و آسایش بیشتری بهرهمند باشند، و بتوانند از نعمتهای خدا بیشتر استفاده کنند؛ اما این، هدف نهایی نیست. ما معتقدیم که هدف از حرکت و سیر انسان که تمامی زندگی او را در بر میگیرد تکامل انسانیت اوست.
#علامه_مصباح
#السلامعلیکیاصاحبالزمان
#المستغاثبکیاصاحبالزمان
الحمدلله رب العالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات
حقیقت ناب
#چشمه_حکمت #تفسیر_قرآن #تفسیر_سوره_تکویر #سوره_تکویر #تکویر 🔅🔅🔅 نگاشت18: نکته های تفسیری آیات 2
#چشمه_حکمت
#تفسیر_قرآن
#تفسیر_سوره_تکویر
#سوره_تکویر #تکویر
🔅🔅🔅
نگاشت19: نکته های تفسیری آیات 23و24 سوره تکویر
✳️و لَقَدْ رَآهُ بِالْأُفُقِ الْمُبِينِ 23
۱ - پیامبر(ص)، جبرئیل را در چشم انداز افق و کناره اى از جهان هستى دیده بود. (و لقد رءاه بالأُفق)
▫️ «اُفق»، به معناى مقدار ظاهر و آشکار از ناحیه هاى فلک و کناره هاى زمین است (لسان العرب). فاعل «رأى» ضمیر «صاحبکم» است و ضمیر مفعولى «رءاه» به «رسول» در آیات پیشین برمى گردد.
۲ - جایگاه ظهور جبرئیل براى پیامبر(ص)، جایگاهى روشن و بى ابهام بود که دیدنى ها در آن مشتبه نمى شد. (و لقد رءاه بالأُفق المبین)
۳ - عقل سالم پیامبر(ص) و مشهود بودن جبرئیل براى آن حضرت در فضایى روشن، تضمین کننده دریافت صحیح قرآن از فرشته وحى (و ما صاحبکم بمجنون . و لقد رءاه بالأُفق المبین)
۴ - امکان رؤیت فرشتگان الهى براى انسان (و لقد رءاه)
۵ - دیده هاى انسان، در صورت روشن بودن فضاى دید، قابل اعتماد و باور قلبى است. (و لقد رءاه بالأُفق المبین)
🔅🔅🔅
✳️و مَا هُوَ عَلَى الْغَيْبِ بِضَنِينٍ 24
۱ - پیامبر(ص)، در ابلاغ پیام الهى و آموختن قرآن به مردم، بخل نمىورزید. (و ما هو على الغیب بضنین)
◽️مراد از «الغیب»، معارف قرآن است که فرشته وحى براى پیامبر(ص) مى آورد و دیگران به آن، جز از طریق پیامبر(ص) دست رسى نداشتند. کلمه «ضنین» از ریشه «ضِنَّة» (بخلورزى به چیزى ارزشمند) گرفته شده است. (مفردات راغب)
۲ - جبرئیل کسى جز پیامبر(ص) را بر آیات قرآن آگاه نمى ساخت. (و ما هو على الغیب بضنین) کلمه «الغیب» - به قرینه «هو» - دلالت مى کند که فرشته وحى آنچه را مى آورْد، به غیر پیامبر(ص) ابلاغ نمى کرد.
۳ - پیامبر(ص)، معارف غیبى را در انحصار خود قرار نمى داد و از آموختن آن به دارندگان شرایط، امتناع نمىورزید. (و ما هو على الغیب بضنین)
۴ - قرآن در مرحله ابلاغ به مردم، همانند مرحله نزول و دریافت، مصون از تحریف و کتمان است. (و ما هو على الغیب بضنین)
۵ - بخیل نبودن و امتناع نورزیدن پیامبر(ص) از ابلاغ تمام آیات قرآن به مردم، ضامن مخفى نماندن هیچ آیه اى از آن است. (و ما هو على الغیب بضنین)
۶ - آگاهى پیامبر(ص) به غیب (و ما هو على الغیب بضنین)
۷ - امساک دانش از دیگران و کتمان علوم الهى، بخل است. (و ما هو على الغیب بضنین)
👈🏾ادامه دارد...
AUD-20210122-WA0004.mp3
4.17M
#تاریخ_اسلام
🔻جنبه های دشمنی با حضرت زهرا سلام الله علیها
✅قسمت اول
🎤دکتر سعید طاووسی مسرور (دکتری تاریخ اسلام)
⏰17 دقیقه و 21 ثانیه
* #علم #معرفت #سلوک
🔻باب رشد براى هیچ کسى بسته نیست. یک پیرمرد، پشت کوه، وقتی روحش قوى مى شود و ارتباطش با ولایت برقرار مى شود شروع به گرفتن معارف مى کند.
🔸خدا آشیخ محمد جواد را رحمت کند. ایشان در اصفهان بود و بیش از صد سال داشت و سواد رسمی هم نداشت؛ اما مى گفت: «نگاه کن به این نسیم که به این برگ ها مى خورد! ببین چگونه حرکت مى کند!» ایشان به این قضیهی ساده یک نگاه توحیدی داشت.
🔹چنان هم توصیف می کرد که انسان پیش ایشان، موسیقى نسیم را که دارد درس توحید مى دهد، حس مى کرد. ایشان می دید این نسیم که به این برگ ها مىخورد و هر حرکت ریز و درشت این برگ ها به ارادهی حق تعالى است و درس توحید است.
برگ درختان سبز در نظر هوشیار
هر ورقش دفتریست معرفت کردگار
(دیوان سعدی غزل ۲۹۶)
🔸همهی علوم و معارف نیاز به کتب و مبانى پیچیدهی علمى ندارد. طی طریق از هر انسانی هر چند بی سواد یک زکریاى رازى درست مى کند؛ ولى مسیر علوم و معارف حقیقی مسیر دیگرى است.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: