eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
5.1هزار ویدیو
455 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
حقیقت ناب
#چشمه_حکمت #آیات_نور #تفسیر_قرآن #تفسیر_سطح_متوسط #تفسیر_سوره_نازعات #سوره_نازعات #نازعات 🔅🔅🔅 💢
🔅🔅🔅 💢 نگاشت 31: نکات تفسیری آیه های 11و 12 سوره نازعات أَ إِذَا کُنَّا عِظَاماً نَخِرَةً آیا هنگامی که استخوانهای پوسیده‌ای شدیم (ممکن است زنده شویم)؟!» ۱ - انسان در دیدگاه منکران معاد; پس از مرگ نابود شده و از او چیزى جز استخوان هاى پوسیده باقى نمى ماند. (أءذا کنّا عظمًا نخرة) «نَخیر»; یعنى، صداى بینى و «نخرة» به استخوان کهنه و پوسیده اى گفته مى شود که با اندک تماسى از هم بپاشد و چنانچه قدرى از آن باقى باشد - به گونه اى که با وزش باد به صدا درآید - به آن «ناخر» مى گویند. (لسان العرب) ۲ - از هم پاشیده شدن اجزاى بدن انسان پس از مرگ، مایه استبعاد معاد در دیدگاه منکران آن (أءذا کنّا عظمًا نخرة) ۳ - استبعاد تنها واکنش منکران معاد، در برابر هشدارهاى الهى نسبت به حوادث پس از مرگ (أءذا کنّا عظمًا نخرة) 🔹🔹🔹 قَالُوا تِلْکَ‌ إِذاً کَرَّةٌ خَاسِرَةٌ می‌گویند: «اگر قیامتی در کار باشد، بازگشتی است زیانبار!» ۱ - تمسخر و ریشخند، برخورد منکران معاد در برابر گزارش هاى رستاخیز (قالوا تلک إذًا کرّة خاسرة) فعل «قالوا» ممکن است از صدور این گفتار در قیامت خبر دهد که ماضى بودن آن، براى بیان قطعى بودن آن است و نیز مى تواند حاکى از گفته کافران در دنیا باشد. برداشت یاد شده، براساس دومین احتمال است. «تلک» - که اشاره به بعید است - مؤید این احتمال است. ۲ - منکران معاد، حیات دوباره انسان ها را پس از مرگ، حیاتى بى ثمر و سراسر زیان وانمود مى کنند. (قالوا تلک إذًا کرّة خاسرة) «کرّة»; یعنى، رجوع. نسبت دادن زیان کارى به رجوع - نه رجوع کنندگان - مبالغه در ترسیم زیان کارى است. ۳ - منکران معاد در قیامت، زیان کارى خود را مشاهده کرده و به یکدیگر بازگو خواهند کرد. (قالوا تلک إذًا کرّة خاسرة) برداشت یاد شده، ناظر به احتمال صدور سخن منکران معاد در قیامت است. ☘️☘️☘️ 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) ┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/sajadi43 ~~~•┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 تاثیر مال حلال بر مردم آخرالزمان 🔸 حجت الاسلام کفیل 📎شماره ۷ ┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/sajadi43 ~~~•┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~
حقیقت ناب
💎درّ و یاقوت علوی💎 #دُرّ_و_یاقوت_علوی 7️⃣ 👈به تعداد نقبای بنی اسرائیل همه در محضر صحابی بزرگ، عب
💎درّ و یاقوت علوی💎 8️⃣ 👈عصبانیت ابن ابی الحدید معتزلی❗️ تازه به مدینه رسیده بود و مشغول استراحت که ناگاه کوبه در به صدا در آمد! کیست این چنین در می زند؟! منم! عبد الله بن عمر، چکار داری؟ می خواهم را ملاقات و با ایشان بیعت کنم. امکان ملاقات وجود ندارد، برو فردا بیا هرگز! الّا و لا بُدّ باید امشب خدمتشان برسم، تا مبادا امشب را بدون(بیعت) به سر ببرم! زیرا از رسول خدا شنیدم فرمودند: «مَنْ‏ مَاتَ‏ وَ لَا إِمَامَ لَه مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة» کسی که از دنیا برود و امامی نداشته باشد به مرگ جاهلی مرده است! حجاج با این که خسته بود و تازه از سفر رسیده بود وقتی سخن او را شنید،گفت: بگذارید وارد شود. وقتی عبد الله بن عمر فرزند خلیفه دوم، وارد شد حجاج گفت: (به جای دست دادن برای بیعت) با دستت پایم را بگیر! و بیعت کن! ابن ابی الحدید معتزلی بعد از نقل این ماجرا، با عصبانیت می گوید: او آن زمان که خلیفه بود از بیعت با او خودداری کرد اما این جا آمده این چنین خودش را مضحکۀ حجاج کرده و نمی تواند بین و تشخیص دهد! (شرح نهج البلاغة، ابن أبي الحديد، ج‏13، ص: 242) یکی از بهترین منابع برای آشنائی با حدیث «من مات» کتاب محقق ارجمند جناب آقای فقیه ایمانی است، کتاب «شناخت امام یا راه رهایی از مرگ جاهلی»، مشتمل بر بحث و بررسی اسناد و محتوای حدیث فوق از دیدگاه اهل تسنن. ┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/sajadi43 ~~~•┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~
حقیقت ناب
🏝فرازی از #عطردل‌آرای‌غدیر (۷) ⚘بخشی‌از‌خطبه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در روز غدیر⚘ 💎وکُ
🏝فرازی از (۸) ⚘بخشی‌از‌خطبه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در روز غدیر⚘ 💎فاعْلَمُوا مَعاشِرَ النّاسِ (ذالِکَ فیهِ وَافْهَموهُ وَاعْلَمُوا) أَنَّ الله قَدْ نَصَبَهُ لَکُمْ وَلِیّاً وَإِماماً فَرَضَ طاعَتَهُ عَلَی الْمُهاجِرینَ وَالْأَنْصارِ وَ عَلَی التّابِعینَ لَهُمْ بِإِحْسانٍ، وَ عَلَی الْبادی وَالْحاضِرِ، وَ عَلَی الْعَجَمِی وَالْعَرَبی، وَالْحُرِّ وَالْمَمْلوکِ وَالصَّغیرِ وَالْکَبیرِ، وَ عَلَی الْأَبْیَضِ وَالأَسْوَدِ، وَ عَلی کُلِّ مُوَحِّدٍ. 💠هان مردمان! بدانید این آیه (یا أَیُّهَاالرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ...) درباره ی اوست (علی). ژرفی آن را فهم کنید و بدانید که خداوند او را برایتان صاحب اختیار و امام قرار داده، پیروی او را بر مهاجران و انصار و آنان که به نیکی از ایشان پیروی می کنند و بر صحرانشینان و شهروندان و بر عجم و عرب و آزاد و برده و بر کوچک و بزرگ و سفید و سیاه و بر هر یکتاپرست لازم شمرده است. ┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/sajadi43 ~~~•┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~
D1737856T13444372(Web).Mp3
1.18M
📌چرا (ص) پس از به بازگشت؟ پاسخ: حجت الاسلام دکتر محمدرضا
💠 بیانات حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره 📜عنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: بُنِيَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ عَلَى الصَّلَاةِ وَ الزَّكَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ وَ الْوَلَايَةِ وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْ‏ءٍ كَمَا نُودِيَ بِالْوَلَايَةِ ⬅️ را امام باقر ع قرار دادند که اگر اینها نباشند اسلام نیست. اول بود، دوم ، سوم ، و چهارم و پنجم مسأله و زعامت امت اسلامی. آن پنجمی اهمیتش از همه اینها بیشتر است، علتش هم این است که این چهار تا به انضمام سایر و زیر سر ولایت و امامت خوابیده است، اگر در جامعه بکند نماز و روزه و زکات و همه چیز در جای خودش قرار میگیرد، چون او موظف است اقدامی بکند که همه اینها انجام بگیرد، اگر امامتش هیچکدام اینها نیست و همه . یعنی امامت است با ارزش و احترام تمام واجبات و ترک همه محرّمات به اضافه و کل اسلام، این معادل با همه اینها ارزش دارد. لذا امام فرمود «وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْ‏ءٍ كَمَا نُودِيَ بِالْوَلَايَةِ»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚📏📚📏📚 💢 ✅پرسش: من مستاجر هستم ، سئوالم اینه که نماز خوندن در خونه ی غصبی ، تا زمانی که خونه پیدا کنم حکمش چیه؟ 🌺پاسخ: نماز در مکان غصبی باطل است، و باید رضایت مالک را جلب نماید و یا بجای دیگری برود و در آنجا نماز بخواند. توضیح المسائل محشی مساله 866 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
51.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌕 حال خوب ؛ جلسه ۵ 🌕 👌 این مجموعه سخنرانی به ما یاد می‌دهد که چگونه با حالمان را خوب کنیم.
💧☀️💧☀️💧 ✅پرسش: آیا عادلانه است که تمام اعمال نیک انسان با گناهانی که انجام می‌دهد، از بین برود؟ 🌺پاسخ: در آموزه‌های دینی، فراوان اعلام شده است که گناه و معصیت، آثار مثبت عبادت را از بین می‌برد. این موضوع عبارتی دیگر از حبط اعمال است و از امور مسلّمی است که آیات قرآن و روایات بر آن دارد دلالت و طبیعتا میزان حبط به تناسب موجود میان اعمال نیک و بد سنجیده می‌شود، همان‌گونه که میزان تناسب سرکه و عسل در تخریب عسل نقش دارد. 🔸به عبارت دیگر، هر چه گناه انسان بیشتر و بزرگ‌‌تر باشد، منجر به حبط اعمال و از بین رفتن بیشتر حسنات انسان می‌شود؛ اما آن‌گونه نیست با یک گناه، تمام اعمال نیکش محو شده و او دیگر راه جبرانی نداشته باشد. 🔹از این‌رو سفارش شده است که انسان، شیرینی عبادت خود را با گناه و معصیت از بین نبرد ، پیشوایان دینی با مثال‌های گوناگون در صدد بیان چگونگی حبط اعمال برآمده‌اند: 🔅 رسول خدا(ص): «... بداخلاقی اعمال و حسنات انسان را ضایع و محو می‏کند، چنان‌که سرکه عسل را فاسد و خراب می‏کند...». 🔅 رسول خدا(ص): «خشم و غضب، ایمان را از بین می‌برد، چنان‌که سرکه عسل را فاسد و خراب می‏کند». 🔅 امام باقر(ع): «... حسد ایمان را از بین می‌برد، چنان‌که آتش هیزم را از بین می‌برد». 🔅 امام علی(ع): «شک ایمان را فاسد می‌کند، چنان‌که نمک عسل را فاسد می‌کند». •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•