eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
453 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 صبغه ملكوتی ازدواج 🔹 اول ذي‌ الحجّه سالروز ازدواج وجود مبارك اميرمؤمنان و فاطمه زهرا(صلوات الله و سلامه عليهما) است، اين را به پيشگاه وليِ عصر تهنيت عرض مي‌ كنيم و به همه شما علاقه‌مندان قرآن و عترت تبريك عرض مي ‌كنيم! 🔹 جريان ازدواج آن ‌طوري كه وجود مبارك رسول گرامي(عَلَيْهِ وَ عَلَي آلِه آلَافُ التَّحِيَّةِ وَ الثَّنَاء) به ما فرمودند يك صبغه ملكوتي دارد. يك وقت است كسي ازدواج را از باب اجتماع مذكر و مؤنث تلقّي مي‌كند، اين در گياهان هم هست, در حيوانات هم هست, در انسان ‌هاي غير مسلمان هم هست. ازدواج عبارت از اجتماع مذكر و مؤنث نيست، ازدواج همان است كه وجود مبارك حضرت فرمود: «مَنْ تَزَوَّجَ فَقَدْ أَحْرَزَ نِصْفَ دِينِهِ»؛[1] دستور ديني آن «صبغه ملكوتي» را دارد كه انسان مي‌سازد. چنين نيست كه اگر كسي ازدواج كرد، يعني يك مذكر و مؤنث كنار هم جمع شدند، شما در گياهان هم اين را داريد, در حيوانات هم اين را داريد؛ ولي حضرت فرمود ازدواج انسان ‌ها عبارت از اين است: «مَنْ تَزَوَّجَ فَقَدْ أَحْرَزَ نِصْفَ دِينِهِ». 🔹 مطلب بعدي آن است كه اين ذوات مقدس يك خانواده شناسنامه ‌اي و شخصيت حقيقي دارند, يك شخصيت حقوقي؛ شخصيت حقيقي اينها همان فرزندان شناسنامه ‌اي اينهاست؛ اما شخصيت حقوقي اينها وجود مبارك پيغمبر درباره خود و وجود مبارك حضرت علي(عليهما الصلاة و عليهما السلام) فرمود: «أَنَا وَ عَليٌّ أَبَوَا هَذَهِ الاُمَّة»[2] من و علي ‌بن ‌ابي‌ طالب پدران اين امّت هستيم. انسان وقتي بالغ نيست، شناسنامه او را پدر و مادر او مي ‌گيرند، يك شناسنامه ‌اي است كه پدر و مادرش مشخص است؛ ولي وقتي بالغ شد، شناسنامه ‌اش را بايد خود بگيرد. فرمود من و علي‌ بن ‌ابي‌ طالب حاضريم شما را به فرزندي قبول كنيم، شما بياييد فرزند ما شويد؛ از آن به بعد اگر كسي فرزند اينها شد، همان‌ طوري كه درباره سلمان گفته شد، سلمان محمّدي است, اباذر محمّدي است، فلان شخص محمّدي است، ما هم مي‌شويم علوي, اين راه باز است، اختصاصي به سلمان و اباذر و اينها ندارد. وجود مبارك امام صادق(سلام الله عليه) فرمود: نگوييد سلمان فارسي, بگوييد سلمان از ماست، فرزند ماست.[3] پس اين راه دارد كه ما شناسنامه‌ اي بگيريم و بشويم علوي, بشويم حسني و حسيني، فرزند اينها بشويم، از علوم اينها كه استفاده كنيم فرزند اينهاييم، به دستورهاي اينها عمل كنيم، فرزند اينهاييم. اين سيادت يك حكم فقهي دارد؛ البته آن سر جايش محفوظ است؛ اما كرامت سيادت به همان فرزند بودن اين خاندان است. فرمود ما شما را به عنوان فرزندي قبول مي‌كنيم. اگر وجود مبارك حضرت امير ما را به عنوان فرزندي قبول كرد، قهراً وجود مبارك صديقه كبرا(سلام الله عليهما) مي‌شود مادر ما. چه بهتر كه ما چنين شناسنامه‌اي داشته باشيم! [1]. الکافی(ط ـ الاسلاميه)، ج5، ص329. [2]. معاني الاخبار، متن، ص52. [3]. بحار الأنوار (ط ـ بيروت)، ج22، ص385. 📚 سخنرانی عمومی در جمع طلاب ورامین تاریخ: 1395/06/13
صبغه ملكوتی ازدواج.mp3
1.53M
💠 روز اول ماه #ذی_الحجه 1440 🔹 صبغه ملکوتی ازدواج #حضرت_آيت_الله_جوادی_آملی
🌹 #ازدواج_آسمانی (مصادر اهل سنت) 🔗تصویر را ملاحظه کنید
▪️یکی از کارکردهای عجیب سایت جماران که مثلا قرار بود مروج آرمانهای امام باشه! 💬 #توئیت از: حامد طالبی
#تهامه #الکعبه_یمانیه #یمانی #یمنی #تصریح‌علامه‌مجلسی‌به‌جمله‌مکه‌من‌تهامه‌‌قول‌ابن‌اثیر‌است‌نه‌پیامبر ⁉️ایا پیامبر گفته اند که مکه از تهانه است و تهامه از یمن است و به خاطر همین به کعبه یمانیه یا الیمانیه گفته میشود؟؟؟ 🔰خیر بلکه این #دروغ و #تدلیس از اتباع احمد است ✅ بلکه این حرف بن اثیر سنی است 👆همانگونه که میبیند علامه مجلسی در اینجا تصریح میکنند که این قول حرف بن اثیر جزری سنی هست و روایت نیست اصلا.
⁉️ سوال: اگر وقت نماز تنگ باشد و از رضایت مالک ساختمان اطلاع نداشته و نماز بخوانیم، نماز صحیح است یا باید قضا نماییم؟ ✅ پاسخ: 👇👇 مقام معظم رهبری: اگر قرائنی وجود دارد که اطمینان ایجاد کند که مالک به خواندن نماز در آنجا راضی است نماز را در همان جا می‌خواند و کافی است و درغیراین صورت باید از آنجا خارج شود و اگر وقت به حدی نیست که بعد از خارج شدن نماز بخواند و نمازش قضا می‌شود باید در حال خروج از آنجا نماز را بخواند و برای سجده و رکوع اشاره کند و بنا براحتیاط واجب بعدا قضا کند. [1] آیت الله مکارم: چنانچه یقین به عدم رضایت صاحب ملک نداشته باشد نماز در آنجا اشکالی ندارد و نیازی به اعاده آن نیست. [2] آیت الله سیستانی: اگر مجبور شدید نماز بخوانید. [3] آیت الله شبیری زنجانی: اگر هنگام نماز خواندن فکر می‌کرده غصبی نیست، نمازش صحیح است و قضا ندارد. [4] آیت الله وحید: باید به سرعت از آن ملک خارج شوید و در خارجِ ملک نمازتان را بخوانید اگر در آنجا نماز خوانده‌اید باید قضاء نمایید. [5] آیت الله فاضل: نماز خواندن در حال اختیار در زمین غصبی باطل است. اگر کسی قبلا می‌دانسته که ملک کسی دیگر است و نمی‌دانسته که راضی به رفتن در آنجا است یا نه رفتن در آنجا حرام و نماز خواندن هم باطل است و باید فورا از ملک غصبی خارج شود و اگر وقت نماز تنگ باشد، طوری که با خارج شدن از ملک نمازش قضا می‌شود، باید از ملک خارج شود و همزمان با خارج شدن از ملک نمازش را بخواند و بعد از خارج از ملک غصبی باقی مانده نماز را در مکان مباح با آرامش بدن و رعایت قبله بخواند. اگر بدون خارج شدن و عمدا در همان مکان نماز بخواند و صاحبش راضی باشد باطل است باید اعاده کند و اگر وقت گذشته باشد قضایش را بخواند. [6] *ء*------------------*ء* 📚 منبع: [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه‌ای، شماره استفتاء: MUx0eu4RLlQ. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9611050077. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتا: 698534. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 49739. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید. [6]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9613425. ----------------------
🔹 به آیت الله شیخ فضل ا... نوری گفتند به یکی از سفارتخانه های انگلیس یا روسیه پناهنده شوید، گفت: نه گفتند حداقل پرچم روس یا انگلیس را بزنید سر در خانه تان برای حفظ جانتان. گفت: نه، "آیا رواست كه من پس از هفتاد سال كه محاسنم را برای اسلام سفید كرده‌ام حالا بیایم و زیر پرچم بیگانه بروم!"
🌹چند درس از نماز دهه اول ذیحجه 🌷🌷در اینجا به دو نکته این باره اشاره می کنیم: 1– حضور موسی علیه السلام در وعده گاه خدا آیه ای که در نماز بالا خوانده می شود، آیه 142 سوره اعراف است: «و با موسى سى شب وعده گذاشتیم و آن را با [افزودن] ده شب كامل كردیم، پس میعادگاه پروردگارش به چهل شب پایان گرفت، و موسى [هنگامى كه به میعادگاه مىرفت] به برادرش هارون گفت: در میان قومم جانشین من باش و به اصلاح برخیز و از راه و روش مفسدان پیروى مكن.» خلاصه آنکه موسی علیه السلام برای عبادت ویژه و دریافت تورات به مدت سی روز با خدا وعده داشت و به کوه طور رفت و با خدا مناجات می کرد. در مدت غیاب خود، هارون را جانشین خود در میان آنها قرار داد. از انتهای این آیه معلوم می شود که عده ای مفسد هم در میان مردم قوم او وجود داشته اند که موسی علیه السلام درباره آنها به جانشین خود تذکر داده بود. 2 – حدیث منزلت در روایات مختلف می خوانیم که پیامبر زمانی که برای جنگ تبوک – در فاصله ای دور از مدینه – حرکت کردند، علی علیه السلام را جانشین خود ساختند. ایشان که همواره در راه خدا و پیامبر دلاوری نموده بود از این که در جنگ شرکت نمی کند ناراحت شد. پیامبر در جواب ایشان فرمودند: راضی نیستی که تو نسبت به من به منزله هارون به موسی باشی بجز آنکه بعد من پیغمبری نخواهد آمد؟ حضرت محمد این سخن پیامبر صلی الله علیه و آله به حدیث منزلت معروف است که حاوی یکی از فضایل مهم امیرالمومنین است؛ یعنی داشتن همه مقامات هارون علیه السلام نسبت به موسی علیه السلام مانند برادری، وصایت و جانشینی و عصمت و اولی بودن نسبت به بقیه امت... تنها باید توجه داشته باشیم که علی علیه السلام جزو انبیاء نیست بلکه جزو اوصیاء انبیاء است. 3 – تکرار تاریخ قوم بنی اسرائیل در اسلام پیامبر گرامی فرموده اند که هر آنچه در بنی اسرائیل اتفاق افتاد در این امت هم – مو به مو - اتفاق خواهد افتاد. «یَكُونُ فِی هَذِهِ الْأُمَّةِ كُلُّ مَا كَانَ فِی بَنِی إِسْرَائِیلَ حَذْوَ النَّعْلِ بِالنَّعْلِ وَ حَذْوَ الْقُذَّةِ بِالْقُذَّةِ (من لا یحضره الفقیه، ج1، ص 203»(من لا یحضره الفقیه، ج1، ص 203) قرآن به ما می گوید امت موسی علیه السلام در زمانی که ایشان در جامعه حاضر نبود و هارون را به جانشینی نصب فرموده بود دچار تفرقه و بت پرستی شدند و اکثر آنها گمراه شدند.(سوره اعراف، آیات 143 به بعد) با توجه به اینکه علی علیه السلام همان نقش هارون را در امت پیامبر دارد و همه اتفاقات بنی اسرائیل در اسلام تکرار خواهد شد، می توانیم بفهمیم که بعد از پیامبر مردم درباره جانشینی علی علیه السلام دچار گمراهی شدند و اکثرشان راه درست را انتخاب نکردند.
🍃آرام دل دلم بدجور شور می‌زند آقای من! آرام و قرار از کفم رفته. دل‌شوره‌ای که چاره‌ای برایش پیدا نمی‌شود زیر و رو می‌کند وجود آدم را. کسی که گرفتار این دل‌شوره است دوست دارد بخوابد ولی دل‌شوره‌ای که من دارم به قدری زیاد است که حتّی در خواب هم رهایم نمی‌کند. کمی که می‌خوابم از خواب می‌پرم و باز هم دست و پنجه نرم می‌کنم با دل‌شوره‌ای که قصد رها کردنم را ندارد. داشتن تو خودش بال است ولی وقتی محبّتت در دل کسی می‌افتد هفت زمین و هفت آسمان روی دوشش باری را احساس می‌کند که کشیدنش توان یلان نبرد را می‌خواهد؛ بلکه بیشتر. به دست آوردن محبّتت حرفی است نگه داشتن آن حرفی دیگر. برای نگه داشتن محبّت تو چه کار کردم در خور محبّتت؟ چرا هنوز شب را از روز تشخیص می‌دهم؟ چرا دوست خوابم و فراری از بیداری؟ این دغدغه‌های کوچک چیست که به پای دلم بسته است؟ نسبتشان با محبّت تو را هنوز پیدا نکرده‌ام. برای نگه داشتن محبّت تو باید جان داد من چه کار دارم می‌کنم به راه محبّتت؟ این دغدغه های کوچک چیست که به پای دلم بسته است؟ این دل‌شوره امانم را بریده. با تپش‌های تندی که به جان قلبم انداخته قلبم دیگر از تپیدن خسته شده. قفسۀ سینه‌ام دوست دارد بشکند دیگر از دست نفس نفس زدن‌هایم خسته است. می‌خواهم بگویم دلم را آرام کن می‌بینم آرام که می‌شوم گویی غافل می‌شوم می‌خواهم بگویم نگه‌دار این دل‌شوره را برایم می‌بینم با وجود این دل‌شوره زمین و زمان برایم پر از اضطراب شده. می‌شود خودت بگویی باید چه کار کنم با این دل‌شوره؟ ماندن و رفتنش دست تو فقط به دادم برس آقا! شبت بخیر آرام دل!
💠 حدیث روز 🔵 امام حسین علیه‌السلام 💎 أَیُّهَا النَّاسُ نَافِسُوا فِی الْمَکَارِمِ وَ سَارِعُوا فِی الْمَغَانِمِ وَ لَا تَحْتَسِبُوا بِمَعْرُوفٍ لَمْ تَعْجَلُوا. 💎 ای مردم 👈در خوبی‌ها با یکدیگر رقابت کنید 👈و در بهره گرفتن از فرصت‌ها شتاب نمایید 👈و کار نیکی را که در انجامش شتاب نکرده‌اید، به حساب نیاورید. 📚 بحارالانوار/75/121
ندای سعادت: ✅ چون رسول اللّه صلى الله عليه و آله و سلم فاطمه را به عقد علىّ درآورد، عدّه اى از قريش خدمتش رسيده و عرض كردند: 🔸شما با مَهْريّه مختصرى دخترت را به ازدواج علىّ در آورديد. 🔸حضرت فرمود: من به ازدواج علىّ در نياوردم، «وَلكِنَّ اللّهَ- عَزَّوَجَلَّ- زَوَّجَهُ لَيْلَةً أُسْرِىَ بي عِنْدَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهى ...» 🔸- بلكه خداوند- عزّوجلّ- آن شبى كه به معراج برده شدم، نزد سدرة المنتهى اين ازدواج را واقع ساخت. ✍️ انتساب مستقيم امر ازدواج علىّ و فاطمه عليهما السلام به پروردگار، اشاره به عظمت اين دو بزرگوار دارد، همان گونه كه در آياتِ قبض روح، خداوند در جايى قبض را به خود نسبت داده و مى فرمايد: اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ حِينَ مَوْتِها. - خداوند، هنگام مرگ ارواح را قبض مى كند. 📘جلوه نور،آیت الله شیخ علی سعادت پور، ص: 112
﷽ ❄️ فرود برای معراج!! ❄️ 🌼 سوار بر هلیکوپتر، در آسمان کردستان بودیم. دیدم مدام به ساعتش نگاه می کند. وقتی علت کارش را پرسیدم، گفت: الان موقع نمازه. بعدش هم به خلبان اشاره کرد که همین جا فرود بیا! 🌼 خلبان گفت: این منطقه زیاد امن نیست؛ اگه اجازه بدین تا مقصد صبر کنیم. گفت: اشکالی نداره؛ ما باید همین جا نماز بخونیم! هلیکوپتر نشست. 🌼 صیاد با آب قمقمه ‌ای که داشت، وضو گرفت و به ایستاد؛ ما هم به او اقتدا کردیم. 📚 قصه عاشقان؛ دعوت به نماز در سیره شهیدان؛ ص ۱۳
حقیقت ناب
#خطابهء_غدیر 🎴این سخن را باید حاضران به غایبان تا برپایی روز رستاخیز برسانند. ▪️➖💠•°•⚜➖¤¤ 🏮فراز《
🎴این سخن را باید حاضران به غایبان تا برپایی روز رستاخیز برسانند. ▪️➖💠•°•⚜➖¤¤ 🏮فراز《۱۴》: ✨ مَعاشِرَ النّاسِ ، إنَّهُ آخِرُ مَقامٍ أقومُهُ في هذا المَشهَدِ ، فَاسمَعوا و أطيعوا و أنقادوا لِأمرِ اللّهِ رَبِّكم ، فإنَّ اللّهَ عزّوجلّ هو مَولاكُم و إلاهُكم ، ثُمَّ مِن دونِهِ رَسولُه و نَبِيُّهُ المُخاطِبُ لكم ثُمَّ مِن بَعدي عَلِيٌّ وَلِيُّكم و إمامُكم بِأمرِ اللّهِ رَبِّكم ، ثُمَّ الإمامَةَ في ذُرّيَّتي مِن وُلدِهِ إلي يومٍ تَلقَونَ اللّهَ و رَسولَهُ … ▪️هان مردمان ! براے آخرین بار در این اجتماع به پا ایستاده ، (با شما سخن مےگویم) ؛ سخنم را شنیده ، پیروے کنید و فرمان پروردگارتان را گردن گذارید ؛ کہ خداوند عزوجل صاحب اختیار و سرپرست و معبود شماست ؛ و سپس سرپرست شما ، فرستاده و پیامبر اوست کہ اکنون با شما سخن مےگوید ؛ و پس از من بہ فرمان او ، کہ علے ولے و امام شماست ؛ و سپس امامت ، در فرزندان من از نسل علے خواهد بود تا برپایی روز رستاخیز کہ خدا و رسول او را دیدار کنید … ▪️➖•°•💠⚜➖¤¤ 📣 مبلغ غدیر باشیم!
✅ شکستن بت‌ها 🔶استاد کسانى که می خواهند در کلاسى از توحید اسم نویسى کنند، کسانى که می خواهند حرکت کنند و دل هایشان را از غیر او جدا کنند، باید بت هایشان شکسته شود. در روایت هست: «وَ عِزَّتِى وَ جَلالِى وَ مَجْدِى وَ ارْتِفَاعِى عَلى عَرْشِى لَاقْطَعَنَّ  امَلَ کُلِّ مُؤَمِّلٍ غَیْرِى بِالْیَأْسِ»؛  ✅ به عزت و جلال و بزرگی خودم سوگند، هر کس به کسى جز من دل ببندد و جز من آرزویى داشته باشد، آرزویش بریده  مى شود. با این دید، توکل معنا پیدا می کند که در روایت آمده است: «کُنْ لِمَا لا تَرْجُو ارْجَى مِنکَ لِمَا تَرجُو»؛ به آنچه امیدد ندارى امیدوارتر باش! چون آنچه را که به آن امید دارى، قطعاً از تو می بُرند. 📚 ، ص۱۹۴ 🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ #ازدواج_آسمانی 🎬آیا خلفاء در #ازدواج #امیرالمؤمنین علیه السلام به ایشان کمک کرده اند؟ 🎙 #استاد_ابوالقاسمی 💥ببینید و انتشار دهید
﷽ 🔹 رشد سیاسی ملّت ها این است که آگاهانه انتخاب کننده ی دولت ها باشند بفهمند و بدانند که چگونه دولت هایی را روی کار بیاورند. 🔹رشد سیاسی یک ملّت آنوقت است که هرگز و هیچ گاه نگذارد یک استبداد فردی یا یک استبداد جمعی بر آن ملّت حکومت بکند. ✅ قوّه مجریه منبعث از اراده او و خواسته او باشد. 📘تربیت و رشد اسلامی، ص 195. علّامه شهید مطهری(ره)
پست اینستاگرامی مرضیه هاشمی درباره شیخ زاکزاکی : سالگرد پیوند فاطمه و علی به همه عاشق های واقعی مبارک! عاشق هایی مثل زینه و همسرش شیخ ابراهیم زاکزاکی، که پا به پای هم جهاد کردن، تیر خوردن، زندان رفتن، ۶ فرزند شهید دادن، و هنوز عاشقن! زوج هایی که نه تنها تا روز مرگ، بلکه انشالله بعد از مرگ هم بخاطر اهداف و اعمالشون از هم جدا نخواهند شد‌. #مناسبت
🍥: ⁉️‼️ ویژه نادان ایرانی سورﻩابراهیم_آیه۴ «وَ مَا اَرْسَلْنَا مِن رَّسُول اِلاَّ بِلِسَانِ قَوْمِهِ» معنی: (ما هیچ پیامبرى را، جز به زبان قومش نفرستادیم) ای مسلمانان ایرانی... آیا محمد هم زبان شما بود؟ با این حساب محمد پیامبر شما نیست و باید زرتشت باشد. این هم سند از داخل خود پاسخ👇👇👇 الف –آیه مبارکه به شرح ذیل است: «وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ بِلِسانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ فَيُضِلُّ اللَّهُ مَنْ يَشاءُ وَ يَهْدي مَنْ يَشاءُ وَ هُوَ الْعَزيزُ الْحَكيمُ» (ابراهیم - 4) ترجمه: هيچ پيغمبرى را جز به زبان مردمش نفرستاديم، تا (احكام را) براى آنان بيان كند، و خدا هر كه را بخواهد گمراه، و هر كه را بخواهد هدايت مىنمايد، و او عزيز و حكيم است. معنا و مفهوم آیه این است که هیچ یک از پیامبران را از آسمان نفرستادیم. بلکه از میان مردم و اقوام برانگیختیم و با هیچ یک نیز به زبان جن، یا ملک، یا موجود ناشناخته یا زبان خارجی و ... سخن نگفتیم، بلکه به همان زبان خودش و قومش که از میان آنان برانگیخته شده است سخن گفتیم. حال کجای این آیه نشان می‌دهد که محدوده‌ی رسالت هر نبی فقط همان محدوده‌ای است که با آن زبان سخن می‌گویند؟ به راستی وقتی حضرت موسی (ع) از مصر به فلسطین و بیت‌المقدس و از آنجا به دیار دیگر سفر نمود، زبان همه‌ی آنها یک چیز بود، یا گروهی ابری، گروهی عربی و گروهی به زبان‌های دیگر تکلم می‌کردند؟ ب – اگر می‌خواهند در اثبات ضرورت زرتشتی‌گری ایرانیان به امر الله، رسول الله (ص) و قرآن کریم استناد کنند، پس باید ابتدا به آنها ایمان آورند. یعنی اول اسلام آورند. و سپس به آیاتش استناد کنند. حال کدام دینی امر می‌کند که لطفاً از این دین خارج شوید؟! ج – اگر به الله، رسول‌الله (ص) و قرآن اعتقاد و باور دارند، نمی‌توانند یک آیه را قبول کنند و آیات دیگر را نادیده گرفته یا رد کنند. همان قرآنی که فرمود با هر رسولی به زبان خودش و قومش تکلم می‌شود، فرمود: موسی و عیسی (ع) را برای قوم بنی‌اسرائیل فرستادم، اما حضرت محمد (ص) را برای همه بشریت فرستادم: « وَ ما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ كَافَّةً لِلنَّاسِ بَشيراً وَ نَذيراً وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَعْلَمُونَ» (سبأ - 68) ترجمه: و ما تو را يا محمّد (ص) نفرستاديم مگر براى همه مردم جهان، تا آنان را (به پاداش كار نيك) بشارت دهى (و از عذاب كار بد) بترسانى. ولى مردم اكثراً نمىدانند. د – حال برگردیم به مسئله دین زرتشت و ایرانیت. اگر می‌خواهند بر ملیت زرتشت استناد کنند و ملیّت را اولی بر دیانت بشمارند، در ایران انبیای دیگری نیز (مانند دانیال نبی و انبیایی که در تخت فولاد اصفهان مدفون هستند و ...) نیز وجود داشتند، چه ضرورتی دارد که بین این همه نبی، ایرانی‌ها حتماً زرتشتی شوند؟ اگر می‌خواهند به مقوله‌ی زبان استناد کنند، وضع بدتر می‌شود، چرا که زرتشت و کتابش اصلاً فارسی نبوده است. بلکه به زبان «اوستایی‌» مشهور است. زبان فارسی نیز از دوره‌ی هخامنشیان و در میان قوم آریایی رواج داشت که به سنسکریت و زبان اوستایی نیز نزدیکی‌داشت. و ایرانی و زبان فارسی نیز از همان دوران تشکل آریایی‌ها شکل گرفت. زبان اوستایی نیز زبانی بود که فقط در میان قومی در شرق ایران که دقیقاً ثبت نشده در کدام منطقه‌ی آن رایج بوده است. ھ – بنابر این اگر زبان یک پیامبر ملاک باشد، اولاً در همان موقع نیز فقط اهالی یک منطقه از شرق ایران باستان مخاطب زرتشت بودند و به زبان اوستایی تکلم می‌کردند و نه همه‌ی ایران و ایرانی‌ها و ثانیاً بنا بر همین استناد و استدلال، تکلیف فارسی زبانان آن عصر، یا آذری‌زبان‌ها، کرد زبان‌ها، بلوچ زبان‌ها و ... چه می‌شود؟ آیا باید برای آنان نیز پیامبری با زبان خودشان بیاید؟ اگر پاسخ‌شان مثبت است، پس زرتشت متعلّق به همه ایرانی‌ها نبوده است. مگر نمی‌گویند که هر پیامبری مخصوص قومی است که به آن زبان سخن می‌گویند. لذا نه در گذشته [حتّی زمان حیات شخص زرتشت] و نه در طول و نه اکنون، زرتشت دین همه‌ی ایرانی‌ها نبوده و نمی‌توانسته باشد و نیست. و – به رغم تحقیقات گسترده‌، تاریخ پیدایش زرتشت اصلاً مشخص نیست، چه رسد به زبان او و کتابش. برخی قدمت او را حتی شش هزار سال پیش بیان کرده‌اند. اغلب ایران شناسان ده تا یازده قرن قبل از را بیان کرده‌اند. ارسطو و اودوکسوس و هرمی پوس نوشته‌اند که زرتشت پنج هزار سال پیش از جنگ تروا می‌زیسته است. منابع دوران رواج زبان ، زایش او را سه قرن قبل از اسکندر مقدونی بیان کرده‌اند. در هر حال اصلاً معلوم نیست که چه زمانی و در کجا به دنیا آمده و به چه زبانی تکلّم می‌نموده و با چه خطّی می‌نوشته است؟
📢📢📢.. ۱۶ روز به عید غدیر خم ، روز افشای راز نهان شده باقی است ..(۱) 📇 در روز شنبه ۲ ذی الحجه سال ۱۰ ھ۔ق ؛ ۱۴ اسفند سال ۱۰ ھ۔ش ، دوم مارس سال ۶۳۲ میلادی ؛ چه اتفاقی افتاد؟؟ 〰〰〰🌿▫️〰〰 🕕🕜🕛... در هشتمین روز از خروج رسول خدا از مدینه ، کاروان حجة الوداع که به " قُدَيد " رسیده است ، در آنجا توقف می‌کند ؛ ✨ امیرمؤمنان علی علیه‌السلام و همراهان او - که به فرمان پیامبر برای دعوت به حق و جمع آوری زکات و جِزيه (٢) به نَجران و یمن رفته اند - هم اینک با همراهان خود به سمت مکه 🕋 رهسپارند ... نجران - که منطقه ای مسیحی نشین ✝ در مرز یمن و حجاز است - خود حکایتی در فضیلت خاندان وحی در خاطره دارد : ...چند ماه پیش ، هیئت نمایندگی مسیحیان نجران - مرکّب از ۶۰ تن از برگزیدگان این قوم در پاسخ به ندای پیامبر که آن ها را به قبول اسلام دعوت کرده بود - وارد مدینه شدند و وقایع و گفت و گوهای بسیاری بین آنها و آخرین فرستادهء خدا پیش آمد ... سرانجام رهبران مسیحی نجران از قبول اسلام سرباز زدند و حاضر به پرداخت جزیه نشدند ؛ رسول خدا صلی الله علیه و آله ایشان را به فراخواندند ؛ بدین سان که از هر یک از دو طرف ، برگزیده ترین ها ، در نقطه ای خارج از مدینه به نفرین برخیزند تا خداوند دروغگویان را از رحمت خویش دور سازد و بر آنان عذاب فرو فرستد ؛ قرآن 📖 چنین می فرماید : 💠 پس بگو - بیابید حاضر شویم تا پسرانمان و پسرانتان و زنانمان و زنانتان و خودمان و خودتان را فرابخوانید ؛ سپس دعا کنیم تا خداوند دروغ گویان را به لعنت خویش گرفتار سازد .(۳) ..🕚..لحظات فرا رسید و دیدگان حیرت زدهء مسیحیان ✝ سیمای مطمئن و آرام پیامبر را مشاهده کردند که قدم به میدان مباهله می‌گذارد ؛ در حالیکه کودکی را در آغوش دارد و دست کودکی دیگر را در دست می‌فشرد ، بانویی در پس حضرتش حرکت می‌کند و در پشت سر آنها، شوی افتخار آفرین این بانو ، چهرهء آشنای عبادت و رزم ، گام بر می‌دارد ؛ به راستی پیامبر تا چه اندازه به دعوت و دعای خود اعتقاد دارد که عزیزترین کسان خود را به وادی بلا و خطر آورده است؟؟ ...چنین بود که گروهی از نجرانیان مسلمان شدند و بقیه از بیم هلاک شدن ، جزیه دادن را پذیرفتند و از درِ صلح درآمدند ، و شاه مردان به گواهی همین آیه به " نَفْس پیامبر و جان رسول خدا " شهرت یافت...(۴) 〰〰〰〰〰〰〰 1⃣ اشاره به خطبه‌ای از امیرالمؤمنین در روز غدیر در ایام خلافت ایشان : مصباح کفعمی ص۵۹۸ 2⃣ مالیاتی که مسیحیان و یهودیان به حکومت اسلامی می‌پردازند تا حکومت اسلامی در برابر دشمنان از آنان محافظت کند و امنیت ایشان را تأمین نماید. 3⃣ آل عمران/۶۱ 4⃣ صحیح مسلم باب فضائل الصحابه صحیح ترمذی ۳۰۰/۲ مسند احمد ۱۸۵/۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ سوال: بازی بیلیارد چه حکمی دارد؟ ✅ پاسخ: 👇👇 ◀️ مقام معظم رهبری: اگر عرفا از آلات قمار محسوب شود یا با برد و باخت همراه باشد یا فساد اخلاقی و اجتماعی داشته باشد یا با حرامی همراه باشد، جایز نیست. ◀️ آیت الله مکارم شیرازی: اگر در نزد توده مردم از عنوان آلت قمار بودن خارج و به عنوان یک ورزش و سرگرمی شناخته شده باشد، بازی با آن بدون برد و باخت مالی اشکال ندارد و گرنه جایز نیست. *ء*------------------*ء* 📚 منبع: 📝 سایت leader.ir، بخش پرسش های متداول، قسمت مسائل فرهنگی و اجتماعی، م 489؛ 📝 استفتائات، رهبری، ص 264، س 1120؛ 📝استفتائات، مکارم، ج 3، ص 157، س 471؛ همان، ج 4، ص 147، بعد از س 417. ----------------------
🔰 هوشیار باشید 💢باید دولت و ملت هوشیار باشد که در کمین‌ هستند برای بلعیدن این کشور از همه اطراف، از آمریکا گرفته تا شوروی، در این معنا شک نباید بکنیم و متکی به خدای تبارک و تعالی باشیم و متکی به قدرت ملی خودمان باشیم که وحدت شما و همراهی ملت از شما و پشتیبانی همه قشرهای ملت از شما، شما را از آسیب مصون نگه می‌دارد. 📅امام خمینی(ره) | ۱ شهریور ۱۳۶۲
✬~✿❁࿐❈~✿❁ بخشی ازخطبه غدیر صراطِ مستقیمِ خداوند "منم" که شما را به پیروی آن امر فرموده.... و پس از من "علی" علیه السلام است... و آنگاه فرزندانم از نسل او پیشوایان راه راستند که به درستی و راستی راهنمایند و به آن حکم دعوت کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | ماه درخشان ⭐ نماهنگی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی اهمیت ماه ذی‌حجه