🍃ساقی شراب های شنیدنی
کسانی که منتظر نیستند
تکلیفشان معلوم است
آنها آدم نیستند.
کسانی که با انتظار زندگی میکنند
در حلقۀ آدمها وارد شدهاند
امّا هنوز راه دارند تا قلّۀ آدمیت
زیرا انتظار جزئی از زندگیشان شده؛ نه همۀ آن.
آدمها سر تا پای زندگیشان انتظار است.
نمازشان، نماز انتظار.
نماز انتظار یعنی مثل تو نماز خواندن
و نماز انتظار باز هم یعنی منتظر نمازخواندن با تو.
روزهشان روزۀ انتظار
روزۀ انتظار یعنی مثل تو روزه گرفتن
و روزۀ انتظار یعنی منتظرِ با تو سحری خوردن و افطار کردن.
حجّشان حجّ انتظار
حجّ انتظار یعنی مثل تو به حج رفتن
و حجّ انتظار یعنی منتظر با تو طواف کردن و با تو میان سعی و صفا راه رفتن
با تو در عرفه و مشعر و منی زیر آسمان بودن
و با تو رمی کردن و قربانی کردن.
نفس کشیدنشان هم نفس کشیدن انتظار
نفسهای منتظرانه یعنی در هر نفسی هزار هزار بار یاد خدا بودن
و نفسهای منتظرانه یعنی منتظر شنیدن صدای نفس تو.
مگر میشود لحظهای از زندگی را پیدا کرد
که در آن نشود منتظر تو بود؟
پس آدمها همۀ زندگیشان انتظار توست.
میخواهم منتظر تو باشم
پس باید شبیه تو شوم.
پیش از این گفتم که تو خوشاخلاقی
و من هم باید اخلاق خوشی داشته باشم
حالا میخواهم کمی ریزتر شوم
تو خوش اخلاقی یعنی این که زبانت مثل برگ گل نرم است
و مثل عسل شیرین.
کسی که زبانش خار دارد و مثل زهر هلاهل تلخ است
باید دهانش را ببندد از ادعای انتظار تو.
تو وقتی حرف میزنی
آدم دوست ندارد لحظهای چشم از دهانت بگیرد
و به اندازۀ نفس کشیدنی گوشش از شنیدن باز بماند.
واژه به واژۀ کلامت نه فقط گوش را
که همۀ وجودم را نوازش میکند
حرف زدنهای تو ثابت میکند
که شرابها فقط نوش کردنی نیستند، گوش کردنی هم هستند.
کسانی که با تو نشستهاند میدانند
وقتی تو برای آدم حرف میزنی
دیگر میلی به آب و غذا نمیماند
حرف شنیدن از تو، هم آدم را سیر میکند و هم سیراب.
حالا که میخواهم همرنگ تو باشم
کاش یک بار مرا به میخانۀ حرفهایت میکشاندی
تا کمی از شراب حرفهایت بنوشم
و بکوشم که حرف زدنهایم مثل تو شود.
قربان خوش زبانیات آقا!
مرا هم خوش زبان کن.
شبت بخیر ساقی شرابهای شنیدنی!
#بهانه_بودن
#شب_بخیر
#محسن_عباسی_ولدی
هدایت شده از حقیقت ناب
❤️یا اباعبداللـــــه (ع) ❤️
«اول صبح»⛅️
☄✨پس از گفتن یڪ
بسم الله...
از دل و جان💚
تو بگو☄✨
💕 «حسین اباعبدالله»💕
#السلام_علیڪ_یااباعبدالله
به رسم هر روز صبح با سلام
بر ارباب بی کفن روز مون رو شروع کنیم
اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَیْكَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما. بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَعَلى عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
صبحتون حسینی☀️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#برش_یک_دقیقهای #ذکر
🎥 آداب ذکر
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ یک دقیقه
#نحله_نجف #ذکر #سجده #سلوک
💠 سجده و ذکر سبحان الله
🔻 با مراجعه به سيره عملي بزرگان مکتب نجف، خواهيد ديد که از مرحوم آيت الله سيد علي شوشتري تا مرحوم آيت الله قاضي و ديگران، سجدات طولاني داشتهاند.
🔸 نزديکترين حالت قرب بين عبد و حقتعالي همين سجده است؛ و ذکر در سجده به تناسب افراد، شاخه به شاخه ميشود؛ ولي ذکر "سبحان الله" بهترين ذکر در حال سجده است.
🔹 اين ذکر، تنزيه حق تعالي است. ولي با گفتن سبحان الله مشغول بريدن شاخههاي مختلف علو در خود هستیم و معرفت به حق تعالي، زلال و تنزيه ميشود؛ يعني خداپرستي من که همراه با انواع آلودگيهاي شرکآلود است، به خداپرستي حقيقي تبديل ميشود.
🔸 چه بسا بتوان گفت که ذکر سبحان الله، مقدم بر ذکر يونسيه است؛ به خاطر اينکه در ذکر يونسيه، اول خود حقتعالي مخاطب قرار ميگيرد و اين حالتي از حضور را ميطلبد. کسي که وارد اين مرحله شده، بايد به يک مراقبههاي عملي و توجهات باطني و درک حضور حق تعالي رسيده باشد که بگويد: «لا اله إلّا انت سبحانک».
🔹 ذکر «سبحان الله» آرام آرام شخص را به اين مرحله ميرساند.
ادامه دارد...
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فرازی از مناجات ملکوتی شعبانیه
🎙 حجتالاسلام شحیطاط
#شعر
#محمد_رضا_آقاسی
#دکان_درویشان
⭐️یا علی! #درویش و #صوفی نیستم
⭐️فاش می گویم که کوفی نیستم
🍞 لیک می دانم ،که جز دندان تو
🍞 هیچ دندان ، لب نزد بر نان جو
🌺 یا علی! لعلِ عقیقی جز تو نیست
🌺 هیچ #درویشی حقیقی جز تو نیست
☠️ لنگ لنگان #طریقت را ببین
☠️ مردم دور از #حقیقت را ببین
🌻مست مینای #ولایت نیستند
🌻سرخوش از شهد ولایت نیستند
❌خیل #درویشان دکان آراستند
❌کام خود را تحت نامت خواستند
🔆خلق را در اشتباه انداختند
🔆یوسف ما را به چاه انداختند
🕍 کیستند اینان رفیق نیمه راه
🕍 وقت جان بازی به کنج #خانقاه
⚔️ فصل #جنگ آمد ، تما شا گر شدند
⚔️ #صلح آمد، لاله ی پرپر شدند
⚱️دل به #کشکول و #تبر_زین بسته اند
⚱️بهر قتلت ، تیغ زرین بسته اند
🌊 موج ها از بس تلاطم کرده اند
🌊 راه اقیانوس را گم کرده اند
❄️ موجها را می شناسی مو به مو
❄️ شرحی از زلف پریشانت بگو
🕋 بازکن دیباچه #توحید را
🕋 تا بجوید ذره ای خورشید را
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ایا برای #غسل حتما باید از آب لوله کشی استفاده کنیم؟🤔
#کلیپ_تصویری💞
┅═┄⊰༻💜༺⊱┄═┅
4_5828128989830448912.mp3
7.54M
# گوشی_تکانی
🔻لطفا چند لحظه به این سوالات فکر کنید:
🔹ما در شبکههای اجتماعی دنبال چه چیزی میگردیم؟
🔹چه محتواهایی در فضای مجازی به ما مربوط است؟
🔹آیا همه صفحاتی که در شبکههای اجتماعی دنبال میکنیم حرف جدید برای گفتن دارند یا تکرار مطالب هم هستند؟
🔹چرا ما این حرفهای تکراری را میخوانیم؟
🔹چرا ما از ترک صفحات با محتوای تکراری میترسیم؟
🔹لازم است ما تا این حد مطلب بخوانیم؟
🔹اگر نخوانیم از چه چیزی عقب میمانیم؟
🔸شاید نیاز باشد گوشی تکانی داشته باشیم و صفحات غیر ضروری را حذف کنیم.
❓❓ پرسش❓❓
برای چند میت می توان یک نماز وحشت خواند یا باید جداگانه نماز وحشت خوانده شود ؟
🔰🔰پاسخ اجمالی🔰🔰
✳️دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی):
✅خواندن یک نماز لیلة الدفن برای چند نفر به امید ثواب، مانعی ندارد.
✳️دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):
✅ این عمل به قصد ورود اشکال دارد(زیرا در اصل باید برای هر میّت یک نماز لیله الدفن خوانده شود)، ولی این عمل به قصد رجاء(یعنی به امید رسیدن به ثواب) مانعی ندارد.
SalavatShabaniyeh[01].mp3
5.66M
🎙صلوات شعبانیه (اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ شَجَرَهِ النُّبُوَّهِ وَ مَوْضِعِ الرِّسالَهِ ...) با نوای: حاج میثم مطیعی
🍃🌸ای مؤمنان! این صلوات را که از امام سجاد (ع) نقل شده،«هر روز» ماه شعبان در «وقت ظهر» و در «شب نیمهی شعبان» بخوانید.
در هر روز شعبان در وقت زوال [وقت ظهر شرعی] و در شب نیمهی آن این صلوات را که از حضرت زینالعابدین (علیهالسلام) روایت شده بخواند:
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ ، وَمَوضِعِ الرِّسالَةِ ، وَمُخْتَلَفِ الْمَلائِكَةِ ، وَمَعْدِنِ الْعِلْمِ ، وَأَهْلِ بَيْتِ الْوَحْىِ . اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْفُلْكِ الْجارِيَةِ فِى اللُّجَجِ الْغامِرَةِ ، يَأْمَنُ مَنْ رَكِبَها ، وَيَغْرَقُ مَنْ تَرَكَهَا ، الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ ، وَالْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ ، وَاللَّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ .
خدایا! بر محمّد و خاندان محمد درود فرست، درخت نبوت و جایگاه رسالت و محل آمد و شد فرشتگان و معدن دانش و خانواده وحی، خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، کشتی روان در اقیانوسهای عمیق، هرکه به آن توسّل جوید ایمنی یابد و هرکه آن را رها کند غرق شود، پیش افتاده از آنها از دین خارج است و عقب مانده از آنان نابود است و همراه آنان ملحق بهحق است.
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْكَهْفِ الْحَصِينِ ، وَغِياثِ الْمُضْطَرِّ الْمُسْتَكِينِ ، وَمَلْجَاَ الْهارِبِينَ ، وَعِصْمَةِ الْمُعْتَصِمِينَ . اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ صَلاةً كَثِيرَةً تَكُونُ لَهُمْ رِضاً ، وَ لِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أَداءً وَقَضاءً بِحَوْلٍ مِنْكَ وَقُوَّةٍ يَا رَبَّ الْعالَمِينَ . اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الطَّيِّبِينَ الْأَبْرارِ الْأَخْيارِ ، الَّذِينَ أَوْجَبْتَ حُقُوقَهُمْ ، وَفَرَضْتَ طاعَتَهُمْ وَوِلايَتَهُمْ .
خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، پناهگاه محکم و فریادرس بیچارگان درمانده و پناه گریختگان و دستاویز استوار برای چنگاندازان، خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، درودی فراوان که برای آنان موجب خشنودی و برای ما مایه اداکردن و بجا آوردن حق محمّد و خاندان محمّد باشد، به حول و نیرویت ای پروردگار جهانیان. خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، آن پاکان و نیکان و خوبانکه حقوقشان را بر همه واجب کردی و پیروی ولایتشان را بر همگان فرض نمودی.
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاعْمُرْ قَلْبِى بِطاعَتِكَ ، وَلَا تُخْزِنِى بِمَعْصِيَتِكَ ، وَارْزُقْنِى مُواساةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَيْهِ مِنْ رِزْقِكَ؛ بِما وَسَّعْتَ عَلَىَّ مِنْ فَضْلِكَ ، وَنَشَرْتَ عَلَىَّ مِنْ عَدْلِكَ ، وَأَحْيَيْتَنِى تَحْتَ ظِلِّكَ ، وَهٰذا شَهْرُ نَبِيِّكَ سَيِّدِ رُسُلِكَ شَعْبانُ الَّذِى حَفَفْتَهُ مِنْكَ بِالرَّحْمَةِ وَالرِّضْوانِ الَّذِى كانَ رَسُولُ اللّٰهِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ يَدْأَبُ فِى صِيامِهِ وَقِيامِهِ فِى لَيالِيهِ وَأَيَّامِهِ بُخُوعاً لَكَ فِى إِكْرامِهِ وَ إِعْظامِهِ إِلىٰ مَحَلِّ حِمامِهِ .
خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و دلم را با طاعتت آباد کن و به نافرمانی از خود رسوایم مساز و همیاری با آنکه رزقت را بر او تنگ گرفتی؛ به مدد آنچه از فضلت بر من وسعت دادی و از عدلت بر من گستردی و مرا در سایه رحمتت زنده داشتی روزی من فرما، این است ماه پیامبرت، آن سرور فرستادگان، شعبانی که آن را به رحمت و رضوانت پوشاندی، ماهی که رسول خدا (درود خدا بر او و خاندانش باد) در روزهداری و بپاداری عبادت در شبها و روزهایش تا هنگام مرگ، با تمام توان کوشش میکرد، تنها برای فروتنی در برابرت و گرامی داشت و بزرگداشت ماه شعبان،
اللّٰهُمَّ فَأَعِنَّا عَلَى الاسْتِنانِ بِسُنَّتِهِ فِيهِ، وَنَيْلِ الشَّفاعَةِ لَدَيْهِ . اللّٰهُمَّ وَاجْعَلْهُ لِى شَفِيعاً مُشَفَّعاً ، وَطَرِيقاً إِلَيْكَ مَهْيَعاً ، وَاجْعَلْنِى لَهُ مُتَّبِعاً حَتّىٰ أَلْقاكَ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَنِّى راضِياً ، وَعَنْ ذُنُوبِى غاضِياً ، قَدْ أَوْجَبْتَ لِى مِنْكَ الرَّحْمَةَ وَالرِّضْوانَ ، وَأَنْزَلْتَنِى دارَ الْقَرارِ وَمَحَلَّ الْأَخْيارِ.
خدایا! ما را در این ماه به پیروی از روشش و رسیدن به شفاعتش یاری فرما، خدایا! او را برای من شفیعی با شفاعت پذیرفته و راهی روشن به سویت قرار ده و ما را پیرو او گردان تا آنگاه که تو را در قیامت دیدار کنم، درحالیکه از من خشنود باشی و از گناهانم چشمپوشی و رحمت و رضوانت را بر من واجب نموده و مرا در بهشت و جایگاه خوبان درآورده باشی.
خطبه شعبانیه ایت الله تحرییر جلسه اول.mp3
3.28M
#کلیپ_صوتی
#خطبه_شعبانیه
🔰 شرح خطبه شعبانیه توسط آیت الله تحریری
قسمت اول
🌸بیانات استاد تحریری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
#خطبه_شعبانیه
🔰 شرح خطبه شعبانیه توسط آیت الله تحریری
قسمت اول
🌸بیانات استاد تحریری
یا صاحب الزمان الغوث و الامان بحق امک فاطمه:
💠 اولین ماه سال، رمضان است، نه محرم!
علامه جوادی آملی:
🔰 یک بیان نورانی از حضرت زکریا و ابراهیم (سلام الله علیهما) هست که اینها رابطه شان را با خدا به ما آموختند. ما یک رابطه های دستوراتی داریم؛ نمازی داریم، روزه ای داریم، دعایی داریم، مناجاتی داریم، اینها را داریم؛ اما نزدیک ترین دعا با خدا چیست که بخواهیم زمزمه کنیم؟ مخصوصاً در ماه شعبان. ما به هر حال به مهمانی خدا می خواهیم برویم، با چه سرمایه ای برویم؟
🔺اینکه می بینید مرحوم ابن طاووس و سایر بزرگان این أدعیه خودشان را از ماه مبارک رمضان شروع می کنند، برای اینکه هم در روایات هم در أدعیه آمده است، از ماه مبارک رمضان به عنوان «رَأْسُ السَّنَة».
یک؛ از ماه مبارک رمضان به عنوان «غرّة الشهور»، دو، چون در روایات و در ادعیه از #ماه_مبارک_رمضان به عنوان اوّل سال و اوّلین ماه با این دو تعبیر یاد شده است، افرادی مثل ابن طاووس (رضوان الله الیه) و دیگران تاریخ سال را از ماه مبارک رمضان شروع می کنند. ماه مبارک رمضان اوّل سال است، ماه شعبان آخر سال.
🔸 اینکه می بینید ماه شعبان یک عده زیاد تلاش و کوشش می کنند، برای اینکه تمام بدهی هایشان را بدهند. توبه می کنند، استغفار می کنند، قضاها را انجام می دهند، برای اینکه «آخر سال» است و آخر سال انسان باید حساب هایش را بررسی بکند. ابن طاووس ها سیره و راه آنها این است.
🔹ما اگر بخواهیم با ذوات قدسی اهلبیت (علیهم السلام) آشنا بشویم، به زبان اینها، به زبان قرآن و به زبان انبیا با خدا حرف بزنیم، اینها هم دعای «مناجات شعبانیه» دارند، هم می گویند مضطر خدا هستند «أَنْتَ الْخَالِقُ وَ أَنَا الْمَخْلُوقُ وَ أَنْتَ الْقَوِی وَ أَنَا الضَّعِیف»، اینها سرجایش محفوظ است. خدایا یک مخلوقِ ضعیفِ عاجزِ فقیر آمده در خانه تو، اینها همه خوب است؛ اما ببیند دعای زکریا یا دعای ابراهیم (سلام الله علیهما) چیست؟ به خدای سبحان عرض می کنند خدایا! من همان هستم که هر وقت خواستم دادی، ببینید! از خود مایه نمی گذارد، نمی گوید من فقیرم تو غنی هستی، من مخلوقم تو خالقی، من ضعیف هستم. وسیله را ضعف خود و عجز خود و مخلوق بودن خود و مقهور بودن خود قرار نمی دهد.
🔸 به هر حال انسان یک وسیله می خواهد. این دعای «أَنْتَ الْخَالِقُ وَ أَنَا الْمَخْلُوقُ»، یک وسیله است؛ یعنی خدایا! من مخلوق بودنم را وسیله قرار دادم، من عجز خودم را وسیله قرار دادم، من ضعف خودم را وسیله قرار دادم، همین! به #ضعف من کمک بکن! به هر حال خودش را مطرح می کند. می گوید من ضعیف هستم، به ضعف من کمک بکن!
🔻اما این دعای زکریا و ابراهیم این نیست، خیلی این دعا بلند است! در این دعا که ﴿لَمْ أَكُنْ بِدُعائِكَ رَبِّ شَقِیا} اصلاً نامی از خود او نیست. در می زند، کیست؟ جواب: کسی است که هر وقت خواست، به او دادی، همین! به فعل خدا تمسک می کند. نه اینکه من عاجز هستم، به عاجز کمک بکن. من مخلوق هستم، من ضعیف هستم!
🔹سؤال: چه کسی است دم در، در میزند؟ کسی است که هر وقت خواست به او دادی. در آن نام او نیست: ﴿وَ لَمْ أَكُنْ بِدُعائِكَ رَبِّ شَقِیا﴾، من هیچ وقت ناامید نشدم. ببینید تمام محور این حرف کَرم اوست. من چه کسی هستم؟ حالا هر کسی هست! چه کار داری که چه کسی هستم؟! هر وقت خواستم، دادی، همین! ﴿لَمْ أَكُنْ بِدُعائِكَ رَبِّ شَقِیا﴾ این خاصیت ماه پُر برکت شعبان است.
📚 تفسیر سوره مبارکه مدثر(جلسه ۱)
⏰ تاریخ: ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
🌐 منبع:news.esra.ir
علیرضا:
📚 باطل کننده های روزه
💠 نه چيز #روزه را باطل مىکند: اول: #خوردن_و_آشاميدن؛ دوم: #آميزش_جنسى؛ سوم: انجام کاری که موجب خروج منی شود(#استمنا)؛ چهارم: #دروغ_بستن_به_خدا، پيامبر و ائمه (عليهم السلام)؛ پنجم: رساندن #غبار يا #دود_غليظ به حلق؛ ششم: فرو بردن تمام سر در آب؛ هفتم: با حال #جنابت يا #حيض يا نفاس به اذان صبح رسيدن؛ هشتم: #اماله کردن (تنقيه) با چيزهاى روان؛ نهم: عمداً #قى_کردن (استفراغ کردن).
🔘 «موارد چهارم تا ششم بنابراحتياط واجب مبطل است»
#احکام_روزه #مبطلات_روزه
🆔 @leader_ahkam
❓❓متن شبهه یا سوال:
«تفاوت ایشاالله ، انشاالله و ان شاءالله درکجاست؟
ایشاالله: یعنی خدا را به خاک سپردیم (نعوذبالله، استغفرالله)
انشاالله: یعنی ما خدا را ایجاد کردیم (نعوذبالله، استغفرالله)
ان شاءالله: یعنی اگر خداوند مقدر فرمود (به خواست خدا)»
🔰🔰پاسخ🔰🔰
1. عبارت «ایشاالله» در عربی معنایی ندارد و ترجمه به خاک سپردن صحیح نیست!
2. تلفظ اشتباه بعضی الفاظ موجب تغییر معنا می شود، اما مثال مقایسه «ان شاء الله» و «انشاء الله» صحیح نیست!
3. در گفتار، «أنشأ» باید به فتح همزه اول و ضم همزه آخر تلفظ شود تا معنای «ایجاد کردم» بدهد! ضمن اینکه در فعل أنشأ یک همزه در آخر کلمه وجود دارد که از نظر معنا، تلفظ و نوشتار با کلمه إنشاء الله متفاوت است.
4. حتی اگر انشاء را مصدر فرض کنیم، به ترجمه مبهم «ایجاد خدا یا ایجاد کردن خدا» می رسیم که عبارتی ناقص است و در هر حال معنای ادعا شده دریافت نمی شود.
5. هر دو صورت متصل «إنشاء الله» و منفصل «إن شاء الله»، به یک شکل تلفظ می شود و تغییری در معنا ایجاد نمی شود. اگرچه رعایت قواعد درست نویسی و جدا نوشتن «ان شاء الله» لازم است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻
چرا ایرانیان مسلمان شدند؟
☑️ حکایت جشن مورچهکُشون
👈🏻 در دین زرتشتی، مورچه موجودی اهریمنی شمرده شده و کشتن مورچه و خراب کردن لانة آن، کردار نیک قلمداد شده است. در دوران گذشته، زرتشتیان جشن مورچه کُشون داشتند. یعنی به طبیعت رفته و مورچهها را میکشتند.
📚 اسناد کامل: w57.ir/570
👈🏻 اما در اسلام: حضرت سلیمان (ع) از اینکه مورچه ها را لگدمال نکرد، خوشحال شده و خداوند را شکر کرد. (قرآن، سوره نمل، آیه 18-19)
👈🏻 امیرالمومنین علی (ع) فرمودند: اگر همه دنیا را به من بدهند تا دانهای جو را به ستمگری از یک مورچه بستانم، به خدا قسم این کار را نخواهم کرد.
📚 نهج البلاغه، خطبه 224، ترجمه صبحی صالح
👈🏻 عبدالحسین زرینکوب: اکثریت اهل ایران از همان آغاز فتوح، دیانت اسلامی را به خاطر ارزش توحیدی و برتری اخلاقی آن با خرسندی و بیاکراه پذیرفتند.
📚 عبدالحسین زرینکوب، دفتر ایام، تهران: انتشارات علمی، 1374، ص 206
#مورچه #حیوان_آزاری #نه_به_حیوان_آزاری #طبیعت #محیط_زیست #حیات_وحش #خرفستر #زرتشتیان #دین_زرتشتی #نقد_زرتشت #نقد_باستانگرایی #باستان_پرستی #هخامنشیان #کوروش_پرستی #ساسانیان #عدالت #جوجه #جوجه_کشی #قاتل_جوجه #نهج_البلاغه #صبحی_صالح #مورچه_کشون #جشن_مورچه_کشون #زرینکوب #عبدالحسین_زرینکوب