eitaa logo
صالحین حضرت مریم (س)
114 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3.1هزار ویدیو
67 فایل
این کانال جهت اجرای برنامه های صالحین حوزه حضرت مریم ناحیه زنجان ایجاد شده است لطفاسرگروه های پایگاهها ی خود را عضو نمایید از این به بعد محتوای بارگزاری شده درکانال مرجع اصلی حلقه ها خواهد بود عملکردحلقه های صالحین با توجه به ارسال گزارش سنجیده خواهد شد
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا تک فرزندی = تربیت بهتر ؟؟؟ 🔷 اگر یکی از مشکلات اصلی تربیت تعدد فرزندان باشد، باید خانواده های تک فرزند بهترین فرزندان را تربیت کرده باشند؛ اما آیا چنین است؟!👇🏻 🔹 این یک مغالطه و استدلال بسیار غلط است که تنها شکل و صورت موجهی دارد. تربیت قواعدی دارد که هرکسی با آن قواعد آشنا باشد و آن ها را به کار بندد خداوند هدایت را شامل حال او می‌کند و تعداد فرزندان از این جهت تأثیر چندانی در روند تربیت ندارد 👈 برخی میگویند نداشتن فرزند، بهتر از داشتن فرزند نااهل و بی تربیت و معتاد است. عجبا! مگر خانواده های کم جمعیت فرزندان با تربیت تری دارند؟ 🔹 به راستی با اندکی تأمل و انصاف، اذعان میکنید که استدلال ها و توجیهات برای فرار از تکلیف و شانه خالی کردن از جهاد فرزند آوری، بسیار سست و بی مبناست. ‌‌‌‌‌‌‌❤❤❤❤❤ 👨‍👩‍👧‍👦 ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 حق عبادت خدا 🌱بنا بر روایتی امام حسين (ع) فرمودند : «هركس حق عبادت خدا را به‏ جا آورد، خداوند بيش از حد آرزو و كفايتش به او عطا مى‏ كند»🌱 📚بحار الانوار، ج ۶۸ ص ۱۸۴ ح۴۴ 📃 متن روایت 👇 روی ان قَال الامام الحسین عَلَيْهِ السَّلاَمُ : «مَنْ عَبَدَ اللّهَ حَقّ عِبَادَتِهِ آتاهُ اللّهُ فَوْقَ اَمَانِيهِ وَ كِفَايَتِهِ». 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
اميرالمؤمنين عليه السلام : خَوافِي الأخلاقِ تَكشِفُهَا المُعاشَرَةُ ؛ معاشرت ، خصلت هاى پوشيده را آشكار مى كند . 📙غررالحکم ؛ 5099 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
قال النبی (ص) : ما اختلف أمة بعد نبیها الا ظهر أهل باطلها علی اهل حقها. 🔹هیچ امتی پس از پیامبرشان، اختلاف نکردند مگر آنکه گروه باطل بر حق گرایان چیره شدند . 📌کنز العمال، حدیث929 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌳☘🌳☘🌳☘🌳☘🌳☘ 🌸سوره البقرة ــ آیه ۱۱۴ وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَى فِي خَرَابِهَا أُولَئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَنْ يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِينَ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ كيست ستمكارتر از آنكه نگذاشت كه نام خدا در مسجدهاى خدا برده شود، و در ويران ساختن آنها كوشيد؟ روا نيست در آن مسجدها جز بيمناك و ترسان داخل شوند و نصيبشان در دنيا خوارى و در آخرت عذابى بزرگ است. 🌳☘🌳☘🌳☘🌳☘ ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
🌳☘🌳☘🌳☘🌳☘ 🌸آيه ١١٤- شأن نزول: شأن نزولهايى براى اين آيه نقل شده، از جمله: در روايتى از امام صادق «عليه السّلام» مى‌خوانيم كه اين آيه در مورد قريش نازل گرديد، در آن هنگام كه پيامبر «صلّى اللّه عليه و اله» را از ورود به شهر مكّه و مسجد الحرام جلوگيرى مى‌كردند. 🌳☘🌳☘🌳☘🌳☘ ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
🌳☘🌳☘🌳☘🌳☘🌳☘ 🌸تفسير: ستمكارترين مردم: بررسى شأن نزولهاى آيه نشان مى‌دهد كه روى سخن در آيه با سه گروه، يهود و نصارى و مشركان است. قرآن در برابر اين سه گروه و تمام كسانى كه در راهى مشابه آنها گام بر مى‌دارند مى‌گويد: 🌸«چه كسى ستمكارتر است از آنها كه از بردن نام خدا در مساجد الهى جلوگيرى مى‌كنند و سعى در ويرانى آنها دارند» ! (وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَساجِدَ اللّهِ أَنْ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَ سَعى فِي خَرابِها) . سپس در ذيل اين آيه مى‌گويد: 🌸 «شايسته نيست آنها جز با ترس و وحشت وارد اين اماكن شوند» (أُولئِكَ ما كانَ لَهُمْ أَنْ يَدْخُلُوها إِلاّ خائِفِينَ) . يعنى مسلمانان و موحّدان جهان بايد آنچنان محكم بايستند كه دست اين ستمگران از اين اماكن مقدّس كوتاه گردد. 🌸و در پايان آيه مجازات دنيا و آخرت اين ستمكاران را با تعبير تكان دهنده‌اى بيان كرده، مى‌گويد: «براى آنها در دنيا رسوايى است و در آخرت عذاب عظيم» (لَهُمْ فِي الدُّنْيا خِزْيٌ وَ لَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذابٌ عَظِيمٌ) . 🌸در حقيقت هر عملى كه نتيجۀ آن تخريب مساجد و از رونق افتادن آن باشد نيز مشمول همين حكم است. 🌳☘🌳☘🌳☘🌳☘ ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکمت82 أُوصِیکُمْ بِخَمْس لَوْ ضَرَبْتُمْ إِلَیْهَا آبَاطَ الاِْبِلِ لَکَانَتْ لِذَلِکَ أَهْلاً: لاَ یَرْجُوَنَّ أَحَدٌ مِنْکُمْ إِلاَّ رَبَّهُ، وَلاَ یَخَافَنَّ إِلاَّ ذَنْبَهُ، وَلاَ یَسْتَحِیَنَّ أَحَدٌ مِنْکُمْ إِذَا سُئِلَ عَمَّا لاَ یَعْلَمُ أَنْ یَقُولَ: لاَ أَعْلَمُ، وَلاَ یَسْتَحِیَنَّ أَحَدٌ إِذَا لَمْ یَعْلَمِ الشَّیْءَ أَنْ یَتَعَلَّمَهُ، وَعَلَیْکُمْ بِالصَّبْرِ، فَإِنَّ الصَّبْرَ، مِنَ الاِْیمَانِ کَالرَّأْسِ مِنَ الْجَسَدِ، وَلاَ خَیْرَ فِی جَسَد لاَ رَأْسَ مَعَهُ، وَلاَ فِی إِیمَان لاَ صَبْرَ مَعَهُ. امام(علیه السلام) فرمود: شما را به پنج چیز سفارش مى کنم که اگر براى تحصیل آن شتران راهوار را به سرعت حرکت دهید (و همه جا را براى به دست آوردن آن گردش کنید) سزاوار است: هیچ یک از شما جز به پرورگارش امیدوار نباشد (و دل نبندد). هیچ کس جز از گناه خود نترسد. هیچ کس از شما اگر چیزى را از او پرسیدند که نمى داند حیا نکند و (صریحاً) بگوید: نمى دانم. و اگر کسى از شما چیزى را نمى دانست از فرا گرفتن آن خجالت نکشد. بر شما باد که صبر و استقامت پیشه کنید، زیرا صبر و استقامت در برابر ایمان همچون سر است در برابر تن. تن بى سر فایده اى ندارد همچنین ایمان بدون صبر و استقامت. شرح و تفسیر پنج اصل مهم امام در این حکمت پربار به پنج موضوع از مهم ترین مسائلى که در زندگى انسان سرنوشت ساز است و اهمیت فوق العاده اى دارد با تأکید اشاره مى کند. نخست مى فرماید: «شما را به پنج چیز سفارش مى کنم که اگر براى تحصیل آن شتران راهوار را به سرعت حرکت دهید (و همه جا را براى به دست آوردن آن گردش کنید) سزاوار است»; (أُوصِیکُمْ بِخَمْس لَوْ ضَرَبْتُمْ إِلَیْهَا آبَاطَ الاِْبِلِ لَکَانَتْ لِذَلِکَ أَهْلاً). تعبیر به «ضَرَبْتُمْ إلَیْها آباطَ الاْبِلِ; زیر بغل شتران را بزنید) کنایه از نهایت تلاش و کوشش در این راه است، زیرا هنگامى که مى خواستند شتر را با سرعت به سوى مقصد حرکت دهند به یکى از نقاط حساس بدن او از جمله زیر بغل ضربه مى زدند تا با سرعت حرکت کند. آن گاه به بیان آنها یکى پس از دیگرى پرداخته مى فرماید: «هیچ یک از شما جز به پرورگارش امیدوار نباشد (و دل نبندد)»; (لاَ یَرْجُوَنَّ أَحَدٌ مِنْکُمْ إِلاَّ رَبَّهُ). زیرا اولاً: مسبب الاسباب خداست و بر اساس توحید افعالى معتقدیم: لا مؤثر فى الوجود الا الله; همه چیز به فرمان او و رشته تمام امور در قبضه قدرت اوست، بنابراین چه بهتر که انسان آب را از سرچشمه بگیرد و هرچه مى خواهد از او بخواهد و سرنوشت خود را در تفکرى شرک آلود در دست دیگرى نبیند. ثانیاً به فرض که دیگران هم سرنوشت ساز باشند، خضوع و تواضع در برابر غیر خدا ذلت است و در برابر پروردگار عزت. در روایتى آمده است هنگامى که برادران یوسف مى خواستند او را به چاه بیفکنند و بر اثر حسادت او را مى زدند ناگهان یوسف شروع به خندیدن کرد. برادران سخت در تعجب فرو رفتند که اینجا جاى خنده نیست گویى برادر ما مسئله به چاه افکندن را شوخى مى انگارد; ولى یوسف پرده از این راز برداشت و درس بزرگى به آنها و به همه ما آموخت. گفت: به خاطر دارم روزى به شما برادران نیرومند با آن بازوان قوى و قدرت فوق العاده نظر انداختم و با خود گفتم کسى که این همه یار و یاور نیرومند دارد چه غمى دارد. آن روز بر شما تکیه کردم و به بازوان نیرومندتان دل بستم ولى امروز خود را در چنگال شما گرفتار مى بینم و از شما به شما پناه مى برم ولى به من پناه نمى دهید. خدا از این طریق به من آموخت که من بر غیر او تکیه نکنم. البته این مسئله منافاتى با استفاده از عالم اسباب و نیروهاى دیگران براى رسیدن به اهداف مادى و معنوى ندارد; مهم آن است که انسان بداند هر سببى که تأثیرى دارد آن هم از ناحیه خداست و اگر لحظه اى چشم الطاف الهى بر جهان اسباب بسته شود همه آنها از کار باز مى مانند. آرى باید در پشت پرده اسباب مسبب الاسباب را دید. ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
حکمت82 سپس امام(علیه السلام) دومین توصیه را بیان مى دارد و مى فرماید: «هیچ کس جز از گناه خود نترسد»; (وَلاَ یَخَافَنَّ إِلاَّ ذَنْبَهُ). دلیل آن روشن است چیزى که دشمن واقعى انسان است گناه اوست که او را در دنیا و آخرت به درد و رنج گرفتار مى کند. در حالى که اسباب هولناک این جهان حتى بمب اتم آخرین کارى که با انسان مى کند این است که حیات او را مى گیرد. اگر این مسئله در راه رضاى خدا باشد به افتخار شهادت مى رسد که بزرگترین افتخار است. آن گاه به سومین دستور پرداخته مى افزاید: «هیچ کس از شما اگر چیزى را از او پرسیدند که نمى داند حیا نکند و (صریحاً) بگوید: نمى دانم»; (وَ لاَ یَسْتَحِیَنَّ أَحَدٌ مِنْکُمْ إِذَا سُئِلَ عَمَّا لاَ یَعْلَمُ أَنْ یَقُولَ: لاَ أَعْلَمُ). گفتن نمى دانم عیب نیست. عیب آن است که انسان جواب خطایى بدهد و دیگران را به گمراهى بیفکند و عقلاً و شرعاً در برابر آنها مسئول باشد. مخصوصاً هرگاه قول بدون علم در مقام قضاوت یا فتوا بوده باشد که مسئولیت بسیار عظیمى دارد. در کتاب شریف کافى حدیثى از امام باقر(علیه السلام) مى خوانیم: «مَنْ أَفْتَى النَّاسَ بِغَیْرِ عِلْم وَلاَ هُدًى لَعَنَتْهُ مَلاَئِکَهُ الرَّحْمَهِ وَمَلاَئِکَهُ الْعَذَابِ وَلَحِقَهُ وِزْرُ مَنْ عَمِلَ بِفُتْیَاهُ; کسى که بدون علم و هدایت فتوا بدهد فرشتگان رحمت و عذاب، او را لعنت مى کنند و گناه کسانى که به فتواى او عمل کرده اند بر دوش او خواهد بود». شمول لعن فرشتگان عذاب نسبت به چنین کسى روشن است; اما چرا ملائکه رحمت او را لعن مى کنند؟ ظاهرا به این دلیل است که از گفتن نمى دانم در جواب، که مایه رحمت الهى است خوددارى کرده است. افراد مغرور به علم، خود باید بدانند که به قول معروف «همه چیز را همگان مى دانند و همگان از مادر نزاده اند» بلکه مى توان گفت: همگان نیز همه چیز را نمى دانند. پس چه عیبى دارد که انسان جمله نمى دانم را در این گونه موارد به فراموشى نسپارد. آن گاه در چهارمین دستور مى افزاید: «اگر کسى از شما چیزى را نمى دانست از فرا گرفتن آن خجالت نکشد»; (وَ لاَ یَسْتَحِیَنَّ أَحَدٌ إِذَا لَمْ یَعْلَمِ الشَّیْءَ أَنْ یَتَعَلَّمَهُ). هنگامى که انسان از مادر متولد مى شود چیزى نمى داند و با گذشت زمان با سؤالات پى در پى از این و آن حقایق بسیارى را فرا مى گیرد. بزرگترین دانشمندان جهان یکى از دلایل پیشرفتشان در علم و دانش، سؤال بوده است. آرى سؤال، کلید علم و دانش است. ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فراز نهم دعای دوازدهم صحیفه سجادیه قَدْ تَطَأْطَأَ لَكَ فَانْحَنَى ، وَ نَكَّسَ رَأْسَهُ فَانْثَنَى ، قَدْ أَرْعَشَتْ خَشْيَتُهُ رِجْلَيْهِ ، وَ غَرَّقَتْ دُمُوعُهُ خَدَّيْهِ ، يَدْعُوكَ بِيَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ ، وَ يَا أَرْحَمَ مَنِ انْتَابَهُ الْمُسْتَرْحِمُونَ ، وَ يَا أَعْطَفَ مَنْ أَطَافَ بِهِ الْمُسْتَغْفِرُونَ ، وَ يَا مَنْ عَفْوُهُ أَكْثَرُ مِنْ نَقِمَتِهِ ، وَ يَا مَنْ رِضَاهُ أَوْفَرُ مِنْ سَخَطِهِ در حالی که در برابرت، سر تواضع و فروتنی پایین انداخته تا جایی که از شدّت فروتنی خمیده گشته؛ و از خواری سر به زیر افکنده، به طوری که قامت راستش کج شده؛ بیم و ترسش از عظمت تو، قدم‌هایش را به لرزه انداخته و اشک‌هایش صفحه رخسارش را فراگرفته؛ تو را با این جملات می‌خواند: ای مهربان‌ترین مهربانان! و ای رحیم‌ترین کسی که درخواست‌کنندگان رحمت به او توجّه می‌کنند و ای بامحبّت‌ترین کسی که آمرزش خواهان گِرد او گردند و ای آن‌که گذشتش از انتقامش بیشتر و خشنودی‌اش از خشمش افزون‌تر است تواضع در برابر خداوند فروتنى باطنى و تسليم محض درونى انسان؛ اگر از حالت ترس و وحشت باشد كه با توحيد و حق‌نگرى سازگارى ندارد، امّا اگر به خاطر تجلّى نور الهى و ظهور هيبت حق تعالى در وجود موجودات به ويژه انسان صورت بگيرد از بهترين الطاف خداوند به موجود خويش است. آنان كه داراى مقام عصمتند؛ هنگامى كه خود را در پيشگاه مطلق و بى‌نهايت حضرت حق مى‌بينند، احساس عجز و شرمندگى مى‌كنند و كمالات خود را نسبت به كمالات حق اندك مى‌انگارند؛ چرا كه نهايت عرفان، رسيدن به فقر مطلق در برابر اوست. آن حضرات، خوبى‌هاى خود را بدى مى‌پندارند. نه اعتراف به خطاهايشان حقيقى بوده و نه اشك و ناله‌هايشان مجازى و ظاهرى، بلكه آنان ظهورهاى تام و مقدس و معصوم با ادراك عجز و ناتوانى خود در برابر حق، يك لحظه كندى در سرعت به سوى كمال بى‌نهايت را بزرگترين گناه و خطا و سرپيچى از پروردگار مى‌دانسته‌اند. به گونه‌اى كه نفس شريف خود را در رديف جنايتكار و طغيانگر قلمداد مى‌نمودند سپس در اوج حال انكسار و شكست نفس به پيشگاه ربّ جليل به شكايت از نفس و جسارت‌هاى شهوات مى‌پرداختند. معرفت برتر عقلانى و عرفانى معصومين (عليهم السلام)، رادمردان را به خشوع و زارى فوق‌العاده مى‌رساند. تا آن جا كه آرامش را از آنان سلب كرده و در تب و تاب ترس به انابه و التهاب وا مى‌دارد. اگر صحيفه سجاديه، پر از تضرّع و زارى و امر به توبه و تصوير عاقبت گناه و گناهكاران است. سرّ آن عظمت كار و حيرت از عاقبت امر است و تمام همت امام معصوم، متوجه هشدار به بى‌خبران است. شايد غافلان، دل از نامحرمان بريده و بر محرم اسرار روى آورده و خود را نجات دهند. پس اگر انسان عظمت و قدرت را در موجودى متمركز بداند و اين كه صاحب قدرت در اوج رأفت و رحمت است، مى‌تواند؛ لحظه‌اى او را معدوم كند در همه حال حتى لحظه ارتكاب گناه با تمام هستى‌اش كه در دست قدرت قاهره حق تعالى است او مى‌تواند هر طور كه بخواهد او را عذاب و مجازات كند. بنابراين او مقايسه‌اى در ذهن صورت مى‌دهد: - در برابر ابعاد نامحدود حق، احساس ناتوانى مى‌كند و خويش را كوچك مى‌شمارد. 2- به اندازه كوتاهى و تقصير، خود را مستحق عذاب مى‌پندارد. 3- در برابر لطف و مهربانى مولاى عزيز احساس شرمندگى وجودش را فرامى‌گيرد. 4- به ميزان شرمسارى و كم‌توجهى به خشوع و فروتنى روى مى‌آورد. 5- سرانجام به معبود حقيقى متصل مى‌شود و به مقام فنا دست مى‌يابد. قرآن وصف عاشقان حق را چنين توصيف مى‌كند؛ 1- در برابر ابعاد نامحدود حق، احساس ناتوانى مى‌كند و خويش را كوچك مى‌شمارد. 2- به اندازه كوتاهى و تقصيرخود را مستحق عذاب مى‌پندارد. 3- در برابر لطف و مهربانى مولاى عزيز احساس شرمندگى وجودش را فرامى‌گيرد. 4- به ميزان شرمسارى و كم‌توجهى به خشوع و فروتنى روى مى‌آورد. 5- سرانجام به معبود حقيقى متصل مى‌شود و به مقام فنا دست مى‌يابد. ﴿وَ يَخِرُّونَ لِلْأَذْقَانِ يَبْكُونَ وَ يَزِيدُهُمْ خُشُوعًا﴾ و گريه‌كنان به رو در مى‌افتند و [شنيدن قرآن‌] بر فروتنى و خشوعشان مى‌افزايد ان بر خاك مى‌افتد اوّل چانه او بر زمين قرار مى‌گيرد و سپس به كار بردن فعل ديگرى در آيه كه مى‌فرمايد: ﴿وَ يَزِيدُهُمْ خُشُوعاً﴾ دليل ديگرى است كه هرگز در يك حال توقف نمى‌كنند و هميشه به سوى قلّه تكامل پيش مى‌روند و در هر زمان خشوع آنان افزون مى‌گردد، در برابر حقيقت بى‌نهايت؛ محو ياد او مى‌شوند. امام صادق (عليه السلام)، خشوع را راه رسيدن به يقين مى‌داند و مى‌فرمايد: فَلا يُقْبَلُ إِلَّا الْايْمانُ وَ لا إِيْمانَ إِلَّا بِعَمَلٍ، وَ لا عَمَلَ إِلَّا بِيَقينٍ، وَ لا يَقْينَ إِلَّا بِالْخُشُوعِ. ادامه....👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
ادامه فراز نهم صحیفه سجادیه قبولى نيست مگر به ايمان، ايمان نباشد مگر با عمل، عمل نباشد مگر با يقين و يقين نباشد مگر با خشوع. براى دعا بهترين ياور، خشوع قلبى است كه تا دل تسليم اراده او نشود راه راست هموار نشده و حق شناخته نگردد. در حديث معراج آمده است: يا أَحْمَدُ ما عَرَفَنى‌ عَبْدٌ وَ خَشَعَ لى‌ إِلَّا خَشَعَ لَهُ كُلُّ شَى‌ءٍ. اى احمد! هيچ بنده‌اى مرا نشناخت و در برابرم خاشع نشد مگر آن كه همه اشيا در برابر او خشوع كردند. اگر دل براى خداى سبحان خاشع شود، همه اعضاى بدنش فروتن مى‌گردد و در برابر امر الهى هم تسليم مى‌شود. از وحى‌هاى خداى تعالى به موسى و هارون اين است: همانا دوستان من با خوارى و خشوع و ترس كه در دلهايشان خانه كرده و بر بدنهايشان آشكار شده است اين چنين حالتى ظاهر و باطن آنان را تشكيل مى‌دهد و موجب نجاتشان است تا به درجاتى كه آرزويش را دارند نايل آيند. عظمت آنان در همين فروتنى است و بدان افتخار هم مى‌كنند و چهره آنان به اين حالت شناخته مى‌شود. تواضع داشتن در نماز و اين كه بنده با تمام دل و وجود به پروردگارش روى مى‌آورد از سيره الگويى انبياى الهى و معصومان پاكيزه سرشت بوده است و لرزش بدن و پا و رنگ و رخسار زرد و كبود آنان در وقت نماز، نشان از خوف بى‌حد آنان از محضر ربّ است. رسول اللّه (صلى الله عليه و آله) اين نشانه‌ها را براى ما بيان مى‌كند و مى‌فرمايد: وَ أَمَّا عَلامَةُ الْخاشِعِ فَأَرْبَعَةٌ: مُراقَبَةُ اللَّهِ فِى السِّرِّ وَالعَلانِيَهِ وَ رُكوبُ الجَمِيْلِ وَ التَّفَكُّرُ لِيَومِ الْقِيامَةِ وَ الْمُناجاةُ لِلَّهِ. نشانه خاشع چهار چيز است: 1- حساب بردن از خدا در نهان و آشكار 2- انجام كارهاى نيك‌ 3- انديشيدن براى روز قيامت ‌ 4- راز و نياز با خدا ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
__فرزند.mp3
494.1K
ازدواج بهنگام و بدون تأخیر یکی از کارهای لازم و واجب است؛ فرزندآوری و تکثیر نسل یکی از آن وظایف مهم و اساسی است که بایستی انجام بگیرد. بیانات در ارتباط تصویری با مداحان ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
13980904_34323_192k.mp3
3.16M
ما بیست سال این فرصت را داریم؛ اگر در این بیست سال توانستیم پایه‌های کار خودمان را محکم کنیم که بُرد کردیم؛ اگر غفلت کردیم و این بیست سال فرصت از دستمان رفت و کشور وارد عرصه‌ی سالمندی و فرسودگی شد، دیگر کاری نمی‌شود کرد.» بیانات در دیدار جمعی از تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی  ۱۳۹۸/۰۸/۲۸ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
__تکثیر.mp3
1.49M
مراد من از این نیازهای مربوط به آینده نیازهایی است که اگر شما امروز به فکر نیفتید و برایش کاری انجام ندهید، فردا درخواهید ماند؛ یعنی فردا گیر می‌کنید؛ اگر امروز به فکرش نباشید، فردا مشکل برای شما درست می‌شود...مسئله‌ی فرزندآوری و تکثیر نسل که من این همه روی آن تأکید می‌کنم، از این قبیل است. بیانات در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※•• ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌بسمـ رب الشـهدا.....🕊 ۴ فروردین ماه گرامی باد. 🥀 🌷نام و نام خانوادگی: سعید خواجه صالحانی 🌷تاریخ تولد: ۱۳۶۸/۰۱/۰۸ 🌷محل تولد: پاکدشت 🌷 وضعیت تاهل: مجرد 🌷تاريخ شهادت: ۱۳۹۶/۰۱/۰۴ 🌷سن : ۲۸ سال 🌷نام عمليات: عملیات مستشاری با تکفیری‌ها 🌷محل شهادت : حماء سوریه 🌷 مزار شهید: گلزار شهدای یافت آباد تهران ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
شهید مدافع حرم «سعید خواجه صالحانی» در تاریخ هشتم فروردین ۱۳۶۸ در شهرستان پاکدشت از توابع استان تهران چشم به جهان گشود. تربیت سعید در خانواده ای مذهبی، اولین زمینه عشق او به اهل بیت عصمت و طهارت بود و همین عشق حلقه وصل سعید با فعالیت های فرهنگی و دینی را شکل می داد. خانواده وی خودشان را برای بیست و هشتمین سالگرد تولدش آماده کرده بودند که خبر شهادتش در شبکه های اجتماعی دست به دست شد. «سعید خواجه صالحانی» سال 96 را در سرزمین حضرت زینب سلام الله علیها تحویل کرد و چند روز بعد به آرزوی چند ساله اش رسید. این حضور چهارمین اعزام این شهید گرانقدر به سوریه بود که طی عملیاتی مستشاری در استان حماه سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید خواجه صالحانی» در کنار تحصیل به ورزش کشتی نیز مشغول بود و در این رشته به چند مقام استانی هم دست یافت، سعید خواجه صالحانی پس از اتمام تحصیل به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق شد و فعالیت های فرهنگی خود را در این نهاد و با مسئولیت فرمانده پایگاه سیدالشهدا شهرستان پاکدشت ادامه داد. تشدید فعالیت تکفیری ها در سوریه و شدت گرفتن درگیری ها سعید هم تلاش میکرد به رزمندگان فعال در سوریه ملحق شود و بالاخره موفق شد فرماندهان خود را برای اعزام راضی کند و به صف رزمندگان اسلام ناب محمدی در جبهه شامات ملحض شود.رشته دانشگاهی سعید تربیت بدنی بود و حکم قهرمانی در استان را داشت. از دوران بچگی تکواندو کار بود بعد در ادامه هم رشته کشتی را ادامه دادند، هر موقع که از سوریه به مرخصی می آمدند به تمرینات ورزشی اش می پرداخت.از نیروهای قدسی سپاه بود و چهار مرتبه به سوریه اعزام شده بود و هر وقت هم می رفت تا 60-50 روز در سوریه می ماند و وقتی هم که به ایران می آمد 15 روز بیشتر نمی ماند و دوباره سریع به سمت سوریه پر می کشید. آخرین اعزامش هم 23 بهمن ماه 95بود و قرار شد ایام عید سال 96 بیاید و پیش هم باشیم .من از رفتن های مکرر او شکایتی نداشتم راهی بود که خودش انتخاب کرده بود و من هم به طبع احترام راه مقدس سعید و داشتن عشقش به حضرت رقیه و زینب(س) هیجگاه از رفتن هایش شکایتی نداشتم و او را سپرده بودم به همان حضرت زینب (س) که نگهدارش باشد. مادر شهید:دو روز قبل از شهادت او را در حجله شهادت دیدم در اعزام های قبلی هیچ وقت دل شوره نداشتم و فکر نمی کردم سعید شهید شود ولی از شب جمعه که مصادف با 4 فروردین بود من خیلی هراسان کلافه بودم. حتی عروسی فامیل هم دعوت داشتم به دلم نبود بروم و تا صبح جمعه بی قراری می کردم که دیدم دوست سعید" جعفر سرلک" به من زنگ زد گفت خانه هستید بیایم عید دیدنی که من گفتم بفرمایید. حالا دادش خودم و همه می دانستند سعید شهید شده است به جز من که بی اطلاع بودم! حتی سرکوچه نفر گذاشته بودند که کسی نیاید یهویی خبر شهادت سعید را به ما بدهند و حتی در تلگرام نیز حذف کرده بودند که ما متوجه خبر شهادت سعید نشویم. ساعت 6 صبح که زنگ خانه ما را زدند فکر کردم سعید آمده چون هیچوقت سابقه نداشت سعید با اطلاع قبلی بیاید. ولی دوست سعید بود نان خریده بود. بعد از خوردن صبحانه به من گفت سعید تیر خورده الان هم دمشق است و دیدم خیلی این و پا و اون پا می کنند تا آنکه همسرم آقا عبدالله قسمش داد و گفت هر چه است به ما بگویید تا اینکه گفتند سعید به شهادت رسیده است .وقتی که این خبر را شنیدم اتاق دور سرم چرخید و دیگر چیزی متوجه نشدم. حتی سعید به اقا جعفر گفته بود هر وقت من شهید شدم تو باید اولین نفری باشی که خبر شهادت من را به پدر و مادرم اطلاع می دهی. شهید سعید خواجه صالحانی بالاخره در چهارمین اعزامش به سوریه و در چهارمین روز از سال ۱۳۹۶ و به عنوان اولین شهید امسال در طی عملیاتی در “استان حماه” سوریه به شهادت رسید. چیکر این شهید عزیز دو روز بعد از شهادت به میهن بازگشت و در روز ۷ فروردین پس از تشییع با شکوه در ر گلزار شهدای “ده امام” شهرستان پاکدشت به خاک سپرده شد و نامش را در کنار ۴۹ شهید مدافع حرم شهرستان پاکدشت ثبت کرد. ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
خصوصیات شهید از زبان مادر سعیدم از زمان بچگی پایش به مسجد و پایگاه بسیج محله باز شد تا اینکه عاقبت نیروی سپاه شد. او از بچگی عاقش اهل بیت (ع) بود، هر ساله برای برگزاری مراسم نیمه شعبان از اهالی محله پول جمع می کرد و کوچه و محله را چراغانی می کرد. او سعید بچه ای بود که محبتش در دل همه ی دوستان جا داشت و همه او را دوستش داشتند، وقتی هم که شهید شد جگر هم را سوزاند و هر کس به من می رسید می گفت: « چه بچه ای با محبتی بوده حیف شد که رفت » در دوران بچگی هر اسباب بازی که برایش می گرفتم آنرا خراب می کرد! پیچ و مهره های وسایلش را باز می کرد تا ببیند ابزار فنی آن چیست. به تفنگ و هفت تیر خیلی علاقه داشت و اجزاء آن را از هم جدا می کرد ، ببیند صدای که از این تفنگ خارج می شود به چه صورت است. از خوبی های اخلاقش هر چه بگویم کم گفته ام، سعیدم بسیار مهربان بود به من و پدرش احترام زیادی می گذاشت، بیشتر دوستانش افرادی خوب و متدین بودند، روابط عمومی بالایی داشت و می توانست دیگران را سریع به خود جذب کند، از بچه گرفته تا بزرگ مثل آهنربا سریع جذب اخلاقش می شدند. «خوب، مهربان و بخشنده بود، سرش می رفت نمازش و روزه اش نمی رفت، اگر یک لقمه نان داشت آن را با همه تقسیم می کرد» به علاوه اینها باید ورزشکار بودن را هم به خصوصیاتش اضافه کرد چرا که سعید کشتی گیر بود.» ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
محل استقرار اولین اعزامش حلب بود و دفعه های بعدی در شهر حماء مستقر می شد. دوستان سعید به من می گفتند در همه نبردهایش به صورت مستقیم با دشمن درگیر می شده . در صورتی که سعید برای آنکه ما نگرانش نشویم به من می گفت من پشت خطم و جایم خوب است. همرزمانش از نحوه به شهادت رسیدن سعید در حماء نقل می کنند: « بچه های خودی از طرف دشمن از چهار طرف در محاصره قرار می گیرند. دو تا از نیروهایش از بچه های فاطمیون بودند که تیر می خورند و از طریق بی سیم به جاسم اطلاع می دهند که باید به عقب برگردد. ولی سعید می گوید نمی توانم دو تا از نیروها تیر خورده باید آنها را بر گردانم در غیر این صورت، داعشی ها می آیند و آنها را اسیر کرده و می برند! سعید جلو می رود آنها را برگرداند که تیری به پهلویش می خورد ولی باز هم مقاومت می کند که آن دو نیروی فاطمیون را به عقب برگرداند که تیر دومی به ران پایش می زنند. یکی دیگر از بچه های دیگر فاطمیون تعریف می کند: از ادامه مسیری که سعید نیروها را عقب کشیده بود ما توانستیم آنها را عقب ببریم را و منتظر کمک بچه های خودی باشیم که یکی از دو نفر از نیروهای فاطمیون و خود سعید از شدت خونریزی به شهادت می رسند. این اتفاق مصادف با چهارم عید بود که روز پنجم پیکر سعید را به تهران منتقل می کنند و روز ششم عید، عید دیدنی من با سعید در معراج شهدا اتفاق افتاد رفتم نوازش و بوسش کردم و شهادتش را تبریک گفتم. ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
بسم رب الشهدا و صدیقین سلام بر ارواح پاک شهدا و امام راحل، سلام بر رهبر عزیزم سید علی، جانم فدایش، زیاد اهل قلم نیستم انشاءالله این جهاد فی سبیل الله مقبول حق تعالی و اهل بیت علیهم السلام قرار بگیرد، از ملت و امت حزب اللهی و هموطنان عزیزم تنها خواهشی که دارم این است که پشتیبان رهبر و ولی فقیه خود باشید تا هیپ بیگانه‌ای به کشور شما آسیب نرساند. تمام دوستان و برادرای دینی عزیزم که به گردن این جانب حقیر حقی دارند انشاءالله که حلالم کنند. برای فرج و ظهور امام عصرمان امام رمان (عج) دعا کنید، مراقب حیله و نیرنگ دشمن باشید، شهدای عزیزمان به راحتی خون ندادند، امر به معروف و نهی از منکر فراموش نشود. التماس دعا *محل دفن اینجانب به عهده پدر و مادر عزیزم می‌باشد* سعید خواجه صالحانی 23/8/95 🌸☘️🍃🌻🌱🌿🌾🥀🌹‌🍀 سلام و صلوات هدیه به امام و شهدا 💐شادی روح پرفتوح شهید و قرائت فاتحه💐 💐الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ و عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِین💐 ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
tajvid-sotodeh-nia (27).mp3
5.57M
🎤استاد ✴️جلسه بیست و هفتم ✨ ➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج