eitaa logo
صالحین حضرت مریم (س)
113 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.3هزار ویدیو
71 فایل
این کانال جهت اجرای برنامه های صالحین حوزه حضرت مریم ناحیه زنجان ایجاد شده است لطفاسرگروه های پایگاهها ی خود را عضو نمایید از این به بعد محتوای بارگزاری شده درکانال مرجع اصلی حلقه ها خواهد بود عملکردحلقه های صالحین با توجه به ارسال گزارش سنجیده خواهد شد
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 رویایی درباره عروج ملکوتی علامه مجلسی علامه حاج علی نمازی شاهرودی در کتاب اثبات ولایت چنین نقل کرده است که: یکی از افرادی که معاصر با علامه مجلسی بوده است و بین او و علامه کدورتی بوده چون خبردار شد که علامه مجلسی مریض شده است تصمیم می گیرد که به عیادت آن بزرگوار برود و از او طلب رضایت کند و حلّیّت بخواهد. هنوز به عیادت نرفته بود که در عالم خواب مشاهده می کند که پیامبر و امیرالمومنین علیه السلام از آسمان فرود می آیند و مستقیماً وارد منزل علامه مجلسی می شوند و زمانی فاصله نمی شود که می بیند برگشتند و با علامه مجلسی به طرف آسمان می روند تا آن که غایب شدند و از نظرها پنهان گشتند. پس از آن که از خواب بیدار می‌شود و از خانه بیرون می آید و با عجله به طرف منزل علامه می رود چون به خانه علامه مجلسی می رسد با کمال تأثر و تاسف صدای گریه و زاری از مرد و زن بلند بود که می‌شنود که می‌گویند علامه مجلسی وفات کرده است. ⚫️ فرا رسیدن بیست و هفتم رمضان سالروز وفات بزرگ عالم جهان تشیع ، باب الائمه علامه محمد باقر مجلسی تسلیت باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🌷🍃🌷🌷🍃🌷🌷🍃 ــ ۵۵ فَمِنْهُمْ مَنْ آمَنَ بِهِ وَمِنْهُمْ مَنْ صَدَّ عَنْهُ ۚ وَكَفَىٰ بِجَهَنَّمَ سَعِيرًا پس برخی از آنان [یعنی اهل كتاب‌] به او [كه پیامبر اسلام و والاترین فرد از خاندان ابراهیم است‌] ایمان آوردند، و گروهی از او روی گردانیده‌اند، و دوزخ كه آتشی سوزان و برافروخته است، برای آنان بس است. 🌷🌷🍃🌷🌷🍃🌷🌷🍃 🌷🌷🍃🌷🌷🍃🌷🌷🍃 (آيه ٥٥) : 🌀در اين آيه مى‌گويد: «جمعى از مردم آن زمان به كتاب آسمانى كه بر آل ابراهيم نازل شده بود ايمان آوردند و بعضى ديگر (نه تنها ايمان نياوردند بلكه) در راه پيشرفت آن ايجاد مانع كردند و شعلۀ فروزان آتش دوزخ براى آنها كافى است» (فَمِنْهُمْ مَنْ آمَنَ بِهِ وَ مِنْهُمْ مَنْ صَدَّ عَنْهُ وَ كَفى بِجَهَنَّمَ سَعِيراً) . 🌀 همچنين كسانى كه به اين كتاب آسمانى كه بر پيامبر اسلام «صلّى اللّه عليه و آله» نازل گرديده كفر مى‌ورزند به همان سرنوشت گرفتار خواهند شد. 🌷🌷🍃🌷🌷🍃🌷🌷🍃 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکمت162 مَنْ کَتَمَ سِرَّهُ کَانَتِ الْخِیَرَهُ بِیَدِهِ. امام(علیه السلام) فرمود: کسى که راز خود را بپوشاند همواره اختیار آن به دست اوست (و کسى که نپوشاند از اختیارش بیرون مى رود). شرح و تفسیر روش حفظ اسرار امام(علیه السلام) در این گفتار حکیمانه تأکید بر حفظ اسرار مى کند و مى فرماید: «کسى که راز خود را بپوشاند همواره اختیار آن به دست اوست (و کسى که نپوشاند از اختیارش بیرون مى رود.)»; (مَنْ کَتَمَ سِرَّهُ کَانَتِ الْخِیَرَهُ بِیَدِهِ). منظور از سرّ، امورى است مربوط به انسان که اگر دیگران از آن آگاه شوند ممکن است مشکلات عظیمى براى وى فراهم سازند; مثلاً شخصى که معتقد به مذهب اهل بیت است و در میان متعصبان لجوج و نادانى از مخالفان قرار گرفته است، بدیهى است اگر سرّ خویش را فاش کند جانش به خطر مى افتد و گاه افشاى اسرار سبب مى شود که حسودان انسان را از رسیدن به نتیجه کارش باز دارند و به اصطلاح چوب لاى چرخ هایش بگذارند یا رقیبانى باشند که براى حفظ منافع خود پیش دستى کنند و کارى را که او ابداع کرده از وى بگیرند و به ثمر برسانند و از فواید آن بهره گیرند و ابداع کننده اصلى را محروم سازند. بدیهى است عقل مى گوید: در چنین مواردى اسرار را باید مکتوم داشت و حتى براى عزیزترین عزیزان بازگو نکرد، زیرا آن عزیزان هم عزیزانى دارند که براى آنها بازگو مى کنند و چیزى نمى گذرد که آن سرّ، همه جا منتشر مى شود و صاحب سرّ در رسیدن به اهدافش ناکام مى ماند. در نامه ۳۱ نهج البلاغه (نامه امام به فرزند دلبندش امام حسن مجتبى(علیهما السلام)) نیز اشاره به کتمان سرّ شده است. همچنین در حکمت ۶ و ۴۸ نیز امام(علیه السلام)بر این معنا تأکید کرده است. مسئله کتمان اسرار به قدرى اهمیت دارد که در حدیثى امام صادق(علیه السلام) آن را همچون خونى مى شمرد که فقط باید در درون رگ هاى خود انسان جریان یابد، مى فرماید: «سِرُّکَ مِنْ دَمِکَ فَلاَ تُجْرِیهِ فِی غَیْرِ أَوْدَاجِکَ». البته مسئله کتمان سرّ در مسائل اجتماعى که براى یک جامعه سرنوشت ساز است از اهمیت بسیار بیشترى برخوردار است و چه بسا افشاى یک سرّ سبب حمله غافل گیرانه دشمن و ریخته شدن خون هاى بى گناهان گردد. در تاریخ زندگى پیامبر(صلى الله علیه وآله) موارد زیادى مى بینیم که از طریق کتمان، پیشگیرى از خسارات مهمى بر جامعه اسلامى کرد و از آن جمله مسئله کتمان اسرار در فتح مکه بود که با دقت انجام شد و هنگامى که لشگر اسلام با عِدّه و عُدّه فراوان در کنار مکه فرود آمدند تازه مکیان از جریان باخبر شدند و همین امر سبب شد مقاومتى نشان ندهند و خونى ریخته نشود و فوج فوج اسلام را پذیرا شوند. گاه مى شد رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) هنگامى که به گروهى براى یکى از جنگ هاى اسلام مأموریت مى داد براى این که دشمن از هدف آگاه نشود دستور مى داد نامه اى بنویسند و آن را به صورت سربسته به فرمانده لشگر مى داد و مى فرمود: هنگامى که به فلان نقطه رسیدید نامه را باز کنید و مطابق دستور عمل نمایید و به این ترتیب دشمن از نقشه هاى مسلمانان آگاه نمى شد. ادامه دارد.... ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه شرح دعای سی و دوم صحیفه سجادیه فراز سی و دوم تا آخر شب زنده داری و زیبایی چهره اسماعيل بن موسى ازبرادربزرگوارش حضرت رضا(ع)روايت مى‌كندكه ازحضرت زين‌العابدين (ع)پرسيدند:چگونه است كه شب‌زنده‌داران از ميان مردم به زيبائى چهره وخوش صورتى ممتازند؟ فرمود:ازآن جهت است كه آنان با پروردگار خودخلوت كرده‌اند وخداوند مهربان آنان را با جامه‌اى از نور خود پوشانده است.«18» شب به خاطراين‌كه چشم و گوش از ديدنى‌ها و شنيدنى‌ها به دور است،دل از هرجهت فارغ و پس حضور قلب و طمأنينه نفس بيشتر است وهمگامى دل با زبان در ذكر ودعا و تلاوت قرآن صادق‌ترو به نشاط و اخلاص در عمل نزديكتر است. قرآن مى‌فرمايد:﴿انَّ ناشِئَةَ اللَّيْلِ هِىَ اشَدُّ وَطْاً وَ اقْوَمُ قِيلًا﴾«19» بى‌ترديدعبادت شب محكم‌تر وپايدارتر و گفتار در آن استوارتر و درست‌تر است. آخوندملاحسينقلى همدانى آن عارف بزرگ و سالك كم نظير فرموده است: كسانى كه درمقامات دين به جائى رسيده‌اند همه از شب خيزها بوده‌اند،از غير آنها رسيدن به كمالات معنوى ديده نشده است. داستانی در رابطه با نماز شب شيخ جعفر كبيرمعروف به كاشف الغطاء در يكى از شب‌ها براى تهجد برخاست،فرزند جوانش را از خواب بيداركرد و به او فرمود: بيا به حرم مطهّر حضرت امير(ع)رفته در آنجا نماز شب بخوانيم. فرزندجوان كه برخاستن از بسترگرم در آن وقت شب برايش سخت بوددر مقام عذرخواهى برآمده عرض كرد:پدرجان من اكنون آماده اين برنامه نيستم شما منتظر من نباشيد. فرمود:نه،من اينجا ايستاده و منتظرم تا شما مهياشويد،فرزندجوان به ناچار ازجاى برخاست و وضوگرفت و دنبال پدر به راه افتاد.كنار درب صحن رسيدند،در آنجا فقيرى را ديدندنشسته و دست سؤال براى گرفتن پول به سوى مردم دراز كرده است! شيخ جعفر رو به فرزندش نمود و فرمود:اين شخص در اين وقت شب براى چه اينجا نشسته است؟عرض كرد:براى گدايى.فرمود: چه مقدار ممكن است از رهگذران عايداو شود؟عرضه داشت:احتمالًا يك تومان(به پول آن زمان). فرمود:فرزندم درست فكر كن،ببين اين آدم براى مبلغى ناچيز در اين وقت شب دست از راحت و استراحت و خواب ناز برداشته و دست ذلت به سوى مردم دراز كرده،آيا تو به اندازه اين شخص اعتمادبه وعده‌هاى حق درباره شب بيداران و متهجّدان ندارى كه فرموده:﴿فَلَا تَعْلَمُ نَفْسٌ مَا أُخْفِيَ لَهُمْ مِنْ قُرَّةِ أَعْيُنٍ جَزَاءً بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ﴾«20» پس هيچ كس نمى‌داندچه چيزهايى كه مايه شادمانى و خوشحالى آنان است به پاداش اعمالى كه همواره انجام مى‌داده‌اند،براى آنان پنهان داشته‌اندگفته‌اند:فرزند جوان از شنيدن اين سخن چنان متنبّه شدكه تا آخرعمراز سعادت شب بيدارى و تهجد برخوردار بود.«21» سحرخيزى‌ حضرت صادق (ع)فرموده است: بزرگوارى و شرف مؤمن نماز اوست در شب، و عزّتش خوددارى از آزار مردم است.(۲۲) امير المؤمنين(ع)در نامه‌اى به ابن حنيف مى‌فرمايد:خوشا به حال كسى كه واجبات پروردگارش را به جا آورده،و مشكلات را تحمّل نموده،و در شب از خواب خوش دورى كرده،تا وقتىكه خواب بر او چيره شود زمين را فرش خود گرفته،ودست را بالش زير سر كند،درميان جمعيتى كه ترس از قيامت،ديده‌هايشان را بيدارگذاشته،و پهلوهاشان از بستر استراحت جدا شده،ولبهاشان به ذكر پروردگارشان آهسته و آرام گوياست،و گناهانشان به كثرت استغفار از بين رفته است.(۲۳) حضرت صادق(ع)مى‌فرمايد: پيامبر در ضمن وصيّتش به امام على(ع)فرمود: تو را سفارش مى‌كنم به اعمال و صفاتى كه پيوسته با آنها باشى، آنگاه فرمود: الهى! على را در اين برنامه يارى ده. تا سخنش به اين‌جا رسيد كه فرمود: برتو باد به نماز شب،بر توبادبه نماز شب،بر تو باد به نماز شب.(۲۴) راوى مى‌گويد: از حضرت صادق(ع) شنيدم كه فرمود: از امورى كه خداوندآنها را وسيله نشاط قلب قرار داده؛سه چيز است:نماز شب،افطار روزه‌داربه وقت مغرب،ديدار برادرمؤمن.(۲۵) حكايت جنيد و اثر سحرخيزى‌ جنيد راپس از مرگ به خواب ديدند،ازوى پرسيدند:چه شد؟پاسخ داد: رموزعرفانى ازدست برفت،عبارات درهم ريخت،علوم ازدل ناپديد گشت،ورسوم ازهم پاشيد،و جزچند ركعت كوتاهى كه به هنگام سحربجاى آورديم ما راچيزديگرى سود نداد!۲۶ ادامه در پست بعدی 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
چگونگى نماز شب‌ نمازشب كه وقت آن از نيمه شب به بعد است۱۱ركعت مى‌باشد.۸ركعت به صورت۴ نماز۲ركعتى به عنوان نافله شب،و ۲ ركعت تحت عنوان نماز شفع،و ۱ ركعت هم به عنوان نمازوترخوانده مى‌شود،و از ويژگى‌هاى اين يازده ركعت و ساير نوافل اين است كه درحال اختيار مى‌توان به هرصورتى به جا آورد. از رسول حق(ص)روايت شده:چون عبداز محل خواب خودبراى نماز شب به خاطرجلب رضاى رب برخيزد درحالىكه باقىمانده خواب هنوز به چشم اوست،خداوندبه فرشتگانش به اومباهات مى‌كندومى‌فرمايد:آيا نمى‌بينيد اين بنده‌ام راكه ازخواب خوش خود دست برداشته وبه نمازى كه بر او واجب نكرده‌ام برخاسته است!گواه باشيدكه من او را مشمول مغفرت خويش قراردادم!«27» از رسول الهى(ص)رايت شده: چون آخرشب فرا رسدخداوند مى‌فرمايد:آيا دعا كننده‌اى هست تادعايش را اجابت كنم؟ آياسؤال كننده‌اى هست تاخواسته‌اش را بدهم؟آيااستغفار كننده‌اى هست تا او را بيامرزم؟آياتوبه كننده‌اى هست تاتوبه‌اش را بپذيرم؟(۲۸) اين همه را مى‌توان در نماز شب به خصوص درقنوت نماز وترديد،به اين معنا كه نماز،دعا و درخواست است ودرقنوتش توبه و استغفار پس به توسط نماز شب مى‌توان به فيوضات عظيمه‌اى نايل شد. آداب قنوت نماز شب‌ در آداب قنوت وتر آمده: ۱.طولانى بودن آن را رعايت كنيدكه رسول حق (ص)فرمود:هريك از شما قنوت نماز وترش طولانى‌تر است،آسايشش درموقف قيامت درازمدت‌تراست.«29» ۲. ۷۰باراستغفاركنيد. ۳. ۷بار بگوييد:هذا مَقامُالْعائِذِ بِكَ مِنَ النّارِ. ۴. ۳۰۰بارالْعَفوْبگوييد. ۵.دست چپ را مقابل صورت گرفته وبا دست راست عدداستغفارو سايرذكرها را بشماريد. ۶.براى۴۰مؤمن دعا كنيد. ۷.بكوشيد كه پرونده گذشته را به ياد آورده،و مواقف قيامت را درنظر نماييدتا اشك از ديدگانتان بررخسارتان جارى گردد،كه اين اشك درپيش حق، قيمتى بس عظيم است. امام صادق(ع)دربيان منافع نماز شب مى‌فرمايد:نماز شب موجب رضاى حق،محبّت ملائكه،به پا داشتن سنت انبيا،نور معرفت اصل ايمان،راحتى بدن،ناخشنودى شيطان، سلاح عليه دشمنان،وباعث اجابت دعا،قبولى اعمال،بركت در رزق،شفيع بين انسان و ملك الموت،چراغ گور،زائرانسان در قبرتاقيامت، و سايه سر او درمحشر،وتاج سر،ولباس بدن،و نورپيشاپيش حركت،وپوشش بين انسان و آتش جهنم،وحجتى بين عبدوحق،ومايه سنگينى ميزان،وجواز عبور از صراط،وكليد بهشت است.«30» عظمت صدیقین درروايت بسيار مهمى آمده است؛خداوند مهربان به يكى از صديقان وحى كرد: براى من بندگانى هستندكه مرا دوست دارند، و من هم آنان را دوست دارم،آنان مشتاق من و من مشتاق آنهايم،آنان مرا در ياد دارندو من هم به يادآنان هستم،وبه من نظر دارندو من نيز به آنها نظر دارم،پس اگر تو قدم جاى قدم آنها نهى،تو را هم دوست خواهم داشت،و اگر از راه آنها منحرف شوى عقوبتت خواهم نمود. عرضه داشت:الهى نشانه‌هاى آنان چيست؟ خطاب رسيد:آنان روزها همچون چوپان مهربانى كه مواظب گوسپندان خود هست به سايه مى‌نگرندومنتظر آمدن شب هستند،و همانگونه كه پرندگان هنگام غروب با شور و شوق عازم آشيانه خود مى‌گردند،اينان هم با همين حال به استقبال غروب خورشيد مى‌روند،پس آنگاه كه شب فرا رسيد وتاريكى همه جا را فراگرفت و فرش‌ها پهن وهمه گرد هم جمع شدند و هردوستى با دوست خود خلوت نمود،اينان دربرابرمن به پاى مى‌ايستند وصورت‌هاى خود را برخاك مى‌نهندو باتلاوت آياتم به مناجات وگفتگوى با من برمى‌خيزند، ونعمت‌هاى مرا سپاس مى‌گويند،پس آنان را مى‌بينى كه گاه گريه مى‌كنند وگاه شيون سر مى‌دهند،گاه آه مى‌كشند وگاه از معاصى و گناهان شكوه مى‌نمايند،وگاه ايستاده و گاه نشسته وگاهى درحال ركوع و گاه درسجده هستند،وآنچه راكه آنان به خاطر من تحمل مى‌كنندهمه را مى‌بينم،وشكوه‌هائى كه از محبّت من بر لب دارند مى‌شنوم. اول چيزى كه به آنها عطا مى‌كنم؛۳چيز است:۱.نور خود را در دل‌هاى آنان مى‌افكنم، درنتيجه همانگونه كه من از آنها آگاهم آنها نيز از من باخبرخواهند بود. ۲.اگرآسمان‌ها و زمين‌ها و آنچه را كه در ميان آنهاهست درميزان آنان ببينم بازآن را كم خواهم دانست. ۳.روى سوى آنها مى‌كنم،آيا اگركسى را روى به سويش كنم احدى مى‌تواندبفهمدكه چه به اوعطا مى‌كنم؟«31» پس از انجام نماز شب،خواندن دعاى سى و دوم«صحيفه سجاديه»لذت فوق‌العاده دارد، دعائى كه حضرت زين‌العابدين(ع)هرشب پس ازنمازشب قرائت مى‌كرد. پی نوشت ها: ۱۸.علل الشرايع:2/ 366،باب87،حديث1 ۱۹.مزّمّل(73):6 ۲۰.سجده(32):17 ۲۱.شب مردان خدا:44 ۲۲.الخصال:1/ 6،حديث18 ۲۳.نهج البلاغه:نامه 45 ۲۴.من لايحضره الفقيه:1/ 484،حديث 1399 ۲۵.الأمالى،شيخ طوسى:172،حديث291 ۲۶.شب مردان خدا:64 ۲۷.مستدرك الوسائل:حديث 6934 ۲۸.وسائل الشيعة:حديث 8749 ۲۹.بحارالأنوار:82/ 199،باب32،حديث7 ۳۰.ارشادالقلوب،ديلمى:1/ 191 ۳۱.بحارالأنوار:67/ 26،باب43،حديث28 ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای روز_بیست_و_هفتم ماه مبارک رمضان ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
💠شرح دعای روز بيست‌وهفتم ماه مبارک رمضان 🔹 أللَّهُمَّ ارْزُقْنی فيهِ فَضْلَ لَيْلَةِ الْقَدْرِ وَ صَيِّرْ اُمُوری فيهِ مِنَ الْعُسْرِ إلىَ الْيُسْرِ وَ اقْبَلْ مَعَاذيری وَ حُطَّ عَنّیَ الذَّنْبَ وَ الْوِزْرَ يَا رَئُوفاً بِعِبَادِهِ الصَّالِحِين؛ 🔸 اى خدا! در اين روز فضيلت ليلة قدر را نصيب من گردان، تمام ‏كارهاى مشكلم را آسان کن، عذرهايم را بپذير و وزر و گناهم را نابود ساز. اى مهربان در حق صالحان! 🔰پیام‌های دعا 1- درخواست بهره‌مندی از فضیلت شب قدر 2- درخواست تبدیل سختی‌ها به آسانی‌ 3- رأفت خداوند بر بندگان صالح 🔰پیام منتخب ✍️اگر تلخی‌ها، ناكامی‌ها، سختی‌ها و مشكلات زندگی نباشد، انسان به آسايش و راحتی نخواهد رسيد. درواقع اين مشيت الهی و خواست خداوند است كه با هر سختی‌، آسانی باشد و هر سربالايی‌، سراشيبی را در پی داشته باشد: «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً اِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْراً.» (انشراح: آيه 5) علاوه بر مشيت الهی‌، قرآن كريم راه عبور از سختی‌ها و دست‌يابی به آسانی‌ها را چنين بيان می‌كند: «فَأمّا مَنْ أعْطَی وَ اتَّقَی وَ صَدَّقَ بِالْحُسْنَی فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْيُسْرَی؛ آن‌ را كه در راه خدا انفاق كند، پرهيزكاری پيش گيرد و پاداش نيک خداوند را تصديق نمايد، در مسير آسايش قرار می‌دهيم.» (ليل: آيه5-7) و مسير دشواری‌ها و سختی‌ها را چنين بيان كرده است: «وَ أمّا مَنْ بَخِلَ وَ اسْتَغْنَی وَ كَذَّبَ بِالْحُسْنَی فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْعُسْرَی؛اما كسی كه بخل ورزد و از اين طريق بی‌نيازی طلبد و پاداش الهی را تكذيب كند، به زودی او را در مسير دشواری قرار می‌دهيم.» (ليل:آيه 8-10) ➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ @saleheinmaryam313114🌺 ➰➰➰➰🌺🌱🌼➰➰➰ اللّھمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا