هدایت شده از [شیخ محمّدحسن قمی]
.
دو روز بعد از انتشار خبر ترور ایشان، یعنی روز شنبه ، در حالیکه حتی برخی رسانه های دشمن از بی نتیجه بودن ترور ایشان حرف میزدند، در عالم رؤیا سید هاشم صفی الدین را دیدم و شنیدم کسی همین جمله را میگفت:
«تلک قوم اختارهم الله للقائه»
یعنی اینها کسانی هستند که خدا آنها را برای لقاء و دیدار خودش انتخاب کرده است.
گوارا باد بر آنان لقاء الله..
رزقنا الله الشهادة في سبیله و الحشر في زمرة محمد و آل محمد علیهم السلام
🔹 روزنامه صهیونیستی هاآرتص: اسرائیل، آخرین نفسهای خود را میکشد و ساکنان مهاجر آن باید به کشورهای خود برگردند. 👇(متن کامل در لینک)
🌐 https://www.jahannews.com/news/900609/روزنامه-صهیونیستی-اسرائیل-آخرین-نفس-های-خود-می-کشد
🌐 https://www.haaretz.co.il/opinions/2016-09-08/ty-article-opinion/.premium/0000017f-dc54-df62-a9ff-dcd785a70000
🔹 @jahaannews
🔸
@Salehi786
صالحی - ارتباط کاربران
🔹 روزنامه صهیونیستی هاآرتص: اسرائیل، آخرین نفسهای خود را میکشد و ساکنان مهاجر آن باید به کشورهای
بسم الله
🔸مقاله عبری «اسرائیل، آخرین نفسهای خود را میکشد و ساکنان مهاجر آن باید به کشورهای خود برگردند.» 👇
🔹تحت این تیتر، روزنامه صهیونیستی عبری «هاآرتص» در اسرائیل، مقالهای از نویسنده مشهور صهیونیست، آری شاویت، منتشر کرد که در آن وی مینویسد:
⚡ به نظر میرسد با سختترین مردمان تاریخ روبرو هستیم و هیچ راهحل دیگری جز به رسمیت شناختن حقوق آنها و پایان دادن به اشغال وجود ندارد.
🔻 شاویت مقاله خود را اینگونه آغاز میکند:
به نظر میرسد از نقطه بازگشت عبور کردهایم و شاید «اسرائیل» دیگر نتواند به اشغال پایان دهد، استعمار را متوقف کند یا به صلح دست یابد. به نظر غیرممکن میآید که صهیونیسم را اصلاح کنیم، دموکراسی را نجات دهیم و مردم این سرزمین را تقسیم کنیم.
او اضافه میکند:
اگر اوضاع اینگونه باشد، پس:
• دلیلی برای زندگی در این کشور وجود ندارد.
• دلیلی برای نوشتن در «هاآرتص» وجود ندارد.
• دلیلی برای خواندن «هاآرتص» وجود ندارد.
ما باید همانطور که دو سال پیش راگل آلفر پیشنهاد داد، این کشور را ترک کنیم… اگر «اسرائیلیگری» و یهودیت دیگر بخش مهمی از هویت فرد نیست و اگر هر شهروند اسرائیلی پاسپورت خارجی در دست دارد، نه فقط از لحاظ فنی بلکه از نظر روانی، پس پایان کار است. باید از دوستانمان خداحافظی کنیم و به سانفرانسیسکو، برلین یا پاریس برویم.
از آنجا، از سرزمین ناسیونالیسم جدید آلمان یا ناسیونالیسم جدید آمریکا، باید به آرامی نظارهگر باشیم که «دولت اسرائیل» آخرین نفسهای خود را میکشد.
ما باید سه قدم به عقب برداریم و تماشاگر غرق شدن دولت یهودی دموکراتیک باشیم.
شاید مسئله هنوز حل نشده باشد.
شاید هنوز از نقطه بیبازگشت عبور نکردهایم.
شاید هنوز ممکن باشد به اشغال پایان دهیم، استعمار را متوقف کنیم، صهیونیسم را اصلاح کنیم، دموکراسی را نجات دهیم و زمین را تقسیم کنیم.
نویسنده ادامه میدهد:
من انگشت اتهام را به سوی نتانیاهو، لیبرمن و نئونازیها نشانه رفتم تا آنها را از توهم صهیونیستی بیدار کنم.
ترامپ، کوشنر، بایدن، باراک اوباما و هیلاری کلینتون آنهایی نیستند که به اشغال پایان خواهند داد.
سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز مستعمرات را متوقف نخواهند کرد.
تنها نیرویی در جهان که قادر به نجات اسرائیل از خودش است، خود اسرائیلیها هستند، با ایجاد زبانی سیاسی جدید که واقعیت را به رسمیت میشناسد و این که فلسطینیها در این سرزمین ریشه دارند.
من شما را به جستجوی راه سومی برای بقا در اینجا و جلوگیری از نابودی فرا میخوانم.
نویسنده از «هاآرتص» تأیید میکند:
از زمانی که اسرائیلیها به فلسطین آمدند، متوجه شدند که نتیجه یک دروغ هستند که توسط جنبش صهیونیستی خلق شده است؛ جنبشی که از هر نوع فریب درباره هویت یهودی در طول تاریخ استفاده کرده است.
با سوءاستفاده و اغراق در مورد آنچه هیتلر آن را هولوکاست نامید، جنبش موفق شد جهان را قانع کند که فلسطین «سرزمین موعود» است و این که بهاصطلاح معبد زیر مسجد الاقصی قرار دارد. به این ترتیب، گرگ به بره تبدیل شد و با پول مالیاتدهندگان آمریکایی و اروپایی تغذیه شد تا به یک هیولای هستهای تبدیل شود.
نویسنده از باستانشناسان غربی و یهودی کمک گرفت، مشهورترین آنها اسرائیل فینکلشتاین از دانشگاه تلآویو است که تأیید کرد «معبد یک دروغ و افسانه است که وجود ندارد» و تمام حفاریها ثابت کردهاند که هزاران سال پیش ناپدید شده است. این مسئله در بسیاری از منابع یهودی به وضوح تأیید شده و بسیاری از باستانشناسان غربی آن را تأیید کردهاند.
آخرین آنها در سال ۱۹۶۸ میلادی بود، زمانی که دکتر کاتلین کنیون، باستانشناس بریتانیایی و مدیر حفاریها در مدرسه باستانشناسی بریتانیا در اورشلیم، در بیتالمقدس حفاری کرد و به دلیل افشای «اسطورههای اسرائیلی در مورد وجود آثار معبد سلیمان زیر مسجد الاقصی» از فلسطین اخراج شد.
او نتیجه گرفت که هیچ اثری از معبد سلیمان وجود ندارد و کشف کرد که آنچه اسرائیلیها به عنوان «اصطبلهای سلیمان» میخوانند، هیچ ربطی به سلیمان یا اصطبلها ندارد، بلکه یک مدل معماری کاخهایی است که در بخشهای مختلف فلسطین ساخته شده است. این در حالی است که کاتلین کنیون از انجمن اکتشافات فلسطین آمده بود، با هدف روشن کردن روایتهای کتاب مقدس، زیرا او فعالیتهای زیادی در بریتانیا در اواسط قرن نوزدهم در مورد تاریخ «خاور نزدیک» نشان داد.
این نویسنده یهودی تأکید کرد که:
نفرین دروغها همان چیزی است که اسرائیلیها را آزار میدهد و روز به روز به صورت ضربهای از چاقوی دست یک اورشلیمی، یا یک فرد از الخلیل یا نابلس، یا با سنگی از راننده اتوبوسی از یافا، حیفا یا عکا، به آنها ضربه میزند.
اسرائیلیها متوجه شدهاند که هیچ آیندهای در فلسطین ندارند؛ این سرزمین بدون مردمانی نیست، آنطور که به دروغ ادعا کردهاند. نویسنده دیگری نه تنها به وجود مردم فلسطین اذعان دارد بلکه برتری آنها بر اسرائیلیها را نیز تأیید میکند. این شخص گیدئون لوی، صهیونیست چپگرا، است که میگوید:
به نظر میرسد فلسطینیها از طبعیتی متفاوت با بقیه بشریت برخوردارند… ما سرزمین آنها را اشغال کردیم و جوانان آنها را با مواد مخدر، فحشا و فساد آلوده کردیم. ما گفتیم که پس از چند سال سرزمین و میهن خود را فراموش میکنند، سپس نسل جوان آنها در انتفاضه ۱۹۸۷ به ما یورش آورد.
ما آنها را زندانی کردیم.
گفتیم، «ما آنها را در زندان تربیت خواهیم کرد.» سالها بعد، پس از اینکه فکر کردیم درس خود را آموختهاند، آنها با قیام مسلحانه در سال ۲۰۰۰ به ما بازگشتند، که همه چیز سبز و خشک را در هم نوردید.
گفتیم خانههای آنها را ویران خواهیم کرد.
ما سالها آنها را محاصره کردیم و سپس آنها موشکهایی بیرون کشیدند و علیرغم محاصره و ویرانی، موفق به حمله به ما شدند.
ما شروع به ساخت دیوار جدایی و سیم خاردار کردیم… اما آنها از زیر زمین و از طریق تونلها به سراغ ما آمدند و خسارات سنگینی به ما وارد کردند.
در جنگ اخیر، ما با تمام توان خود با آنها جنگیدیم، اما آنها کنترل ماهواره اسرائیلی (آموس) را به دست گرفتند. آنها با پخش تهدیدها و هشدارها، وحشت را در هر خانه اسرائیلی گسترش دادند، همانطور که زمانی که جوانانشان موفق به تصرف کانال ۲ اسرائیل شدند، این اتفاق افتاد.
در نهایت، همانطور که نویسنده میگوید:
به نظر میرسد با سختترین مردمان تاریخ روبرو هستیم و هیچ راهحل دیگری جز به رسمیت شناختن حقوق آنها و پایان دادن به اشغال وجود ندارد.
🔸
عنوان مقاله:
«اسرائیل آخرین نفسهای خود را میکشد»
✍️ نویسنده: آری شاویت
منبع: روزنامه عبری هاآرتص
به نقل از جهان نیوز
🌐 www.jahannews.com/news/900609/روزنامه-صهیونیستی-اسرائیل-آخرین-نفس-های-خود-می-کشد
🌐 https://www.haaretz.co.il/opinions/2016-09-08/ty-article-opinion/.premium/0000017f-dc54-df62-a9ff-dcd785a70000
🔸
لطفاً این مقاله را تا حد امکان پخش کنید، زیرا پر از حقایق تاریخی است و توسط نویسندهای از کشور اشغالگر نوشته شده است. بگذارید رهبران اشغال و سیاستمداران بدانند که عادیسازی صلح نمیآفریند؛ بازگرداندن حقوق به صاحبان آن است که صلح ایجاد میکند.
🔹 eitaa.com/jahanbozorgee/9823
🔸
@Salehi786
هدایت شده از یادداشت های مهدی افراز
💡آیا از ناکارآمدی گفتمان "مدافعان حرم" تجربه ای آموخته ایم؟
✍️مهدی افراز
بخش اول
🔹با اوج گرفتن تحولات سوریه در اوایل دهه ۹۰ و اضطرار به ورود حزب الله لبنان در عرصه درگیری، فصل متفاوت و بدیعی از شهادت برای جامعه لبنان شکل گرفت. ایده پردازی حزب الله برای معرفی این شهدا و توجیه حضور خود در این معرکه، استفاده از تعبیر مدافع حرم بر روی قبور مطهر شهدایش بود. ایده ای که در ظرف اقتضائات آن روز جامعه لبنان بسیار هوشمندانه، حکیمانه و روشبینانه بود. همزمان با رسانه ای شدن حضور نظامی ایران در سوریه و اسارت و شهادت برخی از نیروهای ایرانی، پرسشی به سرعت در جامعه شکل گرفت که "مسأله منازعات داخلی سوریه چه ارتباطی به ما دارد؟! " آن روزها، سامانه ادراک ساز ایرانی تلاش نمود با الگوبرداری از دوستان حزب الله، منطق و فسلفه حضور ایرانیان در غائله شام را ذیل ادبیات "دفاع از حرم" توضیح دهد.
🔸با وجود همه مزیت هایی که در منطق دفاع از حرم وجود داشت که به درستی می توانست تقدس بخش و توجیه گر بخشی از ادله حضور ما در ۱۰۰۰ کیلومتر فراسوی مرزهایمان باشد اما به طور کلی بیشتر، نقش مسکوت گذاشتن و از کنار واقعیت گذشتن داشت. تکیه بر این ادبیات موجب شد تا در کنار سؤال پیشین ده ها پرسش بی پاسخ دیگر هم زائیده شود و بعدها کنایه زده شود که " آیا در یمن هم حرمی وجود دارد که ما خبر نداریم؟! ". این ابهام تا حدی برجستگی پیدا کرد که فرمانده اصلی این میدان، شهید سلیمانی در آخرین گفتگوی خود با جامعه ایران - یعنی وصیتنامه اش- تلاش نمود تا از طریق توسعه در معنای حرم و القای این گزاره که "جمهوری اسلامی حرم است" به نحو فعالانه تری ذهن ایران را با سیاست های مقاومت همراه نماید.
🔹حالا و پس از حوادث ۷ اکتبر، ابهامات انباشته در دوره های گذشته مجدداً در میدان شناختی ایران به نحو جدی تری فعال شده است. این بار و با به میدان کشیده شدن جغرافیای ایران در صحنه درگیری پرسش از "چرایی دخالت ایران در مناقشه فلسطین" به صورت علنی تر و شاید خشن تری در حال مطرح شدن است. طی یکسال گذشته، جریانات و شخصیت های گفتارپرداز ایرانی در پاسخ به این نیاز و برای تبیین "منطق رفتار منطقه ای جمهوری اسلامی" تلاش های قابل توجهی به خرج داده اند که مجموع این تکاپوی راهبردی را در قالب ده روایت کلی می توان صورت بندی نمود:
🔸روایت اول: "آزادسازی قدس" ؛ قدس قبله اول مسلمین و مکان به معراج رفتن نبی مکرم ص بوده است. مسجد الاقصی نه یک معبد عادی که یک موقعیت هویت بخش برای امت اسلامی است، با اشغال شدن این منطقه توسط صهیونیست ها عملاً مسملین مورد هجمه هویتی قرار گرفته اند و ما و همه امت موظف به تلاش و مجاهدت برای آزادسازی قدس شریف می باشیم.
🔹روایت دوم: "مقدمه سازی ظهور، آخرالزمان و کلید رمزآلود فرج" ؛ بسیاری از روایات مرتبط با ظهور حضرت حجت عج حاکی از این واقعیت است که یکی از اضلاع برای زمینه سازی ظهور، شکست یهود از ایرانیان است. طبق گزارش قرآن یهود دوبار در روی زمین فساد می کند و افرادی برای ازاله یهود از طرف خداوند مبعوث می شوند که به گواه برخی روایات آن قوم که خداوند در مرحله دوم علیه یهودیان برمی انگیزد، به یاران آخرالزمانی امام زمان عج و و به اینکه آنان اهل قم و کسانی هستند که خداوند آنها را قبل از ظهور حضرت برمی انگیزد، تأویل شده است. لذا از بین بردن رژیم صهیونیستی یکی از مراحل جدی برای مقدمه سازی ظهور بوده و فلسفه آخرالزمانی این درگیری در بسیاری از فیلم های هالیوودی همچون آرماگدون بازنمایی شده و در ادبیات امروز سران اسرائیل هم انعکاس یافته است.
🔸روایت سوم: "دفاع از مردم مظلوم و زنان و کودکان بی دفاع فلسطین"؛ تجاوز گری غیرقانونی اسرائیل در اشغال سرزمین ها و اقدامات وحشیانه این رژیم در کشتار دسته جمعی، تبدیل بیمارستان ها و مدارس به هدف مشروع، زنده زنده سوزاندن انسان ها، تحمیل محاصره غذایی - دارویی و تبدیل غزه، ضاحیه و ... به گورستان، هر انسان با شرافت و هر دولت مستقلی را وامی دارد که در کنار این مردم مظلوم بایستد و تلاش نماید که فلسطینیان به حق مشروع خود برای بازپس گیری سرزمین شان دست یابند.
🔹روایت چهارم: "مبارزه با جهان استعماری و سرمایه داری"؛ حیات اقتصادی مدرن علی الخصوص پساجنگ دوم پیوند ناگسستنی با رفتار یهودیان دارد. فلسفه وجود یک کشور یهودی در قلب خاورمیانه طرح استعماری غرب برای توجیه حضور فیزیکی در غرب آسیا و ایجاد یک بستر رسمی برای به یغما بردن منابع انرژی منطقه و تبدیل جوامع اسلامی به بازار مصرف کالاهای غربی است. از این جهت موجودیت اسرائیل مستقیماً به حیات اقتصادی جریان سرمایه داری در جهان گره خورده است. کشورهای مسقل و آزادی خواه برای خارج کردن سرنوشت خود از زیر هژمونی استعمار ناگزیر از مقابله و درگیری با جهان خواران هستند و بایستی پذیرای هزینه های ناشی از این جدال باشند.
https://eitaa.com/afrazmahdi
هدایت شده از یادداشت های مهدی افراز
💡آیا از ناکارآمدی گفتمان "مدافعان حرم" تجربه ای آموخته ایم؟
بخش دوم
🔸روایت پنجم: "بازدارندگی نظامی و دکترین امنیت و دفاعی " ؛ دکترین نظامی جمهوری اسلامی از یک طرف مبتنی بر بازدارندگی فعال در مقابل تهدیدهای مستمر اسرائیل و از سوی دیگر تلاش برای جلوگیری از درگیری نظامی با آمریکا بوده است. لذا راهبرد امنیتی ما برپایه کشاندن مرزهای خود در مرزهای رژیم صهیونیستی و ایجاد نیروهای بازدارنده با عنوان جبهه مقاومت بوده است. سیاست حمایت از مقاومت در منطقه کاملا با منطق موجود بر منافع ملی تطابق دارد و این جهت گیری در رفتار امنیتی بسیاری از قدرت های دنیا چون چین، آمریکا و روسیه نیز وجود دارد. وجود جبهه های مقاومت موجب شده است، جمهوری اسلامی این توان را داشته باشد تا در برهه های مختلف از بحران آفرینی برای اسرائیل، به عنوان یکی از ابزارهای فشار بر غرب و آمریکا استفاده نماید. در نتیجه سرمایه گذاری و صرف هزینه برای دفاع از نیروهای مقاومت در منطقه موجب دورنکاه داشتن ایران از جنگ و بحران شده است.
🔹روایت ششم: "جنگ تاریخی یهود و اسلام، فرزندان اسحاق و اسماعیل"؛ یهود به جهت انگاره های جهان شمول خود از ابتدای تولد پیامبر اسلام و بعثت ایشان به دنبال ضربه زدن به ارکان اسلامی و ترور نمودن شخصیت های بزرگ آن بوده اند. یهود در تمامی مقاطع حساس تاریخ همچون سقیفه و عاشورا در صحنه حاضر و از بازیگران اصلی بوده است. هیچ قوم و نژادی به اندازه یهود از اسلام کینه ندارد و این عداوت به دلیل انتقال عنوان قوم برگزیده از بنی اسرائیل به مسلمانان بوده است. یهود هیچ گاه به طور کامل از مسلمانان راضی نمی شود تا به طور کامل به تبعیت آن ها دربیاییم. یهود دشمن ترین مردم نسبت به مسلمانان است و لذا درگیری اسلام و یهود در تمام تاریخ امتداد داشته و یهود با بهره گیری از همه قوای انسی و جنی به دنبال ریشه کن نمودن امت اسلامی است. به این جهت ضروری است تا برای تداوم بخشی به این نبرد ما نیز با قوت در این میدان حضور داشته باشیم و جهان اسلام را از فتنه گری های یهود نجات دهیم.
🔸روایت هفتم: "نظم نوین جهانی و تغییرات ژئوپلتیکی"؛ ایالات متحده آمریکا از نظر ژئوپلیتیکی، نظامی، مالی و اقتصادی در حال نزول است. شاخصهای اقتدار آمریکا در دنیا رو به تنزّل است و درنتیجه نظام تک قطبی برآمده از دوران جنگ دوم در حال گذار به نظم جدیدی است. یکی از ارکان این نظم جدید انتقال قدرت از غرب به شرق است لذا وضعیت خاورمیانه نقش کلیدی در وضعیت آینده خواهد داشت. شرقی که اکنون به رهبری چین، روسیه و ایران به مدلهای اقتصادی جدیدی وابسته شده است، این مدلهای جدید موقعیت این کشورها در عرصه بینالملل را تغییر خواهد داد. کاهش نقش ایالات متحده در منطقه به عنوان بازیگر اصلی در عرصه بینالمللی و خروج آن از مهمترین روندهای کلی نظم نوین بینالمللی و از اولین نشانه های این تغییر و جابجایی قدرت است. لذا یکی از مهم ترین پیشران های برای نقش آفرینی فعال در دوران گذار و گرفتن سهم بیشتر در نظم نوین جهان، توسعه میدان درگیری با آمریکا در منطقه از طریق فعال سازی و حمایت از گروه های مقاومت می باشد.
🔹روایت هشتم: "امکانِ امت سازی"؛ ایده اسلامی از مسیرهای گوناگون میخواهد مسلمین به یک نظم مطلوب که همان امت واحده است دست پیدا کند و در این راستا با سرزمین و مرز جغرافیایی که با طرح های استعماری همچون دولت - ملت مدرن ایجاد شده، مخالف است، بلکه میخواهد هر فردی در هر کجای دنیا زندگی میکند به این وحدت برسد. افرادی که در سرزمینهای مختلف زندگی میکنند باید دردمند یکدیگر بوده و با وحدت کلمه، حامی و پشت و پناه یکدیگر باشند. در این بین مسأله فلسطین بهترین فرصت برای پیگیری پروژه امت سازی است. فلسطین موضوعی است که ماهیتی فرامذهبی یافته، با منافع کلیت جهان اسلام گره خورده و لذا راهبرد دفاع از مقاومت فلسطین قدرت اجماع سازی میان توده ها و نخبگان در کشورهای مختلف اسلامی را داراست.
🔸روایت نهم: "نبرد تمدنی با غرب و دنیای آمریکایی"؛ اسرائیل جلوه ای تمام نما از ارزش های آمریکایی و زیرساخت های تمدنی غرب است. اسرائیل زاییدۀ تمدن سرکش مادی و نتیجۀ حتمیِ مبانی تمدن غربی و طغیان خودخواهانۀ بشری است که در پایان قرون وسطا بر پایۀ انکار خدا و ارزشها بنا گذاشته شد و این، طغیان در ستمگری بود تا بدانجا که آسایشِ وجدانِ دروغینِ او با دست یازیدن بر دیگر ملتها حاصل میشد.رژیم اسرائیل نماد کامل این تمدن از نظر انحصارطلبی و بهرهکشی و تفرقهافکنی نژادپرستانه و تعصبهای دینی و ستمگری و اشغالگری و سنگدلی است. مبارزه با اسرائیل مبارزه با یک قوم، دین، ملت یا قدرت سیاسی نیست، مبارزه با اسرائیل مبارزه با یک ایده تمدنی است، ایده ای که ناچار شده است باطن خود را در قامت سیاست ها و رفتارهای صهیونیست ها بروز بدهد.
https://eitaa.com/afrazmahdi
هدایت شده از یادداشت های مهدی افراز
💡آیا از ناکارآمدی گفتمان "مدافعان حرم" تجربه ای آموخته ایم؟
بخش سوم
🔹روایت دهم: "عمل به وصیّت امام خمینی برای انجام فریضه دینی"؛ پرداختن به مسأله فلسطین یکی از مسلمات مکتب امام خمینی ره است. امام از ابتدای آغاز دوران مبارزاتیشان علیه رژیم پهلوی تا زمان نگارش وصیت نامه اش نگاهی مستمر به این مسئله داشت. امام از ما خواست تا نابودی کامل اسرائیل نباید دست از مبارزه برداریم، اسرائیل را امام غده سرطانی نامید که باید از صفحه روزگار محو شود. امام پایه گذار سنتی با عنوان روز جهانی قدس بود و از تمام ملتها خواست که قیام کنند و این جُرثومه های فساد را به زباله دانها بریزند. امام به ما وصیت کرد که ما همواره در کنار ملت مسلمان و مبارز و رشید فلسطین و بر ضد صهیونیسم جنایتکار هستیم و خواهیم بود و به برادران فلسطینی خود توصیه میکنیم که راه خدا یعنی مبارزه با دشمن غاصب و حامیانش را با توکل واعتماد به خدا و تا نابودی دولت صهیونیست غاصب ادامه دهند. ملت بزرگ و بسیجیان مؤمن و فداکار ما دفاع از فلسطین را فریضه ای دینی میشمارند و در راه خدا هیچ هدفی را دستنیافتنی نمیدانند.
🔸همه این روایت ها در عین واقعی و مؤثر بودن اما تا کنون قدرت اجماع آفرینی در ایران را پیدا نکرده اند، این ها می توانند مکملی برای یک روایت معیار باشند. در صورت فقدان روایت معیار، روایت های پیرامونی یا مکمل برای تبیین منطق مقاومت، به خوبی معنادار نشده و صرفاً همراه کننده بخش های محدودی از طبقات جامعه هستند. روایت های مکمل قابلیت پذیرش فراگیر ندارند، قطعی الوقوع نبوده و می توانند در شرایطی نقض شوند. وقتی ما دهه ها با تکیه بر گفتمان حمایت از مظلوم پیش می رویم ولی یکباره مظلوم حمله ور می شود و طوفان الاقصی می آفریند و اسیر و کشته می گیرد ناگهان ذهنیت ها مغشوش می شود. زمانی که با منطق بازدارندگی و توسعه مرزها استدلال می کنیم و یکباره تکنولوژی های نظامی مرزها را بی معنا می کند، دچار انفعال می شویم. وقتی تبیین های خود را بر جنگ تاریخی فرزندان اسحاق و اسماعیل متمرکز می کنیم و نظاره می کنیم که چطور سران کشورهای اسلامی ذیل طرح صلح ابراهیم - پدر مشترک- به دنبال عادی سازی روابط با رژیم هستند، منزوی می شویم. در شرایطی که با تکیه بر اخبار آخرالزمانی تلاش می کنیم دل ها را آماده نگاه داریم و در اعتبار آن ها تردید می شود، دستمان خالی می شود. هنگامی که هدف را آزادی قدس شریف اعلام می کنیم و خبردار می شویم که ما با طرح دو کشوری که قدس را به مسلمانان برمی گرداند هم مخالف هستیم، دهانمان بسته می شود. در زمانه ای که دول اسلامی در پشت و روی صحنه حامی و نجات بخش اسرائیل بوده و ملل اسلامی هم با جمعیت های میلیونی مشغول برگزاری کنسرت و فستیوال رقاصی هستند، مطرح نمودن ایده امت سازی خیلی بلندپروازانه به نظر می رسد و ...
🔹اما کدام توصیف می تواند برای بیان منطق مقاومت روایت معیار باشد؟ به نظر می رسد همان روایتی که بعد از یک تجربه تاریخی، امروز برای مردم غزه عینیت یافته و ظرفیت پذیرش هزینه های ناباورانه را فراهم آورده، برای ما نیز می تواند به عنوان روایت معیار عمل نماید و آن روایت "مقاومت و زندگی" است. زندگی و آینده بدون مقاومت در برابر سیاست های آمریکا امکان پذیر نمی باشد، "ما مقاومت می کنیم پس هستیم". پیشرفت ایران و آینده ایران و حفظ موجودیت ایران بدون مبارزه با آمریکا در منطقه ممکن نیست. اسرائیل مهم ترین پایگاه نظامی آمریکاست، اسرائیل ارتشی است که برای آن کشوری درست شده و نقش این ارتش نابودی ماست. اگر ما خواهان رشد، پیشرفت، توسعه و آینده هستیم باید به صورت عمومی و فراگیر در جریان مقاومت مشارکت داشته باشیم و هیچ راه دیگری نیز وجود ندارد. مقاومت ایده ای برای ساختن زندگی است، مقاومت اساساً زمانی آغاز می شود که در کشاکش غرب آسیا ما اراده ای برای ساختن زندگی به میدان آورده باشیم. روایت مقاومت و زندگی، واقعی ترین توصیف از وضعیت امروز ما و اسرائیل است. اگر این روایت محور تبیین منطق مقاومت باشد سایر روایت هم نیز می تواند برای طبقات و سلیقه های مختلف انگیزه سازی نماید. در دهه ۹۰ روایت دفاع از حرم نیز در عین این که توضیح دهنده ضلعی از موقعیت ما بود اما نمی توانست برای همیشه و همه جا تبیین گر فلسفه سیاست های منطقه ای ما و حضور پرهزینه مان در شامات باشد. مراجعه به تجربه گفتمان مدافعان حرم باید ما را به نتیجه رسانده باشد که وقتی در طرح روایت معیار موفق نباشیم، سایر تبیین ها بیشتر به صورت بهانه یا ابزار توجیه خوانش می شوند و حتّی می توانند به ضد خود نیز مبدّل گردند.
https://eitaa.com/afrazmahdi
بسم الله
در این 👇مطلب خوب از برادر عزیز آقای مهدی افراز، روایت ششم واقعا ناب و جالب بود 👌
🌐 https://eitaa.com/afrazmahdi/126
🔴 نبرد تاریخیِ بنی اسرائیل و «بنی اسماعیل»
یهود صهیونیست، بجهت رسوخ فرهنگ نژادپرستانهاش و حسادتشان به پیامبر آخرالزمان (که چرا از بنی اسرائیل نبوده و از بنی اسماعیل است)، لذا از ابتدا دشمنترین بوده اند با این مسیر نورانی اولیاء محمدیّین (علیهم السلام).
لذا خدای سبحان اساساً اسماعیل و نسل او (بنی اسماعیل) را در صحرای حجاز و مکه پنهان نمود و مسیر نسل پیامبر هم از انبیاء مکتوم و پنهان بوده اند.
قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) :
إِنَّ اَللَّهَ اِصْطَفَى إِسْمَاعِيلَ مِنْ وُلْدِ إِبْرَاهِيمَ ، وَ اِصْطَفَى كِنَانَةَ مِنْ بَنِي إِسْمَاعِيلَ ، وَ اِصْطَفَى قُرَيْشاً مِنْ بَنِي كِنَانَةَ ، وَ اِصْطَفَى هَاشِماً مِنْ قُرَيْشٍ ، وَ اِصْطَفَانِي مِنْ هَاشِمٍ .
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/297090
🔻در آیه ۵۱ نساء (أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُوا نَصِيبًا مِنَ الْكِتَابِ يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ) آمده که برخی یهودیان بهخاطر جلب توجه بتپرستان مکه، گواهی دادند که بتپرستی قریش از خداپرستی مسلمانان بهتر است. در آیه بعد خداوند این یهود کافر گشته را لعنت فرمود (سوره نساء، آیه ۵۲: أُولَٰٓئِكَ الَّذِينَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ وَمَنْ يَلْعَنِ اللَّهُ فَلَنْ تَجِدَ لَهُ نَصِيرًا)، و در آیه ۵۴ نساء، ریشه دشمنی ایشان را از حسادتشان به پیامبر اکرم و عترتش (علیهم السلام) بیان نمود:
🔻سوره نساء (آیه ۵۴):
⚡ أَمْ يَحْسُدُونَ (یهودیان و بنی اسرائیل) النَّاسَ (پیامبر و عترتش از بنی اسماعیل) عَلَىٰ مَآ آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ فَقَدْ آتَيْنَآ آلَ إِبْرَاهِيمَ (که بنی اسماعیل هستند و مورد حسد بنی اسرائیل) الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَيْنَاهُمْ مُلْكًا عَظِيمًا (٥٤)
🔻تفسیر نمونه - جلد ۳، صفحه ۴۲۲ :
منظور از"ناس"در «أَمْ یَحْسُدُونَ النّٰاسَ» پیامبر اسلام و خاندان او است، زیرا ناس به معنی جمعی از مردم است، و اطلاق آن بر یک نفر (تنها شخص پیامبر) ما دامی که قرینه ای در کار نباشد جایز نیست [کلمه"ناس"اسم جمع است و ضمیر جمع که در آیه به آن برگشته نیز این معنی را تایید میکند.]
به علاوه کلمه آل ابراهیم (خاندان ابراهیم) قرینه دیگری است که منظور از ناس، پیامبر اسلام و خاندان او است، زیرا از قرینه مقابله، چنین استفاده میشود که ما اگر به خاندان بنی هاشم چنین موقعیتی را دادیم تعجب ندارد، زیرا به خاندان ابراهیم نیز بر اثر شایستگی، آن همه موقعیت معنوی و مادی بخشیدیم.
در روایات متعددی که در منابع اهل تسنن و شیعه آمده است تصریح شده که منظور از"ناس"خاندان پیامبر ص میباشد:
از امام باقر ع در ذیل این آیه چنین نقل شده است که فرمود: خداوند در خاندان ابراهیم پیامبران و انبیاء و پیشوایان قرار داد (سپس به یهود خطاب میکند) چگونه حاضرید در برابر آن اعتراف کنید، اما در باره آل محمد ص انکار مینمائید.
و در روایت دیگری از امام صادق ع میخوانیم که در باره این آیه سؤال کردند فرمود:
«نحن المحسودون»: یعنی مائیم که در مورد حسد دشمنان قرار گرفته ایم.
(البرهان جلد ١ صفحه ۳۷۶؛ و روح المعانی جلد پنجم صفحه ۵۲)
🔸
🔻قال امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) لمعاویه:
⚡ نَحْنُ آلُ إِبْرَاهِيمَ اَلْمَحْسُودُونَ وَ أَنْتَ اَلْحَاسِدُ لَنَا**
https://hadith.inoor.ir/hadith/239118
⚡ نَحْنُ أَهْلُ اَلْبَيْتِ آلُ إِبْرَاهِيمَ اَلْمَحْسُودُونَ حُسِدْنَا كَمَا حُسِدَ آبَاؤُنَا مِنْ قَبْلِنَا سُنَّةً وَ مَثَلاً
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/239118
🔸در مناظره امام رضا (علیه السلام) به رأس الجالوت (عنوان عام علمای یهود) دارد که خبر حضرت موسی(علیه السلام) را به ایشان یادآور شد که پیامبر آخرالزمان از بنی اسماعیل بوده، نه بنی اسرائیل:
⚡ فَقَالَ لَهُ اَلرِّضَا (علیه السلام): هَلْ تَعْلَمُ يَا يَهُودِيُّ أَنَّ مُوسَى أَوْصَى بَنِي إِسْرَائِيلَ فَقَالَ لَهُمْ إِنَّهُ سَيَأْتِيكُمْ نَبِيٌّ مِنْ إِخْوَانِكُمْ فِيهِ فَصَدِّقُوا وَ مِنْهُ فَاسْمَعُوا ؟
⚡ فَهَلْ تَعْلَمُ أَنَّ لِبَنِي إِسْرَائِيلَ إِخْوَةً غَيْرَ وُلْدِ إِسْمَاعِيلَ إِنْ كُنْتَ تَعْرِفُ قَرَابَةَ إِسْرَائِيلَ مِنْ إِسْمَاعِيلَ وَ اَلسَّبَبَ اَلَّذِي بَيْنَهُمَا مِنْ قِبَلِ إِبْرَاهِيمَ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) ؟
⚡فَقَالَ رَأْسُ اَلْجَالُوتِ: هَذَا قَوْلُ مُوسَى لاَ نَدْفَعُهُ.
⚡فَقَالَ لَهُ اَلرِّضَا (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) : هَلْ جَاءَكُمْ مِنْ إِخْوَةِ بَنِي إِسْرَائِيلَ نَبِيٌّ غَيْرُ مُحَمَّدٍ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ)؟
قَالَ لاَ
⚡قَالَ اَلرِّضَا (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) أَ وَ لَيْسَ قَدْ صَحَّ هَذَا عِنْدَكُمْ؟
قَالَ نَعَمْ
https://hadith.inoor.ir/hadith/345171
🔻و از این خوی نژادپرستانه و حسادت و دشمنیشان با بنی اسماعیل بود که به پیامبر اسلام ایمان نمیآوردند :
⚡كَانَ اَلَّذِي تَوَلَّى أَمْرَ [یهود] بَنِي اَلنَّضِيرِ حُيَيُّ بْنُ أَخْطَبَ،... قال: هُوَ اَلَّذِي نَجِدُهُ فِي اَلتَّوْرَاةِ وَ اَلَّذِي بَشَّرَنَا بِهِ عُلَمَاؤُنَا وَ لاَ أَزَالُ لَهُ عَدُوّاً لِأَنَّ اَلنُّبُوَّةَ خَرَجَتْ مِنْ وُلْدِ إِسْحَاقَ وَ صَارَتْ فِي وُلْدِ إِسْمَاعِيلَ وَ لاَ نَكُونُ تَبَعاً لِوُلْدِ إِسْمَاعِيلَ أَبَداً.
https://hadith.inoor.ir/hadith/230606
⚡ لَيْسَ هَذَا ذَلِكَ وَ ذَلِكَ اَلنَّبِيُّ مِنْ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَ هَذَا مِنَ اَلْعَرَبِ مِنْ وُلْدِ إِسْمَاعِيلَ وَ لاَ يَكُونُ بَنُو إِسْرَائِيلَ أَتْبَاعاً لِوُلْدِ إِسْمَاعِيلَ أَبَداً لِأَنَّ اَللَّهَ قَدْ فَضَّلَهُمْ عَلَى اَلنَّاسِ جَمِيعاً
https://hadith.inoor.ir/hadith/239118
🔸
🔸 شهادت حضرت هاشم (علیه السلام) در غزه (غُرّة الشّام) توسط یهود
هاشم براي تجارت به شام رفته بود، پس از پايان كار قصد بازگشت ميكند كه همان شب در اثر مسمومیت در شهر غزه وفات ميكند.
(به شهر غزه برای احترام به جد رسول خدا(ص)، «غزه هاشم» نیز میگویند)
شیرمردی تنومند و سالم که یکباره در شبی که میخواهد از سفر بازگردد در نزدیکی مقرّ یهودیان مسموم میشود و از دنیا میرود!
https://mohammadivu.org/index.php/darsname/ahdemahood/870-ahdemahood_12
قبل از آن سفر آخر، وقتی جناب هاشم نور پیامبر از صلبش به همسرش جناب سَلمیٰ منتقل شده بود به وی فرمود:
⚡إِنِّي أُودِعُكَ اَلْوَدِيعَةَ اَلَّتِي أَوْدَعَهَا اَللَّهُ تَعَالَى آدَمَ ثُمَّ أَوْدَعَهَا آدَمُ شِيثاً ثُمَّ أَوْدَعَهَا شِيثٌ وَلَدَهُ مِنْ بَعْدِهِ وَ لَمْ يَزَالُوا يَتَوَارَثُونَهَا مِنْ وَاحِدٍ بَعْدَ وَاحِدٍ إِلَى أَنْ وَصَلَتْ إِلَيْنَا وَ قَدْ شَرَّفَنَا اَللَّهُ بِهَذَا اَلنُّورِ وَ قَدْ أَوْدَعَهُ إِيَّاكِ
وَ أَنَا آخُذُ عَلَيْكِ اَلْعَهْدَ وَ اَلْمِيثَاقَ بِأَنْ تُوَقِّيهِ وَ تَحْفَظِيهِ وَ إِنْ أَنْتِ أَتَيْتِ بِهِ وَ أَنَا غَائِبٌ فَلْيَكُنْ عِنْدَكِ بِمَنْزِلَةِ اَلْحَدَقَةِ مِنَ اَلْعَيْنِ وَ اَلرُّوحِ بَيْنَ اَلْجَنْبَيْنِ
⚡ وَ إِنْ قَدَرْتَ عَلَى أَنْ لاَ تَرَاهُ اَلْعُيُونُ فَافْعَلِي فَإِنَّ لَهُ حُسَّاداً وَ أَضْدَاداً وَ أَشَدُّ اَلنَّاسِ عَلَيْهِ عَدَاوَةً اَلْيَهُودُ
وَ قَدْ رَأَيْتِ مَا جَرَى بَيْنَنَا وَ بَيْنَهُمْ بِالْأَمْسِ يَوْمَ خِطْبَتِكِ وَ إِنْ لَمْ أَرْجِعْ مِنْ سَفَرِي هَذَا فَلْيَكُنْ عِنْدَكِ مُكَرَّماً مَحْفُوظاً إِلَى أَنْ يَتَرَعْرَعَ وَ اِحْمِلِيهِ إِلَى اَلْحَرَمِ دَارِ عِزِّهِ وَ نَصْرِهِ
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/298782
🔻فرزند حضرت هاشم، شیبة (عبدالمطلب) بود. روزی مردی از بنی عبد مناف به هنگام رفتن برای تجارت، در یثرب، می بیند یکی از بچه ها در حال بازی، خود را فرزند هاشم می خواند. از حال او می پرسد. او خود را معرفی می کند و آن مرد این خبر را به مُطّلب (برادر هاشم و وصیّ او) میرساند (المجلسی، ج15، 122). و مُطّلب این کودک را فراری داده و همراه خود به مکه می برد (المجلسی، ج15، 158) طبق نقل دیگری، با توافق مادرش این کار را می کند (الجزری، ج2، 6). به هنگام مراجعت مطلّب و شیبه، یهودیان آنان را شناسایی کرده و به آنها حمله کردند که با اعجاز نجات یافتند (المجلسی، ج15، 60). وقتی مطلّب او را به مکه آورد، مردم به گمان اینکه او غلام مطلب است او را عبدالمطلب نام نهادند و این نام بر او ماند (المجلسی، ج15، 123).
🔻 کاهنان و احبار یهود غذایی را آغشته به سم نمودند و توسط زنانی که صورت خود را پوشانده بودند به خانه "عبدالمطلب" فرستادند. هنگامی که خواستند از آن بخورند، غذا به سخن آمد و گفت از من نخورید که مرا مسموم کردهاند.
⚡مضی عبد المطلب و أولاده فلما رأته الکهنة و الأحبار و قد تخلص خاب أملهم فقال بعضهم لبعض تعالوا نسع فی هلاکه من حیث لا یشعر به أحد ... فعزم القوم علی ذلک فصنعوا طعاما و وضعوا فیه سما و أرسلوه مع نساء متبرقعات إلی بیت عبد المطلب ...
فقاموا و أرادوا الأکل منه و إذا بالطعام قد نطق بلسان فصیح و قال لا تأکلوا منی فإنی مسموم، و کان هذا من دلائل نور رسول الله (صلی الله علیه و آله) فامتنعوا من أکله، و خرجوا یقتفون النساء فلم یروا لهن أثرا فعلموا أنه مکیدة من الأعداء فحفروا للطعام حفیرة و وضعوه فیها.
[بحارالانوار - مجلد ۱۵، صفحه ۹۰ و ۹١]
🔸
🔸 شهادت عبدالله، پدر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به توطئه یهود
یهود در ترور عبدالمطلب ناکام ماند، و بعد از او بدنبال ترور فرزندش عبدالله بودند، چون نور پیامبر (صلی الله علیه و آله) را در پیشانی او میدیدند.
روزی وهب بن عبد مناف، یکی از تجّار مکه، عبدالله را که آن روز جوانی 25 ساله بود، دید که یهودیان او را در میان گرفته و می خواهند او را بکشند. وهب ترسید و در میان بنی هاشم رفت و فریاد زد: عبدالله را دریابید که دشمنان او را در میان گرفته اند. ناگهان گروهی از ملائکه نازل شدند و عبدالله معجزه آسا نجات یافت.
أَنَّ عَبْدَ اَللَّهِ بْنَ عَبْدِ اَلْمُطَّلِبِ لَمَّا تَرَعْرَعَ رَكِبَ يَوْماً لِيَصِيدَ وَ قَدْ نَزَلَ بِالْبَطْحَاءِ قَوْمٌ مِنَ اَلْيَهُودِ قَدِمُوا لِيُهْلِكُوا وَالِدَ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) لِيُطْفِئُوا نُورَ اَللَّهِ، فَنَظَرُوا إِلَى عَبْدِ اَللَّهِ فَرَأَوْا حِلْيَةَ أُبُوَّةِ اَلنُّبُوَّةِ فِيهِ فَقَصَدُوهُ،
وَ كَانُوا ثَمَانِينَ نَفَراً بِالسُّيُوفِ وَ اَلسَّكَاكِينِ وَ كَانَ وَهْبُ بْنُ عَبْدِ مَنَافِ بْنِ زُهْرَةَ وَالِدُ آمِنَةَ أُمِّ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) فِي ذَلِكَ اَلصَّوْبِ يَصِيدُ،
وَ قَدْ رَأَى عَبْدَ اَللَّهِ وَ قَدْ صَفَّ بِهِ اَلْيَهُودُ لِيَقْتُلُوهُ فَقَصَدَ أَنْ يَدْفَعَهُمْ عَنْهُ وَ إِذَا بِكَثِيرٍ مِنَ اَلْمَلاَئِكَةِ مَعَهُمُ اَلْأَسْلِحَةُ طَرَدُوا عَنْهُ اَلْيَهُودَ فَعَجِبَ مِنْ ذَلِكَ وَ اِنْصَرَفَ
وَ دَخَلَ عَلَى عَبْدِ اَلْمُطَّلِبِ وَ قَالَ أُزَوِّجُ بِنْتِي آمِنَةَ مِنْ عَبْدِ اَللَّهِ وَ عَقَدَ فَوَلَدَتْ رَسُولَ اَللَّهِ (صلی الله علیه و آله).
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/228583
وهب بن عبدالمطلب که شاهد نجات معجزه آسای او بود و نور نبوت را در چهره اش میدید، پیشنهاد ازدواج دخترش آمنه و عبدالله را داد و این ازدواج مبارک سرگرفت.
نقل شده است یهودیان، خانمی از کاهنان یهود را فرستادند که همسر عبدالله شود و نطفه پیامبر آخرالزمان به این زن منتقل شود لذا آن زن هر روز سر راه عبدالله را می گرفت و به او پیشنهاد ازدواج می داد اما روز بعد از ازدواج عبدالله با آمنه، دیگر آن پیشنهاد را نداد، عبدالله از او پرسید چرا این بار سخن پیشینت را تکرار نکردی؟ گفت نوری که در پیشانی تو بود، دیگر نیست. عبدالله ازدواج کرده بود (ابن شهرآشوب، ج1، 26). چند ماه پس از ازدواجِ آن دو و در شرایطی که آمنه باردار بود، عبدالله در راه بازگشت از شام در مدینه از دنیا می رود (الطبری، ج1، 598) و تیر یهود برای بار دوم دیر به هدف می خورد و عبدالله به گونه ای مشکوک در یثرب رحلت می کند اما نمی توان خط ترور را ردیابی کرد.
https://hawzah.net/fa/Article/View/97206/عملیات-یهود-برای-مقابله-با-پیامبرص-"ردّ-پای-یهود-در-حوادث-صدر-اسلام"
🔸
🔸 شهادت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به توطئه یهود و نفوذشان از طریق اولی و دومی
https://www.porseman.com/!37212
https://erfan.ir/farsi/90670.html
https://www.labbayk.ir/index.php/main/detail/nashriat/1062
🔻برنامههای یهود برای نفوذ در سازمان حکومتی پیامبر
1 jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/4826
2 jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/4828/
🔸
🔸 شهادت امیرالمؤمنین (علیه السلام) به توطئه یهود توسط ابن ملجم یهودی الاصل و عمروعاص و معاویهی منسوب به امیهی یهودی الاصل (غلام یهودی که پسرخوانده عبد شمس شده بود)
https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/1441/بنیامیه-و-یهود
🔻امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) به ابن ملجم ملعون وقتی اولین بار نزد ایشان آمده بود فرموند:
سمعت رسول الله (ص) یقول: إِنَّ قَاتِلَكَ شِبْهُ اَلْيَهُودِيِّ بَلْ هُوَ يَهُودِيٌّ.؛
شنیدم از رسول خدا (ص) که قاتل تو شبیه است به یهود، بلکه از یهود است.
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/245759
همچنین هنگامیکه ضربت شمشیر ابن ملجم به فرق مبارک ایشان خورد، ندا کردند:
«قَتَلَنِی ابن ملجم، قَتَلَنِی اللَّعِینُ ابْنُ الْیهُودِیةِ وَ رَبِّ الْکعْبَةِ» ؛ مرا ابن ملجم کُشت؛ قسم به خدای کعبه، مرا ملعونی که فرزند زن یهودی بود کُشت.»
[بحار ج۴٢ ص٢٨١]
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/245854
ابن ملجم، اشقی الأشقیا، و به تعبیر قرآن «هُوَ أَلَدُّ اَلْخِصٰامِ» (بقره، ٢۰۴)، که «نَزَلَتْ فِي اِبْنِ مُلْجَمٍ»
https://hadith.inoor.ir/fa/hadith/239195
کتاب: درآمدی بر شناخت تبار انحراف، سیدمحمدمهدی حسینپور و مجتبی رضایی آدریانی، انتشارات شهید کاظمی، چاپ اول: بهار ۱۴۰۱، ج۳، ص۱۱۱-۱۲۰.
https://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/19573/نقش-یهود-در-شهادت-امام-علی/
🔸همچنین شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) توسط خاندان یهودی الاصل معاویه و یزید
🔻در ذیل آیات ۴ الی ۶ مبارکه اسراء، دو حدیث مهم در این رابطه از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که میفرمایند:
1⃣
🔸عن عبدالله بن القاسم البطل و عن صالح بن سهل عن أبی عبد الله (علیه السلام):
⚡ فی قول الله عز و جل: «وَ قَضَیْنٰا إِلیٰ بَنِی إِسْرٰائِیلَ فِی الْکِتٰابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ»، قال (ع): قتل أمیر المؤمنین و طعن الحسن بن علی (علیهما السلام)،
⚡ «وَ لَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیراً» قال (ع): قتل الحسین (علیه السلام)،
⚡«فَإِذٰا جٰاءَ وَعْدُ أُولاٰهُمٰا» قال (ع): إذا جاء نصر دم الحسین (علیه السلام)، «بَعَثْنٰا عَلَیْکُمْ عِبٰاداً لَنٰا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ، فَجٰاسُوا خِلاٰلَ الدِّیٰارِ»،
💥قال (ع): قَوْمٌ يَبْعَثُهُمُ اللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ الْقَائِمِ (علیه السلام) فَلَا يَدَعُونَ وَتْراً لآِلِ مُحَمَّدٍ إِلَّا أَخَذُوه،
⚡ «وَ کٰانَ وَعْداً مَفْعُولاً »، خُرُوجُ الْقَائِمِ (علیه السلام)
https://hadith.inoor.ir/hadith/118949
🔻ذیل کلام خداوند متعال در قرآن کریم که میفرماید: "ما به بنی اسرائیل در کتاب آسمانی اعلام کردیم که دوبار در زمین فساد خواهید کرد" (اسراء، ۴)، امام صادق (ع) فرمود:
⚡این دو فساد در قتل امام علی بن ابی طالب (علیه السلام) و طعن و قتل امام حسن مجتبی (علیه السلام) می باشد،
⚡و آنجا که خداوند میفرماید: "و سرکشی بزرگی خواهید نمود" (اسراء، ۴) همانا آن قتل حسین (علیه السلام) است،
⚡و آنجا که خداوند تعالی میفرماید:" هنگامی که نخستین وعده فرا رسد" (اسراء، ۵)، همانا آن وعده آمدن نصرت بر خونخواه حسین (عجل الله فرجه) است،
و در ادامه خدا میفرماید: "آنهنگام گروهی از بندگان پیکار جوی خود (عِبٰاداً لَنٰا أُولِی بَأْسٍ شَدِید) را بر ضد شما برمیانگیزیم تا (شما را سخت در هم کوبند) درون خانه ها را جستجو کنند" ،
همانا آن گروه پیکارجو قومی هستند که خداوند آنها را قبل از خروج قائم (علیه السلام) برمیانگیزاند و هیچ خونی از اهل بیت (ع) ریخته نشده مگر این که تقاص آن را (از یهود صهیونیست) میگیرند،
⚡و کلام خدا که در ادامه میفرماید: «وَ كانَ وَعْداً مَفْعُولًا»، همانا وعده قطعی پروردگار در خروج قائم (عجل الله فرجه) است.
📌(اصول كافي ج۸ ص۲۰۶، تفسیر المیزان ج۱۵ ص۴۳، تفسیر العیاشی ج۲ ص۲۸۱، تفسیر الصافی ج۱ ص۹۵۹)
🔸
🔻 این قوم (اولی بأس شدید) که انتقام قتل اهل البیت (علیهم السلام) را از یهود و وهابیت (صهیونیست) میگیرند و بر اسرائیل میشورند و فلسطین را فتح میکنند، و وعده الهی در تورات و قرآن را بر خذلان دشمنان یهودی، محقق میکنند، در تصریح از امام صادق (علیه السلام) ذیل همان آیات سوره اسراء، حضرت ۳ بار با تاکید و قسم میفرمایند که «بخدا قسم این قوم #اهل_قم هستند» :
2⃣
🔸«وروی بعض أصحابنا قال: کنت عند أبی عبداللّه جالساً إذ قرأ هذه الآیة « فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولاَهُمَا بَعَثْنَا عَلَیْکُمْ عِبَاداً لَنَا أُولی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجَاسُوا خِلاَلَ الدِّیَارِ وَکَانَ وَعْداً مَّفْعُولاً» [اسراء، ۵]،
⚡فقلنا: جعلنا فداک من هؤلاء؟
⚡فقال الصادق (علیه السلام) ثلاث مرات:
💥 «هُمْ وَ اللَّهِ أَهْلُ قُمَّ»
https://hadith.inoor.ir/hadith/253930
(بحارالأنوار ج۵۷، ص۲۱۶ ؛ از تاریخ قم ص۱۰۰)
🔸
@Salehi786
🔺بخشی از نامه شهید سید هاشم صفی الدین پس از اعلام شهادت #سیدحسن_نصرالله، خطاب به رزمندگان حزب الله
🔹 eitaa.com/soleimany_ir/4611
🔸
@Salehi786
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 رهبر انقلاب:
امروز رهبرانی چون نصرالله و صفی الدین به ظاهر در این نشئه حضور ندارند ولی روح و رهبری آنان در میدان حاضر است و از لبنان و مردم بی دفاع آن دفاع میکند.
🔹️پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت سیدهاشم صفیالدین. ۱۴۰۳/۸/۳ 👇👇