eitaa logo
صالحی - ارتباط کاربران
1.3هزار دنبال‌کننده
754 عکس
256 ویدیو
276 فایل
﷽ 💫 طلبه ای ساده دروس خارج حوزه قم لیسانس نرم افزار ارشد مهندسیIT دکتری عرفان اسلامی ✅اینجا نشر پژوهشها و پرسش وپاسخهای کاربران 📌خصوصی @mSalehi ✅ کانال تدریس: 1. @Shia_erfan 2. @Nezam_Andishe ✅ کانال اصلی بنده @Salehy 📲نرم‌افزارهای مفید @SalehiApps
مشاهده در ایتا
دانلود
صالحی - ارتباط کاربران
بسم الله ⛱ #کانال_کاربران ۵۷ 💬 🔸 چهارشنبه ١۴٠١/۴/۸ از جواب به متن ذیل👇در لینک #سوال شد (که برداشتی غ
. 🔸همچنین، نقدی دیگر بر آن متن (سوال ۵٧)، از جانب یکی از دوستان طلبه فاضل (دکترای شیعه شناسی) که در نقد علمی مطالب اشتباه آقای میلانی و... فعالند👇 🌐 https://t.me/tabeshe_agahi/1427 🔸 متن آن نقد علمی در ادامه👇👇
🖍تعلیقه ای بر یک تحلیل حدیثی 📚 مولف متن فوق، گمان دارد حدیث حضرت جواد(ع) را شرح و تفسیر کرده است. ما بدون قصد ورود به شرح حدیث، صرفاً نکاتی را درباره این تفسیر و توضیح شاگرد حسن میلانی عرض میکنیم. 1- این متن با نص اصلی روایت اختلاف دارد و در منابع، «أو متوهم بالقلة و الکثرة» نیست. هر چند از فرمایش حضرت چنین بر می آید که ماسوی الله میتواند متوهم بالقلة و الکثرة باشد ولی در نص حدیث، چنین چیزی پس از عبارت اول حدیث وجود ندارد(الكافي: ج1 ص116 ح7، توحيد صدوق: ص193 ح7، الاحتجاج: ج2 ص442) 2- مولف در شماره یک مدعی است بینونت خالق و مخلوق، بینونت وصفی است و بلافاصله در شماره دو می گوید هیچ سنخیتی میان خالق و مخلوق نیست و این یعنی خالق و مخلوق، بینونت ذاتی و عَزلی هم دارند و مولف، به فاصله یک خط، مدعای خودش را باطل کرده است. زیرا اگر میان خالق و مخلوق هیچ سنخیتی (مطلقاً) وجود نداشته باشد پس تباین ذاتی و عزلی دارند و دو حقیقت کاملاً جدا و منحاز و بی ارتباط با یکدیگرند و این را هم عقل نفی میکند هم نص روایات معصومین. 3- در شماره 3 مدعی است فقط خدا فاقد جزء و بعض است. اگر مراد، جزء مادی باشد نه مدعایی مبرهن است و نه در فرمایش حضرت جواد چنین چیزی است که همه ماسوی را متجزی مادی بداند. در عبارت حضرت[طبق عبارتی که مولف نقل کرده و درصدد توضیح آنست] ، دو وصف برای ماسوی ذکر شده است: اول تجزی و دوم متوهم بالقلة و الکثرة و میدانیم که «تفصیل، قاطع شرکت است» لذا برخی مخلوقات متجزی نیستند و الا تقسیم حضرت، لغو می بود. این تفکیک در کلام حضرت، روشن و واضح است. 4- در شماره 4 نوشته انفصال واحد و متجزی حقیقی است. مقصود از انفصال، چیست؟ یعنی تباین مفهومی؟ یا تباین وجودی؟ اگر تباین مفهومی باشد کسی منکر نیست و اگر مقصود، تباین وجودی باشد که بازگشت به بینونت عزلی است که در روایات انکار شده و مولف هم آنرا نپذیرفته و فقط بینونت وصفی را قبول دارد. 5- در شماره 5 نوشته است:«کثرت در ماسوا حقیقی و وحدت اعتباری است» یعنی الان مولف این متن، اعتباراً یک نفر است و حقیقتاً چند نفر است؟! 6- در شماره 6 نوشته است :«کثرت، فرع بر تجزی است» این هم صحیح نیست زیرا مثلاً نقطه بسیط است و قابل تجزی نیست ولی میتوان نقطه های متعدد و کثیری را فرض کرد. لذا کثرت و تجزی، دو مقوله منحازند که ملازمه ای با یکدیگر ندارند. 7- در شماره 7 نوشته است: «واحد چون زیاده و نقصان پذیر نیست، قهرا ازلی و قدیم خواهد بود» برهان این ملازمه کجاست؟ چه ملازمه منطقی میان عدم زیاده و نقصان با ازلیت و قدم وجود دارد؟ مولف به صرف ادعا بسنده کرده است و مدعایش را اثبات نکرده است. 8- در شماره 9 نوشته:«واحد حقیقی منزه از قوه و استعداد و جسمانیت و حرکت و دیگر اوصافی است که همگی مناط امکان است» اگر مولف، معنای مناط را میداند و تفاوتش را با علامت و نشانه، توجه دارد باید توضیح بدهد چطور و به چه برهانی قوه و استعداد و جسمانیت و حرکت، مناط امکان است؟ لازمه این ادعا آنست که موجودی که فاقد قوه و حرکت و جسمانیت باشد نمیتواند ممکن الوجود باشد. این ادعا مستند به چه برهان و دلیل عقلی است؟ 9- باز در ادامه شماره 9 می نویسد:«هر حرکتی فرع بر قوه و هر موجود بالقوه‌ای، بالضروره وجودش امتدادی خواهد بود» اولاً چرا نویسنده ای که درصدد شرح فرمایش معصوم است از اصطلاحات فلسفی و مبانی فکری فیلسوفان (همچون حرکت و قوه) استفاده کرده است؟ یعنی حضرت جواد هم این مبانی فلسفی را قبول دارد یا بر اساس این مبانی فلسفی، خداشناسی دینی را ارائه داده اند؟ ثانیاً ادعا شده است «هر موجود بالقوه ای وجودش امتدادی است» در حالیکه موجود بالقوه، حقیقتاً وجود ندارد و وجود بالفعل نیست تا متصف به اوصاف وجودی شود و الا نامش دیگر موجود بالقوه نبود. حال چطور است که چنین موجود بالقوه‌ای (که بالفعل معدوم است) وجودش امتدادی است باید از مولف این متن که دکترای فلسفه دارد پرسیده شود. 10- در شماره 10 نوشته است:«تمام اوصاف حق در وحدت محقق‌اند در مقابل، تمامی اوصاف ماسوا در کثرت و تجزی» یعنی الان وصف وحدت و تشخصِ مخلوقات هم در کثرتشان محقق است؟ چطور می شود وصف تشخص، در کثرت محقق باشد؟ یعنی تشخص موجودات هم متکثر است؟ یعنی یک سیب، واقعاً چند سیب است و یک پیامبر، واقعاً چند پیامبر است؟ یعنی حضرت مهدی واقعاً چند حضرت مهدی است؟ انسان عاقل به چنین سخنی تفوه میکند؟ در ادامه نوشته است:«در حق متعال هیچ نحوه تغایر و امتیاز نیست» تغایر با چه چیزی؟ اگر با مخلوقات مراد است پس آن انفصال حقیقی که در شماره 4 مدعی بودید تغایر و امتیاز نیست؟ آیا مقابل تغایر، عینیت نیست؟ اگر تغایر را نفی میکنید رابطه خالق و مخلوق عینیت است؟ می شود دو شیء، نه مغایر هم باشند نه عین یکدیگر؟ مولف که تغایر و عینیت و سنخیت میان خالق و مخلوق را نفی میکند پس چه رابطه ای میان خدا و مخلوقاتش قائل است؟ 👇👇
11- در شماره 12 نوشته:«مناط مخلوقیت، تجزی و زیاده و نقصان پذیری است» در حالیکه این تفسیر خلاف فرمایش حضرت جواد و تحریف سخن ایشان است زیرا ایشان فرمودند یا تجزی یا زیاده و نقصان [بصورت منفصله مانعة الخلو] و نه «تجزی و زیاده و نقصان»‌ [بصورت اجتماع] 12- در شماره 14 نوشتند:«تشکیک در وجود باطل است، چون هر وجودی به نحو لا یقفی قابل ازدیاد است» اولاً چه ارتباطی میان مقدمه و تعلیل مذکور است؟ اینکه هر وجودی قابل ازدیاد است چگونه دلالت بر بطلان تشکیک دارد؟ برهانی بر این ملازمه بیان نشده است. ثانیاً اگر مولف ملتفت قضیه کلیه‌ای باشد که نوشته است لازمه‌اش این است که وجود خدا هم مشمول این قاعده باشد و وجود خداوند هم قابل ازدیاد باشد و طبق اصلی که امام فرموده و مولف هم قبول کرده چیزی که قابل قلت و کثرت باشد مخلوق است. نتیجه اینکه خدای مولف هم مخلوقی بیش نیست چون قابل ازدیاد است. 13- در انتها به بینونت وجودی خالق و مخلوق اشاره کرده است ولی توضیح نداده مقصود از بینونت وجودی چیست و چه ارتباطی با بینونت عزلی(که در روایات نفی شده است) دارد. اگر وجود خالق و مخلوق متباین به تمام ذات هستند چگونه از دو حقیقت متباین به تمام ذات، یک مفهوم واحد مشترک انتزاع شده است؟ مولف هیچیک از این مطالب را توضیح نداده است. 🖊نتیجه این توضیحات مختصر (که مجال تطویل نبود) این است که مطالب مولف بسیار مبهم، گنگ، فاقد برهان، فاقد تبیین عقلی است که به صرف طرح ادعا بسنده کرده و نه ملازمه میان مقدمه و تالی اثبات شده است و نه مبادی تصوری بحث را تنقیح و ایضاح کرده است و با اینهمه اجمال و ابهام و بی دلیلی، مدعی است این روایت، تمام مبانی فلسفی (!) را هم باطل کرده است و روشن ترین(!) مبانی توحیدی را هم بیان کرده است... برای ایشان آرزوی توفیق داریم 🔸 ✅ کانال «تابش آگاهی؛ تأملات عقلانی پیرامون دین» 🌐 https://t.me/tabeshe_agahi/1427
🔸 بحارالانوار ج٩١ ص٣۶٠. 👆این متن خاص، بخشی از حرز مشهور امام جواد (علیه السلام) است. 🔻همانطور که ملاحظه می‌کنید بخشی از حرز بصورت حروف و اعداد خاص دست‌نویس در کتاب بحار الانوار ذکر شده : - بعد از عبارت «أَسْأَلُکَ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ کُلِّهَا وَ صِفَاتِهَا وَ صُورَتِهَا وَ هِیَ» ... -و قبل از عبارت «... سُبْحَانَ اللَّهِ الَّذِی خَلَقَ الْعَرْشَ وَ الْکُرْسِیَّ» 🔻جالبه که این خطوط احراز فقط در نسخه pdf اسکن شده کتاب قابل مشاهده هست، و همانطور که می‌بینید در نسخه دیجیتالی اصلا نیست. (در نسخ دیجیتالی ویندوزی و اندرویدی از نرم‌افزارهای نور - جامع الأحادیث و نورلیب و...- و نرم‌افزار بازار کتاب قائمیه نبود.) ⚠️ و این یک نقص عجیب و مهم در حفظ و ذخیره و نقل متون حدیثی هست که باید توسط محققین مورد توجه قرار گیرد! 🔸 @Salehi786
در جواب اعضایی که پرسیدند: 🔸 بنده خودم حرز امام جواد (علیه السلام) را بصورت اینترنتی از گالری حافظ مشهد خریدم و الحمدلله کارشان هم تمیز و خوبه، با انجام آداب و رعایت شرایط. 🌐 https://javaherhafez.com/herzemamjavad/herzherzemam 🔸 🔸 برخی از کاربران هم گفته‌اند که از کانال معتبر زیر👇تهیه کرده‌اند و راضی‌اند👇 🌐 Eitaa.com/HerzeEmamJavad ایتا 🌐 t.me/HerzeEmamJavad تلگرام
هدایت شده از 🇮🇹 گالری حافظ 🇮🇷
🛑 نکته مهم بارها مشتریان درخواست می‌کنند سفارشات مبتنی به حرز امام جواد علیه السلام را با سرعت بیشتری آماده و ارسال کنیم اما همانطور که در تصویر می‌بینید کتابت حرز امام جواد و دیگر حرز های رسیده از اهل بیت آداب و شرایط خاصی دارند که تماما باید با دقت انجام شود 🛑 لذا ترجیح میدهیم با صرف زمان طولانی تر و با تامل سفارشات شما عزیزان را تقدیم کنیم اما به هر قیمتی و با وعده ارسال فوری و ... خود را مدیون شما و این حرز عظیم نکنیم و به اعتقادات هموطنان عزیزی که با هزاران امید و چشم انتظاری سفارش میدهند آسیب نزنیم 🌹❤️ خادمین شما در گالری حافظ❤️ @javaherhafez
هدایت شده از 🇮🇹 گالری حافظ 🇮🇷
نکات حائز اهمیت ✅ کتابت حِرز باید دقیق باشد و درصورت عدم رعایت آداب کتابت خواص آن کمتر خواهد شد (کیفیت کتابت گالری حافظ را حتما مقایسه فرمایید 🌺🙏) ✅ پوست آهو استفاده شده با سند و مو آن بالای حرز بوده و نژاد آهو از خانواده گوسفندسانان (اورال، میش، کِل) میباشد که بصورت قانونی شکار میشود ✅ در شرایط فعلی که این حیوانات در معرض انقراض هستند خواهش ما این است که بجای پوست آهو پوست بز را انتخاب کنید تا بقول عزیزی: اجازه دهیم در شهر ضامن آهو، آهو ها امنیت داشته باشند 🙏 حتما خاصیت معنوی آن با عنایت حضرت علی ابن موسی الرضا با این نگاه بیشتر هم خواهد بود
جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/107289 شناسه حدیث : ۱۰۷۲۸۹ نشانی : الکافي ج ۲، ص ۵۶۱ https://hadith.inoor.ir/hadith/336806 شناسه حدیث : ۳۳۶۸۰۶ نشانی : عدة الداعي و نجاح الساعي، ابن فهد حلی، ج ۱، ص ۲۷۴ إِبْرَاهِيمُ بْنُ إِسْرَائِيلَ عَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: خَرَجَ بِجَارِيَةٍ لَنَا خَنَازِيرُ فِي عُنُقِهَا فَأَتَانِي آتٍ فَقَالَ لِي يَا عَلِيُّ قُلْ لَهَا فَلْتَقُلْ: يَا رَئوفُ يَا رَحِيمُ يَا رَبِّ يَا سَيِّدِي، تُكَرِّرُهُ، قَالَ فَقَالَتْهُ فَأَذْهَبَ اَللَّهُ عَنْهَا. 🔸 - ابراهيم بن اسرائيل، از حضرت رضا -عليه السّلام- نقل كرده است كه حضرت فرمود: «در گردن دخترکی از كنيزان ما غدّه‌هايى پديدار شد، ندايى غيبى به سوى من آمد و گفت: اى على! به آن دخترک بگو كه به تکرار بگويد: يَا رَئوفُ! يَا رَحِيمُ! يَا رَبِّ! يَا سَيِّدِي! كنيز اين را گفت و خداوند سبحان نيز آن مرض را از او دفع كرد.». 🔸 @Salehi786 @Salehy
جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/281753 شناسه حدیث : ۲۸۱۷۵۳ نشانی : بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۹۲، ص ۲۸۳ مهج، [مهج الدعوات] ، مِنْ كِتَابِ تَعْبِيرِ اَلرُّؤْيَا لِمُحَمَّدِ بْنِ يَعْقُوبَ اَلْكُلَيْنِيِّ وَ هَذَا لَفْظُهُ أَحْمَدُ عَنِ اَلْوَشَّاءِ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: رَأَيْتُ أَبِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي اَلْمَنَامِ فَقَالَ يَا بُنَيَّ إِذَا كُنْتَ فِي شِدَّةٍ فَأَكْثِرْ مِنْ أَنْ تَقُولَ: «يَا رَئوفُ يَا رَحِيمُ». وَ اَلَّذِي نَرَاهُ فِي اَلنَّوْمِ كَمَا نَرَاهُ فِي اَلْيَقَظَةِ . 🔸 حضرت رضا (علیه السلام) فرمودند: «رَأَیْتُ أَبِی (ع) فِی الْمَنَامِ» من در خواب پدر بزرگوارم یعنی موسی‏بن‏جعفر (ع) را دیدم؛ «فَقَالَ: یَا بُنَیَّ» پدرم فرمود: ای پسرم، «إِذَا کُنْتَ فِی شِدَّةٍ» آنگاه که در شدّت و سختی قرار گرفتی، «فَأَکْثِرْ مِنْ أَنْ تَقُولَ» زیاد این ذکر را بگو (و خدا را بخوان) که: «یَا رَئُوفُ یَا رَحِیمُ». بعد حضرت رضا ع می‏فرماید: «وَ الَّذِی نَرَاهُ فِی النَّوْمِ کَمَا نَرَاهُ فِی الْیَقْظَةِ» آنچه را که ما در خواب می‏بینیم مثل آن چیزی است که در بیداری می‏بینیم. 🔸 @Salehi786 @Salehy
جامع الأحادیث https://hadith.inoor.ir/hadith/281607 شناسه حدیث : ۲۸۱۶۰۷ نشانی : بحار الأنوار، ج ۹۲، ص ۱۶۲ دَعَوَاتُ الرَّاوَنْدِیِّ، ... وَ عَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: اِغْتَمَمْتُ فِي بَعْضِ اَلْأُمُورِ فَأَتَانِي أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقَالَ يَا بُنَيَّ اُدْعُ اَللَّهَ وَ أَكْثِرْ مِنْ : «يَا رَئُوفُ يَا رَحِيمُ» . 🔸 به نقل از دعوات راوندی، امام رضا (علیه السلام) فرمودند: به سبب بعضی از امور غمناک و اندوهناک بودم، پس [روح] امام باقر (علیه السلام) نزد من آمدند و فرمودند: ای فرزندم، خدا را بخوان و بسیار بگو: «يَا رَئُوفُ يَا رَحِيمُ». 🔸 @Salehi786 @Salehy
بسم الله 🔸يَا رَئُوفُ يَا رَحِيمُ 🔻تاثیر نورانیت نفس مبارک امام (ع) بر حال سالک 🔻تاثیر ذکر بر نفس 🔸 ▫️١ 🔸مرحوم آیت الله سیدحسین یعقوبی قائنی، در بخشی از کتاب «سفینة الصادقین» تحت عنوان «تأثير اعمال بر نفس» می‌نویسند: 🔻وعده هايى كه براى انجام اعمال و اذكار فرموده‌اند و امورى كه بر آنها متفرع ساخته اند لازم نيست هميشه در عالم خارج تحقق يابد، بلكه اگر انسان به دقت بنگرد مى بيند كه عمدتا صفات و آثارى مورد نظر است كه به وسيله‌ى اعمال در نفس ظاهر مى گردد. البته منافات ندارد كه خارجا هم محقق شود، لكن مقصود عمده از انجام اعمال همان اثرى است كه بر نفس مى گذارد. 🔻مثلاً اينكه خداوند در قرآن مى فرمايد: «و من أعرض عن ذكرى فإن له معيشة ضنكا» (طه١٢۴)، «كسى كه از ياد من روى گرداند براى او زندگى تنگ و دشوارى خواهد بود». معنايش اين نيست كه الزاما فقير و بى پول مى‌شود، بلكه هرگاه دل انسان از ياد خدا خالى شد تاريكى وجود او را فرا مى‌گيرد و با اينكه ممكن است ثروتمندترين افراد باشد دائما دلش گرفته، و از خود بيزار است. ظلمات اندر ظلمات! اين است معناى «معيشت ضنك». و در مقابل چه بسيار فقراى صالحى هستند كه هيچ چيز ندارند، امّا در دل چنان شاد و مسرورند كه گويا همه چيز دارند. 🔻رسول خدا (صلى الله عليه و آله) مى‌فرمايند: «لَيسَ الغِنَى مِن كَثرَةِ العَرَضِ، و لَكِنَّ الغِنَى غِنَى النَّفس»، «بى نيازى از زيادى مال و حطام دنيا به دست نمى آيد، بلكه غناى حقيقى بى نيازى نفس است» [تحف العقول، ج١ ص۵٧]. 🔻بنا بر اين هرگاه انسان نماز يا دعايى را كه مثلاً براى وسعت رزق يا نجات از گرفتارى وارد شده، بخواند و به دنبال آن باطنا خود را بى نياز ببيند يا فكرش از آن ناراحتى آزاد شود و نفسش از قيد آن خلاصى يابد، در حقيقت به نتيجه‌ى مطلوب رسيده و به گونه اى دعايش مستجاب شده است. 🔻تمام تأثير و تأثرات، مربوط به نفس انسانى است. حسنات و سيئات نيز همه روى نفس اثر مى گذارند. ميزان در سنجش اعمال عبارت از مقدار تأثرى است كه نفس انسان از آن پذيرفته است. 🔸ايامى كه در طالب آباد بودم يك روز حالت حزن و اندوه شديدى كه ناشى از فقر مادى و گرفتارى بود به من دست داد. و آنچنان ناراحت بودم كه ادامه‌ى آن بسا مرا از پاى در مى آورد. در آن حال، به قلبم الهام شد كه ذكر *«يَا رَئُوفُ يَا رَحِيمُ»* را به تعداد معينى بگويم. بلافاصله مشغول شدم. همين كه به پايان رسيد حالت بى نيازى و سرورى در قلبم پيدا شد كه به وضوح مى ديدم ديگر گرفتارى ندارم و به كلى غصه و حزن از دلم مرتفع گرديده و آرامش و سكونتى پيدا كردم كه اگر تمام دنيا را به كسى بدهند چنين حالتى به او دست نمى دهد. گرچه در خارج هيچ گونه تغيير و گشايشى براى من حاصل نشده بود با اين وصف آيا مى توان گفت كه حاجت من برآورده نشده است؟ 🔻شب بعد در خواب ديدم يك سكه ى طلاى بسيار زيبا و دلربا به اندازه ى كف دست به من داده شد و گويا كسى گفت: اين براى توست. آن را گرفته، ديدم در حاشيه ى آن نوشته است: ⚡«الإمام الغريب المسموم المهموم علىّ بن موسى الرضا عليه السلام ». 🔻آنگاه متوجه شدم كه اين سكه صورت همان حالى است كه در اثر ذكر مذكور به من دست داده بود، ولى ارتباط آن با حضرت رضا (عليه السلام) برايم روشن نبود. تا اينكه در روايتى ديدم اين ذكر از آن حضرت وارد شده كه ايشان فرموده اند: «پدرم در خواب به من فرمود: اى فرزند! هر وقت در امر شديدى گرفتار شدى ذكر «يَا رَئُوفُ يَا رَحِيمُ» را زياد بگو». [بحارالانوار، ج۹۲ ص٢٨٣] 🔻آن وقت اين نكته را نيز متوجه شدم كه فيوضاتى كه در اثر توسل و ذکر خاصى به ما مى رسد هرچند ما ندانيم از ناحيه‌ى كدام يك از معصومين (عليهم السلام) مى‌باشد به بركت همان امام بزرگوارى است كه آن توسل و ذکر از ناحيه‌ى او به ما رسيده است. 🔻نظير اين جريان بار ديگر در قم هنگامى برايم پيش آمد كه حالت قبض عجيبى پيدا كرده و اندوه زيادى مرا فرا گرفته بود. در آن حال نيز به قلبم الهام شد كه ذكر *«يا الله»* را به عدد معينى بگويم، ولى متوجه نشدم كه از ناحيه‌ى كدام يك از حضرات معصومين (عليهم السلام) است. 🔻اين ذكر را همراه با ذكر شريف «يَا رَئُوفُ يَا رَحِيمُ» كه قبلاً از ناحيه ى حضرت رضا (عليه السلام) لطف شده بود، مشغول شده و حال خوبى پيدا كردم. همان شب در عالم رؤيا ديدم در صحن مقدس امام حسين (عليه السلام) هستم و خدمه‌ى حضرت رضا (عليه السلام) نيز آنجا حضور دارند. از كسى پرسيدم: اين خادمان حضرت رضا (ع) براى زيارت سیدالشهدا (ع) آمده‌اند؟ گفت: نه، اينها از طرف امام رضا (عليه السلام) آمده اند تا اگر كار شما به آن حضرت ارجاع گرديد انجام بدهند و اگر به حضرت سيد الشهداء (عليه السلام) واگذار شد برگردند! 👇👇👇
▫️٢ 🔻در اين وقت گويا امر ما به امام حسين (عليه السلام) ارجاع شد و خدمه‌ى حضرت رضا (عليه السلام) مراجعت كردند. آنگاه ديدم نهرهاى آب زلال و شفافى از آسمان به سوى صحن امام حسين (عليه السلام) سرازير است و روى سرم مى‌ريزد. 🔻هنگامى كه از خواب بيدار شدم سينه ام باز شده بود و خود را چنان شاد و خرم ديدم كه كم‌ترين غمى در دلم نمانده بود. در آن وقت فهميدم ذكر شريف *«يا الله»* از ناحيه‌ى حضرت سيد الشهداء (عليه السلام) الهام شده و خدمه‌ى امام رضا (عليه السلام) گويا مأمورين همان ذكر *«يَا رَئُوفُ يَا رَحِيمُ»* بوده‌اند. 🔻وقتى انسان ذكرى مى گويد امور مترتب بر آن توسط قواى روحانى مخصوص به عالم همان ذكر - كه در واقع مربوط به امامى است كه آن ذكر از ناحيه‌ى ايشان افاضه گرديده - انجام مى‌گيرد؛ از اين رو اگر انسان اعمالى را كه از هر كدام از ائمه (عليهم السلام) رسيده به عنوان متابعت از خصوص همان امام انجام دهد بسيار بهتر است؛ زيرا علاوه بر بهره اى كه از خود آن عمل عائد او مى شود از ملكوت همان امام (ع) نيز به او فيض مى رسد. 🔻الهاماتى كه به انسان مى شود نيز از ناحيه‌ى ارواح طيبه و به وسيله‌ى آن بزرگواران افاضه مى‌گردد؛ زيرا تمام فيوضاتى كه به خلق مى رسد گرچه گاهى اولياى‌شان واسطه مى‌شوند، ولى در حقيقت به بركت آنهاست. 🔸 @Salehi786 @Salehy
🔸کتاب عراق👆راهنمای جامع تصویری 🔻اطلاعات اماکن زیارتی، ادعیه، زیارتنامه ها، احکام و آداب زیارت، برخی سور قرآن، قبور علما، احادیث مرتبط و.. 🔻دانلودنسخه PDF کامل کتاب (در ۵۸۷ صفحه)👇با اجازه ناشر آن - نشر معروف- (و با حجم 115 مگابایت) 🌐 http://s8.picofile.com/d/8296541476/97edf316-9901-4bd2-8645-35c6eeae7d7f/Iraq_Compelat.pdf 🔸 📌فایل pdf در کانال تلگرام بنده👇 🌐 https://t.me/salehi786/3812 🌐 https://t.me/SalehiBooks/549 🔸 📌 همچنین امکان دریافت رایگان در کتابخوان طاقچه👇 هست 🌐 https://taaghche.com/book/14376/عراق 🔸 @Salehi786 @Salehy
🔸 یک ابتکار زیبای خوب برای به کودکان عراقی در سفر زیارتی 🌷حاصل تلاش يکی از دوستان طلبه بسیار خوب و اهل ذوق👌 📌 حجت‌الاسلام میرحسین جعفری 👇 🔰 09160409499 🔸 @Salehi786 @Salehy
🔸 تجلی و ظهور محسوس حقیقت «اسم الرئوف الهی» در توسل به «امام الرئوف» مولا علی بن موسی الرضا (علیه السلام) 👇👇👇 📌 ذکر «یا رئوف یا رحیم» در بیان علما 🌐 eitaa.com/salehi786/701 📌تاثیر این ذکر بر نفس سالک 🌐 eitaa.com/salehy/2396 📌 زیارت مصافقه (تجدید بیعت با امام) 🌐 eitaa.com/salehi786/704 🔸 @Salehi786
🔸 دستور آیت الله ابن فهد حلی برای حلّ و گشودن گره‌ها (عقود) بین زن و شوهر (باز کردن گره های ایجاد اختلاف در زندگیشان) 🔻بهمراه نقل متن دو حدیث از امام کاظم (علیه السلام)، که حتی یک آیه قرآن برای کسی که با یقین به اثرش به آن اتکاء و اکتفا کند کافیست. و روایتی پیرامون اثر آیه «بسم الله الرحمن الرحیم» و سوره «قل هو الله احد» برای دفع شر شخص ظالم. 🔸 🔻علامه طباطبایی(رحمة الله علیه) : سه نفر از کمّلین در بین علما و عرفا هستند: ابن فهد حلّی، سیّدبن طاووس، و علامه بحرالعلوم (نقل از کتاب زمهر افروخته) 🔹 🔸 @salehi786
222.5K
🔸 توضیحات صوتی دستورالعمل آیت الله ابن فهد حلی 📌 حل اختلاف زن و شوهر 1 ایتا 🌐 eitaa.com/salehi786/1194 تلگرام 🌐 t.me/SalehiBooks/2028 🔸 @Salehi786
حل اختلاف زن و شوهر 2 شش تایی .jpg
2.68M
🔸این👆فایل شش‌تایی همان دستورالعمل آیت الله ابن فهد حلی هست 📌برای پرینت در کاغذ A4، که نام زن و شوهر و نام مادرانشان را در جاهای خالی آن بنویسند و بهمراه داشته باشند. هرکدام همراه خودش نمیگذارد، برگه مربوط به او را لای قرآن، در صفحه آغاز سوره فتح قرار دهند. 📌توضیحات صوتی👇 ایتا 🌐 eitaa.com/salehi786/1193 تلگرام 🌐 http://t.me/SalehiBooks/2031 🔻حل اختلاف زن و شوهر 1 🔸 @salehi786
💠 *آغاز ثبت نام کلاس‌های معرفتی عمومی* 🔸دوره‌ی کامل *«نظام اندیشه اسلامی»* (نگاه منظومه‌ای به معارف اسلامی از دریچه انسان‌شناسی قرآنی) 🔻استاد دوره: *حجت‌الاسلام صالحی* 🔰 شرکت فراگیران: *برادران و خواهران* بصورت حضوری. (ثبت‌نام برای عموم آزاد است) 📆 هفته‌ای دو ساعت: *«پنجشنبه‌ها، ساعت ٩ الی ١٢»* 🔹 *مکان: بنیاد نهضت* : تهران، خیابان آزادی، کوچه صادقی (بعد از دانشگاه شریف)، پلاک ۵. 📌لوکیشن: 🌐 https://goo.gl/maps/ESdDY5fGspQmuz6V6 🌐 https://nshn.ir/7bvhJp2xMqot 🔸 ⚠️ ثبت‌نام و دریافت اطلاعات بیشتر: با پیام به اکانت ذیل، در پیام‌رسان‌های ایتا و بله👇 🌐 Eitaa.com/menhaaj1401 ایتا 🌐 https://ble.ir/menhaaj1401 بله 📲 و یا تماس با شماره 09059812784 در ساعات 9 تا 12 هر روز. 🔸 @Salehy
🔸جلسات مستمر درس اخلاق استاد مؤیدی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، إن‌شاءالله از شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. 🔻شنبه‌ها و یکشنبه‌ها، بعد نماز ظهر و عصر 📌قم، نیروگاه (خ توحید)، ک۳، مسجد علی المرتضی (ع) 🌐 maps.app.goo.gl/scvrNce9CqJizS7t6 🌐 https://nshn.ir/96Qbs-DEYxQABV 🔸 🔻امام‌خمینی: ميان «عالِم» و «مهذَّب» خيلى فاصله است. ... اگر حوزه‏ها همين طور از داشتن مربى اخلاق و جلسات پند و اندرز خالى باشد، محكوم به فنا خواهد بود. چطور شد علم فقه و اصول به مدرّس نياز دارد، درس و بحث مى‏خواهد، ... ليكن علوم معنوى و اخلاقى، كه هدف بعثت انبيا و از لطيفترين و دقيقترين علوم است، به تعليم و تعلم نيازى ندارد و خودرو و بدون معلم حاصل مى‏گردد؟! (جهاد اکبر ص۲۳) 🔸 ✅ کانال‌های استاد مؤیدی 🔸 @OstadMoayyedi 🔸 @ShiaTowhid
🔵پانزدهمین درسنامه مجمع عالی حکمت اسلامی (سال تحصیلی 1402-1401) 🔹ویرایش دوم 1401/07/09 @hekmateislami
🔰 معرفی دروس علوم عقلی ▫️با توجه به درخواست‌های علاقه‌مندان، دروس در حوزه علوم عقلی معرفی می‌گردد. ▫️لازم به ذکر است که این لیست به زودی بروزرسانی می‌گردد. 💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات https://eitaa.com/joinchat/1085734937Cedd3e6f21f