eitaa logo
صالحین استان البرز
900 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
231 ویدیو
98 فایل
برای تمدن اسلامی، دانش و مهارت های تربیتی را باید توأمان داشت.. در این مسیر همراه شما هستیم .. شبکه تربیتی "صالحین" در استان البرز"
مشاهده در ایتا
دانلود
👆👆👆👆👆 ♻️«از خدا جز زیبایی (خیر و محبت) ندیده‌ام». زینب آن‌قدر با خدای خود نزدیک و آشناست که اطمینان دارد مصیبت‌های وارده پایان کار نیست. بلکه افق‌های روشنی در پشت این وقایع نهفته است. زینب سلام الله علیها به ابن زیاد فهماند آنچه ناگوار است از ناحیه دشمنان خدا است و از ناحیه خدا جز سعادت و نیک‌بختی به انسان نمی‌رسد و به استقبال شهادت و اسیری رفتن، همانند رفتن به مهمانی دوست و نزدیک شدن به او است. ✅امام(ع) با آوردن حضرت زینب(س) به همراه خود، به همه زنان و مردان جهان آموخت که یک مؤمن و خداشناس، از نظر روابط قلبی و پیوند درونی با خدای خویش، باید چنین باشد. اگر امام(ع) خانواده‌اش را به همراه نمی‌آورد، صفحات تاریخ از این نمونه‌های درخشان خالی می‌ماند. ⚜️ انگیزه امنیتی ♨️امام(ع) در مدینه خانه امنی سراغ نداشت تا خانواده‌اش را به آن‌جا بفرستد و هنگام خروج از مدینه، هیچ‌کس هم به او پیشنهاد نکرد که من از خاندان تو حمایت می‌کنم؛ لذا امام(ع) نگران اسیر شدن خانواده خود در حال حیاتش بود؛ زیرا احتمال قوی وجود داشت که دولت‌مردان و مأموران یزید، زنان و فرزندان امام را در همان مدینه، دستگیر کرده و به گروگان بگیرند و در نتیجه، امام به ناچار برای خلاصی و رهایی زنان و خواهران خود، مجبور می‌شد خود را معرفی و تسلیم نماید و بعد از تسلیم نیز دو پیشنهاد بر سر راهش گذاشته می‌شد، یا با ذلت و خواری بیعت کند و یا به شیوه مرموزی به قتل می‌رسید، و هیچ دردسری هم برای دستگاه حاکم به وجود نمی‌آمد. 💢بنابراین، وقتی عاقبت امر، چنین باشد، چرا امام کاری کند که در نهایت به ذلت و خواری بینجامد، بلکه از همان ابتدا با عزت و سربلندی، تمام راه‌های نفوذ را بر دشمن بسته و دشمن را از این نظر خلع سلاح می‌کند، و این کاری بود که امام(ع) انجام داد. و در مورد مکه نیز همین سخن جاری است؛ زیرا وقتی امام در مدینه که سال‌ها در آن زندگی کرد و اکنون نیز محل زندگی او بود، پناهگاه و محلّ امنی نداشته باشد، در مکه حتماً محلّ امنی نخواهد داشت. 🔅سید بن طاووس می‌گوید: «از مواردی که ممکن است سبب همراهی زنان اهل بیت(ع) تلقی شود این است که اگر امام حسین(ع) زنان و فرزندان خود را در مدینه و یا جایی غیر از آن، می‌گذاشت، احتمال می‌رفت که یزید بن معاویه زن و فرزند امام را دستگیر کرده و سپس عواقب شوم و رفتارهای زننده‌ای پیش می‌آمد که امام حسین(ع) را از جهاد و شهادت باز می‌داشت». 🆔 @salehin_alborz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ما پیروز قطعی هستیم✌️ چون خداااااااااا با ماست🌹 💢کربلا آمدیم 🔅قدس خواهیم آمد... 🆔 @salehin_alborz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2.wav
18.08M
♨️کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، از اقدامات آیت‌الله خامنه‌ای در راستای احیای تفکر اسلامی و نیز بازگوکننده نظام فکری ایشان شمرده شده است. 💢به گفته ایشان، مطالب این کتاب، پایه‌های فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی بوده است. 📚طرح کلی اندیشه ی اسلامی در قرآن ( ج.2) 💠استاد ملا ولی 🆔 @salehin_alborz
#دوره_شهید_تمام_زاده #روز_دوم ✅ارکان تربیت چیست آیا در این خصوص بین اسلام و غرب تفاوتی وجود دارد⁉️ ♨️ارکان تعلیم و تربیت از نگاه استاد شهید مطهری (ره): 1️⃣ اهتمام به پرورش فکر و اندیشه 2️⃣ پرورش استعدادهای نهفته در وجود آدمی؛ 3️⃣ آموزش صحیح که در اثر آن، فضائل اخلاقی و ملکات نفسانی در وجود شخص نهادینه می شود و روح انسان به آنها عادت می کند؛ 4️⃣ موجودی اخلاقی شدن در اثر تربیت اسلامی و عبادت، چراکه تعلیم و تربیت بر عبادت مبتنی است. در تفکر اسلامی کمال غایی آدمی هنگامی محقق می شود که او به مرتبه عبادت برسد. ♻️ به طور کلی از دیدگاه علامه جعفری (ره) می توان ارکان تربیت از نظر اسلام را در این موارد خلاصه کرد: «مبانی»، «اهداف»، «مربی و معلم» و «متعلم و متربی» 🌐اسلام و غرب در امر تعلیم و تربیت مشترکاتی دارند، ولی از آنجا که اسلام یک دین کامل است و زندگی دنیایی بشر را با زندگی آخرتی او در نظر می گیرد و برای او برنامه ریزی می کند، لذا برنامه اسلام یک برنامه کلی و الهی است، در صورتی که غرب، این ویژگی ها را ندارد و بیشتر هدفش تأمین زندگی دنیایی افراد می باشد. 📚برای مطالعه بیشتر به کتاب «اركان تربیت» علامه جعفری (ره) و «تعلیم و تربیت در اسلام» شهید مطهری (ره) رجوع شود. #مهارتی #شبکه_تربیتی_صالحین 🆔 @salehin_alborz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20210802-WA0002.m4a
10.04M
🎤 ولایت فقیه از منظر حکومت اسلامی (ج.2) 📌حجت الاسلام و المسلمین علی مراد یوسفی 💠 نماینده ولی فقیه در سپاه استان البرز 🆔 @salehin_alborz
👈ویژگی‌های رهبر جامعه اسلامی چیست⁉️ 🗣 رهبر جامعه مردم سالار دینی باید چهار ویژگی داشته باشد: 1️⃣ صلاحیت دینی : اسلام مجموعه‌ای منسجم است که دیانت آن عین سیاست آن می‌باشد پس رهبر یک جامعه اسلامی باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی رهبری، در تمام زمینه‌های اجتماعی و سیاسی دارای قدرت اجتهاد باشد. 2️⃣ أعلمیت : در اینجا أفقه بودن نشانه أعلمیت نیست بلکه کسی که بتواند احکام اسلامی و قوانینش را بهتر در سطح جامعه پیاده کند و قدرت تطبیق درست شرع با حوادث خارجی را داشته باشد نشانه أعلمیت است. 3️⃣ عدالت : یکی از شروط رهبری است که باعث می‌شود مصلحت مردم و اسلام غلبه بر مصلحت فردی پیدا کند. 4️⃣ کفایت (مدیر و مدبر) : رهبر باید در حوادث مختلف نه اینکه دنباله‌رو حوادث باشد، رهبر در تزاحم مصالح باید قدرت تشخیص مصلحت را داشته باشد. 🆔 @salehin_alborz
♨️ تنبیه و تشویق متربیان در حلقه به چه صورت باید باشد⁉️ 💯 قبل از توضیح، باید تعریفی از تشویق و تنبیه داده بشود تا تعاریف اشتباه در ذهن شما، بحث را منحرف نکند. ❇️تشویق به معنی پاسخ مثبت در برابر رفتار مطلوب متربی است که از طریق ستایش از متربی، ابراز رضایت از او، مهرورزی، واگذاری مسئولیت مناسب، وعده پاداش و جایزه انجام می شود . 🅾️تنبیه پاسخ منفی در برابر رفتار نامطلوب متربی است که می تواند از طریق نگاه سرد، روی برگرداندن و اعراض، بی اعتنایی، تغییر چهره، محروم کردن از برنامه و یا اخراج کردن او از حلقه انجام بشود. ✴️پس با این تعریف باید بدانید که تنبيه فقط تنبیه بدنی نیست و منظور، معنای اعم آن میباشد. تشویق شیوه های مختلفی دارد مستقیم و غیر مستقیم، رفتاری، کلامی، معنوی و مادی است. ⚪️در تشویق باید نکاتی را رعایت کنید که به طور اختصار خدمت شما عرض می کنیم: 1️⃣ تشویق باید به هنگام و به موقع باشد. 2️⃣ باید در تشویق متربی علت آن را بداند. 3️⃣ فعل اختیاری را تشویق کنیم، نه فعل اجباری و یا توفیق اجباری را. 4️⃣ این تشویق خدامحور باشد. 5️⃣ در تشویق افراط نشود. 6️⃣ متربی در تشویق با دیگران مقایسه نشود. 🔴تنبيه هم اصول و شرایطی دارد که به اختصار عرض می کنیم: 1️⃣ متربی در تنبیه باید مستحق تنبیه باشد و علت آن را بداند. 2️⃣ افراط در تنبیه نشود و از حد نگذرد. 3️⃣ سن و جنسیت متربی و سطح او در تنبيه لحاظ شود. 4️⃣ در تنبیه تنوع باشد، نه اینکه همیشه فرد را از حلقه اخراج کنید. 5️⃣ در تنبیه باید به حداقل اکتفا کرد و اگر حداقل اثر کرد، دیگر به یک تنبيه بالاتر دست نزنیم 6️⃣ در حال غضب تنبیه نکنید تا بتوانید شرایط را به خوبی بسنجید. 7️⃣ طبق برنامه و سیر تربیتی فرد را تنبیه کنید تا تنبیه باعث رشد و تعالی فرد بشود. 8️⃣ تنبيه باید گویای دلسوزی و محبت سرگروه باشد تا متربی گمان نکند که سرگروه از او متنفر است. 🆔 @salehin_alborz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ShahatAnwar.mp3
381.3K
هوالرئوف ❇️آغاز درس روز سوم 💠تلاوت قرآن کریم 🎤استاد شحات انور 🌹سوره مبارکه حمد 🆔 @salehin_alborz
♨️چرا باید بر اباعبدالله (علیه السلام) گریست درحالی که ایشان در بهشت متنعّم هستند و دشمنانشان نیز در جهنم به سر می‌برند⁉️ 🆔 @salehin_alborz
✅در پاسخ به این سوال بایدچند نکته ذکر کرد: 1️⃣ هر انسانی در فراق یار و محبوب خود گریه می‌کند و این گریه هیچ ربطی به اینکه الان در بهشت است یا جهنم ندارد، مانند مادری که می‌داند فرزندش الان در فلان شهر در عیش و نعمت زندگی می‌کند، ولی با اینحال از جدایی او نالان است و می‌گرید. ❇️بنابر آیه شریفه: «یا ایّتها النفس المطمئنه؛ تو اى روح آرام يافته»(فجر/27) اباعبدالله علیه السلام هم نمودِ بهشت است چه در دنیا باشد و چه نباشند1 و گریستن محبیّن ایشان به خاطر عشقی است که از فراق یار دارند نه سرنوشتی که بعد از مرگ نصیبش شده است؛ زیرا در غیر اینصورت گریستن به حال یزید که در جهنم معذّب است؛ نیکوتر خواهد بود. 2️⃣ عطوفت و مهربانی از اموری است که در ذات و فطرت بشر نهادینه شده است، به همین دلیل هرانسانی که فطرت پاک داشته باشد با دیدن یا شنیدن مشکلات و مصائب دیگران متأثّر می‌شود و اگر رقیق القلب نیز باشد از چشمانش اشک جاری می‌گردد، مانند مادری که تحمل شنیدن مصائب فرزندش را ندارد تا چه رسد به دیدن آن و حتی اگر آن مصیبت از فرزندش برطرف گردد باز هم از یادآوری آن غمگین می‌شود و اشک می‌ریزد. ✳️بنابراین هر انسان پاک سرشتی که خوی انسانیّت در او بیدار باشد قطعا با آگاهی از فجایع کربلا ناخودآگاه اشک خواهد ریخت چه مسلمان باشد چه نباشد. چنانکه در احوال پیامبران گذشته آمده است همگی به نحوی در مصیبت امام حسین علیه السلام گریستند.2 3️⃣ گریستن بر امام حسین علیه السلام یکی از نمادها و شعائر ظلم ستیزی و آزادگی است؛ به همین دلیل در روایات گوناگون توصیه به برگزاری مراسم سوگواری و اشک بر امام حسین علیه السلام شده است تا به مردم بیاموزند که علیه ظلم سکوت نکنند و به تعبیر رهبرکبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) این گریه‌ها یک ملّت را بسیج می‌کند.3 همچنین ایشان در جای دیگر می‌فرماید:«حضرت باقرعلیه السلام وقتی می‌خواستند رحلت کنند، وصیت کردند که ده سال ظاهرا در منا اجیر کسی را کنند که برای من گریه کنند، این چه مبارزه‌ای است؟ حضرت باقرعلیه السلام احتیاج به گریه داشت؟... این همین نقطه اساسی، سیاسی، روانی، انسانی است که ده سال در آنجا گریه کنند و خوب مردم می‎‌آیند می‌گویند چه خبر است؟ ... می‌گویند این طور بود. این توجه می‌دهد نفوس مردم را به این مکتب و ظلم را منهدم می‌کند و مظلوم را قوی می‌کند».4 ♻️نتیجه: 💯 امام حسین علیه السلام هیچ نیازی به گریه ما ندارد بلکه: 👆 گریه عزاداران حسینی نشانه محبت و عشق آنها به مولا و سرورشان است. ✌️ گریستن برای مصائب و مشکلات دیگران یک امر فطری است که از رحم و عطوفت انسانی نشأت می‌گیرد. 👆✌️ گریه برای امام حسین علیه السلام یکی از نمادهای ظلم ستیزی و آزادگی است. 🔘منبع : http://www.pasokhbesoalat.ir/ 🆔 @salehin_alborz
3_NEW.mp3
9.73M
♨️کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، از اقدامات آیت‌الله خامنه‌ای در راستای احیای تفکر اسلامی و نیز بازگوکننده نظام فکری ایشان شمرده شده است. 💢به گفته ایشان، مطالب این کتاب، پایه‌های فکری برای ایجاد یک نظام اسلامی بوده است. 📚طرح کلی اندیشه ی اسلامی در قرآن ( ج.3) 💠استاد ملا ولی 🆔 @salehin_alborz
1_834816207.pdf
16.45M
🔅بنا بر درخواست تعدادی از همراهان فایل پی دی اف کتاب طرح کلی خدمتتان تقدیم می گردد🌹 🆔 @salehin_alborz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️پای درس مربی، مرد صحنه ها و موسس مکتب سلیمانی؛ 🔹 اشکال کار کجاست که ما هیچ اثری ندارد⁉️ 🔸 تضاد های تربیتی کجاست⁉️ 🆔 @salehin_alborz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️ نحوه تثبیت حلقه چگونه باید باشد⁉️ 1️⃣ مرحله اول: گروہ بندی ⬅️گروہ بندی، اولین قدم از مرحله تثبیت می باشد. اینکه سطح بندی اعضا از جهت سن و تحصیلات انجام شود تا اعضای جذب شده در قالب یک حلقه تربیتی با افرادی مشخص، سازماندهی شوند و طی برنامه ای بشود که آنان را در برنامه های پایگاه تثبیت نمود و حضور آنان را استمرار بخشید. 2️⃣مرحله دوم: برگزاری برنامه های جذب این مرحله چند راهکار دارد که عبارتند از: 🔸جذاب کردن جلسات گروهی؛ در این مرحله، برگزاری جلسات باید از حیث زمان، مکان، مدت جلسه و موضوع آن، جذاب و متنوع برنامه ریزی گردد تا از یکنواختی و تکراری شدن برای متربیان و در نهایت خستگی و زدگی ناشی از استمرار کار، جلوگیری بشود. 🔹برگزاری برنامه های تفریحی و ورزشی؛ این برنامه ها علاوه بر اینکه بهانه خوبی برای ارتباط گیری و شناسایی افراد می باشد، زمینه ای را برای ارتباط صمیمانه در یک جو خارج از محدودیت های خاص پایگاه و مسجد ایجاد می کند که بسیاری از ظرافتهای تربیتی را می توان در قالب آن محقق نمود. 🔸برگزاری مسابقات با موضوعات مختلف قرآنی، علمی، درسی، ورزشی، کتابخوانی و...، می تواند به عنوان برخی از برنامه های جذاب مرحله تثبیت باشد. 🔹 آموزشی نظامی؛ این برنامه، مخصوصا برای سنین نوجوانان و جوانان می تواند بسیار جذاب بوده که با استفاده از این ظرفیت ها، هم می توانیم اعضا را آموزش های خاص بدهیم و همین که بهانه خوبی را برای جمع کردن و حضور اعضا در پایگاه به وجود بیاورید که در واقع با این کار تنوع خوبی در برنامه ها ایجاد می کنند. 3️⃣مرحله سوم: ارتباط متقابل با والدین ⬅️ارتباط متقابل با والدین، گام مؤثر بعدی در ایجاد جذاب سازی می باشد و والدین به عنوان نزدیک ترین افراد به متربی، نقش قابل توجهی در تربیت شخص دارند. پس در دوران تثبیت باید این ارتباط با آنها برقرار گردد و استمرار داشته باشد تا سرگروه بتواند تربیتی صحیح و مناسب را نصيب متربی خودش بکند. 4️⃣مرحله چهارم: برگزاری اردوهای مختلف و متنوع ⬅️برگزاری اردوی تثبیت، مرحله بعدی می باشد و برای تکمیل این چرخه لازم است که اردویی جهت تثبیت نهایی اعضا برگزار گردد. 🆔 @salehin_alborz
جلسه چهارم یوسفی.m4a
9.43M
🎤 ولایت فقیه از منظر حکومت اسلامی (ج.3) 📌حجت الاسلام و المسلمین علی مراد یوسفی 💠 نماینده ولی فقیه در سپاه استان البرز 🆔 @salehin_alborz
جزوه اردو داری-صالحین.pdf
370.9K
💯 تربیت در بستر اردو به بهترین نحو ممکن اتفاق می افتد؛ زیرا در یک اردو تمامی موقعیت‌های عملی برای متربیان حاضر است. 🔅 برای مثال در یک اردو فرصت پیاده سازی انواع آداب اسلامی مثل آداب غذا خوردن، خوابیدن، لباس پوشیدن، صحبت کردن، برخوردهای با دیگران و غیره اتفاق می‌افتد. ♨️ و با توجه به تأثیر بسزای فضای حضوری و آموزش عملی در امر تربیت و همچنین جذابیت های فوق العاده و ظرفیت‌های دیگر قالب اردو در پیاده‌سازی اهداف تربیتی و آموزشی بسیار کمک کننده است. ✅ در این جزوه ویژگیهای برگزاری یک اردوی خوب و موفق را باهم بررسی کنیم🌹 🆔 @salehin_alborz
ابعاد سه گانه تربیت .mp3
10.27M
✅ درس دوم : در این درس به غایی تربیت و سه گانه ی تربیت پرداخته میشود . 🆔 @salehin_alborz
18.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎤 تحلیل وضعیت افغانستان 📌حجت الاسلام و المسلمین علی مراد یوسفی 💠 نماینده ولی فقیه در سپاه استان البرز 🆔 @salehin_alborz
پایان محتوای روز سوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا