eitaa logo
صالحین استان البرز
901 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
226 ویدیو
98 فایل
برای تمدن اسلامی، دانش و مهارت های تربیتی را باید توأمان داشت.. در این مسیر همراه شما هستیم .. شبکه تربیتی "صالحین" در استان البرز"
مشاهده در ایتا
دانلود
🎞انیمیشن در آستانه اربعین حسینی نماهنگ_ عشق یعنی _ با صدای کربلایی محمد حسین پویانفر منتشر شد. متفاوت در قالب انیمیشن تولید شده ویژه کودکان 🇮🇷 صالحين استان البرز 🆔@Salehin_alborz 👇👇👇👇
🔹 زیارت، در نظر او [حضرت آیت‌الله بهجت]، عملی ظاهری و صوری نبود؛ بلکه در هنگام زیارت واقعاً در محضر زیارت‌شونده حاضر می‌شد. معتقد بود: اگر می‌خواهید زیارت، زیارتی اساسی باشد، باید قلبتان هم همان را بگوید که زبانتان می‌گوید؛ یعنی قلب هم همان چیزی را درک کند که در زیارت‌نامه قرائت می‌شود. 🔹 زیارت را با آدابش به‌جا می‌آورد و می‌فرمود: از اهمّ آداب زیارت این است که بدانیم بین حیات معصومین علیهم‌السلام و مماتشان هیچ فرقی وجود ندارد؛ یعنی الآن هم امام حیّ است و حرفت را می‌شنود. 🔹 اهتمامش به امر زیارت کم‌نظیر بود. اعتقادش بود که اگر کسی بخواهد تشنگی و عطش دیدار با معصومین علیهم‌السلام را در وجود خود تخفیف دهد، زیارت مشاهد مشرفه به‌منزلۀ ملاقات آن‌ها و دیدار آن حضرات است. 📚 رحمت واسعه، ص١٨ 🇮🇷 صالحين استان البرز 🆔@Salehin_alborz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برگی از البلاغه 📌همه ضرر و زیان‌های جامعه در اثر چهار صفت: مِن مَواعِظ علی علیه السلام: مَن استَطاعَ أَن یَمنع نفسَه مِن أَربعةِ اَشیاءٍ فهو خَلیقٌ بِأَن لایَنزلَ بِه مَکروهٌ أبداً قیل: وما هُنّ یا أمیرالمؤمنین! قال: العَجلةُ واللّجاجَة والعُجبُ والتَّوانی. (تحف العقول صفحه 222) 🔹مقام معظم رهبری در شرح کلام امیرالمؤمنین علیه السلام : هرکس این چهار صفت را از خود دورکند خواه فرد باشد، خواه مجموعه دست‌اندرکاران و رؤسای جامعه، هیچ‌گاه حادثه و واقعه ناخوشایندی، متوجه او نخواهدشد: 1- عجله، بدون تأنّی و دقت، تصمیم‌گیری کند یا کاری را اجراء نماید (عجله غیر از سرعت در عمل است). 2- لجاجت، یکی از مسائل خطرناک و بلاهای دامن‌گیر، اصرار و پافشاری ناحق، در مسأله‌ای است که چون این حرف را گفته و یا چنین موضعی اتخاذ کرده حاضر نیست عقب‌نشینی کند و لو خلاف آن ثابت شود. 3- مغرورشدن و خودشگفتی، که انسان نقص‌ها و ضعف‌های خود را ندیده و احیاناً مُحَسَّناتش(خوبیهایش) را بزرگ بشمرد. 4- کاهلی و سستی، کار امروز را به فردا افکندن و تأخیر انداختن. بنده، در اثر تجربیاتی که در سالهای متمادی پیدا کردم به این نتیجه رسیدم که این سخن علی (علیه السلام) واقعاً حکمت تمامی است و همه ضرر و زیان‌هایی که متوجه جامعه شده است در اثر این امور بوده. خداوند ان شاءاللّه ما را با مجاهدت خودمان و با توفیق خودش از این صفات دور بدارد.(78/10/27) ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🇮🇷 کانال صالحین استان البرز 🆔@Salehin_alborz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقش اربعین در انسجام تشکیلات شیعه 📝 تبیین چرایی و لزوم زیارت اربعین از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در دهه ۵۰ 🔹 یکی از علائم ایمان، زیارت اربعین است. بنده نمی‌دانم این روایت چقدر صحیح است؟ اصراری هم ندارم که بگویم معنای این روایت همینی است که من گمان کردم. واقعش هم این است که احتمال می دهم که معنایش یکی از [شقوق] و احتمالات دیگری باشد که در این زمینه بیان شده. اما اگر این احتمال هم که من می‌گویم باشد، مؤيد فراوانی دارد «زيارة الأربعين». 🔹 شیعه یک جمع متفرق بود. جامعه‌ای بود که در یک جا، در یک مکان زندگی نمی‌کرد؛ در مدینه بودند، در کوفه بودند، در بصره بودند، در اهواز بودند، در قم بودند، در خراسان بودند؛ اطراف و اکناف بلاد. اما یک روح در این کالبد متفرق و در این اجزای متشتت در جریان بود، مثل دانه‌های تسبیح، یک رشته و یک نخ، همه‌ی اینها را به هم وصل می‌کرد. آن رشته چه بود؟ رشته اطاعت و فرمان‌بری از مرکزیت تشیع، از رهبری عالیِ تشیع، یعنی امام. همه‌ی این رشته‌ها به آنجا متصل می‌شد، قلبی بود که به همه‌ی اعضا فرمان می‌داد. و به این ترتیب، تشیع یک سازمان و یک بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند؛ اما بودند کسانی که از حال همه باخبر بودند. اطاعت و فرمان‌بری آنها به حساب، فریاد زدنشان از روی دستور، سکوتشان برطبق نقشه، همه چیزشان با حساب. 🔹 فقط کار اینها یک ایراد داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر می‌دیدند. اهل یک شهر، شیعیان یک منطقه البته یکدیگر را می‌دیدند، اما یک کنگره‌ی جهانی لازم بود برای شیعیان روزگار ائمه (علیهم السلام). این کنگره جهانی را معین کردند، وقتش را هم معيّن کردند، گفتند در این موعد معین، هرکس می تواند در آن کنگره شرکت کند؛ آن موعد روز است و جای شرکت، سرزمین کربلا؛ چون روح شیعه، روح کربلایی است، روح عاشورایی است. یاد دادند به شیعیان که اینجا محل اجتماع شماست، اینجا محل میعاد بزرگی است که با جمع‌شدن در این میعاد، هدف جامعه‌ی شیعی و هدف بزرگ اسلامیِ جامعه مسلمین را باید به یاد هم بیاورید. 🔹 اربعین یعنی میعاد شیعیان در کنگره بین‌المللی، جهانی، در یک سرزمینی که خودش خاطره انگیز است، سرزمین خاطره‌ها، خاطره‌های باشکوه ، خاطره‌های عظیم، سرزمین شهدا، مزار کشته‌شدگان راه خدا. پیروان تشیع اینجا جمع بشوند و دست برادری و پیمان وفاداری هرچه بیشتر بدهند . 📚 کتاب انسان ۲۵۰ ساله، حلقه سوم، صص ۵۸۳ - ۵۸۴ 🇮🇷 صالحين استان البرز 🆔@Salehin_alborz
#سخن_نگاشت تکلیف مداری متربی متربــی نیــز بایــد بــر اســاس وظیفــه، مربــی را اختیــار نمایــد. متربــی در خودســازی خــود،وظیفـه دارد و مکلف بـه خطـاب « علیکم انفسـکم»« 1بـر شـما بـاد مراقبـت از نفـس خودتـان»است. بنابرایـن، از ایـن جهـت بایـد مشـورت کنـد، مطالعـه کنـد، به دنبـال فـردی باشـد کـه بتوانـد نیـاز فکـری و معنـوی او را برطـرف کنـد. هـر جـا کـه مربـی ملاک هـای لازم را از دسـت داد، او را رهـا کنـد و بـه انـدازه ی نیـاز از مسـائل زندگـی خـود بـرای مربـی بیـان کنـد، نـه بیـش از آن. ............. 🇮🇷 صالحین استان البرز 🆔@Salehin_alborz
توصیه تاریخی «ثبات قدم» مهم‌ترین و تنها توصیه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به تشکل‌های دانشجویی در روز اربعین بود؛ این کلیدواژه‌ پیام‌های بسیار مهمی در خود دارد؛ همه پیروزی‌ها و موفقیت‌های جبهه اسلامی نتیجه ثبات قدم و حرکت پیوسته در مسیر حق بوده است و این جبهه هرچه ضربه دیده ناشی از بی‌توجهی به این مسئله و انحراف از مسیر حق است؛ مسئله‌ای که از چالش‌های نظام اسلامی در طول عمر خود بوده است. بسیار اتفاق می‌افتد که مسئولی پس از مدتی مشغول دنیا می‌شود و ثروت و قدرت او را فریب داده، آرام‌آرام از مسیر صحیح دست بر می‌دارد تا آنجا که با تغییر مسیر سبب تشکیک در مسیر حق هم می‌شود. «منذربن‌جارود» در‌ زمان امام علی(ع) از سپاهیان ایشان بود و در‌ جنگ‌های جمل و صفین در‌ رکاب ایشان جنگید. ابن‌جارود در‌ هنگامه‌ای که بسیاری از یاران امام ساز جدایی می‌زدند، به امام علی(ع) گفت: ما سخن معاویه و عمرو عاص را شنیدیم و بر باطن و ظاهر ایشان واقف گشتیم. اکنون اگر دل تو چنان می‌خواهد که با این قوم جنگ کنی، هنوز لشکر ما قدرت ایستادگی دارد و ما نیز همگی مطیع و فرمان‌بردار هستیم. وی پس از جنگ صفین مسئولیت مهمی از امام دریافت می‌کند؛ اما به دلیل نداشتن ثبات در مسیر حق از سوی امام علی(ع) عزل و زندانی می‌شود و سپس با وساطت یکی از یاران امام نجات می‌یابد... انحراف از مسیر حق کار او را به جایی رساند که مردم را به بیعت و همراهی عبدالملک مروان می‌خواند... در روزهای گذشته خبرهای نامه‌نگاری برخی نیروهای حزب‌اللهی در عرصه عمومی یا فردی که با «آمدنیوز» و «موساد» کار می‌کرده و ظاهر حزب‌اللهی داشته، تلنگری بود که نیروهای انقلابی را بیدارتر کرد؛ یادمان نمی‌رود که چند سال پیش در جریان بازدید از حوزه‌ها، رابط دستگیرشده آمدنیوز را دیدیم که برای جمعی از نیروهای حزب‌اللهی سخنرانی می‌کرد، سخنان تند و آتشین آن روز او که مدعی بود از همه چیز اطلاع دارد و فقط به دنبال افشاگری‌، تخریب و ناامید کردن جوانان انقلابی بود، سبب شگفتی شد. او حامیان دو نفر از نامزدهای جریان اصولگرا را به نفوذی بودن متهم ‌کرد و حتی مدعی شد، اگر در عملیات «خان طومان» حضور نداشت، ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر کشته می‌شدند. 🇮🇷 صالحین استان البرز 🆔@Salehin_alborz
#سخن_نگاشت رسوخ در دل کودک برای اینکه سرگروه بتواند به ذهن کودک راه یابد، ابتدا باید به دل او رسوخ کند، زیرا کودک یا نوجوان فقط زمانی می تواند درست فکر کند که درست احساس کند. در واقع ارتباط صحیح، پلی است برای انتقال ارزش ها و پرورش دینی، اما چگونه می توان قبل از تربیت دینی، با کودکان و نوجوانان ارتباطی سالم وصحیح برقرار کرد؟ آیا ارتباط صحیح و سالم، خود از تربیت دینی سرچشمه نمی گیرد؟ یکی از ارتباط های مهم و پیچیده، ارتباط با کودکان ونوجوانان است که به مهارت، ظرافت و بردباری بیشتری نیاز دارد. با الهام از روایات ائمه معصومین علیهم السلام و بهره گیری از شیوه های مناسب، می توان با کودکان و نوجوانان، ارتباط صحیحی برقرار کرد. .............. 🇮🇷 صالحین استان البرز 🆔@Salehin_alborz
مثلث تربیتی تربيت اسلامى فراهم كردن زمينه هاى رشد و شكوفايى دائمىِ همه استعدادهاى انسان در جهت كمالات الهى ـ انسانى است. از اين رو، با توجه به اين تعريف، خواهيم دانست: ۱ـ تربيت امرى تحميلى نيست، بلكه زمينه سازى است. ۲ـ تربيت امرى موقت نيست، بلكه دائمى است. ۳ـ تربيت امرى يك بُعدى نيست، بلكه چند بُعدى است. ٤ـ تربيت امرى بى هدف نيست، بلكه هدفدار است. بنابراین مثلثِ مربى و مُتَرَبّى (فرد مورد تربيت) و تربيت نيز مستلزم چند چيز است: ۱. شناخت مربى از متربى؛ ۲. شناخت مربى از محيطهاى تربيت؛ ۳. شناخت مربى از عوامل و موانع تربيت؛ ٤. شناخت مربى از اصول، مراحل و روشهاى تربيت؛ ۵. شناخت مربى از مشكلات و راه حلهاى تربيتى؛ ۶. پذيرش فكرى و عملى و عاطفىِ مربى از سوى متربى. در اين ميان، پيشوايان دينى كه از سرچشمه فياض علم و حكمت خدا ـ اين آفريدگار آدميان و نخستين مربى مردمان ـ نوش كرده اند، مى توانند الگوى بسيار شايسته اى براى ما در امر تعليم و تربيت باشند و ما را در اين راه يارى دهند. 🇮🇷 صالحين استان البرز 🆔@Salehin_alborz
☀️ حدیث روز ☀️ 🔻پیامبر اکرم (ص) 🔸أحَبُّ شَيءٍ إلَى اللّهِ تَعالى أن يَرَى الرَّجُلَ مَعَ امرَأَتِهِ ووُلدِهِ عَلى مائِدَةٍ يَأكُلونَ، فَإِذَا اجتَمَعوا عَلَيها نَظَرَ إلَيهِم بِالرَّحمَةِ لَهُم، فَيَغفِرُ لَهُم قَبلَ أن يَتَفَرَّقوا مِن مَوضِعِهِم . 🔸 محبوب ترين چيز نزد خداى متعال، آن است كه ببيند مرد، با زن و فرزندانش بر سر يك سفره، غذا مى خورند. سپس هرگاه بر آن سفره، گرد هم آيند، با نظر رحمت به ايشان مى‌نگرد، و پيش از آن كه از جاى خود پراكنده شوند، آنان را مى‌آمرزد. 📚 تنبيه الغافلين : ص ٣٤٣ ح ٤٩٨ 🇮🇷 صالحين استان البرز 🆔@Salehin_alborz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
➖➖➖➖➖ ❓❓سلام، چه کار کنیم تا متربیان در مسائل مالی اهل حلال و حرام شوند؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀 با سلام خدمت شما پرسشگر محترم بیان آثار و عاقبت در هر امری می تواند در ایجاد انگیزه حرکت مؤثر باشد. علاوه بر آن نشان دادن الگو در هر مورد به این حرکت سرعت خواهد بخشید. مورد ذکر شده در سؤال نیز از این قاعده مستثنی نیست. یعنی شما باید ابتدا بعد از بیان معنای حلال و حرام، با بیان داستانها و حکایاتی در این باره و از عاقبت کسانی که حلال خور یا حرام خور بودند، می توانید آنها را با اهمیت این امر آشنا کنید، داستانهای از زندگی معصومین علیهم السلام و افرادی که به واسطه مالی حرام کارشان به ایستادن در مقابل امام رسید، داستان هایی از علما و شهدای بزرگوار انقلاب نیز در جهت ارتباط با الگوها و الگوگیری از آنها مؤثر است. شما می توانید برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و بالا رفتن سطح معلوماتتان دراین زمینه به کتب زیر مراجعه نمایید: - مفاتیح الحیات، علامه جوادی آملی - روزی حلال: تأثیر مال و لقمه حلال و حرام بر سرنوشت انسان، محمدعلی قاسمی، ناشر: نورالزهراء. - حلال و حرام، اکبری محمود، ناشر: زلال کوثر و کتب داستانی و کتاب هایی مثل مجموعه منابر استاد رفیعی. البته در بیان این مسائل در حلقه حتما از تفکرات بچه ها بهره ببرید و بگذارید خودشان به این نتیجه برسند که چگونه حلال خور باشند نه حرام خور. 🔅موفق و موید باشید. .............. 🇮🇷 صالحین استان البرز 🆔@Salehin_alborz
➖➖➖➖➖ ❓❓سلام، چه کار کنیم تا حرف ها و صحبت هایمان در مورد نماز و... برای متربی اثر گزار باشد؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀 با سلام خدمت شما پرسشگر محترم در کتاب شریف کافی، از امام صادق علیه السلام نقل شده است که: «کونوا دعاء للناس بغير ألسنتكم ليروا منكم الورع و الاجتهاد و الصلاة و الخير فإن ذلک داعية». . مقید بودن خودتان به نماز و دیگر اعمال شایسته را به بچه ها نشان دهید و در مواقع مختلف، اهمیت آنها را بیان کنید و سعی کنید که وثوق و رغبت متربیان را به این امر جلب کنید. در این مسیر، راه های زیر می تواند کمک کار شما باشد: - بیان قصه های زیبا درباره نماز و تأثیر آن در رفتار، روحیه و تصمیم گیری های آینده افراد در زندگیشان - بیان تأثیر اجتماعی در کمک کردن و رفع مشکلات نمازگزاران، نسبت به هم و ایجاد روحیه تعاون و آثار فراوان نماز جماعت - پیدا کردن دوستان قابل اعتماد و دلسوز در نمازهای جماعت و نیز تقویت و تعادل روحیه اجتماعی افراد. - اطلاع پیدا کردن بر احوال همسایگان و دوستان در یک ارتباط مداوم و مستمر. توجه داشته باشید که این موارد در قالب قصه های شیرین بیان شود، چه در مورد اصل نماز و چه در مورد نماز جماعت و حتی در موارد دیگر، اعمال نیک می تواند اشتیاق آفرین شود. 🔅موفق و موید باشید. ............. 🇮🇷 صالحین استان البرز 🆔@Salehin_alborz
🍃 سالروز شهادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، خاتم نبوت و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام، کریم اهل بیت و امام رضا علیه السلام، خورشید هشتم هدایت را ،به شما تسلیت میگوییم ...
➖➖➖➖➖ ❓❓سلام،برای حضور بیشتر جوانان ۱۷ سال به بالا در نماز جماعت، چه کارهایی باید انجام بدهیم؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀 با سلام خدمت شما پرسشگر محترم بهترین راه جذب جوانان به نماز جماعت، ایجاد جذابیت های مناسب با سن آنها در مسجد است. از ایجاد جمع های صمیمانه و رفاقت های مسجدی گرفته تا دادن مسئولیت های مختلف در امورات مسجد به آنها و بیان راوایاتی در زمینه فضیلت حضور در مسجد و نماز جماعت در مسجد و ثواب های بیشماری که به دنبال دارد. همه و همه از مواردی است که باعث علاقمندی جوانان به نماز و مسجد می شود. خلاصه اینکه باید کاری کرد که آنها به حدی با مسجد انس بگیرند که آن را متعلق به خودشان فرض کنند و نسبت به مسجد و فضای آن احساس مسئولیت داشته باشند. همچنین اجرای برنامه های جذاب و مورد رغبت جوانان، خصوصا ورزش هایی مثل کوهنوردی، والیبال، فوتبال و...، در کنار شرکت در نماز جماعت، باعث تشویق و ترغیب بیشتر آنها به نماز و مسجد می شود؛ زیرا احساس می کنند که حضور در نماز و جمع دوستان، بسیاری از نیازهای آنها را برطرف کرده و شور و نشاط بیشتری به آنها می دهد. نکته آخر اینکه، استفاده از نقش امام جماعت مسجد در جذب جوانان بسیار مؤثر است؛ یعنی اگر امام جماعت مسجد شما، این قابلیت و ظرفیت در او وجود دارد که بتواند با جوانان ارتباط برقرار کند و این فرصت را هم داشته باشد، سعی کنید که او را به میدان بیاورید و از او استفاده کنید؛ مثلا برگزاری جلسات خانگی در کنار حضور در مسجد، تأثیر زیادی دارد به این معنی که جوانان محل، به صورت هفتگی و یا ماهیانه در منزل یک نفر از خودشان به صورت چرخشی، با حضور امام جماعت جمع بشوند تا در آنجا نشست های دوستانه و صمیمی برقرار بشود که ذکر توسل به اهل بیت (علیهم السلام) هم در کنار آن می تواند مؤثر باشد. 🔅موفق و موید باشید. .............. 🇮🇷 صالحین استان البرز 🆔@Salehin_alborz
پاورپوینت #مناسبتی #پیامبر_اکرم_صلی_الله_علیه موضوع: سیره ی پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله *کیفیت عالی،21 اسلاید 🇮🇷 صالحين استان البرز 🆔@Salehin_alborz 👇👇👇
خوشا به حال هر آنکس که مبتلای رضاست تمام دار و ندار من از دعای رضاست صفای صحن و حیاط و رواق را عشق است کنار پنجره فولاد، کربلای رضاست 🇮🇷 صالحين استان البرز 🆔@Salehin_alborz
➖➖➖➖➖ ❓❓سلام،یکی از متربیان حلقه راهنمایی برادران در حلقه دچار افسردگی شده است. چگونه به او کمک کنم؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀 با سلام خدمت شما پرسشگر محترم افسردگی علل مختلفی می تواند داشته باشد که باید با توجه به منشأ آن برخورد مناسب کرد. اگر منشأ افسردگی فرد در حلقه صالحین، مشکلی در درون خانواده است باید با خانواده فرد صحبت کرد و در حل آن مشکل به آنها کمک کرد؛ چون روال کار در حلقه های صالحین این است که سرگروه با خانواده متربی در صورت لزوم ارتباط دارد و در این مواقع باید از آن ارتباط استفاده کرد. و اگر منشأ افسردگی اتفاق ناگواری در بین دوستان و نگرانی و دلهره وارده از آن است، باید با مشاوره شخصی با فرد و با کمک دوستان وی در حلقه و در مدرسه و نیز اولیای مدرسه آن را برطرف کرد. نیز اگر این افسردگی از حجم بالای درس و عدم تفریحات به وجود آمده است، باید برنامه ای را ترتیب داد تا این مهم مهیا شود؛ مثلا اردو با همه اعضای حلقه یا پیاده روی و کوهنوردی و ...، و اگر از بیماری نشأت می گیرد باید با معرفی به روان کاو مناسب، او را در راه معالجه قرار داد. خلاصه مطلب اینکه افسردگی را نمی توان درمان کرد مگر با شناخت منشأ آن. 🔅موفق و موید باشید. .............. 🇮🇷 صالحین استان البرز 🆔@Salehin_alborz
➖➖➖➖➖ ❓❓سلام،برای این که متربیان را به حجاب تشویق کنم چگونه باید برخود کنم؟ ➖➖➖➖➖ 🍀🍀 با سلام خدمت شما پرسشگر محترم به نکات زیر توجه کنید: ١- باید به بیان مصالح و مفاسد رعایت حجاب و عدم رعایت آن پرداخت. ۲- باید از سنین کودکی و نوجوانی شروع کنید چراکه، فردا دیر است. با استفاده از روش هایی همچون الگو آفرینی، محبت، تشویق و روش قصه گویی، مؤثرترین روش هایی هستند که والدین و مربیان را در درونی کردن حجاب، در کودکان و نوجوانان یاری می دهند. ٣- تشویق یکی از روش های بسیار مؤثر در نهادینه کردن حجاب و عفاف در کودکان است. ۴- از فرد یا افراد موفق به عنوان الگو استفاده کنید و از رفتار آنان پیروی کنید. ۵- ابزار دیگر، محبت کردن است. والدین و مربیان با محبت کردن، زمینه علاقه مندی به حجاب و سایر عبادات را هموار نموده، آن را نهادینه کنند. 🔅موفق و موید باشید. 🇮🇷 صالحین استان البرز 🆔@Salehin_alborz
🔻تعهد یعنی چه؟ 🔸وجدانِ کار یعنی اینکه اگر کاری برعهده گرفتیم ‌و انجام آنرا تعهد کردیم - چه کار برای شخص خودمان یا خانواده خودمان، جهت نان در ا‍ٓوردن باشد و چه کاری اجتماعی و مردمی مربوط به دیگران باشد؛ مثل امور مهم اجتماعی و مسئولیت‌های کشوری - آن را خوب و کامل و دقیق انجام دهیم. به تعبیر معروف، برای آن کار سنگ تمام بگذاریم. 🔹امام خامنه‌ای - ۱۳۷۳/۱/۱ 🇮🇷 صالحين استان البرز 🆔@Salehin_alborz
🔵رهبرانقلاب: ما هرگز در دوره‌ی جمهوری اسلامی هیچ جنگی را شروع نکردیم؛ #دفاع، در جای خود محکم و قدرتمندانه؛ امّا حمله و تجاوز، ابداً! در فلسفه‌ و منطق ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلّحِ نظام جمهوری اسلامی ایران تجاوز وجود ندارد./۹۸/۸/۸ 🔴امام خمینی(ره): آنها به ما حمله می‌کنند و ما در حال دفاعیم...ما باید این مطلب را درست توجه به آن داشته باشیم که ما در حال جنگیم. ما تا هر حدی که رفته‌ایم، همه دفاع بوده. الآن هم دفاع می‌کنیم/ ۹ شهریور ۱۳۶۱ 🇮🇷 صالحين استان البرز 🆔@Salehin_alborz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕ حد صمیمت بین مربی و متربی در اینباره سوالاتی مطرح است: مساله عدالت در با اعضا، مساله نسل احساسی و نیازها و  کمبودهای عاطفی او، مساله حدود صمیمیت با متربیان، مساله شناخت بیشتر از نیازهای مخاطبین که با صمیمیت بدست می آید و … که در پاسخ این موارد باید گفت: حس متربی ها در سنین مختلف، بسیار متفاوت است؛ دوران کودکی یک طور است، قبل از بلوغ یک جور است بعدش یک جور دیگر و این کار را دشوار می کند. حس ذاتا آنی است و پایدار نیست؛ اگر مبنای ارتباط بخواهد حس باشد این عیب را دارد که اگر دیگری آمد و افسار حس فرد را تحت کنترل خودش درآورد می تواند آن را به سمت دیگری ببرد و این خطر است. در حالیکه اندیشه و عقل اینگونه نیست. حس می تواند به عنوان یک ابزار مقطعی قابل استفاده باشد، منکر این نیستیم ولی یک راهبرد برای ارتباط نمیتواند باشد. برای یافتن حد صمیمیت بین مربی و متربی باید دقت داشت که الگوست؛ همیشه باید یک وجه متمایزی داشته باشد، اگر کاملا شد مثل رفیقش دیگر نمی تواند الگو باشد. لذا حفظ یک حریم ضروری است. این حریم و احترام بسته به افراد فرق دارد؛ مهم این است که در عین صمیمت، حریم شرع و اخلاق حفظ شود. حفظ حریم کرامت انسان یک اصل است. حفظ ادب و احترام. البته حریم ها برای گروه های مختلف فرق دارد. فرد در جمع دوستانش یک حریم دارد و در جمعی که پذیرفته است که مربی باشد یک حریم بسته تری دارد و باید مواظب رفتارهایش باشد. رابطه مربی و متربی یک سری الزامات دوسویه دارد. اساسا آیا مربی ظرفیت صمیمت و اطلاع از لایه های بعدی مسائل متربی را دارد؟ مثلا مسائل خانوادگی او یا سایر ارتباطاتش و …؟ در بسیاری مواقع ندارد و به همین دلیل نباید دایره صمیمیت به سمت مسائل فردی و شخصی افراد برسد. ظاهرا اینگونه است که رسول خدا هم به طور کلی یک رابطه مرشدانه با مردم داشت مگر در مواردی که خود مردم مراجعه می کردند. یعنی اصل رابطه مشاوره ای و روانشناسانه نبوده. لذا مربی نباید در مسائل فردی و لایه های فردی ورود کند؛ اساسا مربی یک تعریف جمعی دارد نه فردی و قرار نیست به مسائل همه افراد رسیدگی کند. بلکه باید جمع را حفظ کند و ورودش به مسائل فردی باید در مواردی باشد که مصلحت جمع خدشه دار می شود و در حد رفع مشکل متربی که بیشتر مواقع به درخواست متربی است. مسائل فردی افراد نباید برای مربی مشغولیت ذهنی ایجاد کند. در این مساله اساسا نگاه حداقلی است چون مربی ها حداقلی هستند و خودشان جوان های نپخته کم سن و سال هستند. باید از این حداقل به حداکثر رسید. اگر در همین حد عمومی نقش مربی گری به خوبی انجام شود کم کم پختگی لازم ایجاد می شود. در مسائل حسی باید دقت داشت که به گونه ایست که اگر مربی ورود کند و پختگی کافی را نداشته باشد می تواند فرد را تا جاهایی ببرد که دیگر امکان بازگشت نیست و حساسیت زیاد است. شٵن مربی با بقیه افراد فرق دارد. اگر وجه تمایز مربی و یک پله بالاتر بودن او از بین برود دیگر الگو نیست. باید قواعد و شاخص های کلی را برای حد صمیمیت تعیین کرد و تذکرها هم باید باشد. باید یک حالت چارچوب قابل انعطاف بسته به افراد تعیین کرد. یعنی نه رها و بی قاعده باشد و نه خشک و سازمانی. یک حداقل مجموعه ای البته قابل تعریف است؛ حفظ حریم اخلاق انسانی و شریعت. نباید در حیطه شخصی باشد، نباید لوس کردن افراد باشد، نباید ترحم باشد. اینکه صمیمت باعث شناخت بیشتر می شود قابل انکار نیست ولی باید اصول گفته شده را حفظ کرد و الا نباید بخاطر شناخت، آن قواعد را زیرپا گذاشت. بجای آن باید از روش های علمی برای شناخت نیازها استفاده کنید. درباره مربی نظر بنده این است که اطلاعات و دانش و مهارت مهم است ولی مهمتر آن حس و فرد است. که این حس و قدرت ارتباطی الزاما مبتنی بر اطلاعات و دانش نیست. برای انتخاب مربی باید این افراد را انتخاب کنید و به تدریج عیب های فرد را اصلاح کنید. اگر بنا به انتخاب باشد بین فرد با قدرت ارتباط قوی و فرد با قدرت مدیریت قوی و ارتباط ضعیف؛ قدرت ارتباط مهمتر است چون نمی شود آن را آموزش داد ولی مدیریت را می شود. 🇮🇷 صالحين استان البرز 🆔@Salehin_alborz