eitaa logo
صالحین تهران بزرگ
2.5هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
477 فایل
📚محتوای تربیتی معرفتی و مهارتی ویژه مربیان تربیتی
مشاهده در ایتا
دانلود
8.pdf
220.9K
📖 متن کتاب خودشناسی گام اول در تربیت اسلامی 📌قسمت هشتم: کلیات مرتبه حیوانی #خودشناسی #تربیت_اسلامی @salehintehran
aac_8.mp3
9.52M
⏯ صوت آموزش کتاب خودشناسی گام اول در تربیت اسلامی 📍قسمت هشتم: کلیات مرتبه حیوانی #خودشناسی #تربیت_اسلامی @salehintehran
امام سجّاد علیه السلام: خدايا، اگر مرا با زنجيرها ببندی، و عطایت را از میان همه خلق از من منع کنى، و ديدگان بندگانت را بر رسوايی هايم بگشايی، و فرمان دهى که مرا به آتش دوزخ کشند و میان من و نیکان جدایى افکنى، اميدم را از تو نخواهم بريد، و آرزويم را از عفو تو باز نخواهم گرداند، و محبتت از قلبم بيرون نخواهد رفت، من فراوانی عطايت را نزد خود، و پرده پوشی ات بر گناهانم در دار دنيا را فراموش نخواهم كرد قسمتی از دعای ابوحمزه ثمالی 🆔 @salehintehran
22.pdf
7.72M
✅کتاب ره توشه نوجوانان با چندین طرح درس👌 🔹همراه بامسابقات فرهنگی 🔸ویژه مربیان ومبلغان برای کلاسهای تابستانی 🌺 @salehintehran
17.pdf
1.04M
✅بسته محتوایی قطره_ای_از_معارف ویژه گروه نوجوان موضوع :سبک زندگی رضوی با محوریت کرامت نفس ............. 🆔 @salehintehran
💾 «46» 🌍 (ره) 📚 اولين گام ، ضبط قوّه خيال : 🔸 حالا سراغ وهم ميرويم . در وهم از كجا شروع كنيم ؟ جلسات گذشته عرض كردم كه گام اول در وهم اين است كه انسان بايد قوّه خيال را ضبط كند . من به قوّه خيال تعبير مي‌كنم ، اهلش هم مي‌گويند قوّه خيال . اولين گام ، ضبط قوّه خيال است كه من جلسه گذشته توضيح دادم . گفتم كه قوّه خيال مثل پرنده اي در درون است كه روي يك شاخه مي‌پرد ، وقتي مي‌خواهي ردش كني از آنجا مي‌پرد و روي يك شاخه ديگر مي‌رود . وهم است كه معاصي ، گناهان و خلاف كاريها را براي انسان جلوه مي‌دهد و وقتي مي‌خواهي آن را از اين كار منصرف كني مي‌پرد و روي يك شاخه ديگر مي‌رود ؛ شاخه دومي هم باز گناه ديگري است . قوّه خيال چنين حالتي دارد و اولين گام ضبط قوّه خيال است . 📚مربیان تربیتی انقلابی نخبه تهران📚 ╔═.🍃.🍃═══════╗ 🕹🆔 @salehintehran ┗━🍃🌺🍃━━ 🌺 ╚══════.🍃🍃.══╝
امام سجّاد عليه السلام: و امّا حقّ فرزندت اين است كه بدانى او از توست و با خوب و بدش در دنيا، منتسب به توست و بى گمان، تو درباره آنچه بر عهده ات است: خوب تربيت كردن او و او را به سوى خداوند عزّوجلّ راهنمايى كردن و به فرمان بردارى از او(خداوند) يارى كردن، مسئولى. پس در كار او، همانند كسى عمل كن كه مى داند براى نيكى كردن به او پاداش مى گيرد و بر بدى كردن به او مجازات مى شود الخصال صفحه 568 🆔 @salehintehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅چند روش ساده؛ جایگزین کودک ⚠️مدت‌زمان مناسب چقدر است؟ ⭕️والدین مقتدر نیستند! 😬واکنش‌‌های رو بشناسید 🆔 @salehintehran
از محضر حضرت آقا: ۲۰. انتظار دارید نوجوانان در حال و آینده فرهنگ، اقتصاد و سیاست این مرز و بوم، چگونه گام بردارند؟ : من البته انتظار دارم نوجوانان به جای این‌که خیلی به آینده نگاه کنند، به حال بنگرند؛ یعنی الان شما در یک دوران طلایی زندگی می‌کنید. این دوران - بین سنین ده، یازده سالگی، تا بیست‌ودو سه سالگی - حقیقتاً یک دوران طلایی است؛ دوران یاد گرفتن، آماده‌سازی ذهن و فکر خود برای آینده است، بخصوص که امکانات روز در کشور ما فراهم است. من می‌ترسم اگر بچه‌ها امروز خیلی به فکر این باشند که «فردا چه‌کاره خواهیم شد»، در تخیّلاتِ زیاد و غیرعملی بروند - تخیّلاتی که خیلی به عمل نزدیک نیست و بیشتر یک حالت موهومات و افسانه‌پردازی ذهنی را به انسان، القا می‌کند - و از زمان حالشان بمانند. آن چیزی که من توصیه می‌کنم، این است که بچه‌ها از استعداد و از وقت خودشان استفاده کنند؛ خوب درس بخوانند. ما بیشترین چیزی که امروز لازم داریم، این است که بچه‌ها به طور جدّی درس بخوانند. من می‌بینم با این‌که برنامه‌های مدارس ما برنامه‌های خیلی غلیظِ شدیدِ پُر و پیمانی نیست، بعضی از جوانان ما غالباً گله می‌کنند که درس، ما را خسته کرده است، نمی‌توانیم بخوانیم. طبق اطّلاعاتی که من دارم، در بسیاری از کشورهای دیگر - کشورهایی که امروز از لحاظ علمی و صنعتی و فنآوری پیشرفته‌تر از کشور ما هستند - درس‌های دوره راهنمایی و دبیرستان، از درس‌های مدارس ما - هم حجمش بیشتر و هم دشوارتر است؛ یعنی بر ذهن قابل کشش جوانان واقعاً تحمیلِ مطلب می‌کند. ذهن جوان، خیلی قابل کشش است، توانش برای کشیدن بار معلومات، خیلی زیاد است؛ محفوظات زیادی به آنها می‌دهند. من می‌بینم با این‌که درس‌های موجود، از لحاظ حجم و محتوا خیلی سنگین نیست، بعضی از جوانان ما فرصتی برای خودشان نمی‌بینند که بتوانند مطالعات جنبی کنند؛ در حالی که به نظر من، جوان می‌تواند هم درس بخواند، هم مطالعه و هم ورزش کند. وقتتان را صرف کارهای جدّی کنید و همه این‌ها جدی است - ورزش و بازی هم جدّی است - برای جوان این‌طور است. البته بعضی از کارها جدّی نیست. فرض کنید انسان ساعت‌ها بنشیند و تبلیغات تلویزیون را تماشا کنند؛ چون مثلاً بیست دقیقه قبل از این‌که فیلمی را به ما نشان دهند، تبلیغات می‌کنند! این بیست دقیقه‌ها، خودش خیلی می‌شود. من با این‌طور وقت‌گذرانی خیلی موافق نیستم؛ که ممکن است جمعاً ساعت‌ها از وقت ما را بگیرد. بعضی از کارها، کارهای زایدی است؛ اما درس خواندن، مطالعه و ورزش کردن، کارهای لازمی است. جوانان در این سنین از همه اینها می‌توانند استفاده کنند و خودشان را برای آینده بسازند. شما نگاه کنید که چه استعدادی خودش را در شما نشان می‌دهد. اگرچه باید کسانی بنشینند و استعدادها را در افراد کشف کنند؛ اما حقیقت این است که استعداد در وجود جوان و نوجوان، به هر شکلی خودش را نشان می‌دهد. توجّه می‌کنید؟ بعید است که انسان بااستعدادی تا سنین حدود هجده، نوزده و بیست سالگی، خودش حس نکند که شوق و گرایش و علاقه و توانایی بیشتری برای کدام کار و به کدام سمت دارد. وقتی که فهمیدید استعدادتان در کدام طرف است - حالا یا خودتان کشف کردید، یا معلّم، مدرسه، یا پدر و مادر به نحوی کشف کردند - آن وقت به آن سمت بروید؛ هرچه می‌خواهد باشد، نگویید این کوچک است، این کم است. کشور ما به همه چیز احتیاج دارد. کشور به رئیس جمهور احتیاج دارد، به صنعتگر احتیاج دارد، به وزیر و طبیب هم احتیاج دارد. هر کشوری به همه‌نوع انسانی احتیاج دارد. این‌طور هم نیست که ما فرض کنیم اگر آن شغل را گرفتیم، زندگی ما بهتر خواهد شد و بعد راحت‌تر به اهداف زندگی خواهیم رسید؛ نخیر، این‌طور هم نیست. گاهی انسان در آن‌جایی که خیال نمی‌کند، هم زندگیش خوشتر می‌گذرد، هم به هدف‌های والای زندگی که جلب رضای الهی است، نزدیکتر می‌شود و میتواند محصول صحیحی از زندگی خودش به دست آورد. بنابراین آن چیزی که من میتوانم به جوانان و نوجوانان عزیز توصیه کنم، این است که از وقت - از حال - حداکثر استفاده را بکنند. البته این هم بدون برنامه‌ریزی نمی‌شود؛ باید بنشینند و با همان ذهن خودشان برنامه‌ریزی کنند. برنامه‌ریزی هم یک الگوی همگانی ندارد که من بگویم همه باید این‌طور برنامه‌ریزی کنند؛ نه. هر کسی بر حسب سنّش، بر حسب وضع زندگی خانوادگی و امکاناتش، بر حسب آن شهر و خانواده‌ای که در آن زندگی می‌کند، ممکن است یک‌طور برنامه‌ریزی کند و یک طور امکان داشته باشد. همه باید برنامه‌ریزی کنند و از وقتشان با برنامه، حدّاکثر استفاده را بکنند. ۱۳۷۶/۱۱/۱۴ و @salehintehran
هدایت شده از صالحین تهران بزرگ
💥💥اطلاعیه💥💥 🌟برنامه کانال صالحین تهران: 📍روزهای زوج: خلاصه کتاب تربیت مربی آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی+محتوای حلقات کودک و نوجوان +عکس نوشته+کلیپ 📍روزهای فرد: مباحث خودشناسی+محتوای حلقات جوان و مربیان +کلیپ وصوت تربیتی 📍 پنج شنبه و جمعه:محتوای بصیرتی+پاورپوینت معرفتی و کلیپ با ما همراه باشید💐💐💐 🆔 @salehintehran
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 عشق واقعی به امام زمان(عج) 💭 استاد عالی 🌙💖الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج💖 @salehintehran
✅نمایی از اتفاقات پس از ظهور ✍️پیامبر اکرم (ص)فرمودند: خداوند مردی از اهل بیت من را بسوی آنان میفرستد که زمین را پر از عدل می کند. ساکنان زمین و آسمان دوستش دارند، زمین گیاهان خود را می رویاند و چیزی در خود نگه نمیدارد. زندِگان آرزو میکنند کاش مُردگانِشان بودند. این آرزو بخاطر خوبی هایی است که خدا در آن عصر به مردم زمین می کند. 📚 کتاب احقاق الحق @salehintehran
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰 آيا امام زمان عليه السلام درهر لحظه علم به اعمال ما دارد؟ ✍️ پاسخ: ✅در زمينه علم امامان معصوم (ع) چند پاسخ وجود دارد: ✍️پاسخ اول: هر چند ائمه (ع) از علم غيب برخوردارند و به وقايع گذشته و حوادث حال و آينده آگاهي دارند. اما تكليف آنان مانند ساير افراد بشر بر اساس علم عادي است. علم غيب براي آنان تكليفي به دنبال نمي آورد. به همين دليل علم غيب ائمه (ع) از نحوه شهادت خود براي آنان تكليف آور نيست. امام بر اساس علم عادي خود ميوه هایي را پيش روي خود ميبيند كه مانعي از خوردن آن نيست. بر همين اساس تناول آن ميوه جايز است. اگر چه بر اساس علم غيب از مسموم بودن آن آگاهي دارد. براي علي (ع) بر اساس علم عادي بشري شب نوزدهم رمضان سال چهلم هجري مانند ساير شب هاست.به همين جهت به سمت مسجد حركت ميكند. علم غيبي كه به اذن خداوند در مورد شهادت خود دارد،براي ايشان تكليفي ايجاد نميكند. او مأمور است كه بر اساس علم عادي عمل نمايد. برخي از كساني كه اين پاسخ را ذكر كرده اند، در تأييد اين مطلب كه ائمه (ع) بر اساس علم عادي خود مكلف هستند، دو دليل ذكر ميكنند: 1- عمل بر اساس علم غيب با حكمت بعثت انبيا و نصب ائمه منافات دارد، زيرا در اين صورت جنبه اسوه و الگو بودن خود را از دست خواهند داد. افراد بشر از وظايف فردي و اصلاحات اجتماعي به بهانه برخوردار بودن ائمه از علم غيب و عمل بر اساس علم خدادادي از وظيفه خود سرباز خواهند زد. 2- عمل براساس علم غير عادي موجب اختلال در نظام عالم هستي است زيرا مشيت و اراده خداوند به جريان امور بر اساس نظام اسباب و مسببات طبيعي و علم عادي نوع بشر تعلق گرفته است. به همين جهت پيامبر و ائمه (ع) براي شفاي بيماري خود و اطرافيان خويش از علم غيب استفاده نميكردند. شايد يكي از حكمتهاي ممنوع بودن تمسك به نجوم، تسخير جن، براي غيب گويي و كشف غير عادي حوادث آينده، اختلال در نظام عالم هستي باشد.(1) ✍️پاسخ دوم: هر چند طبق روايات فراوان ائمه (ع) نسبت به همه آنچه كه در گذشته واقع شده و در آينده حادث خواهد شد و در زمان حاضر در حال رخ دادن است ،علم و آگاهي دارند.(2) اما به موجب روايات متعدد ديگر كه در زمينه علم غيب امام (ع) آمده است، استفاده ميشود كه اين علم به صورت بالفعل نيست، بلكه شأني است؛ يعني هر گاه اراده كنند و بخواهند كه چيزي را بدانند ؛خداوند سبحان آنان را عالم و آگاه خواهد كرد: «اذا اراد الامام ان يعلم شيئا اعلمه الله ذالك ؛هر گاه امام اراده كند كه چيزي را بداند، خداوند او را آگاه خواهد كرد»(3) در اين موضوع روايات بسياري در كافي وارد شده و باب مستقلي نيز براي آن وجود دارد كه بيشتر روايات بيانگر همين مسئله اند. علم غيب امام (ع) شأني است ،نه فعلي.(هر وقت خودشان بخواهند مي دانند ) بر اساس همين نكته ممكن است نسبت به نحوه شهادت خود علم نداشتهاند ،چون اراده نكردهاند كه بدانند.(4) در واقع آنان مطيع خواست الهي هستند و خواست الهي آن است كه اينان در چنين اموري علم غيب را اراده نكنند. پاسخ سوم: اساساً پيامبر اكرم و ائمه (ع) تكاليف و وظايف مخصوص به خود دارند .به همين جهت آنان در عين اين كه ميدانستند در فلان جنگ دشمن غلبه خواهد كرد، وظيفه داشتهاند اقدام كنند يا ميدانستند كاري كه انجام ميدهند، منجر به شهادتشان خواهد شد، مثل خوردن ميوه مسموم يا رفتن علي (ع) به مسجد كوفه در شب نوزدهم رمضان، با اين حال وظيفه داشتهاند اين كارها را انجام دهند. اين اعمال هر چند براي ما به هلاكت انداختن نفس و حرام است. اما براي آنان وظيفهاي مخصوص است مثل نماز شب كه براي رسول اكرم (ص) واجب بوده اما براي ساير مسلمانها مستحب است.(5) بنابراين از اين پاسخ ها به اين جمع بندي مي رسيم كه امامان معصوم نسبت به اعمال بندگان علم غيب دارند و همه اعمال ما به حضور آنها مي رسد. اما نسبت به برخي امور ديگر مثل دانستن نحوه شهادتشان اراده مي كنند كه به نحو عادي باشد و از علم غيب در اين زمينه استفاده نمي كنند. 🌎منبع:مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔹 @salehintehran
آینه‌ها سه نوع‌اند: «ساده» که تصویر هر چیز را همان گونه که هست نشان می‌دهد؛ «محدب» یا «کوژ» که تصویر راکوچک و «مقعر» یا«کاو» که تصویر را بزرگ نشان می‌دهد. عقل، آینه ساده‌ای است و هر چیز را همان گونه که هست نشان می‌دهد. اما نفس انسان، آینه‌ای است که در آنِ واحد هم مقعر و هم محدب است؛ آنچه را خود می‌پسندد، بزرگ جلوه می‌دهد و آنچه را نمی‌پسندد، کوچک نمایش میدهد. #سخن_نگاشت 🆔 @salehintehran
#پوستر 🔹 مجموعه گرافیکی «برداشتی از کلام امام رضا(ع)» بر گرفته از احادیث امام رضا علیه السلام #بسته_محتوایی 🆔 @salehintehran
مجموعه_پوستر_برشی_از_کلام_امام_رضا.rar
5M
🔹 مجموعه گرافیکی «برداشتی از کلام امام رضا(ع)» بر گرفته از احادیث امام رضا علیه السلام @salehintehran
bbc1fe1b6377851f9d356829f489da6889d6f7e3.mp3
3.48M
🎵نماهنگ امام رضایی ام💐 ✅امام رضا قربون کبوترات یه نگاهی ام بکن به زیر پات😢 #به امام رضایی ها ارسال کنید #کلیپ_صوتی 🆔 @salehintehran
17.pdf
1.95M
✅بسته محتوایی قطره_ای_از_معارف محتوای خلاصه ( درسنامه_های_یک_دقیقه_ای ) 22تیر الی 28تیر موضوع : امام رضا علیه السلام ............. 🆔 @salehintehran
💾 «47» 🌍 (ره) 📚 سوق دادنِ خيال به وادي تفكّر در نعمات الهي : 🔸 حالا چه طوري خيال را ضبط كنيم ؟ اينجا است كه مي‌گويند اولين منزل ، منزل تفكّر است . ميگويند خيال را به وادي تفكّر بكش . تفكّر نسبت به چه چيز ؟ نگاه كنيد گام به گام پيش مي‌روم . تفكر نسبت به آلاء الهي و خلقت خودم . در روايت هم دارد : «تفكر في آلاء الله» يعني تفكّر در نعمتهاي خدا . فكر كن كه خدا چه قدر به تو نعمت داده است ؟ خيال را به اين وادي بكش . انسان فطرياتي دارد و اين تفكّر در نعمتهاي خدا در زمينه‌هاي خاصّي بروز و ظهور پيدا مي‌كند ، از جمله اين كه تفكر نسبت به نعمت‌هايي كه خدا به من داده است موجب يك مسأله فطري در من مي‌شود كه : «الانسان عبيد الاحسان»[3] . آيا سزاوار است كه در عوضِ اين احساني كه خدا به من كرده است بيايم و مقابل مُحسن و مُنعمم بايستم ؟ آيا سزاوار است عملي را كه او گفته نكن ، بكنم ؟ 🔸 چون بحث ما بحث است و هم روش گفتاري و رفتاري است ، البته گفتار هم بخشي از رفتار است . همين تفكّر و مسأله فطري يك مقدار انسان را از تندروي ها و بهره برداري‌هايي كه قوّه خيال مي‌خواهد از غضب و شهوت انسان بكند ، باز مي‌دارد و جلويش را ميگيرد . از اين گذشته تفكّر نسبت به اين كه آيا من فقط براي اين در اين عالم خلق شده ام كه مثل حيوانات ، خودم ، شهوتم و غضبم را اشباع كنم يا نه غرض از خلقت من چيز ديگري بوده است ، موجب ضبط قوّه خيال ميشود كه جلسه گذشته به اشاره كردم . 📊 [3] . بحارالأنوار، ج71، ص117 📚مربیان تربیتی انقلابی نخبه تهران📚 ╔═.🍃.🍃═══════╗ 🕹🆔 @salehintehran ┗━🍃🌺🍃━━ 🌺 ╚══════.🍃🍃.══╝
🌟وَ قَالَ عَلِيٌّ (علیه السلام): المَعرِفَهُ بِالنَّفسِ أَنفَعُ المَعرِفَتَینِ 📍خودشناسی نافع ترین دو معرفت است (معرفت آفاق و معرفت انقس) 📌 سؤال : آیا می دانید در خواب و بیداری ، در دنیا و آخرت تا ابد ، با قوّۀ خیالمان محشوریم؟ ✅ جواب این سوال را در جلسه نهم خودشناسی دنبال نمایید. 🆔 @salehintehran
💥قسمت نهم از آموزش کتاب 🌟خودشناسی گام اول در تربیت اسلامی 🔈همراه با متن و صوت آموزشی(15 جلسه) 📍تذکر: این دوره اصلی ترین دوره ویژه مربیان و سرگروه های صالحین می باشد که از سوی تعلیم تربیت سپاه تهران آماده شده و بعد از اتمام این جلسات آزمون متمرکز این دوره برگزار می شود مربیان صالحین حتما به گذراندن این دوره اهتمام داشته باشند. #خودشناسی #تربیت_اسلامی 🆔 @salehintehran
9.pdf
211K
📖 متن کتاب خودشناسی گام اول در تربیت اسلامی 📌قسمت نهم: قوای ادراکی #خودشناسی #تربیت_اسلامی @salehintehran
aac_9.mp3
11M
⏯ صوت آموزش کتاب خودشناسی گام اول در تربیت اسلامی 📍قسمت نهم: قوای ادراکی #خودشناسی #تربیت_اسلامی @salehintehran
امام سجّاد عليه السلام: همه خوبیها را در بریدن طمع از آنچه در دست مردم است دیدم رَأَيتُ الخَيرَ كُلَّهُ قَدِ اجتَمَعَ في قَطعِ الطَّمَعِ عَمّا في أيدِي النّاسِ الكافی جلد 2 صفحه 148 🆔 @salehintehran