🔸 #تذکری_الهی بر لزوم طهارت نفس، از عارف بالله سید هاشم حداد
🔸
@Salehy
🔸 #تذکری_الهی بر فتح باب و کشف حُجُب با توسل به سیدالشهدا (علیه السلام) در مسیر سلوک الی الله
🔻از عارف بالله سید هاشم حداد
🔸
@Salehy
📢سلسله نشستهای #ایران_آینده
❇️پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار میکند:
💡#خط_فاصله
(بررسی واقع نمایی تجربیات نزدیک به مرگ)
⏰سه شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱
ساعت ۱۶:۳۰الی۱۸:۳۰
📌لینک نشست وبیناری
🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast
🔸 لينك لايو اينستاگرام:
🔴 https://instagram.com/pajooheir?igshid=YmMyMTA2M2Y=
#زندگی_پس_از_زندگی
#ایران_آینده👇🏻
🌐https://eitaa.com/joinchat/4069130343Cba3978c77a
🔸
@Salehy
بسم الله
💥 *بشارت ظهور امام زمان (علیه السلام) در کتاب آسمانی زبور داود (علیه السلام)*
🔸
🔸 *امشب، شب 18 ماه مبارک رمضان، شب نزول کتاب آسمانی زبور بر حضرت داود (علیه السلام) است.* 👇
🔻عن حفص بن غیاث، عن ابی عبدالله (علیه السلام) قال:
*سألته عن قول الله (عز و جل): «شَهْرُ رَمَضٰانَ اَلَّذِي أُنْزِلَ فِيهِ اَلْقُرْآن»* و إنما أنزل فی عشرین سنة بین أوله و آخره؟
فَقَالَ أَبُو عَبْدِ الله (علیه السلام): نَزَلَ اَلْقُرْآنُ جُمْلَةً وَاحِدَةً فِي شَهْرِ رَمَضَانَ إِلَى اَلْبَيْتِ اَلْمَعْمُورِ ثُمَّ نَزَلَ فِي طُولِ عِشْرِينَ سَنَةً،
ثُمَّ قَالَ:
قَالَ اَلنَّبِيُّ (صلی الله علیه و آله) :
⚡نَزَلَتْ صُحُفُ إِبْرَاهِيمَ فِي أَوَّلِ لَيْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ،
⚡و أُنْزِلَتِ اَلتَّوْرَاةُ لِسِتٍّ مَضَيْنَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ،
⚡و أُنْزِلَ اَلْإِنْجِيلُ لِثَلاَثَ عَشْرَةَ لَيْلَةً خَلَتْ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ،
⚡ *و أُنْزِلَ اَلزَّبُورُ لِثَمَانِيَةَ عَشَرَ خَلَوْنَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَان،*
💥 *و أُنْزِلَ اَلْقُرْآنُ فِي ثَلاَثٍ وَ عِشْرِينَ مِنْ شَهْرِ رَمَضَان*
📌نشانی: الکافي ج ۲، ص ۶۲۸
🌐 hadith.inoor.ir/hadith/107467
🔸
🔸 خداوند سبحان در قرآن کریم با اشاره به وحی در کتاب زبور، وعده ظهور امام زمان (علیه السلام) و حاکمیت صالحان در اصحاب ایشان بر زمین را بیان میفرماید، و احادیث معصومین (علیهم السلام) هم آن را توضیح میدهند:
⚡سوره انبیا (آیه ۱۰۵)
🌷 *وَلَقَد كَتَبنا فِي الزَّبورِ مِن بَعدِ الذِّكرِ : «أَنَّ الأَرضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصّالِحون»*
🌷 تفسیر قمی، قَوْلُهُ: «وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ» قَالَ الْکُتُبُ کُلُّهَا ذِکْرٌ، *«أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ»، قَالَ ع: الْقَائِمُ (عَجَّلَ اللَّهُ فَرَجَهُ) وَ أَصْحَابُهُ*،
قَال ع: وَ الزَّبُورُ فِیهِ مَلَاحِمُ وَ تَحْمِیدٌ وَ تَمْجِیدٌ وَ دُعَاءٌ.
(بحارالانوار، ج١۴ ص٣٧)
🔸
🔻 *عبارات فوق از قرآن کریم، در زبور فعلی (کتاب مزامیر داود ع در عهد عتیق) عیناً موجود است.*
⚡ اینک گوشههایی از زبور موجود در بیان بشارت مذکور را میخوانیم:
📌 کتاب عهد عتیق، مزامیر داود (علیه السلام)، مزمور٣٧
گزیده آیات ۹ تا ۴٠:
⚡️ *شریران منقطع خواهند شد، و اما منتظران (و متوکلان) خداوند متعال وارث زمین خواهند بود (۹). هان بعد از اندک زمانی شریر نخواهد بود، در مکانش تامل خواهی کرد و نخواهد بود (١٠)، و اما حلیمان (و متواضعان) وارث زمین خواهند شد. و از فراوانی سلامتی متلذد خواهند گردید (١١)*،
شریر بر مرد عادل شوری می کند، و دندان های خود را بر او می افشرد (١٢)، خداوند بر او خواهد خندید، زیرا که می بیند که روز او می آید (١٣)، شریران شمشیر را برهنه کرده و کمان را کشیده اند تا مسکین و فقیر را بیندازند، و راست روان را مقتول سازند (١۴)، شمشیر ایشان به دل خود ایشان فرو خواهد رفت، و کمان های ایشان شکسته خواهد شد (١۵)، نعمت اندک یک مرد صالح بهتر است از اندوخته های شریران کثیر (١۶)، زیرا که بازوهای شریران شکسته خواهد شد،
⚡ *و اما صالحان را خداوند تایید می کند (١٧)، خداوند روزهای کاملان را می داند و میراث ایشان خواهد بود تا ابدالاباد (١٨)*،
در زمان بلا خجل نخواهند شد، و در ایام قحط، سیر خواهند بود (١٩)، زیرا شریران هلاک می شوند، و دشمنان خداوند مثل خرمی مرتع ها فانی خواهند شد. بلی مثل دخان فانی خواهند گردید (٢٠)، شریر قرض میگیرد و وفا نمیکند،
⚡ *و اما صالح رحیم و بخشنده است (٢١)، زیرا آنانی که از وی برکت یابند وارث زمین گردند،* و اما آنانی که ملعون وی اند منقطع خواهند شد... از بدی بر کنار شو و نیکوئی بکن، پس ساکن خواهی بود ابدالاباد (٢٧)، زیرا خداوند انصاف را دوست می دارد. و مقدسان خود را ترک نخواهد فرمود. ایشان محفوظ خواهند بود تا ابدالاباد، و اما نسل شریر منقطع خواهد شد (٢٨)،
💥 *صالحان وارث زمین خواهند بود، و در آن تا ابد سکونت خواهند نمود (زبور، مزمور٣٧ آیه٢٩)*،
دهان صالح حکمت را بیان می کند، و زبان او انصاف را ذکر می نماید (٣۰)، شریعت خداوند وی در قلب اوست، پس قدمهایش نخواهد لغزید (٣١)،...
⚡ *منتظر خداوند باش و طریق او را نگاه دار تا تو را به وراثت زمین برافرازد. چون شریران منقطع شوند آن را خواهی دید (٣۴)*،... مرد کامل را ملاحظه کن و مرد راست را ببین زیرا که عاقبت آن مرد سلامتی است (٣٧)، اما خطا کاران جمیعا هلاک خواهند گردید و عاقبت شریران منقطع خواهد شد (٣٨)،
⚡ *و نجات صالحان از خداوند است، و در وقت تنگی، او قلعه ایشان خواهد بود (٣٩) و خداوند ایشان را اعانت کرده، نجات خواهد داد. ایشان را از شریران خلاص کرده، خواهد رهانید. زیرا بر او توکل دارند (۴۰)*
🌐 www.bible.promo/chapters.php?id=10515&pid=21&tid=1&bid=30
🔸
@Salehi786
@Salehy
بسم الله
*سوز دلی در شب قدرِ مردم و اسلام ناب و انقلاب*
🔸
⚡دلا بسوز که سوز تو کارها بکند
⚡نیازِ نیمه شبی دفع صد بلا بکند
⚡طبیبِ عشق مسیحادم است و مُشفق لیک
⚡چو درد در تو نبیند که را دوا بکند [1]
.
⚡در این غوغاهای دنیایی عام در میانهی ماه صیام، آنچه غنیمت برای خاصّگان و دلسوختگانِ مردم و اسلام ناب خواهد ماند همین سوز دلهاست، همین سوختن قلبها برای امید مردم و آبروی اسلام ناب و حرکت انقلاب بسوی امام است؛
.
⚡سوزِ دلها، سوختِ سفینهی ملکوتپیمای این انقلاب مستضعفینِ جهان است، که با احتراق دلهای مؤمنان، نیروی حرکتآفرینِ ایمان روشن شده، و پیشرانهی حرکت جهان بسوی مقصدش در ظهور امام زمان است (عجّل الله تعالی فرجه الشریف).
.
⚡سوز و داغِ صمیمِ دلهای اهل ایمان، کورهی خالصسازی قلبها برای راهوار شدن راهشان بسوی ظهور پر نور امام زمان (عج) است؛
.
⚡سوز دلها، موجب جبران نقصها و قضا کردن کارها و عمری است که با ناخالصی ها در هوای پاک آرمانهای ناب شهدا و مجاهدانِ نستوهِ انقلاب، نَفَس کشیدهایم؛
.
⚡سوز دلها، موجب دلکندن از نامها و مقامها و تطهیر از حب دنیا، و امید و دلبستن به اخلاص ها و نفی منیتها برای خداست؛
.
⚡در نارِ ندامتها و تابِ توبهها سوختن و پاک شدنهاست؛
⚡اصلاح و توبهی خاطیانِ نادم از غلطها و غرورهاست؛
.
⚡ره بردن رندانِ عاشق خدمت به مردم و مجاهدان راه خدا در ابراز نیازها و خلوص و عشقشان بسوی خداست؛
.
⚡در این شبهای قدرمان، قدر سوز دل و عشقمان به آرمانهای توحیدی امام زمان (علیه السلام) را بدانیم، که هرکداممان بقدر دلسوزی و تمنای عشق به امام، نور و داغِ عشق الهی از قلب مبارک امام (علیه السلام) به قلبهایمان میبارد؛
.
⚡داغ عشق الهی و سوزهای دل امام زمان (علیه السلام)، با جامهای مَعین، بدست ملائکهی امین الهی نازل میشود، و کام جان شاربین در اهل ایمان را با لذتِ مُدامِ آن مِیْ ناب الهی در سوختن عاشقانه برای امام و آرمانهایشان سیراب میکند.
.
⚡در ماه ضیافت خدا، از خانهزاد کعبهاش، حضرت عَینُ الانسان و نـورُ الْعَيْنَيْن، مَوْلانا و مَوْلَى الْكَوْنَيْن، امیرالمؤمنین مولا علی بن ابیطالب (علیه السلام)، ساقـیِ مِیْ طهـور الهی در این میهمـانی نـورانـی، جامی توحیـدی بنوشیم که از خودیتها وارهیم، و از آمدن و رفتن نام ها و عنوانها و مَنها آزاد شویم
.
⚡ساقـى! بیار باده، که ماهِ صیام رفت
⚡دردِهْ قَدَح، که موسمِ ناموس و نام رفت
⚡وقتِ عزیز رفت، بیا تا قضا کنیم
⚡عمرى که بىحضورِ صُراحىّ و جام رفت
⚡مستم کن آن چنان که ندانم ز بیخودی
⚡در عرصهی خیال، که آمد کدام رفت
⚡دل را که مرده بود حیاتی به جان رسید
⚡تا بویی از نسیم مِیْاش در مشام رفت
⚡زاهد، غرور داشت، سلامت نبرد راه
⚡رند از رَهِ نیاز، به دارُ السّلام رفت
⚡زاهد! تو دان و خلوتِ تنهایى و نیاز
⚡عُشّاق را حواله به عیشِ مدام رفت
⚡نقدِ دلی که بود مرا، صرف باده شد
⚡قلبِ سیاه بود و از آن در حرام رفت
⚡در تابِ توبه چند توان سوخت همچو عود؟
⚡مِىْ دِهْ، که عمر در سَرِ سوداى خام رفت
⚡دیگر مکن نصیحتِ حافظ، که رَهْ نیافت
⚡گمگشته اى که باده عشقش به کام رفت [2]
🔸
🙏محبوبا! ماهِ روزه گذشت؛ از شراب تجلیاتت بهرهمندم ساز. [3]
دیگر امروز روزى نیست که من از ننگ و نام واهمه داشته و بخواهم در اثر سخنان زهدفروشان و واعظان (و عیبجویان اهل ظاهر) از باده نوشىِ عشق پرهیز نمایم:
روزه یکسو شد و عید آمد و دلها برخاست
مِىْ به میخانه به جوش آمد و مِىْ باید خواست
نوبتِ زُهد فروشانِ گران جان بگذشت
وقت شادىّ و طرب کردنِ رندان برخاست
چه ملامت بود آن را که چو ما باده خورَد
این نه عیب است بَرِ عاشقِ رند و نه خطاست
باده نوشى که در او هیچ ریایى نبود
بهتر از زهد فروشى که در او روى و ریاست [4]
عمرت به غفلت گذشت و بهره اى از دوست و تجلّیات و مشاهده او نبردى، عمری که بىحضورِ صُراحىّ و جام رفت:
ثواب روزه و حجِّ قبول، آن کس بُرد
که خاک میکدهی عشق را زیارت کرد [5]
محبوبا! ماه صیام گذشت زاهدم از توجه به فطرت و مِىْ گرفتن از جمالت توبه مىدهد، تا کى به گفتار او گوش فرا دهم و از دیدارت محروم باشم. بادهام ده، تا توبه از توبه نمایم و عمرى که بر سر سوداى خام (توجه به نعمتهاى ظاهری) صرف شد، جبران نمایم:
توبه کردم که نبوسم لبِ ساقىّ و کنون
مىگزم لب که چرا گوش به نادان کردم [6]
جهانیان همه گر منعِ من کنند از عشق
من آن کنم که خداوندگار فرماید
مقیم حلقه ذکر است دل، بدان امّید
که حلقهاى ز سَرِ زلف یار بگشاید [7]
در ضمیر ما نمیگنجد بغیر از دوست کس
هر دو عالم را به دشمن ده، که ما را دوست بس [8]
🔸
📌پن:
1. غزل١٨٧ حافظ
2. غزل٨۴
3. از این بند «محبوبا!» تا انتها، گزیده بیانات علامه طباطبایی(ره) در شرح غزل۸۴ است از: جمال آفتاب، ج٢ ص١٢۵_١٣١
4. غزل٢٠
5. غزل١٣١
6. غزل٣١٩
7. غزل٢٣٠
8. غزل٣٢۴
🔸
@Salehy
بسم الله
#تذکری_الهی
#اذکار عظیم الشأن، که در قلبتان حال معنوی ایجاد میکنند
🔸
✅ در این ایام برای توجهات معنوی، ذکر زیر را (بدون عدد) زیاد بگویید، آنقدری که در قلبتان توجه خاص به خدای سبحان یافته و حال قلبتان عوض شود:
💥 *«یا اللهُ یا هُـو»*
(طبق تعالیم اساتید سلوک: با کشیدن صدای هوو، و تجسم تصویر ذهنی «هو» یا دیدن نقش آن، و با این توجه که گویا به اذن از جان مولا و به نور و قدرت لسان مبارک مولا امیرالمؤمنین علی -علیه السلام- دارید این ذکر را میگویید، خطاب به ذات اقدس خداوند تبارک و تعالی)
⚡آیتالله سیدمحمدحسن الهی طباطبایی (ره) در احضاراتشان از استادشان آیتالله سیدعلی قاضی طباطبایی (ره) بیان میفرمایند که: [ذکر] *«یا اللهُ یا هو»* را هر روز در وقت معین بلاعدد بخواند تا آنقدر که حال بیاید، و تا ۶۶ روز (به عدد ابجد «الله» = ۶۶، و این عدد بمانند ۷۰ عدد کامل است)
🔸
✅ همچنین بعد از ذکر *«یا اللهُ یا هو»* که حالتان عوض شد، دعای عظیم الشأن زیر را در خلوت با توجه بخوانید، و آن از ادعیهای است که سیدبن طاووس از میان ادعیه برگزیده (مهج الدعوات ج۱ ص٣٠۶)، و جناب علامه مجلسی آن را دارای سرائر عظیم و دارای منزلت بسیار بزرگ نزد خداوند میداند (بحار ج۹۲ ص١۶٩).
👌و آن دعاییست که حضرت ابراهیم (علیه السلام) خواندند هنگامی که داشتند بسمت آتش او را میانداختند، و خداوند به این دعای عظیم الشأن، آتش را برایش سرد و سلام و گلستان نمود.
👌ما هم بخوانیم و بخواهیم که آتش جهنم در انواع خطرات و خطورات آتشینِ این دنیا و باطنش در آخرت، برایمان کاملا سرد و سلام شود.
👇
⚡بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ
⚡اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ أَنْتَ اَلْمَرْهُوبُ يَرْهَبُ مِنْكَ جَمِيعُ خَلْقِكَ
⚡ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ أَنْتَ اَلرَّفِيعُ عَرْشُكَ مِنْ فَوْقِ سَبْعِ سَمَاوَاتِكَ وَ أَنْتَ اَلْمُظِلُّ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ لاَ يُظِلُّ شَيْءٌ عَلَيْكَ
⚡ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ أَنْتَ أَعْظَمُ مِنْ كُلِّ شَيْءٍ فَلاَ يَصِلُ أَحَدٌ عَظَمَتَكَ
⚡يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا نُورَ اَلنُّورِ قَدِ اِسْتَضَاءَ بِنُورِكَ أَهْلُ سَمَاوَاتِكَ وَ أَرْضِكَ
⚡يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ تَعَالَيْتَ أَنْ يَكُونَ لَكَ شَرِيكٌ وَ تَكَبَّرْتَ أَنْ يَكُونَ لَكَ ضِدٌّ يَا نُورَ اَلنُّورِ يَا نُورَ كُلِّ نُورٍ لاَ خَامِدَ لِنُورِكَ يَا مَلِيكَ كُلِّ مَلِيكٍ تَبْقَى وَ يَفْنَى غَيْرُكَ يَا نُورَ اَلنُّورِ يَا مَنْ مَلَأَ أَرْكَانَ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضِ بِعَظَمَتِهِ
⚡يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا هُو
⚡يَا هُوَ يَا مَنْ لَيْسَ كَهُوَ إِلاَّ هُوَ يَا مَنْ لاَ هُوَ إِلاَّ هُو
⚡أَغِثْنِي أَغِثْنِي، اَلسَّاعَةَ اَلسَّاعَةَ، يَا مَنْ أَمْرُهُ «كَلَمْحِ اَلْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ»
⚡يَا أهيا اَشِراهيا (یا اِهیه اَشِر اِهیه)، آذوناي أَصْباؤث، اَل شَداي
⚡يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ يَا اَللهُ
⚡يَا رَبَّاهْ يَا رَبَّاهْ يَا رَبَّاهْ يَا رَبَّاهْ يَا رَبَّاهْ
⚡يَا غَايَةَ رَغْبَتَاهْ وَ مُنْتَهَاهُ.
(پایان دعا)
🔸
[ فَلَمَّا دَعَا إِبْرَاهِيمُ (علیه السلام) عَجَّتِ اَلْأَمْلاَكُ مِنْ صَوْتِهِ وَ إِذَا اَلنِّدَاءُ مِنَ اَلْعَلِيِّ اَلْأَعْلَى: «يٰا نٰارُ كُونِي بَرْداً وَ سَلاٰماً عَلىٰ إِبْرٰاهِيمَ» فَخَمَدَتْ أَسْرَعَ مِنْ طَرْفَةِ عَيْنٍ]
⚡زمانی که حضرت ابراهیم (علیه السلام) به این کلام دعا کرد، ملائکه از صدای او بانگ برداشتند و از جانب خدای علیّ اعلی ندا آمد «ای آتش بر ابراهیم سرد و سلامت باش» پس زودتر از یک چشم به هم زدن، خاموش شد.
🌐 hadith.inoor.ir/hadith/381170
🔸
@Salehy
⚡صدای حرف «ه» عمیقترین و بیتعینترین مخرج حروف در انتهای سینه است که در هر تنفسی حضور دارد (آوای«ها» در دم، و آوای «هو» در بازدم)
⚡ حرف «ه» در انتهای «الله» دایرهای یک چشم (یک ناظر) است، که علامت توحید و وحدت است، در انتهای کمال هستی در قوس صعود.
⚡ حرف «هـ» در ابتدای «هـو» دایرهای دو چشم است، که علامت آغاز خلقت و کثرت است، در ابتدای ظهور هستی در قوس نزول.
⚡ آنچه در ظاهر و اول «هـ»، دوچشمی در یکحرف مینماید (مانند دو چشم انسان در یک چهره)، در باطن و آخر «ه» ، یگانگی ناظر و یکتاییاش مشهـود میشود (مانند بینایی انسان که یک بینا ناظرست که در باطن چشمهاست).
⚡ انسان کامل چون «اسم جامع خداست» و عینُ الله و چشم ناظر خداست، هم اول و ظاهر در هـ «هو»، و مثال چشم و خلیفه حق در عالم کثرت است، هم باطن و آخر در ه «الله»، و مثال ناظر بینا و نور حق در عالم وحدت است.
🔸
⚡در زیارت مولا در روز ٢١ ماه مبارک رمضان میخوانیم:
💥 *«السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا عَیْنَ اللهِ النَّاظِرَة»*
📌بحارالانوار، ج۹۷ ص۳۷۵. متن کامل👇
🌐 https://hadith.inoor.ir/hadith/286310
🔸
@Salehy
🔸امام خمینی (ره) :
⚡حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) مظهر اسم جمع الهى است که داراى تمام اسماء و صفات الهی است، در ظهور و بروز در عالم؛ و ابعادى که از او مخفى است، بیشتر از آن ابعادى است که از او ظاهر است. بعضى کمالات حضرت که شاید یک قدرى مخفى مانده باشد از ادعیه حضرت معلوم مىشود. دعاى کمیل یک دعاى عجیبى است، بسیار عجیب. میفرماید:
⚡«إِلهى وَ سَیِّدى وَ مَولاىَ و ربی صَبَرْتُ عَلى عَذابِکَ فَکَیْفَ اصْبِرُ عَلى فِراقِکَ؟!»؛
⚡کى این طور عشق به جمال خدا دارد که از جهنم نمىترسد لکن مىترسد که محروم بشود از عشق او؟! حضرت امیر (ع) از فراق حضرتِ حق ناله مىزند. این عشقى است که در باطن قلب او گداخته شده، و تمام اعمالى که از او صادر مىشود، از این عشق به خدا صادر مىشود، و این سبب شده است که:
⚡«ضَرْبَةُ عَلیٍّ یَوْمَ الْخَنْدَق افْضَلُ مِنْ عِبادَةِ الثَّقَلَین»؛
⚡این روى آن عشق و توحیدى است که در قلب او هست، روى آن است که دست، دست او نیست، چشم، چشم او نیست، یدالله است، عینُ الله است.
(صحیفه امام، ج١٩، ص۶٣_۶۵)
🔸
@Salehy
🌷 شب۲۳ ماه رمضان:
در سجده ۲۲۵ مرتبه
«یا طُهرُ یا طاهِرُ یا طَهورُ یا طَیهورُ یا طَیهار»
📌توضیحات بیشتر👇
🌐 eitaa.com/salehy/1493 ایتا
🌐 t.me/salehi786/4910 تلگرام
هوالحکیم🌷محمّدحسین صالحی
هوالحق 🔶دستور اولیاء الهی: در شب قدر بین الطلوعین هم بیدار باشید!🔶 💐مرحوم آية الله شيخ عبّاس قوچا
دستور اولیاء الهی: در شب قدر #بین_الطلوعین هم بیدار باشید!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🙏 خدایا آمدیم، ما را قبول کن😭🙏
🔸این خداست، کدوم گناهه که خدا قبول نمیکنه و نمیبخشه؟! کدوم شخصه که خدا قبول نمیکنه؟!
تشریفات لازم نیست (مستحب است)، با یک اراده جدی بگوییم:
🙏 *«خدایا آمدم»*
#علامه_جوادی_آملی
t.me/serrat_110/193
🔸
@Salehy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 *اولین سرود فارسی-عبری کودکان ایرانی در حمایت از فلسطین*
🔻 ویژه #روز_قدس
تاریخ انتشار: امروز ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
mshrgh.ir/1368181
🔸
@Salehy
31.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 *«مسجدالاقصی کجاست؟»*
🇵🇸 Where is Al-Aqsa mosque? 🇵🇸
🔻 در این ویدیو آقای روح الله رضوی بر روی نقشه و تصاویر هوایی از شهر قدس و محله قدیمی این شهر، محدوده حرم بیت المقدس یا مسجد الاقصی را نشان داده و نقاط مهم آن را معرفی میکند.
🔰 T.me/RoohullahRazavi
🌐 youtu.be/EIsRrQRl0bE
📌 لینک دانلود نسخه با کیفیت بالای HD 1080p با حجم ٢۶٣ مگابایت 👇
🌐 https://checker.in/go/3516583
#روز_قدس #بیت_المقدس #مسجد_الاقصی
🔸
@Salehy
🔴 #نماز_لیلة_الدفن :
▪️*برای مرحوم «نادر طالبزاده» فرزند «منصـور»*
👇👇👇
🔸 #روش_اول: « در رکعت اول یک مرتبه سوره حمد و #۲_مرتبه سوره توحید (قل هو اللَّه)
و در رکعت دوم یک مرتبه سوره حمد و #۱۰_مرتبه سوره تکاثر را بخوانند.»
و بعد از سلام نماز بگوید:
« اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ وَ ابْعَثْ ثَوابَها اِلی قَبرِ *نادر ابن منصور* »
🔸
🔸 #روش_دوم: «بعد از حمد #یک_مرتبه آیت الکرسی،
و رکعت دوم بعد حمد #۱۰_مرتبه سوره قدر»، بعد نماز :
«اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ وَ آلِ مُحمّدٍ وَ ابْعَثْ ثَوابَها اِلی قَبرِ *نادر ابن منصور* »
سلام و رحمت و نور فطرت الهی بر شما
عید سعید فطر و شهد و شکوه ملاقات خدا و شکرانهی یک ماه میهمانی در شهر خدا بر شما پر از برکت و طراوت و تحیت و سرور و سلامت و سعادت باد 🌷
🙏 ان شاء الله این سال معنوی جدیدتان سرشار باشد از عشق و محبت الهی، شهد و شهود ولایت محمّدی، و نـور ایمان و خلوص مولا امیرالمؤمنین علی و اولاد معصومش (علیهم السلام)
⚡ان شاء الله عیدی مبارک الهی در این ایام نورانی برای شما و خانواده تان، به بهترین ارزاق دنیوی و اخروی نازل شود از خزائن عرش الهی،
⚡ان شاء الله در جام جانتان، سیراب و شاداب شوید از لذت شرب مدام از صمدیت چشمهی *صاد* و *صلوات بر محمدیّین* که جوشان و لبریز است از ساق عرش الهی،
⚡و ان شاء الله در لحظه لحظه زندگی زیبایتان پر نشاط و لبالب بنوشید از حیات طیبهی چشمهی زلال *کوثر* محمدی (ص) و از بسط و سرور چشمهی *سلسبیل* علوی (ع) بر سریر حریر مقربین در اعلی علیّین به همراه حاملین عرش الهی 😇🙏
🔸
@Salehy
هدایت شده از موسسۀ تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی - متا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆5 دقیقه از حمایت های نادر طالب زاده از «پولطلا»
در دو سال گذشته ارتباط خوبی بین موسسۀ متا و تیم آقای طالب زاده در حال شکل گرفتن بود.
🌷ان شاءالله رحلت شهادت گونۀ ایشان موجب برکت و هم افزایی دوستان انقلابی گردد.
#گروه_معیشت_و_اقتصاد_متا
@MataNevesht BinesheTamadoni.ir
بسم الله
🔸 *«توجه به جنبه مادّی وجهُ الخلقی و جسمانی موجودات، حجاب توجه به نور خدا در جنبه مجرد وجهُ اللهی موجودات»*
🔻نقل زیبایی از حضرت الیاس نبی (علیهالسلام) در بیان حضرت عیسی (علیهالسلام)
به نقل از کتاب «متن کامل انجیل بارنابا»، باب ۱۱۶ و ۱۱۷ 👇
🔸
🔸[ حضرت عیسی (علیهالسلام) فرمود:] در زمان الیاس پیامبر (علیهالسلام) واقع شد که [حضرت] الیاس مرد نابینایی را دید که گریه می کند، مردی با زندگی نیکو، از او سؤال کرده گفت: چرا گریه می کنی برادر؟
مرد نابینا جواب داد: گریه می کنم زیرا نمی توانم الیاس پیامبر قدیسِ خداوند را ببینم.
پس الیاس او را توبیخ کرده گفت: گریه را بس کن ای مرد، زیرا در گریهات گناه میکنی.
مرد نابینا جواب داد: اکنون به من بگو، آیا دیدن پیامبر پاک خدا که مردگان را زنده می کند و از آسمان آتش فرود میآورد گناه است؟!
الياس نبی جواب داد: تو راست نمیگویی، زیرا الیاس به انجام هیچ یک از کارهایی که گفتی قادر نیست چون او هم بشری است مثل تو. زیرا همه انسانها نمی توانند کاری کنند که [حتی] مگسی زاده شود.
مرد نابینا گفت: تو چنین می گویی ای مرد، زیرا الیاس حتما تو را به خاطر بعضی گناهانت توبیخ کرده و بدین جهت از او بدت می آید.
الیاس جواب داد: شاید خدا میخواهد که تو راست بگویی؛ زیرا ای برادر، اگر از [نفس] الياس بدم بیاید خدا را دوست خواهم داشت، و هر چه از [نفس] الیاس بیشتر بدم بیاید خدا را بیشتر دوست خواهم داشت."
در این وقت مرد نابینا بسیار خشمگین شد و گفت: به هستی خداوند حیّ سوگند که تو مصاحبی بیدین هستی! آیا کسی می تواند خدا را دوست بدارد و از پیامبرانش بدش بیاید؟ از اینجا برو زیرا دیگر به تو گوش نخواهم داد.
الیاس جواب داد: برادر، شاید با فراست [و تیزهوشیِ] خود دریابی که دیدن جسمانی چقدر بد است. زیرا تو دلت می خواهد بینایی [جسمانی] داشته باشی تا الیاس را ببینی درحالی که در جانت از او بدت می آید.
مرد نابینا در پاسخ گفت: دور شو، زیرا تو شیطانی هستی که می خواهی مرا نسبت به قدیسِ خدا به خطا اندازی.
در این وقت الياس آهی کشید و با اشک گفت:
راست گفتی ای برادر، زیرا جسم من که تو میخواهی آن را ببینی تو را از خدا دور می کند.
مرد نابینا گفت: من نمی خواهم تو را ببینم؛ نه، [بلکه] اگر هم چشمهایم را داشتم آنها را می بستم تا تو را نبینم.
پس الیاس نبی گفت: بدان ای برادر، که من الياس هستم!
مرد نابینا جواب داد: تو راست نمی گویی.
آنگاه شاگردان الياس گفتند: برادر، او به راستی پیامبر خدا الياس (ع) است.
مرد نابینا گفت: اگر او پیامبر است، بگذارید به من بگوید از کدام نسل (سبط) هستم و چگونه نابینا شدم.
الياس نبی جواب داد: تو از سبط لاوی هستی، و چون در ورود به معبد نزدیک هیکل مقدس [بنای عظيم مقدس ساخته داود و سلیمان در بیت المقدس] به زنی از روی شهوت نظر انداختی خدا هم بیناییات را از تو گرفت.
آنگاه مرد نابینا با گریه گفت: مرا ببخش ای پیامبر پاک خداوند، زیرا در گفتگو با تو گناہ کرده ام. چه اگر تو را دیده بودم مرتکب گناه نمیشدم.
الياس نبی جواب داد: خدا تو را ببخشد ای برادر، زیرا تا آنجا که به من مربوط است میدانم که تو راست گفتی. زیرا من هرچه بیشتر از [نفس] خودم بدم بیاید به همان نسبت خدا را بیشتر دوست خواهم داشت، و اگر مرا دیده بودی رغبت تو که موجب خشنودی خدا نیست از بین میرفت. زیرا آفریدگار تو الیاس نیست بلکه خداست.
سپس الیاس با گریه گفت: من در آنچه مربوط به توست شیطانم؛ زیرا تو را از آفریدگارت رویگردان می کنم. پس گریه کن، ای برادر، زیرا تو نوری نداشتهای که حق را از باطل به تو بنمایاند؛ چه اگر آن را داشتی تعلیم مرا حقیر نمیشمردی. از این رو به تو میگویم که بسیاری از مردم آرزو دارند که مرا ببینند و از جای دور برای دیدن من می آیند درحالی که سخن مرا حقیر می شمارند. به هر حال برای آنها، برای رستگاریشان بهتر بود که چشم نمیداشتند، زیرا هر کس لذت را در مخلوق میبیند، [و] آن مخلوق هر چه باشد، و نخواهد از محبت خدا لذت یابد، [همانا] در دل خود بتی ساخته و خدا را ترک کرده است!».
آنگاه [پس از نقل قصه الیاس، حضرت] عیسی (ع) آهی کشید و [به شاگردانش] گفت:
«آیا تمام آنچه را که الیاس فرمود میفهمید»؟
شاگردان جواب دادند:
«به راستی که فهمیدهایم، و از این متحیریم که [طبق این بیان الیاس ع] اینجا بر روی زمین بسیار کم هستند کسانی که بتپرست نباشند!».
(پایان باب ١١٧)
🔸
📌نسخه دیجیتال (پولی در نرمافزار طاقچه) از کتاب «متن کامل انجیل برنابا (بر اساس دو نسخهی موجود، نسخهی ایتالیایی کتابخانه وین، و نسخهی اسپانیایی دانشگاه سیدنی)»، ترجمه سعید کریمپور، نشر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، چاپ دوم 👇
🌐 https://taaghche.com/book/22483
🔸
@Salehy
🔸نقل است که حضرت عیسی (علیه السلام) فرمود:
⚡ «مرا تصدیق کنید، وقتی کسی چیزی را دوست بدارد نه از این جهت که خدا آن را بدو داده بلکه از این جهت که خود صاحب آن است زناکار است؛ زیرا نفس را که باید با خدا متحد بماند با مخلوق متحد کرده است.»
📌نقل از کلمات حضرت عیسی (علیهالسلام) در کتاب «متن کامل انجیل برنابا، باب١١۵»
چقدر سخت! 😳 و چقدر عمیق و دقیق👌
🔸
🔻توضیح: حضرت، توحید در محبت را بیان فرمودند، از آنجا که به حق توحید در حمد الهی که همه کمالات بالذات و مستقلا مختص خداست و همه موجودات ظهوری محدودند از کمالات الهی، لذا حق تعلق محبت قلبی انسان منحصرا مختص خداوند است، و قرین قلب انسان و توجه و محبتش باید خالص برای خدا باشد، که حرم قلبش فقط برای خداست و خدا دو قلب به انسان نداده است (ما جعل الله لرجل من قلبين فی جوفه).
🔻پس، نفس انسانی که محبتش را متحد با خدا نکرده، و به غیر تنها قرین قلبش رو کرده، و قلبش را پر از محبت اغیار در حدود مخلوقات کرده، نفسش را متحد با حدود عدمی خلقی کرده، در حقیقت معنا، بمانند زناکار است که بدون رضای حق رو به ارتباط و اتحاد با کسی کرده است. زنای قلبش بخاطر شرک در محبت اوست، که خرج کردن توجه و محبت قلبش رو به غیرخداست.
🔻توجه شود، که این بیان دارد انحصار حقیقی را بیان میکند که بندگی و تعلق قلبی مختص خداست، ولذا هرکسی را که دوست داریم بخاطر آنکه با خدا مرتبط است دوست بداریم، و لذت از هر نعمت و محبتی فقط بخاطر خدا باشد، که چون خدا را دوست داریم و خدا آن نعمت ها و آن ارتباطات و لذتهای حلال را برایمان قرار داده، آنها را محل درک عشق خدا بیابیم.
#عشق_الهی
🔸
@Salehy