eitaa logo
صالحین تنها مسیر
234 دنبال‌کننده
17هزار عکس
6.8هزار ویدیو
268 فایل
جهاد اکبر، مبارزه با هوای نفس در تنها مسیر آرامش کاری کنیم ورنه خجالت براورد روزیکه رخت جان به جهان دگر کشیم خادم کانال @Yanoor برایم بنویس tps://harfeto.timefriend.net/16133242830132
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای پادشه خوبان ، داد از غم تنهایی دل بی تو به جان آمد ، وقت است که باز آیی الهم عجل لولیک الفرج 🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 درباره کلید واژه جدید رهبرانقلاب 🔻 باید l تعبیر جدیدی نیست اما یک تاکید مجدد در ماموریت هاست. گوئی زمانه، زمانه جدی تر این مطالبه است. قوی شدن ارتقای مقاومت است. مقاومت در واکنش است و قوی شدن یک کنش فعال است. "قوی شویم" را بارها صریحا و مضمونا فرمودند اما تاکید این روزهایشان بدون رمز و راز نیست. سوال اینست که نسبت این تاکید مجدد با این ایام الله چیست؟ 🔹این تاکید مجدد، ناشی از یک ارتقای داخلی است که می تواند شنیدن این ماموریت و حرکت بران را محسوس تر سازد. 🔸یوم الله اول، محشر مردم بود. فرمودند اشتباه نکنید. این حضور مردم یعنی بیعت مجدد با مکتب امام. حضور خروشان مردم، باطنی دارد و آن نیز "انقلابی بودن و انقلابی ماندن" است. 🔹یوم الله دوم، شلیک به حیثیت و ابهت و هیبت استکبارست. رهبرانقلاب ریشه این یوم الله را نیز در یوم الله اول می دانند. فرمودند درخواست انتقام مردم، سوخت اصلی این موشک ها بود. 🔸حضور مردم به خودی خود ظهور "مامی توانیم" است. اینجاست که میگوید قوی تر شویم. اینجاست که نعمت را دیده اند و این دارایی را سردست گرفته اند و ارتقای آنرا مطالبه می کنند. 🔹 برای ملت "صبار" و "شکور" است. صبار را فرمودند استقامت و شکور یعنی شاکری. ملتی که شاکرست امیدوارست و می تواند استقامت را تا قوی شدن ارتقا دهد. 💢 هرجا مردم حاضر باشند و امیدوار، می توانیم شعار "قوی تر شویم" را بیرق سازیم. حالا با این اشاره وارد انتخابات شویم. اول مردم و انشالله ظهور مجلس قوی. 🖌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تا می گوییم نهج البلاغه آسان است، بعضی ها به اشتباه خیال می کنند داریم میگوییم سطحی است! خیلی فرق است بین کتابی که سطحی است معارفش، و کتابی که آسان است خواندنش! قرآن بالاترین معارف را دارد اما خود خدا در قرآن می فرماید: "وَ لَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ...ٍ"ما خودمان قرآن را که حاوی عمیق ترین معارف عالم است را آسان کردیم تا همه بتوانند بخوانند. نهج البلاغه که به مراتب آسان تر از قرآن است؛ چون کلام بنده خداست؛ نه کلام خدا ! مخاطبش مردم کوچه و بازار هستند؛ نه پیغمبر خاتم! لذا نهج البلاغه بسیار بسیار آسان است. به یاد داشته باشید برای همیشه؛ لزوما هرچیز مهمی سختی نیست؛ و هرچیز سختی مهم نیست! مهمترین کار حیاتی نفس کشیدن است اما آسان ترین کار هم هست. حالا اگر کسی رفت چهار کلمه نهج البلاغه را چنان پیچاند و قلمبه سلمبه کرد؛ آیا هرچیز پیچیده ای مهم است؟ هنر انبیاء ساده کردن مسائل سخت بود؛ هنر ما سخت کردن مسائل آسان است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام أَكْثَرُ مَصَارِعِ‌ الْعُقُولِ‌ تَحْتَ‌ بُرُوقِ‌ الْمَطَامِعِ‌. امام عليه السلام فرمود: بيشترين قربانگاه عقل‌ها در پرتو طمع‌هاست.
شرح و تفسير قربانگاه عقل! امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به خطرات مهم طمع اشاره كرده مى‌فرمايد: «بيشترين قربانگاه عقل‌ها در پرتو طمع‌هاست»؛ (أَكْثَرُ مَصَارِعِ‌ الْعُقُولِ‌ تَحْتَ‌ بُرُوقِ‌ الْمَطَامِعِ‌) . «مَصارِع» جمع «مصرع» به معناى محلى است كه انسان به خاك مى‌افتد. اين واژه در مورد شهيدان و كشته‌شدگان و غير آنها به كار مى‌رود. «بُرُوق» جمع «برق» به معناى همان برقى است كه در آسمان بر اثر جرقه‌هاى الكتريكى در ميان ابرهاى حامل بار مثبت و منفى ظاهر مى‌گردد و با صداى مهيبى همراه است كه آن را رعد مى‌نامند. «مَطامِع» جمع «طمع» غالباً به معناى چشم داشتن به چيزهايى است كه يا در دسترس قرار نمى‌گيرد و يا اگر قرار مى‌گيرد شايسته و حق انسان نيست. اين واژه گاه در آرزو داشتن‌هاى مثبت نيز به كار مى‌رود كه در بعضى از آيات قرآن و دعاهاى معصومان عليهم السلام به چشم مى‌خورد؛ ولى غالباً بار منفى دارد و به همين دليل در منابع لغت، آن را به هر نوع آرزو داشتن تفسير كرده‌اند. ١ امام عليه السلام تشبيه جالبى در اين كلام نورانى براى طمع‌هاى منفى بيان كرده است؛ طمع را به برق آسمان تشبيه نموده كه لحظه‌اى همه جا را روشن مى‌كند و در شب‌هاى تاريك تمام فضاى بيابان با آن آشكار مى‌شود و شخص راهگذر گم‌كرده راه به شوق در مى‌آيد و به دنبال آن دوان دوان حركت مى‌كند. ناگهان برق خاموش مى‌شود و او در پرتگاهى فرو مى‌افتد. عقل و دانش آدمى كه حق را از باطل و نيك را از بد مى‌شناسد هنگامى كه تحت تأثير برق طمع قرار گيرد به همين سرنوشت گرفتار مى‌شود. در واقع طمع، يكى از موانع عمدۀ شناخت است كه در طول تاريخ بسيارى از انديشمندان را به خاك هلاكت افكنده يا دنيايشان و يا دين و ايمانشان را بر باد داده است. طمع آثار زيانبار فراوانى دارد؛ بسيارى از حوادث دردناك تاريخى بر اثر همين صفت رذيله رخ داده است. مهم‌ترين فاجعۀ تاريخ اسلام، شهادت شهيدان كربلا، از يك نظر به سبب طمع در حكومت رى از سوى «عمر سعد» واقع شد و حكومت مرگبار بنى اميه به طور كلى مولود طمع‌هايى بود كه آنها در جانشينى پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله و گرفتن انتقام غزوات آن حضرت داشتند. در گفتار حكيمانۀ ١٨٠ خوانديم كه امام عليه السلام مى‌فرمايد: «الطَّمَعُ‌ رِقٌّ‌ مُؤَبَّدٌ ؛طمع بردگى و اسارت جاويدان است». در گفتار حكيمانۀ ٢٢٦ نيز خواهد آمد كه امام عليه السلام طمع‌كار را در بند ذلت گرفتار مى‌بيند: «الطّامِعُ‌ في وَثاقِ‌ الذُّلِ‌ّ» . ١ در غرر الحكم نيز آمده است: «ثَمَرَةُ‌ الطَّمَعِ‌ ذُلُّ‌ الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ‌ ؛ثمرۀ طمع، ذلت دنيا و آخرت است». ٢ طمع باعث ذلت و اسارت مى‌شود، زيرا انسان در موارد طمع غالباً به دنبال چيزى مى‌رود كه از دسترس او بيرون است و يا حق او نيست و پيوسته تلاش مى‌كند و نيروهاى خود را از دست مى‌دهد و گاه با محروميت از آنچه به دنبال آن بود چشم از دنيا بر مى‌بندد. طمع باعث ذلت انسان مى‌شود، براى اين‌كه جهت رسيدن به آن از آبرو و حيثيت خويش مايه مى‌گذارد و در برابر هر شخصى سر تعظيم فرود مى‌آورد. ازاين‌رو در حديثى از امام حسن عسكرى عليه السلام مى‌خوانيم: «ما أقْبَحَ‌ بِالْمُؤْمِنِ‌ أنْ‌ تَكُونَ‌ لَهُ‌ رَغْبَةٌ‌ تُذِلُّهُ‌ ؛چه قدر زشت است براى انسان با ايمان كه علائقى داشته باشد كه سبب ذلت او شود». ١ شاعر معروف فارسى زبان سعدى مى‌گويد: بدوزد شره ديدۀ هوشمند درآرد طمع مرغ و ماهى به بند در جايى ديگر نيز مى‌گويد: قناعت سرافرازد اى مرد هوش سر پر طمع بر نيايد ز دوش طمع آبروى تو آخر بريخت براى دو جو دامنى دُر بريخت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 امام علی علیه‌السلام فرمودند: 🔺 وَإِنَّ أَخَا الْحَرْبِ الاَْرِقُ، وَمَنْ نَامَ لَمْ يُنَمْ عَنْهُ، 🔻 آنکه مرد جنگ است هميشه بيدار است و کسى که به خواب رود (و از دشمن غافل شود بايد بداند) دشمن او در خواب نخواهد بود و از او غافل نخواهد شد. 📚 نهج‌البلاغه ، نامه ۶۲ 🌹 امام خمینی (ره): 🔺 شما در این مدتی که انقلاب کردید و قیام کردید خودتان باورتان آمد و به دولتهای مستضعف و ملتهای مستضعف هم باوراندید که می‌شود در مقابل آمریکای جهانخوار کرد.  ۱۳۶۰/۰۱/۳۱ 🌹 امام خامنه‌ای: 🔺 شما برای اینکه مشکلات را حل کنید، احتیاج دارید به ، به مبارزه... و این مبارزه و مجاهدت، متوقّف است بر یک نیروی درونی. 🔻 آن کسی میتواند در میدان مبارزه بِایستد که از آن نیروی درونی برخوردار باشد؛ آن‌وقتی میتواند درست بفهمد و تشخیص بدهد و دنبال تشخیص حرکت بکند که آن عامل درونی در او فعّال باشد و قوی بشود 🔺آن عامل درونی ایمان است. ۹۶/۰۴/۱۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا