هدایت شده از "کانال رصد" تحلیلهای روز
⭕️ گرفتار لابی دولت دربودجه هستیم/ لایحه بودجه سال ۹۸ انطباقی با شرایط جنگ اقتصادی ندارد
👤 محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
🔹مجلس نمیتواند تغییرات زیادی در بودجه پیشنهادی دولت اعمال کند بنابراین شاکله لایحه بودجه پس از بررسیهای مجلس تغییرات زیادی نمیکند
🔹(درخصوص اظهارات اخیر حسامالدین آشنا مبنی بر اینکه پشت هر ردیف بودجهای یک قبیله خوابیده است) این افراد یا سواد بودجهای ندارند و یا شیطنت میکنند. کسانی که با الفبای بودجه آشنا باشند، میدانند که امکان تغییرات اساسی در بودجه وجود ندارد
🔹ما فقط میتوانیم ۱۰ درصد در بودجه ۹۸ تغییر ایجاد کنیم که ۹۰ درصد این ۱۰ درصد تغییرات نیز پیشنهادات دستگاههای اجرایی است.
🔹لایحه بودجه ۹۸ را متناسب با جنگ اقتصادی تدوین نکردهاند.
🔹سهم صندوق توسعه ملی از درآمد های نفتی در سال ۹۸، پس از ایراداتی که رهبر انقلاب به لایحه گرفتند، حدود ۲۰ درصد افزایش یافت که با سهم واقعی صندوق از درآمد های نفتی که ۳۴ درصد است، ۱۴ درصد فاصله دارد
🔹(در پاسخ به اینکه چرا سهم درآمدهای نفتی در بودجه ۹۸ افزایش یافته است) سازمان برنامه و بودجه در واکنش به پیشنهاد نمایندگان مبنی بر لزوم تدوین بودجه بدون نفت اعلام کرد که ما نمیخواهیم دشمنان ما فکر کنند که ایران نمیتواند نفت خود را به فروش برساند
🔹(وی به طرح تعیین عوارض بر بنزین که در کمیسیون اقتصادی تدوین شده است اشاره و تاکید کرد) پیشنهاد کمیسیون اقتصادی، وضع عوارض بر مصرف بنزین است، در این ساز و کار قیمت بنزین و گازوئیل ثابت نگه داشته میشود و دولت سهمیه ۶۰ لیتری برای خودروهای سواری خصوصی در نظر می گیرد. مازاد بر این سهمیه نیز تا ۸۰ لیتر با قیمت ۱۵۰۰ تومان، از ۸۰ لیتر تا ۱۲۰ لیتر دو هزار تومان از ۱۲۰ لیتر تا ۱۵۰ لیتر سه هزار تومان و از ۱۵۰ لیتر به بالا قیمت بنزین ۵ هزار تومان محاسبه خواهد شد/ مهر
#بودجه98
#اقتصاد
@Rasad_tahlil
هدایت شده از بیداری ملت
🔴سرگردانی سربازان سایبری انقلاب و قرارگاه های فضای مجازی که دچار اختلال شده اند....
✍سعید درخشان
بازی کثیف و تلخی بود داستان فیلترینگ تلگرام و چه حقه کثیفی بود خارج کردن فعالان انقلابی از این پیام رسان....
🔺با تلگرام مخالفم و معتقدم باید مسدود شود و کسانیکه این زامبی رسانه ای دشمن را به خاطر پیروزی در انتخاباتها به جان مملکت انداختند و باعث شدند تا سرویس های جاسوسی بیگانه به تمام اطلاعات و اسرار تک تک آحاد جامعه ایرانی دست پیداکنند و مردم را به راحتی مهندسی افکار عمومی کنند، باید محاکمه و به اشد مجازات برسند
🔺اما روی سخنم با مدیران غربزده نیست چرا که این جماعت قبل از همه چیز شرافت و غیرت خود را فروخته اند که اینگونه وقیحانه مرزهای فضای مجازی کشور را بروی دشمن باز کردند تا به حریم خصوصی و خانه تک تک ملت ایران وارد شوند و کار خود را پیش ببرند
روی سخنم با بچه های انقلابی و اصیلی هست که حقیقتا دغدغه حفظ انقلاب و ارزشهای جامعه و استقلال و پیشرفت کشور را دارند
🔺سربازان سایبری و جنگ نرم انقلابی در فضای مجازی بعلت اختلال در قرارگاه های مسئول در فضای مجازی و فقدان فرماندهی انقلابی و هوشمند و متعهد دچار نوعی سردرگمی در عمل در عرصه فضای مجازی شده اند
🔺این روزها پس از زمین زدن پروژه پیام رسانهای داخلی توسط امنیتی های آلوده و جریان غربگرا ، موج بازگشت به تلگرام در بین اقشار انقلابی و وطن دوست به بهانه مبارزه با دشمن به راه افتاده است ، خودمان با دست خودمان داریم به شبکه نفوذ دشمن کمک میکنیم تا پیام رسانهای داخلی بیش از پیش شکسته تر شوند و زمین بخورند...
🔺عزیزان بعنوان مدیر یکی از بزرگترین کانالهای روشنگری در جبهه انقلاب به شما میگویم مبارزه با دشمن در فضای مجازی به معنای حضور در زمین دشمن و خالی کردن سنگرهای خودی نیست . بهترین راه مبارزه اینست که هرچه میتوان احاد جامعه را از تیر رس جنگ روانی و شایعه پراکنی های دشمن دور کرده و در خاک ریز های جبهه خودی پناه دهیم .
🔺این روزها خانواده ایرانی بشدت آسیب دیده از فضای مجازی رها شده و آلوده ای است که مشتی سیاسیون بی تعهد واداده برای اهداف کثیف سیاسی خود به جان ملت انداخته اند . بهترین راه مقابله هم اینست که خانواده های ایرانی را بسمت محیط سالم و امن پیام رسانهای بومی هدایت کنیم
از بزرگان جبهه انقلاب هم انتظار داریم فکری به حال قرارگاه های دچاراختلال در فضای مجازی بکنند که با جنگ سخت و نابرابری در مقابل دشمنان داخلی و خارجی مواجه هستیم
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
7e8bb10db804234c6f3ee494d78d826969c750ef.pdf
2.16M
#بانوان
معرفی مجموعه آثار مرکز تحقیقات زن و خانواده
@salmanraoofi
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
💠 #نبرد_با_منافقان / 1⃣
🔷 کلماتی شنیده نشده از امام سید روح الله خمینی ره
🔶 اينها سينه زنند! بيرق اسلام بلند بشود پايش سينه مى زنند، لكن به اسلام كار ندارند. بيرق كفر هم باز بلند بشود پايش سينه مى زنند براى استفاده. امروز اگر امريكا غلبه پيدا كند، آنها سينه براى امريكا مى زنند.
الآن كه من اينجا ايستاده ام اشخاصى هستند كه روابط با امريكا دارند. روابط دارند با كسانى كه با امريكا روابط دارند. اينها سينه زنند. پاى هر عَلَمى سينه مى زنند. به نظرشان فرقى نيست ما بين عَلَم اسلام يا عَلَم كفر. آن كسبش را مى خواهد بكند. او مى خواهد اسم بلند كند. او مى خواهد مردم او را به روشنفكرى بشناسند. او مى خواهد مردم او را به آن چيزهايى كه پيش ملت رايج است بشناسند.
... زير [پرده توطئه مى كنند] در ظاهر فرياد مى كنند و اسلام را ترويج مى كنند و رژيم سابق را «طاغوت» مى گويند و رژيم فعلى را «جمهورى اسلامى» مى گويند. لكن در زير پرده مخالفت مى كنند با اسلام. مخالفت مى كنند با جمهورى اسلامى. اگر امروز كارتر پيش بيايد، اينها سينه زن براى كارترند، حالا هم در زير دارند سينه مى زنند برايش. الآن هم روابط با امريكا، هم مستقيم هست هم مع الواسطه. هر كس پيش بيايد آن طورى است.
منافقين اين طورند. اصلًا اين صفت منافقين است.
🔻صحيفه امام، ج11، ص: 232 - 233
سخنرانى [در جمع كاركنان كميته هاى امداد مركز ]
زمان: قبل از ظهر 23 آذر 1358
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
💠 #نبرد_با_منافقان / 2⃣
🔷 کلماتی شنیده نشده از امام سید روح الله خمینی ره
🔶 در زمان رسول اللَّه هم آن گرفتاريى كه اسلام براى منافقين داشت و از دست منافقين داشت، از دست كفار نداشت.
كفار ايستاده بودند در مقابل هم و جنگ هم مى كردند و تو سر هم مى زدند و پيش مى بردند و يا عقب مى نشستند. لكن با منافقين چه بكنند؟
منافقى كه آمده و مى گويد من براى اسلام هستم و اسلام آوردم؟ و مثل اسلام ابو سفيان و دار و دسته او، با او چه بكنند؟
اين كه دارد مى گويد من مسلمانم، با مسلمان كه نمى شود كارى كرد، اين كه ظاهرش آمده و اسلام و نماز هم مى خواند و جماعت هم مى خواند و پاى منبر رسول اللَّه هم مى نشيند و اشك هم مى ريزد، با اين كه نمى شود كارى كرد.
امروز هم مسلمانها مبتلاى به دسته اى از منافقين هستند كه كار اين مسلمانها با اين منافقين مشكلتر است، تا كارشان با محمد رضا.
محمد رضا ايستاده بود و مى زد و مى كشت. و تكليف ملت با او معلوم بود. ملت مى رفت به جنگش. اما يك دسته اى كه در ظاهر اظهار اسلام مى كنند، در ظاهر براى اسلام دعوت مى كنند، در ظاهر حرف اسلام مى زنند، قلمهايشان و قدمهايشان براى اسلام است، لكن زير پرده با اسلام مخالف اند. مخالفت با اسلام مى كنند در زير پرده. با اينها بايد چه بكنيم؟ كار با اينها بسيار مشكل است.
و حل مسئله منافقين [دشوار است] پيغمبر اكرم هم نمى توانست حل بكند. حضرت امير هم گرفتار اينها بود و حلش نمى شد بكنى.
حلش مشكل است.
آن كه ما امروز مبتلاى به آن هستيم و آن دسته منافقينى كه اظهار اسلام مى كنند و كمر اسلام را مى خواهند بشكنند. كار مسلمانها با اينها مشكل است. حل مسئله اينها بسيار مشكل است.
اين غير از آنى است كه «نصيرى» است، كه مطلبش معلوم است. و «هويدا» است كه مطلبش معلوم است. «هويدا» معلوم بود دشمن اسلام و مسلمين است. و «نصيرى» هم معلوم بود كه مردم را چه كرده و تكليف مردم با او معلوم بود. و گرفتند آنها را و به جزاى خودشان رساندند.
اما آن آدم مقدس مآبى كه تسبيح هم دستش گرفته است و مى گويد به اسلام هم من خدمت مى كنم. اين مقدس مآب را چه بايد بكنيم ...؟ اين طايفه منافقين هم كه نمى شود با آنها كارى كرد.
اسلام از صدر، از اولى كه اسلام پيدا شده تا حالا، مبتلاى به اين جمعيت هست. و حل مسأله اينها مشكلتر از هر مسئله اى است براى اسلام و مسلمين.
اشخاصى كه فرياد براى اسلام مى زنند و مى زدند. و از مليت و از اسلاميت و از اينها مى گفتند. بعد معلوم شد كه اين آقا كه اين قدر اسلام مآب است و اين قدر ملى است رابطه دارد با امريكا. بعضى از اين روشنفكرهاى ما اين طورى اند؛ منافق اند.
🔻صحيفه امام، ج11، ص: 233 - 234
سخنرانى [در جمع كاركنان كميته هاى امداد مركز ]
زمان: قبل از ظهر 23 آذر 1358
✅ @Aminikhaah
#اخلاق_عرفانی
مصباح ده
#امام_خمینی(ره): پس تو ای نویسندۀ غیر مجاهد و رانده شده و گرفتار لعن، نفس خود را از این زندان تاریک خارج کن و خود را از این گور خوفناک نجات بخش و بگو: «خداوندا، ای که مردگان را از گورها برون میآوری و ای برپاکنندۀ روز قیامت، دلهای ما را از این تنگناهای کهنه خارج کن و ما را از این شهر تاریک، هجرت بخش تا انوار معرفت تو را مشاهده کنیم و قلبهای ما اخبار پیامبرت را در نشئه قلبی خود بشنوند.
🔹 تا بهرۀ ما از نبوت او تنها حفظ خونها و اموال ما، آن هم تنها با جاری شدن کلمه بر زبان نباشد؛ و نیز بهرۀ ما از احکام نبوت، تنها اجزای فقهی و موافقت ظاهری نبوده و از کتاب او تنها قرائت نیکو و یادگیری تجوید مقصود ما نباشد. مبادا از آن گروه باشیم که خداوند دربارهشان فرموده: «وَعَلی سَمْعِهم وَ أبْصارِهمْ غِشاوَة؛ بر گوش و چشمهایشان پرده است».
📚 #مصباح_الهدایة الی الخلافة و الولایة، ص۷۴
@salmanraoofi
#مصاحبه
#فقه_نظام
#امام_خمینی (ره ): تصریح دارند که اسلام دارای نظام خاص اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و طبعا فقهی که باید نظام خاص اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را استنباط کند و ارائه دهد، جز فقه نظام نخواهد بود و توصیف این فقه به #فقه_نظام قطعا توصیف بهجا و شایستهای است. همین فقه موجود با ارتقاء در روشها در عین پایبندی به حجیت روش جواهری میتواند به استنباط اصول و قواعد #نظامات_اجتماعی اسلام از جمله نظام اقتصادی، نظام فرهنگی و نظام قضائی بپردازد. چنین فقهی را میتوان به حق، #فقه_حکومتی و «فقه اجتماعی» یا همان «فقه نظام» نامید.
🔆مصاحبه با حجت الاسلام دکتر حسن شجاعی ،دبیر گروه فقه نظام حقوقی و قضایی پژوهشگاه فقه نظام در موضوع بررسی و نقد دیدگاه جناب حجت الاسلام فاضل لنکرانی درباره فقه نظام
📋متن کامل این مصاحبه را در سایت پژوهشگاه فقه نظام بخوانید:
👇👇👇
http://yon.ir/5HvE0
@salmanraoofi
هدایت شده از تبلیغات عنتر نشنال
باسمه تعالی
فایلهای صوتی برگزیده دروس حوزوی را در کانال
@d_raoofi
پیگیری کنید
@salmanraoofi
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 فرید مدرسی عامل نفوذی انگلیس یا حسام الدین آشنا (دولت) در بیوت مراجع تقلید
این آدم که خود راخبرنگار حوزه معرفی میکند در سال ۸۸ به دلیل ارتباطی که با آقای امجد داشت او را به دادن بیانیه علیه نظام تحریک می کرد و باعث خروج او از کشور شد.
فرید مدرسی هم اکنون پس از وقفه ای دوباره بعدازقضیه فیضیه سر از لاک خود بیرون آورده و مشغول فتنه انگیزی میان علمای قم است.
متاسفانه به علت روابط خوبی که با بیوت مراجع تقلید مخصوصا پسران علما دارد توانسته پروژه نفوذ و جاسوسی خود را برای دولت گسترش بدهد.
او رابطه خوبی با محسن وحیدخراسانی، جواد فاضل لنکرانی، مرتضی جوادی آملی و شهرستانی داماد آیت الله سیستانی دارد لذا با هماهنگی با حسام الدین آشنا به تحریک و استفاده از آنها می پردازد.
البته او نتوانسته در بیت آیت الله نوری همدانی ورود پیدا کند به همین دلیل هرازگاهی با نیش و کنایه زدن به ایشان عقده گشایی میکند
نمونه اخیر ورود فرید مدرسی در قضیه نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری بود.
بعد از انتشار این نامه، گروهی از علما برای تفقد به دیدار ایت الله شبیری رفتند که از جمله آنها شخص آیت الله جوادی آملی بود که خود شخصا در بیت آقای شبیری حضور پیدا کرد.
فرید مدرسی با تحریک مرتضی جوادی املی پسر ایت الله جوادی او را به منزل آقای شبیری میبرد.
مدرسی با خبرسازی از ایت الله اراکی این طور وانمود میکند که آیت الله یزدی سرخود این نامه را داده است که دفتر آیت الله اراکی تکذیب میکند.
نفوذ فرید مدرسی در بیوت تعدادی از مراجع و علما باعث شده است در جلسات خصوصی ایشان شرکت کند و جزییات جلسات را به حسام الدین اشنا منتقل نماید.
تعجب از دستگاه های اطلاعاتی است که کوچکترین مساله در حوزه قم را با دست بند و انفرادی سرکوب میکنند ولی این فرد آزادانه مشغول جاسوسی و ضربه زدن به علماء قم می باشد
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 فرید مدرسی عامل نفوذی آشنا در کنار سید مهدی خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و حمید شهریاری معاون آمار و فن آوری اطلاعات قوه قضاییه چه می کند؟!
فرید مدرسی که معروف است به نفوذی در بیوت مراجع و علما، کسی است که با دادن اطلاعات غلط به بعضی از علما و فرزندان مراجع باعث شد تعدادی از آقایان در فتنه ۸۸، علیه نظام موضع گیری کنند!
حضور او در کنار رییس اوقاف و یکی از معاونین قوه قضاییه بسیار مشکوک و حاکی از نفوذ گسترده فرید مدرسی و دوستان او می باشد.
سکوت دستگاه های اطلاعاتی نسبت به آزادی عملکرد فرید مدرسی در انجام فعالیت های خود در دستگاه های حوزوی و حکومتی نشان از نفوذ گسترده این جریان خطرناک می باشد!
هدایت شده از روزنه
🔴 پالرمو از نگاهی دیگر !!
⏪ این روزها شاهد کشمکش های عجیبی بر سر موضوع تصویب یا عدم تصویب یک معاهده ی به ظاهر اقتصادی هستیم.
♦️ از سوئی دولت با تمام توان و مجلس شورای اسلامی با توان دو سومی بدون روتوش خواستار تصویب و پیوستن ایران به اف ای تی اف و تمام کنوانسیون ها و ملحقاتش هستند.
♦️ و از سوی دیگر شورای نگهبان و اکثر اعضای مجمع تشخیص مصلحت و نیز برخی چهرهای سیاسی و حوزوی به شدت مخالف بوده ، و این معاهده را استعماری می خوانند و از تمام ظرفیت های خود جهت عدم تصویب این معاهده استفاده می کنند.
🔴 اما آنچه ذهن انسان را به خود مشغول می سازد این است که: ⬇️
♦️ هر شخص عاقلی می داند برجام قطعا و مسلما از جهات امنیتی و اقتصادی از حساسیت بیشتری برخوردار بود اما چه شد که تقریبا تمام نهادهای حاکمیتی و چهره های مخالف حوزوی و غیر حوزوی در زمان تصویب برجام یا سکوت کردند یا موافق آن بودند .
به راستی چه دستی و چه برنامه ای در کار بود که مجلس در ۲۰ دقیقه و شورای نگهبان در یک روز تکلیف برجام را یکسره کند؟!
♦️ حال آنکه امروز برای تصویب چنین معاهده ای به شدت استدلال می آورند که این معاهده استعماری است ؟
⏪ نا گفته نماند که در باطل بودن اف ای تی اف شکی نداریم، و توطئه آمیز بودن آن را روشن می بینیم.
🔴 اما آنچه مهم به نظر می رسد این است که چرا باید مسائل در این سطح از اهمیت میان مردم و خصوصا طلاب و حوزه مطرح شود؟!
♦️ به نظر می رسد در صورت عدم تصویب این معاهده دولت محترم البته نمی دانیم در چه سطحی اعلام خواهد نمود حوزه و علما نگذاشتند رونق اقتصادی ایجاد شود!!
اینان مخالف برخورد با پولشویی اند؟!
♦️ یادتان هست در گیر و دار تصویب برجام دلواپسان را کاسبان تحریم نامیدند؟
🔴 جبهه ی نیروی انقلاب باید خوراک فکری و استدلالی متناسب توده های جامعه در همه سطوح را جهت مخالفت با این معاهده آماده کرده و نسبت به دفع این توطئه آماده باشند!
⏪ بعید نیست حمله به حوزه در قالب ناکارآمدی و بحث بودجه و سایر اتهامات ناروا ، یک توطئه شوم جهت مقصر جلوه دادن حوزه انقلابی و غیر سکولار در مشکلات اقتصادی کشور باشد.
و از سوی دیگر، نسخه ی نشست ها و مجمع های همسو با دولت بهترین الگو و روش در حوزه به جامعه معرفی شود.
eitaa.com/sharehnews
@rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 اطلاعنگاشت| سبک زندگی فاطمی
🔺️ بخشهایی از سبک زندگی #حضرت_فاطمه_زهرا سلاماللهعلیها، مطرح شده در بیانات حضرت آیتالله خامنهای
👈 رهبرانقلاب: در زندگی فاطمهی زهرا باید دقیق شد، با نگاهی نو آن زندگی را شناخت، فهمید و به معنای واقعی کلمه آن را #الگو قرار داد.
💻 @Khamenei_ir
#احادیث_فقه_حکومتی 27
#اختصاصی
(نشر بدون لینک کانال جایز نیست)
📚فی الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد ؛ « وَ كَانَتْ هُذَيْلٌ بَعَثَتْ رَجُلًا يُقَالُ لَهُ ابْنُ الْأَكْوَعِ أَيَّامَ الْفَتْحِ عَيْناً عَلَى النَّبِيِّ ع حَتَّى عَلِمَ عِلْمَهُ فَجَاءَ إِلَى هُذَيْلٍ بِخَبَرِهِ فَأُسِرَ يَوْمَ حُنَيْنٍ فَمَرَّ بِهِ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ فَلَمَّا رَآهُ أَقْبَلَ عَلَى رَجُلٍ مِنَ الْأَنْصَارِ وَ قَالَ عَدُوُّ اللَّهِ الَّذِي كَانَ عَيْناً عَلَيْنَا هَا هُوَ أَسِيرٌ فَاقْتُلْهُ فَضَرَبَ الْأَنْصَارِيُّ عُنُقَهُ وَ بَلَغَ ذَلِكَ النَّبِيَّ ص فَكَرِهَهُ وَ قَالَ أَ لَمْ آمُرْكُمْ أَنْ لَا تَقْتُلُوا أَسِيراً. وَ قُتِلَ بَعْدَهُ جَمِيلُ بْنُ مَعْمَرِ بْنِ زُهَيْرٍ وَ هُوَ أَسِيرٌ. فَبَعَثَ النَّبِيُّ ص إِلَى الْأَنْصَارِ وَ هُوَ مُغْضَبٌ فَقَالَ مَا حَمَلَكُمْ عَلَى قَتْلِهِ وَ قَدْ جَاءَكُمُ الرَّسُولُ أَلَّا تَقْتُلُوا أَسِيراً فَقَالُوا إِنَّمَا قَتَلْنَا بِقَوْلِ عُمَرَ فَأَعْرَضَ رَسُولُ اللَّهِ ص حَتَّى كَلَّمَهُ عُمَيْرُ بْنُ وَهْبٍ فِي الصَّفْحِ عَنْ ذَلِكَ .»
🔹ترجمه:
در ارشاد به شناخت حجتهای خدا بر بندگان آمده : و قبيله هذيل مردى را كه نامش ابن اكوع بود در جنگ فتح بعنوان جاسوسى همراه پيغمبر (ص) فرستاده بودند كه از جريان كار آن حضرت آنها را آگاه كند و او جريان را بهذيل رساند و اين ابن اكوع در جنگ حنين اسير شد پس عمر بن خطاب بر او گذر كرد و چون او را بديد نزد مردى از انصار مدينه آمد و گفت: اين دشمن خدا كه جاسوس ما بود اكنون اسير شده او را بكش، پس آن مرد انصارى گردن او را زد، اين خبر بگوش پيغمبر (ص) رسيده از اين كار چهره درهم كشيد و فرمود : مگر دستور ندادم كه اسيران را نكشيد ، و پس از او جميل بن معمر بن زهير نيز كه از اسيران بود كشته شد، پس رسول خدا (ص) كسی بنزد انصار فرستاد ، در حالى كه خشمناك بود فرمود : چه شما را بر آن داشت كه او را بكشيد ، با اينكه فرستاده من پيش شما آمد كه اسيران را نكشيد؟ گفتند: ما بگفته عمر او را كشتيم، حضرت رو از ايشان گردانده (و ديگر با آنان سخن نگفت) تا آنكه عمير بن وهب در اين باره با آن حضرت سخن گفت و خواهش كرد كه از ايشان بگذرد .
@salmanraoofi
هدایت شده از روزنه
حمایت صریح #bbc از #نشست_اساتید
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
در بخشی از یادداشت #رسانه_ملکه٬ ضمن تخریب مستقیم #تشکل_اساتید٬ از #نشست_دورهای_اساتید با #تمجید یاد شده است:
🔸تشکل اساتید گروهی است که درانتخابات ریاست جمهوری از ابراهیم رئیسی حمایت کرد. در مقابلِ این گروه، "نشست دوره ای اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم" قرار دارد که بر حفظ استقلال حوزه علمیه تاکید دارند و آیت الله محمدجواد علوی بروجردی، نوه آیت الله بروجردی، ازجمله چهره های شاخص آن است.
🔹برخلاف نشست دوره ای اساتید که روحانیون شاخصی در آن حضور دارند، در گروه تشکل اساتید کمتر چهره شاخص حوزوی را می توان یافت.
🔻متن کامل یادداشت در لینک ذیل:
👇
http://www.bbc.com/persian/blog-viewpoints-45314044
@rozaneebefarda
🔆از حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها روایت شده است که فرمودند:
منْ أَصْعَدَ إِلَى اللَّهِ خَالِصَ عِبَادَتِهِ أَهْبَطَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ أَفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ.
🔆هر کس عبادت خالص خود را بسوی خداوند فرا فرستد، خداوند عزّوجلّ بالاترین مصلحت او را به سوی او نازل می فرماید
📚 «بحارالانوار» ج ۷۰ ص ۲۴۹
@salmanraoofi
باسمه تعالی
به تازگی معلوم شده ۳۰ درس خارج حج در قم برگزار می شود
فارغ از قوت و ضعف این دروس اگر حرف یکی از بزرگان مبنی بر ۳۰۰ درس خارج در قم درست باشد
باید گفت حدودا یک دهم دروس خارج، دروس خارج حج است
بقیه دروس هم تکرار همین مکررات طهارت و صلاه و بیع است و اشکال به فلان قیل و قال
انصافا سطح عموم دروس خارج قم پایین است چه از حیث تتبع چه از حیث تحقیق و نکته سنجی و چه از حیث نظرات ابتکاری
علت این دروس تکراری و نبود دروس در ابواب کمتر مورد تحقیق قرار گرفته هم این است که درس گفتن در ابواب و مسائلی که کمتر مورد قیل و قال قرار گرفته قدرت فراوانی میخواهد که نوعا در دروس خارج یافت نمی شود
وقتی جایی اقوال فراوان باشد اقلا ۶۰ درصد درس به همین اقوال میگذرد بالاخره ۲۰ تا ۳۰ درصد هم اشکال بزرگان به یکدیگر ۵ تا ۱۰ درصد هم آن بزرگوار خارج گو به همین اشکالات اشکال می کند
و بحث تمام می شود
البته بسیار کم بزرگانی هم در این ابواب درس گفته اند تا به عمق و دقت بیشتری برسند
به هر حال اگر دنبال بحثهای نو و تحقیقی و یا ابتکاری باشید
از نظر حقیر این چهار درس از نظر قوت و یا حرف جدید ممتاز هستند
۱. درس آیت الله شب زنده دار
ایشان در باب امر به معروف و نهی از منکر سه سال است که مشغول بحث هستند و بینی و بین الله حوصله ایشان در تتبع در آراء و تحقیق و نقض و ابرام در افکار و پاسخ به اشکالات در درس چه در فقه و چه در اصول ستودنی است
۲. درس استاد عزیزم آیت الله سید محسن خرازی دام ظله
شاهد بنده کتاب عمده الاصول و همچنین کتاب البحوث الهامه فی المکاسب المحرمه است که اکثر فروعات جدید با قوت ستودنی در مثل بانک و تلقیح مصنوعی، ترور و ... از حدود بیست سال پیش مورد بحث ایشان قرار گرفته است همچنین عنایت امثال آیت الله العظمی شبیری و آیت الله محقق داماد و بزرگان دیگری به ایشان در مباحث فقهی و اصولی
۳. رهبر معظم انقلاب حفظه الله که مقایسه تقریر غنای ایشان در شماره ۸۹ و ۹۰ مجله فقه اهل بیت عربی و باقی دروس ایشان با بزرگان دیگر شاهد خوبی است علاوه بر شهادت آیت الله شاهرودی ره و همچنین آیت الله شب زنده دار و مومن حفظهم الله
۴. آیت الله العظمی سیستانی حفظه الله که در اصول و فقه تحقیقا بعد از شیخ اعظم ایشان در هر دو علم صاحب مکتب و مبانی جدید و قابل توجهی هستند ادام الله ظلّهم علی رووس المسلمین
شاید هم افرادی هستند که قوی یا دارای نظرات بکر قابل توجه هستند ولی بنده در تتبع به آنها نرسیدم گرچه مدرس مشهور و مسنّی نیست الا اینکه در درسشان شرکت کرده یا تقریرات درسشان را به اندازه یکسال دیده ام.
و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین
سلمان رئوفی
۱۳۹۷/۱۰/۳۰
@salmanraoofi
#رهبر_انقلاب حفظه الله
🔆فرهنگِ کمک به نظام
امروز هر کس برای تعلیم و تربیت وارد حوزه میشود، باید این در ذهنش باشد که من امروز به اندازه وسع و توانم، طلبه فاضل، مدرّس معروف، مرجع یا از ارکان حوزه می شوم تا به نظام جمهوری اسلامی و مسؤولانش کمک کنم. طلبه باید از ابتدا تا پایان، این روال و مسیر را در نظر داشته باشد. این، باید در حوزه علمیّه به یک فرهنگ تبدیل شود.
۱۳۷۴/۹/۱۶
@salmanraoofi
باسمه تعالی
اخیرا #رهبر_انقلاب حفظه الله در دیدار با مردم قم در ۱۹ دی درباره تغییر فضای انقلابی قم و وجود انگیزه هایی برای این مساله هشدار دادند.
در این راستا عده ای خواستار خانه تکانی در تشکل حوزوی #نشست_اساتید شدند.
تعدادی از تشکلها و طلاب انقلابی هم در نامه ای خطاب به معظم له با آوردن عذر تقصیر قول دادند به تشریح مبانی اسلام ناب بپردازند که نشان میدهد تحلیل درستی از مساله ندارند.
#نشست_اساتید فارغ از قصد داشتن یا نداشتن چنین اموری، جایگاهی که بخواهند چنین کاری کنند نداشته، ندارند و نخواهند داشت که در بررسی امور حوزه استدلالم به این مطلب را ارائه خواهم کرد.
بنابراین تغییر فضای انقلابی قم در بین مردم فارغ از فضای حوزه راه واضحی دارد که در تهران آزموده شده
🔆نشر فساد و تباهی در بین مردم با نصب مسئولین فاسد سیاسی و فرهنگی
پر واضح است که همه امور شهر قم خصوصا مسائل فرهنگی آن توسط استاندار، فرماندار، شهردار و مسئول ارشاد قم تهیه، تنظیم و مورد تغییر قرار می گیرد و فضای کلان فرهنگی شهر قم را تغییر می دهد
این افراد هم با دو کار اساسی کل فضای فرهنگی قم را تحت تاثیر قرار می دهند
یک نشر فساد
دو رسیدگی نکردن به مناطق محروم
همین الگو با همین راهکار اساسی در تمام شهرهای مذهبی در حال اجراست
به عنوان نمونه
ایجاد فرهنگسرا در مناطق مستضعف، که با ارائه برنامه هایی مثل آموزش موسیقی و تئاتر و حذف برنامه های مذهبی، قشر مستضعف را که به طور معمول به دین و تدیّن گرایش دارند با آموزش مسائلی که نوعا با بی بند و باری همراه است به سمت فساد سوق می دهند
در همین راستا در نیروگاه قم، فرهنگسرا احداث شده و در پشت در هزاره هشتم طلاب هم یک مرکز فرهنگی ساخته شده که هنوز به علت آسفالت نشدن جاده راه اندازی نشده است.
نمونه دیگر برگزاری تئاترهای مبتذل در سطح شهر قم است که اخیرا بنرهای تبلیغی آن به کرّات به چشم می خورد.
همچنین ایجاد مراکز آموزش موسیقی و تئاتر که به وفور در سطح قم مشاهده می شود به عنوان مثال مرکز آموزش موسیقی ای در نزدیکی میدان سپاه در بلوار جمهوری و مرکز آموزش تئاتری به تازگی روبروی شهرک مهدیه طلاب در پشت ساختمان های بلوار غدیر احداث شده که شهرداری به سرعت در حال رسیدگی به این محل است گرچه قبلا با وجود انبارهای متعدد و با توجه به اینکه نقطه ارتباط پردیسان و جاده کمربندی و بیمارستان امام رضا علیه السلام و محل پر رفت و آمدی بود مورد اعتنا برای رسیدگی و جدول گزاری و ... نبود.
نمونه آخر تبلیغات مبتذلی است که اخیرا توسط هتل پارسیان و مزون های عروس در پر رفت و آمدترین محل های قم مشاهده می شود.
اصولا مراکزی که سبک زندگی را در قم تغییر می دهند به سرعت در حال ساخت و ساز هستند به عنوان نمونه
۱. کافی شاپها
۲. فروشگاه های بزرگ(معروف به مال)
۳. رستورانهای کذایی مثل رستوران تازه تاسیس ایتالیایی در قم
۴. فرهنگسراها
۵. عکاسیها و مزونهای کذایی عروس و تبلیغات در کل شهر
۶. مراکز آموزش موسیقی و تئاتر که به سرعت در قم در حال رشدند
۷. مراکز طراحی مد که در قم هم تاسیس شده
و مهمتر از همه نصب استانداری است که کاملا با روحانیت و رهبر معظم انقلاب حفظه الله زاویه دارد
گرچه ایشان در اولین کار خود به حضور مراجع معظم رفت و مراجع هم بدون دانستن سوابقشان این فرد را پذیرش کردند در حالیکه به نظر می رسد مراجعی چون آیت الله العظمی مکارم و نوری همدانی باید در اولین اقدام از نماینده قم جناب آقای لاریجانی و رییس جمهور درخواست اکید برای تعویض این فرد داشته باشند.
کار دوم رسیدگی نکردن به مناطق محروم که باعث نارضایتی افراد مستضعف از جمهوری اسلامی می شود و این مساله ای نیست که احتیاج به مثال داشته باشد
مراجع معظم تقلید، مدرسین متوجه اهمیت فرهنگ انقلابی، ائمه جمعه، مدیر حوزه ها و عموم حوزویان اگر میخواهند فضای شهر انقلابی بماند باید کارهای زیر را پیگیری کنند
۱. استاندار، فرماندار، شهردار و مسئول ارشاد قم با کسب نظر مثبت از مراجع و ائمه جمعه در استان قم نصب شده و این مساله تبدیل به رویه در قم و تمام شهرستانها شود
۲. مراکز آموزش موسیقی و تئاتر در قم نباشد یا بیش از ۳ مرکز نباشد که آن مراکز هم تحت نظر شورای امر به معروف استان فعالیت کنند
۳. تمام کافی شاپها، رستورانها و مزونهای عروس و هتلها با نظارت مرکز امر به معروف استان که به کیفیت عمومی کار آنجا و شئونات اسلامی آن، نظارت دارند فعالیت کنند
۴. تمام مراکز تجاری بزرگ ملزم به داشتن نمازخانه ی متناسب با متراژ آن مرکز تجاری باشند و یک امام جماعت صالح، متناسب و فعال برای فعالیتهای مناسب فرهنگی در آن مرکز تجاری نصب شود
اما در حوزه مساله کمرنگ شدن انقلاب را باید در امور دیگری پیگیری کرد که در این باره مطالبی خواهم نوشت ان شاء الله
و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین
سلمان رئوفی
۱۳۹۷/۱۰/۳۰
@salmanraoofi
هدایت شده از بسیج طلاب مدرسه مدینه العلم
💠 در آمدی بر نظام اقتصادی اسلامی
🔰استاد : حجت الاسلام و المسلمین حسنی
مولف کتاب "نظام نوین بانکداری اسلامی"
♦️زمان : چهارشنبه ، ۹۷/۱۱/۰۳
ساعت ۱۱ الی ۱۲
♦️مکان : خیابان امام خمینی (ره)، جنب بیمارستان خرمی، مدرسه علمیه مدینه العلم
💢 بسیج مدرسه مدینه العلم
👇👇👇
https://eitaa.com/basijmadineh
#معرفی_کتاب
🔆نام کتاب: فدک و العوالی او الحوائط السبعه فی الکتاب و السنه و التاریخ و الادب
💎 مؤلّف: سید محمد باقر حسینی جلالی
🔆توضیحاتی پیرامون کتاب از #استاد_مهدوی_راد
کتاب فدک و العوالی او الحوائط السبعه فی الکتاب و السنه و التاریخ و الادب که از استاد بسیار مهمی است. نگاشته ی سید محمد باقر حسینی جلالی
🔆این کتاب در مورد فدک جامع ترین، مهم ترین و مستندترین و دقیق ترین کتاب است. سال های سال قبل که همراه دوستان عزیز، کتاب سال ولایت را برگزار می کردیم و هر سالی، یکی از معصومان علیهم السلام جایزه ویژه داشتند، آن سالی که حضرت فاطمه سلام الله علیها به عنوان جایزه ی ویژه مطرح بود، این کتاب، کتاب برگزیده ی کتاب سال ولایت شد و برای ارزیابی که به محضر علما فرستاده بودیم، یکی از عالمان در نهایت هوشمندی، درباره ی کتاب فقط یک جمله نوشته بودند و آن " کل الصید فی جوف الفراء " ؛ مثل عربی است، وقتی می خواهند بگویند که همه چیز در همین است. در این موضوع، این سخن به کمال است و تمام است و چیزی نمانده است، یا در این حادثه یا در این پدیده، می گویند "کل الصید فی جوف الفراء". یعنی می خواستند بفرمایند درباره ی فدک، آخرین حرف را زدند.
🔆این کتاب غیر از تلاش های بسیار جدی و دقیق این بزرگوار که سالیانی البته از نشر آن گذشته و در آن روزگاران، سنین جوانی را می گذراندند. از تأملات، یاری ها و دقت ها و باریک بینی های عالم بسیار بزرگ و محقق عالی قدری برخوردار است که احتمالاً چون راضی نباشند من اسمشان را نمی برم. ولی می دانم که یکی از زمینه ها و مقدماتی که اطمینان را برای محتوای این کتاب افزون و افزون می کند، به یاری رسانی آن عالم جلیل القدر است که در تاریخ اسلام مخصوصاً صدر اسلام و در جریانات تاریخ صدر اسلام مثل کتابت حدیث و جریانات مرتبط با این مباحث، یا بی نظیرند یا کم نظیر.
🔆کتاب در ابوابی شکل گرفته است. باب اول قدک به عنوان بخشی از املاک رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، گزارش شده است و بعد بوستان های هفت گانه، چون آن چه که در اختیار حضرت زهرا سلام الله علیها بود، فقط فدک نبود و باغ و بوستان های دیگری هم بود. در باب سوم فدک به لحاظ جغرافیایی و تاریخی و حادثه ای که بر آن رفته و بعد در اختیار رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، گذاشته شده، بررسی شده و به لحاظ اقتصادی و جایگاه مالی و حد و حدود قیمت آن بررسی شده است. در باب چهارم، انعکاس ماجرای فدک در حدیث است. در باب پنجم در قرآن است. و بیان بسیار بسیار دقیق فخرالدین رازی که آیه ی مشهور در مباحث کلامی و اصولی که خداوند سبحان حقایق را برای مردمان آگاه می کند، تا مردم در قیامت حجتی علیه خدا نداشته باشند. لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ . فخرالدین رازی می گوید که بر اساس این اگر بنا بود گفته شود که فدک از آن فاطمه زهرا سلام الله علیها نیست، باید به خود پیامبر و حضرت فاطمه و حضرت علی علیهم السلام می فرمودند. چگونه امکان دارد، تصور شود آن کسی که درگیر مسأله است و مورد نیاز اوست، آگاهی از ابعاد آن، به او خبر رسانده نشود و به کسی که لا من قریب و لا من بعید ربطی به قصه ندارد، یعنی خلیفه ی اول، به او گفته شود. بحث بسیار مهمی است این بحث.
@salmanraoofi
# معرفی_کتاب
🔆فدک در تاریخ به گستردگی گزارش شده، از زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تا قرن ها بعد تا زمان خلفای عباسی، فراز و فرودهایی که داشته و گاهی خلیفه ای کلاً می گرفته، گاهی پس می داده، گاهی بخشی را می داده به فرزندان حضرت فاطمه سلام الله علیها. قصه اش در تاریخ گسترده است و مهم. آن چه که خیلی خیلی مهم است، آن است که ثابت شود، فدک مِلک طِلق حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم بوده و آن را به حضرت فاطمه سلام الله علیها واگذار کردند. یعنی به اصطلاح مال شأنی رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم نبوده و مال شخصی ایشان بوده است. این هم در باب هفتم به گستردگی مورد بحث قرار گرفته و از همه ی این بحث ها مهم، روایتی است که برای اولین بار در تاریخ اسلام بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، ساخته شد و برای اولین بار هم نقد شد در همین حادثه، یعنی خلیفه ی اول، شخصاً این روایت را ساخته است: نحن معاشر الانبیاء لانورث ماترکناه صدقه. دو جور علماء قرائت کردند. معنا خیلی تفاوت نمی کند. و برای اولین بار هم بعد از رسول الله نقد متن اتفاق افتاد. یعنی حضرت فاطمه سلام الله علیها آن را ارجاع دادند به قرآن و فرمودند: و فی کتاب الله که شما باید از پدرتان ارث ببرید و من ارث نمی برم؟ هذا کتاب الله. این کتاب خدا در بین ماست که حکایت می کنند و بعد داستان ارث بردن از انبیاء را گزارش کردند. این بخش هم بسیار بسیار عالمانه بحث شده است و. خیلی دقیق بحث شده است و دیدگاه بعضی از عالمان مکتب خلفا هم در آن گزارش شده است.
🔆به هر حال کتاب فدک، به نظر من و بسیاری، حقاً و انصافاً بی نظیر است. البته به زبان عربی است. زبان عربی بسیار روان، خواندنی و جالب و مستند و دقیق. هیچ مطلبی در آن بدون استناد منابع دسته اول نیامده است. مؤلف بیش از 250 منبع دسته اول در پژوهش های نوآیین را دیدند و کتاب را تدوین کردند و عرضه کردند.
🔆برای همه ی فاضلانی که در جستجوی مباحثی از این دست هستند، قطعاً خواندنی خواهد بود. برای همه ی کسانی که می توانند با این گونه مباحث به زبان عربی ارتباط برقرار بکنند، توصیه می کنم که این کتاب را از سر دقت بخوانند.
#استاد_مهدوی_راد
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
@salmanraoofi