eitaa logo
سلمان رئوفی
5.8هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
324 ویدیو
186 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
باسمه تعالی در جلسه 4 مباحث بسیار مهمی مطرح شد از جمله 🔆امتیازات مکتب اصولی آیت الله سیستانی حفظه الله 🔆تفاوت امام خمینی و افراد صاحب مکتب دیگر در نوع شخصیت و مکتبشان 🔆نوع اشکالات آیت الله سیستانی حفظه الله به امام خمینی در ولایت فقیه 🔆شاگردان اصلی آیت الله خویی ره و مساله ولایت فقیه و .... و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین @salmanraoofi
🔸سواد رسانه‌ای ابزاری برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است دکتر محمدقلی میناوند عضو هیات علمی دانشگاه صدا و سیما: 🔹برای ایجاد تمدن نوین اسلامی باید فرهنگ اصیل اسلامی را که تا به حال وجود داشته تکامل بخشید. 🔹در دنیای جدید، رسانه ها عنصر اساسی در شکل دادن و تاثیرگذاری بر فرهنگ عمومی هستند. 🔹برای تکامل فرهنگی که مقدمه ایجاد تمدن اسلامی است باید رابطه قوی و مثبتی بین توده مردم با رسانه ها ایجاد شود. 🌐 yon.ir/rHahD 🆔 @vasael_ir @salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر حوزه متوجه بحث سرمایه اجتماعی بود، و رسانه داشت، الان با اثبات غیرقابل اعتماد بودن مشاهیر پوک، وقت جایگزین کردن روحانیت به جای آنها و زیاد کردن سرمایه اجتماعی روحانیت است @salmanraoofi
متاسفانه دیروز نتوانستم به این عالم بزرگ و اسطوانه عقلانیت تشیع، اظهار ارادت کنم قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری فاتحه ای نثار ایشان قرائت بفرمایید @salmanraoofi
فرزند (صاحب کفایه الاصول) بارها از پدرشان این جمله را برای بنده نقل می کردند: کسانی که فلسفه الهی را خوب نفهمیده باشند، اخبار آل محمد (ع) در عقاید را نمی فهمند. و همانطور که فقه بدون اصول فقه بی معناست، درک اصول و عقاید حقه، بدون بنیه علمی فلسفی و کلامیِ تحقیقی، میسور نیست. 📔 نقدی بر تهافت فلاسفه، اثر علامه سید جلال الدین (کتاب سال حوزه)، ص ۷۷-۸۰ ✅ @feghheakbar 🔆 @salmanraoofi
💎 مشکل گشای اساسی راه معرفت و پیشرفت علامه : يك روايتى كه بدون سند و يا ضعيفى كه در آن نهى از فلسفه شده است، از اين سوء استفاده كرده و از اين نام بهره بردارى غلط نموده اند و آن گاه هر طرز تفكّر و تعقّلى را محكوم می کنند كه از خواندن فلسفه نهى شده است. آخر كسى به آنان نمی گوید: كدام فلسفه؟! آيا فلسفه مادّيّين و دهريّين و حكماى قبل از اسلام از ايرانيان و مصريان و هنديان و يونانيان؟ و يا فلسفه اسلام كه يك دنيا درخشش دارد، و يك دنيا عظمت و ابَّهت و جَلال دارد؟ كتابهاى صدر المتألّهين شيرازى رضوان الله عليه حقّاً موجب فخر عالم تشيّع و بلكه عالم اسلام است؛ تحقيقات و تدقيقات اين راد مرد بزرگ در زواياى و ، مشكل گشاى اساسى راه معرفت و پيشرفت است. پس چقدر ناجوانمردى است كه از اسم فلسفه و تشابه لفظى آن با فلسفه اسلام بخواهيم با تردستى جا بزنيم؛ و آن طرز مَنْهى را بدين طرز پسنديده و معروف قالب كنيم. 📚 امام شناسى، ج۵، ص ۱۸۹ ✅ @feghheakbar 🔆 @salmanraoofi
🔆وظیفه حوزه در عصر حاضر وظیفه حوزه در حال حاضر، تربیت و پرورش است؛ که این امر تنها در سایه یک مدیریت علمیِ دقیق امکان پذیر خواهد بود علامه جوادی آملی @salmanraoofi
🔆سلسله دروس استاد حجة الاسلام و المسلم امینی نژاد 🔆استاد سطح عالی فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم، عضو مجمع عالی حکمت اسلامی 🔆جهت تهیه سی دی و جلسات: efteghar.blog.ir مراجعه کنید @salmanraoofi
🔆استاد عبدالرسول عبودیت در گفت‌وگو با مباحثات: با روش‌های آموزش امروزی کسی فیلسوف نخواهد شد 🔹 مقدمه:عبدالرسول عبودیت از اساتید و پژوهش‌گران حوزه علمیه قم و عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی است. کتاب‌های «خطوط کلی حکمت متعالیه»، «درآمدی به نظام حکمت صدرائی» و «حکمت صدرایی به روایت علامه طباطبایی» از جمله آثار اوست. با او درباره وضعیت آموزش فلسفه در حوزه علمیه گفت‌وگو کردم. او چندان به آموزش فلسفه در حوزه و دانشگاه خوش‌بین نیست و سبک جدید آموزشی در حوزه را در راستای تضعیف فلسفه اسلامی می‌داند. 🔹 فلسفه از لحاظ شیوع رو به افول نیست؛ این‌قدر که امروز رساله می‌نویسند و مدرک دکتری حکمت متعالی می‌گیرند و تدریس می‌شود در دانشگاه‌ها، هیچ‌وقت سابقه نداشته. پس از این جهت رو به افول نیست. اما آری؛ اگر منظورتان از روبه‌افول‌بودن این است که فیلسوفی که فهم عمیق از ملاصدرا داشته باشد و صاحب نظر ـ مثل آقای طباطبایی ـ باشد، از این پس کم‌تر خواهیم داشت، بله چنین است. البته علتش این نیست که امروزه فیلسوفان در انزوا به‌سر می‌برند یا به آن‌ها اعتنا نمی‌شود یا این‌که تکفیرشان می‌کنند؛ همه‌ی این‌ها سابقاً بوده است؛ بلکه علت، سبک و روشی است که در حوزه و مؤسسات اقماری آن بر فلسفه مسلط شده است؛ این روش که درس‌ها در قالب واحد و ترم و مدرک رسمی کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می‌شود. 🔹 در کشور ما نوشتن مقاله هم اجرای کاریکاتوری از غرب است. مدرک دکترا این‌قدر زیاد شده است که امروزه باید دنبال کسی گشت که دکترا نداشته باشد. این‌ها کار را خراب کرده است. قبلاً می‌دیدیم یکی رشته‌اش فقه بود و فقط یک منظومه خوانده بود؛ اما وقتی که با دکترای حکمت و فلسفه متعالیه فعلی مقایسه‌اش می‌کنیم می‌بینیم با سوادتر از این‌ها بود؛ چون او واقعاً خوب خوانده بود و انگیزه‌اش هم انگیزه فهمیدن حقیقت بود؛ نه این‌که صرفاً دکترا بگیرد و بگوید دستم بند شود. این مسائل کار را خراب کرد؛ حوزه را ضعیف کرده و بیش از این هم ضعیف خواهد کرد؛ مگر آن‌که سردمداران حوزه توجه جدی به این مسأله بکنند؛ بیایند و به روش‌های قبل برگردند. نمی‌گویم عین سابق شود؛ اما باید آن‌چه بود اصلاح می‌شد. 🔹 اما درباره‌ی آن نکته که می‌‌گویند فلسفه اسلامی به چه دردی می‌خورد؛ مثلاً فلسفه ملاصدرا در زندگی شخصی من به کار می‌آید؟ مرحوم امام می‌گوید انسان سه ساحت دارد: اندیشه، اخلاق و رفتار. ساحت رفتار برای جسم و بدن است و ساحت اخلاق برای روح؛ ساحت اندیشه از همه مهم‌تر است. سه بهشت و جهنم وجود دارد؛ بهشت و جهنم اندیشه، اخلاق و رفتار. کسی که اندیشه و عقیده‌اش خلل دارد، حتی اگر اخلاقش هم خوب باشد وارد بهشت نمی‌شود. معرفت بسیار اهمیت دارد. مهم‌ترین ساحت انسان عقیده است. اگر علمی آمد و به این ساحت کمک کرد، آیا کم‌فایده است؟ گویا علم فقط باید در رفتار مفید باشد؛ آری منکر نیستم که فلسفه باید ادامه یابد، فلسفه‌های مضاف خود را نشان دهند و… ؛ اما همین فایده بالفعلی هم که اکنون دارد کم و کوچک نیست. 🔹 متن کامل گفت‌وگو: http://mobahesat.ir/16266 🔻🔻🔻 @salmanraoofi
باسمه تعالی اگر سطح تفکر و افق دید شما امام جماعت فلان مسجد معروف شدن یا منبری درجه یک فلان شهر یا کشور شدن یا عقیدتی سیاسی فلان نهاد شدن یا یک کاسب و مثلا بقالِ طلبه، نیست؛ و به فکر جهاد علمی و درس خواندن و ملا شدن هستید و خلاصه به فکر درس و بحث و اجتهاد هستید و بعد خدمت به دین یا در فکر جامعیت بین معقول و منقول و یا در فکر پاسخ به شبهات دینی هستید حتما به فکر خواندن فلسفه خصوصا و عرفان بالاخص باشید برنامه و راهکار زیر در اینباره به شما کمک خواهد کرد ۱۳۹۷/۳/۲ @salmanraoofi
⭕️ 💎 اگر روزی ۶۰ الی ۹۰ دقیقه برای علوم عقلی وقت گذاشته شود ... 🔸 با استماع روزی ۱ جلسه صوتی بدایه الحکمه می توان حدودا ۱۰۰ روزه آن را به پایان رساند 🔸 با مطالعه روزی ۱۰ صفحه ( که کمتر از یک ساعت طول می کشد) از کتاب فلسفه مقدماتی استاد ( که بر اساس آثار فلسفی شهید تدوین نموده) می توان آن را در  ۴۵ روزه به پایان رساند 🔸 با استماع روزی ۱ جلسه صوتی از شرح منظومه آیت الله رضی شیرازی می توان امورعامه و الهیات اخص شرح منظومه ( یعنی جلد ۲ و ۳ از آن چاپ پنج جلدی های با تعلیقه علامه ) را در کمتر از ۱۰ ماه به پایان رساند 🔸 با استماع روزی ۱ جلسه صوتی نهایه الحکمه استاد علی می توان ۳۱۰ جلسه ی آن را حدودا ۱۰ ماهه به پایان رساند 🔸 با مطالعه روزی ۶ صفحه ( که کمتر از چهل و پنج دقیقه طول می کشد) از کتاب اصول فلسفه و روش ریالیسم ( جلد  ششم از مجموعه آثار شهید که هر ۵ جلد آن در یک جلد چاپ شده)  می توان آن را حدودا ۶ ماهه به پایان رساند توجه: استاد در سیر مطالعاتی خود مطالعه جلد ۳و۴و۵ اصول فلسفه را مقدم بر جلد ۱و۲ این کتاب نموده 🔸 با مطالعه روزی ۱۰ صفحه (که کمتر از یک ساعت طول می کشد ) از کتاب مبانی و اصول عرفان نظری استاد می توان آن را حدودا ۲ ماهه به پایان رساند 🔸 با استماع روزی ۱ جلسه صوتی تمهیدالقواعد استاد یا یا ... می توان این کتاب را در کمتر از ۲۰۰ روز به پایان رساند. 🔴 جمع بندی: کل آثار مکتوب و صوتی فوق را به صورت پشت سر هم می توان در کمتر از ۳.۵ سال به اتمام رساند. حال اگر به این آثار به صورت موازی پرداخته شود، سرعت سیر و پیشرفت بسیار چشم گیرتر خواهد شد و در مدتی کوتاه تر می توان به سرمنزل مقصود رسید... نکته: در کنار تمهیدالقواعد به جلد یک اسفار هم پرداخته شود و بعد کم کم به شرح فصوص قیصری و ... ⭕️⭕️⭕️ نکته راهبردی: می توان برخی از کارهای علمی را با صیغه ی نذر یا عهد بر خود واجب کرد مثلا انسان مطالعه روزانه ۶ صفحه جلد ۳ اصول فلسفه را ( بنابر مرحله ی پیشرفتی که در سیر مطالعاتی فلسفه طی کرده) بر خود واجب کند. و برای ترک آن جریمه تعیین کند. مثلا بگوید در صورت ترک در یک روز باید ده هزار تومان صدقه پرداخت نمایم. و این را با نذر یا عهد بر خود تحمیل نماید. حضرت علامه تقریبا چنین رویکردی را برای ایجاد انسجام و نظم و پرهیز از لجام گسیختگی در کارها توصیه می فرمایند. پ ن: سیرمطالعاتی فوق با اقتباس از سیرمطالعاتی استاد خسروپناه و استاد امینی نژاد نگاشته شده و ناظر به آن هاست. ✅ @feghheakbar 🔆 @salmanraoofi
کانال فقاهت و جناب استاد اکبرنژاد بعد از بیانیه پشت بیانیه و سیاه نمایی وضع حوزه، اگر فرصت کردند این نقدها را هم جواب بدهند. بیان نظریه قویترین معرفت ممکن نوعی توسط خودشان،با نقد ۲استاد @salmanraoofi
قواعد عقلی در قلمرو روایات در ۳ جلد به ارائه قواعد فلسفی و عرفانی که در روایات هم آمده میپردازد برای کسانی که شبهات مقدس مآبی در مورد فلسفه و عرفان دارند خوب است @salmanraoofi
🔆مروری بر خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی به روایت رسول جعفریان (به‌مناسبت درگذشت) 🔆شیخ همیشه مسلح 🔆نسل جوان حسنی را با طنزهای مسخره‌آمیز روزنامه‌های دوم خردادی می‌شناسند، اما از نقش مردانه او در غائله کردستان و فداکاری‌های بی‌شمار او برای انقلاب، از سال‌ها پیش از آن تا سال‌ها پس از آن و حضور مداومش در جبهه‌های جنگ تحمیلی و نگهداری ارومیه در برابر حزب خلق مسلمان و بسیاری از مسائل و رخدادهای دیگر آگاهی ندارند. این ستمی بود که این داعیه‌داران آزادی در حق این مرد روا داشتند و او حتی یک‌بار شکایت هم نکرد. یکی از کارهای شگفت او در نزدیکی انقلاب آن است که روی منبر به آموزش استفاده از سلاح پرداخته است. وی با مستقر کردن برخی از مسلحین خود در اطراف مسجد برای مراقبت از اوضاع خودش اسلحه را درآورده و روی منبر نحوه استفاده از آن را به مردم آموزش داده است (ص 125). او می‌گوید: در این هنگام مردم حیرت زده شده بودند چون تا آن وقت در رؤیا هم ندیده بودند که آخوندی در بالای منبر و در آن فضای اختناق ستم شاهی با آنان چنین سخن بگوید. 🔆او می‌نویسد: حدود شش ماه پاییز و زمستان سال 59 در جبهه پیرانشهر حضور داشتم و فقط برای آقامه نماز جمعه به ارومیه آمده و باز می‌گشتم. او می‌افزاید که زمستان آنجا واقعا سخت بود و می‌افزاید: یک بار خودم دیدم یکی از جوانان بسیار خوب و شجاع ما که بیش از ده دقیقه در پست نگهبانی مانده بود، همین جور یخ زده و به شهادت رسیده بود. هرگاه به یاد آن لحظه‌ها می‌افتم احساس ناراحتی و شرمندگی می‌کنم 🔆حکایتی هم مربوط به فرزندش رشید است که پیش از انقلاب مدتی با وی همراهی داشته و بعدها کمونیست شده و به فدائیان خلق پیوسته است. آقای حسنی خیلی با او صحبت می‌کند که تأثیر نمی‌گذارد. زمانی که در تهران نماینده بوده جای رشید را می‌فهمد و به آقای مهدوی کنی خبر می‌دهد. رشید را دستگیر می‌کنند. آقای حسنی به نیروهای که در پی او می‌روند می‌گوید: اگر مقاومت یا فرار کرد بزنید و نگذارید فرار کند. رشید را به کمیته تهران می‌برند و برای بازجویی به تبریز می‌آوردند و آنجا هم دادگاه به ریاست سید حسین موسوی تبریزی بلافاصله حکم اعدام او را می‌دهد و او را اعدام می‌کنند. آقای حسنی می‌افزاید: وقتی خبر اعدام رشید را شنیدم چون به وظیفه خود عمل کرده بودم هیچ ناراحت نشدم. من در مورد انقلاب با هیچ شخصی و لو پسرم باشد شوخی ندارم و با هیچ احدی در این مورد عقد اخوتی نبسته ام. اما تأکید می‌کند که اعدام برای او زیاد بود. او جنایتی مرتکب نشده بود. حداکثر می‌بایست به حبس ابد محکوم می‌شد. 🔆آقای حسنی شرحی از اقدامات عمرانی خود هم در ارومیه به دست داده که از آن جمله بنای مصلای بزرگ امام خمینی در ارومیه، ساخت مساجد و مدارس فراوان در روستاها، ایجاد حوزه علمیه امام خمینی در ارومیه و کارهای دیگر است. وی مقبره‌ای هم برای خود در حاشیه همان بزرگ آباد که روستای اوست برای خود بنا کرده است تا در آنجا دفن شود . 🔆متن کامل : http://mobahesat.ir/16257 🔻🔻🔻 @salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 نماهنگ| خاطره رهبر انقلاب از دوران غربت خرمشهر ▶️ @HawzahNews
باسمه تعالی برادران گرامی 👈👈توجه کنید 🔆به شیوه صحیح درس بخوانید و برای نزدیک شدن به هدف اجتهاد 👈لااقل دو مطلب را رعایت کنید 🔆اول: سعی کنید خودتان متن را بفهمید و برای فهم متن از مراجعه به شروح خودداری کنید 🔆بعد از اینکه به نظر خودتان متن را متوجه شدید 🔆از تدریس استاد یا با مراجعه به شروح ببینید آیا آنچه فهمیده اید با آنچه استاد یا شرح میگوید یکیست یا خیر 🔆در این مرحله سعی کنید مطمان شوید فهم شما و توضیح استاد یا شرح با متن تطبیق می کند یا خیر 🔆دوم: نسبت تتبع و تفکر خود را مساوی قرار دهید 🔆از اینکه بیشتر تتبع کنید یا بیشتر تفکر کنید و کمتر فکر کنید یا به اقوال مراجعه کنید بپرهیزید 👈تتبع و دیدن اقوال و تفکر و توجه به ابعاد مساله و مباحث دو بال هستند که هر کدام کمتر کار کند روح علمی کار و اجتهاد شما آسیب میبیند سعی کنید عادات بد درسی خود اعم از ۱/ تعطیلی حتی با عذر ۲/ مباحثه نکردن ۳/ حاضر نشدن در دروس اساتید به هر دلیل ۴/ بی حصوله گی در تحصیل به هر دلیل و بهانه ۵/ رفع نکردن مشکلات علمی را اصلاح کنید 🔆🔆آینده طلبه به تقوی و تحصیل او وابسته است برای هر دو مساله تلاش کنید @salmanraoofi
📝 : کجا برای هجرت و استقرار جهت تبلیغ بلندمدت، مناسب‌تر است؟ 🔷 فرمول تشخیص محل تبلیغ، «تأثیرگذاری + سازگاری» است. یعنی بهترین محل برای استقرار بلندمدت، آنجا است که «مبلغ و خانواده‌اش»، حداکثر «تأثیرگذاری» و «سازگاری فرهنگی-اجتماعی» را متناسب با مقدورات خود، داشته باشند. تفصیل این دو مقوله👇 1⃣ تأثیرگذاری: مهمترین زمینه‌ها و میدان‌های تأثیرگذاری یک مبلغ توانمند: ۱. مبلغ در مقصد تبلیغی، اعتبار اجتماعی داشته باشد یا بتواند کسب کند. ۲. بتواند امام جماعت مسجد شود. ۳. امکان تدریس در حوزه (برای اساتید مبلغ) ۴. امکان ارتباط با جوانان در دانشگاه، یا مدارس، یا مؤسسات فرهنگی (غیر از ارتباط با جوانان محل که در مسجد صورت می‌گیرد) ۵. امکان کار جمعی برای رفع معضلات اجتماعی و در رأس آنها «فقر» و «اعتیاد» در قالب تشکیل خیریه. این آسیب‌ها در وضع فعلی جامعه ما به بحران اجتماعی-فرهنگی نزدیک و یا تبدیل شده‌اند، و لزوم اقدامات جدی برای حفظ جامعه بر حوزویان، مبرهن است. مقام معظم رهبری(مدظله) نیز، خدمات اجتماعی را در کنار هدایت دینی و سیاسی، می‌دانند. ( yon.ir/f1HyV ) 2⃣ سازگاری: محورهای مهم: ۱. «هم‌زبانی» و «هم‌فرهنگی» «مبلغ و اعضای خانواده‌اش» با مقصد تبلیغی. ۲. همگونی اجمالی امکانات و زیرساخت‌های مقصد تبلیغی، با محل زندگی قبلی و سطح نیازهای عرفی مبلغ و خانوده‌اش. 🔷 نکته جالب: حکمت توصیه به بازگشت به در «آیه نَفْر» از مجموع تحلیل، به خوبی نمایان می‌شود. چون همه امور مذکور، نوعاً در وطن مبلغ، بهتر از هر جای دیگر، محقق می‌شود. 🌸دانش‌پژوهان 🆔 @dph110 🔆 @salmanraoofi
🚨پایگاه اطلاع‌رسانی Khamenei_ir متن کامل بیانات ۸۸ دقیقه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی مسئولان نظام را منتشر کرد؛ متن را از پیوند زیر مطالعه کنید👇 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=39655
باسمه تعالی 🔆اگر صحبتهای رهبر معظم انقلاب حفظه الله را از لحاظ اهمیت زمانی و سطح مطالب رتبه بندی کنیم 🔆صحبتهای دو روز پیش از جمله صحبتهای بسیار مهم و رتبه یک است 🔆رسیدن به این رتبه از فهم در سیاست و عمل در حیطه سیاسی لازمه اولیه اش درک درست از منظومه بلکه پارادایم فکر سیاسی امام خمینی ره و رهبری است همانطور که اجتهاد احتیاج به داشتن نظریه اجتهادی متقن و ممارست در به کارگیری نظریه و به اصطلاح کار در فروع دارد سیاست هم همینطور است 👈معاهدات کذایی را آتش زدن مشکلات سیاسی ما را حل نمیکند 🔆بلکه کار مطابق نظریه رهبری و در جهت تقویت اهداف ایشان که 👈در گرو دانستن پارادایم سیاسی امام خمینی ره و تشخیص دقیق و صحیح وظیفه است مشکل گشا و حافظ شان سیاسی طلاب و حوزه خواهد بود 🔆البته محتوای کتب زیر را کامل تایید نمیکنم ولی فعلا از بین حدود ۱۵ کتاب بهترین، همین ها هستند برای این مساله دو کتاب زیر را دقیق مطالعه کنید بلکه اگر استادی یافت شد درس بگیرید. ۱۳۹۷/۳/۴ @salmanraoofi
باسمه تعالی 👈وعده داده بودم در سال جدید کتبی را که به بالا بردن افق دید طلاب کمک میکند معرفی کنم این هم اولین کتاب خدمت دوستان، بسیار کتاب خوبیست حتما دقیق مطالعه کنید که در فهم سیاست و افق سیاسی مکتب امام خمینی ره کمک میکند. 🔆محور اصلی و اساسی تحقیق حاضر، تبیین همه جانبه برخورد امام خمینی (س) با برخی از مسائل جامعه در سالهای 1357 ـ 1368 در ابعاد مختلف سیاسی ـ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و ... می باشد 🔆به عبارت دیگر، در این مجموعه کوشش خواهد شد تا برخی از مسائل و موضوعات حیاتی و اساسی نظام جمهوری اسلامی طی سالهای مذکور، شمارش شده و سپس به تجربه و تحلیل چگونگی برخورد رهبری انقلاب اسلامی با آنها پرداخته شود. 🔆پس از ذکر مقدمه و سخن ناشر ده بخش جداگانه و نتیجه گیری و فهارس آمده است: ✳️بخش اول: امام و دولت موقت ✳️بخش دوم: امام و مسأله اشغال لانه جاسوسی ✳️بخش سوم: امام و مسأله بنی صدر ✳️بخش چهارم: امام و انقلاب فرهنگی ✳️بخش پنجم: امام و مسأله حزب جمهوری اسلامی ✳️بخش ششم: جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه 598 ✳️بخش هفتم: امام و مسـأله دولت مهندس موسوی ✳️بخش هشتم: امام و مسأله انشعاب در روحانیت ✳️بخش نهم: امام و مسأله ارتداد سلمان رشدی ✳️بخش دهم: نامه امام به گورباچف. 🔆نتیجه گیری: ✳️فصل اول: چکیده اصول حاکم بر سیره امام خمینی ✳️فصل دوم: تجربه و تحلیل آماری اصول حاکم بر سیره عملی امام خمینی @salmanraoofi
باسمه تعالی 🔆در صحبتهای رهبر معظم انقلاب حفظه الله باز هم بحث سنتهای الهی و وظایف ما مطرح شد 🔆این بحث از مباحث بسیار مهم دینی است 🔆صوت زیر توضیحی از این بحث است @salmanraoofi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
علیهم السلام بحث سنن اولیه و ثانویه در تحلیل کارهای ائمه بسیار مهم است تطبیق این سنت بر قیام امام حسین علیه السلام @salmanraoofi