eitaa logo
سلمان رئوفی
5.6هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
327 ویدیو
187 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
باسمه تعالی اگر رفقا حضور داشته باشند ان شاء الله از هفته بعد ادامه بحث مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم انصاری ره را شروع خواهم کرد و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین 1397/4/3 @salmanraoofi
هدایت شده از شیخ‌علےعزلتےمقدم
آیات الاخلاق 7.mp3
3.19M
ویژه ماه مبارک رمضان آیات الاخلاق ۷ @hazin14
🚨فوری 💢دبیرخانه مفتاح برگزار می‌کند: 💠مدرسه تابستانه «منهاج ۴» 📌(با ظرفیت محدود و گزینش) اطلاعات بیشتر و ثبت نام: goo.gl/U6NRtu پاسخگویی: 09107660356
هدایت شده از خبرگزاری فارس
گرانی بیداد می‌کند اما دولت مشغول توچال‌گردی است/ رویه روحانی کاملا بر عکس شعارهای انتخاباتی‌‌ بوده نامه جمعی از طلاب و اساتید حوزه خطاب به رئیس‌جمهور: 🔹دلار نزدیک به ۱۰ هزار تومان رسیده است و سکه نزدیک است به مرز ۳ میلیون تومان برسد. وضعیت آب شهرهای مظلوم جنوب کشورمان مخصوصا شهر آبادان به بحران رسیده است. 🔹مردمی که به شما رای داده اند از شما و دولت شما توقع انجام فعالیت درست و صحیح برای کاهش مشکلات اقتصادی کشور همان طور که در انتخابات وعده داده بودید؛ داشتند ولی متاسفانه رویه شما و دولت شما کاملا به عکس بوده است. 🔹در این هفته ها و روزها که گرانی ها بیداد میکند به جای اینکه شما و دولت جنابعالی را مشغول تلاش برای حل مشکلات اقتصادی ببینیم با کمال تعجب شاهد هستیم شما با چند وزیر و مسئول کشوری به تله کابین توچال برای تفریح رفته اید! 🔹با این بی‌خیالی از طرف شما نه از کالای ایرانی حمایتی صورت می‌گیرد نه چرخ اقتصاد کشور می چرخد بلکه روز به روز به وضعیت بحرانی تر می رسد. 🔹مجلس محترم که با خیال راحت تر در این اوضاع سخت به تعطیلات دو هفته ای می رود. 🔸ما طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه قم به شما هشدار می دهیم که طبق آیه ۴۲ شوری این روند فعلی دولت شما و همچنین مجلس، مصداق ظلم به مردم مظلوم و صبور ایران اسلامی می باشد و خدای متعال وعده عذاب دردناک برآن مقرر داشته است.‌ fna.ir/bn5twa @Farsna
🔆بسیار مغتنم سعد بن عبدالله وفات ایشان ۲۰۹ یا ۳۰۱ است جلیل القدر است ولی مرحوم آقا بزرگ تهرانی در الذریعه در ذیل کتاب ناسخ القران به ایشان تاخته است و نمی دانیم از کجا این مطالب را آورده است ایشان علاوه بر فقه شیعه با علمای اهل سنت مراوده داشته است ایشان استاد کلینی است و مرحوم کلینی بدون واسطه از ایشان نقل می کند و فقط چند روایت در کتاب الحجة در ابواب تاریخ از ایشان نقل کرده و در باب فقهی روایتی از ایشان ندارد که نمیدانیم سِرّش چیست البته چهار روایت در کتاب زکات از ایشان دارد که در همه نسخه های کافی نیست مرحوم صدوق در مشیخه به چهار صد و بیست شخص حدوداً طریق دارد که حدود صد طریق از سعد می‌گذرد یا از کتاب سعد است یا از کتاب هایی که ایشان نقل کرده است مرحوم طوسی بسیاری از روایاتی که از سعد نقل می کند حتی مرحوم صدوق هم نقل نکرده است و روایات هم خلاف مشهور مذهب است و مرحوم طوسی انفراد دارد در این روایات ،مثلا در ابواب حج ده ،دوازده روایت در مورد استظلال داریم که زیر سایه نرود فقط یک روایت از سعد داریم که می‌گوید لا بأس به بعضی از روایاتش هم معارض ندارد مثل ارضی که از ذمی خریده شود باید خمس بدهد یا روایت ای وضوء اطهر من الغسل که پنج روایت دارد و فقط منحصر به ایشان است که مرحوم صدوق اصلا نیاورده و مرحوم کلینی هم آورده) و رُوِیَ أن الوضوء اطهر من الغسل( به هر حال یک مشکلی در روایات سعد وجود دارد یک نوع شذوذ دارد مرحوم نجاشی عبارت عجیبی دارد که بعد از اینکه ۵ کتاب ایشان را نام می‌برد می‌گوید(کتبه فی ما رواه فیما یوافق الشیعه ایضا خمسة کتب) این عبارت حذفی دارد و ما معنای این عبارت را نمی فهمیم شاید کتب ایشان دو قسمت داشته است یه قسمت روایات شیعه و قسمت دیگر روایات اهل سنت نسبت شذوذ در روایات سعد چیزی حدود ۸۰ درصد است اگر کتاب همه اش از همین نوع که مرحوم شیخ طوسی نقل کرده است باشد که بسیار ضعیف است و شاذ است مگر اینکه بگوییم مرحوم شیخ فقط شذوذش را نقل کرده با آن تعاریف که ،شیخ اهل زمانه و شیخ الاشعریین و... ولی عملا ما در فقه با روایات ایشان مشکل داریم به ذهن ما حل این مسائل رسیده است و به ذهن ما درست است اما نمی خواهیم آن را نقل کنیم به هر حال یک مشکلی در کتب سعد وجود دارد @rejaleMadadi @salmanraoofi
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای تشکیل جلسه محرمانه شورای هماهنگی اقتصادی توسط رهبری و تعلل 52 روزه دولت در برگزاری آن 🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از شیخ‌علےعزلتےمقدم
آیات الاخلاق 8.mp3
4.85M
ویژه ماه مبارک رمضان آیات الاخلاق ۸ @hazin14
هدایت شده از شیخ‌علےعزلتےمقدم
آیات الاخلاق 9.mp3
947K
ویژه ماه مبارک رمضان آیات الاخلاق ۹ @hazin14
هدایت شده از شیخ‌علےعزلتےمقدم
آیات الاخلاق 10.mp3
5.42M
ویژه ماه مبارک رمضان آیات الاخلاق ۱۰ @hazin14
هدایت شده از شیخ‌علےعزلتےمقدم
آیات الاخلاق 11.mp3
4.75M
ویژه ماه مبارک رمضان آیات الاخلاق ۱۱ @hazin14
هدایت شده از شیخ‌علےعزلتےمقدم
آیات الاخلاق 12.mp3
1.73M
ویژه ماه مبارک رمضان آیات الاخلاق ۱۲ @hazin14
1 تحريرى نو از نظريه شهرت در اصول متلقات آية الله بروجردى احمد مبلغى در استنباط به فاصله هر چند قدم اگر اجماعى به چشم نيايد، دست كم شهرتى رخ مى نمايد. مسير استنباط را شهرت ها و اجماع ها پركرده اند و همچون علائم راه،جهت هاى مسير را مشخص مى كنند. درگذشته، غالب فقيهان بيشتر اجماع ها و شهرت ها را به چشم علائم راه و جهت هاى مسير نگاه مى كردند و دراين عصر، برخى از فقيهان بى اعتنا از كنار آنها مى گذرند. پذيرش افرطى اجماع وشهرت در ديروز، فقه را در دو زمينه تفسير نصوص و تعيين حكم درموارد غير منصوص، از هواى آزاد عقلانيت تاحدودى بازداشت وكم توجهى به اجماع و شهرت در امروز، فقه را باخطر جدا شدن و دور افتادن از برخى اصول وريشه ها مواجه كرده است. بريدن ديروز از بخشى از عقلانيت اصولى، و گسستن امروز از بخشى از ريشه ها و چارچوبه هاى فقه تفريعى دو روى يك سكه راتشكيل مى دهند. چرا فقيهان ديروز و امروز به رغم مطالعات اصولى پيرامون اجماع وشهرت به موضعگيرى هاى مطلق نگرانه فروغلطيده اند؟ ريشه اين مطلق گرايى كجاست؟ در پاسخ بايد گفت: ريشه درنارسايى مطالعات اصولى است. بررسى هاى اصولى كم دامنه و سريع، توانايى فرونشاندن دغدغه ها و نيازهاى استنباط را درخود ندارند. گاه يك موضوع اصلى چنان با تاريخ پيوند خورده است كه فهم منسجم از آن تنها باغور كردن درتاريخ ميسر است. نظريه پردازى در حوزه برخى از مسائل اصولى ماهيتى پيوسته با تاريخ دارد. رويكرد تاريخى،شاكله هاى ناگفته ذهن و انديشه اصولى را شكل مى بخشد و پنجره نظريه پردازى او را به روى واقعيت ها مى گشايد. اين نياز به ويژه درنظريه پردازى پيرامون اجماع و شهرت كه فهم پيشينه شكل گيرى آنها با چند و چون حجيت آنها درآميخته است دو چندان مى نمايد. عدم رويكردتاريخى و نبود پيگيرى تطور وار وزنجيره اى تاريخ فقه، سبب شده تا به اجماع و شهرتهاى شكل گرفته درامتداد زمان و نيز منشا و نحوه شكل گيرى آنها بى توجهى شود و درنهايت، توانايى تعبيه مطالعات ناظر به تبيين قلمرو اجماع وشهرت معتبر به دست نيايد. آنچه بيان شد سرگذشت فهم اصولى به روايت معمولى و تكرارى حوزه هاست. دراين ميان آية الله بروجردى درزمينه اجماع و شهرت راهى ديگر را پيش كشيد كه هم به پيراسته شدن دقت عقلى درمكتب او انجاميد و هم به ادا شدن حق تاريخ دراين مكتب. @salmanraoofi
هدایت شده از فارس پلاس
◾ریشه درگیری‌های خشونت آمیز 6 ماه گذشته کجاست؟ سازمان منافقین تا سال 88 اعتقاد داشت که اول باید ارتش آزادی بخش و چریک ها وارد عمل شوند و بعد قیام و جنبش به وجود آید. بعد از این که دید سال 88 اول جنبش به وجود آمد و سازمان در ابتدای کار نقشی نداشت. نظریه اش را عوض کرد و تقدم جنبش بر ارتش را مطرح و تصویب کرد منافقین اعتقاد دارند که دو مسئله می تواند سبب ایجاد جنبش علیه نظام شود : 1- دعوای جناحی داخل حاکمیت مثل سال 88 و... 2- اعتراضات اقتصادی منافقین متخصص ترین گروه در دنیا در تخلیه تلفنی هستند و از سال 89-90 تخلیه تلفنی هایشان را به سمت فعالان اجتماعی و سیاسی کف برده و مشغول جمع آوری اطلاعات اند. 400 نفر مستقر در آلمان این کار را انجام می دهند. سازمان منافقین از بدو روی شبکه های اجتماعی سوار است و البته بدون اسم؛ سازمان فعالان سیاسی اپوزیسیون در کف و مردم عادی را تور می کند و انها به منابع سازمان تبدیل می شوند، بدون این که بدانند طرف آنها سازمانی است بیش از 70درصد فراخوان های اعتراض و فیلم های اغتشاش که در منتشر می شود، از کانال های مربوط به سازمان است. مسعود رجوی از دی ماه تاکنون 5 پیام برای این اغتشاشات و درگیری ها فرستاده که در این سالها بی نظیر است .او می خواهد این اعتراضات را گران به عربستان و امریکا بفروشد نفرات منافقین شهرها را بین خودشان تقسیم کرده اند و در یک فرایند چند ساله نخبگان و معترضین کف را در گروه های تلگرامی سازماندهی کرده اند و مثلا در یک شهر کوچک بیش از 5000 عضو در گروه های مختلف هستند که زمینه هماهنگی درباره مکان و ساعت تجمع را انجا اعلام می کنند خشونت، نحوه رفتار و شعارها همه مربوط به سازمان منافقین است. مثلا شعار چپ (اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم شد ماجرا) فقط در دانشگاه تهران و یا مرگ بر روحانی فقط در مشهد سر داده شد، ولی شعارهای مستقیم مربوط به براندازی، در همه جا بود و مرتبا تکرار می شد سرمایه گذاری هنگفت عربستان، بر روی سازمان منافقین غیرقابل انکار است! 📝 حسن روزی طلب @Fars_Plus
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در پیامی از اقدام پیگیرانه و حضور میدانی حجت‌الاسلام موسوی‌فرد امام‌جمعه‌ی #خرمشهر برای رفع مشکل #آب_شرب شهرهای خرمشهر و آبادان و روستاهای هم‌جوار قدردانی کردند. @HawzahNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆مسلمانان مرده اند که ناموس مسلمین را اینچنین تاراج میکنند 🔆خلخال از پای زن غیرمسلمان بردند و امیرالمومنین علیه السلام آنطور گفتند و علی الاسلام السلام اذا بلیت الأمة براع مثل یزید @salmanraoofi
همیشه گفتگو و تفاهم خصوصا با افراد عادی بهتر از تقابل است این فوتبالیست چند کلمه گفته بود خیلی به او تاختند ولی به این راحتی میشد جذبش کرد @salmanraoofi
هدایت شده از شیخ‌علےعزلتےمقدم
آیات الاخلاق 13.mp3
6.66M
ویژه ماه مبارک رمضان آیات الاخلاق ۱۳ @hazin14
هدایت شده از شیخ‌علےعزلتےمقدم
آیات الاخلاق 14.mp3
5.13M
ویژه ماه مبارک رمضان آیات الاخلاق ۱۴ @hazin14
هدایت شده از شیخ‌علےعزلتےمقدم
آیات الاخلاق 15.mp3
6.74M
ویژه ماه مبارک رمضان آیات الاخلاق ۱۵ @hazin14
هدایت شده از شیخ‌علےعزلتےمقدم
آیات الاخلاق 16.mp3
5.06M
ویژه ماه مبارک رمضان آیات الاخلاق ۱۶ @hazin14
هدایت شده از شیخ‌علےعزلتےمقدم
آیات الاخلاق 17.mp3
7.87M
ویژه ماه مبارک رمضان آیات الاخلاق ۱۷ @hazin14
باسمه تعالی سعی کنید مساله ولایت فقیه را عقلانی برای خود حل بکنید و گرنه شما که الان مثلا بیست یا سی یا چهل سال دارید نمیتوانید در کوران حوادث انقلاب دوام بیاورید مساله ولایت فقیه جوانب بسیاری دارد فقط یک مساله تعبدی نیست شاید فردا روزی کسی ولی فقیه شد که مدیریتش در حد انتظار شما نبود یا ورع او در حد انتظار شما نبود چه خواهید کرد؟؟؟ و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین ۱۳۹۷/۴/۱۵ @salmanraoofi
2 نظريه آية الله بروجردى بر پايه نگاه به دو عنصر، ملاك حجيت اجماع و شهرت، وقلمرو اجماع و شهرت معتبر شكل گرفته است. اين نظريه كه مى توان نظريه اجماع و شهرت دراصول متلقات ناميد ديدگاهى شفاف و روشنگر را پيش روى فقيهان قرارمى دهد كه تطبيق آن در عرصه استنباط از افراط و تفريط نسبت به موارد اجماع و شهرت جلوگيرى مى كند و كمتر با ابهام روبه رو مى شود. آية الله بروجردى درنظريه خود پيش از آن كه سايه ديدگاه هاى كليشه اى و آموخته شده در درس ها را بر سر تاريخ بيفكند به تطور ناب و فرايند شكل دهنده تاريخ فقه درقرن چهارم و پنجم نظر مى افكند و درپس تحليل تطور و دگرگونگى تاريخى به نتايجى مهم دست مى يابد. وى بر خلاف بسيارى به جاى آن كه از تاريخ مستنداتى براى انديشه خود بيابد، انديشه را به دست تاريخ مى سپرد تا با دست يابى به نتايج تاريخى دقت و توانايى اش در فهم واقعى تر و دقيق تر موضوع اجماع و شهرت افزايش يابد. البته پيش از او عالمانى جوهره نظريه اصول متلقات را ارائه كرده بودند. بعدا دراين باره بيشتر توضيح خواهيم داد. دريغا كه اين نظريه به رغم برخوردارى از ويژگى هايى همچون اتقان علمى،واقع نگرى تاريخى و كاربرى شفاف درعرصه استنباط درسطحى شايسته، بحث انگيز نبوده و به صورت بايسته نقد وابرام های اصوليان را بر نينگيخته است. اين عدم واكنش علمی وسريع در برابر نظريه هايی نو ازاين دست، بيانگرضعف نهفته در سيستم عصبی حوزه های علميه است. گويا اين نظريه نيزبه سرنوشتی همانند ابتكارهای علمی پيشينيان كه گاه پس ازگذشت يك قرن يا بيشتر مورد توجه قرار گرفته اند دچار خواهد شد. انتظار است كه صاحبان انديشه، آنچنان حساس ودقيق گردند كه به محض ارئه شدن مبادی ومقدمات يك نظريه، به عمق آن پی ببرند وفرصت هایحوزه را به توجه وتحليل آن مصروف دارند ودر كوتاه مدت نتايج آن را در صورت درست بودن به جامعه علمی ارزانی بدارند. نظريه آية الله بروجردى با همه نيروى نهفته اى كه درخود براى به چالش كشيدن ديدگاه هاى مرسوم دارد، عملا دركوران بحث و مطالعه قرارنگرفته است. البته انديشمندانى به چشم مى آيند كه به اين نظريه،توجه و رويكرد داشته اند و دامنه مطالعات خود را تا ارائه ارزيابى و تحليلى نسبت به آن، امتداد بخشيده اند. امام خمينى از آن جمله است. وى جايگاهى ويژه را به آن اختصاص داده است. چه آن كه نكاتى رابه نظريه افزوده كه لحاظ آن، نظريه آية الله بروجردى را غناى بيشتر مى بخشد. نوشتار حاضر ضمن توجه به اجماع، تلاش خود را بيشتر بر معرفى شهرت در اصول متلقات گذاشته است. مى كوشيم ضمن بيان ديدگاه هاى آية الله بروجردى، ديدگاه هاى امام خمينى را نيز مرور كنيم. بحث را دردو محور پى مى گيريم: يكى پيشينه نظريه اصول متلقات و ديگرى بررسى و تحليل آن. @salmanraoofi
هدایت شده از سلمان رئوفی
باسمه تعالی 🔆از شنبه بحث مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم انصاری ره دوباره شروع خواهد شد 🔆 ۳ روز ادامه بحثهای مبانی مکتب شناسی 🔆 و ۲ روز ورود به بحث کاربردی موضوع شناسی فقهی در مکتب شیخ اعظم انصاری ره 🔆مکان میدان سپاه بلوار شهید اخلاقی پلاک ۱۲ موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی طبقه همکف مدرس روبروی آسانسور 🔆زمان ساعت ۱۲.۱۵ تا ۱ ان شاءالله و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین ۱۳۹۷/۴/۱۳ @salmanraoofi