هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻حجتالاسلاموالمسلمین رمضانی :
☑️ حوزه تفسیر صحیح حقوق بشر را به دنیا ارائه دهد/ جهان تشنه تفکر ناب اسلامی است
🔻رئیس سابق مرکز اسلامی امام علی (ع) هامبورگ آلمان گفت:
➖در دنیا عدهای به دنبال مدیریت هستند و با ترویج فرهنگ غرب به دنبال #سیطره برجهان هستند. اینگونه نیست که هر چه در غرب گفته میشود باطل باشد و حوزههای علمیه باید نظریات را بررسی کنند.
🔹#عقلانیت در کنار مهدویت شاخصه مکتب اهلبیت (ع) است، البته عقلانیتی مدنظر است که انسان را در مسیر توحید قرار دهند و معنویتی مدنظر است که برخاسته از دین باشد. و امروز 4000 مکتب معنوی غیردینی در اروپا و غرب شکلگرفته تا نیاز بشر را برطرف کند.
🔹بخشی از مخاطبان ما در غرب #اهلسنت هستند، #تقریب را نباید یک تاکتیک مطرح کرد بلکه من معتقدم مسئله تقریب یک #باور برگرفته از مکتب اهلبیت (ع) است.
🔹بخشی دیگ از مخاطبان ما غیرمسلمانان هستند و ما مسئله #دیالوگ را برای همافزایی و همگرایی تلقی میکنیم، دیالوگ یعنی پرداخت به موضوعات مشترک در ادیان الهی بهعنوان باور.
🔹دنیا تشنه تفکر ناب اسلامی است و حوزه علمیه نیازمند افرادی جوان برای حضور در عرصه بینالملل است.
امروز در غرب اسلام #لیبرال، سکولار و #افراطی از شیعه و سنی ترویج داده میشود حال اگر ما بخواهیم اسلام جامع را بهصورت جامع، دقیق و عمیق با جنبه فردی و اجتماعی ترویج دهیم قطعاً کار سختی است.
🔹اندیشمندان غربی بر این باور هستند که شیعه و مکتب اهلبیت (ع) میتواند #پاسخگوی بسیاری از پرسشهای بشر واقع شود، زمانی که چنین بستری در دنیا و مراکز علمی جهان فراهمشده حوزه علمیه وظیفه تربیت مبلغانی در این سطح است.
🔸حوزه علمیه هامبورگ را با دو سال فکر و بررسی نظرات تأسیس کردیم
محصلان حوزه علمیه هامبورگ همه جوان هستند و در ایام تبلیغی با مهاجرت به کشورهای خودشان تبلیغ معارف اهلبیت (ع) را انجام میدهند و در این پیچ تاریخی این فرصت بزرگی است.
✳️ من در کشورهای اروپایی و در این 13 سال، رویشهای انقلاب را مشاهده کردم، برخی جوانان اروپایی انقلابی نگران وضعیت موجود هستند و این نگرانی را به رهبر معظم انقلاب انتقال دادم و در جواب ایشان فرمودند "به جوانان اروپایی بگویید نگران نباشند".
🔹حوزههای علمیه که در حقیقت استوانههای تولید فکر و اندیشه هستند، نباید درراه خود خسته شوند، نگاه دنیا به لحاظ سیاسی، اخلاقی و همه عرصهها به حوزه علمیه #قم است و ما باید تفسیر صحیحی از #حقوقبشر را به دنیا ارائه دهیم.
http://hawzahnews.com/detail/News/465723
➕ @HawzahNews| خبرگزاریحوزه
باسمه تعالی
کتاب "یادت باشد" خاطرات همسر شهید حمید سیاهکالی مرادی را یکبار خواندم و دور دوم هم رو به اتمام است و احتمالا باز هم بخوانم
توصیه ام به خانمهای طلبه و غیر طلبه بزرگواری که در کانال حضور دارند این است که کتاب را با دقت بخوانند
عمده پایه سعادت در زندگی مشترک همانطور که استاد عزیزم حجت الاسلام و المسلمین امینی نژاد هم میفرمودند "محبت" و عمده مساله در خانمها برای زندگی مشترک "محبت به همسر" است که حلال تمامی مشکلات است.
چه آقایان و چه خانمها اگر در ابراز عشق به همسرشان مشکل دارند کتاب مشحون از نکات اکسیر گونه این روابط همراه با معنویات است.
قدر کتاب را بدانیم
شیخ و پیر و مراد ما امام راحل عظیم الشان سلام الله علیه ارشاد به حِکَم این عشاق حق داشتند حال چه وصیتنامه چه زندگی نامه
و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین
۱۳۹۷/۷/۲۶
@salmanraoofi
چه آقایان و چه خانمها اگر در ابراز عشق به همسرشان مشکل دارند کتاب مشحون از نکات اکسیر گونه این روابط همراه با معنویات است
قدر کتاب را بدانیم
شیخ و پیر و مراد ما امام راحل عظیم الشان سلام الله علیه ارشاد به حِکَم این عشاق حق داشتند حال چه وصیتنامه چه زندگی نامه
@salmanraoofi
هدایت شده از گردباد نیوز
هوش سفید
🔴 افزایش اعتیاد اینترنتی در کشور
سید علیرضا آل داود، پژوهشگر فضای مجازی درباره اعتیاد اینترنتی و وضعیت کشورمان در این حوزه اظهار کرد: یکی از معضلات جدی این روزهای فضای مجازی کشور، اعتیاد اینترنتی است.
وی افزود: برخی مطالعات نشان داده که بیش از 14 درصد از کاربران اینترنت، مبتلا به علائم رفتارهای وسواسی، حالت روانشیدایی، افسردگی، انزوای اجتماعی، عزتنفس پایین و ... هستند که متاسفانه در کشو ما هیچ آماری از میزان اعتیاد افراد به اینترنت وجود ندارد و این در حالیست که مردم کشور ما در روز بیش از 5 تا 9 ساعت از این فضای استفاده میکنند.
این پژوهشگر فضای مجازی با اشاره به اینکه بر مبنای گزارش وزارت آموزش و پرورش در سال 93، از مجموع یک میلیون و 300 هزار دانشآموزی که در امتحان نهایی شرکت کردهاند، بیش از 80 درصد دانشآموزان با میانگین نمره 12 قبول شدند، متذکر شد: این گزارش نشان میدهد که با وجود پایین بودن کیفیت آموزشی در سطح کشور (که بر کسی پوشیده نیست)، با نوعی افت شدید تحصیلی در جامعه مواجهایم که استفاده از تلفن همراه و ورود دانشآموزان به فضای مجازی و سرگرم شدن در شبکههای اجتماعی و بازیهای اینترنتی، یکی از دلایل مهم افت تحصیلی دانشآموزان است.
آل داود به ملاکهای تشخیصی مطرح شده بهمنظور تشخیص اعتیاد اینترنتی اشاره کرد و افزود: اینترنت نخستین اولویت زندگی، اضطراب، تفکرهای وسواسی، اختلالات عاطفی، کجخلقی، انزوای اجتماعی، عزت نفس پایین، افسردگی، کنارهگیری، از همگسیختگی روابط اجتماعی، بیقراری، فقدان کنترل زمان، رفتار نادرست و شیفتگی استفاده مدام، از ملاکهای تشخیص اعتیاد اینترنتی در افراد است که خانوادهها اگر چنین حالاتی را در فرزندانشان یا خودشان مشاهده میکنند باید هرچه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام کنند.
این پژوهشگر فضای مجازی به روشهای درمان ابتدایی اعتیاد اینترنتی بخصوص برای فرزندان توسط والدین اشاره کرد و افزود: یکی از روشهای بسیار موثر، شکستن عادات فردی است بطوریکه در این روش فرد باید دریابد که استفاده وی از اینترنت از حد متعارف خیلی بالاتر است و برای کاهش استفاده تا حد معمول باید روال عادی زندگی خود را عوض کند به عنوان مثال میتوان روز بدون موبایل را در کنار خانواده یا دوستان برنامهریزی کرد.
وی ادامه داد: روش دوم این است که افراد باید برای پر کردن اوقات خود کارهای دیگری در نظر بگیرند یعنی افراد دچار اعتیاد به اینترنت که میخواهند از این عادت رهایی یابند باید برای اوقات بیکاری خود یا اوقاتی که روی خط اینترنت نیستند، کارها و فعالیتهای دیگری را در نظر بگیرند که میتوان به جایگزین کردن کتاب با دستگاهها و ابزارهای هوشمند متصل به اینترنت اشاره کرد.
آل داود تصریح کرد: روش سوم، روش تمرین وارونه است؛ این تمرین به اینصورت است که مثلاً اگر شما عادت کردهاید که هر روز صبح که از خواب بیدار میشوید، شبکههای اجتماعی، پیامرسانها یا ایمیل خود را بررسی کنید این روند را تغییر دهید، شما میتوانید به جای این کار ابتدا یک دوش بگیرید یا صبحانه بخورید یا به عنوان مثال از ساعتهای کلاسیک برای بیدار شدن بجای تلفن همراه استفاده کنید.
این مدرس سواد رسانهای با اشاره به اینکه برنامهریزی کردن نیز از راههای ترک اعتیاد اینترنتی است، ادامه داد: برای اینکه زیاد از اینترنت استفاده نکنید شما باید یک برنامه هفتگی برای خودتان تهیه کنید که در آن تعداد جلسات استفاده از اینترنت مشخص شده باشد و برای هر جلسه اهداف معقولی درنظر گرفته باشید، به مرور میتوان تعداد جلسات و مدت آن را در برنامه کم کرد.
آل داود با بیان اینکه تنظیم پرسشنامه نیز یکی از روشهای دیگر ترک اعتیاد اینترنتی است، گفت: در این روش از خودتان بپرسید: « موقعی که من از اینترنت استفاده میکردم چه چیزهایی را از دست دادم؟» پاسخ و فعالیتهایی را که در جواب این سؤال پیدا میکنید زیر هم بنویسید، وقتی فهرست بیپایان این فعالیتها را ببینید متعجب خواهید شد این کار شما را در رهایی از اعتیاد اینترنتی مصممتر خواهد ساخت.
وی با اشاره به نقش خانواده در ترک اعتیاد اینترنتی اظهار کرد: حمایت خانوادگی از اصلیترین راههای ترک اعتیاد اینترنتی است؛ از آن جایی که اعضای خانوادهتان میدانند که شما بهتر از اکثر مردم هستید و شما را دوست دارند، حمایت آنها کمک فراوانی به شما خواهد کرد تا از این وابستگی نجات پیدا کنید.
@aledavood
هدایت شده از گردباد نیوز
هوش سفید
🔴 بررسی نقش شبکه های اجتماعی در فتنه 88 در گفتگو با سید علیرضا آل داوود پژوهشگر و کارشناس فضای مجازی:
سید علیرضا آل داود درخصوص تاثیر شبکه های اجتماعی و فضای اینترنتی در فتنه 88 اظهار داشت: در تاثیر این فضا بر دامن زدن به آتش فتنه چند گواه وجود دارد، ابتدا طرح اندیشکده بروکینگز امریکا (Brookings Institution) با نام استراتژی توییتری اوباما که در آن به وی گفته شده بود از طریق میکروبلاگ توییتر می تواند بر روند ایجاد شبکه و اغتشاشات بسیار تاثیرگذار باشد، این در حالی بود که در آن سال تعداد کمی از مردم ایران از توییتر استفاده می کردند و بیشترین فعالیت این میکروبلاگ جنبش سازی درایران بود که متاسفانه مورد غفلت مسئولان قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاهد دوم بر این ماجرا خاطرات هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه وقت امریکا بود که در سال 2015 منتشر می شود، وی در آن کتاب (انتخابات های سخت) به وضوح به بهره گیری از دیپلماسی دیجیتال اشاره دارد و می گوید "ما به توییتر گفتم تعمیراتش را به تعویق بیندازد تا مردم بتوانند ارتباطشان را با خارج از ایران حفظ کنند" و برای این امر یکی از مسئولان امور خارجه را به نام کوهن از امریکا به بغداد اعزام میکند تا با جک دورسی مدیر توییتر برای متوقف کردن تعمیرات این میکروبلاگ مذاکره کند!
آل داوود تاکید کرد: مسئولین امریکایی از تمام اقدامات سازمان سیا برای راه اندازی فتنه 88 به گونه ای بی اطلاع بودند که در خاطرات کلینتون این کمبود اطلاعات مشهود است و این در حالی بود که باید فردی را برای مذاکره در خصوص تعویق تعمیرات این شبکه جاسوسی از امریکا به بغداد که نزدیک ترین پایتخت به ایران بود، اعزام کنند.
این پژوهشگر فضای مجازی ادامه داد: سوال جدی اینجا بوجود می آید که جک دورسی مدیر توییتر در زمان اغتشاشات دقیقا در بغداد مشغول انجام چه فعالیتی بوده است.
وی گفت: همچنین در این کتاب به کمک 50 میلیون دلاری به توییتر اشاره می شود و کلینتون به نوعی در کتابش به نقش مهم توییتر در اغتشاشات رخ داده اعتراف می کند.
انتشار پیامها در BBC کمتر از دو دقیقه
آل داوود با اشاره به راه اندازی تلویزیون فارسی بی بی سی چند ماه پیش از فتنه 88 اظهار داشت: همزمان با راه اندازی این شبکه ماهواره ای توسط انگلیس صفحات و پروفایل های حمایتی و اطلاع رسانی که برای خبرسازی در فضای فیس بوک و میکروبلاگ توییتر ایجاد شده بودند با حجم بسیار عجیب و با سرعتی غیر عادی مشغول به فعالیت شدند و پس از انتشار خبر جعلی در این پیام رسان ها، آنان این پیام را با خبر فوری و زیر نویس فوری مخابره می کردند.
این کارشناس حوزه مجازی اعلام کرد: یکی از فتنه گران در آن زمان به روند این اطلاع رسانی اشاره کرده بود که پیام پس از تولید در توییتر و فیس بوک به فاصله زمانی کمتر از دو دقیقه در بی بی سی فارسی زیرنویس میشود که این نشان از هماهنگی سران فتنه با انگلیس و آمریکا داشت.
وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی از سال ۸۹ تا سال ۹۲ سه مرتبه به جلوگیری از تعطیلی توییتر و نقش آنان در فتنه ۸۸ توسط آمریکایی ها اشاره کردند.
@aledavood
ضرب و شتم روحانی ناهی از منکر در قم
یک روحانی در حین امر به معروف و نهی از منکر در خیابان قائم منطقه صدوق قم مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجتالاسلام والمسلمین حسین محمودی 47 ساله، استاد دانشگاه و حوزه علمیه و مجموعه حوزه هنری در تهران است. وی در عرصه رسانه نیز فعالیت داشته و روانشناس و مشاور خانواده است. ظهر روز گذشته در یکی از خیابانهای شهر قم، این روحانی به دلیل نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
حجتالاسلام والمسلمین محمودی با تشریح این حادثه به خبرنگار فارس گفت: چهارشنبه حوالی ساعت 13 ظهر همراه با دختر کوچکم به یکی از فروشگاههای حوالی خیابان قائم در بلوار شهید صدوقی مراجعه کرده بودم که پس از خروج از زمین بایر کنار فروشگاه، صدای فریاد خانمی به گوشم خورد؛ برگشتم دیدم که خانمی محجبه حدودا 40 ساله در حال فریاد زدن بوده و آقایی حدود 25 ساله کنارش ایستاده است.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه این فرد زمانی که من را دید کمی عقب رفت افزود: این خانم مکرر فریاد میزد که چرا مزاحم من میشوی، اجازه بده که بروم. من دیدم که خانم محجبه و ظاهرا محترم است و ظاهرش جاذبه برای مزاحمت نداشت و به نظر تعرض تنها لفظی نبوده است، او اظهار تظلم میکرد و سنگی برداشت و به سمت فرد مزاحم پرتاب کرد و به من نگاه میکرد و انتظار داشت کمکش کنم.
وی ادامه داد: من هم برای کمک به این خانم جلو رفتم و با عتاب گفتم که آقا چکار میکنی و چرا مزاحم این خانم میشوی. اینقدر فاصله نزدیک شد و با وجود اینکه احتمال نمیدادم فرد جسارتی کند، دستش را بلند کرد و سیلی محکمی به من زد و به زمین خوردم و تا به خودم آمدم که بلند شوم و دخترم که گریه میکرد را آرام کنم، دیدم از داخل جوی آب کنار زمین چوب قطوری را برداشت و دو دستی به من حمله کرد و به دستم کوبید.
محمودی بیان کرد: چون ظهر بود کسی اطراف این زمین نبود و یکی دو نفر به سمت ما آمدند و تا به خودم آمدم که به سمت این فرد حرکت کنم فرار کرد؛ بعد از اینکه به خودم آمدم که دخترم را آرام کنم دیدم که دستم لمس شده و تکان نمیخورد که به بیمارستان نکویی مراجعه کردم و عکسبرداری شد و اعلام کردند که دستم شکسته و گچ گرفتند.
وی با بیان اینکه به دلیل مشغله هنوز پیگیری به مراجع انتظامی در این خصوص نکردهام گفت: امروز اگر فرصت داشته باشم به محدوده فروشگاه مراجعه میکنم تا در صورت وجود فیلمی در دوربینهای مداربسته فرد را شناسایی کرده و به مراجع انتظامی شکایت کنم.
انتهای پیام/78027*40
@salmanraoofi
هدایت شده از الهادی
bba211287f55c32fbba0c027c088ba2f849f6015.pdf
334.4K
#ویژه_نامه #سلوک_اربعینی
🔻مجموعه گفتارهای حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری حفظه الله با موضوع زیارت اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام منتشر شد!
🔺 @nasery_ir
#نسخه_گرافیکی
#اربعین
#احادیث_فقه_حکومتی ۵
#پنهان_پژوهی
#فقه_حكومتی
فی الغارات «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ مِنْ عَبْدِ اللَّهِ عَلِيٍّ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ إِلَى قُثَمَ بْنِ الْعَبَّاسِ: سَلَامٌ عَلَيْكَ أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ عَيْنِي بِالْمَغْرِبِ كَتَبَ إِلَيَّ يُخْبِرُنِي أَنَّهُ قَدْ وُجِّهَ إِلَى الْمَوْسِمِ نَاسٌ مِنَ الْعَرَبِ مِنَ الْعُمْيِ الْقُلُوبِ الصُّمِّ الْأَسْمَاعِ الْكُمْهِ الْأَبْصَارِ الَّذِينَ يَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَ يُطِيعُونَ الْمَخْلُوقِينَ فِي مَعْصِيَةِ الْخَالِقِ وَ يَجْلِبُونَ الدُّنْيَا بِالدِّينِ وَ يَتَمَنَّوْنَ عَلَى اللَّهِ جِوَارَ الْأَبْرَارِ وَ إِنَّهُ لَا يَفُوزُ بِالْخَيْرِ إِلَّا عَامِلُهُ وَ لَا يُجْزَى بِالسَّيِّئِ إِلَّا فَاعِلُهُ وَ قَدْ وَجَّهْتُ إِلَيْكُمْ جَمْعاً مِنَ الْمُسْلِمِينَ ذَوِي بَسَالَةٍ وَ نَجْدَةٍ مَعَ الْحَسِيبِ الصَّلِيبِ الْوَرِعِ التَّقِيِّ مَعْقِلِ بْنِ قَيْسٍ الرِّيَاحِيِّ وَ قَدْ أَمَرْتُهُ بِاتِّبَاعِهِمْ وَ قَصِّ آثَارِهِمْ حَتَّى يَنْفِيَهُمْ مِنْ أَرْضِ الْحِجَازِ فَقُمْ عَلَى مَا فِي يَدَيْكَ مِمَّا إِلَيْكَ مَقَامَ الصَّلِيبِ الْحَازِمِ الْمَانِعِ سُلْطَانَهُ النَّاصِحِ لِلْأُمَّةِ وَ لَا يَبْلُغْنِي عَنْكَ وَهْنٌ وَ لَا خَوَرٌ وَ وَطِّنْ نَفْسَكَ عَلَى الصَّبْرِ فِي الْبَأْسَاءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ لَا تَكُونَنَّ فَشِلًا وَ لَا طَائِشاً وَ لَا رِعْدِيداً وَ السَّلَامُ .»
در کتاب غارات آمده : بسم اللّه الرحمن الرحيم «از بنده خدا على امير المؤمنين به قثم بن عباس. سلام بر تو باد.
اما بعد، جاسوس من در نواحى غربى به من نوشته و خبر داده كه جماعتى از مردم را در موسم حج به مكه فرستادهاند . اينان مردمى هستند كوردل كه نه گوش شنوايشان هست و نه چشم بينا . حق به باطل مىآميزند و آفريننده را معصيت مىكنند تا مخلوق را فرمان برند و دين را مىدهند تا دنيا را طلب كنند آن وقت آرزو دارند كه خدايشان در جوار نيكان در آورد و حال آنكه كسى به خير دست مىيابد كه كار خير كرده باشد و بدكار را جز به بدى كيفر ندهند. من جمعى از دلير مردان مسلمان را همراه مردى با گوهرى والا و ورع و تقوايى پسنديده يعنى با معقل بن قيس رياحى به سوى شما فرستادم . و معقل را فرمان دادم كه مهاجمان را تعقيب كند و آثارشان براندازد تا آنان را از سراسر سرزمين حجاز بیرون كند . تو با هر كه در نزديك توست برخيز و در مقابل دشمن پايدارى كن و از فرمانرواى خود كه نيكخواه امت است دفاع نماى . مبادا به من خبر رسد كه در كار خود سستى كردهاى يا اظهار ناتوانى نمودهاى يا عذر و بهانهاى تراشيدهاى. صبر و پايدارى در همه سختيها شيوه تو باشد سستى مكن و بىخويشتن مباش و در برابر حوادث ترس و لرز از خود دور ساز. و السلام.»
@salmanraoofi
باسمه تعالی
حجت الاسلام جناب آقای امیرحسین آقامحمدخانی
یکی از طلاب فاضل قم که عضو مرکز نخبگان حوزه هم هست
و تحصیلات خوبی نزد اساتیدی
چون استاد "محمد حسین زاده" ممحض در بحثهای معرفت شناسی
استاد پروفسور "محمد لنگن هاوزن" فیلسوف مستبصر شیعه
استاد "احمد ابوترابی" رییس دایره المعارف علوم عقلی
در بحث فلسفه و معرفت شناسی داشته
مایل به راه اندازی بحثی حول کتاب "جستارهایی در معرفت شناسی"
استاد "محمد حسین زاده"
بحث یک روز در هفته
یک ساعت و نیم
برقرار است
برای اطلاعات بیشتر با شماره
09308480212
تماس بگیرید
پ.ن: ایشان مدتی در بحث مکتب شناسی فقهی شیخ اعظم انصاری ره حضور داشتند و اشکالات و سوالات خوبی داشتند بیش از این شناختی از ایشان ندارم
@salmanraoofi
حجت الاسلام جناب آقای امیرحسین آقامحمدخانی
اساتید
استاد "محمد حسین زاده" ممحض در بحثهای معرفت شناسی
استاد پروفسور "محمد لنگن هاوزن" فیلسوف مستبصر شیعه
استاد "احمد ابوترابی" رییس دایره المعارف علوم عقلی
مدرس بحثی حول کتاب "جستارهایی در معرفت شناسی"
استاد "محمد حسین زاده"
بحث یک روز در هفته
یک ساعت و نیم
برقرار است
برای اطلاعات بیشتر با شماره
09308480212
تماس بگیرید
@salmanraoofi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد #رحیم_پور_ازغدی:
"اصل وجود" چنین آخوندی، "خیانت" به تشیع است ولو اینکه شخصا مُلا و نویسنده و ... باشد
@salmanraoofi
هدایت شده از خاطرِعاطر
هزینه معرفت مهدوی.mp3
7.58M
🔘 هزینه معرفت مهدوی👆
🎙شیخ علی عزلتی مقدم
ــــ💐 اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَک 💐ـــــ
💝 #شماهم دیگران رادرکسب بیشترمعرفت مهدوی،مهمان کنید👇
http://eitaa.com/joinchat/171704333Cd467094f99
28-delamo daste to dadam.mp3
8.02M
🎵 شور #شهدایی
✨دلمو دست تو دادم یا حسین
✨وقتی دلتنگ شب جمعه میشم
✨شهدا میان بیادم یا حسین
🎤🎤 سیدرضا #نریمانی
#بسیارزیبا👌👌
🍃🌹🍃🌹
@shahidNazarzadeh
هدایت شده از خبرگزاری فارس
حسن عباسی در دیدار با جنبش عدالتخواه دانشجویی:
🔹در هیچ کدام از پرونده ها نشر اکاذیب اثبات نشده و صرفاً جهت توهین به مسئولین حکم صادر شده است.
🔹در این چندسال تقریبا ماهی نبوده که دادگاه نرفته باشم.
🔹آنچه دادگاه مدعی بود این است که چرا گفتهاید نظر فلانی با نظر رهبری تفاوت دارد.
🔹از آنجایی که همه این پرونده ها به سبب مطالبه دغدغههای رهبری بوده است مطلوب است محتوای پروندهها پیگیری شود نه حکم شخص بنده.
fna.ir/bp39b0
@Farsna
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام خدمت طلاب گرامی
با توجه به گرانی های اخیر جمعی از طلاب اقدام به خرید مستقیم میوه و تره بار از کشاورزان گرامی وفروش آن به پایین ترین قیمت ممکن کرده اند .قیمت اجناس حد اکثر به قیمت میدان میوه و تره بار عرضه می گردد.در صورت استقبال اجناس مصرفی دیگری نیز شامل سبد غذایی فوق می شود .
لطفا جهت ثبت نام ، نام وآدرس خود را به آی دی زیر بفرستید.
نشانی هزاره هشتم طلاب
انتهای مجتمع میرداماد درب دوم مجتمع
@ehsan_kamali72
با به شماره زیر پیام کنید
۰۹۲۱۲۹۲۰۱۸۵
@mive_tarebar_kowsar
#الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت ۱
#نخبگان
🔻🔻🔻🔻🔻
مطالب مهمی در تبدیل احکام معمولی فقه به امور راهبردی دارد
🔻🔻🔻🔻🔻
صحبتهای بسیار مهم یکی از نخبگان در دیدار نخبگان با رهبر انقلاب حفظه الله
آقای مصطفی زمانیان، مؤسس پژوهشکده دانشبنیان در زمینهی تدوین اسناد راهبرد ملی
موضوع صحبت «انگارههای نادرست در مسیر پیشرفت ایران»
🔆تجربهی تاریخی کشور در تدوین و اجرای برنامه های توسعه نشان می دهد که مشکلات موجود را باید فراتر و عمیقتر از موضوعاتی همچون ناکارآمدی دولت، نقص قوانین، کمبود منابع مالی و ضعف دانش فنی جستجو کرد.
بی آنکه قصد قضاوت در مورد عملکرد دولت یا قوهای را داشته باشم، با تمرکز بر الگوی کلان حکمرانی فناوری، به تبیین سه انگارهی نادرستی میپردازم که معتقدم از موانع جدی پیشرفت کشورند؛ باورهای غلطی که بنظر میرسد، باید پیش و بیش از سایر علل، برای درمان آنها چاره جویی کرد.
🔆نخست
🔆انگارهی نخبه سروری
🔆ضمن احترام به نقش راهبردی نخبگان و قدردانی از تمام تلاشهایی که در راستای ساماندهی امور نخبگان، انجام شده است، اما واقعیت آن است که نظام برنامهریزی امور نخبگان، اساساً بر پارادایم حقوق نخبگان شکل گرفته است و بخش اجرایی کشور، خواسته یا ناخواسته، خود را در موضع پاسخگویی در برابر انتظارات طبقه نخبگانی قرار داده است. در این میان، سند راهبردی کشور در امور نخبگان نیز عمده توجه خود را بر وظایف حاکمیت در قبال نخبگان معطوف نموده و هر جا نیز که تکلیف نخبگان در حل مسایل کشور را مورد تاکید قرار داده است، زمینه سازی دولت را پیش شرط تحقق این رسالت دانسته است.
حال آنکه نظام آرمانی نخبگانی، نظامی است تکلیف مدار که در آن، مبتنی بر وسع خدادادی طبقه نخبگانی، سهم ممتاز و ویژه ای از حل مسایل جامعه را بر عهده این گروه میداند و حاکمیت نه در مقام پاسخگویی، که در موضع مطالبه گری باید جریان نخبگانی کشور را در معرض مسایل اولویت دار جامعه قرار دهد.
بی شک این رویکرد نافی نقش تسهیل گرایانه دولت و حاکمیت در حمایت و ایجاد فرصت حضور نخبگان نیست، اما باید فهمید و فهماند که حتی در غیاب چنین شرایطی، مسئولیت و تکلیف اجتماعی جریان نخبگی نفی نمی شود و در این شرایط، رفع موانع حضور و تکلیف محوری، خود اولین تکلیف نخبگان کشور است.
در این راستا پیشنهاد میشود بنیاد ملی نخبگان با همکاری جمعی از نخبگان، تدوین سند ملی مسئولیت اجتماعی نخبگان را به منظور تبیین جهت گیری ها و اولویت های امر در دستور کار خود قرار دهد.
🔆دوم
🔆انگاره فناوری ثروت آفرین
🔆ضرورت افزایش ثروت ملی، آن هم از مسیر تولید علم، حقیقتی انکار ناپذیر است. اما در این میان، محدود ساختن غایت نظام فناوری به هدفی به نام ثروت آفرینی، اشتباه بزرگی است که میتواند مسیر توسعه علمی و فناوری کشور را گمراه کند.
حقیقت آن است که کشوری که قرار شده الهام بخش باشد و تحقق تمدن آرمانی اسلامی را دنبال کند، نباید از مفهوم راهبردی قدرت در الفبای سیاستگذاری فناوری خود غافل شود.
نباید ثروت آفرینی و پولسازی، کلید واژه محوری گفتمان سیاستگذاران و فن آفرینان کشور شود و در مقابل، اقتدار، به زینت الاسناد برنامه های توسعه تبدیل گردد.
همچنین زیبنده آن است که زیست بوم توسعه فناوری به گونه ای بازتعریف شود تا تحقق پیامدهایی همچون: کرامت بخشی به انسان، خدمت به خلق و شکر نعمت را در کنار تولید ثروت ملی مورد تاکید قرار دهد و ارتقای سرمایه اجتماعی و اعتماد ملی را همراه با ارتقای کیفیت زندگی آحاد جامعه دنبال کند.
از این رهگذار، مسئله دیگری که باید بدان پرداخت ضعف نظام توسعه فناوری در درون نگری به ظرفیت های ناب و در عین حال بکر تمدنی و دینی خودمان است.
🔆به عنوان قطره بی مقداری که توفیق داشته ام چند سالی ساحل نشین اقیانوس عظیم اربعین باشم عرض میکنم از نظر حقیر، اربعین، یک فناوری است. اربعین موجود زنده ای است که هر سال، خودش مسیر نوشوندگیاش را پیدا میکند. این فناوری بلد است که چگونه همه ظرفیت های مادی و معنوی را پای کار آورد تا کودک ۴ ساله در کنار پیرمرد ۹۰ ساله اینگونه در خلق پدیدهای بی بدیل نقش آفرینی کنند. و صد افسوس در دنیایی که چشم آبی های اروپایی و آمریکایی، وقتی برای بحران پشه مالاریا در گوشه ای از آفریقا، راهی حلی مییابند، از آن تزها و نظریه ها و مدل ها میسازند و به جهان معرفی میکنند، آنوقت ما اینجا، در جایی که قرار بوده دانشگاههایش در تراز ام القرای اسلام باشد، نه تنها جایی برای تئوری پردازی الگوی اربعین در حل مسائل کشور نداریم، بلکه هنوز هم راه حل مسائلی همچون: مصرف بالای انرژی، آلودگی، فرار مالیاتی و ... را نه از منظر اجتماعی و انسانی، که صرفا از منظر فنی و مالی تدبیر میکنیم.
@salmanraoofi
#الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت ۲
#نخبگان
🔻🔻🔻🔻🔻
مطالب مهمی در تبدیل احکام معمولی فقه به امور راهبردی دارد
🔻🔻🔻🔻🔻
آری، مسئولان حوزه علم و فناوری کشور باید بدانند که نیمه پنهان کوه یخ فناوری های اولویتدار ملی، همین گنجینه های نابی است که ما، در هیاهوی خلق ثروت وGDP و مزیت رقابتی جهانی گم شان کرده ایم.
🔆🔆فی المثل، وقف، تعاون و انفاق، فناوری های کارگشای مشکلات امروز کشور در حوزه های اشتغال، کارآفرینی و رفع فقر هستند که خواسته یا ناخواسته، در پس قامت های بحمدلله سربرافراشته نانو و بایو، حتی فرصت دیده شدن هم پیدا نکرده اند که صد البته، این نگاه، به معنای بی توجهی به ظرفیت فناوری های نوظهور این چنینی نیست.
باید باورها و نگاهها را عوض کرد تا بتوان با استفاده از این فناوریهای عجین شده با تار و پود روح ایرانی، از مشکلاتی همچون: بحران ارزی، قاچاق، رگود، سرمایه های سرگردان مردم و امثالهم گره گشود.
🔆در این میان، واقعیت تاسف بار دیگر این است که تا وقتی متون خارجی، واژگانی همچون Crowed Sourcing و جمع سپاری را در دایره المعارف توسعه فناوری جعل مفهوم نکنند، ما به خودمان اجازه نمیدهیم از واژگان اصیل و پر مغزی همچون "فناوری های مردم پایه"، در گفتمان نظام توسعه فناوری رونمایی کنیم.
🔆و در نهایت
🔆انگاره کفایت و صلاحیت
به عنوان دانشجویی که بیش از ۱۵ سال است در حوزه پژوهش و مطالعات سیاستگذاری دلمشغول و سرمشغولم عرض میکنم که بر خلاف تصور موجود، آنچه ضعف نظام پژوهش ماست، نه عدم صلاحیت اساتید و مشاوران و نه عدم کفایت راهحلهایی است که در طول این سالها در بخشهای مختلف کشور ارائه شده، بلکه ضعف نظام پژوهش را نخست باید در عدم صلاحیت کارفرماییچارهجویی کرد.
🔆ناکارآمدی نظام تخصیص بودجه و منابع مالی، عدم الویتمداری و واقعنگری در تعریف طرح های پژوهشی، عدم شفافیت و پاسخگویی نظام پژوهش و ناتوانی در تعریع پروژههای کاربست، عارضه های شایع نظام کارفرمایی در بخش پژوهش است.
♻️در سایهی وجود چنین شرایطی، پیشنهاد میشود نظام حکمرانی علم و فناوری، بخشی از ظرفیت حمایتی خود را معطوف به شکل دهی رکن سوم ساختار ملی پژوهش نماید.
🔆این رکن، بازیگران میانجیگری هستند که با اشراف دو سویه بر نظام مسائل و راهحلها، کارکرد بههمرسانی میان دو رکن دانشگاهی و دولتی را تقویت نماید.
🔆واقعیت آن است که بازیگران این نقش شامل اندیشکده ها و کانون های تفکر و امثالهم، نقش بسیار چشمگیری در تسهیل چرخه سیاستگذاری در کشورهای توسعه یافته ایفا نمودهاند.
@salmanraoofi
آغاز بارگذاری مجموعه صوتی
دروس #حکمت_اشراق
#استاد_امینی_نژاد
در کانال دروس
@d_raoofi
وابسته به کانال بحوث
@salmanraoofi
تعداد جلسات: ۶۳ جلسه
@salmanraoofi
هدایت شده از جامعه الزهرا (علیهاالسلام) قم
به همت معاونت پژوهش جامعهالزهرا(س)؛
کارگاه تخصصی «روش مسئلهیابی در متون اسلامی» برگزار میشود
http://yon.ir/lVlyN
هدایت شده از جامعه الزهرا (علیهاالسلام) قم
برگزاری کارگاه پژوهشی «مطالعات میان رشتهای فقهی – حقوقی و سلامت»
http://yon.ir/2dIPq
هدایت شده از جامعه الزهرا (علیهاالسلام) قم
از سوی اداره قرآن و حدیث؛
دوره غیرحضوری نهجالبلاغهخوانی ویژه اساتید برگزار میشود
http://yon.ir/dKSdI