eitaa logo
سلمان رئوفی
5.6هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
327 ویدیو
187 فایل
🔆قال رسول‌الله ص: ان هذا الدين متین 🔆کانال‌سلمان‌رئوفی 🔆مکتب شناسی فقهی، عرفان شیعی ،سیره ائمه ع ،علوم انسانی، فرهنگ و سیاست راه ارتباط @srsr1359 🔆صوت دروس در کانال سروش @salmanraoufi سایت boohoos.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
✍ نامه سرگشاده آیت الله یزدی خطاب به آیت الله العظمی شبیری زنجانی ✳️ به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه رسمی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پی انتشار تصاویری از آیت الله العظمی شبیری زنجانی در فضای مجازی؛ آیت الله محمد یزدی به آیت الله العظمی شبیری زنجانی نامه نوشت. 🔻متن این نامه بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم حضرت آیت الله شبیری زنجانی «دامت برکاته» سلام علیکم 🔹 با احترام؛ ضمن عرض ارادت و تسلیت ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، پیرو انتشار تصاویری در فضای مجازی از حضرتعالی در کنار برخی افراد مسئله دار که برای نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری«دام ظله العالی» احترامی قائل نیستند؛ بدین وسیله به عرض می‌رساند، این موضوع ناراحتی و تعجب مقلدین و حوزیان را در پی داشته است. 🔹 لازم به ذکراست، اینجانب نیز در دو مرحله با حضرتعالی مکاتباتی در مورد برخی از مسائل دیگر داشته ام که جواب قانع کننده ای دریافت نکردم؛ لذا این نامه رابه ناچار به صورت سرگشاده خدمتتان ارسال ‌کردم 🔹 چگونه می‌شود، حضرتعالی که فرصتی برای ملاقات با هیات رئیسه مجمع عمومی اساتید را ندارید، فرصت می‌کنید در منزل آقایی در تهران حاضر شوید و با این آقایان ملاقات داشته باشید!. 🔹 یادآور می‌شوم مقام و احترام شما در سایه احترام به نظام اسلامی حاکم، رهبری و شأن مرجعیت است، پس لازم است این احترام و شئون مرجعیت را رعایت فرموده و ترتیبی اتخاذ فرمائید این گونه مسائل دیگر تکرار نگردد.ان شاء الله محمد یزدی http://hawzahnews.com/detail/News/466785
🔶در اتخاذ مواضع انقلابی باید صراحت داشت، خجالت نکشید، ترس نداشته نباشید، رودربایستی نکنید! @salmanraoofi
باسمه تعالی برادران گرامی من یک انقلابیم و همیشه حاضر به پرداخت هزینه اسلام ناب هستم حالا اگر دوستان مواضع سیاسی بنده را نمی پسندند از مباحث علمی کانال استفاده کنند و بگذارند بنده مشغول به تخریب شخصیت خود باشم متشکر و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین ۱۳۹۷/۸/۶ @salmanraoofi
باسمه تعالی مراجع معظم تقلید باید بیش از دیگران به فکر آبرویِ جایگاه خود، که آبرویِ جایگاهی دینی است، باشند اگر فرضا یک فرد مشهور به فسق و فجور از یک مرجع دعوت به دیدار در خانه خود کند آیا بزرگان حاضر به این دیدار هستند؟ در مسائل سیاسی هم یک عده هستند که راه و تسلط کفّار را بر مسلمانان باز و تسهیل می کنند حالا اگر در مواردی شک داریم و حرف طلاب و بزرگان جامعه مدرسین را قبول نداریم حرف امام خمینی ره که فقیه مسلم و استاد بزرگان حوزه بود را قبول داریم که به آیت الله منتظری فرمودند بیت خود را از افراد مساله دار پاک کنید که احتمال مساله دار بودن افراد حکم را بر شما منجز می کند حرف بزرگان جامعه مدرسین و طلاب دلسوز شما، همین است احتمال فساد برخی افراد منع دیدار را بر مراجع مُنَجَّز می کند ارادتمند مراجع معظم تقلید سلمان رئوفی و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین ۱۳۹۷/۸/۶ @salmanraoofi
@Tasnimna.mp3
9.51M
🔆مداحی ویژه اربعین حسینی با نوای محمود کریمی 🏴اختر من هلال من ماه من @salmanraoofi
۶ (نشر بدون لینک کانال جایز نیست) فی مصنف ابی شیبه : ان ابا الجهم القرشی نقل عن ابیه ، قال : بلغ علیا منی شیئ فضربنی اسواطا ، ثم بلغه بعد ذلک انّ معاویة کتب الیه ، فارسل رجلین یفتشّان منزله فوجدا الکتاب فی منزله فقال ( ابی) لاحد الرجلین و هو من العشیرة : انک من العشیرة فاستر علیّ ، قال فاتیا علیا فاخبراه ، فرکب علی ، فقال لابی : « اما انا فتّشناه علیک ذلک فوجدناه باطلا » . در مصنف ابی شیبه آمده : ابا جهم قرشی از پدرش نقل کرده که گفته : چیزی به علی علیه السلام از من نقل شد و او شلاقهایی به من زد و بعد از آن به او گزارش شد که معاویه به او چیزی نوشته ، پس دو مرد را فرستاد که منزلش را بگردند پس نوشته را در خانه اش پیدا کردند پس {پدرم} به یکی از آن دو مرد که از فامیلهایش بود گفت : همانا تو از فامیلهای منی این را برای من بپوشان گفت : آن دو نزد علی رفتند و او را خبر دادند علی علیه السلام سوار مرکب شد و به پدرم گفت : « ما تو را برای آنچه گفته بودند گشتیم و آنرا باطل یافتیم .» @salmanraoofi
به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پی نامه آیت الله محمد یزدی به آیت الله العظمی شبیری زنجانی بیانیه ای صادر کرد که بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم نامه‌ حضرت آیت الله یزدی به مرجع عظیم الشأن حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی (دامت برکاته العالیه) با واکنش‌های متفاوت و البته کم سابقه گروه‌های فکری و سیاسی حوزوی و غیرحوزوی مواجه گردید، نامه ایشان که بصورت سرگشاده انتشار یافت داری سه بخش می‌باشد:   ۱- احترام و ارادت به شخصیت و مقام مرجعیت حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی(دامت برکاته) می‌باشد. مقام علمی و اخلاقی و منش رفتاری معظم‌له  بر حوزویان محترم، شاگردان، مقلدان و ارادتمندان ایشان، پوشیده نیست که همواره مورد تکریم و احترام بزرگان و اعلام حوزه‌های علمیه بوده و هست.   ۲- یادآوری افراد مسأله‌دار که می‌توانند نسبت به جایگاه رفیع مرجعیت و شخصیت حضرت آیت الله العظمی شبیری،‌ خدشه وارد کنند. این نگرانیِ حضرت آیت الله یزدی برآمده از تاریخ و تجربه نه چندان دور سالیان گذشته می‌باشد، که هر خواننده منصفی بر آن اذعان دارد و این دغدغه نه بخاطر مسائل جناحی است که به حتم و به دور از هرگونه پیش‌داوری، نامه‌ای در این سطح از مخاطب محترم چگونه می‌تواند رنگ و بوی جناحی و سیاسی داشته باشد بلکه آنچه گفته شده از باب دلسوزی، حراست و صیانت از جایگاه مرجعیت است.   ۳- بخش سوم نامه – علیرغم آنکه برخی لحن آن را تند می‌دانند – تقاضایی است از حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی (دامت برکاته) مبنی بر شناخت خطرات این گروه مسأله دار که بازهم حاکی از حفاظت پایگاه رفیع مرجعیت و جایگاه منیع مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی(دامت برکاته) می‌باشد.   با این اوصاف ظلم است که نامه مذکور را با کلماتی مانند؛ تحکم آمیز، آمرانه و…رمی کرد و مرقومه‌ای که روح و جسم آن پاسداری از حریم مرجعیت است را با تعابیر، تفاسیر و تحلیل‌های بی‌پایه و اساس وزن کِشی کرد و موضوعاتی بی‌ربط که بعضاً برآمده از منافع جناحی می‌باشد را به این نامه و نگارنده محترم آن، نسبت داد.   حال که گویی برای برخی فرصتی پیش آمده تا به بهانه نامه مذکور، حملات خود را بر جامعه محترم و باسابقه مدرسین حوزه علمیه قم، شدت ببخشند(هر چند دوستان عزیز حوزوی و غیر حوزوی به این مسأله عنایت نداشتند که نامه از طرف شخص آیت الله یزدی بوده و نه به عنوان ریاست جامعه مدرسین) نکاتی را متذکر می‌شود:   ۱- کسانی که آگاهی به سابقه طولانی روابط علما و گفتگو و مکاتبات آنان دارند، به خوبی می‌دانند که چنین نامه نگاری‌ها با ضعف و شدت بیشتر میان اعلام امری مرسوم و معمول بوده و از محتوی همان برداشتی را داشته‌اند که در متن آمده، و هرگز افزودن حاشیه و خروج از موضوع و تعمیق و توسعه ”بما لایرضیٰ صاحبه” در کار نبوده.   ۲- به محض صدور نامه آیت الله یزدی، عده‌ای بی‌مهابا و گویی در ترصد چنین اقدامی بوده‌اند، هجمه‌های خود را علیه شخص آیت الله یزدی و جامعه محترم مدرسین آغاز نمودند، ضرب آهنک سخنان این بزرگواران چنان بلند و رنگ آن چنان تند بود گویی آقایان دغدغه‌ای غیر از جایگاه مرجعیت دارند و این همان بستر افراطی‌گری است که دیگران را بدان متهم می‌کنند.   ۳- به راستی آیا موضوع این نامه به اندازه‌ای بود که برخی صدای ”وااسلاما، وامرجعا و برخی استرجاع”خوانند؟ گویی در همین چند روز قبل نبود که پیش نویس تساوی دیه زن و مرد در مجلس شورای اسلامی تهیه و جهت تصویب آماده شد، امری که در حیطه وظایف حوزه و حوزویان بود و باید اقدامی شایسته صورت می‌گرفت که فقط یکی از بزرگان حوزه بصورت جدّی ورود پیدا کردند. آری آن زمان نفسی نبود تا صدایی بلند شود و حتی اخمی در برابر آن کنند چه رسد به وااسلاما و…   ۴- به راستی همانان که دیروز نقد معصوم(علیه السلام) را با بافتن هزار و یک دلیل در بوق کردند، چرا امروز از صدور این نامه خیرخواهانه و نه منتقدانه، خلاف آنچه بودند و گفتند، عمل می‌کنند؟   ۵- و تعجب آنکه برخی از دولتیان، دلسوز جایگاه مراجع عظام(دامت برکاتهم) شدند، فارغ از اینکه در این مورد قابلیت جواب برای آنها دیده نمی‌شود، به آگاهی جنابشان می‌رساند: آیا در طول سالیان اخیر تذکرات مراجع بزرگوار تقلید در امور ملی، بین المللی، فرهنگی، معیشتی، حیثیتی را نشنیدند و آنجا از احترام و تکریم مراجع معظم چیزی نگفتند و تمکین نکردند ولی به یکباره دلسوز حوزه و مراجع گشتند چه آنکه تعجب از دوستان گرامی است که آیا اینگونه دخالت‌ها با استقلال حوزه منافات ندارد؟ @salmanraoofi
۶- تعجب دیگر آنکه گروهی دلسوز حوزه انقلابی گشته‌اند و نامه آیت الله یزدی را مخالف با رویه حوزه انقلابی دانسته‌اند، تعجب از اینکه همین دوستان دائم حوزه را حوزه درس و بحث می‌دانند و نه حوزه انقلابی و متعهد به ارزش‌های انقلاب   ۷- یادآوری این نکته نیز ضروری است؛ که گروهی در پی بهانه‌ای برای زدودن غبار از چهره فتنه‌گران و فتنه انگیزان می‌باشند که متذکر می‌شود؛ شما حال و روز معیشت مردم، تورم، بیکاری و رکود شکننده را ببینید و خیال نکنید با حائل قرار دادن چنین مواردی، اذهان مردم شریف را از مسائل اصلی‌شان، معطوف و متوجه امر دیگری می‌کنید.   ۸- امروز دامن زدن به مسائلی اینگونه شادی دشمنان بخصوص دشمنان حوزه و روحانیت شیعه را درپی خواهد داشت، مروری بر پوشش خبری و تحلیلی گسترده رسانه‌های معاند در روزهای اخیر نشانگر آن است که ایجاد اختلاف در میان حوزویان در صدر برنامه‌های آنان است تا از کاهی کوه بسازند و دل‌های مؤمنین و ارادتمندان به ساحت روحانیت و بویژه مرجعیت عظیم الشأن را مکدّر سازند.   آری! سخن بسیار است که مرور زمان نشان خواهد داد که بسیاری از این دغدغه‌ها از سوی برخی نه جایگاه مرجعیت است و نه استقلال حوزه و نه مسأله حوزه انقلابی   مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قـم با اعتقاد راسخ به جایگاه رفیع مرجعیت شیعه و کمال احترام به مرجع آگاه و وارسته حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی(متّع‌ الله‌ المسلمین‌ بطول‌ بقائه‌) نامه حضرت آیت الله یزدی را در راستای صیانت و حراست از جایگاه والای مرجعیت و دفاع از نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی دانسته که صداقت ایشان در دفاع از رکن رکین مرجعیت، بر کسی پوشیده نیست.   هم‌چنین به ضرابان سکه جهل و تجاهل و صیادان منافع دنیوی، حزبی و جناحی گوشزد می‌نماید؛ با درایت بزرگان حوزه همواره چنین موضوعاتی مرتفع گردیده و حوزه‌های علمیه با صلابت و استقلال راستین و با حفظ سنت‌های اصیل حوزه و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، راه تعالی را بیش از گذشته پیش گرفته و ضمن احترام به دغدغه‌های واقعی حوزویان محترم به بدخواهان حوزه‌های علمیه و دشمنان انقلاب اسلامی اعلام می‌دارد: شاگردان مکتب امام صادق (علیه السلام) با اتحاد و همدلی و با وجود حوزه‌ئی متحد، همچون گذشته استوار و اثرگذار و حامی شأن و جایگاه مرجعیت و دست‌آوردهای انقلاب اسلامی خواهد بود. والسلام علیـــکم و رحمه الله و برکاته ۹۷/۸/۹ هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم @salmanraoofi
باسمه تعالی حقیقتا از مواضع تند و نسنجیده بعضی افراد و بیانیه متعجب شدم نشست اساتید با داد پدری برای طلاب و حوزه و پرداختن به امور صنفی با ۱. ورودهای مکرر نامتعادل و عجولانه به امور غیر مهم سیاسی ۲. کارهای نپخته مثل دیدار با رییس جمهوری که هنوز در میزان عمل سنجیده نشده ۳. سکوت در مواقعی که سخن لازم است و سخن در مواقعی که سکوت لازم است ۴. برخوردهای علنی در مواردی که کارها با دیدارهای خصوصی حل می شود و بالعکس و موارد مکرر دیگر نشان داد که حریف سیاسی جامعه مدرسین نیست و در موارد صنفی هم دستاورد خاصی نخواهد داشت بنابراین به نظر می رسد با نداشتن یک مدیر سیاسی قدرتمند و یک فرد مدیر و مدبّر یک تشکل حوزوی خواهد شد که هیچ کارکرد ویژه ای نخواهد داشت جز چند بیانیه و اعلام مراجع مورد پسند که در واقع سران همین نشست هستند فلذا ریزش علنی و عملی افراد عاقل و مدبر از این نشست به هیچ وجه دور از انتظار نیست و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین سلمان رئوفی ۱۳۹۷/۸/۹ @salmanraoofi
امشب در شبکه خبر ببینید مستند واقعیت مجاز ۲ ساعت ۱۸:۱۵ و ۲۱:۴۵ با حضور سید علیرضا آل داود تهیه کننده و کارگردان داود مرادی
باسمه تعالی مطالب علمی زیادی در کانال هست از ابتدا کانال را ببینید اولین پیام کانال 🔻🔻🔻🔻🔻 https://eitaa.com/salmanraoofi/9 @salmanraoofi
۷ (نشر بدون لینک کانال جایز نیست) فی نهج البلاغة وَ مِنْ كِتَابٍ لَهُ ع إِلَى عُثْمَانَ بْنِ حُنَيْفٍ الْأَنْصَارِيِّ وَ هُوَ عَامِلُهُ عَلَى الْبَصْرَةِ وَ قَدْ بَلَغَهُ أَنَّهُ دُعِيَ إِلَى وَلِيمَةِ قَوْمٍ مِنْ أَهْلِهَا فَمَضَى إِلَيْهَا « أَمَّا بَعْدُ يَا ابْنَ حُنَيْفٍ فَقَدْ بَلَغَنِي أَنَّ رَجُلًا مِنْ فِتْيَةِ أَهْلِ الْبَصْرَةِ دَعَاكَ إِلَى مَأْدُبَةٍ فَأَسْرَعْتَ إِلَيْهَا يُسْتَطَابُ لَكَ الْأَلْوَانُ وَ تُنْقَلُ إِلَيْكَ الْجِفَانُ وَ مَا ظَنَنْتُ أَنَّكَ تُجِيبُ إِلَى طَعَامِ قَوْمٍ عَائِلُهُمْ مَجْفُوٌّ وَ غَنِيُّهُمْ مَدْعُوٌّ فَانْظُرْ إِلَى مَا تَقْضَمُهُ مِنْ هَذَا الْمَقْضَمِ فَمَا اشْتَبَهَ عَلَيْكَ عِلْمُهُ فَالْفِظْهُ وَ مَا أَيْقَنْتَ بِطِيبِ وُجُوهِهِ فَنَلْ مِنْهُ أَلَا وَ إِنَّ لِكُلِّ مَأْمُومٍ إِمَاماً يَقْتَدِي بِهِ وَ يَسْتَضِيءُ بِنُورِ عِلْمِهِ أَلَا وَ إِنَّ إِمَامَكُمْ قَدِ اكْتَفَى مِنْ دُنْيَاهُ بِطِمْرَيْهِ وَ مِنْ طُعْمِهِ بِقُرْصَيْهِ أَلَا وَ إِنَّكُمْ لَا تَقْدِرُونَ عَلَى ذَلِكَ وَ لَكِنْ أَعِينُونِي بِوَرَعٍ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَاد .» ترجمه: از نامه ایشان به عثمان پسر حنیف انصاری که او کارگزار حضرت در بصره بود به حضرت گزارش رسید که او به مهمانی ای گروهی از فامیلش ( برادرش ) دعوت شده و به آن مهمانی رفته بود اى پسر حنيف بمن رسيده كه يكى از جوانان اهل بصره تو را به غذای عروسى دعوت کرده است و بسوى آن غذا شتابان رفتهاى، و خورشهاى رنگارنگ گوارا برايت خواسته و كاسههاى بزرگ به سويت آورده مىشد، و گمان نداشتم تو به مهمانى ای گروهى بروى كه نيازمندشان را برانند و توانگرشان را بخوانند ، پس نظر كن بآنچه از اين خوردنى دندان بر آن مىنهى ، و چيزى را كه بر تو آشكار نيست (نمىدانى حلال است يا حرام) بيفكن (مخور) و آنچه را كه به پاكى راههاى بدست آوردن آن دانائى (ميدانى از راه حلال و درستكارى بدست آمده) بخور.آگاه باش هر پيروى كننده را پيشوايى است كه از او پيروى كرده بنور دانش او روشنى مىجويد . بدان كه پيشواى شما از دنياى خود بدو كهنه جامه و از خوراكش بدو قرص نان اكتفاء كرده است ، و شما بر چنين رفتارى توانا نيستيد ، ولى مرا به پرهيزكارى و كوشش و پاكدامنى و درستكارى يارى كنيد (از كارهاى ناشايسته دورى گزيده خود را از هر ناپاكى دور سازيد تا مرا به اصلاح حال رعايا و زير دستان يارى نموده باشيد) @salmanraoofi
هدایت شده از روزنه
غوغاسالاران از جان چه می خواهند؟! درنگی پیرامون متن و حاشیه دیدار و نامه آیات شبیری زنجانی و محمد یزدی 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 حرف امروز و دیروز نیست؛ غرب دو سده است که بر حوزه مقدسه تمرکز عمیق یافته و با عده ای عمله٬ تلاش کرده در و در عالیه٬ تاثیر مستقیم بگذارد. از (با محوریت چهره های حوزوی) که بگذریم٬ تقریبا در همه و ٬ پای چند نفر با سوابق حوزوی در میان است. از تشکیل تاسیس ٬ ٬ ٬ ٬ گرفته تا تأسیس و ٬ همواره چند چهره روحانی نما نقش آفرین بوده اند؛ از واعظ اصفهانی و شریعت سنگلجی و اسدالله خرقانی و ابراهیم زنجانی گرفته تا تقی زاده و حکمی زاده و کسروی٬ همگان از دل همین حوزه بیرون آمده اند و پیشه کرده اند. بافت فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی به گونه ای است که (علی رغم همه کاستی ها و انتقادات) به روحانیت عمیقا باور دارد و لذا جریان های سیاسی و فکری مختلف همواره از برخی روحانیان به عنوان ابزار نفوذ اجتماعی بهره جسته اند. این نفوذ گاه درون حوزوی بوده و گاه در سطح عموم. اگر شریعت سنگلجی و خرقانی مامور القای منویات روشنفکران سکولار به سطوح عالیه نجف بوده اند٬ از امثال تولایی ها برای نفوذ در سطح توده مردم استفاده شده است. استفاده ابزاری از چهره های روحانی آنقدر مهم است که تشکیلات آدمکشی منافقین نیز در ادوار مختلف تلاش کرد چهره مخوفش را پشت شخصیت های روحانی مخفی کند؛ در یک دوره از آقایان هاشمی و طالقانی و منتظری و بسیاری دیگر تأییدیه گرفتند تا بدان وسیله امام را فریب دهند و اطمینان شان را جلب کنند که البته موفق نشدند. در دوره متاخر که همه٬ حتی آقای طالقانی نیز از آنها بریدند٬ بازهم و هایی پیدا شدند که نقش را برای آنها بازی کنند. بگذریم که برخی از جریان های ضدانقلاب داخلی نیز هنوز هم که هنوز است حاضر نیست از تفاله امثال شیخ علی ارنگه ای دست بردارند و برای تهمت به امام سراغ او را می گیرند. اکنون در دهه چهارم انقلاب اسلامی٬ مناسبات جریان های سیاسی داخلی و خارجی با چهره های حوزوی٬ بسیار پیچیده و رازآلود شده است. گاهی در یک محفل موجه حوزوی و یا از زبان یک شخصیت محترم روحانی٬ همان تحلیل را می شنوید که پیش تر از این یا همزمان٬ در محافل سیاسی مغرضین و ضدانقلاب و حتی از زبان چهره های ضد مذهب شنیده شده است! آیا این تصادفی است؟! دقیقا از همینجا شروع می شود که فکر کنیم این هماهنگی مواضع٬ اتفاقی است. در تمام سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی٬ منتقدین و مخالفان انقلاب اسلامی تمام تمرکز خود را بر حوزه علمیه گذاشتند تا از این حوزه کسانی تربیت شوند که سر بزنگاه زهر خود را بریزند. در این مدت با استفاده توأمان از و و به و بپردازند. اکنون در همه سطوح حوزوی٬ ارتباطات و تشکل های مختلفی شکل گرفته که از سیاست و حکومت و ولایت فقیه و ... دارد و گرچه فاصله هرکدام از آنان با انقلاب اسلامی و نظام به یک اندازه نیست٬ اما زمینه مشترک برای مخالفت با برخی مسائل٬ موجب اتخاذ مواضع هماهنگ و هم افزایی گفتمانی در بزنگاه ها می شود. طبعا در اوضاع پیچیده اکنون حوزه علمیه٬ بیانیه و طومار و جار و جنجال٬ راه علاج نیست. گرچه همه این اقدامات در جای خود مهم است اما باید ٬ و متمرکز بر حوزه مقدسه را بشناسیم و بشناسانیم. در همه مسایل حساس پسافتنه٬ چهره ها و جریان های خاصی به میدان داری پرداخته اند که صدالبته به دلیل پنهان بودن ارتباطات فکری و سیاسی آنان برای توده حوزویان٬ برخی توهم اکثریت انگاری این جماعت نموده و محاسبات شان متاثر از یک تحلیل اشتباه شکل گرفته است. نباید از یاد ببریم که گاهی در بحثی وارد می شویم که از اساس طراحی برخی اتاق فکر های بیرون حوزوی است و متاسفانه تبحر جریان ضد انقلاب تهران نشین و خارج نشین در این مورد بسیار بالا رفته است. ابتدا مرجع محترمی که در حوزه علمیه فردی معتبر و است را به مجلسی خصوصی دعوت می کنند٬ سپس با حضور برخی ورشکستگان سیاسی بدسابقه٬ از دیدار عکس می گیرند و آنگاه در وقت مقتضی و بدون اجازه٬ منتشر می سازند. طبعا وقتی تصویر یک مقام برجسته در کنار برخی چهره های و بعضا ممنوع التصویر منتشر می شود٬ ذهن طلاب و روحانیان در همه سطوح را با سؤال مواجه می سازد و هنگامی که راه برای طرح این سوال بسته باشد٬ راهی جز نامه سرگشاده توسط یک مجتهد مجاهد که در رأس معتبرترین تشکیلات حوزوی قرار دارد٬ باقی نمی ماند. ادامه دارد.... جمعه‌. ۱۱آبان ۱۳۹۷ @rozaneebefarda
باسمه تعالی از سه شنبه ۱۵ آبان به مدت سه شب در مسجد امام خمینی ره پردیسان منبر خدمت عزیزان هستم نشانی پردیسان، بلوار آزادی(کانال) خیابان شهید احمد کوچکی، مسجد امام خمینی(ره) @salmanraoofi
۸ (نشر بدون لینک کانال جایز نیست) فی نهج البلاغة و من كتاب له ع إلى بعض عماله : « أَمَّا بَعْدُ فَقَدْ بَلَغَنِي عَنْكَ أَمْرٌ إِنْ كُنْتَ فَعَلْتَهُ فَقَدْ أَسْخَطْتَ رَبَّكَ وَ عَصَيْتَ إِمَامَكَ وَ أَخْزَيْتَ أَمَانَتَكَ بَلَغَنِي أَنَّكَ جَرَّدْتَ الْأَرْضَ فَأَخَذْتَ مَا تَحْتَ قَدَمَيْكَ وَ أَكَلْتَ مَا تَحْتَ يَدَيْكَ فَارْفَعْ إِلَيَّ حِسَابَكَ وَ اعْلَمْ أَنَّ حِسَابَ اللَّهِ أَعْظَمُ مِنْ حِسَابِ النَّاسِ وَ السَّلَام .» ترجمه: در نهج البلاغه آمده از نامه های ایشان به بعضی از کارگزارانش : بمن از تو خبر كارى رسيده كه اگر كرده باشى پروردگارت را بخشم آورده امام و پيشوايت را نافرمانى نموده، و امانت خود را خوار گردانيدهاى (در كارت خيانت كرده و ديگر لياقت حكمرانى ندارى). به من رسيده است كه تو زمين را برهنه كردهاى (محصول درختان و زراعات را براى خود برده و چيزى به رعيّت ندادهاى) پس هر چه زير دو پايت بوده گرفته ، و آنچه در دو دستت بوده خوردهاى (اموال و دارائى بيت المال را تصرّف كرده براى خويش اندوختهاى) اكنون براى من دخل و خرج خود را بفرست ، و بدان كه حساب خدا از حساب و وارسى مردم بزرگتر است . و السلام . @salmanraoofi
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
| حماسه 13 آبان ➖➖➖ 🔻آیت الله العظمی نوری همدانی: ۱۳آبان نمایش وحدت در مقابل ظلم آمریکا می باشد/ دلدادگان به آمریکا بیدار شوند http://hawzahnews.com/detail/News/467306 🔻 بیانیه مرکز مدیریت حوزه به مناسبت یوم الله ۱۳آبان http://hawzahnews.com/detail/News/467130 🔻 ماموستا فایق رستمی: حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان واجب ملی است http://hawzahnews.com/detail/News/467355 🔻ماموستا عبدالرحمن خدایی: شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان وظیفه ای ملی و همگانی استت http://hawzahnews.com/detail/News/467263 🔻مدیر حوزه علمیه استان کردستان تبیین کرد: چرایی حساسیت و اهمیت راهپیمایی ۱۳ آبان ماه امسال http://hawzahnews.com/detail/News/467260 🔻 فریاد ملت در روز ۱۳ آبان همان فریاد عاشورا و اربعین امام حسین(ع) است http://hawzahnews.com/detail/News/467181 🔻شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در بیانیه ای؛ ۱۳ آبان روز تکرار حماسه و بازآفرینی غرور ملی است http://hawzahnews.com/detail/News/467360 🔻حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان: ملت ایران ۱۳ آبان اتحاد همیشگی و همبستگی ملی خود را در مقابل دشمنان نشان خواهند داد http://hawzahnews.com/detail/News/467291 🔻 نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:۱۳ آبان موعد شکستن هیمنه و اقتدار پوشالی آمریکاست http://hawzahnews.com/detail/News/467311 🔻فراخوان جامعه روحانیت و ائمه جماعات اصفهان http://hawzahnews.com/detail/News/467345 🔻حضور طلاب جامعه‌الزهرا(س) در راهپیمایی ۱۳ آبان http://hawzahnews.com/detail/News/467339 🔻 بیانیه مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان یه مناسبت ۱۳ آبان http://hawzahnews.com/detail/News/467325 🔻 راهپیمایی ۱۳ آبان در ۳۷ شهر استان بوشهر برگزار می شود http://hawzahnews.com/detail/News/467312 🔻مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار در بیانیه ای؛ شعار «مرگ بر آمریكا» به شعور جهانی ضدآمریكایى تبدیل شده است http://hawzahnews.com/detail/News/467282 🔻 مسیرهای راهپیمایی ۱۳ آبان در استان کردستان اعلام شد http://hawzahnews.com/detail/News/467213 @HawzahNews| خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عرفان #ذکر 🔆 عدد و نحوه گفتن ذکر یونسیه 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین جعفر ناصری @nasery_ir @salmanraoofi ‌ ‌
هدایت شده از KHAMENEI.IR
khamenei.ir970812.mp3
10.21M
🎙 بشنوید| صوت سخنرانی امروز رهبرانقلاب در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان. ۹۷/۸/۱۲ 🌷 ۱۳_آبان 💻 @Khamenei_ir
🔆من یک ضد آمریکایی هستم 🖋میثم مهدیار ♦️اگر شما یک فعال و دلسوز واقعی محیط زیست باشید حتما ضد آمریکایی هستید چون آمریکا بزرگترین آلوده کننده محیط زیست در جهان است ♦️اگر شما یک فعال صلح جهانی باشید حتما ضد آمریکایی هستید چون آمریکا بیشترین نقش را در هدایت مستقیم و غیر مستقیم جنگ ها در جهان در دهه های اخیر داشته است و میلیون ها انسان را به کام مرگ فرستاده است. ♦️اگر شما دموکرات واقعی باشید حتما ضد آمریکایی هستید چون آمریکا تعداد زیادی از دولت ها و حکومت های مردمی از شیلی تا ایران را با کودتا ساقط کرده و در عوض مانع از سقوط بسیاری از حکومت های دیکتاتوری از جمله سعودی ها بوده است. ♦️اگر شما یک فعال ضد سرمایه داری یا یک چپ واقعی هستید حتما یک ضد آمریکایی هم هستید چون آمریکا تجلی سرمایه داری وحشی مدرن و پست مدرن است که بیشترین درآمدش از تولید و فروش سلاح های کشتار جمعی است. ♦️اگر شما یک مسلمان واقعی باشید حتما ضد آمریکایی هم هستید چون در یک دهه گذشته آمریکا به دو کشور مسلمان حمله کرده و ضمن تجهیز و آموزش تروریست ها، با ایجاد جنگ نا امنی در استراتژیک ترین منطقه انرژیک جهان تامین انرژی برای جهان سرمایه داری را تضمین کرده است. ♦️اگر شما یک خانواده دوست واقعی باشید حتما ضد آمریکایی هم هستید چون هالیوود یکی از اصلی ترین ابزارهای فرهنگی سرمایه داری برای اضمحلال خانواده ها بوده است. ♦️اگر شما یک فعال حقوق بشر باشید حتما یک ضد آمریکایی هستید چون هرساله تعداد زیادی (امسال تا کنون نزدیک به هفتصد نفر) آمریکایی به دست پلیس آمریکا کشته می شوند و این رژیم بسیاری از کسانی که تهدیدی برای جهان خواری او هستند در سراسر دنیا با ترور و صحنه سازی از بین می برد. همچنین انسانهای بسیاری در آفریقا و آسیا به عنوان موش آزمایشگاهی طعمه آزمایشهای دارویی و میکروبی و شیمیایی این رژیم شده اند. ♦️اگر شما یک فعال حقوق کودکان باشید حتما ضد آمریکایی هم هستید چون بزرگترین حامی دولت کودک کش صهیونیستی امریکاست و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی ماهانه دهها کودک پاکستانی و افغانستانی را به کام مرگ میفرستند. ♦️اگر شما یک ایرانی واقعی باشید حتما ضد آمریکایی هستید چون بیشترین هجمه های اقتصادی (طرح اصلاحات ارضی،تحریم، بلوکه کردن پولها و.. ) محیط زیستی ( طرح اصل چهارم ترومن) سیاسی ( کودتا، حمایت از جنایت های شاه، تحریک و حمایت صدام به حمله به ایران، حمایت از گروهک های تروریستی همچون منافقین و..) و تبلیغاتی و فرهنگی (از هالیوود تا فاکس نیوز) به ایران از جانب آمریکا بوده است. ♦️اگر شما مدافع حقوق زنان و مخالف استفاده از زنان به عنوان کالاهای جنسی هستید شما حتما یک ضد آمریکایی هستید چون آمریکا و هالیوودش مظهر و مبلغ استثمار جنسی زنان است. ♦️اگر شما مدافع واقعی علم در خدمت بشریت باشید حتما ضد آمریکایی هستید چون سلاح های پیشرفته و گوناگون آمریکا نماد و پیشرو استفاده ابزاری از علم در جهت نابودی بشر و محیط زیست است. 🔴و دهها دلیل دیگر وجود دارد که اجازه نمی دهد یک ایرانی و مسلمان ضدآمریکایی نباشد. @salmanraoofi
۹ (نشر بدون لینک کانال جایز نیست) فی تاریخ الیعقوبی ؛ كتب ( امیرالمومنین علی علیه الاسلام) إلى كعب بن مالك : « أما بعد، فاستخلف على عملك، و اخرج في طائفة من أصحابك حتى تمر بأرض كورة السواد فتسأل عن عمالي و تنظر في سيرتهم فيما بين دجلة و العذيب، ثم ارجع إلى البهقباذات فتول معونتها، و اعمل بطاعة الله فيما ولّاك منها، و اعلم أن كل عمل ابن آدم محفوظ عليه مجزي به، فاصنع خيرا صنع الله بنا و بك خيرا، و أعلمني الصدق فيما صنعت، و السلام .» در تاریخ یعقوبی آمده ؛ که (امیر المومنین علی علیه الاسلام )به کعب پسر مالک نوشت : « بر حوزه خدمت خود كسى را جانشين گذار و با گروهى از كسان خود بيرون رو تا بزمين شهرستان سواد بگذرى و در ميان دجله و عذيب از كارمندان من پرسش كنى و در روش ايشان بنگرى ، سپس تا بهقبادها بازگردد و کمک به آنها را در عهده گير و فرمان خدا را در آنچه از اين سرزمينها در عهده تو نهاده بكار بر ، و بدان كه هر كار پسر آدم بحساب او مىآيد و بدان پاداش داده مىشود، پس نيكى كن ، خدا با ما و با تو نيكى كند و از آنچه انجام دادى براستى مرا آگاه ساز و السلام. » @salmanraoofi
چالشهاي توسعه اصلاحي.mp3
4.6M
👌گزارش رادیو از چالشهای نه گانه توسعه غربی در آستانه دور جدید گفتگوهای ملی الگوی پیشرفت اسلامی... @olgou4 @salmanraoofi
فراخوان هشتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت/ با حضور اساتید حوزه و دانشگاه. / با موضوع الگوی پیشرفت، پیشران ها، چالش ها و الزامات تحقق @salmanraoofi
فقه نظامات شهید صدر.pdf
305.4K
#فقه #فقه_نظام #شهید_صدر @salmanraoofi
آشنایی با فقه نظام.pdf
951.4K
#فقه #فقه_نظام #شهید_صدر @salmanraoofi
۱۰ (نشر بدون لینک کانال جایز نیست) فی تاریخ الیعقوبی ؛ كتب إلى مصقلة بن هبيرة ، و بلغه أنه يفرّق و يهب أموال أردشير خرّه ، و كان عليها : « أما بعد ، فقد بلغني عنك أمر أكبرت أن أصدقه إنك تقسم فيء المسلمين في قومك و من اعتراك من السألة و الأحزاب و أهل الكذب من الشعراء، كما تقسم الجوز ، فو الذي فلق الحبة و برأ النسمة لأفتش عن ذلك تفتيشا شافيا ، فإن وجدته حقا لتجدن بنفسك علي هوانا ، فلا تكونن من الخاسرين أعمالا ، الذين ضلّ سعيهم في الحياة الدنيا ، و هم يحسبون انهم يحسنون صنعا. فكتب مصقلة إليه: « أما بعد ، فقد بلغني كتاب أميرالمؤمنين فليسأل إن كان حقا فليعجل عزلي بعد نكالي ، فكل مملوك لي حر ، و على أيام ربيعة و مضر إن كنت رزأت من عملي دينارا، و لا درهما، و لا غيرهما، منذ وليته إلى أن ورد علي كتاب أمير المؤمنين، و لتعلمن أن العزل أهون علي من التهمة . فلما قرأ كتابه قال: « ما أظن أبا الفضل إلا صادقا » . ترجمه: در تاریخ یعقوبی آمده : به مصقلة بن هبيره فرماندار اردشيرخره كه خبر يافته بود اموال آنجا را پراكنده مىسازد و مىبخشد ، نوشت: « خبرى از تو بمن رسيده است كه باور كردن آن بر من گران آمد ، كه تو خراج مسلمانان را در ميان بستگانت و كسانى كه بر تو درآيند از درخواست كنندگان و دستهها و شاعران دروغگو ، پخش مىكنى چنانكه گردو را تقسیم می¬کنند ، پس بخدايى سوگند كه دانه را شكافت و جان را آفريد ، دقيقا اين گزارش را بازرسى خواهم كرد و اگر آنرا درست يافتم البته خويش را نزد من زبون خواهى يافت پس از زيانكاران مباش، آنان كه كوشش ايشان در زندگانى دنيا تباه گشته است و خود می¬پندارند كه كارى نيك ميكنند.» پس مصقله باو نوشت: « اما بعد، نامه امير مؤمنان بمن رسيد پس جويا شود و هر گاه درست باشد مرا پس از مجازات با شتاب از كار بركنار سازد ، و اگر من از روزى كه بكار گماشته شدهام تا هنگامى كه نامه امير مؤمنان بمن رسيده است ، از حوزه ماموريت خود دينارى يا درهمى يا چيزى جز آن ربوده باشم پس هر بردهاى كه دارم آزاد و گناهان ربيعه و مضر بر من است . و بايد بدانى كه از كار بركنار شدن بر من گواراتر است تا متّهم شدن .» چون على نامه او را خواند گفت: ما اظن ابا الفضل الا صادقا،" ابو الفضل را جز راستگو نپندارم". @salmanraoofi