eitaa logo
سالن مطالعه
194 دنبال‌کننده
10هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1هزار فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🏴 🇮🇷 🏴🍃 در روایات علیه‌السلام پی نوشت ها: ۱. نك: منتخب‏الاثر، ف۲، ب۲۵ و ۳۴: امام حسن عسكرى در روايتى، علت مخالفت و موضع‏گيرى در برابر اهل‏بيت( عليهم السلام) را وجود همين روايات بيان مى‏فرمايد:« ... انهم قد وقفوا من الاخبار المتواتره عليان زوال ملك الجبابره و الظلمه على يد القائمنا و كانوا لايشكونانهم من الجبابره و الظلمه، فسعوا فى قتل اهل‏بيت رسول‏الله( ص) و اباد نسلهطمعاً منهم من الوصول الى منع تولد القائم او قتله ...».( همان، ص‏۱۹۲) ۲. معجم احاديث الامام المهدى، ج۴، ص۲۸۱ و ج۵ ص۱۴۹ ۳. كمال‏الدين، ج‏۲ ، ص۱۷ :« ... هو الذى تُخْفى على الناس ولادته و يغيب عنهم شخصه». ۴. كمال‏الدين، ج۲، ص‏۲۷ :« حدثنا الصقر بن ابى دلف قال: سمعت اباجعفر محمدبن على الرضا يقول: انّالامام بعدى ابنى على، أمره امرى، و قوله قولى، و طاعته طاعتى، و الامام بعده ابنه الحسن، امره امر ابيه، و قوله قول ابيه، و طاعته طاعه ابيه، ثم سكت. فقلت له: يا ابن رسول‏الله فمن الامام بعد الحسن؟ فبكى بكاء شديداً، ثم قال: انّ من بعد الحسن ابنه القائم بالحقّ المنتظر...» ۵. همان، ص۷۰:« ... و هو الثالث من ولدى ...» ۶. منتخب الاثر، ص۲۸۲. ۷. همان، ص۲۳۶. ۸. كمال‏الدين، ج‏۲ ، ص‏۱۷ :« .... و يحرم عليهم تسميته و هو سمّى رسول‏الله و كنيه ...» ۹. آقاى نجم‏الدين طبسى در فصلنامه انتظار، ش۳، ص۲۰۳ مقاله‏اى با عنوان «حكم تسميه و ذكر نام شريف حضرت ولى‏عصر» نوشته‏اند و روايات اين مطلب را در چهار دسته تقسيم كرده و ادله قائلان به جواز و عدم آن را بررسى كرده است. ۱۰. از مراجع حاضر در اين عصر، آيت‏الله مكارم شيرازى از كتاب القواعد الفقيه، ج۱، ص۵۰۰، بحث مفصلى در اين زمينه دارند و ثابت مى‏كنند كه اين مسأله حرمت ندارد. ۱۱. كمال‏الدين، ج۲، ص۷۲:« ... فقلت له: يابن رسول‏الله لم سمّى القائم؟ قال: لانّهى قوم بعد موتذكره و ارتداد اكثر القائلين بامامته، فقلت له: و لم سمّى المنتظر؟ قال: لانّ له غيبً يكثرأيامها و يطول أمدها فينتظر خروجه ...». ۱۲. غيبت نعمانى، ب۱۰، ح۳۷ ص‏۵۶۲ :« اذا مات اثنى على بدا سراج بعده ثم خفى، فويل للمرتاب و طوبى للغريب الفار بدينه ثم يكون بعد ذلك احداث تشيب فى‏ها النواصى و يسير الصمّ الصلاب». علامه مجسى درباره آخرين بند اين حديث مى‏نويسد:« سير الصم الصلاب كنايه عن شده الامر و تغير الزمان حتى كانّ الجبال زالت عن مواضع‏ها، او تزلزل الثابتين فى الدين عنه».( بحارالانوار، ج۵۱، ص‏۷۵۱ ). ضمناً در اين كتاب به جاى لفظ« للغريب» لفظ« للعرب» آمده كه احتمالًا اشتباه نويسندگان نسخه‏ها باشد. آقاى كامل سليمان نيز به جاى« يسير» واژه« يسيل» را استفاده نموده، مى‏نويسد:« معناى آن اين است كه فلزات سختى چون فولاد در آن زمان ذوب مى‏شود و روان مى‏گردد كه در اين صورت اشاره به ذوب فلزات خواهد بود».( روزگار رهايى، ج۲، ص۹۰۹). ۱۳. كمال‏الدين، ج۱، ص۲۸۷. ۱۴. نك: منتخب الاثر، ص۳۱۲ و ۳۱۶ در اين اثر به بيش از صد روايت اشاره شده است. ۱۵. كافى، ج۱ ، ص‏۳۲۳ :« عن اسماعيل بن مهران قال: لما خرج ابوجعفر من المدينه الى بغداد فى الدفعه الاولى من خرجتيه، قلت له عند خروجه: جعلت فداك انى اخاف عليك فى هذا الوجه، فالى من الامر بعدك؟ فكر بوجهه الى ضاحكا و قال: ليس الغيبه حيث ظننت فى هذه السنه ...»( ارشاد، ص‏۷۲۳ ). ۱۶. كمال‏الدين، ج۲، ص۷۲:« ... له غيبً يكثر أيامها و يطول أمدها فينتظر خروجه المخلصون و ينكره المرتابون و يستهزى بذكره الجاحدون، و يكذب فيها الوقاتون، و يهلك فيها المستعجلون، و ينجو فيها المسلمون». ۱۷. نك: معجم احاديث الامام المهدى. هم‏چنين نك: على‏اصغر رضوانى، موعودشناسى، ص۳۳۷ و ۳۲۹. ۱۸. بحارالانوار، ج۵۱، ص۸۶ و در صفحه۱۴۵ آن، قريب به اين مضمون از امام صادق( ع) نقل شده است:« و الذى بعثنى بالحق بشيرا، ليغيبن القائم من ولدى، بعهد معهود اليه منى، حتى يقول اكثر الناس: ما لله فى آل محمد حاجه و يشك آخرون بدلائله، فمن ادرك زمانه فليتمسك بدينه و لا يعجل للشيطان عليه سبيلا بشكه فيزيله عن ملتى و يخرجه من دينى».( همان، ص۱۴۷؛ بشاره الاسلام، ص۱۵۳):« يطلع عليكم كما تطلع الشمس اينما تكونون، فاياكم و الشك و الارتياب، انفوا عن انفسكم الشكوك و قد حذرتم فاحذروا». 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
✡ مقاله اول؛ یهودیان؛ خاندان باب و تجارت جهانی تریاک https://eitaa.com/salonemotalee/11422 ✡ مقاله دوم؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11811 ✡ مقاله سوم: ؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11917 ✡ مقاله چهارم؛ و بشارت‌های باب https://eitaa.com/salonemotalee/12009 ✡ مقاله پنجم؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12124 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
:🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 مقاله ششم؛ در عصر قاجار قسمت قبل؛ ◀️ قسمت دوم: نمونه‌هایی از تکاپوهای سیاسی فعالان بابی (ازلی) با مطالعه در منابع تاریخی عصر قاجار، برخی تکاپوهای فعالان بابی (ازلی) را – که گاه به‌صورتی کلان در جامعه‌ی ایران اثرگذار بود – می‌توان یافت. این تکاپوها، بدین قرارند: ۱. تلاش نافرجام برای کشتن ناصرالدین‌شاه (۱۲۶۸ق.)؛ ۲. همراهی با میرزا ملکم‌خان در فراموشخانه (حدود ۱۲۷۵ تا ۱۲۷۸ق.)؛ ٣. ادامه‌ی همراهی در تکاپوهای سیاسی ملکم‌خان، تا سال‌های مشروطیت؛ ۴. همراهی با شاهزاده مسعودمیرزا ظل‌السلطان، برای دستیابی به پادشاهی، و خلع ناصرالدین‌شاه (دهه‌ی ۱۳۰۰ق.)؛ ۵. همراهی با سیدجمال‌الدین افغانی (اسدآبادی) [۴] در نخستین مسافرتش به ایران (۱۳۰۴ق.)؛ ۶. دخالت در شورش بر ضد امتیازنامه رژی (۱۳۰۷ و ۱۳۰۸ق.)؛ ۷. همراهی با سیدجمال‌الدین، در مسافرت دومش به ایران (۱۳۰۷ و ۱۳۰۸ق.)؛ ۸. تکاپو بر ضد ناصرالدین‌شاه پس از اخراج سیدجمال‌الدین (۱۳۰۸ق.)؛ ۹. همراهی جدی با سیدجمال‌الدین در جنبش اتحاد اسلام (۱۳۱۰ تا ۱۳۱۴ق.)؛ ۱۰. نقش اساسی در کُشتن ناصرالدین‌شاه قاجار (۱۳۱۳ ق.)؛ ۱۱. دخالت در نهضت مدارس جدید، و نیز روزنامه‌نگاری در عصر مظفری (۱۳۱۴ تا ۱۳۲۴ق.)؛ ۱۲. نقش اساسی در تکوین و پیشبرد جنبش مشروطیت ایران (۱۳۲۲ تا ۱۳۲۷ق.)؛ ۱۳. تلاش برای قدرت‌یابی ظل‌السلطان، در سال‌های مشروطیت (۱۳۲۵ق.)؛ و… با این ترتیب، دانسته می‌شود، بابیان (ازلیان)، با آن‌که – به‌سبب شرایط روزگار، و بعد، از جهت عدم تبلیغ [۵] – از نظر جمعیت، رو به افول رفتند، [۶] اما، از میان‌شان، تکاپوگرانی برخاستند که در عصر قاجار کارهای مهمی صورت دادند. سنت نهان‌نگاری بابیان باید دانست که بابیان (ازلیان)، در نگارش مهم‌ترین منابع تاریخی نیمه‌ی دوم سلطنت قاجار دخالت داشتند. ایشان، بر اساس سنت نهان‌زیستی و کتمان عقیده، بسیاری از واقعیات را به‌شکلی خاص نوشته‌اند که برای همه قابل تشخیص نیست. دانستن حقیقتِ آنچه ایشان بیان کرده‌اند، با مطالعه‌ای تطبیقی، و سنجیدن آن نگاشته‌ها با آثار و اسناد دیگر – که بیشتر، خطّی و چاپ‌نشده هستند – امکان‌پذیر است. با بررسی منابع تاریخی جنبش مشروطیت ایران، دانسته می‌شود که اغلب منابعی که اکنون بیش از سایر منابع مورد توجه پژوهشگران است، حاصل کار تکاپوگران بابی (ازلی) ضد قاجار است. این منابع، بدین قرارند: ۱. حیات یحیی، اثر حاج میرزا یحیی دولت‌آبادی؛ ٢. واقعات اتفاقیه در روزگار، اثر شیخ محمدمهدی شریف کاشانی؛ ٣. خاطرات حاج سیاح، اثر حاج محمدعلی سیاح محلاتی؛ ۴. تاریخ بیداری ایرانیان، اثر میرزا محمد ناظم‌الاسلام کرمانی؛ ۵. تاریخ انقلاب مشروطیت ایران (و تاریخ انحطاط مجلس)، اثر شیخ احمد مجدالاسلام کرمانی؛ ۶. تاریخ انقلاب مشروطیت ایران، اثر مهدی ملک‌زاده. همچنین، باید از ادوارد براون – به‌عنوان دوست و همراه صمیمی بابیان (ازلیان) – یاد کرد. او نیز با نگارش کتاب ۱۹۰۹-۱۹۰۵ The Persian Revolution of – که به نام «انقلاب ایران» ترجمه شده [۷] – شاید در همین گروه قرار گیرد. اهمیت این منابع در آگاهی از تاریخ جنبش مشروطیت ایران، بر هیچ پژوهش‌گری پوشیده نیست. بر همین اساس است که دانستن لایه‌های زیرین داده‌های تاریخی آن منابع، به آگاهی درست‌تری از فصل مهمی از تاریخ ایران می‌انجامد، و باید مورد توجه ارباب تحقیق قرار گیرد. نگارنده، پیش از این، به تحلیل مختصر این منابع پرداخته است. [۸] والحمدلله 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 🇮🇷 🇮🇷 ◀️ قسمت ۱۴۳م قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12288 📒 فصل یازدهم 🔶🔸فرار از هیاهوی نام و عنوان ۳. ابراهیمی آنقدر باهوش بود که تَهِ حرفم را بخواند جلو آمد بوسه‌ای به پیشانی‌ام زد و یک نوار کاست مداحی به من هدیه داد و گفت: "ما در تهران مداحی به اسم حاج منصور ارضی داریم. این صدای اوست؛ هر وقت گوش کردی یاد ما کن" رفتم پرسنلی لشکر نامه‌ام را برای معرفی به واحد تدارکات لشکر گرفتم همه از این درخواست متعجب شدند؛ اما امضای علی‌آقا پای معرفی‌نامه من بود در تدارکات لشکر علاالدین حبیبی و بهرام عطائیان را می‌شناختم بهرام که مثل من از واحد اطلاعات-عملیات به تدارکات رفته بود، حالا مسئول توزیع لشکر شده بود حاج‌علاء حبیبی مافوق او حاج‌علاء پرسید: "علی اینجا چه کاری به تو بدهم که فردا اسباب حرف و حدیث نشود!؟" چشم گرداندم یک تویوتا دیدم با تانکر آب گفتم: "می‌خواهم راننده تانکر آب بشوم" گفت: "می‌خواهی هرکس رسید سرزنشم کند که نیروی قدیمی اطلاعاتی را کرده‌ای راننده تانکر آب!؟" اصرار کردم که فقط این کار را قبول می‌کنم تسلیم شد به مسئول تدارکات جزیره؛ مهدی کزازی معرفی‌ام کرد او هم را می‌شناخت تعجب کرد و برای او هم توضیح دادم که خودم این‌جوری خواسته‌ام آن‌جا به غیر از من تعدادی از پرسنل نیروی هوایی از پایگاه شهید نوژه همدان آمده بودند که کار رانندگی با مایلر، لودر و بلدوزر می‌کردند بعدها فهمیدم که چند نفر آن‌ها سرهنگ‌اند و برای آمدن به جبهه از نیروی هوایی مرخصی گرفته‌اند هوا گرم بود گرمای بالای ۶۰ درجه و شرجی بالای ۷۰ درصد و آتش جهنمی دشمن که فقط مسیر جاده را از سه‌راه شهید همت تا پیشانی خط در جزیره مجنون جنوبی می‌شناخت جابجا شدن در روز؛ کاری معمولی نبود نه برای نیروها و نه برای خودروها و قایق ها حتی اگر کسی در روز در خط مجروح می‌شد، باید می‌ماند تا شب برسد و شبانه با قایق به عقب انتقال پیدا کند نابرابری در همه چیز در جزیره مجنون جنوبی در اوج بود عراق پشت سر هم در جزیره جنوبی با کمپرسی خاک می‌ریخت خاک ها را می‌کوبید و جاده درست می‌کرد تا با جنگ مهندسی عقبه‌های ما را دور بزند ده‌ها تانک و صدها قبضه توپ و کاتیوشا هم بی‌امان روی ما آتش می‌ریختند اما وقتی تانکر آب به خط می رسید؛ بچه‌های خسته و مجروح در خط انگار به چشمه آب حیات می‌رسیدند عادت داشتم طول روز از عقب تانک را پر آب می‌کردم یک تکه یخ روی سرم می‌گذاشتم و با چفیه‌ای به سرم می‌بستم و می‌رفتم به سمت خط کار همیشگی‌ام بود خیلی‌ها هم را نمی‌شناختند هرکسی هم که می‌شناخت، می‌گفت: "خوش لفظ دیوانه شده است!؟" اوج آتش زمانی بود که به پیچ ۹۰ درجه در پد غربی در فاصله دو کیلومتری کمین می‌رسیدم آب را سریع خالی می‌کردم روی جاده باریکی که جلو و عقبش آب بود، عقب‌جلو می‌کردم و بر می‌گشتم 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12365 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
مستند «»، جامع‌ترین مستند یهود و صهیونیسم‌شناسی
29.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ مستند قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12290 🎯 قسمت بیستم؛ نفوذ در دولت‌ها (بخش اول) حضور صهیونیست‌ها در معاهدات بین‌المللی! 🔹 سریال مستند با موضوع «بررسی حرکت نظام‌مند جبههٔ باطل با محوریت صهیونیسم جهانی و مبانی پروتکل‌های دانشوران صهیون» تهیه شده است. 🔹 این سریال با نگاهی کلان و استراتژیک به جریان و اصیل‌ترین ایادی حزب‌الشیطان یعنی -جهانی، بندهای کلیدی را بررسی می‌کند؛ پروتکل‌هایی که حاکی از یک برنامهٔ مرموز و شیطانی برای جهان است. 🔹 بررسی صریح و بی‌پرده از این جریان منسجم شیطانی به‌منظور عمیق‌تر و نیز تنوع عناوین و موضوعات، همراه با رویکرد قرآنی و غلبهٔ جریان حق و نابودی جبههٔ باطل از دیگر خصوصیات این مستند است. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12367 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا