فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 وقتی یکی از طنزپردازان از رهبر انقلاب درخواست انگشتر کرد و با یک اشکال فنی مواجه شد!
🌷 انگشتر درخواستی، یادگار عقد ازدواج رهبر انقلاب بود
❤️ بازنشر به مناسبت اول ذیالحجه، سالروز ازدواج حضرت علی علیهالسلام و حضرت زهرا سلامالله علیها
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
19.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 صبح دیروز؛
قرائت خطبه عقد خواهر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی توسط رهبر انقلاب
🌸 ۱۴۰۲/۳/۳۰
🌱 @Khamenei_Reyhaneh
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
🍃🏴 🇮🇷 🏴🍃
#مهدویت
در روایات #امام_جواد علیهالسلام
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12322
◀️ قسمت سوم
🔶🔸غیبت و ویژگیهای آن
🔸از آثار دیگر غیبت، گرفتاریها و فتنههای عصر غیبت است.
عبدالعظیم حسنی نقل کرده که امام جواد علیهالسلام فرمودند:
"هنگامی که فرزندم علی وفات یابد، چراغ دیگری پس از او نمایان شود؛ سپسچراغ بعد از او پنهان میگردد.
پس وای بر کسی که شک کند.
و خوشا به حال غریبی که با دین خود بگریزد!
سپس به دنبال آن وقایعی روی دهد که در آن پیری بر پیشانیها نقش بندد و کوههای سخت و سنگین از جای بجنبد." (۱۹)
🔹فرار از فتنه برای حفظ دین، امری ضروری است.
اسلام بر مسأله هجرت برای حفظ عقیده تأکید ورزیده است.
اساساً قران هجرت را مایه پیدایش آزادی و آسایش میداند (۲۰) و آشکارا دستور میدهد که اگر در محیطی به خاطر عواملی نتوانستید آن چه را وظیفه دارید، انجام بدهید، به محیط دیگر هجرت کنید.(۲۱)
🔹اهل بیت علیهمالسلام نیز در روایاتی راجع به حوادث و فتنههای آخرالزمان، این مسأله را سفارش کردهاند:(۲۲)
"دین خود را حفظ کنید!
اگر در منطقهای ساکن هستید که اسیر فتنهها شدهاید یا از آنها رنگ پذیرفتهاید و به جای آنکه امربه معروف و نهیازمنکر کنید، در برابر شبهات و شهوت ها وظیفه خود را عمل نمیکنید و آلوده به معصیت ها شدهاید، شایسته و لازم است برای حفظ دین خود و خانواده، به منطقهای بروید که از فتنهها خبری نیست یا شدت آن کم تر است."
🔹هرگاه روایات آخرالزمان مرور میشود، برخی دچار ناامیدی میشوند و گمان میکنند هیچ راه و هیچ چارهای برای مصون و محفوظ ماندن از شر این اسیبها نیست؛
حال آنکه در میان روایات، به روزنههای امیدی مانند:
وجود مؤمنان در آخرالزمان،
حضور دانشمندان و مکانهای ذی صلاحی نیز اشاره شده است.(۲۳)
🔸پیدایش حیرت و سردرگمی، یکی دیگر از آثار غیبت است.
🔹امیهبن علیالقیسی میگوید:
از امام جواد علیهالسلام پرسیدم:
امام بعد از شما کیست؟
فرمودند:
«فرزندم علی و دو فرزند علی.»
سپس مدتی سر را به زیر انداختند. سپس سر برداشتند و فرمودند:
«در آتیهای نزدیک حیرتی فرا میرسد...».(۲۴)
🔹این سردرگمی و سرگردانی در عصر غیبت که برای جامعه شیعه به وجود آمده،(۲۵) رسالت علمای شیعه را سنگینتر نموده.
بر علمای راستین، لازم است شیعیان دورافتاده از امام را سرپرستی نمایند.
🔹امام جواد علیهالسلام میفرمایند:
"هر کس سرپرستی یتیمان آل محمد صلاللهعلیهوآله؛ همانهایی که از امامشان دور افتاده و در حیرت جهل غوطهور در دستان دشمنان ناصبی ما اسیرند را بر عهده گیرد و ایشان را نجات داده، از سرگردانی برهاند و شیاطین را با دفع وسوسه هایشان مغلوب سازد و بر دشمنان اهل بیت علیهمالسلام توسط حجتهای پروردگار و دلایل امامانشان چیره شود، مقام و منزلتش نزد خداوند به بهترین وجهی بر شخص عابد برتری یابد؛ فضیلتی به مراتب بالاتر از فضل آسمان بر زمین و عرش و کرسی و پردههای آسمان، و برتری این جماعت بر گروه عابدان، مانند فضیلتی است که ماه شب بدر بر کم سوترین ستاره آسمان دارد.(۲۶)
🔹امام جواد علیهالسلام ضمن بیان مقام والا و فضیلت فراوان سرپرستی یتیمان، توصیف و تشبیه زیبایی بیان فرمودند که عبارت است از:
۱. بالاتر از فضیلت آسمان بر زمین؛
۲. برتری آنان مانند نور ماه شب چهارده بر نور ضعیف یک ستاره دور دست.
🔹معنای واقعی یتیم را از این روایت بهتر درمییابیم.
برخی گمان میکنند که یتیم، تنها به کسی گفته میشود که پدر و مادر خود را از دست داده؛
اما در حقیقت کسانی که در عصر غیبت، امامشان غایب است نیز یتیم هستند، زیرا طبق این روایت آن ها:
الف) از امامشان دور افتادهاند؛
ب) در حیرت جهل فرو رفتهاند؛
ج) دشمنان، آنها را اسیر خود ساختهاند.
🔹بنابراین، باید برای سرپرستی اینگونه از ایتام کاری کرد و نگذاشت آنها دچار زیان شوند.
🔹امام صادق علیهالسّلام در این باره میفرمایند:
"علمای شیعه در مرزهایی که شیطان و ایادی او در پشت آنها کمین کردهاند، پاسداری داده، آنها را از اینکه بر شیعیان ناتوان هجوم برند، بازمیدارند و اجازه نمیدهند که شیطان و پیروان او و دشمنان اهل بیت علیهمالسلام بر ضعفای شیعه تسلط یابند.(۲۷)
🔹علما و بزرگان شیعه تاکنون ایتام آل محمد علیهمالسلام را با تألیف، تحقیق، تبلیغ و مجاهدتهای فراوان از جمله هرجا زمینه مساعد بدوه با برپایی حکومت، سرپرستی کردهاند.(۲۸)
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12397
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🏴 🇮🇷 🏴🍃
#مهدویت
در روایات #امام_جواد علیهالسلام
◀️ پینوشت قسمت سوم؛
۱۹. غيبت نعمانى، ب۱۰، ح۳۷، ص۲۶۵
۲۰. سوره نحل، آيه۴۱.
۲۱. در تفسير نمونه، ج۴، ص۹۰ مطالب سودمندى در اينباره ذكر شده است.
۲۲. براى اطلاع از اين روايات نك: روزگار رهايى، ج۲، ص۹۰۵، ۹۰۶، ۹۲۲، ۱۰۰۲ و ۱۰۰۴.
۲۳. نك: چشماندازى به حكومت مهدى، ص۵۰.
۲۴. غيبت نعمانى، باب۱۰، ص۲۶۴، ح۳۷: امى بن على القيسى قال: قلت لابى جعفر محمدبن على الرضا من الخلف بعدك؟ فقال: ابنى على و ابنا على، ثم اطرق مليا، ثم رفع راسه، ثم قال: انها ستكون حير قلت فاذا كان ذلك فالى اين؟ فسكت ثم قال: لا اين حتى قالها ثلاثا فاعدت عليه، فقال: الى المدين، فقلت اى المدن؟ فقال: مدينتنا هذه، و هذه مدين غيرها.»( بحارالانوار، ج۵۱، ص۱۵۶؛ كفاية الاثر، ص۲۰۸).
علامه مجلسى، مىنويسد:« منظور از« لا اين» يعنى كسى در نزد او نمىرود تا او را بيابد و بر او ظفر يابد، بلكه حضرت برخى اوقات در مدينه است و برخى از مردم او را مىبينند»( ص۵۷).
۲۵. بحارالانوار، ج۵۱، ص۷۲:« تكون له غيبه و حيره تضل فىها الامم»؛ غيبت طوسى، ص۲۰۴:« يكون لغيبته حيره يضل فيها اقوام و يهتدى آخرون، اولئك خيار الامه مع ابرار العتره»؛ بحارالانوار، ج۵۱، ص۱۱۰:« يخرج بعد غيبته و حيره، لا يشب فيها على دينه الا المخلصون المباشرون لروح اليقين الذين اخذ الله ميثاقهم بولايتنا و كتب فى قلوبهم الايمان و ايدهم بروح منه».
۲۶. احتجاج، ج۱، ص۹.«من تكفل بايتام آل محمد( ص) المنقطعين عن امامهم، المتحيرين فى جهلهم، الاسارى فى ايدى شياطينهم و فى ايدى النواصب من اعدائنا، فاستنقذهم منهم و اخرجهم من حيرتهم و قهر الشياطين برد وساوسهم و قهر الناصبين بحجج ربهم و دلائل ائمتهم ليحفظوا عهدالله على العباد بافضل الموانع، باكثر من فضل السماء على الارض و العرش و الكرسى و الحجب على السماء...».
۲۷. احتجاج، ج۱، ص۸:«علماء شيعتنا مرابطون فى الثغر الذى يلى ابليس و عفاريته، يمنعونهم عن الخروج على ضعفاء شيعتنا و عنان يتسلط عليهم ابليس و شيعته و النواصب».
۲۸. همان:« لولا من يبقى بعد غيبته قائمكم من العلماء الداعين اليه و الدالين عليه، و الذابين عن دينه بحجج الله و المنقذين لضعفاء عبادالله من شباك ابليس و مردته من فخاخ النواصب لما بقى احدالا ارتدعن دين الله و لكنهم الذين يمسكون ازمه قلوب ضعفاء الشيعه كما يمسك صاحب السفينه سكانها، اولئك هم الافضلون عندالله عزوجل».
🔸🌺🔸--------------
@salonemotalee
#دشمنشناسی
#یهود_و_بهائیت
✡ مقاله اول؛ #یهودیان_و_خاندان_باب
یهودیان؛ خاندان باب و تجارت جهانی تریاک
https://eitaa.com/salonemotalee/11422
✡ مقاله دوم؛
#سیر_دعاوی_علیمحمد_باب https://eitaa.com/salonemotalee/11811
✡ مقاله سوم:
#نهانزیستی_بابیان_در_دوره_قاجار؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11917
✡ مقاله چهارم؛
#جامعهی_آرمانی_بابیان و بشارتهای باب
https://eitaa.com/salonemotalee/12009
✡ مقاله پنجم؛
#لایههای_زیرین_تکاپوهای_فعالان_بابی_ازلی
https://eitaa.com/salonemotalee/12124
✡ مقاله ششم؛
#رویکرد_مبارزاتی_بابیان_ازلی در عصر قاجار
https://eitaa.com/salonemotalee/12286
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃
🇮🇷 #وقتی_مهتاب_گم_شد 🇮🇷
◀️ قسمت ۱۴۴م
قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12327
📒 فصل یازدهم
🔶🔸فرار از هیاهوی نام و عنوان ۴.
با این که سابقه کار در گردان حضرت علیاصغر را داشتم، اما عباس علافچی تلاش زیادی کرد که جذب گردان حضرت علیاکبر بشوم
شرط کردم که میآیم ولی فقط به عنوان یک تیربارچی ساده بی هیچ گونه مسئولیتی
اما از آنجا که قبلاً فرمانده لشکر تاکید کرده بود که حداقل معاون یکی از گروهانها بشوم به گروهان بهرام مبارکی معرفی شدم
مبارکی فرمانده گروهان بود
مجتبی رشیدی معاون اولش و من معاون دوم
عباس علافچی هم عملاً کمک کارم شد
نیروهای بسیجی گردان هم بیشتر از شهر همدان و شهرستان رزن و بهار تقسیم شده بودند
حضور نیروهای ذخیره در جمع بچههای همدان چشمگیرتر از بقیه بود
بسیاری از آنها را می شناختم
با حضور آنها در عقبه لشکر در پادگان شهید مدنی دزفول حال و هوای معنویت اوج میگرفت
من که فکر میکردم با دور شدن از اطلاعات-عملیات از محیط آنها فاصله گرفتهام
با دیدن حسوحال آنها و نیروهای کادر گردان به سرشوق میآمدم و برایم محیطی شبیه اطلاعات یا تخریب لشکر ۲۷ تداعی میشد
سید بهرام عطاییان از تدارکات لشکر به چادر ما میآمد و برادرم جعفر از تخریب
دم چادر آتش روشن میکردیم
با اینکه سرد نبود، دور حلقه آتش سربهسر هم میگذاشتیم تا خسته شویم و میرفتیم داخل چادرها
از نیمهشب فیتیله فانوسها پایین میآمد و هرکسی در گوشهای به نماز شب میایستاد
نماز صبح و دعای توسل و زیارت عاشورا که تمام میشد اردوکشی آغاز میشد
گاهی پیادهروی روزانه و اردوکشی با تجهیزات انفرادی به قدری طولانی میشد که نه تنها صبحانه که ناهار هم نمیخوردیم
نماز ظهر و عصر را هم در بیابان میخواندیم و به راهپیمایی ادامه میدادیم تا دم غروب میشد
کمکم کف پای پاهایم تاول زد
ولی صدای اعتراض نه از من در آمد و از هیچ کس دیگری
اردوکشی و پیادهروی شبانه از نوع خاصی بود که به رزم و خشم شبانه معروف شد
کار راه رفتن در تاریکی با فرار از انواع تلههای انفجاری، شلیک آرپیجی و تیربار همزمان میشد
این کار برای کسانی که اولین بار به جبهه میآمدند بسیار موثر بود
ترسشان میریخت و برای شب عملیات آماده میشدند
در این اردوکشیهای شبانه، آمادهکردن تلههای انفجاری با من بود
به آمدن هر روزه بهرام عطاییان عادت کرده بودم
اما یکی دو روزی بود که خبری از او نبود
گفتند با تویوتای ۲۰۰۰ واحد توزیع در حوالی جاده اهواز سوسنگرد به یک پیرمرد عرب زده و به دلیل فوت پیرمرد اورا به پاسگاه بردهاند
به پاسگاه رفتم
موهای بهرام را از ته زده بودند
قیافه مجرمها را پیدا کرده بود
پرسیدم: "چه شده!؟"
بهرام گفت: "پای مصنوعیام روی پدال گیر کرد و نتوانستم ماشین را کنترل کنم و ناخواسته به یک عرب محلی که رد میشد زدم. اولش زنده بود. سرش روی پای من بود که جان داد. من مقصر بودم و باید تاوانش را بدهم."
مسئول پاسگاه گفت و گوی من و بهرام را شنید
دست بر قضا اهل همدان بود
از صداقت بهرام خوشش آمد و گفت:
"تو رزمندهای! جانباز هم که هستی! پایت هم که مصنوعیست! خوب نتوانستی ترمز بگیری. عذرت موجه است. من گزارش را طوری تنظیم میکنم که به دلیل وضعیت پایت تبرئه شوی
بهرام با اینکه به هم ریخته و ناراحت بود گفت:
"این کار ربطی به جانبازی من ندارد. من مقصرم یک کلام."
مسئول پاسگاه عصبی شد
گفت: "ما میخواستیم به حسب وظیفه کاری برایت انجام دهیم. حالا که نمیخواهی تشریف ببر به زندان!"
🔗 ادامه دارد ...
قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12401
🔸🌺🔸--------------
📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی
@salonemotalee