eitaa logo
سالن مطالعه
194 دنبال‌کننده
9هزار عکس
2.2هزار ویدیو
950 فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
KayhanNews75979710412148525167201.pdf
12.43M
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 تمام صفحات امروز شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ 🔸🌺🔸 -------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📖 @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✳️ بیم و امید اگر همه کارهای خوب را داشتی باز از خداوند بترس/ اگر همه گناهان را انجام داده بودی باز به خدا ایمان داشته باش 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
🍃🏴 🇮🇷 🏴🍃 در روایات علیه‌السلام قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12432 ◀️ قسمت ششم 🔶🔸علایم ظهور امام جواد علیه‌السلام درباره حوادث و فتنه‌هایی که پیش از ظهور امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه در دوران غیبت اتفاق می‌افتد، مطالبی فرموده‌اند که در میان آن‌ها، از علایم ظهور هم سخن به میان آمده است؛ برای مثال، اولین نشانه حتمی ظهور خروج سفیانی است که روایات زیادی را به خود اختصاص داده است.(۵۱) نام مشهور وی، «عثمان بن عنبسه» است (۵۲) که در روایات با عناوین پلیدترین انسان، سرخ روی، بور، زاغ چشم،(۵۳) آبله رو، دارای چهره وحشتناک و از تبار یزیدبن ابی‌سفیان بیان شده؛ که پس از خروج در شام و به تصرف دراوردن سوریه، اردن و فلسطین، به سوی عراق می‌رود و بعد از جرم و جنایت در کوفه و نجف، خبر ظهور امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه در مکه را دریافت می‌کند. برای جنگ با حضرت، سپاه به سوی مکه معظمه می‌فرستد. چون سپاهیان به سرزمین «بیداء» می‌رسند، جبرئیل امین فریاد برمی‌آورد: «ای سرزمین «بیداء»، این گروه ستمگر را در کام خود فرو ببر!» لذا زمین شکافته شده، سپاه او را در کام خود فرو می‌برد.(۵۴) ابوهاشم داوود بن قاسم جعفری می‌گوید: در محضر امام جواد علیه‌السلام بودیم؛ سخن از سفیانی و آن‌چه در روایات امده، به میان آمد که آمدن او از حتمیات است. به آن حضرت عرض کردم: "آیا خداوند متعال را در امور حتمی بدائی است؟" فرمودند: "آری." عرض کردیم: "پس می‌ترسیم که در مورد قائم نیز بداء حاصل شود؟" حضرت فرمود: «قائم از وعده هاست و خداوند برخلاف وعده خود رفتار نمی‌کند».(۵۵)  طبق این روایت، می توان معتقد شد که در علایم حتمی مانند خروج سفیانی، احتمال بداء وجود دارد؛ یعنی در شرایط و کیفیت خروج و برنامه‌های سفیانی تغییری صورت بگیرد، نه این که اصل سفیانی بداء بپذیرد.(۵۶)   🔶🔸ظهور ظهور یکی از مسائل قطعی نزد شیعیان است. امام جواد علیه‌السلام در این باره می‌فرماید: اگر از عمر دنیا فقط یک روز باقی مانده باشد، خداوند آن روز را طولانی می‌گرداند تا این که امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه در آن روز ظهور کند...»(۵۷) همانند این موضوع، در روایات دیگر نیز تکرار شده (۵۸) که بیان می‌کند؛ ظهور حتمی، قطعی و انکارناپذیر است. قطعاً روزی پرده‌های غفلت و غیبت کنار می‌رود و همگان شاهد ظهور حضرت و برپایی حکومت عدل‌گستر او خواهند بود.  امام جواد علیه‌السلام در ادامه فرمودند: "خدای تعالی امر او را در یک شب اصلاح فرماید، چنان که امر حضرت موسی کلیم‌الله را اصلاح فرمود؛ او رفت تا برای خانواده‌اش شعله آتش بیاورد، اما چون برگشت، پیامبر بود.(۵۹) برخی می‌پرسند: "با توجه به روایات علایم ظهور مانند قیام سفیانی و مبارزه او با حضرت مهدی (عج) چگونه ظهور حضرت ناگهانی است؟" در جواب این سؤال توضیحاتی ذکر شده که عبارتند از: ۱. ممکن است مقصود از «یک شب» کنایه از سرعت باشد و از آن جایی که معارضه با مخالفان به سرعت و گاه با اعجاز صورت می‌گیرد، از تعبیر به یک شب استفاده شده است. ۲. ممکن است مقصود از اصلاح امر در یک شب، بروز و ظهور حضرت باشد ولی پیروزی نهایی به طول انجامد.  امام جواد (ع) در روایت دیگر، به دو نکته درباره ظهور اشاره می‌فرمایند: الف) پیچیده شدن زمین؛ ب) هموار شدن سختی‌ها. یکی از معجزات و کرامات عصر ظهور یا عصر غیبت برای امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه پیچیده‌شدن زمین یا همان «طی الارض» است که به پیمودن مسافت‌های طولانی در مدت بسیار کم گفته می‌شود. قطعاً حجت خدا در همین زمان، کشف و کرامات بسیاری دارند که «طی الارض» ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین آنان است. اما در مورد عصر ظهور، روایاتی به این مسأله اشاره کرده‌اند. امام رضا علیه‌السلام می‌فرماید: هنگامی که حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه ظهور می‌کند، زمین از نور خداوند روشن می‌شود و زمین زیر پای آن حضرت به سرعت حرکت می‌کند.(۶۰) امام محمدباقر علیه‌السّلام می‌فرماید: یاران حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه از سراسر زمین به سوی او حرکت می‌کنند؛ زمین زیر پای‌شان پیموده می‌شود و با طی‌الارض به امام می‌رسند و با او بیعت می‌کنند. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12491 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🏴 🇮🇷 🏴🍃 در روایات علیه‌السلام ◀️ پی‌نوشت قسمت ششم؛ ۵۱. نصرت الله آيتى، سفيانى از ظهور تا افول. ۵۲. كمال‏الدين، ج۲، ص۶۵۱ ۵۳. همان، امام صادق:« آنك لورايت السفيانى لرايت اخبث الناس، اشقر، احمر، ارزق». ۵۴. يكى از آثار سودمند درباره نشانه‏هاى حتمى ظهور كتاب لزوم تفكيك علائم حتمى ظهور از علائم غير حتمى، نوشته استاد على‏اكبر مهدى‏پور است. ۵۵. غيبت نعمانى، ب۱۸، ص۴۲۱، ح۱۰: «كنا عند ابى‏جعفر محمدبن على الرضا فجرى ذكر السفيانى، و ما جاء فى الروايه منان امره من المحتوم. فقلت لابى جعفر هل يبدولله فى المحتوم؟ قال: نعم! قلنا له: فنخاف ان يبدو لله فى القائم؟ فقال: ان القائم من الميعاد، و الله لايخلف الميعاد». علامه مجلسى در توضيح اين روايات مى‏نويسد:«لعل للمحتوم معان يمكن البداء فى بعض‏ها و قوله« من الميعاد» اشاره الى انه لايمكن البداء فيه لقوله تعالى: (إِنَّ اللَّهَ لا يُخْلِفُ الْمِيعادَ) و الحاصل ان هذا شى‏ء وعدالله رسوله و اهل بيته، لصبرهم على المكاره آلتى وصلت اليهم من المخالفين، والله لايخلف وعده. ثم انه يحتمل ان يكون المراد بالبداء فى المحتوم البداء فى خصوصياته لا فى اصل وقوعه كخروج السفيانى قبل ذهاب بنى‏العباس و نحو ذلك»(بحارالانوار، ج۵۲، ص۲۵۰). ۵۶. كتاب سفيانى از ظهور تا افول، نظر موافقان و مخالفان را درباره نقش بدا در علايم حتمى ظهور نقد و بررسى كرده است. ۵۷. كمال‏الدين، ج۲، ص۷۰: «... لو لم يبق من الدنيا الا يوم لطول الله ذلك اليوم حتى يخرج فيه، فى ملاها الارض قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و جورا ...». ۵۸. آمارى كه كتاب منتخب الاثر، درباره ظهور بيان داشته، ۶۵۷ حديث است كه الفاظ برخى مشابه همين قسمت از حديث است.(نك: ص۱۳۱). ۵۹. كمال‏الدين، ج۲، ص۷۰: «... وان الله تبارك و تعالى ليصلح له امره فى ليله كما اصلح امر كليمه موسى اذ ذهب ليقتبس لاهله نارا فرجع، و هو نبى مرسل». ۶۰. كمال‏الدين، ج۲، ب۳۵، ح۵؛ معجم احاديث الامام المهدى، ج۵، ص۳۷۷: «... فاذا خرج اشرقت الارض بنوره ... و هو الذى تطوى له الارض». 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 🇮🇷 🇮🇷 ◀️ قسمت ۱۴۶م قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12404 📒 فصل یازدهم 🔶🔸فرار از هیاهوی نام و عنوان ۶. بچه‌ها قاطرها را دست‌کم گرفتند دورشان زدند اما دریغ از گرفتن حتی یک قاطر قاطرها لگد می‌زدند و بچه‌ها فرار می کردند و ما ریسه می‌رفتیم در زمانی که ما با گردان پیاده کار می‌کردیم خیلی دورتر از ما در سد گتوند نزدیک شوشتر، غواص‌ها تمرین عبور از آب می‌کردند یک روز که به آن‌ها سر زدیم، از آب بیرون آمدند آب سرد و بُرّان بود فرمانده لشکر هم برای بازدید آمده بود وقتی دید بچه‌ها از سرما می‌لرزند به بهرام که تازه از زندان آزاد شده بود گفت: "به غواص‌ها عسل بدهید؛ نباید اینجوری بلرزند" چند روز بعد اردوگاه نیروها در گتوند بمباران شد و عده‌ای از بچه‌ها شهید شدند؛ اما خللی در اراده همرزمان‌شان برای انجام عملیات ایجاد نشد آخرین روزهای آموزش بود از بهرام مبارکی اجازه گرفتم که تعدادی مواد منفجره تی‌ان‌تی از واحد تخریب بگیرم و در حین آموزش منفجر کنم پذیرفت از اصغر مینایی معاون گردان تخریب مقداری تی‌ان‌تی گرفتم و ۴ چاشنی اما فتیله به اندازه کافی نبود برای این حجم انفجار ناچار بودم برای هر چاشنی فقط دو سانت فتیله ببندم و این ضریب خطر را بالا می‌برد نمی‌دانستم چه حادثه‌ای پشت این بی‌احتیاطی خوابیده است روز تمرین حلقه بزرگی از ۱۲۰ نفر ایجاد شد نقطه وسط دایره شدم سمت نگاه‌ها به دست من بود و دست من به فیتیله‌ها و چاشنی‌ها که به هم بسته می‌شد و داخل تی‌ان‌تی می‌رفت گفتم: "بچه‌ها! پنج تن تی‌ان‌تی یعنی قدرت انفجاری که می‌تواند یک پل عظیم را زیرورو کند. شما در زمان انفجار، سریعاً روی زمین بخوابید و دست‌تان را دور سرتان حلقه کنید." درخواست کردم که یکی داوطلب شود و کنار من باشد یک بسیجی تروفرز کنار من آمد گفتم: "فتیله را روشن کن و برو!" کبریت را گرفت همین که فتیله را روشن کردم، تردیدم اوج گرفت فکر کردم که در محاسبات اشتباه کرده‌ام و اگر تی‌ان‌تی منفجر بشود؛ بچه‌ها ... پریدم روی تی‌ان‌تی از فتیله فقط یک سانت مانده بود همین که فتیله و چاشنی را از هم جدا کردم چاشنی در دستم منفجر شد و نفهمیدم چه اتفاقی افتاد دستم مثل آتش گُر گرفت از ۵ انگشتم چهار تای آن قطع شد و یکی نیم‌بند آویزان ماند خون از انگشتانم فوران می‌زد و به اطراف می‌باشید مثل مرغ سرکنده بال‌بال می‌زدم و بی‌هدف می‌دویدم بچه ها سریع آمبولانس آوردند خون همچنان می‌آمد ناله می‌کردم و با دست سالمم محکم به دیواره آهنی آمبولانس می‌کوبیدم تا آمبولانس به بیمارستان برسد نصفه‌عمر شدم پزشک توانمندی از تهران آمده بود 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12494 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سالن مطالعه
مستند «»، جامع‌ترین مستند یهود و صهیونیسم‌شناسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ مستند قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12411 🎯 قسمت بیست‌وسوم؛ خدایی‌پنداری تشکیل حکومت یهود خواست الهی است!! 🔹 سریال مستند با موضوع «بررسی حرکت نظام‌مند جبههٔ باطل با محوریت صهیونیسم جهانی و مبانی پروتکل‌های دانشوران صهیون» تهیه شده است. 🔹 این سریال با نگاهی کلان و استراتژیک به جریان و اصیل‌ترین ایادی حزب‌الشیطان یعنی -جهانی، بندهای کلیدی را بررسی می‌کند؛ پروتکل‌هایی که حاکی از یک برنامهٔ مرموز و شیطانی برای جهان است. 🔹 بررسی صریح و بی‌پرده از این جریان منسجم شیطانی به‌منظور عمیق‌تر و نیز تنوع عناوین و موضوعات، همراه با رویکرد قرآنی و غلبهٔ جریان حق و نابودی جبههٔ باطل از دیگر خصوصیات این مستند است. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12497 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
الیگارشی یهودی و اسطوره انکیزیسیون (۱) قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12412 ◀️ قسمت دوم 🔶🔸یهودیان مخفی (مارانوها) در ایبری تاریخ یهود اذعان دارد که بسیاری از این نوکیشان به ظاهر مسیحی (مارانوها) ، یهودیان مخفی بودند؛ (۳) دائرة المعارف یهود‌ می‌نویسد: “بخش مهمی از مارانوها یهودیان مخفی بودند و به شدت وفادار به یهودیت.” (۴) 🔶 در تاریخ‌نگاری یهود، تعارض میان مسیحیان و مارانوها به شدت برجسته می‌شود و این امر علت پیدایش دستگاه انگیزیسیون عنوان می‌گردد. در حالی‌که چنین نیست!!!؟ 🔹مورخین دانشگاه عبری اورشلیم می‌نویسند: “محافل مسیحی به‌ناگاه متوجه شدند که یهودیان مسیحی شده، که اکنون از حقوق برابر با آن‌ها برخوردار بودند، به درون تمامی مشاغل و جایگاه‏‌های اجتماعی، که قبلا نمی‌توانستند به عنوان یهودی به آن دست یابند، نفوذ می‌کنند.” آنان مشکوک شدند که: این “نوکیشان”؛ مسیحیت را تنها به عنوان یک پوشش برای نفوذ خود برگزیده‌اند و در خفا یهودی هستند. بدین‌سان بود که تهدید “نوکیشان” جدی تلقی شد و برای مقابله با آن دستگاه انگیزیسیون به پا شد!!!؟ (۵) 🔹در تاریخ‌نگاری معاصر، مضمون فوق رواج کامل یافته و درباره فشار دستگاه انگیزیسیون بر مارانوهای اسپانیا و پرتغال افسانه‌پردازی‌های فراوان صورت گرفته؛ تا بدان‌جا که علت واقعی تأسیس انگیزیسیون و کارکرد اصلی آن به فراموشی کامل سپرده شده است. 🔹برای نمونه، دائرة المعارف آمریکانا علت تأسیس انگیزیسیون اسپانیا و پرتغال را “ریشه‌کن ساختن یهودیان مخفی از میان نوکیشان مسیحی” ذکر می‌کند. (۶) واقعیت چنین نیست. 🔶🔸قربانیان انکیزیسیون بطور عمده مسلمانان بودند!!! “یهودیانی” که در این ماجرا جان باختند نیز مخالفین الیگارشی یهودی بودند؛ قرائیون و گروهی که “مرتدین یهودی” نام دارند. در یک سرقت بزرگ تاریخی مظلومیت آنان در کارنامه زرسالاری یهودی به ثبت رسیده است. این از بزرگترین فجایع تاریخ‌نگاری رسمی غرب است. توجه به سه نکته به روشنی نشان می‌دهد که انگیزیسیون اسپانیا و پرتغال بطور عمده با هدف ریشه‌کن ساختن اسلام در شبه جزیره ایبری ایجاد شد، بانیان آن زرسالاران یهودی و قربانیان آن بطور عمده مسلمانان بودند: 👈 نخست، حکمرانانی که انگیزیسیون را بنا نهادند و پیوند ایشان با زرسالاران یهودی؛ 👈 دوم، بنیان‌گذاران و گردانندگان انگیزیسیون؛ 👈 سوم، قربانیان انگیزیسیون. 🔹محکمه تفتیش عقاید اسپانیا نخستین بار در سپتامبر ۱۴۸۰ میلادی/اواخر قرن نهم هجری، دوازده سال پیش از فتح غرناطه، به دستور ایزابل در کاستیل برپا شد. (۷) 🔹ایزابل و همسرش فردیناند تا سال‏‌ها پس از تأسیس انگیزیسیون و تا پایان عمر، نزدیکترین پیوندها را با الیگارشی یهودی و مارانو داشتند. 🔹دستگاه انگیزیسیون پرتغال به سال ۱۵۳۶م- ۹۴۳ ه و در زمان ژان سوم تأسیس شد (۸) که او نیز نزدیکترین پیوندها را با زرسالاران یهودی / مارانو داشت. رابطه‌ی حکمرانان بعدی اسپانیا و پرتغال با الیگارشی یهودی / مارانو به همین‌گونه بود. 🔹طراح و نظریه‌پرداز و بنیان‌گذار فکری انکیزیسیون کشیشی یهودی‌الاصل بود به ‏نام آلفونسو اسپینا (۹) که از خاندان و تبار او و پیوندش با الیگارشی یهودی در دایرة ‌المعارف یهود اطلاعی مندرج نیست. (۱۰) اسپینا تکاپوی خود را از دهه ۱۴۶۰ در شهر مادرید آغاز کرد. 🔹مادرید (مشریط) در سال ۱۰۸۳ م - ۴۷۶ ه، کمی پیش از طلیطله، به تصرف آلفونسوی ششم درآمد و در سال ۱۵۶۱م - ۹۶۸ ه. فیلیپ دوم آن را به پایتخت اسپانیا بدل کرد. مادرید شهری بزرگ و پرجمعیت بود و بیشتر سکنه آن مسلمان بودند تا بدان‌جا که پایگاه اصلی اسلام در شبه‌جزیره ایبری خوانده‌ می‌شد. 🔹یهودیان تا سده سیزدهم میلادی در مادرید حضور جدی نداشتند و تنها از این زمان است که جامعه یهودی این شهر وزن و اهمیتی یافت. (۱۱) 🔹انتخاب مادرید به عنوان کانون تکاپوی اسپینا به روشنی نشان می‌دهد که آماج تهاجم او مسلمانان بودند. 🔹آلفونسو اسپینا در اوایل دهه ۱۴۶۰ فعالیت تبلیغاتی خود را در مادرید آغاز کرد و به تبلیغ علیه “نوکیشان قبلا مسلمان” (مورها) پرداخت. منظور، مسلمانانی است که به دلیل پیگرد شدید حکمرانان کاستیل و همدستان یهودی‌شان دین خود را پنهان می‌داشتند. 🔹همکار اسپینا در این تکاپو، آلفونسو اوروپزا (۱۲) رئیس “طریقت سن جروم” (۱۳) بود. (۱۴) اوروپزا (متوفی ۱۴۶۸م - ۸۷۳ ه) نیز، چون اسپینا، یهودی‌تبار است. او کار اسپینا را ادامه داد، موجی از مبارزه با مسلمانان را در مادرید برانگیخت و آن‌گاه دامنه تکاپوی خود را به طلیطله گسترد. (۱۵) 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12498 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ؛ کتاب خاطرات رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12414 ◀️ قسمت چهل‌وششم؛ 📒 فصل هشتم؛ قلعه سرخ ۸. 🔶🔸اولین سفر با هواپیما صبح زود به مقر ساواک منتقل شدم و تا عصر در آنجا ماندم در طی این مدت از من بازجویی شد که چند ساعت طول کشید تعجب کردم وقتی دیدم که بازپرس از دوستان دوران کودکی من است؛ و من در بازی‌های کودکانه او و برادرانش شرکت می‌کردم پدر و برخی برادرانش از علما و سادات بودند عصر بود که مرا به فرودگاه بردند و به همراه دو مامور در هواپیما نشاندند هواپیما به مقصدی که برای من نامعلوم بود پرواز کرد بعدا متوجه شدم که عازم تهران هستیم این نخستین سفر من با هواپیما بود اتفاقاً اولین سفر هوایی من پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز برای ماموریتی به زاهدان بود امام راحل طی حکمی که در صحیفه امام آمده؛ مرا به بلوچستان فرستادند آقای راشد یزدی هم که در سال ۱۳۵۷ با من در ایرانشهر تبعید بود در این سفر همراهم بود از تهران با هواپیما عازم کرمان شدیم و روز همه‌پرسی برای نظام جمهوری اسلامی (۱۰ فروردین ۱۳۵۸) در کرمان بودیم و از آنجا به زاهدان رفتیم در فرودگاه تعدادی از مشایخ منطقه به استقبال ما آمدند در آنجا به آنها گفتم: "من این فرودگاه را در نخستین سفر هوایی زندگی‌ام ترک کردم و اکنون نیز در نخستین سفر بعد از پیروزی انقلاب به همین فرودگاه قدم می‌گذارم!" 🔶🔸 سفینه غزل در هواپیمایی که مرا به صورت تحت‌الحفظ به تهران می‌برد به مسائل مختلفی می‌اندیشیدم به آینده این نهضت اسلامی که برپا شده به برپا کننده نهضت؛ "امام خمینی" به پدری که برای ادامه معالجه در تهران به من نیاز داشت و به علت ابتلا به آب‌مروارید بینایی‌اش را داشت از دست می‌داد به آینده ای که در انتظار من بود و ... از فکر به این امور که جز خدای متعال کسی از عاقبت آن آگاه نیست منصرف شدم مجله‌ای برداشتم و به ورق زدن آن پرداختم چشمم به غزلی افتاد که از آن خوشم آمد عادت داشتم که هر شعری را می‌پسندیدم در دفتر خاصی که "سفینه غزل" نامیده بودم، می‌نوشتم دیدم دو مامور همراه من از دو طرف گردن می‌کشند تا ببینند چه می‌نویسم بدون توجه به فضولی آن‌ها به نوشتن ادامه دادم آن‌ها هم به نگاه کردن ادامه می‌دادند وقتی شعر را نوشتم ذیل آن این عبارت را افزودم: "این ابیات را در هواپیمایی که مرا به همراهی دو مأمور خوش اخلاق از زاهدان به جایی نامعلوم می‌برد، نوشتم." این عبارت اثر مثبتی بر هر دوی آن‌ها داشت هواپیما شبانه به آسمان تهران رسید منظره درخشش جراغ‌های شهر دل‌انگیز بود دیدم ماموران همراه من خیلی به دیدن چشم‌انداز تهران علاقه‌مندند و از اینکه به پایتخت رسیده‌اند احساس خوشحالی می‌کنند به ویژه یکی از آن دو خیلی ابراز خوشحالی می‌کرد به او گفتم: "قدر مرا بدان! چون به خاطر من با هواپیما به تهران آمدی. اگر بازداشتی کس دیگری جز من بود تو را با اتومبیل به خاش می‌فرستادند و می بایستی شب تا صبح بیابان‌های برهوت را طی می‌کردی ولی خوب حالا شب خوشی را در تهران خواهی گذراند." خنده‌ای از ته دل کرد که برخاسته از احساس کامل خوشبختی و رضایت بود 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/12519 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
۳۲. 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا