eitaa logo
سالن مطالعه
193 دنبال‌کننده
10هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1هزار فایل
امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه‌ی ملّی، که یک واجب دینی است. امام خامنه‌ای مدیر: @Mehdi2506
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 •┈┈••🍃 ۳۹۳🍃••┈┈• طرف به حیف‌نون پیام می‌ده: یه کم پول داری بهم قرض بدی؟😢 حیف‌نون: ✋ سلام؛ پیامت نرسید 😐😂😂 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ --------🔸😜🔸--------- 🤲 به نام خدای بخشنده‌ی بی‌نیاز ✋سلام 💐 در قرآن می‌فرماید: «مَنْ ذَا الَّذِی یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضاً حَسَناً فَیُضاعِفَهُ لَهُ أَضْعافاً کَثِیرَةً وَ اللَّهُ یَقْبِضُ وَ یَبْصُطُ..» کیست که به خدا قرض نیکو دهد، تا خدا بر آن چند برابر بیفزاید؟ و خداست که می‌گیرد و می‌دهد.. 📖 قرآن کریم؛ سوره بقره؛ آیه۲۴۵ ‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅┄ «قرض»، در زبان عربى به معناى بريدن است؛ و اينكه به وام، قرض مى‌گويند بخاطر آن است كه بخشى از مال بريده وبه ديگران داده مى‌شود تا دوباره باز پس گرفته شود. كلمه «بسط» به معناى گشايش و وسعت است و «بساط» به اجناسى گفته مى‌شود كه در زمين‌ پهن شده باشد. به جاى فرمان به قرض دادن؛ سؤال مى‌كند كه كيست كه به خداوند قرض دهد، تا مردم احساس اكراه و اجبار در خود نكنند، بلكه با ميل و رغبت و تشويق به ديگران قرض دهند. از آنجا كه انسان غريزه منفعت طلبى دارد، لذا خداوند براى تحريك انسان، از اين غريزه استفاده كرده. به جاى «قرض به مردم» فرمود: «به خداوند قرض دهيد»، تا فقرا احساس كنند خداوند خودش را به جاى آنان گذاشته و احساس ضعف و ذلّت نكنند. در روايات، پاداش قرض الحسنة هيجده برابر، ولى پاداش صدقه ده‌برابر آمده است 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی 📖 @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ امروز؛ شنبه‌ 🔅 ۱۳ خرداد. ۱‌۴۰۲ ☪ ۱۴ ذیقعده ۱۴۴۴ ✝ ۳ ژوئن ۲۰۲۳ منسوب به پیامبر خوبی‌ها حضرت صل‌الله‌علیه‌وآله ذکر امروز؛ یکصد مرتبه یَا رَبَّ العَالَمِینَ 📆 روزشمار: 🏴 ۱ روز تا رحلت جانگداز امام خمینی رحمه‌الله 🏴 ۱۶ روز تا شهادت امام جواد علیه‌السلام 🏴 ۲۳ روز تا شهادت امام محمد باقر علیه‌السلام 💐 ۲۵ روز تا روز عرفه 💐 ۲۶ روز تا عید قربان •┈┈••✾•🌸مناسبت‌های امروز🌸•✾••┈┈• 📆 مناسبت‌های شمسی 🔹سخنراني تاريخي عصر عاشوراي امام خميني(ره) در مدرسه فيضيه قم (۱۳۴۲ ش) 🔹تصويب قانون اساسي مشروطيت ايران (۱۲۸۵ ش) 📆 مناسبت‌های قمری 📆 مناسبت‌های میلادی 🖊 بیشتر بدانیم؛ چه شد که (ره)، ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند؟https://eitaa.com/salonemotalee/11847 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه
🍃🌹 🇮🇷 🌹🍃 قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11764 ◀️ قسمت دوم؛ 🔶🔸منقبت نشابور و سبزوار مطلب دوّمی که من یادداشت کرده‌ام تا عرض بکنم، منقبت نشابور و سبزوار است؛‌ یکی از وظایف بزرگ ما این است که شناسنامه‌های شهر خودمان را به جوان‌های‌مان بشناسانیم؛ این کار آن‌چنان ‌که باید، انجام نمی‌گیرد؛ قبل از انقلاب که این کارها تقریباً صفر و نزدیک به صفر بود. 🔹بنده مکرّر به سبزوار و نشابور آمده‌ام، مانده‌ام، سخنرانی‌ها کرده‌ام، با مردم مأنوس بوده‌ام؛ آن وقتها این حرف‌ها نبود و اهمّیّتی به گذشته‌ی باعظمت و پُرشکوه این شهرها داده نمی‌شد. 🔹نشابور و سبزوار دو گنجینه‌اند؛ گنجینه‌ی تاریخ اسلام و تمدّن اسلامی ما و تمدّن ایرانیِّ ما. دو گنجینه‌اند که باید حفظ بشوند، بایستی معرّفی بشوند. حالا در گزارش‌های آقایان بود که دانشنامه‌ی این شهرها تهیّه بشود؛ بله، [باید] تهیه بشود، شناخته بشود. جوان نشابوری، جوان سبزواری [باید] بداند که وارث چه حقایقی، چه زیبایی‌هایی، چه شکوه و عظمتی از لحاظ معنوی، از لحاظ علمی، از لحاظ تاریخی است؛ 🔹این را جوان‌های ما باید بدانند تا احساس هویّت کنند، احساس شخصیّت کنند. این‌جور نیست که ما به چشم دو آبادیِ قدیمی یا دو شهر قدیمی و تاریخی به اینها نگاه کنیم؛ نه، اینها ــ هم نشابور، هم سبزوار ــ دو راویِ صادق و عینیِ تمدّن اسلامی ما هستند؛ راویِ تمدّنند، راویِ فرهنگند. 🔹آن هم نه راوی زبانی؛ راویِ عینی، راویِ محسوس و مشهود. از فضل‌بن‌شاذان نیشابوری تا هزار سال بعد از آن، [یعنی زمان] حاج ملّاهادی سبزواری، ببینید این فاصله‌ی هزارساله پُر از ستاره‌های درخشان است. این فاصله را که نگاه می‌کنیم پُر از خاطره است؛ خاطره‌های تمدّنی، خاطره‌های عظمت. بین فضل‌بن‌شاذان و حاج ملّاهادی و بین عطّار نیشابوری و حمید سبزواری، ببینید این توازن و تعادل چقدر زیبا است. 🔹حدود هفتصد سال فاصله است بین این دو مرد؛ هر دو برای اسلام کار کردند، برای معرفت کار کردند، برای آینده‌ی ملّت کار کردند، برای رشد دادن به مفاهیم ذهنیِ ملّت ایران کار کردند، تلاش کردند. 🔹حالا من دو نفر یا چهار نفر را اسم می‌آورم، [امّا] صدها، بلکه هزارها نفر از این قبیل در تاریخ این دو شهر وجود دارند؛ اینها [باید] شناخته بشوند، اینها [باید] معرّفی بشوند.‌ 🔹دیگران تاریخ ندارند، برای خودشان تاریخ می‌سازند؛ تاریخهای خلاف واقع. شما ملاحظه کنید، حتّی در تلویزیون ما هم نشان می‌دهد که فلان کشوری که هیچ تاریخ باشکوه و باارزشی ندارد، داستانهای دنباله‌دار، ۱۰۰ قسمت، ۱۵۰ قسمت درست می‌کنند؛‌ تاریخ می‌سازند برای خودشان، حکمت می‌سازند برای خودشان، حکومت می‌سازند برای خودشان؛ ما داریم، [ولی] یادمان نیست. 🔹شرح کتاب لمعه‌ی دمشقیّه، کتاب درسی امروز طلبه‌های ما است. اصلاً خود کتاب لمعه به درخواست سبزواری‌ها نوشته شده. سبزواری‌ها در زمان سربداران نامه نوشتند به شهید اوّل(۳) در شام، گفتند: "آقا! ما حکومت تشکیل داده‌ایم، شما بیایید اینجا بمانید." شهید گفت: "من نمی‌توانم بیایم؛ امّا این کتاب را برایتان می‌فرستم." لمعه را در واقع خراسانی‌ها به وجود آوردند. امروز شرح این کتاب بعد از پانصد ششصد سال جزو کتاب‌های درسی ما است؛ این‌ها چیزهای کمی‌ است؟ این‌ها چیزهای کوچکی است؟ این‌ها شناسنامه‌ی این شهرهای شما است. این شناسنامه‌ها را جوان‌های ما باید بدانند. این هم عرض ما در مورد شهرهای شما. 🔹البتّه من در زمینه‌ی این دو شهر [صحبت کردم ولی] بقیّه‌ی شهرهای ایران، سرتاسر کشور، کم و بیش همین‌جورها است؛ البتّه اغلب شهرها، نه همه؛ همین سوابق، همین افتخارات، همین تاریخ باارزش را خیلی از شهرهای کشور ما دارند. حالا چون خود من خراسانی هستم، با این دو شهر هم آشنا هستم، روی اینها تکیه می‌کنم وَالّا همه جا همین‌جور است و این معنا وجود دارد. این‌ها را زنده کنید، این شناسنامه‌ی شهر شما است. 🔶🔸مطلب بعدی راجع به منقبت شهیدان ما است، که اینجا دیگر زبان واقعاً قاصر است. حقیقتاً [اگر] انسان بخواهد درباره‌ی شهیدان حرف بزند، زبانش قاصر است از اینکه بخواهد درباره‌ی عظمت شهیدان و ارزش شهیدان چیزی بگوید؛ حرف‌شان، سلوک‌شان، رفتارشان، وصیّت‌نامه‌های‌شان درس است. وصیّت‌نامه‌های‌شان واقعاً درس است. امام توصیه کردند در سخنرانی عمومی که بروید وصیّت‌نامه‌ی شهدا را بخوانید.(۴) واقعاً خواندن دارد. 🔗 ادامه دارد ... قسمت بعد؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11809 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 یکی از فرقه‌های دست‌ساز یهود که نقش کم‌نظیری در انحراف و نیز پیشبرد اهداف صهیونیست‌ها در اسلام داشته بابیت، بهائیت و سپس ازلیت بوده با مستندات قوی و متقن می‌توان ادعا کرد که یهود، وهابیت را برای انحراف اهل تسنن و بابیت را برای انحراف اهل تشیع اختراع کرده و با این دو فرقه هم انحراف و هم تفرقه در میان مسلمانان را به شکلی شگفت‌انگیز پیش برده حزب شیطان برای رسیدن به اهداف پلید خود، مهمترین سنگری که باید فتح می‌کرد را اسلام می‌دید و چه چیزی بهتر از متن اسلام برای انحراف و نابودی آن در اهل تسنن بازپروری "بنی‌امیه" و در اهل تشیع به انحراف کشاندن عَلَم ولایت، امید و انتظار ◀️ تبار یهودی حاکمان کنونی حجاز، پیشتر در مقاله‌ای روشن شد؛ آدرس: https://eitaa.com/salonemotalee/11292 و ان‌شاءالله مطالب تکمیلی در ادامه خواهد آمد ◀️ اما درباره بابیت و بهائیت؛ دو نکته: 👈 خاستگاه بابیت؛ در مقاله‌ای از استاد عبدالله شهبازی دیدیم که خاندان "علی‌محمد باب"؛ چه خاندان پدری، چه مادری و نیز خانواده همسر "باب" از سرسپردگان انگلیس و یهود بوده و تاجران مطرح بخصوص تریاک در بوشهر و شیراز و بمبئی و ... اینجا: https://eitaa.com/salonemotalee/11422 👈 ایمان آورندگان به بابیت از اولین گروه گروندگان به بابیت، یهودیان جدیدالاسلام و نفوذی در بدنه‌ی امت اسلام بوده‌اند!!! در اینجا؛ https://eitaa.com/salonemotalee/9973 و اینجا؛ https://eitaa.com/salonemotalee/3521 ان‌شاءالله ارائه این مقالات ادامه خواهد داشت تا هرچه بیشتر با ماهیت دشمنان مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام آشنا شویم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم کمتر دیده شده از بیانات رهبرمعظم انقلاب درباره رحمه‌الله: "ما مُرده بودیم امام ما را زنده کرد" 🔸🌺🔸-------------- @salonemotalee
🍃🌸 🇮🇷 🌸🍃 ✡ ؛ از ظهور تا فروپاشی عثمانی قسمت قبل؛ https://eitaa.com/salonemotalee/11746 ◀️ قسمت سوم؛ 🔹ادعای مسیحایی شابتای در چارچوب فرهنگ و عقاید دینی یهود بود و به مسلمانان ارتباط نداشت. دعویِ سلطنت او بر بنی‌اسرائیل حقیر و احمقانه جلوه می‌کرد. 🔹قطعاً شابتای در دیدار با کوپرولو سلوکی عاجزانه یا متواضعانه داشت زیرا بر او سخت نگرفتند و تنها وی را در قلعه گالیپولی حبس کردند. 🔹شابتای در زندان آزادانه با حاخام‌های یهودی و پیروانش دیدار می‌کرد و مکاتبات خود را به سراسر جهان می‌فرستاد. اکنون او می‌کرد و برخی از نامه‌هایش را چنین امضا می‌نمود: “منم خدای شما، شابتای زوی.“‌ 🔹 در زندان زیر هیچ فشاری نبود. ولی معلوم نیست چرا، بناگاه به گروید!! به‌علت فقدان اسناد عثمانی، ارائهٔ داستان این گروش شابتای نیز تنها بر اساس روایات یهودی ممکن است. 🔹طبق این روایات، از رهبران فرقه در لهستان، به ملاقات شابتای رفت و به مباحثه با او پرداخت. در اثنای بحث، نحمیا کوهن بناگاه در حضور محافظین عثمانی اعلام کرد که مسلمان خواهد شد. 🔹کوهن سپس به دربار عثمانی رفت، به اسلام گروید و مقامات عثمانی را به مسلمان کردن شابتای ترغیب نمود. کوهن پس از بازگشت به لهستان، بار دیگر شد و ادعا کرد که خود مسیح است!! 🔹پس از این ماجرا، مقامات عثمانی شابتای را به آدریانوپول بردند و وی در حضور سلطان محمد چهارم اعلام مسلمانی کرد. سلطان تحت تأثیر گروش شابتای قرار گرفت، نام عزیز محمد افندی را بر او نهاد و به او مقرری روزانه‌ای به مبلغ ١۵٠ پیاستر اعطا کرد. سلطان ساده‌دلانه گمان می‌کرد به توفیقی بزرگ به سود اسلام دست یافته است! 🔹روشن است که گروش گروه کثیری از به اسلام و پذیرش آنان در ساختار سیاسی دولت عثمانی نمی‌توانست بدون توجیه معقول و مقدمات عقل‌پسند و موجه، رخ دهد. حرکت شابتای زوی پایه‌های این تحول را پدید ساخت. 🔹بر بنیاد این موج بود که سازمان مخفی و رازآمیزی از پیروان شابتای زوی شکل گرفت، اعضای آن به‌تدریج در دستگاه حکومتی عثمانی کردند، در سدهٔ ١٩ به اقتدار فوق‌العاده دست یافتند و سرانجام را از درون تسخیر نمودند. ✍ استاد عبدالله شهبازی 🤲 والحمدلله 🔸🌺🔸-------------- 📚"سالن مطالعه" با کلی رمان، داستان، مقاله و ... مفید و خواندنی @salonemotalee
هدایت شده از سالن مطالعه