eitaa logo
حریم‌خصوصےیک‌سرباز 🌿
1.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
638 ویدیو
55 فایل
طلبه ها انسان هایی هستند ، مثل سایر خلائق ؛ اما با زندگیِ نسبتا ساده تر . . . و البته ! هیجان انگیز تر ✨ یه چایی در خدمت باشیم ☕ حاویِ : منبر های دو دقیقه ای نگارخانهٔ من (یه مشت عکس) : @negar_khane_man حجرهٔ من (راه ارتباط + اصلِ مطالب) : @hajehabib
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اخبار تهران20:20
⭕️سه شهید در یک قاب 💔 🔹 در این عکس شهید سردار حاج قاسم سلیمانی که به دست شقی ترین افراد عالم به شهادت رسید و همچنین شهید هاشمی فرمانده اطلاعات سپاه زاهدان و شهید حجت الاسلام و المسلمین سجاد شهرکی که در جریان اغتشاشات اخیر به دست مزدوران آمریکا به شهادت رسیدند را در کنار هم مشاهده میکنید. 🎴 اخبار 👇 http://eitaa.com/joinchat/2853175299Cb2c5125cdc
جایتان خالی شب شهادت حضرت معصومه_قم
هدایت شده از عنترنشنال | antarnational
🔴 طرف امامش کل مدینه رو کتک زده تا باهاش بیعت کنند بعد میگه رفراندوم برگزار کنید.آیا بر ابوبکر اجماع بود؟ ✍🏻 طبری در تاریخ خود، ماوردی شافعی در الحاوی الکبیر و عبدالوهاب نویری در نهایة الارب، می‌نویسند: «و اقبلت اسلم بجماعتها حتی تضایقت بهم السکک فبایعوه، فکان عمر یقول: ما هو الا ان رایت اسلم فایقنت بالنصر؛ یعنی قبیله اسلم همگی در مدینه گردآمدند تا با ابوبکر بیعت کنند، آنقدر جمعیت زیاد بود که حتی بازارها نیز گنجایش ایشان را نداشت. عمر گفت: قبیله اسلم را که دیدم یقین به پیروزی پیدا کردم.» 📚 منبع: الطبری، ابی جعفر محمد بن جریر (متوفای۳۱۰)، تاریخ الطبری، ج۲، ص۴۵۸.     الماوردی البصری الشافعی، علی بن محمد بن حبیب (متوفای۴۵۰ه)، الحاوی الکبیر فی فقه مذهب الامام الشافعی و هو شرح مختصر المزنی، ج۱۴، ص۹۹، تحقیق الشیخ علی محمد معوض - الشیخ عادل احمد عبد الموجود، ناشر:دار الکتب العلمیة - بیروت - لبنان، الطبعة الاولی، ۱۴۱۹ ه -۱۹۹۹ م.     النویری، شهاب الدین احمد بن عبد الوهاب (متوفای۷۳۳ه)، نهایة الارب فی فنون الادب، ج۱۹، ص۳۶. ✅ حالا نقش قبیله اسلم از نگاه ابن ابی الحدید معتزلی: ✍🏻 ابن ابی الحدید معتزلی گوید: «و اذاً قائل آخر یقول: قد بویع أبوبکر فلم ألبث وإذاً أنا بأبی بکر قد أقبل و معه عمر و أبو عبیدة و جماعة من أصحاب السقیفة وهم محتجزون بالأزر الصنعانیّة لایمرّون بأحد إلّا خبطوه و قدّموه فمدّوا یده فمسحوها على ید أبی بکر یبایعه شاء ذلک أو أبى، یعنی از براء بن عازب یکى از اصحاب رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم ، نقل شده که پس از سقیفه ، أبوبکر و عمر و ابو عبیده جراح و گروهی چماق به دست را دیدم که ژست حمله و تهاجم بخود گرفته و به هر کس مى‌رسیدند وى را کتک مى‌زدند و به زور دست او را گرفته ، بعنوان بیعت ، چه بخواهد و چه نخواهد ، بر روى دست ابوبکر مى‌کشیدند.». 📚 منبع: شرح نهج البلاغ ابن أبی الحدید : ج 1 ، ص 219 . طبع دار الکتب العلمیّة به تحقیق محمد أبو الفضل ابراهیم ✅ الجمل، شیخ مفید ، ص 43 ؛ زبیر بن بکار در کتاب موفقیات خود ، به روایت ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه آورده است که: ✍🏻 فبایعت – بنی اسلم - فقوی بهم جانب ابی بکر، یعنی با بنی اسلم جانب ابوبکر قوی شد! 📚 منبع: (ج 2 ، ص 40 ، قم : مکتبه آیت الله مرعشی، 1404 قمری). ✅ در الکامل ابن اثیر آمده است: ✍🏻 و جاءت اسلم فبایعت فقوی جانب ابوبکر بهم و بایع الناس بعد، یعنی بنی اسلم آمد و بیعت کردند و جانب ابوبکر قوی شد بعد مردم بیعت کردند! 📚 منبع: (ج 2 ص 331 ، بیروت : دار صادر ، 1965 میلادی). ✅ سوال چرا از منافقین کمک گرفته شد؟ وجواب: ✍🏻 عن عمر قال: نستعین بقوة المنافق وإثمه علیه، یعنی ما از قوت منافقین کمک گرفتیم گناهش گردن خودش!! 📚 منبع: (ابن أبى شیبة ، والبیهقى)  أخرجه ابن أبى شیبة (6/200 ، رقم 30653) ، والبیهقى (9/36 ، رقم 17652) 👤 شیخ مهدی دهبان @dehban_ir ------------------------- @antarnational
[•☘️🌷•] -امام‌زمان‌علیه‌السلام‌محیط‌به‌عالم وجوداست.. شماهم‌هرموقع‌گرفتاری‌دارید، چه‌گرفتاری‌مادی‌چه‌معنوی‹یابن الحسن› رافراموش‌نکنید.. خودشان‌فرمودند: [إنّاغيرُمُهمِلين‌لِمُراعاتكُم‌ولاناسينَ‌لِذِرِكُم] من‌شمارارهانکردم‌و‌فراموشتان هم‌نکردم..🤍 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علیکم السلام یکی دو تا نیستن چندین مدل هستن ولی من خودم این مدلی اش را دوست دارم و دارمش 👇🏻
💎برکات کم‌گویی 🔻امام علی علیه‌السلام: قِلَّةُ الْكَلامِ يَسْتُرُ الْعُيُوبَ وَ يُقَلِّلُ الذُّنُوبَ؛ ❇️ ، عيب‌ها را می‌پوشاند و از گناهان می‌كاهد. 📚 شرح غررالحكم: ج ۴، ص ۵۰۵
💎راهکاری برای رهایی از غم و اندوه 🔻امام صادق عليه‌السلام: ما يَمنَعُ اَحَدَكُم اِذا دَخَل عَلَيهِ غَمٌّ مِن غُمُومِ الدُّنيا اَن يَتَوَضَّاَ ثُمَّ يَدخُلَ مَسجِدَهُ وَ يَركَعَ رَكعَتَينِ فَيَدعُوَ اللّه فيهِما؟ اَما سَمِعتَ اللّه يَقُولُ: «و َاستَعينوا بِالصَّبرِ وَ الصَّلاةِ»؟ 💡چه چيز مانع می‌شود كه هرگاه بر يكى از شما غم‌واندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به سجده‌گاه خود رود و دو ركعت نماز گزارد و در آن دعا كند؟ مگر نشنيده‌اى كه خداوند مى‌فرمايد: «از و مدد بگيريد»؟ 📚 وسائل‌الشیعه، ج ۸، ص ۱۳۸
هدایت شده از عنترنشنال | antarnational
🔴 ✍🏻 آقا ما الان بخدا موندیم یکی میاد سمتون برای بوسیدن میاد یا برای پروندن عمامه! :)))) به قول شروین!! برای ترسیدن به وقت بوسیدن 😂😂😂😂 ------------------------- @antarnational
هدایت شده از تخریب‌ چی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پویش زیبای در حرم مطهر حضرت امام رضا سلام الله علیه ✍ تخریب‌چی 🚨تخریب‌چی، کانال اخبار خاص 🆔 @takhribchi110 🆔 @takhribchi110
هدایت شده از ⁦🇮🇷خبر طلاب
✅روحانیت شجاع و مردمی امام خمینی(قدس سره) روحانیت نباید از چیزی بترسد، روحانیت نباید از عربده‌کشی‌ها، وحشیگری‌ها و غوغای مشتی رجاله و اراذل وحشت کند. علما و روحانیان باید تا آخرین قطره خون خود را در راه اسلام، در راه قرآن و در راه اعلای کلمة الله نثار کنند. 📚 صحیفه امام خمینی، ج ۱، صص ۱۵۸ و ۱۵۹ 🔺بذر این انقلاب با خون شهدای روحانیت آبیاری و تثبیت شد؛ تا روزی که پرچم انقلاب به دست صاحب آن حضرت حجت -ارواحنا فداه- برسد روحانیت چون کوه، استوار در صحنه است. @Manahejj 🇮🇷 http://eitaa.com/joinchat/1026359310Cd87a388a56
⬜◽◻️▫️❁﷽❁▫️◻️◽⬜ 🔰احڪــ🔎ــام نمــ📿ــاز 📥سوال: ❓نماز احتیاط در چه مواردی خوانده می شود؟ 📤 پاسخ: ✍🏻 نماز احتیاط برای جبران رکعت های مورد شک در موارد خاص (شک های صحیح در نماز چهار رکعتی) واجب می شود. از آن جا که این نماز، نوعی احتیاط در مورد رکعت های مشکوک به شمار می رود، آن را «نماز احتیاط» گفته اند؛ ✍🏻 برای مثال: اگر در نماز چهار رکعتی، بعد از سر برداشتن از سجده دوم شک کند دو رکعت خوانده یا سه رکعت،‌ باید بنا بگذارد که سه رکعت خوانده و یک رکعت دیگر بخواند و نماز را تمام کند و بعد از نماز، یک رکعت نماز احتیاط ایستاده یا دو رکعت نشسته [1] به جا آورد. [2] ------------------- 🔖 پی نوشت: [1]. بهجت: احتیاط این است که یک رکعت نماز احتیاط ایستاده بخواند. سیستانی: بنابر احتیاط واجب دو رکعت نماز نشسته کافی نیست و باید یک رکعت نماز ایستاده بخواند. [2]. توضیح المسائل ده مرجع،‌ م 1199. >>> برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج 2، ص 159.
﷽حَسْبُنَاالله‌وَنِعْمَ‌الْوَکیٖلْ...خُڋا‌ݕَڔٰاےِݦَݧ‌ْڬٰاڣٖیښٺ❤ 💐
علیکم السلام در برابر هر شکی در نماز ، یه احکامی داره انجام اون احکام واجبه
هدایت شده از چاه نویس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و من فریاد خشک شده در گلویی هستم! که دیگر کسی صدایش را در زیر این همه خاک نخواهد شنید.
هدایت شده از ⁦🇮🇷خبر طلاب
✅مولوی‌هاشون به کمتر از چهار تا قانع نیستند و براشون سن و سال هم مهمه و به کمتر از ۱۶ ساله رضایت نمی‌دهند، ران گوسفند را هم بیشتر و بهتر می‌پسندند، زن هم در هیچ جا حضور ندارد، حتی در همین مسجد ضرار... اما اینگونه کاغذ بالای سر می‌برند... فکر می‌کنید معنای نفاق چیست؟ شما اینها را تفسیر کنید... همین یارو را پیدا کنید و بعد بپرسید چند بار زنش را کسی در کوچه دیده است؟! به مولوی‌شون بگید اگر معتقد به این شعار پژاک و پ‌ک‌ک است، فردا با زنانش بدون روسری در همین مسجد ضرار حاضر شود... وظیفه ما فقط روشنگری است و گفتن حقایق قضاوت با خود شماست/ اخبار سوریه 🇮🇷 http://eitaa.com/joinchat/1026359310Cd87a388a56
حریم‌خصوصےیک‌سرباز 🌿
پارازیت زیاد داشت شرمنده
@Delltang_128 بفرمایید یک سر بزنید اینجا
جانِ شیعه، اهل سنت بقلم فاطمه ولی نژاد صدای قرائت آیت الکرسی مادر، بوی اسفند، اسباب پیچیده در بار کامیون و اتاقی که خالی بودنش از پنجره های بی‌پرده اش پیدا بود، همه حکایت از تغییر دیگری در خانواده ما میکرد. روزهای آخر شهریور ماه سال 91 با سبک شدن آفتاب بندر عباس، سپری میشد و محمد و همسرش عطیه، پس از یکسال از شروع زندگی مشترکشان، آپارتمانی نوساز خریده و می‌خواستند طبقه بالایی خانه پدری را ترک کنند. همچنانکه ابراهیم و لعیا چند سال پیش چنین کردند. شاید به زودی نوبت برادر کوچکترم عبدالله هم میرسید تا مثل دو پسر بزرگتر به بهانه کمک خرج شروع زندگی هم که شده، زندگی اش را در این خانه قدیمی و زیبا شروع کرده تا پس از مدتی بتواند زندگی مستقل را در جایی دیگر تجربه کند. از حیاط با صفای خانه که با نخلهای بلندی حاشیه بندی شده بود، گذر کرده و وارد کوچه شدم. مادر ظرفی از شیرینی لذیذی که برای بدرقه محمد پخته بود، به راننده کامیون داد و در پاسخ تشکر او، سفارش کرد: _حاجی! اثاث نوعروسه.کلی سرویس چینی و کریستال و... که راننده با خوشرویی به میان حرفش آمد و با گفتن: _خیالت تخت مادر ِبار را بست. مادر صورت محمد را بوسید،عطیه را به گرمی در آغوش گرفت که پدر با دلخوری جلو آمد و زیر گوش محمد غرّی زد که نفهمیدم. شاید رد خرابی روی دیوار اتاق دیده بود که مادر با خنده جواب داد: _فدای سرشون! یه رنگ میزنیم عین روز اولش میشه! محمد با صورتی در هم کشیده از حرف پدر، سوار شد و اتومبیلش را روشن کرد که عبدالله صدا بلند کرد: _آیت الکرسی یادتون نره! و ماشین به راه افتاد... ابراهیم سوئیچ را از جیبش در آورد و همچنان که به سمت ماشینش میرفت، رو به من و لعیا زیر لب زمزمه کرد: _ما که خرج نقاشی مون هم خودمون دادیم ... لعیا دستپاچه به میان حرفش دوید: _ابراهیم! زشته! میشنون! اما ابراهیم دست بردار نبود و ادامه داد: _دروغ که نمیگم، خُب محمد هم پول نقاشی رو خودش بده! همیشه پول پرستی ابراهیم و خساست آمیخته به اخلاق تند پدر، دستمایه اوقات تلخی میشد که یا باید با میانجیگری مادر حل میشد یا چاره گریهای من و عبدالله. این بار هم من دست به کار شدم و ناامید از کوتاه آمدن ابراهیم، ساجده سه ساله را بهانه کردم: _ساجده جون! داری میری با عمه الهه خداحافظی نمیکنی؟ عمه رو بوس نمیکنی؟ و با گفتن این جملات، او را در آغوش کشیده و به سمت مادر و پدر رفتم: _با بابابزرگ خداحافظی کن! مامان بزرگ رو بوس کن! ولی پدر که انگار غُر زدنهای ابراهیم را شنیده بود، اخم کرد و بدون خداحافظی به داخل حیاط بازگشت. ابراهیم هم وارث همین تلخیهای پدر بود که بی توجه به دلخوری پدر، سوار ماشین شد. لعیا هم فهمیده بود اوضاع به هم ریخته که ساجده را از من گرفت و خداحافظی کرد و حرکت کردند. عبدالله خاکی که از جابجایی کارتونها روی لباسش نشسته بود، با هر دو دستش تکاند و گفت: _مامان من برم مدرسه. ساعت ده با مدیر جلسه دارم. باید برنامه کلاسها رو برای اول مهر مرتب کنیم. که مادر هم به نشانه تأیید سری تکان داد و با گفتن: _برو مادر، خیر پیش! داخل حیاط شد. ساعتی از اذان ظهر گذشته و مادر به انتظار آمدن عبدالله، برای کشیدن نهار دست دست می‌کرد که زنگ خانه به صدا در آمد. عبدالله که کلید داشت و این وقت ظهر منتظر کسی نبودیم. آیفون را که برداشتم متوجه شدم آقای حائری، مسئول آژانس املاک محله پشت در است و با پدر کار دارد. پدر به حیاط رفت و مادر همچنان به انتظار بازگشت عبدالله، شعله زیر قلیه ماهی را کم کرده بود تا ته نگیرد. ادامه دارد...