🚨 انعکاس "فامیلبازی" پزشکیان در رسانههای باکو
🔻 ینیمساوات به نقل از کانال تلگرامی "آزاد ایران" جمهوری آذربایجان خبر داد: "پزشکیان دامادش را به مقامی عالیرتبه منصوب کرد."
🔸 ینیمساوات نوشت: "حسن مجیدی، داماد مسعود پزشکیان، رئیسجمهور ایران، ۲۷ شهریورماه بهعنوان دستیار اجرایی رئیس دفتر ریاستجمهوری منصوب شد. حسن مجیدی همسر زهرا پزشکیان، دختر رئیسجمهور ایران است. او کارشناس ارشد مالی است. حسن مجیدی قبل از انتصاب به این سمت در یک شرکت خصوصی کار میکرد. مسعود پزشکیان را در سفر به عراق، دختر و دامادش همراهی میکردند."
🔗 مرجع
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 ویار حالبههمزن باکو!!
↩️ قدرت حسنقلیاف، رئیس حزب عهد جمهوری آذربایجان گفت: "در حاشیه اجلاس بریکس الهام علیاف فرصت دیدار با پزشکیان رئیسجمهور ایران و حلوفصل بسیاری از مسائل را خواهد داشت. پزشکیان برای تضمین حق تحصیل ترکان آذربایجانی به زبان مادری خود تلاش میکند. ما میتوانیم معلم تربیت کنیم و برای آنها کتاب درسی چاپ کنیم!!"
🔻 به گزارش آکتوال، قدرت حسنقلیاف با وارونهنمایی بدکرداری باکو در قبال ایران، گفت: "آنها گاهی دستی را که برای دوستی با ایران دراز میکنیم گاز میگیرند. امروز حتی اگر ایران سیاست غیردوستانهای در قبال ما داشته باشد، معتقدم با گذشت زمان، روابط ما با ایران نیز مانند روسیه بهبود خواهد یافت و مانند ترکیه و روسیه با آنها توافقنامه اتحاد امضاء خواهیم کرد و بیشتر همگرا خواهیم شد. اجلاس بریکس ۲۲ تا ۲۴ اکتبر در کازان برگزار میشود. در آنجا الهام علیاف فرصت دیدار با پزشکیان، رئیسجمهور ایران و حلوفصل بسیاری از مسائل را خواهد داشت. پزشکیان برای تضمین حق تحصیل ترکان آذربایجانی به زبان مادری خود تلاش میکند. ما میتوانیم معلم تربیت کنیم و برای آنها کتاب درسی چاپ کنیم. من و همکارانم هرازگاهی این موضوع را در مجلس ملی مطرح کردهایم تا سالانه ۱۰۰۰ (هزار) جوان از ایران در دانشگاههای کشورمان تحصیل رایگان داشته باشند. خیلی دوست دارم این موضوع حل شود."
✍️ لازم به ذکر است که پیشتر خبری را مبنی بر عدم اقبال دانشجویان به درس اختیاری «زبان آذری» در دانشگاه شهید مدنی تبریز منتشر کرده بودیم.(لینک)
🔗 مرجع
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 موافقت پوتین با امضای معاهده مشارکت راهبردی ایران و روسیه
🔺 رئیسجمهور روسیه پیشنهاد وزارت خارجه این کشور درباره شرایط معاهده مشارکت راهبردی ایران و روسیه را پذیرفت و با امضای آن موافقت کرد.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۵۴
↩️ شامل آیات ۳۲ تا ۳۶ سوره مبارکه #نور
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«لا یُعَذِّبُ اللهُ قَلبًا وَعَی القُرآنَ»؛
خداوند قلبی را که قرآن را در خود جای داده باشد، عذاب نمیکند.
📚 (امالی طوسی ۱/۶)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_نور
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 #فرزانگان_قفقاز - [۷۶]
🔻 اسحاق قُبائی (۱۳۱۶ - ۱۳۶۶ق)
کربلایی سیداسحاق قُبائی در سال ۱۳۱۶ق (۱۸۹۸م) در منطقه قُبا به دنیا آمد. پدرش سیدهادی از تحصیلکردگان مشهد و نجف اشرف و قاضی قرهباغ بوده است. وی اهل بصیرت و کرامت بود و در سال ۱۳۶۶ق (۱۹۴۶م) وفات کرد. فرزندش حاج میرحسن نام دارد.
📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۹۴.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
آخرین جزئیات انفجار پیجرها در لبنان.mp3
46.44M
🚨 آخرین جزئیات انفجار پیجرها در لبنان،
↩️ چرا تهران جنگ با اسرائیل را جدی نمیگیرد؟
🔻 بررسی آخرین تحولات روز ۳۴۸ جنگ غزه در برنامه میدان
🗓۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۳
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۳
↩️ ترکیب التقاط و تظاهر در چپ مذهبی
🖊 #مهدی_جمشیدی
۶. لاجوردی در یک بخش مهم و تاریخی از وصیّتنامهاش، به حریم ممنوعهای پا میگذارد که حاکی از حقایق مکتوم است: «چندين بار، خطر منافقين انقلاب را به مسئولين گوشزد کردهام، ولی نمیدانم چرا ترتيب اثر ندادهاند، گرچه نسبت به بعضی، تا اندازهای میدانم؛ همانان که التقاط به گونۀ منافقين خلق، همۀ ذهن و باورشان را پُر کرده و همانان که رياکارانه برای رسيدن به مقصودشان، دستمال ابريشمی بسيار بزرگ - به بزرگی مجمعالاضداد - به دست گرفتهاند، هم رجايی و باهنر را میکُشند و هم به سوگشان مینشينند، هم با منافقين خلق، پيوند تشکيلاتی و سپس ... برقرار میکنند، هم آنان را دستگير میکنند و هم برای آزادیشان و اعطای مقام به آنان تلاش میکنند و از افشای ماهيّت کثيف آنان، سخت بيمناک میشوند، هم برای جلب رضايت مسئولين، خود را در صف منافقکُشان جا میزنند و هم در حوزههای علميّه به فقه و فقاهت روی میآورند تا مسير فقه را عوض کنند.»
در اینجا، لاجوردی به جریانی اشاره میکند که در دهۀ شصت در قدرت رسمی، حضور مؤثّر داشت؛ «چپ مذهبی» که در دهههای بعد، «اصلاحات» خوانده شد. در نظر او، منافقان دو دستهاند: «منافقان خَلق» یا همان سازمان مجاهدین خَلق و «منافقان انقلاب» یا همان سازمان مجاهدین انقلاب. داستان نفاق، در همین فاصلۀ اندک از وقوع انقلاب، به درون انقلاب نیز راه یافت و در کنار خطر منافقان خَلق، خطر منافقان انقلاب نیز شکل گرفت. لاجوردی مینویسد حقیقت و ماهیّت اینان را برای مسئولان، شرح داده ولی مواجههای از طرف آنان رخ نداده است؛ حال یا به دلیل سادهاندیشی و ساهلوحی برخی از مسئولان و یا به دلیل همپیالهگی آنان با اینان. بههرحال، چالش از نظر او بسیار جدّی شده و اینکه در هستۀ مرکزیِ قدرت سیاسی، چنین کسانی حضور داشتهاند، به دغدغۀ اصلی او تبدیل شده بوده است. او از یک «بازی چندضلعی» سخن میگوید که در آن، شواهد مؤیّد و نقیض، در کنار یکدیگر نشانده شدهاند تا کسی پی به ماهیّت امر نبرد؛ منافقان انقلاب، رفتار دوگانهای را در پیش گرفته بودند که هم نشان میداد با سازمان مجاهدین خَلق، ستیز دارند و هم علائم پنهان، حاکی از اتّصال این دو به یکدیگر بود. این راز، سر به مُهر باقی مانده و هرگز مشخص نشد که چه ارتباطات و غایاتی در میان بوده است.
او سپس به توصیف ماهیّت منافقان انقلاب میپردازد و بیش از هرچیز، به «التقاط» اشاره میکند؛ یعنی مسألۀ سیاسی را از دریچۀ فکر و معرفت مینگرد و نشان میدهد که امر سیاسی را بریده از ایدئولوژی، تفسیر و تحلیل نمیکند. او از یک التقاط تمامعیار مینویسد که با ریاکاری و تظاهر، توأم شده و از این جهت، کار تشخیص و تمیز بر بسیاری دشوار شده است. اجرای ترور شهید رجایی و شهید باهنر، نقطهای است که به باور لاجوردی، ماهیّت این جریان سیاسی در آن متعیّن و مجسّم شده است؛ لاجوردی معتقد بود که این ترور، کار خالصِ سازمان مجاهدین خلق نبود، بلکه سازمان مجاهدین انقلاب نیز در آن دست داشت و به همین دلیل، سالها در پی اثبات تحلیل خویش بود. اتهاماتی که وی به چپ مذهبی نسبت میدهد، بسیار سنگین است؛ زمینهسازی برای ترور شهید رجایی و شهید باهنر و پیوند تشکیلاتی با سازمان مجاهدین خَلق. لاجوردی، هر دو جریان سیاسی را میشناخت و کمتر کسی چون او وجود داشت که چنین شناخت تجربی و عینیای از آنها داشته باشد. میدانیم که این پرونده، تا سالهای پایانی دهۀ شصت، همچنان گشوده و بینتیجه بود و سرانجام نیز در اثر فشارهای سیاسی، بسته شد؛ بیآنکه واقعیّت امر، آشکار شود. اگر آن پرونده به سرانجام میرسید، ریشههای نفاق در درون ساختار جمهوری اسلامی خشکانده میشد، اما چنین نشد و در دهههای بعدی، نفاق در قالب فتنههای سالهای هفتادوهشت و هشتادوهشت و ... سربرآورد. ما با یک زخم کهنه مواجه هستیم که حکمِ آتش زیر خاکستر را دارد. مواجهههای سطحی و تعارفی و موردی، موجب گردیده که نفاق، ساختار منسجمی بیابد و دوباره و چندباره به قدرت بازگردد و مصائب فراوانی را برای انقلاب به وجود بیاورد. سعید حجاریان میگوید لاجوردی به من میگفت تو [سعید حجاریان] و بهزاد [نبوی] و خسرو [تهرانی]، از مسعود [رجوی] خطرناکتر هستید؛ چون مسعود در اثر سادهلوحی، خیلی زود و آشکارا خودش را در برابر انقلاب قرار داد، اما شما زیرک هستید و ماهیّت خودتان را پنهان نگاه داشتهاید و به همین دلیل، ضربههای جدّی خواهید زد. این پیشبینی لاجوردی، درست از آب درآمد و یکسال پس از شهادت لاجوردی، فتنۀ سال هفتادوهشت رخ داد.
ادامه دارد...
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 حیله «اسب تروا»ی پیجرهای صهیونیستی-آمریکایی در لبنان
✍ اثر هنرمند ترکیهای، #میکائیل_چیفتچی
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
#زندانیان_دیکتاتور_باکو
«مبارزاتی که ما برای آزادی، با عزت و شرافت انجام میدهیم، برای ما از خود آزادی هم شیرینتر است...»
- رهبر جنبش اتحاد مسلمین آذربایجان، حاج طالع باقرزاده
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 نکات قابل تأمل سفر رئیس اطلاعات انگلیس به آذربایجان
🔻 سفر اخیر رئیس MI6 (رئیس دستگاه اطلاعاتی انگلیس) به آذربایجان بسیار مهم و قابل تأمل است. ریچارد مور، رئیس امآی ۶ در دیدارهای خود با مقامات جمهوری آذربایجان بهطور ضمنی از ایده تشکیل نیروی نظامی مشترک کشورهای بهاصطلاح ترک در قفقاز و آسیای مرکزی سخن راند. او همچنین با حضور در جمع تعدادی از دانشجویان در شهر باکو، بر علاقهمندی لندن برای تقویت همگرایی میان جمهوری آذربایجان با کشورهای آسیای مرکزی تأکید کرد. اما اینکه وی چرا در این بازه زمانی از همگرایی میان کشورهای منطقه قفقاز و آسیای مرکزی سخن میگوید معنادار است.
🔹 در تشریح وضعیت باید گفت امروز سیستم اشتراکگذاری اطلاعات محرمانه و تبادل دادههای جاسوسی به نام «پنج چشم» میان استرالیا، کانادا، نیوزیلند، انگلیس و ایالات متحده آمریکا برقرار است. بیان چنین مطلبی از سوی ریچارد مور به معنای حمایت از کشورهای ترکزبان برای سازماندهی سیستم مشابه اطلاعاتی و امنیتی در قفقاز و آسیای مرکزی است.
🔹 به عقیده او، آنها میتوانند با اشغال جنوب ارمنستان، تمام منطقه قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی را از طریق ایجاد یک سازمان امنیتی هدایت کنند که این مسئله دو راهبرد مهم در عرصههای نظامی و اقتصادی شکل میدهد؛ نخست از نظر اقتصادی میتواند خفقان ژئوپلتیکی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد و تمام کریدورهای تجاری کشورمان را مختل کند و دوم، با سرازیر کردن نیروهای ضدایرانی ازجمله نظامیان ناتو، تجزیهطلبان پان ترک، تکفیریها و تشدید حضور رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای ایران، امنیت و تمامیت ارضی کشورمان را هدف قرار دهد.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
جهان آرا - چهارشنبه 28 شهریور 1403.m4a
6.54M
🚨 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا»
🔻 عنوان: تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و منطق مواجهه با آن
🎙 صوت کامل گفتوگو با:
دکتر بیژن پیروز
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
🗓 چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۳
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 دشمن آخرین برگه خود را سوزاند
🔻 طغرل نوریف یکی از روحانیون عضو جنبش اتحاد مسلمین آذربایجان نوشت:
🔹 دشمن را شکست دادن بهعنوان یک تاکتیک، او را واردار میکند تا با قویترین سلاح و حربه خود وارد عمل شود و در یک اقدام و مرحله تعیینکننده، سعی میکند ضربه بزند.
اگر دشمن در این مرحله تعیینکننده که با سلاحو حربه قوی خود وارد عمل شده، مجدداً شکست خورد، تضعیف میشود و خیلی زود شکست جای این پیروزی را میگیرد.
🔹 اسرائیل اشغالگر، با انجام یک عمل تروریستی علیه حزبالله و مردم لبنان، کارتهای مهم خود را سوزاند (یا بهعبارتی آخرین تیر خود را از چله رها کرد).
بر اساس اظهارات خود، دشمن باید از این برگه را در مرحله پیک جنگ استفاده میکرد.
اما اعضای حزبالله از این طرح آگاه شدند و دشمن را از موضع خود آگاه ساختند و مجبور کردند تا از این کارت نهایی خود استفاده کند. طبیعی است که نتیجه بهطور موردی نبوده و حزبالله هیچ تغییر در موضع نظامی خود انجام نداد.
🔹 این بدان معنی است که رژیم تروریستی بهطور خودکار احساس میکند که پایان نزدیک است و سلاحهای قوی خود را فعال میکند تا عمر خود را طولانی کند (مثل غریقی که برای نجات خود دست و پا میزند).
با این حال، مقاومت با اینکه ضرباتی را دریافت کرده، ولی با خط سیاسی درست و آرام ادامه میدهد.
پایان و امتداد این خط سیاسی به پایان اسرائیل و نابودی او منجر خواهد شد.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 پررویی به سبک صهیونیستها
🔻 مقام امنیتی اسرائیل:
«ما مسئول اتفاقات لبنان نیستیم.
حزبالله میتواند شکایت خود را برای کالاهای معیوب به شرکت مربوطه گزارش کند. و از بیمه ان استفاده کند.»
✍️ بعد ما متحیریم که مقامات نوکر صهیونیستها در باکو این همه بیحیایی و چندرویی را از کجا آموختهاند؟!
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 آمریکا جمهوری آذربایجان را ابزار اصلی برای تأمین اهداف شیطانی خود در قفقاز میداند!
🔻 مطلم رحیملی، معاون حزب عدالت جمهوری آذربایجان به ینیمساوات گفت: "آمریکا فکر میکند که جمهوری آذربایجان مزیت بزرگی برای قطع پای روسیه از منطقه قفقاز دارد. به همین دلیل است که آمریکا با زبان فشار با کشور ما صحبت میکند. واشنگتن از یک سو حمایت خود را از روند صلح اعلام میکند، اما از سوی دیگر برای تحقق منافع ژئوپلیتیک خود مانور میدهد:
به نظر میرسد صحبت از توافق صلح، برای پوشاندن منافع واقعی آمریکا ضروری است. بهخاطر همه اینها است که کنگره در نظر دارد در ۱۹ سپتامبر جلساتی را علیه جمهوری آذربایجان برگزار کند. این اقدام همچنین حمایت سیاسی از ارمنستان است. بنابراین، جمهوری آذربایجان در تهیه توافقنامه صلح از منافع ملی خود عقبنشینی نخواهد کرد.»
🔸 رحیملی افزود: "ایالات متحده نهتنها نسبت به تحولات قفقاز جنوبی بیتفاوت است، بلکه واکنش بسیار حساسی به آنچه در اینجا اتفاق میافتد نشان میدهد. سوءتفاهم در روابط با گرجستان، ایالات متحده را وادار میکند تا منافع منطقهای خود را از طریق ارمنستان محقق کند. به همین دلیل است که اخیراً کمکهای تسلیحاتی و مهمات غربی به ارمنستان افزایش یافته و رزمایشهای نظامی مشترک برگزار میشود. بهوضوح دیده میشود که آمریکا در حال کشاندن ارمنستان به سمت غرب است. اظهارات اخیر نخستوزیر پاشینیان و تیمش در مورد همگرایی اروپایی را نمیتوان تصادفی تلقی کرد. به نظر میرسد آمریکا و غرب در مذاکراتی که برای عموم معلوم نیست، وعدههای بیشتری به ارمنستان دادهاند! اکنون با اظهارات رهبران ارمنستان مبنی بر تمایل به پیوستن به بریکس و سایر سازمانها، آنها قصد دارند روابط با روسیه را متعادل کنند. آنها از یک طرف روسیه را عصبانی نمیکنند و از طرف دیگر بدون کاهش سرعت به ادغام در غرب ادامه میدهند. رهبری ارمنستان همکاری با غرب را راهحلی برای مشکلات اجتماعی، اقتصادی و امنیتی این کشور میداند و به احتمال زیاد با معرفی آذربایجان و گرجستان بهعنوان کشورهای طرفدار روسیه که موضعی خلاف منافع غرب اتخاذ میکنند، رتبه خود را نزد غرب نیز بالا میبرد بهرهمندی خود را از آن افزایش میدهد!!... آمریکا امضای توافقنامه صلح را جدا از گشایش کریدور زنگزور (دالان تورانی ناتو) تصور نمیکند. در این روند تنها هدف، کنترل کریدور در دست غرب است. بنابراین از موضوع کنترل مستقیم ارمنستان بر تمامی سیستمهای ارتباطی و لجستیکی در قلمرو خود دفاع میکند».
🔗 مرجع
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 شبکه Starlink ایلان ماسک اکنون در یمن فعال شده است.
✍ اثر هنرمند یمنی، #کمال_شرف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۳۵۵
↩️ شامل آیات ۳۷ تا ۴۳ سوره مبارکه #نور
🔻امام صادق (علیهالسلام) میفرمایند:
«مَن قَرَأَالقُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ، اِختَلَطَ القُرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِهِ»؛
هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خونش آمیخته گردد.
📚 (اصول کافی ۲/۶۰۳)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_نور
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 #فرزانگان_قفقاز - [۷۷] - بخش اول
🔻 اسدالله سيفالدينی لنكرانی (۱۲۸۷ - ۱۳۷۵ق)
آیتالله شیخ اسدالله سیفالدینی لنکرانی فرزند کربلایی احمد در سال ۱۲۸۷ق (۱۸۷۱م) در روستای سیبتین (سیفالدین) از توابع شهرستان ماساللی منطقه لنکران در خانوادهای کشاورز و متدین متولد شد. علاقهمندی پدر متدین و دلداده، عالمان دینی و روحانیون، او را برآن داشت تا در تربیت فرزند -که آثار نبوغ و استعداد شگرف در چهرهاش نمایان بود- اهتمام لازم را به کار بندد و در کودکی قرائت قرآن به او بیاموزد. وی بعد از آن دروس مکتبخانهای را نزد روحانیون زادگاهش آموخت.
حوزه علمیه اردبیل در آن زمان به سبب وجود عالمان بزرگ و روحانیون با فضیلت از رونق خاصی برخوردار و محل رجوع طالبان علوم دینی منطقه قفقاز بود. به همین جهت پدر شیخ اسدالله را در دوران نوجوانی به اردبیل برد و در مدرسه ملا ابراهیم تحت تعلیم و تربیت استادان وقت قرار داد.
شیخ اسدالله پس از فراگیری صرف، نحو، منطق و دیگر مقدمات علوم دینی، سطوح عالی فقه و اصول را از محضر بزرگانی چون حضرات آیات حاج میرصالح آقا مجتهد و آقا سید مرتضی خلخالی فرا گرفت. آنگاه به احتمالی در سال ۱۳۰۸ق (۱۸۹۱م) عازم نجف اشرف شد و در حلقه درس بزرگانی چون حضرات آیات عظام: مولی محمد فاضل شربیانی، شیخ محمدحسن مامقانی، آخوند ملامحمد کاظم خراسانی و سیدمحمد کاظم طباطبایی یزدی درآمد و فلسفه را از محضر حکیم نامی آقا سیدحسین بادکوبهای فراگرفت و به دریافت اجازه اجتهاد از استاد خود آیتالله سیدمحمد کاظم طباطبایی یزدی نائل گردید. ایشان علاوه بر علوم مذکور در ریاضیات نیز تبحر کامل داشته است.
پس از وفات پدر، مادرش در سال ۱۳۳۰ق (۱۹۱۱م) مجبور شد بهوسیله آخوند حاج محمد قلی دیگاهی نامهای به فرزند بنویسد و از او بخواهد به وطن بازگردد. ایشان پس از دریافت نامه، امر مادر را اطاعت نمود و در همان سال به زادگاه خود بازگشت. شیخ در نجف اشرف ازدواج کرد و صاحب يك دختر شد که در ۱۶ سالگی بر اثر بیماری فوت نمود.
ایشان پس از بازگشت، در شهرستان ماساللی ساکن شد و به وعظ، ارشاد و تبلیغ معارف دینی و تدریس علوم اسلامی اعم از فقه واصول و فلسفه و ریاضیات همت گمارد. دیری نپایید که جامعیت و عظمت علمی و معنوی حضرتش زبانزد خاص و عام شد. علما، روحانیون و جویندگان علوم اسلامی به دیدار و کسب فیض از محضرش شتافتند و در حلقات دروس متعدد وی شرکت جستند. از جمله شاگردان وی در این دوران میتوان آقا میرحسین، آقا میربؤيوك، فرزندان آقا میرداماد، میرقلی معروف به میرآقا از اهالی روستای سیبتین (سیفالدین) ملا عبدالله نعمتاوغلی، آقا میریوسف، ملا احمد از قصبه احمدلی از توابع شهرستان ماساللی که از تحصیلکردگان حوزه علمیه اردبیل بود و در درس شیخ شرکت میکرد، و ملا بابا را نام برد.
ادامه دارد...
📘 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص۹۴ الی ۹۶.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 عضو رهبری و فرمانده برجسته نظامی گروهک تروریستی کومله به هلاکت رسید
🔹 ریبوار کریمیان عضو کمیته رهبری و فرمانده برجسته نظامی گروهک تروریستی کومله که در قالب تیم ترور قصد ورود به کشور را داشت در کمین نیروهای امنیتی و نظامی ایران، گرفتار و به هلاکت رسید.
🔰 جزئیات کشته شدن «ریبوار کریمیان» فرمانده ارشد تروریستهای کومله
🔻 فرمانده مرزبانی فراجا:
شب گذشته مرزبانان ایرانی ریبوار کریمیان از فرماندهان ارشد تروریستهای کومله را با هلاکت رساندند.
مرزبانان تصور کردند که این افراد کولهبر هستند که به محض صدور فرمان ایست مهاجمان به سمت نیروهای مرزبانی فراجا شلیک کردند.
در این تبادل آتش این فرد به هلاکت رسید و تعداد دیگری از این افراد زخمی شدند.
البته در این حادثه یکی از مرزبانان ایرانی نیز مجروح شده که حال وی مناسب است./ ایرنا
⛔️ هشدار: تصویر متعلق به جنازه ریبوار کریمیان است.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 شهید لاجوردی و خطر منافقان انقلاب -۴
↩️ لیبرالیسمِ مذهبی در لفافۀ اسلام رحمانی
🖊 #مهدی_جمشیدی
۷. لاجوردی در وصیّتنامهاش از یک طرح سیاسیِ کلان مینویسد که حتّی استحالۀ حوزههای علمیّه را نیز دربرمیگیرد: «منافقين انقلاب ... در حوزههای علميّه به فقه و فقاهت روی میآورند تا مسير فقه را عوض کنند.» روشن است که استحالۀ انقلابی که «اسلامی» خوانده میشود، جز از طریق «بازاندیشی در دینفهمی»، میسّر نیست و باید با قبض و بسط تئوریک شریعت و ساختهوپرداختهکردن تفاسیر لیبرالی از اسلام، بستر استحالۀ نظام سیاسی را فراهم کرد. این اقدام، نیروهای حوزویِ متناسب با خویش را میطلبد؛ یعنی باید کسانی از درون خودِ حوزههای عملیّه، بساط تجدیدنظر در دینفهمی را پهن کنند و با رویکرد التقاطی، اسلام را به لیبرالیسم پیوند بدهند و التقاطیاندیشی به جریان حوزوی تبدیل شود.
چنین اقدامی با سلسه مقالات عبدالکریم سروش در «ماهنامۀ کیان» آغاز شد؛ مجلهای که برآیند اندیشههایی بود که در حلقۀ کیان، پدید میآمد و از طریق این مجله به جامعه عرضه میشد تا مقدّمات نظری و معرفتیِ تجدیدنظر سیاسی و گذار از عهد انقلابی، شکل بگیرد. در این حلقه، جمعی از روحانیان نیز حضور داشتند و حضور اینان نشان میداد که همچون گذشته، شکاف روحانی/ روشنفکر، فعّال نیست، بلکه نیروهای لیبرال، فارغ از هویّت صنفیشان در کنار یکدیگر نشستهاند و در طرح استحاله، همداستان شدهاند. در این دوره، چپ مذهبی از اندیشههای مارکسیستی به سوی اندیشههای لیبرالیستی غلتید و در دانشگاه و حوزه، یارگیری فکری و جبههسازی ایدئولوژیک کرد. این بذر، نشانده شده و در کمتر از یک دهه، ثمر داد و دولت اصلاحات به قدرت رسید. آن آغاز معرفتی، این انجام سیاسی را در پی داشت.
در ابتدا، سخن از «نواندیشی دینی» بود و بعدها نیز «اسلام رحمانی». این روایت، از هر جهت در مقابل اسلام سیاسی یا اسلام انقلابی قرار داشت و میکوشید موقعیّت اجتماعی آن را تضعیف کند. جریان لیبرالیسم ایرانی برای پیشروی سیاسی و اجتماعی خویش، محتاج استدلالها و توجیههای شبهدینی بود تا جامعه را با خود همراه سازد. دههها در راستای این بازاندیشی ساختارشکنانه، ادبیّات لیبرالی تولید شد و پارهای از نیروهای حوزوی در جهت تثبیت آن کوشیدند. از یک سو، حلقۀ منتظری در قم فعّال شدند و جسارت اظهارنظر یافتند و از سوی دیگر، گروهها و گروههای لیبرالِ حوزوی و روحانی مانند مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه شروع به همراهی با خطی کردند که در حلقۀ کیان آغاز شده بود. لیبرالیسمِ معمّم، با تمام ظرفیّت خویش در قم به تکاپو افتاد و کوشید در قم و از قم، «آنتیتز نظام» را تولید کند. گاهی نیز برای تحقیر وجوه انقلابیِ قم، حوزۀ نجف را در برابر حوزۀ قم نشاندند و آن را ستایش کردند و تجربۀ قم را در همراهی با انقلاب، سرزنش نمودند. اکنون نیز لیبرالیسمِ معممّ در قم، بهشدّت در تکاپوست و در قالب اسلام رحمانی، لیبرالیسمِ مذهبی را میستاید. هستۀ تئوریک و طرّاح لیبرالیسمِ مذهبی که تهراننشین است، به این راهبرد دست یافته که اگر انقلاب از قم آغاز شد، ضدانقلاب نیز از قم آغاز خواهد شد و باید در سایۀ بازاندیشی در فهم دین، گذار از انقلاب و ایدئولوژی انقلابی را تحقّق بخشید.
اگر در دهۀ پنجاه، تنها تعداد اندکی «مارکسیستِ معمّم» همچون حبیبالله آشوری و اکبر گودرزی بودند و حوزه بیشتر نظارهگر بود تا کنشگر، اما امروز، موجی از «لیبرالِ معمّم» شکل گرفته است. کافیست به تجربۀ اغتشاش اخیر بنگریم و تأمّل کنیم که بسیاری از شبههها دربارۀ حجاب و الزام اجتماعی به حجاب، در کجا متولّد شدند و چه کسانی برای آنها، توجیه دینی یافتند. بر اساس این تجربه باید تصریح کرد که بخشی از نیروهای حوزوی، از فقه امام صادق - علیهالسلام - به فقه جان لاک، گذار کردهاند و فقاهت ناانقلابیشان به فقاهت لیبرالی تبدیل شده است. در برابر این جریان، آیتالله خامنهای تصریح کرد که «اسلام رحمانی»، همان معارف نشأتگرفته از لیبرالیسم است و نه اسلام واقعی. اینان برای التقاط اسلام با لیبرالیسم، تعبیر اسلام رحمانی را بافتهاند تا هم حسّاسیّتبرانگیز نباشد و هم جذاب باشد، اما در عمل، اسلام را به نفع لیبرالیسم، مصادره میکنند. به مناسبتی دیگر، آیتالله خامنهای گفت حوزۀ غیرانقلابی به درد نمیخورد. این عبارت، حاکی از آن است که نیروهای حوزویِ بریده از انقلاب و ایستاده در برابر آن، در هر سطحی که باشند، حضور و فاعلیّتشان در نهایت، مضر و مخرّب خواهد بود. به سخن لاجوردی بازگردیم که نوشته است منافقان انقلاب به دنبال تغییر دادن مسیر فقه هستند؛ یعنی میخواهند فقهی که خلوص معرفتی و تعهّد سیاسی نسبت به انقلاب دارد را کنار بنهند و فقهی را ببافند که غایتش، خدمت به بسط لیبرالیسم است.
ادامه دارد...
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 بیادبی عامل طالبان در تهران نسبت به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران
🔺 پس از مراسمی در پیشاورِ پاکستان، اینبار دیپلمات طالبان با حضور در سیوهشتمین همایش بینالمللی وحدت اسلامی در تهران که با حضور پزشکیان برگزار میشد، به احترام سرود ملی ایران مانند سایر حاضران از جا برنخاست.
🔹 لذا از وزارت امور خارجه کشور انتظار میرود تا این دیپلمات بی نزاکت طالبان را از کشور اخراج نماید؛ زیرا که او هم مایه سرافکندگی افغانستان شده و هم عامل بینزاکتی در حق ایران است.
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
#زندانیان_دیکتاتور_باکو
«همانگونه که از بزرگان شما نترسیدم، از مسلسلهایتان نیز نخواهیم ترسید.»
- رهبر جنبش اتحاد مسلمین آذربایجان، حاج طالع باقرزاده
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 ذوقزدگی رسانهای باکو از عملیات استیصالی رژیم صهیونیستی در ترور دستهجمعی مردم لبنان!!
🔻 رسانههای باکو که ناتوان از درک درماندگی رژیم صهیونیستی و ماهیت استیصالی عملیات تروریستی اخیر این رژيم در ترور دستهجمعی مردم لبنان هستند، این عملیات تروریستی استیصالی رژیم صهیونیستی را با آبوتاب تبلیغ میکنند!!
🔸 سایت تلگراف در عنوان خود برای خبر عمليات تروریستی انفجار وسایل ارتباطی و پیامدهی در لبنان نوشت:
«یک عملیات خارقالعاده:
اینگونه است که اسرائیل حزبالله را به پایان میرساند!!!»
🔸 رسانههای باکو طی روزهای اخیر همچنین به بهانه تحلیل عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی و زخمی شدن سفیر ایران در لبنان، به طعنهزنیهای بیشرمانه به ایران بهخاطر خودداری ایران از عملیات مقابلهبهمثل با حرکتهای تروریستی وحشیانه و ضدانسانی رژیم صهیونیستی میپردازند و زخمزبانهای نتانیاهو و سخنگویان رژیم صهیونیستی به ایران را تقلید و تکرار میکنند.
🔗 مرجع
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 رونمایی مجدد از وارث تاج و تخت سلطنت خانواده حاکم بر جمهوری آذربایجان!
🔻 رسانههای رسمی و غیررسمی باکو دیروز عکسهای حیدر علیاف دوم، پسر الهام علیاف و وارث تاج و تخت و الیگارشی حاکم بر جمهوری آذربایجان را در افتتاحیه یا پیریزی برخی طرحها در آقدام در کنار پدرش الهام را منتشر کردند!!
🔗 مرجع
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 صهیونازیسم
✍ اثر جدید کاریکاتوریست ترکیهای، #میکائیل_چیفتچی
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 علیاف "روز حق حاکمیت ملی" برای جمهوری آذربايجان تأسیس کرد!!
🔻 به گزارش رسانههای باکو، علیاف با صدور فرمانی روز ۲۰ سپتامبر، روز اخراج ارامنه از قراباغ کوهستانی را بهعنوان "روز حق حاکمیت ملی" اعلام کرد!!
🔗 مرجع
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫