🚨 نظر آقای ابوالفضل بازرگان در خصوص برکناری محمد جواد ظریف از دولت
🔻 یکی از کاربران هم با کنایه نوشتند:
اصلاً ظریف میتونه با یک ایکس! (توئیت) و یک نقاشی کودکانه مسأله ماشه را حل کند!! 😂😏
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 تداوم نفرتپراکنی قومی و نمایش پرچم توهمی "جهان توران" در ورزشگاه سهند تبریز
گروهها و کانالهای عناصر وابسته به مراکز نفرتپراکن و تفرقهانداز ترکگرایی از نمایش "پرچم توران" و سر دادن فحشهای ضد کردی در ورزشگاه سهند تبریز در جریان مسابقه فوتبال خبر دادند! این عناصر فتنهگر همچنین فحشها و هتاکیهایی را که بهطور ساختگی بر روی تصاویر تماشاچیان مسابقه فوتبال صداگذاری شده است، تحت عنوان "شعار ملی" با معنای " خاک هدیه دادنی نیست، ارومیه تروریستان نمیشود" منتشر و با سوء استفاده از نام آذریها و ترکها علیه بخش دیگر جامعه یعنی کردها به نفرتپراکنی پرداختند.
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 نفرتپراکنی و تلاش برای ایجاد اختلافات قومی در ایران توسط عناصر وابسته به مراکز ترکگرایی
🔴 نفرتپراکنهای وابسته به مراکز پانترکیسم سعی دارند نفرت نظاممند شدهای که در ترکیه علیه قومیت کرد وجود دارد، به ایران نیز سرایت داده شود و در این برنامهریزی خطرناک از هیجانات افراد ناآگاه و برخی تماشاگرنماها و تماشاچیان بیاطلاع نیز سوءاستفاده میکنند.
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نگاهی_به_سیمای_حقیقی_تاریخ_آذربایجان
🎥 آیا جلال علیاف در حصر خانگی بود؟!
↩️ نگاهی به جریانات و مسائل پشتپرده در تاریخ جمهوری آذربایجان - بخش ۵
▪️ جلال علیاف، برادر حیدر علیاف و عموی الهام علیاف بود که دارنده دکترای علوم زیستی و از مفاخر جمهوری آذربایجان محسوب میشد.
وی عضو هیئت رئیسه MEA آذربایجان، عضو شورای سیاسی حزب آذربایجان نوین و نماینده مجلس ملی آذربایجان هم بود. که حتی نشان «استقلال» هم که یکی از افتخارات ساختگی رژیم طایفه به شمار میرود، دریافت کرده بود.
🔻 ۱/۲ - ادامه در پست بعدی
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
#نگاهی_به_سیمای_حقیقی_تاریخ_آذربایجان 🎥 آیا جلال علیاف در حصر خانگی بود؟! ↩️ نگاهی به جریانات و م
🔺 ادامه - ۲/۲
🔻 جلال علیاف میگفت:
«بهخاطر اینکه به الهام، الهام پاشایف گفتم، مرا به حصر خانگی فرستادند. (این کنایه او در زمان ازدواج الهام علیاف به این معنی بود که یعنی الهام زن نگرفته، بلکه شوهر کرده است...)
او در اظهارات خود از مهربان (همسر الهام) بهعنوان زن بیحیایی یاد میکرد که تمام ثروت جمهوری آذربایجان را با این ازدواج به چنگ آورده... هر چقدر هم باشه، این دیو از پول، نفت، گاز و طلا سیر نمیشه. این دیو، یه زن بیحیاست، یه زن بیحیا.
من شخصاً ۱۷ نفر رو تو آذربایجان میشناسم که با این زن بیحیا رابطه عاشقانه داشتند. میدونین مهربان علیاوا تو ترکیه زندگی میکرده؟ اگه نمیدونین، بدونین. اون اینو خیلی وقتا مخفی میکرد. اما نمیشه همه چیز رو مخفی کرد، بعضی وقتا آدم خودش رازش رو لو میده. دو سال پیش تو ملاقات مهربان با بازیگر ترک، تورکان شورای، اعتراف کرد که ۴ سال تو ترکیه زندگی میکرده. روزنامههای ترکیه اینو نوشتن، اما تو آذربایجان هیچکس ننوشت. چون مهربان ممنوع کرده بود. مهربان تو بیوگرافی رسمیش، زندگی تو ترکیه رو مخفی میکنه. چرا؟ این یه واقعیت جدیه. اون واقعاً بین سالهای ۹۱ تا ۹۵ تو ترکیه زندگی میکرده. إلهام یه کم غیرت داشته و اینو گفته. مهربان رو تو ترکیه، رئیس شرکت فعلی AZAL، جهانگیر نگه داشته. دقت کنین، تا سال ۹۵، حتی یه عکس از مهربان تو آذربایجان و کلا با إلهام وجود نداره.»
🔺 این افشاگریهای جلال علیاف برایش گران تمام شد و باعث حصر خانگی او شد...
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 نشست «عدالتخواهی بینالمللی در بستر تحولات منطقه»
🔹 نشست «عدالتخواهی بینالمللی در بستر تحولات منطقه» در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.
🔻 در این نشست علمی، ابعاد حقوقی حکم دیوان بینالمللی کیفری برای بازداشت «بنیامین نتانیاهو» و «یوآو گالانت» نخستوزیر و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی بخاطر ارتکاب جنایت نسلزدایی (ژنوسید) و همچنین موضوع عدم اجرای دستورات موقت دیوان بینالمللی دادگستری توسط اسرائیل (در پرونده شکایت آفریقای جنوبی) بررسی شد.
🔸 دکتر عبدالله عابدینی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در نشست به پروندههای پیشین دیوان بینالمللی دادگستری، نظیر قضیه بوسنی علیه صربستان و کرواسی علیه صربستان در خصوص جنایت نسلکشی، اشاره و خاطرنشان کرد: دیوان برای صدور حکم در اینگونه پروندهها پروسه حقوقی پیچیدهای دارد و باید قضات دیوان بر اساس مستندات، در این خصوص بهطور کامل متقاعد شوند.
🔸 وی با این پیشبینی که ممکن است پرونده کنونی رژیم اسرائیل به دلیل تفاوتهای چشمگیر با سایر پروندهها، به صدور حکمی تاریخی منجر شود، به استعفای نماینده حقوقی اسرائیل در دیوان لاهه اشاره کرد و دلیل آن را حجم بالای جنایات ارتکابی رژیم اسرائیل دانست.
🔸 دکتر محمدهادی ذاکرحسین، استادیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز گفت: «اسرائیل نهتنها مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شده، بلکه جنایات تجاوز و نسلکشی نیز در اقدامات این رژیم مشهود است. این چهار نوع جنایت که در حقوق بینالملل تعریف شدهاند، همگی در اقدامات اسرائیل در فلسطین بهوضوح مشاهده میشوند. اسرائیل با استفاده از تیمهای مشاوران حقوقی تلاش میکند جنایات خود را توجیه کند»
🔸 استادیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به وضعیت رژیم آپارتاید اسرائیل اشاره کرد و گفت: «در این رژیم سیاسی فلسطینیها حتی در سرزمینهای اشغالی یا داخل اسرائیل، بهعنوان شهروندان درجه دوم مورد تبعیض قرار میگیرند. این تبعیض را نهتنها نقض حقوق بشر، بلکه تهدیدی برای اصول بنیادین دموکراسی است.»
🔺 دیوان کیفری بینالمللی لاهه پنجشنبه ۲۱ نوامبر ۲۰۲۴ (اول آذر ۱۴۰۳) حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ پیشین این رژیم را صادر کرد. بر اساس این حکم، اتهام جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت توسط نتانیاهو و گالانت باید رسیدگی قضایی شود. بسیاری از کشورهای جهان با استقبال از حکم دیوان بینالمللی کیفری بر اجرای آن تأکید کردهاند.
©️ به نقل از مرکز پژوهشی حقوق اقلیتها
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 سایتهای دیجیکالا، کتابراه، کتابچین، کارا کتاب، شهر کتاب، فیدیبو، ایسام، ترب؛ کتاب سراسر دروغ و تحریف "تاریخ دیرین ترکان ایران" را به فروش میرسانند!
🔹 البته بعد از اطلاعرسانی برخی فعالین و دغدغهمند حوزه آذربایجان و قفقاز، دیجیکالا فروش این کتاب را متوقف کرد.
🔻 نویسنده این کتاب «محمد تقی زهتابی»، پانترک تجزیهطلب عضو فرقه دموکرات و حامی حزب بعث عراق نوشته شده تا پیوستگی تاریخی و تمدنی آذریهای ایران با ترکیه و دروغ پیوند میان تمدن سومری با ترکی را جعل کند!
لازم به ذکر است که این کتاب توسط نشر اختر تبریز به چاپ رسیده!!!
▪️ این نشاندهنده این است که پانترکیسم سعی دارد مثل موریانهای در اذهان آذریهای ایران و علیالخصوص بخش آذری کشور در ردههای بالا نفوذ کند و از این روی است که برخی سفرای سابق که رابطه تجاری با خاندان علیاف و پاشایف دارند، نفوذ خود را با ارائه تحلیلهای غلط به خورد ملت و نظام میدهند که نمونه بارز آن را در برخی افراد منتسب به دانشگاه امام صادق علیهالسلام مشاهده کردهاید.
💯 و اما یک نکته بسیار مهم این است که در حوزه آذربایجان و قفقاز باید حواسمان به تحلیلهای غلط باشد که خطر نفوذ آن بیشتر از نفوذ یک جاسوس در بدنه نظام است...
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
قومیت و قومگرایی در ایران.mp3
25.51M
🚨 قومیت و قومگرایی در ایران
🎙 #احسان_هوشمند جامعهشناس و ایرانشناس
▪️ آیا آموزش به زبان فارسی موجب عقب افتادگی تحصیلی در مناطق مختلف ایران شده است؟
▪️ آیا عقب افتادگی تحصیلی ناشی از تحصیل به زبان فارسی است؟
▪️ چرا ترکگرایان وابسته به ترکیه و جمهوری آذربایجان خواهان حذف زبان فارسی از زبان آموزشی کودکان آذری هستند؟
▪️ آیا تحصیل به زبان ترکی، موجب توسعه دانش در جمهوری آذربایجان و ترکیه شده است؟
▪️ علت وابستگی مراکز علم و دانش در ترکیه به مراکز علم و دانش در اروپا چیست؟
▪️ وامبری که بود و چرا فکر ایجاد پانترکیسم را به وزارت خارجه انگلیس پیشنهاد کرد؟
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۲۱
↩️ شامل آیات ۲۳ تا ۳۰ سوره مبارکه #احزاب
🔻 پیامبر اعظم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«مَن اَرادَ عِلمَ الاَوَّلینَ وَالآخَرینَ، فَلیُثَوِّرِ القُرآنَ»؛
هرکه علم اولین و آخرین را می خواهد، باید آن را در قرآن بجوید.
📚 (کنزلالعمال، ج۱، ص۵۴۸)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_احزاب
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
✍️ #فرزانگان_قفقاز - [۱۵۳] - بخش پنجم
⬇️ جلال لنکرانی (۱۳۰۲ - ۱۳۸۰ ق)
خبرهای ناگوار پیدرپی و طول فراق همه را گریان و محزون نمود بهویژه پدرم که از مرگ فرزندانش مینالید. آن شب پدرم تا صبح ما را دور خود جمع کرد و روضهای مفصل خواند و خانه ما در غرقاب اشک و آه و اندوه گذشت.
شیخ جلال چند ماه در کنار خانواده بهسر برد اما این آرامش تلخ چندان به طول نینجامید و حکومت الحادی کمونیست شیخ را با خانوادهاش به شهر چو از توابع منطقه جانبول قزاقستان تبعید کرد. علم و متانت و ایمان و پاکی شیخ در آن منطقه احترام و عظمت فراوانی برای ایشان به ارمغان آورد. بهرغم تحمل مصائب و آزار و اذیت فراوان، او همچنان با شجاعت به تبلیغ معارف دینی و احکام اسلامی و انجام امورات شرعی و دینی مردم قیام نمود. نفوذ معنوی شیخ تا آنجا پیش رفت که حلوفصل دعاوی و خصومات و حتی مشکلات خانوادگی افراد در حضور ایشان مطرح میگردید. دوران ده ساله تبعید ایشان طی شد و ایشان در سال ۱۳۶۷ق (۱۹۴۸م) به همراه خانواده به زادگاهش روستای کلاتان بازگشت. پس از چندی مردم قصبه بوزونا از توابع شهر باکو که به دینداری شهرت دارند پنهانی از ایشان برای فعالیتهای دینی در محل دعوت کردند و شیخ که اوضاع منطقه خود را به جهت حساسیتها و نظارتهایی که اعمال میشد تا جایی که شخصی به نام فائق را به جاسوسی وی گمارده بودند، نامناسب میدید دعوت مردم بوزونا را پذیرفت و به آنجا رفت و دو سال در آنجا به فعالیتهای دینی پرداخت.
مأموران دولتی از اقدامات و فعالیتهای وی آگاه شده و مترصد فرصتی میمانند تا ضربهای به او وارد کنند و او را از فعالیتهای خود باز دارند. روزی شیخ در مجلسی بنا به درخواست مردم از حرمت و عقوبت شرابخواری سخنرانی میکرد. طی توطئه از پیش برنامهریزی شده عدهای از جوانان و افراد لاابالی را تحریک میکنند که به ایشان هتك حرمت کنند و در شب همان روز آن افراد به خانه شیخ هجوم آورده و به قصد کشتنش تلاش میکنند وارد خانه شوند ولی از آنجایی که خانه ایشان دارای حفاظ آهنی بود موفق به ورود به خانه نمیشوند اما تمام شیشهها و آنچه در دسترسشان بوده شکسته و تخریب میکنند. فردای آن روز شیخ جلال با خانواده خود آماده شد و قصد خروج از روستای مذکور کرد ریشسفیدان و عده کثیری از مردم با اصرار تمام مانع از رفتن ایشان میشوند ولی شیخ با توجه به اینکه یکی از روحانیون را چندی قبل از ورود شیخ به آنجا با همین بهانه به قتل رسانده بودند به آنان میگوید:
من احساس خطر جدی برای خود و خانوادهام میکنم لذا بیش از این جایز نیست در اینجا بمانم.
ادامه دارد...
📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۵۶-۱۵۷.
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نگاهی_به_سیمای_حقیقی_تاریخ_آذربایجان
🔻 نگاهی به جریانات و مسائل پشتپرده در تاریخ جمهوری آذربایجان - بخش ۶
🚨 خانات گنجه و زبان فارسی
🎙 شیخ رضا علیاف
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
📝 روایت انقباض -۲
✍️ #مهدی_جمشیدی
1️⃣. شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک موقعیّت ساختاری و رسمی است که حیات و کنشگریاش، وابسته به نیروهایی است که در درون آن جای میگیرند. این بستر ساختاری، بهخودیخود و بهطور مستقل، پیشبرنده نیست و نمیتواند ملتزم به غایتی باشد که انقلاب برای آن در نظر گرفته است. همهچیز، مشروط و مقیّد به نیروهای درونی است و اینان هستند که میتوانند ظهورات و تجلّیّاتی در قامت و قوارۀ این شورا داشته باشد و یا آن را به زائدۀ دیوانی و اداری، تقلیل بدهند. آنچه که در دهههای گذشته رخ داده، این است که عاملیّتهای انسانیِ شورا، یا فهمی از افق تاریخیِ انقلاب نداشتهاند و بسیار سطحی و کممایه بودهاند؛ یا آنچنان که اقتضای فرهنگ است، وضع مصلحانه و اجتماعی نداشته و با عینیّتهای فرهنگی، بیگانه بوده و در وجه فکری و نظری، محدود و منحصر شدهاند. این ترکیب و چیدمان، هیچگاه نتوانسته «فاعلیّتهای خلاّقانه» و «کنشهای تمدّنی» داشته باشد و همچون یک «جمع پیشران»، عمل کند و پیرامون خویش، «اجماع نخبگانی» پدید آورد. همواره به آن به چشم یک مجموعۀ صوری و تقنینی و درگیر جزئیّات نگاه شده که بهشدّت، متأثّر از دولتهاست و از خود، اراده و تصمیمی ندارد. این نگاه، با واقعیّت وجودیِ شورا، تناسب و تطابق داشته و حاصل بدبینی نبوده است. در هیچیک از معضلهها و گرههای فرهنگی، این شورا نتوانسته در مقام تشخیص و گرهگشایی، مقدّم و جلودار باشد و اصحاب فکر و معرفت را در پی خویش به حرکت درآورد و بسیج نخبگانی پدید بیاورد. این نیروها، اغلب فاقدِ مرجعیّت فرهنگی و معرفتی بودهاند و جبهه و جریانی را نمایندگی نمیکردهاند، بلکه بیشتر، عنوانها و منزلتهای سازمانی، سببساز انتخابشان بودهاند. در واقع، این جمع نتوانسته خود را بهعنوان برآیند و برآمدِ نیروهای تاریخی در عرصۀ عمومی، تصویر کند.
2️⃣. این جمع، حتی در درون خودش نیز یک «جبهه» و «جریان» نیست، بلکه تکههای بریده از یکدیگر هستند که بنا به ضرورت این ساختار، در کنار یکدیگر نشانده شدهاند و هماندیشیها و هماهنگیشان، بیش از همین نشستهای رسمی نیست. این امر به آن معنی است که ما با یک اجتماعِ معنادار و هویّتمند روبرو نیستیم که چیزی از قبیل خطهای منقطع، آنها را به یکدیگر پیوند داده باشد. ماهیّت تکهتکۀ این شورا، مانع تحرّکات جمعی و یکدست آن میشود و آن را از حالت چریکی و فعّال و اثرگذار، دور میکند. بهبیاندیگر، با یک قرارگاه روبرو نیستیم که خود را در معرکۀ جنگ بداند و بخواهد در قالب یک طرح مشترک، وارد میدان بشود و نیروها را بسیج کند. آدمهای نچسب و ناهمخوان، در یک جمع قرار گرفتهاند تا بر اساس «توافقات حداقلی» و «اشتراکات مرزی»، احکامی را صادر کنند، درحالیکه تعارفات و ملاحظات، موجب میشود که نزاعها و اختلافها پنهان نگاه داشتهشده، آشکار نشوند، اما اگر چنین نبود، تنشها و تضادهای بنیادی، عیان میشدند. فقر همدلی و هممعنایی، شورا را قطعهقطعه کرده و کارکردهای تاریخیاش را به فراموشی سپرده است. این هویّت «چندتکه» و «بههمسنجاقشده»، حرکت و خیزش و حرارت و جنبش نمیآفریند.
3️⃣. هر که عالم و محقّق و مدرّس و صاحبکرسی و نظریهپرداز و متفکّر و فاضل و فرهیخته و نخبه باشد، قادر نیست تنها با تکیه بر این خصوصیّت، گرهگشا باشد. اوضاع و احوال فرهنگ، تابع کسانی با این اوصاف نیست که حضورشان در آنجا، علاج دردهای فرهنگی باشد. فرهنگ، محتاج ترکیب «متفکّر» و «مصلح» است و نه متفکّر بهتنهایی. مطهری در آثار خویش، بهدرستی میان این دو، تمایز نهاد و نشان داد که وضع اجتماعی و تاریخی، وابسته به اصحاب تفکّر نیست و فقط آن دسته از متفکّرانی که میداننشین و عینیّتگرا هستند و بدین سبب، مصلح خوانده میشوند، توان تحوّل بیرونی را دارند. این ترکیب، همان است که در شخص امام خمینی، تحقّق یافت؛ همچنان که خودِ مطهری، مصداق این سخن است. ازاینرو، رهبر معظم انقلاب اصرار داشتند که باید افزون بر «مطهریِ قم»، «مطهری ِتهران» نیز بود. بعضی در حوزه و دانشگاه، ساکن هستند و از عینیّت سیاسی و اجتماعی، گریزان. تدریس میکنند و مینویسند، اما نه در نسبتِ با وضع تاریخی و اجتماعی. دغدغههای انتزاعی دارند و در پی مراتب و درجات علمی هستند؛ بیآنکه علم و فضلشان، نسبتی با جامعه داشته باشد. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان با حوزویان، به همین آسیب اشاره کرده و از «علم» و «تبلیغ» گفتند و نشان دادند که در دورۀ کنونی، علم بر تبلیغ، ترجیح یافته و جامعه به فراموشی سپرده شده است. ازاینرو، روحانیّت دچار افول مرجعیّت اجتماعی و عینی شده است.
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نگاهی_به_سیمای_حقیقی_تاریخ_آذربایجان
🔻 نگاهی به جریانات و مسائل پشتپرده در تاریخ جمهوری آذربایجان - بخش ۷
🚨 به نظر شما در این فیلم منظور از جمله «بعد از حیدر علیاف به قدرت رسیدن شرکای قمار ما در آذربایجان» کیست؟
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 رزمایش مشترک نیروی ویژه نیروی زمینی سپاه و نیروی مخصوص ارتش جمهوری آذربایجان تحت عنوان «رزمایش مشترک ارس» در منطقه عمومی شهرستان مرزی اصلاندوز استان اردبیل امروز آغاز شد.
🔻 هدف از اجرای این رزمایش ۴ روزه تحکیم روابط دوجانبه، همکاری مشترک در مبارزه با گروههای سازمان یافته مسلح غیرقانونی، امنیت مرزهای مشترک، افزایش قابلیتهای نظامی و گسترش همکاریهای دفاعی در سطوح تاکتیکی و عملیاتی بر اساس توافقات صورت گرفته در راستای پیشبرد منافع مشترک دو کشور عنوان شده است.
▪️ صبح امروز هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از طریق پایانه مرزی بیلهسوار استان اردبیل با استقبال فرمانده سپاه استان اردبیل و فرماندهان شرکتکننده در این رزمایش مورد استقبال قرار گرفتند.
▪️ همچنین هیأت عالیرتبه نظامی کشور آذربایجان با حضور در منطقه رزمایش آمادگی لازم را برای رزمایشهای مشترک در مقابل هرگونه تهدیدات مرزی اعلام کرد.
✍️ امیدوراریم نیروهای ما ضمن حفظ هوشیاریهای لازم به دستاوردهای لازم و مدنظر خود برسند...
(هوشیاری از این جهت که منطقه تحت نظارت کامل رژیم صهیونیستی است و این را باید بدانیم و آگاهانه در میادین قدم بگذاریم...)
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 اسرائیل دو پایگاه در جنوب آذربایجان و یک پایگاه در گرجستان دارد.
◀️ عثمان پاموک اوغلو، ژنرال بازنشسته نیروهای مسلح ترکیه این موضوع را در یک برنامۀ تلویزیونی عنوان کرد:
🔴 بر اساس اظهارات وی، دو پایگاه نظامی رژیم منحوس و موقت صهیونیستی، در جنوب جمهوری آذربایجان و بهعبارت دیگر در مرز ایران قرار دارد.
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✊ حکم اعدام نتانیاهو و سران رژیم صهیونی باید صادر شود
✏️ رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار بسیجیان: این کاری که رژیم صهیونی در غزه و لبنان کرده، پیروزی نیست، جنایت جنگی است. حالا حکم بازداشت اینها را صادر کردهاند؛ این کافی نیست! #حکم_اعدام_نتانیاهو و سران جنایتکار این رژیم باید صادر شود. ۱۴۰۳/۹/۵
📥 نسخه قابل چاپ
💻 Farsi.Khamenei.ir
📷 نتانیاهو و حزبالله لبنان
🎨 اثر هنرمند یمنی: #کمال_شرف
🕯 #هنر_مقاومت
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۲۲
↩️ شامل آیات ۳۱ تا ۳۵ سوره مبارکه #احزاب
🔻 پیامبر اعظم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند:
«لِکُلِّ شَیءٍ حِلیَةٌ وَ حِلیَةُ القرآنِ الصَّوتُ الحَسنُ»؛
هر چیزی را زیوری باشد و زیور قرآن صدای خوش است.
📚 (اصول کافی ۲/۶۱۵)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_احزاب
◦◦◉✿ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین ✿◉◦◦
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
✍️ #فرزانگان_قفقاز - [۱۵۳] - بخش ششم
⬇️ جلال لنکرانی (۱۳۰۲ - ۱۳۸۰ ق)
شیخ جلال در سال ۱۳۷۰ق (۱۹۵۱م) دوباره به روستای کلاتان بازگشت و ده سال آخر عمر پر از رنج و محنت خود را در آنجا گذراند. در خلال این ده سال روزی به شیخ خبر رسید که فائق، آن فرد جاسوس دولت که آزار و اذیت فوق العادهای از او به شیخ و دیگر روحانیون رسیده بود مرده است و خانواده او آمده و از شیخ تقاضا دارند بر جنازهاش نماز بخواند. شیخ ابتدا امتناع کرد ولی در اثر اصرار خانوادهاش با اکراه پذیرفت و بر جنازه او حاضر شد. در جمع مردمی که در حیاط خانه میت حاضر شده بودند شیخ بر سر جنازه ایستاد. پس از مدتی سکوت شاید برای موعظه دیگران و همکاران او با صدایی بلند خطاب به جنازه گفت: من هر جا که رفتم تو نیز آمدی به بالای درخت یا ته دره رفتم تو نیز آمدی، علما و مؤمنین را اذیت کردی اکنون چه شده که منتظر من هستی؟ بدان که عاقبت ستمگران و گنهکاران دوزخ است و تو اهل دوزخی و تو را از آنجا رهایی نخواهد بود! شیخ در حالی این سخنان را میگفت که همه سر به پایین انداخته بودند و غرق در سکوت بودند.
مرحوم طاها فرزند شیخ و دیگر اشخاصی که از نزدیک ایشان را زیارت کردهاند او را با چنین اوصافی یاد میکنند:
شیخ فردی زاهد و معرض از دنیا بود. هر چند وضعیت موجود و وضعیتی که برای او بوجود آمده بود، فقر و نداری را بر او تحمیل کرده بود، اما حتی در آن مقدار که دستش میرسید نیز اهل اعراض از متاع دنیوی بود. بسیار مواظب و مراقب آداب بود. يكبار یکی از روحانیون منطقه عدهای را برای اجرای عقد نکاح به خدمت او فرستاده بود. شیخ ضمن تشکر از لطف و محبت آن روحانی به آنان فرموده بود: به نزد ایشان بازگردید تا او خود عقد بخواند.
فردی بسیار مقاوم و شجاع بود. در راه عقیده و ایمان خود و امر به معروف و نهی از منکر از کسی یا چیزی نمیهراسید. بهرغم تحمل حبس بلند مدت و تبعید طولانی، همواره از هر فرصتی که به دست میآورد در انجام وظائف دینی و تبلیغ معارف اسلامی کوتاهی نمیکرد. محبتی ویژه و برخاسته از ایمان، به وطن داشت و همواره از سرگذشتی که بر سرزمین خود رفته بود اندوهگین بود و بارها آن را بیان میکرد و تأسف میخورد. در دوران زندان و تبعید اشعاری در فراق وطن سروده بود که متأسفانه به همراه دیگر دستنوشتههایش مفقود شد.
ادامه دارد...
📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۵۸-۱۵۹.
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
📝 روایت انقباض -۳
✍️ #مهدی_جمشیدی
1️⃣. چندین سال پیش، علامه مصباح -رضواناللهتعالیعلیه- از این حقیر دعوت کردند تا در جلسهای شرکت کنم. پس از آنکه جلسه آغاز شد، ایشان گفتند فلسفۀ جلسه این است که من، شما را با دوستانی که در زمینۀ فرهنگی، دغدغه و مطالعه دارند، متصل و مرتبط کنم تا بتوانید در کنار یکدیگر، یک «طرح جامعِ فرهنگی» بنویسید. ایشان مطلع بودند که بنده در حوزۀ نظریۀ فرهنگی، در حال تحقیق هستم و یکی از نوشتههای این حقیر را نیز مطالعه کرده و در گفتگویی دو نفری، مسائلی را دربارۀ آن نوشته مطرح نموده بودند. در این جلسه، ایشان قدری هم به تجربۀ حضورشان در شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کردند و نکات تعیینکنندهای را بیان نمودند، از جمله اینکه با حالتی که توأم با تأمّل و افسوس بود، نقل کردند که در شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرحی با عنوان دانشگاه اسلامی نگاشته شد و از من نیز برای اظهارنظر دربارۀ این طرح دعوت شد و در آن نشست، تصریح کردم که اگر موضوع طرح، دانشگاه اسلامی است، دستکم نام اسلام را نیز در طرح درج کنید!
2️⃣. من اینگونه فهمیدم که ایشان نسبت به «ساختارهای رسمیِ فرهنگی»، چندان نظر مساعدی ندارند و معتقدند باید دستی بیرون از این ساختارها، گره فرهنگ را بگشاید. اینکه علامه مصباح در دهۀ پایانی حیاتش و پس از اندوختن تجربههای معرفتی و هویّتی فراوان، به این نتیجه دست یابند که باید «طرح جامعِ فرهنگی» نگاشت و این اقدام باید بیرون از ساختارهای فرهنگیِ رسمی انجام شود، دلالتهای بسیار مهمی دارد. نخست اینکه ایشان از وضع فرهنگیِ کنونی، ناخرسند بودند و گاه تصریح میکردند که نسبت به سالهای اول انقلاب و دهۀ ۶۰، دچار زخمخوردگی فرهنگی شدهایم و بیشوکم، از ارزشهای آغازین و اصیل، فاصله گرفتهایم. فرهنگ در دهههای گذشته، همواره مغفول و مهجور مانده و نهادهای فرهنگی، آنگونه که باید، گرهگشایی نکرده و جامعه را در جهت پیشروی فرهنگی به حرکت درنیاوردهاند. دیگر اینکه برای علاج بیماریِ مزمنِ فرهنگی، باید طرح جامع نگاشت؛ طرحی که در آن، جنبههای مختلف ساحت فرهنگ، در نظر گرفته شده باشد و برای دردهای فرهنگی، درمانهای ریشهای و بنیادی تعریف شود. قدمهای موردی و بخشی، چارهساز و مؤثر نیستند و نمیتوانند فتوحات فرهنگی را رقم بزنند. دیگر اینکه این طرح باید از سوی نخبگان و متفکرانی نگاشته شود که افزون بر دغدغهمندی و تعهد انقلابی و حیات معنوی، بیرون از ساختارهای رسمی باشند. نیروهای تکنوکرات و بوروکرات، ساختارها را به تصرّف خود درآوردهاند و مجال و امکانِ تحوّل و بازسازی را ربودهاند و با هر حرکتی که نشانهای از رجوع به انقلاب در آن باشد، مخالفت و معارضه میکنند. این کارشکنیها و تزاحمها، توان نیروها را صرف پاسخگویی به این اصطکاکها خواهد کرد و در نهایت، اتفاقی رخ نخواهد داد. ازاینرو، باید در پهنهای که از دسترس آنها خارج است، روند بازسازی و تغییر، صورتبندی شود.
3️⃣. رهبر معظم انقلاب نیز معتقد به «عقل منفصل» برای حاکمیّت هستند؛ چنانکه تصریح کردند که در مواقعی که نهادهای فرهنگی دچار «اختلال» و «تعطیلی» میشوند و نمیتواند تصمیم و بگیرند و عمل کنند، نیروهای فرهنگیِ غیررسمی باید بهصورت «آتشبهاختیار» عمل کنند. چندی بعد نیز ایشان تعبیر «حلقههای میانی» را مطرح کردند و چهار خصوصیّت «نخبگی»، «جوانی»، «ساختاریافتگی» و «غیررسمیبودن» را برای آنها برشمردند و تأکید کردند که اگر جریانهای حلقههای میانی در جامعه به راه افتند، آرمانهای گام دوم انقلاب نیز محقّق خواهند شد. در واقع، این حلقهها نسبت به حاکمیّت، نقش عقل منفصل را ایفا میکنند و نسبت به جامعه، نقش هدایتگری و پیشبرندگی و بسیجگری. در اینجا، رهبر معظم انقلاب در برابر نظریههای «جامعۀ تودهای»، «تحزّب»، «میانجیگری روشنفکریِ سکولار» و «دولت حداکثری»، یک بدیل خلاقانه مطرح کردند. این بدیل، از متن فلسفۀ اجتماعیِ اسلام روییده و در عالَم انقلاب اسلامی نیز تا حدی و در برهههایی، تجربه شده است. نباید جامعه را حداقلی و فروبسته و مقلّد و بینقش نگاه داشت؛ نباید دل به احزاب سیاسی که معطوف به قدرت هستند و از متن جامعه برنخاستهاند بست؛ نباید به کنشگران مرزی از نوع روشنفکریِ تجدّدزده امید داشت؛ نباید جامعه را از فاعلیّت و توانمندی برکنار کرد و دولت تمامیّتخواه پدید آورد. نظریۀ اجتماعیِ انقلاب اسلامی، هیچیک از این رویکردها نیست، بلکه وجود حلقههای میانی با خصوصیّاتی که اشاره شدند، میتواند مناسبات دولت و جامعه را بازتعریف کند و آرمانهای انقلابی را محقّق گرداند. در حوزۀ فرهنگ و بازسازی انقلابیِ ساختار فرهنگی نیز باید از فنآوری حلقههای میانی برای بازتولید ارزشهای هویّتی بهره گرفت.
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 کلاس خصوصی سفیر فرانسه در ارمنستان برای الهام علیاف
🔻 سفیر فرانسه در ارمنستان در واکنش به اظهارات الهام علیف در «آذربایجانغربی» نامیدن ارمنستان؛ با انتشار نقشه ایران و نشان دادن نقشه استان آذربایجانغربی، نوشت:
«فقط و فقط یک [آذربایجانغربی وجود دارد و آن هم استانی در ایران است]»
🔗 مرجع
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 منتگذاری و منتپذیری به سبک پانترکیستی: ترکیه این کار را نیز بهخاطر آذربایجان کرد!!
🔸 سیاست ترکیه در مدیون نشان دادن جمهوری آذربایجان به ترکیه و پذیریش و گردن کج کردن پانترکیستهای باکویی به ترکیه، هر روز مصادیق عجیب و حیرانکنندهای از خود نمایان میکند!
🔻 جدیدترین مصداق از سیاست نوکرصفتی و چاکر مسلکی پانترکیستهای باکویی در مقابل ترکیه، مقاله زاهد صفراوغلو در روزنامه ینیمساوات است که نوشت: «حرکتی که زیبنده ترکیه است – ترکیه این را نیز بهخاطر آذربایجان انجام داد!»
▪️ ماجرا از این قرار است که ویزای سفر به ترکیه برای یک شهروند کانادایی به نام نیل هائوری که ظاهراً در فعالیت رسانهای خود از ترکیه و جمهوری آذربایجان انتقاد میکند، صادر نشده است! نیل هائوری نوشته است که از ایروان به استانبول پرواز کرده است، اما بهعلت اینکه نامش در فهرست افراد ممنوعالورود به ترکیه بوده، اجازه ورود نیافته است! این شهروند کانادایی احتمال داده است که انتشار دیدگاههایش در مورد ارامنه قراباغ و انتقاداتش از برگزاری اجلاس cop29 در جمهوری آذربایجان ممکن است علت ممنوعالورود شدنش به ترکیه باشد!
▪️ خلاصه اینکه مقالهنویس ینیمساوات با چنان آبوتابی ویزا ندادن ترکیه به یک روزنامهنگار کانادایی را بهخاطر انتقاداتش از حکومت اردوغان و علیاف، بهعنوان منتی بزرگ بر گردن جمهوری آذربایجان از طرف ترکیه تصویر کرده است که گویی پانترکیستهای باکویی این را نیز در حد منتهایی میدانند که رژیم صهیونیستی بر سر جمهوری آذربایجان میگذارد و این جمهوری را بدهکار ابدی خود کرده است!
▪️ صهیونیستها بهعلت فروش تسلیحات و پهپادهای مورد استفاده در جنگ دوم قراباغ، و القای اینکه بازپسگیری این منطقه توسط جمهوری آذربایجان صرفاً بکارگیری گسترده این تسلیحات امکانپذیر شده است و اسرائیل یک مسأله لاینحل حکومت باکو را حل کرده است!، بهطور دائم امتیازات لایتناهی از باکو مطالبه کرده و در جمهوری آذربایجان پایگاه نظامی هم مستقر کرده است.
▪️ ترکیه هم با تزریق افکار و آرزوهای تخیلی پانترکیسم، قشری را در جمهوری آذربایجان پرورانده است که در مقابل هر خواسته ترکیه گردن کج میکنند و حتی خود برای مدیون ابدی نشان دادن جمهوری آذربایجان به ترکیه و اسرائیل، سر از پا نمیشناسند و مطالب عجیب و مضحکی را در اظهار نوکری و چاکری به ترکیه و اسرائیل منتشر میکنند.
©️ #سردبیر_سایت_ضیاءالصالحین
┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷