eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | امروز رهبر انقلاب: علما را جدی بگیرند. 👈🏻 علما به میان جوان‌ها بروند و گره‌های ذهنی آنها را باز کنند. 🆔 @savad_rasaneh
طرح در شرایط کنونی 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠ولادت امام حسین (ع) 🔰سینه چاک می زنم تا حرم می پرم از مِی کربلا ، داغه داغه سرم . 🔰آب زنید راه را هین که نگار می رسد مژده دهید باغ را بوی بهار می رسد 🔺 حاج محمود کریمی @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از بهشت سوئد چه می‌دانید؟ 🔹مالیات نصف دارایی 🔹ماهی ۱۶۰ یورو پول برق 🔹۷۰ یورو مالیات استفاده از شهر! 🔰 البته رسانه نمی‌گذارد کسی در سوئد احساس بدبختی کند😐 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️نماهنگ | 🎙رهبر معظم انقلاب ۱۴۰۱/۵/۵ 📍امروز میدان رزم میدان رزم قدرت نرم است و قدرت نرم دشمن شبهه‌پراکنی است؛ شبهه را دستِ‌کم نباید گرفت! 📍...بودند افرادی که در مقابل نیزه و شمشیر ایستادند، در مقابل شبهه و تردید زمین افتادند، نتوانستند بِایستند! 📍... و از ذهن مخاطبین را جدی بگیرید! شبهه مثل موریانه‌ است که دشمن به آن‌ها دل بسته! 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ŸŸ ایجاد ناپایداری در فیلم 🛑 یک سکانس دارای ناپایداری از فیلم اینسپشن (Inception ) ساخته کریستوفر نولان 🔻 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 نسبت داده ها و اراده ها 🔹 استاد عابدینی 🔻ورودی های مغز حتی اگر اشتباه باشند کار خودشان را میکنند ... 🔹 ضرورت مراقبت از ورودی های معرفتی در عصر رسانه 🔆 حتما گوش کنید و نشر بدید💯 🆔 @savad_rasaneh
🔎زلزله، جنگ‌شناختی و ضلع سوم مدیریت بحران ▫️بحران های طبیعی، نظم عادی را از وضعیت انسانی جوامع به یغما می‌برند ‌و تعادل سیستمی را هم مختل می‌‌کنند. تشکیل ستاد بحران از فناوری هایی است که بشر امروز برای مدیریت وضعیت پیشامده تدبیر کرده تا آلام و مصائب جامعه‌ را به حداقل برساند و هزینه ها و تلفات را تا حدممکن به حداقل برساند. ▫️آنچه که به عنوان آسیب شناسی مدیریت بحران تابحال مطرح بوده، ضلع دومی است که توجه ستادمدیریت بحران را از کارویژه عمرانی و غذایی و تدارکات به سمت ریکاوری روحی و روانشناختی نیز جلب نماید. در واقع آنچه که در زلزله ها و سیل ها و....رخ می‌دهد علاوه بر ابعادجسمی و فیزیکال، اضلاع عاطفی و احساسی هم دارد که ضرورت حضور مشاوران و روانشناسان و همچنین روحانیت به عنوان تئوریسین های ایجاب می‌کند. ▫️اما در قضیه زلزله اخیر شهرستان خوی که جسم و روح مردم را آزرده خاطر نمود و بدلیل پس‌لرزه های کثیر و مستمر و برودت زمستانی توامان، وضعیت سکونت در منازل را نیز تاحدود زیادی در شهر و روستاها غیرممکن ساخت، شاهد یک هستیم. شدت و کثرت زلزله ها بطور طبیعی باعث کاهش آستانه تحمل مردم می شود ولی مساله تحت تاثیر شبهات و خوانش‌های غیررسمی تیز و تقابلی و متضاد در فضای رسانه‌زده، بایستی مورد توجه جدی واقع شود. ▫️دولت و مسئولین رده بالا با خدمات بموقع و حضور میدانی باعث دلگرمی مردم می‌شوند. حضور روحانیت دلسوز و مشاورین کاربلد می تواند آلام روحی و احساسی مردم را کاهش داده و باور و امید و انگیزه را به همان میزان افزایش دهد. اما با همه این اوصاف و علی رغم برخی کاستی های گزارش شده شاهد هستیم که آتش بیشتر از ابعاد جسمی و روحی، سوزاننده و شکننده نشان داده است. ▫️ستاد مدیریت بحران نیازمند ضلع سومی است که ابعاد ذهنی و رسانه ای ماجرا را مدیریت کند و با رصد و پاسخگویی دقیق نسبت به بحران به وجود آمده، از رنج و فرسودگی ذهنی جامعه جلوگیری به عمل آورد. در واقع نبایستی با تعمیم ضعف ها و به محاق رفتن خدمات نیروهای خدوم مردمی و بایکوت شدن حضور میدانی برخی از مسئولین رده بالا و روحانیت معزز، از طرفی دیگر شاهد جولان ، اهالی شهرت، شبه زمین‌شناسان و دانشمندنمایانی باشیم که جنگ شناختی را رونق بخشیده‌اند و بحران موجود را با ، مضاعف کرده‌اند. ▫️ ضمن تدارک آواربرداری از جسم و روح جامعه بایستی اقتضائات عصرجدید را جدی بگیرند و تا قبل از فوت وقت، گسل های شناختی ناظر بر علل و عوامل زلزله و همچنین تدارکات ناظر بر نتایج زلزله را با تیم های حرفه ای رسانه‌دان و کاربلد جبران نمایند و ابتکارعمل و اجازه ماهیگیری از آب گل آلود زلزله را از کف مغزافزارهای جنگ شناختی معاند برُبایند. ✍علیرضا محمدلو 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌عملیات روانی، نه پاسخ علمی! 🔻چند راهکار کلیدی در مواجهه با عملیات روانی دشمن 🔻اگر می‌خواهید شهید ندهید، عملیات روانی را یاد بگیرید! 🔻کدام حرف درست را چگونه باید گفت؟ 🆔 @savad_rasaneh
⛅️ انسان شناسی امروز در حجاب است. دانش های که به این نام مشهور هستند، خیلی با شناخت حقیقی و بنیادین از انسان فاصله دارند. برای اهمیت این بحث به نقل قولی از یکی از دانشمندان غربی می پردازیم: 🔰"هیچ وقت در عرصه تاریخ آن چنانکه ما می شناسیم، انسان این قدر برای خود مسأله نبوده ، که امروزه هست. امروزه انسان شناسی علمی، فلسفی و انسان شناسی متکی به الهیات، نسبت به یکدیگر و متقابلأ یک سره بی اعتنا هستند. با این وصف، تصور و تلقی واحدی از انسان نداریم، علاوه بر این علوم تخصصی که پیوسته تعداد آنها رو به افزایش است و با مسائل انسان سر و کار دارند، بیشتر پنهان گر ذات انسان، در پرده حجابند تا روشنگر آن" (کاسیرر، رساله ای در باب انسان، ص 47-46 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تربیت رسانه ای کودکان با نماهنگ های مذهبی 🔆 یکی از ابعاد تربیت در عصر ارتباطات ، تربیت رسانه ای کودکان و فرزندانمان است. به همان میزان که از دیدن برخی مطالب پرهیزشان میکنیم به همان میزان باید محتوای خوب درخور سنشان برایشان نسخه پیچی کنیم💯 💠 این سبک تربیتی علاوه بر جلوگیری از آسیب ها، بهره گیری از بهترین دوران یادگیری و آموختن کودکان است لذا از این فرصت بهره کافی ببریم. همچنان که در شعری از حضرت امیر آمده است: 👇 🔻حَرِّضْ بَنِیکَ عَلَى الْآدَابِ فِی الصِّغَرِ ... کَیْمَا تَقَرَّ بِهِ عَیْنَاکَ فِی الکِبَرِ 🔻فَإِنَّمَا مَثَلُ الْآدَابِ یَحْفَظُهَا ... فِی عُنْفُوَانِ الصِّبَا کَالنَّقْشِ فِی الْحَجَرِ 🔻فِیهَا الْکُنُوزُ الَّتِی تَعْمُرْ خَزَائِنُهَا... (نقل شده از دیوان منسوب به امام علی) 🔹یعنی فرزندان خود را در خردسالی به فراگرفتن آداب و آیین تشویق کن تا در بزرگسالی روشنایی چشم باشند، آدابی که طفل در خردسالی فراهم می‌آورد هم چون نقشی است که در سنگ پایدار می‌ماند..👌 غزالی صاحب کتاب احیاء العلوم در این باره می گوید : «کودک امانتی است در دست پدر و مادر و آن دل پاک وی چون گوهری است نفیس و نقش پذیر است چون موم، و از همه نقشها خالی است چون زمینی پاک است که هر تخم که در وی فکنی بروید.»(از کتاب آرای مربیان مسلمان نوشته محمد عطاران، ص 11) ❇️ لذا فرصت را مغتنم شمارید و محتواها را در اختیارشان بگذارید و با اینها انس دهید تا چرخه رژیم مصرف رسانه کامل گردد. ✍ ابراهیم شریفی پژوهشگر اخلاق و رسانه 🆔 @savad_rasaneh
33.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬‌ نمایش ترومن 💢روایت اصلی فیلم The Truman Show ، به شکل خلاصه چنین است : یک شرکت تلویزیونی ، ترومن بربنک را بدون اطلاع خودش، در شهری به نام «سیهون» قرار داده اند. صفر تا صد زندگی ترومن – با بازی جیم کری- از تلویزیون پخش مستقیم می‌شود. شبکه نمایش زندگی ترومن، میلیون‌ها مخاطب از سرتاسر جهان دارد. اطرافیان ترومن، تماما بازیگرانی هستند که در خدمت یک شرکت تلویزیونی هستند. 🆔 @savad_rasaneh
جنگ شناختی ناتو.pdf
738K
♨️مقابله با جنگ شناختی؛ آگاهی و تاب‌آوری ✍مقاله مشترک دانشگاه جان هاپکینز و امپریال کالج لندن ترجمه: کیهان 🆔 @savad_rasaneh
هم زن هست و هم آزاد هست انتخابش هم پوشش بوده مگه شعارتون زن زندگی آزادی نیست؟ 🙄 🆔 @savad_rasaneh
🛑محفل نقد و بررسی مستند«برای یک زندگی معمولی» 👈با حضور: 👤دکترحمیدرضا مقصودی _ استاد اقتصاد دانشگاه قم 👤حسین شمقدری _ مستندساز 🕰زمان: سه شنبه، 9 اسفندماه 1401 ساعت 16 📍مکان: قم، بلوارآیت الله کاشانی، نبش کوچه 68، مجتمع فاطمه الزهرا(س) سینما آوینه لینک شرکت مجازی : 🆔 https://eitaa.com/farajnezhad110 🆔https://eitaa.com/savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️فیلترینگ حبابی یا حباب‌های راحتی 📍شبکه‌های اجتماعی چگونه باعث تشدید گسل‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می‌شوند... 📍اثرات خطرناک در قطبی کردن جامعه و رادیکالیزه کردن گروه‌های اجتماعی... 📍راهکار رهایی از تک‌سونگری و یکجانبه‌گرایی، به‌ویژه در بزنگاه‌های سیاسی_اجتماعی چیست؟ 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️اختلال محاسباتی با لشکریان فیک 📍چگونه ربات‌های مجازی می‌توانند با عملیات کامنتینگ، توهم تایید اجتماعی و یا توهم فشار اجتماعی ایجاد کنند؟ 📍از تاثیر بر نظر کاربران و حمله به افراد، تا توزیع اخبار جعلی... 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️اخبار جعلی و پاره‌حقیقت‌گویی 📍چگونه روایت‌های خبری جهت‌دار، ناقص و جعلی می‌توانند روی نظرات و احساسات ما اثر بگذارند؟ 🆔 @savad_rasaneh
⛔️ مدرسه‌ای در ویسکانسین آمریکا مملو از نمادهای و نمادهای دیگر انحرافات جنسی که به زور در روح و روان کودک می‌کنن ولی کسی جرأت ندارد به راحتی از اسلام و حجاب سخن بگوید. 🆔 @savad_rasaneh
♦️تصویری از یک نمایش ضد مذهبی پس از انقلاب بلشویکی در کلوپ تئاتر یهودیان که به تمسخر و استهزاء مذهبیون پرداختند. 📚 آرشیو کتابخانه ملّی مسکو 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 "جنگ ارزی" اعتراف جیمز ریکاردز، استراتژیست ارشد آمریکا در مورد جنگ "ارزی" علیه ایران. اینم اعتراف کاملا روشن و آشکار آمریکایی‌های جنایتکار در خصوص جنگ ا"رزی" و جنگ ترکیبی با ایران. امروز کسانی که در این جنگ "ارزی" با دشمن همصدا شوند، خواسته یا ناخواسته، عملا "سرباز" دشمن هستند. 🆔 @savad_rasaneh
♦️ مسأله‌ی حجاب؛ پازلی که قطعاتش گم شده است. ▪️ شاید همه‌ی ما به این سؤال فکر کرده‌ایم که بالاخره وضعیت حجاب چه خواهد شد؟ آیا جمهوری اسلامی تسلیم روند موجود شده است؟ قرار نیست اتفاق ویژه‌ای رخ دهد؟ برنامه‌ریزی برای بهبود اوضاع صورت گیرد؟ و در آخر به این پاسخ رسیدیم که این از علائم آخرالزمان است و کاری از ما نمی‌آید، باید صبر کنیم تا حضرت ظهور کنند و اوضاع را درست کنند! این پاسخ نه تنها رویکرد منفعلانه در برابر مفهوم ظهور و انتظار است، بلکه به مثابه‌ی پاک کردن صورت مسأله برای راحت کردن خودمان و فرار از مسئولیت است. اما واقعیت اینجاست که فقدان راه ‌حل، محصول فقدان فهم مسأله است. مسئله این است که ما به موضوع حجاب از منظر علت نگریسته‌ایم نه معلول. در صورتی که حجاب آخرین حلقه‌ از بروز و ظهور تربیت، جهان‌بینی و شالوده‌ی معرفتی یک زن است. به بیان ساده‌تر، حجاب معلول است نه علت. معلولی که تا قطعات پیشینی و زمینه‌ای آن حل نشود، نمی‌توان انتظار حضور حیامند یک زن در جامعه را داشت. ▪️ این که یک زن چه فهمی از نسبت خود با بدنش دارد، چه نگاهی از خود و تصویر رسانه‌ای و استاندارد زیبایی موجود از زن دارد، رویکردش نسبت به پوشش از حیث مالکیت بر بدن است یا صرفا راحتی، پوشش را ابزار می‌داند برای ابراز هویت یا نماد ایدئولوژی، رویکردش به دین و احکام آن چیست، پوشش را محصول تحمیل و سلطه‌ی نگاه مذکر می‌داند یا بخشی از پازل عبودیت در نسبت میان خودش و خدا، همه مؤلفه‌هایی است که خروجی این دستگاه فکری، می‌شود نوع لباسی که یک زن برای حضور در جامعه انتخاب می‌کند. پوششی که می‌تواند ظاهر کننده‌ی وجه جنسی او باشد، یا بالعکس، مستور کننده‌ی آن. ▪️ همچنین اگر در سطح گفتمان، حکمت حجاب را به جای تبیین چیستی و چگونگی آن و جایگاهی که زن در نظام آفرینش از جهت حریم و نقشی که برای حیات‌بخشی و ادامه‌ی زندگی دارد، صرفا منحصر کردیم در یکی از کارکردهای آن که حفظ مرد از گناه است و حجاب تبدیل شد به محدودیت برای زن و راحتی جنس مذکر، نه تنها در زمانه‌ی ما پاسخگوی نیاز زن نیست، بلکه فروکاست مفهوم حجاب نیز هست، چون مفهوم حجاب بیش و فراتر از این است و منحصر در یک کارکرد نیست‌. ▪️ حالا فرض کنیم بدون توجه به این عوامل و بسترها و تغییر جهان معرفتی یک زن، صرفا بخواهیم او را از بیرون ملزم به حجاب کنیم، امری که ممکن نیست. اگر هم ممکن باشد در سطح دیسیپلین (نظم بیرونی) است نه اوردر (نظم درونی) و بدون توازن و تناسب این دو سطح از نظم‌بخشی به نظام اجتماعی، نمی‌توان انتظار کارامدی بالا از این راهکارها را داشت. از سوی دیگر زن نیاز به دیده شدن دارد، نیاز مشروعی که می‌تواند پاسخ صادق یا کاذب داشته باشد. اگر این نیاز به درستی در فضای حلال و بدون آسیب خانواده پاسخ داده شد، خودنمایی جنسی او در جامعه به حداقل خواهد رسید و اگر بالعکس نه تنها به نیاز او در بستر حلال خانواده توجه نشود، بلکه پاسخ کاذب برای این نیاز مهیا باشد، زن در جامعه میل به جلوه‌نمایی پیدا می‌کند. همین‌گونه است در مورد هر نیاز مشروعی که در بستر خود پاسخ داده نشود مثل تفریح حلال، که معماری سنتی ما در گذشته پاسخگوی آن بود و یک زن در حیاط خانه نیازش به آب و گیاه و نور بدون پوشش از نامحرم، تأمین می‌شد. فضایی که معماری مدرن که حیا و حریم‌زدایی جزء ویژگی‌های آن است، آن را از زن گرفت و روز به روز حریم امن او را برای حضور آزاد بدون حجاب، تنگ کرده است. ▪️ همه‌ی این‌ها حلقه‌های مفقوده و قطعات پازلی است که ما از مسئله‌ی حجاب نفهمیده‌ایم و و برای حل مسأله صرفا به دم دستی‌‌ترین راهکارها روی آورده‌ایم. اگر می‌خواهیم مسئله‌ی حجاب حل شود، باید با نگاه کلان و همه‌جانبه‌نگر، علت‌ها و بسترهای حیازدا را بشناسیم و از ریشه مسأله را حل کنیم. ریشه‌هایی که زن بخشی از آن است نه تمام آن و او جزئی از سیستمی است که داشتن حجاب را برای او سخت کرده و حتی از وادی «حجاب اجباری« که عبارت مرسوم فضای مجازی است به تنگنای «بی‌حجابی اجباری» افتاده است و برای حفظ حجاب در همه جا باید هزینه بدهد. در این فضا و بستر، زنی که بخواهد حجاب را حفظ کند در سختی می‌افتد، از تفریح حلالی که نیست و بستر آن از جامعه حذف شده، تا پاسخ به نیاز مشروع برای دیده شدن در خانواده که رو به کاستی است و تجردی که روزافزون است و دختران محجوب و باحیایی که در رقابت با نمایشگاه عمومی خودنمایی جا می‌مانند، تا جهان معرفتی که حجاب را نه در نسبت با خدا و حق الله، بلکه صرفا محصور در یک کارکرد محدود کننده می‌بیند و خود را برخلاف نگاه الهی که انسان را مالک درجه دو می‌داند و جسم را امانتی که نیاز به حفظ دارد، مالک تن خود دانسته و تصرف بر اساس امیال نفسانی بر جسم خود را به عنوان حق انسانی تصور می‌کند. ✍مهدیه منافی 🆔 @savad_rasaneh
همزمان با پخش سریال معاویه از شبکه MBC ، شبکه الشعائر وابسته به بیت شیرازی فیلم قاتل خلیفه دوم را با بازیگرانی از عراق، سوریه، لبنان و ایران در ماه رمضان به روی آنتن می‌برد. جریان شیعه انحرافی شیرازی در بین اهل سنت شناخته شده نیست و پخش این فیلم به اسم ایران در بین اهل سنت در حال بازنمایی است. برای مثال این سایت (احتمالا نزدیک به قطر) در تحلیل سطحی خود ساخت این فیلم را به ایران و جنگ چندوجهی ایران-سعودی منتسب کرده است. هرچند به عربستان هم طعنه زده است. سریال معاویه بیش از ۴ میلیون بار در هفته اخیر در گوگل جست و جو شده است. بعید نیست در ماه مبارک یک جنگ رسانه‌ای جدی شکل بگیرد. 🆔 @savad_rasaneh