eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.1هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
92 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
| معلم غیرت ◽️تو در عمل به ما درس غیرت دادی. ▫️طراح گرافیک: امیرحسین ربانی ⬇️دریافت نسخه‌ی باکیفیت | ۸مگابایت | | 🔹خانه‌ی طراحان انقلاب اسلامی @KHATTMEDIA 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 📋روحانیت و افول جایگاه مردمی! ▪️یکی از روحانیان دغدغه‌مند نسبت به جایگاه روحانیت! با اشاره به حادثه‌ای که اخیراً‌ در قم برای طلبه‌ای مظلوم رخ داده بود، گفته‌اند: «این فاصله‌ای که بین روحانیت و مردم افتاده، باید ترمیم شود. راه اشتباه بوده. ... ما چنین روزگاری نداشتیم که در قم، مرکز حوزۀ علمیه، در خیابانی که تمام دفاتر مراجع و بزرگان در آنجاست، طلبه را با ماشین زیر بگیرند.» ▫️اولاً، هر چند حادثه‌ای دقیقاً با این مختصات و در چنان خیابانی و به چنان شکلی بی‌سابقه بوده است، اما شبیه به آن و بلکه بدتر از آن فراوان سابقه داشته است؛ حتی در زمان مرجعیت آیت‌الله بروجردی رضوان الله علیه؛ ▪️ثانیاً، گویا فراموش کرده‌اید که در دوران غربت روحانیت، نیروهای ساواک در نوروز سال ۱۳۴۲ چگونه به فیضیه مرکز اصلی روحانیت شیعه، حمله کردند و چه جسارت‌ها و اهانت‌ها که به روحانیت نکردند و چه خون‌های پاکی را که مظلومانه نریختند. (البته گویا از نظر اینان روحانیت در آن روزگار و روزگار رضاخان پهلوی از جایگاه و عزت اجتماعی برخوردار بوده‌اند! اما پس از انقلاب جایگاه خودشان را از دست داده‌اند!) ▫️ثالثاً، چرا همیشه توقع دارید مردم به دست‌بوسی شما بیایند و به شما احترام بگذارند؟! توصیه می‌کنم یک بار هم پیامبرگونه عمل کنید و شما بر دستان مردم بوسه بزنید. یا دست‌کم طرح و برنامه‌ای مدون و عالمانه برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی مردم ارائه دهید؛ نشستن و دل‌نگران جایگاه و حرمت روحانیت بودن «راه حل» نیست. دوران جهاد علمی و عملی است؛ انقلاب جهانی خمینی و خامنه‌ای، جهادگران واقعی میدان عمل را می‌خواهد. شما هم گوشه‌ای را بگیرید و به سهم خود باری را بردارید. ▪️رابعاً، انصاف دهید آیا در طول تاریخ، سراغ دارید که همچون امروز، «قدرت فرهنگی» و «منطق علمی» و «حکمرانی عملی» روحانیت در مواجهه با همه قدرت‌های شیطانی به میدان آمده باشد و این چنین درخشیده باشد؟ آیا غیر از قدرت و اقتدار می‌توانست ایران را در میان این همه گرگ‌های چنگ و دندان تیز کرده محافظت کند؟ اگر نگاهی صادقانه و منصفانه به وضعیت «کشورهای بی‌ولایت» اطراف خود بیاندازید، آنگاه گمان می‌کنم در بذل جان خود و اطرافیانتان برای دفاع از ولایت فقیه دریغ نخواهید کرد. مدیریت ولایت فقیه نه تنها توانسته‌ است همه تهدیدهای متنوع و پرشمار و بی‌سابقه علیه ملت را خنثی کند؛ که ایران اسلامی را در حوزه‌های مختلف علمی و بهداشتی و رفاهی و خدماتی و نظامی به یک ابرقدرت جهانی تبدیل کرده است و انقلاب اسلامی را به عنوان مبدأی برای گرایش جهانیان به معنویت و ارزش‌های الهی تبدیل کند. چرا اینها را نمی‌بینید؟ ✍️احمدحسین شریفی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🎥 مواردی که باید در مورداتک ان تایتان بدانیم ◾️فیلم سینمایی بدل ها ...انیمه و مانگا اتک ان تایتان (attack on titan) جزء چهار انیمه و مانگا محبوب دنیا محسوب می شود. درام، اکشن، مبارزه، خشونت، داستان، شخصیت پردازی، غافلگیری، روانشناسی، غیر قابل پیشبینی بودن و… همه و همه دست به دست هم داده اند تا یکی از محبوب ترین آثار ژاپنی را تولید کنند. ✍️ پژوهشگر: حسین عبداللهی کرمانی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🎥 مواردی که باید در مورداتک ان تایتان بدانیم ◽️مفاهیم پیش نیاز در انیمه و مانگا اتک ان تایتان ▪️قانون جنگل در دنیای اتک ان تایتان، دنیا همانند جنگل است و قانون جنگل در آن حکم فرماست. بزرگ ترها کوچک تر ها را می خورند. این برداشت به خوبی در انیمه نمود دارد. میان ملیت ها در ابتدا الدیا چون قوی تر است مارلی ها را می کشد. در ادامه مارلی ها چون قوی تر اند الدیایی ها و عثمانی ها را می کشند. بین نژاد ها، تایتان ها که بزرگ تر هستند انسان های کوچک را می خورند با اینکه هیج نیازی به گوشت انسان ندارند. بین تمدن ها افراد ثروتمند و پر نفوذ، ثروت و جان خود را بر بقیه ارجح می دانند. ▫️چرخه نفرت فلسفه چرخه نفرت در انیمه اتک ان تایتان حاکم است. بدین صورت که یک نژاد، یک ملت یا یک خانواده یا هرچیز دیگری اگر ظلم کند و اعمال نفرت انگیز انجام دهد به صورت پیش فرض فرزندانشان همانند اجداد خود قضاوت می شوند حتی اگر گناهی نکرده باشند. جنگ ها بخاطر این تنفر ها اتفاق می افتد و هیچگاه پایان نمی یابد یا حتی دو جناح هم به خوبی مشخص نمی شوند و شخصیت ها مدام در حال جنگ و صلح و رفت و آمد بین جناحین هستند. یکی از عوامل ادامه دار بودن چرخه نفرت انتقام است. برخی برای گرفتن انتقام خون عزیزانشان به روند این چرخه ادامه می دهند که بهترین نمونه اش حمله خواهر ناتنی ساشا به گابی می باشد. این چرخه تمام نمی شود مگر دو حالت.حالت اول اعتقاد ارن است که می گوید برای اتمام چرخه فقط یک نژاد باید باقی بماند وگرنه جنگ و نفرت ادامه می یابد. این نژر ارن اشتباه است زیرا در انیمه اثبات شده حتی اگر فقط یک خانواده هم باقی بماند بین آنها درگیری و نفرت پیش می آید که آن خانواده هیستوریاست. حالت دوم هم از خود گذشتگی می باشد. اینکه یک جایی یکی از طرفین عقب بکشد و دیگر جنگ یا انتقام را ادامه ندهد. ▪️ناسیونالیسم و فاشیسم ناسیونالیسم به خوبی در اتک ان تایتان درک می شود. همانند عقیده نازی ها ژاپنی ها و صهیونیسم ها که از نظر تاریخی، معماری، اسامی و فرهنگ در انیمه گنجانده شده اند. شخصیت های داستان عقاید ناسیونالیسمی دارند. آنها معتقدند چون قدرتمند هستند باید حاکم و تصمیم گیرنده دنیا باشند و باقی نردم از آنها پیروی کنند. چون قدرت در دستان آنهاست باید دنیا را فتح کنند و آنطور که می پسندند آن را اداره کنند. آن هم با هر ترفندی که می توانتد. با انواع سلاح ها و جنایت ها. از آن سو که این انیمه چنین عقیده ای را در مارلی ها، بنیان گذار حکومت الدیا و ارن، منفور نشان می دهد پس می توان اتک ان تایتان را یک اثر ضد ناسیونالیسمی تعبیر کرد. ▫️دنیای آینه اتک ان تایتان دنیایی آینه وار دارد. جغرافیای آن نسبت به جغرافیای حقیقی، برخی رویداد های تاریخی، برخی نظریات فلسفی و برخی سرنوشت های اساطیری در آن کاملا عکس شده است. پس باید در تحلیل آن در نظر داشت که اتک ان تایتان دنیای آینه است و قرار است بسیاری از موارد با عکس موضوعیت و محتوای خودشان اثبات شوند. ✍️ پژوهشگر: حسین عبداللهی کرمانی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🎥 نجات اهل عالم با حسین است... ▪️ کنکاشی در یافتن انواع راه نجات توسط انسان به سبک تئوری ها غرب؛ ناظر بر فیلم گرگ و میش محصول ۲۰۰۸ آمریکا ✍️ پژوهشگر: موسوی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🎥 نجات اهل عالم با حسین است... ▪️ شاید برای ما که در فرهنگ حسینی چشم باز کرده ایم بسیاری از گزاره ها فقط یک شعار باشند و کمتر به عمق آن توجه کرده باشیم؛ ولی در غرب انسان محروم از مأمن و پناهگاه برای بسیاری از معضلات لاینحل انسانی و اجتماعی خود، در تکاپوی عجیبی برای یافتن «راه نجات» است... ▫️در فیلم گرگ و میش محصول سال ۲۰۰۸ آمریکا عشق حرام مثلثی دو موجود خون آشام و انسان گرگ‌نما به یک دختر انسان مصالحه‌ی را بین آنان برقرار می کند که از ذات هر دو آنان غیر منتظره و غیرقابل باور است... ▪️ فیلم در لبه مرز ژانر وحشت و تخیل عبور می کند ولی به آن قدم نمی گذارد. فیلم می خواهد در فضای درام و دلکش، سودای عشق حرامی را به مخاطب خود بچشاند و از این رهگذر مقصود خود را تبیین کند ... ▫️مقصود فیلم حتی ابتذال و پورن نیست، مقصود راه حل صلح و آشتی و آرامش را در _ عشق ورزیدن _ دیدن است... ▪️آری خون‌آشام یا گرگ‌‌نما ، استعاره ایست از حال دل بسیاری از انسانها که به جادوی عشق دست از خباثت و جنگ و دشمنی بر میدارند... ▫️اما عشق به چه و چه کسی؛ اگر معشوقه ها و عشق های حرام اینچنین پربرکت بودند دنیا تاریخ غیر از این داشت. این عشق پاک و معصوم است که فقط می تواند این کارکرد را داشته باشد، انسان را از رذیلت ها برهاند و به ساحل امن و آرامش برساند... ▪️حسین (ع) آن سفینه نجات است و نماد اکمل و اتم عشق الهی و حسینی نمود عملی تمسک به عشق معصوم و پاک؛ آشتی و صلحی مثال زدنی که برای انسان امروز نه یک خاطره خوش بلکه راه علاجی است تا خود را از هزاران ترفند شیطانی برای ضلالتش بنام راه نجات برهاند... ▫️فرض است بر دغدغه‌مندان عرصه تا با همین ابزار بیشتر «راه نجات» واقعی عالم را با قیاس با نسخه های شیطانی دستگاه های پروپاگاندای غرب _ که برای انسان نسخه نجات تجویز نموده‌اند _ را چه به مشتاقان راهش و چه سایر انسان های امروز دنیا بنمایانند... ✍️ پژوهشگر: موسوی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
5.35M
| 🔊 مسئله رسانه و رقبای منطقه‌ای 🎙 استاد علی قهرمانی @qahramani 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از عصر زنان
▫️یک‌شنبه‌های مهارتی_تحلیلی فکرت؛ 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی (این هفته ویژه بانوان نویسنده) 🎙با حضور و مشاوره استاد جواد محدثی 🔻فرصتی برای تبادل نظر درباره مهارت‌های یادداشت‌نویسی تحقیقی و اندیشه‌ای نخستین گعده👇 📆 زمان: یک‌شنبه هفدهم اردیبهشت، ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ 🏢 مکان: خیابان هنرستان، بعد از خیابان شهید تراب نجف‌زاده، مؤسسه شناخت با همکاری 🖌 پایگاه اندیشه‌ای فکرت 🖌 تحریریه عصر زنان 🖌 تحریریه بانو مجتهده امین جهت ثبت نام و حضور در گعده نویسندگان از آیدی‌های زیر اقدام بفرماید: 🆔 @Es_shafiee 🆔 @danial_basir 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🎥 شکل گیری تمدن غرب ▪️طبيعي است که زیست بومِ تهيه کنندگان وکارگردانانِ انيميشن ها و فيلم هاي مطرح هاليوودي، مسيحيت و یهودیت امروزي است که جهانِ خلقِ آثار پویانمایي شاخص غرب مي باشد؛ ▫️منظور از تمدن غرب یا تمدن مدرن، تمدني است که پس از رنسانس با محوریت اومانيسم)انسان خدا انگاري( و نقد مسيحيت، از شمال ایتاليا و جنوب فرانسه آغاز شد و کمکم از وجوه ادبي و هنري به سمت وجوه فلسفي رفت و سپس تکنولوژي مورد نظر خود را ایجاد کرد و سيستم فکري و اقتصادي و سياسي خاصي را در جهان پيگيري کرد و پيشرفت را منحصراً در غربي شدن دانست (سایر تعاریف پيشرفت در مباحث فلسفه تاریخ را از رسميت انداخت). ▪️البته اگر با دید تحقيقي به پایه هاي شکلگيري این تمدن دقت شود، تأثير اندیشه هاي قرون وسطي بر جهان مدرن غيرقابل تردید است. ▫️مسيحيت ممسوخي که در قرون وسطي در جریان بود، ممزوجي از اساطير هِلني و بابلي و رومي و ميترائيسم و گنوستي سيزم و فلسفه هاي نوافالطوني و رواقي و اپيکوري بود و همچنين آميخته به نوعي یهودزدگي و کاباليسم بود که توضيح مختصري از هر کدام از این موارد و بازتاب آن در آثار توليدي ایشان خواهد آمد. ▪️ یهودیتي که در قرون 14-16 در اروپا رواج داشت نيز، مرکب از عناصر گنوسي و هلني و فرهنگ نژادِ یهودي بود و از معنا تهي شده بود و متاثر از کاباليسم خاص آن دوران بود. ✍️استاد محمد حسین فرج نژاد رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔸نخستین پیش نشست های رویداد پاسخ 🔖با محوریت ظرفیت ها و فناوری‌ها توزیع پاسخ در مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات 🔰 با همکاری مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه، مرکز رشد و خانه خلاق و نوآوری پژوهشگاه، خانه مصلحان و خانه اندیشه ورزان برگزار می‌شود: 1️⃣ نشست اول: سبک توزیع پاسخ به شبهات و گستره مخاطبین در فضای چند رسانه‌ای با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین دریاباری 2️⃣ نشست دوم: شیوه ارتباط با مخاطب و پاسخ به شبهات و گستره مخاطبین در فضای مکتوب با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی ✍️ دبیر علمی: حجت الاسلام و السلمین پیشاهنگ ⏰ یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه۱۴۰۲، ساعت ۱۷ 🏢قم، خانه مصلحان 📱کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام: ۰۹۳۳۱۰۰۲۶۷۲ (آقای جهانی) 🆔 @iictchannel
| 🎥 انیمیشن ماشین کوکی ها ، و انیمیشن حبابی ها و قطار ربات ها ... ▪️این سه انیمیشن و چند انیمیشن دیگر برای نونهالان و کودکان در صدا و سیما (در شبکه پویا) در حال پخش است که اصرار عجیبی دارد به روح بخشیدن به ماشین آلات ... ▫️اگر والدین توجه نکند تاثیر مخرب و پیام پنهان این دست آثار در ضمیر ناخودآگاه فرزندانشان حتما تأثیر گذار است. تاثیری که در "داروینیسم جدید" مدنظر است... ▪️حالا باید چیکار کرد؟ کافیست والدین با بچه ها کمی دوست باشند؛ توضیح بدهند که چیزهایی که این سریال ها یاد می‌دهند مثل دوستی، وفاداری ، تعاون و همکاری و غیره خیلی خوب هستند اما متذکر شوند که: ▫️ مسلما هیچ وقت اجسام و ماشین آلات و ربات ها نمی توانند جای انسان ها رو بگیرند و دوست به واسطه‌ی محبتیست که بین قلوب افراد ایجاد می‌شود و ماشین‌ها از این محبت بی بهره‌اند. ✍️ابوفاضل سیدی رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎥 کمدی سیاه در فسیل ▪️بر سر این فیلم شاید حرف های زیادی زده شود اما مهم محتوای فیلم است آنچه نقل می‌شود مهم است و آنچه برداشت میشود مهم تر ... ✍️علیرضا لطفی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🎥 کمدی سیاه در فسیل ▪️بر سر این فیلم شاید حرف های زیادی زده شود اما مهم محتوای فیلم است آنچه نقل می‌شود مهم است و آنچه برداشت میشود مهم تر ... ▫️ژانر کمدی معمولا ژانری است که هدفش خنداندن مخاطب است اما گاهی اوقات محتوایی عمیق تر را به مخاطب خود تزریق میکند. مخاطب برایش مهم نیست که چه چیزیی را می شنود یا می بیند مهم خنده‌ایست که از فیلم دریافت میکند. ▪️ این فیلم در خنده‌گرفتن به لحظه موفق نبود؛ شوخی‌هایی که متاسفانه دیگر برایمان در فیلم های کمدی عادی شده و بیننده از حرف های رکیک سکانس‌های لودگی وادار به خنده می شود. ▫️ داستان فیلم درباره سه جوان به نام های اسماعیل ( بهرام افشاری ) ؛ سعید ( هادی کاظمی ) ؛ و صفا ( ایمان صفا) که آرزو اجرای کنسرت و شهرت را دارند. ▪️ زمان فیلم در زمان قبل از انقلاب قرار دارد و بر اساس شرایط موجود آنها را مجبور به چیزی می‌کنند که در ظاهر علاقه ای به آن ندارند؛ اما اسماعیل برای رسیدن به نامزدش فرنگیس ( الناز حبیبی ) بر خلاف میلش قبول می‌کند که برای اعلا حضرت شعر بخواند. ▫️ سعید (هادی کاظمی ) ؛ شخصیتی بی طرف و ترسو که زود شرایط را قبول می‌کند؛ در سکانسی که از طرف ساواک به کافه می آیند اسماعیل و صفا از خود مقاومت نشان می‌دهند اما سعید تسلیم می‌شود. سعید حتی از ابراز علاقه اش به پری، خواهر اسماعیل ( الهه حصاری) خود داری می‌کند و کاملا محتاط است، همین شخصیت بعد از انقلاب در کمیته مشغول است؛ او که آهنگساز کاواره بود حالا به شخصیتی مذهبی و انقلابی تبدیل شده است. ▪️صفا؛ ( ایمان صفا ) شخصیتی که قبل از انقلاب مخالف رژیم پهلوی است؛ او آزاد منش است و برای خواسته‌اش می‌جنگد؛ سست عنصر نیست، پای انتخابش می ماند و مجازاتش را هم می‌کشد. شخصیتی که قبل از انقلاب در اشعارش به رژیم توهیین می کند، بعد از انقلاب منافقی علیه انقلاب است. این شخصیت با بازی بی نظیر ایمان صفا برای بیننده دارای پیام است. ▫️ به نظر می‌رسد نقطه اوج دراماتیک فیلم ایمان صفا است، فردی که بعد از انقلاب در مقابل دوستان خود می‌ایستد، این رو در رویی فیلم را به اوج خود می ‌رساند. ▪️فیلم فسیل یک فیلم کمدی معمولی نیست، این فیلم را نمی توان با هزارپا یا با مطرب مقایسه کرد. فسیل حاوی نکاتی است که چالش های جدی دنیای هنر بعد از انقلاب را به تصویر می ‌کشد. ▫️سکانس هایی از میدان آزادی در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و تغییر موقعیت اسماعیل رمز هایی در بر داشت که معنی تازه ای را برای بیننده تداعی می کرد. فیلم فسیل به زبان کمدی و طنز پیامش را خوراک مخاطبی می‌کرد که در گیر موقعیت های خنده دار فیلم بود. ▪️اما نام فسیل انتخاب هوشمندانه ایست برای فیلم که بیان می‌کند همانگونه که آثار به جامنده از اعصار گذشته ارزشمند هستند و دست یابی به اصل آنان غیر ممکن است، چیز هایی که در دوران گذشته از دست ما رفته ارزشمند بوده و دیگر قابل دست یابی نیست. ✍️علیرضا لطفی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🎥 تحلیل سریال دیدن (see) ▫️از ویژگی‌های این سریال کشش و تعلیقی است که برای مخاطب ایجاد میکند. هر چند مخاطبانی در نیمه‌یِ راه متوجه می‌شوند، دیدن این سریال در نهایت برای شان ثمره‌یِ چندانی نخواهد داشت، اما این کشش در حدی است که باز هم آن‌ها را به دیدن ادامه سریال علاقمند می‌کند. ▪️این مجموعه که قطعا با صرف هزینه بسیار ساخته شده است، نکات منفی زیادی دارد؛ ✍️بارگزی رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🎥 تحلیل سریال دیدن (see) ▪️دیدن (see)، یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی به کارگردانی فرانسیس لارنس است. این سریال در سه فصلِ هشت قسمتی در ژانر درام_اکشن_علمی که با تخیل همراه است، ساخته شده است. ▫️در این مجموعه مردم کره زمین به ویروسی مبتلا و نابینا می‌شوند.به خاطر این بیماری، جمعیت کره زمین کاهش می‌یابد و مردم به صورت قبیله‌ای زندگی می کنند. نابینایی به صورت موروثی به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود. ▪️در میان این مردم که بینایی را گناه می‌دانند، دختر و پسر دوقلویی به دنیا می‌آیند که می ‌بینند.آن‌ها باید از خود محافظت کنند و همچنین کاری برای مردم انجام دهند. ▫️از ویژگی‌های این سریال کشش و تعلیقی است که برای مخاطب ایجاد میکند. هر چند مخاطبانی در نیمه‌یِ راه متوجه می‌شوند، دیدن این سریال در نهایت برای شان ثمره‌یِ چندانی نخواهد داشت، اما این کشش در حدی است که باز هم آن‌ها را به دیدن ادامه سریال علاقمند می‌کند. ▪️این مجموعه که قطعا با صرف هزینه بسیار ساخته شده است، نکات منفی زیادی دارد؛ ▫️در بخش‌هایی از این سریال خشونت به بدترین شکل ممکن دیده می‌شود. باباواس (جیسون موموآ) که نقشِ اول مرد را بازی می‌کند، قهرمانِ فیلم است و مخاطب او را دوست دارد. وقتی او با کسانی که پسرش را به بردگی برده‌اند، روبرو می‌شود به وحشیانه ترین شکل ممکن شمشیرش را وارد دهان و گلوی یکی از آن‌ها کرده و تا انتها فشار میدهد، که قطعا این صحنه و صحنه های مشابه آن به خاطر هم ذات پنداری که مخاطب با قهرمان داستان دارد، او را به خشونت تشویق می‌کند. ▪️با توجه به ترجمه سریال، در جایی پاریس (الفری وودارد) می‌گوید: مسبب بدبختی‌های انسان مذهب هست. ▫️یعنی اگر دین نباشد، مردم دچار اختلافات اعتقادی و مشکلات نخواهند شد و زندگی راحت‌تری خواهند داشت. ▪️در این مجموعه مشکلات اخلاقی همچون؛ همجنس‌بازی، بودن با محارم، همراهی یک زن با دومرد و تعهّدِ ازدواج را فدای مسولیت‌های سیاسی کردن بی‌داد می‌کند. قطعا این مسائل، برای خانواده‌ها و جوانان آسیب‌زا است. ▫️دونکته‌یِ قابل توجه در این سریال وجود دارد، یکی پایبندیِ شدید باباواس به خانواده‌اش است. او تا آخرین لحظه از خانواده ‌اش حمایت و تلاش می‌کند آن‌ها را در کنار هم حفظ کند. با توجه به این مطلب، این مجموعه، سرپرستی و حمایت مرد را نسبت به خانواده‌اش، امتیاز بزرگی برای او می‌داند. ▪️اما دشمنان اسلام مخصوصا افرادی که گرایش فمینیستی دارند، مسئله ‌یِ سرپرستی مرد را به گونه ‌ای تبلیغ می کنند که در اسلام به زن بهایی داده نشده است و این موضوع، ظلمِ به زن است. ▫️نکته دیگر، فدا شدن باباواس برای مردمی است که جانشان با مواد منفجره در خطر بود. در حالی‌که آمریکا، خود، منبع تولید و ارسال اسلحه و بمب به سایر کشورها است. ✍️بارگزی رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🎥خشونت در نمایش خانگی! ▪️مصاحبه بازیگر سریال « آکتور» با همشهری: ▫️ مجید پتکی: قبول دارم که سریال های شبکه نمایش خانگی مدت‌هاست با تنش و همراه بوده‌اند. از «میدان سرخ»ی که خودم در آن بازی داشتم تا بقیه‌ سریال های دیگر که نام نمی برم همه با خشونت و تنش همراه بوده‌اند. نمی‌دانم به چه دلیل؟ چند سالی است که انگار از نویسندگان که فقط قصه های خشونت آمیز بنویسند؛ البته ناگفته نماند که خواسته مردم هم مهم است و واقعا هم از چنین داستان‌هایی استقبال می شود. البته مسلم است که مردم دوست ندارند خشن باشند اما خوراک فرهنگی ای که اخیرا برای مردم در شبکه نمایش خانگی یا سینما در نظر گرفته شده مردم را بیشتر به این سمت سوق می دهد. 🔗لینک مصاحبه کامل hamshahrionlin 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🎥 تحلیل فیلم سینمایی فینچ ... ▪️تنازع بر سر بقا سرنوشت محتوم بشری نمایش داده می شود و همان طور که داروین وجود حال دنیا و تمام موجوداتش را حاصل تنازع بقای موجودات گذشته می داند، فیلم قصد دارد تا آینده دنیا را نیز به همین ترتیب متصور باشد؛ اگر در گذشته موجوداتی بوده‌اند که امروز از آنها اثری باقی نیست و تصورشان برای ما مشکل است در آینده نیز باید منتظر موجوداتی باشیم که اکنون تصورش شاید بعید باشد مانند ربات ها. و چه بسا این ربات ها باشند که در ادامه حیات در عصر آینده بسیار موثر و تاثیرگذار باشند حتی بیشتر از انسانها... ✍️تحلیلگر: ابوالفضل موسوی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🎥 واقعیت پنهان مرد عنکبوتی ▪️مرد عنکبوتی در واقعیت پنهان خود در تعارضی آشکار با دین حَق و این فرموده‌ی خداوند متعال در قرآن کریم که می‌فرماید: مَثَلُ الَذینَ اتَّخذوا مِنْ دونِ اللّهِ اولیاءَ کمَثلِ العنکبوتِ اتَّخَذَتْ بیتاً وَ اِنَّ أَوْهَنَ البیوتِ لبیتُ العنکبوتِ (عنکبوت : ۴۱) سعی می‌کند تا تنها با کمک نیش یک عنکبوت، اسطوره‌ای شکست‌ناپذیر خلق نماید که فقط با اتکا به قدرت انسانی خود با بدی‌ها به مبارزه برخاسته! و بدین‌ترتیب مخاطبان خود را به چنان شگفت‌زدگی بصری می‌رساند که آرزوی دوستی و محبت با او را در دل می‌پرورانند. ✍️نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🎥 واقعیت پنهان مرد عنکبوتی ▪️مرد عنکبوتی قهرمانی افسانه‌ای است که پیش از حضورش در عرصه‌ی سینما، نخست در سال ۱۹۶۲م، توسط پدیدآورنده‌ی اصلی‌ترین شخصیت‌های کمیک در جهان و بازیگر، تهیه‌کننده و نویسنده یهودی آمریکا، یعنی استن لی (Stanley Martin Lieber) به‌وجود آمد و توسط استیو دیتکو (Steve Ditko) طراحی و با سرمایه‌ی شرکت جهان‌گستر مارول (Marvel Comics) و در قالب مجله و کتاب کمیک (Comic book) به جهانیان عرضه گردید. ▫️مرد عنکبوتی در واقعیت پنهان خود در تعارضی آشکار با دین حَق و این فرموده‌ی خداوند متعال در قرآن کریم که می‌فرماید: مَثَلُ الَذینَ اتَّخذوا مِنْ دونِ اللّهِ اولیاءَ کمَثلِ العنکبوتِ اتَّخَذَتْ بیتاً وَ اِنَّ أَوْهَنَ البیوتِ لبیتُ العنکبوتِ (عنکبوت : ۴۱) سعی می‌کند تا تنها با کمک نیش یک عنکبوت، اسطوره‌ای شکست‌ناپذیر خلق نماید که فقط با اتکا به قدرت انسانی خود با بدی‌ها به مبارزه برخاسته! و بدین‌ترتیب مخاطبان خود را به چنان شگفت‌زدگی بصری می‌رساند که آرزوی دوستی و محبت با او را در دل می‌پرورانند. ▪️واقعیت پنهان مرد عنکبوتی شاید برای بسیاری مشخص نباشد و تا به آینده نیز هیچ‌گاه ستیز مستقیم او با دین حَق برای بسیاری از مخاطبان معلوم نگردد؛ اما آن‌چه که بدون هیچ تردیدی برای هر مخاطبی قابل فهم و درک می‌باشد، حضور مرد عنکبوتی به‌عنوان شخصیتی لیبرال و بر بستر تفکر سکولاریسم است که به‌نوعی ویژه از ماهیت قُدسی قانون و قراردادهای اجتماعی در جامعه‌ی پیرامونی خود دفاع می‌نماید. ▪️سخن در باب سکولاریسم بسیار است، اما آن‌چه که اهمیت دارد، فهم این نکته است که تفکر سکولار به‌عنوان مروّج دینی بَشرمحور در قالب لیبرالیسم، به‌گونه‌ای تنظیم شده که از قابلیت جذب تمامی تفکرات مختلف خدامحور برخوردار باشد و حضور تمامی ادیان را در حوزه‌ی روابط فردی هریک از انسان‌ها محترم بشمارد. این دین بشری تنها تفکر متعارض خود را دین حَق می‌داند که ادعای پاسخ‌گویی به تمامی نیازهای بَشری را داشته و برنامه‌ای برای رهیافت انسان به سعادت در دنیا و آخرت ارائه می‌دهد. ▫️به این ترتیب، تنها تعارض سکولاریسم با سایر ادیان در نفی دین حَق و تقابل مستقیم با آن است که در این مسیر و در گام نخست، سکولارها با ارائه‌ی ذهنیتی مُتحجرانه از این دین، سعی می‌نمایند تا مشروعیت حضور اجتماعی و مُوجّه بودن اظهار نظر کتاب آسمانی مبتنی بر دین حَق را به عصر سُنّت (Tradition) محدود نموده و با یادآوری تکامل انسان، تجدد یا مدرنیسم (Modernism) را سرآغاز فصل جدیدی معرفی سازند که لازم است در آن تبیین مناسبات شهروندی به‌گونه‌ای بَشری و منطبق با نیازهای جدید انسان مُدرن، مورد بازبینی قرار گرفته و در این مسیر، شعار فریبنده‌ی جدایی دین از سیاست، برای تببین نحوه‌ی کنار کذاشتن دین حَق و اتخاذ روش برآمده از دین لیرالیسم، در جهت اداره‌ی بهتر امور دولت‌ها و حکومت‌ها فریاد زده می‌شود. ✍️نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
🔘 | چهارمین محفل گفت‌وگو محور فکرت با موضوع: ✅ گِره حجاب؛ بازفهمی و‌ بازطراحی با حضور؛ مهدی جمشیدی، پژوهشگر فرهنگ زمان: چهارشنبه،۲۰ اردیبهشت ماه۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۳۰ مکان: قم، بلوار بسیج، نبش خیابان نجف‌زاده. ♦️پخش زنده از کانال فکرت در ایتا 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ https://eitaa.com/joinchat/4114284562C3b2a6d7655
🛑 دکوپاژ ... 🔻اهل تفکر و مطالعه، والدین، معلمان و دانش آموزان، اساتید و دانشجویان ... ❓آیا فیلم هایی که میلیون ها دلار هزینه داشته اند فقط صرف سرگرمی ساخته می شوند؟! ✅ گروه دکوپاژ محفل مجازی انجمن سواد رسانه جهت نقد و بررسی و جریان شناسی سینمای ایران و جهان 👇 لینک گروه دکوپاژ👇 https://eitaa.com/joinchat/193462645C745c7f70f3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔘 واژه‌ای غلط انداز ▪️مفهوم « بازی »، آن قدرها هم بازی و شوخی و فانتزی نیست؛ بلکه یک مفهوم بسیار جدی و اثرگذار تلقی می‌شود. بازی یکی از شیوه‌های مهم آموزش، جامعه پذیری، سبک زندگی، انتقال مفاهیم، تغییر نگرش، افزایش مهارت، تفریح و گذران وقت، ایجاد مشغله‌ی ذهنی، ارتقای توانمندی‌های فردی و گروهی، کنترل هیجانات، اقناعِ مخاطب، تغییر ارزش‌ها و جابجایی خوب و بد در ذهن بازیگر، ایجاد ذائقه‌ی جدید و... است. ▫️مفهومی با این همه کارکردِ متفاوت که می‌تواند دارای آثار مثبت و منفیِ متعددی باشد را نباید به بازی گرفت؛ برعکس باید آن را بسیار جدی، به ویژه برای کودکان تلقی کرد. ▪️بازی‌های رایانه‌ای از جمله رسانه‌های جدید است. این رسانه‌ها تعاملی و پر تنوع هستند. یعنی در بسیاری از موارد شما تعیین نمی‌کنید در یک رسانه خاص مثلا تلویزیون برنامه‌ای خاص مثل پخش فوتبال ساعت 8 شب باشد تا با پخش سریال محبوبتان که در همان ساعت است تداخل پیدا نکند و یا شما نمی توانید از پخش یک برنامه که از آن متنفرید جلوگیری کنید. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔘چرا آواتارها برایمان جذاب هستند؟ ▪️آواتار، شخصیت مجازی غالبا کارتونی و انیمیشنی است که جای شما در بازی نشان داده می‌شود. ▫️این شخصیت ممکن است انسان، حیوان و یا هر چیز دیگری باشد و در اغلب بازی‌ها وجود دارد. ▪️آواتارها با توجه به فضا و قوانین بازی خصوصیات و توانایی‌های خاصی دارند که گاهی اوقات مخاطب آنچه که خود ندارد را در وجود او می‌بیند. ▫️از آنجا که انسان همیشه به دنبال کمال گراییست این آواتارها که اغلب از خود فرد کامل تر هستند برای گیمر جذابیت بالایی دارند و او را متمایل می‌کند که در کالبد این آواتار فرو رفته و به زندگی و کسب تجربه بپردازد. ✍️سلمان ایرانمنش 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🔘ترویج تک فرزندی بواسطه انیمیشن ها ▪️انیمیشن ها در تربیت نسل بعد یک کشور تاثیر دارند. ▫️حال به شخصیت اصلی های انیمیشن های زیر دقت کنید تا ببینید با چه حجم عظیمی از ترویج تک فرزندی مواجه هستیم. ▪️لوکا، دنیای عجیب، رامبل، من نفرت انگیز، روح، هوم، قرمز شدن، دنیای عجیب، فردیناند، رایا و آخرین اژدها، عصریخبندان، ران خراب شده، ترول ها، اژدهای آرزو، هتل ترانسیلوانیا، پاکوچولو، پارک عجایب، پاگنده، خانه هیولا، موآنا، نام تو، لوراکس، شیرشاه، گیسوکمند و... ▫️چه انتظاری از نسلی که با این آثار فرهنگی بزرگ شده می رود؟ آیا تمایلی به فرزندآوری خواهند داشت؟ @inaghd_ir 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از عصر زنان
📌 پایگاه تحلیلی عصر زنان با همکاری موسسه شناخت برگزار می‌کند: ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عصر زنان ♨️ موضوع: لایحه‌ی ارتقای امنیت زنان؛ فرصت‌ها و تهدیدها ♨️ نشست سوم: ▫️دکتر سمیه سادات حسنی حلم ▫️ حجت‌الاسلام محمدرضا کدخدایی 📅 زمان: ۵شنبه ۲۱ اردیبهشت 🕰 ساعت ۱۰ ✅ امکان حضور ویژه مخاطبین تخصصی، به تعداد محدود فراهم خواهد بود. برای ثبت‌نام و اعلام حضور به آیدی زیر مراجعه فرمایید: 🔹 @Es_shafiee 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|