eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
90 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با دبیر انجمن: @Mostafagoodarzi ارتباط با دبیر اجرایی و مسئول برگزاری دوره‌ها: @Savade_rasane ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
| 💢معرفی کاندیدای هیئت مدیره انجمن سواد رسانه طلاب 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘تریبون داریِ میان مایگان و انحطاط فرهنگی ✍️ میلاد حسن زاده ▪️ نظریه "اَلِکسی‌ دو تُوکْویل" از جمله اولین نظریه‌ها در مورد رسانه‌های ارتباط جمعی است که مربوط به بیش از ۱۰۰ سال پیش است. ▪️این متفکر فرانسوی که طرفدار و ثبات اخلاقی جامعه خود بود، اعتقاد داشت های ارتباط جمعی جوامع را به سمت توده‌ای شدن راهبری می‌کنند. ▪️جامعهٔ توده‌ای، جامعه‌ی دچار زوال و انحطاط فرهنگی است و اصالت‌های فرهنگی در آن جامعه به چشم نمی‌آید و و ضدّ ارزش مشخص نیست. مثلا علم در جامعه و سنّت تاریخی ما یک ارزش فوق‌العاده است اما الآن می‌توان با پول مدرک خرید یا علم‌آموزی و مدرک گرفتن بابی برای پُز دادن شده. ▪️ "توکویل" معتقد بود جوامع سنتی قوامش به و اجتماعی‌ش است چون صاحبِ و هستند اما رسانه‌های نوین ارتباط جمعی، تریبون را و کرده و تریبون دیگر دست نخبگان نیست بلکه دست انسان‌های (متوسط‌الحال،باری به هر جهت) است. ▪️ با تریبون‌داریِ میان‌مایگان، مبتذل‌ترین خصلت‌های مشترک انسان‌ها مثل گرایش‌های شهوانی و جنسی و توجه به زیبایی‌هایِ ظاهریِ برجسته می‌شود. به طور مثال امروزه غالباً فالوورهای هنرپیشه‌ها یا زن‌های صرفاً زیبا بیشتر از یک اندیشمند، مجتهد یا استاد است. ▪️ با این روند، آرام، نخبگان و رهبران مرجعیت فکری خودشان را از دست می‌دهند و مرجعیت فکری به دست میان‌مایگان می‌افتد. ▪️ با فرض قبول این نظریه که بعید هم به نظر نمی‌رسد، جامعه دچار عوارض نامطلوب بسیاری از جمله استبداد عوام می‌شود که در آینده دربارهٔ آن خواهم نوشت. (دقت کنید این نظریه برای زمانی است که روزنامه رسانه ارتباط جمعی بوده) ▪️ با گسترش شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌خوریِ جامعه ما و کنترل نشده، میان‌مایگان(به نوعی می‌توان گفت سلبریتی‌ها) دچار محبوبیت و رهبری فکری در بین عوام شدند و جامعه را دچار مشکلات فرهنگی بسیار کردند. ▪️ در این بین افراد متعددی از جامعهٔ به نیّت خدمت به دین و انقلاب با تاسیس پیج و کانال و...، بدون داشتن تخصص، فعالیت رسانه‌ای را شروع کردند. ▪️چه بسا این نوع ورود بیش از پیش به انحطاط فرهنگی دامن بزند، زیرا هرچند به سبب مبانی و تقیدات دینی، افراد مذهبی به ابتذال‌های واضح تَن نمی‌دهند اما همین ورودِ بدونِ تخصص، باعث تعدد تریبون و در نتیجه اولا دامن زدن به پدیدهٔ تریبون‌داری میان‌مایگان در بین عوام و ثانیا تریبون‌داریِ میان‌مایگان مذهبی شده. ▪️میان مایگان مذهبی کسانی هستند که تقیدات دینی دارند، دلبستهٔ انقلابند، اما در قوارهٔ رهبری فکری در حیطه‌های مختلف(فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و...) نیستند، مبانی دینی‌شان ضعیف است و در موضوع خاصی تخصص و مطالعه ندارند. ▪️ افراد در قدیم تایید یا ردّ گزاره‌های فکری خود را از یک پیرِمُراد مرشد یا استاد یا مرجعیت دینی یا روحانی مسجد می‌گرفتند. امروزه اما ملاکِ مرجعیت فکری و یا زیبایی ظاهری شده. در بین عوام یک‌جور و در بین قشر مذهبی یک‌جور. ▪️ برای فعالیت رسانه‌ای ابتدا باید تخصص و مطالعه و مبنا داشت و سپس با شناخت هر رسانه‌ و اقتضائات آن، مبنا و مطلب تخصصی خود را در رسانهٔ مناسب، به شیوهٔ مناسب، برای جامعهٔ هدف انتشار داد و إلّا، •لٰا یزِیدُ إِلَّا خَساراً• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘رؤیا حشمتی چطور هشتگ شد؟ ▪️تا همین چند روز پیش هیچ اسمی از رؤیا حشمتی در شبکه ایکس نبود؛ اما به یکباره تبدیل به هشتگی داغ شد. پروژه رؤیا با ادعای «شلاق به‌ خاطر کشف‌ حجاب» کلید خورد؛ اما بعد جزئیات پرونده نشان داد ماجرا فراتر از این حرف‌هاست. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 سینمای دینی دو وجه دارد: 1️⃣ سینمای دینی به معنای خاص 2️⃣ سینمای دینی به معنای عام 🎞 سینمای دینی به معنای خاص به سینمایی گفته می‌شود که ناظر بر گزاره‌هایی است که مستقیما داخل متون مقدس، تاریخ مقدس و الهیات مقدس است و دقیقا مطابق آن حرکت می‌کند. به عنوان مثال داستان زندگی حضرت موسی، داستان زندگی حضرت عیسی، به این می‌گوییم الهیات مسیحی خاص. 📽 سینمای دینی به معنای عام هم به سینمایی گفته می‌شود که در آن گزاره‌های دینی به کار رفته یا درباره برخی از گزاره‌ها و مؤلفه‌های دینی صحبت کرده است. ممکن است آن فیلم حتی فیلم دینی نباشد اما شواهد و قرائنی در آن وجود دارد که به یک مقوله دینی اشاره می‌کند. 🎙 حجت‌الاسلام دکتر سعید ارجمندفر 📻 دوره زن و رسانه 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: 📝 @FarajNezhad110
🔘درباره مستند «عمامه صورتی» شمقدری ▪️به‌نظر می‌رسد شمقدری نه بی اعتقاد است و نه قصد دارد کارهای ضعیف و کثیف بسازد. نه قصد تمسخر دین را دارد و نه قصد دارد علیه انقلاب کاری تولید کند. پیگیر و جستجوگر و‌ جسور است. تا اینجا به سازنده‌ی اثر پرداختیم. برایند اثر بحث دیگری است. از جنبه‌های متعدد هم می‌توان به مستند او پرداخت. در اینجا به جنبه‌ای خاص اشاره می‌کنم. این جنبه خاص را در کنار بحث‌های فنی و غیرفنی که دیگران گفته‌اند بگذارید. ▫️همه آنچه در کارهای او از میراث آلبرتا تا انقلاب جنسی می‌بینیم، تراوشات یک ذهن آشفته و هیجان‌زده است و با شیطنت‌های مخاطب‌جمع‌کن رسانه‌ای، مسائل مهم را دست‌مالی کرده و رها می‌کند. موضوع مهاجرت، موضوع نحوه دینداری و ...همگی در کارهای شمقدری فقط داغ می‌شوند اما حل نمی‌شوند و اتفاق خاصی برای آن مسائل در ذهن مخاطب نمی‌افتد. حرف اصلی این است. ▪️این تیپ هم در بین دانشجویان دغدغه‌مند مهندسی و به ویژه شریفی‌ها چیز عجیب و جدیدی نیست. آنها دشمن نیستند اما با همین دلسوزی و جستجوگری ممکن است حرفی بزنند یا چیزی بنویسند یا اثری تولید کنند که آسیب‌زا باشد. وقتی مسئله‌ای را هم می‌زنیم و ذهن مخاطب را تحریک می‌کنیم اما جمع.بندی نداریم و حرف خاصی در نهایت نمی‌زنیم، به ناامیدی بیشتر دامن می‌زنیم. (محسن دنیوی) ▫️پ. ن: توصیه هم اینه که نباید به او زیادی و به‌طور رسمی پرداخت. مثل میلاد دخانچی و چهره‌های شبیه او. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
| 💢عمامه صورتی ▪️تحلیل مستند «عمامه صورتی» ▪️با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما 🔻 قائمی مهر 🔻نصیری 🔻بنی احمدی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘آنسوی_رسانه ▪️در عصر رسانه‌ها لازمه بدونی که اونها الزاما بهت دروغ نمیگن؛ با ترفندهایی، بسته‌بندی خبر رو عوض میکنن تا ذهنت رو جهت‌دهی کنن! 🎙به روایت 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 اصول سواد رسانه‌ای ▪️اصول سواد رسانه‌ای نقش مهمی در توانمندسازی افراد برای تجزیه و تحلیل اطلاعات رسانه‌ای و درک بهتر محتواهای ارائه شده دارند. این اصول می‌توانند در توسعه توانمندی‌های انتقادی، تفکر منطقی و ارتقاء فهم بهتر از دینامیک رسانه‌ها کمک کنند. ▫️ برخی از اصول سواد رسانه‌ای عبارتند از: 1⃣ توانمندی تحلیل: توانمندی برای تحلیل و ارزیابی محتواهای رسانه‌ای به منظور درک درست و نقدهوشی بر خلافیت آن. 2⃣ تفکر انتقادی: توانمندی در تفکر انتقادی و شناسایی مخاطرات و تبلیغات تحریفی در محتواهای رسانه‌ای. 3⃣ استدلال منطقی: توانمندی برای ساخت و ارزیابی استدلال‌های منطقی و مناسب در برابر ادعاها و تحلیل‌های رسانه‌ای. 4⃣ تمایز نسبت به منابع: توانمندی در تمایز بین منابع قابل اعتماد و ناقص و ارزیابی میزان اعتبار و موثر بودن آن‌ها. 5⃣ پایگاه دانش: توانمندی در استفاده از پایگاه‌های دانش به منظور تحلیل و بررسی محتواهای رسانه‌ای. 6⃣ توانایی ارتباطات: توانایی در ایجاد ارتباطات مؤثر و درک موثر از اطلاعات در محتواهای رسانه‌ای. 7⃣ آگاهی از تأثیر رسانه‌ها: آگاهی از تأثیرات و تبلیغات رسانه‌ای بر نگرش‌ها و اعتقادات فردی و اجتماعی. 8⃣ حفاظت از حریم خصوصی: حفاظت از حقوق حریم خصوصی در فضای رسانه‌ای و درک از روش‌های محافظت از اطلاعات شخصی. 9⃣ هویت دیجیتال: آگاهی از مفهوم هویت دیجیتال و توانایی مدیریت امنیت اطلاعات شخصی در فضای آنلاین. ▪️ استفاده موثر از این اصول سواد رسانه‌ای می‌تواند به افراد کمک کند تا با موفقیت در جوامع رسانه‌ای و سایبری شده پیشرفته و پرتحرک امروزی حاضر شده و از فرصت‌های این فضا استفاده کنند. ▪️ منبع: هوش سفید 🔗 @r_esmaeili 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 🔘کتاب و کتابخوانی ▪️گفت و گو با استاد حامد کاشانی در حاشیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی حوزه 🎙استاد حامد کاشانی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
| 🔘دومین دورهمی اعضای انجمن سواد رسانه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 نقد و بررسی فیلم سینمایی فینچ (Finch 2021) ▪️تنازع بر سر بقا سرنوشت محتوم بشری نمایش داده می شود و همان طور که داروین وجود حال دنیا و تمام موجوداتش را حاصل تنازع بقای موجودات گذشته می داند، فیلم قصد دارد تا آینده دنیا را نیز به همین ترتیب متصور باشد. ▫️اگر در گذشته موجوداتی بوده‌اند که امروز از آنها اثری باقی نیست و تصورشان برای ما مشکل است در آینده نیز باید منتظر موجوداتی باشیم که اکنون تصورش شاید بعید باشد مانند ربات ها. و چه بسا این ربات ها باشند که در ادامه حیات در عصر آینده بسیار موثر و تاثیرگذار باشند حتی بیشتر از انسانها... ✍️سید ابوالفضل موسوی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘استاد ازغدی: اگر امام رضا علیه السلام امروز بودند بیشترین خرج را برای رسانه و هنر می‌کردند ، کما این که در عصر خودشون برای شاعران و شعر که هنر یک آن زمان بود به شدت رسیدگی می‌کردند 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘اینستاگرام عامل احساس حقارت و بدبختی! ▪️مجله آمریکایی «تایم» در گزارشی نوشت: نتايج یک مطالعه‌ بر روى جوانان و نوجوانان نشان می‌دهد اینستاگرام بدترین شبکه اجتماعی از لحاظ تاثیرات منفی بر روی سلامت روان جوانان است. ▫️‌طبق این تحقیق، کاربران این شبکه اجتماعی ۶۳ درصد بیشتر از کاربران دیگر شبکه‌های اجتماعی احساس بدبختی می‌کنند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢عمامه صورتی ▪️تحلیل مستند «عمامه صورتی» ▪️با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما 🔻 قائمی مهر 🔻نصیری 🔻بنی احمدی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘چارلی و کارخانه شکلات سازی ▪️در فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی رئیس یک کارخانه با بلیط های شانسی که در شکلات ها وجود دارد تعدادی را به کارخانه دعوت می کند تا اولین بازدید کنندگان کارخانه اش باشند ▪️او به همه هشدار می دهد که فریب ظاهر و زیبایی کارخانه اش را نخورند اما همه جز یکنفر فریب خورده و از ادامه بازدید اخراج می شوند. شخص باقی مانده رئیس بعدی کارخانه می شود ▪️این داستان به شدت شبیه داستان آدم است. او در دنیایی پر از زیبایی و لذت به دنیا می آید، خدا می گوید فریب لذت ها را نخور و طبقه طبقه پیشرفت کن، آنان که گناه کبیره(در این فیلم شکم پرستی، طمع، غرور، خشم و حسادت مشاهده شد) انجام می دهند از رسیدن به معشوق باز می مانند اما آنکه گناه کبیره نمی کند و به نصیحت خدا گوش فرا می دهد به معشوق می رسد ▪️البته که این دیدگاه به دنیا و خدا را در مسیحیت شاهد هستیم اما باز هم دیدن هر دو فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی جذاب و قابل تامل است @inaghd_ir 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘سندروم ارضای فوری/ تاملی انتقادی در سبک زندگی مدرن ▪️ما از نسل مایکرو ویو هستیم و نسل های قبلی ما از نسل بار گذاشتن آبگوشت برای درست کردن یک غذای سنتی مانند آبگوشت از روز قبل برخی مواد را خیس می دادند تازه دو سه بار آبش را هم عوض می کردند و سپس از صبح یا شب قبل غذا را بار می گذاشتند تا به خوبی پخته شود و سپس سفره ای انداخته می شد با هم و سر فرصت آرام آرام غذا خورده می شد.اما الان یک غذای آماده یا نیمه آماده را می گذاریم در مایکرو ویو و سه دقیقه بعد،تمام! ▪️ما همه چیز را سریع می خواهیم.نسل های قبلی ما در روابط عاطفی،سال ها نامه نگاری و هدیه و رفت و برگشت تا دل معشوقی را نرم کنند(چه فرهادها  مرده در کوه ها).اما اکنون می خواهیم کمتر از یک هفته کار به نتیجه برسد و گرنه کات می کنیم!لاغری در ۱۰ روز و یادگیری زبان فرانسه در ۳ روز و افزایش قد در ۱ماه،همه چیز مایکروویوی شده است!! ▪️این نگرش زندگی  ما را تخریب کرده است.به همین خاطر جنبشی در دنیا راه افتاده به نام .این جنبش از کجا شروع شد؟ ۱۹۸۶،در مشهورترین میدان شهر رُم،رستوران جدیدی افتتاح شد.هجوم فست‌فود آمریکایی به قلب شهر رُم حساسیت‌هایی ایجاد کرده بود.یکی از معترضان یک ژورنالیست ایتالیایی، جنبشی را آغاز کرد به نام غذای آهسته.او بر محصولات محلی،آرامش در پختن و آرامش در خوردن و بیش از همه بر لذت بردن از مزۀ اصیل ایتالیایی تأکید می‌کرد. ▪️این حرکت از غذا آغاز شد.اما هیچکس فکرش را نمی کرد که این قدر توسعه پیدا کند.غذای آهسته با استقبال گسترده‌ای همراه شد و جالب است بدانید اکنون حدود بیست شاخه از آن در کشورهای مختلف ایجاد شده مثل مدیریت آهسته، تفکر آهسته،آموزش آهسته، علم آهسته، سفر آهسته، گردشگری آهسته، شهر آهسته، طراحی آهسته و خواندن آهسته یا کندخوانی. مخالف سرعت و مدرنیته و بازگشت به گذشته نیست بلکه مخالف شتاب زدگی است.سرعت تضادی با طمانینه ندارد.آنچه ایراد دارد شتاب زدگی است. هر گونه شتاب زدگی باعث می شود که عمق کم شود: لذت عمیق از رابطه، فهم عمیق از یک کتاب، درک عمیق از یک منطقه ای که برای گردشگری انتخاب کرده ایم. ما امروزه با لذت های سطحی، فهم سطحی و درک سطحی و تصمیمات سطحی روبرو هستیم.   ▪️تحلیل و تجویز راهبردی: مهم ترین ریشه زندگی شتاب زده،رویکرد است. یعنی چه؟ یعنی چند کار را همزمان و با شتاب زدگی انجام می دهیم. قبل از ویندوز از کامپیوترها فقط یک کار را انتظار داشتیم.اما وقتی ویندوز آمد چند پنجره را با هم باز می کنیم و همه را هم همزمان اجرا می کنیم و انتظار داریم که همه را سریع به جمع بندی برسانیم.ترکیبی از چندکارگی (ویندوزی) و (جستجوی ارضای فوری). در زندگی جدید یکی از بزرگترین مشکلات این است که طمانینه از همه ما گرفته شده، یعنی ما چند کار را در آنِ واحد انجام می‌دهیم. در حالیکه دارید صبحانه می‌خورید ساعت مچیتان را می‌بندید تلویزیون هم روشن است. موبایل تان را هم چک می کنید. با همسرتان هم صحبت می کنید و لیست خرید روزانه تان را هم تکمیل می کنید. ▪️در یکی از داستان ها، فرد مقدسی بود که معشوقه ای هم داشت.مشکل او در زندگی این بود که وقتی به عبادتگاه می رفت تا خدا را عبادت کند به فکر معشوقه اش رهایش نمی کرد و وقتی پیش معشوقه اش بود مدام وجدانش او را به یاد خدا می انداخت. نه عبادت عمیق داشت و نه لذت عمیق هم آمیزی با معشوقه اش. برای رهایی از زندگی شتابزده، مدیریت شتابزده، غذای شتابزده چاره ای نداریم جز «مثلث تمرکز، عمق و تامل». از این شاخه به آن شاخه پریدن چه در امور روزانه و چه در مدیریت یک سازمان یا کشور، باعث می شود که تمرکز رخ ندهد. زمانی که به هر دلیلی یک کار متوقف می شود و به کار دیگری می پردازیم. آن کار را از دست می دهیم و مسیر انجام کار را گم می کنیم و وقتی دوباره سراغ آن می رویم، زمان و انرژی باید بگذاریم برای دستیابی به آهنگ قبلی. بیشترین انرژی ما در رفت و برگشت بین کارهای مختلف صرف می کنیم. این رفت و برگشت ها و قطع شدن ها در مقایسه با زمانی که از ابتدا تا انتها روی یک کار متمرکز هستیم، زمان انجام آن کار را تا ۵ برابر بیشتر می کند. به بیان ساده، تک کاری می تواند زمان لازم را برای انجام کارهای مهم تا ۸۰ درصد کاهش داده و کیفیت و عمق کار را به شدت افزایش دهد. ▪️پس به زبان ساده: ● تمرکز:به جای چندکار در آنِ واحد، روی یک کار متمرکز شویم. ● عمق: به یک کار بپردازیم. توجه کامل به آن تخصیص دهیم و نگذاریم چیزهای دیگر به آن هجوم بیاورند(مثال: وقتی با همسرمان صحبت می کنیم موبایل مان را کناربگذاریم). ● تامل: حرص و ولع این که یک کار را به هر نحوی که شده به اتمام ببریم در خود کنیم و تا زمانی که لازم است به کار فعلی ادامه بدهیم و کار جدید را شروع نکنیم. ▪️دکتر مجتبی لشکربلوکی 🆔@savad_rasaneh
🔘شناختی بر جنگ های نوپدید در عصر فناورانه؛ ▪️ مفهوم سازی جنگ ترکیبی مقاله‌ای است که طی سال ۲۰۰۵ میلادی توسط ژنرال جیمز متیس و سرگرد فرانک هافمن ارائه شده ، که در قالب یک تحقیق در موسسه تحقیقاتی نیروی دریایی ایالات متحده به چاپ رسیده است. ▪️این دو نویسنده به واقعیت‌های اشاره دارند که برتری نظامی و متعارف امریکا را نه تنها با چالش جدی از سوی کشورهای ضعیف تر مورد بحث قرار می دهد، بلکه مخالفان غیر دولتی از طریق استفاده ترکیبی از فناوری های پیشرفته موقعیت بسیار "مبهم و جدیدی" را برای مقابله با تکنولوژی و فناوری ارتش ایالات متحده در یک محیط خاکستری ایجاد خواهند کرد. ▪️کشورهایی که دارای نیروهای متعارف پیشرفته هستند، احتمالاً با رویه های غیرمجاز و تاکتیک هایی مواجه می شوند که نشان دهنده یک مزیت جدید به شمار می رود.دشمنان از تروریسم، شورشیان، تاکتیک های چریکی ،از ظرفیت و توانایی های ضعیف تر خود در مقابل  یک یا چند نیروی متعارف نظامی قرار می‌گیرند و به احتمال زیاد این نوع تهدیدات توسط تشکل های شبه نظامی سازمان یافته و بر اساس پیشینه های قومی، سندیکاهای جنایی سازمان یافته و همچنین حملات سایبری به زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی راهبردی مانند: شبکه های سیاسی مالی بین‌المللی و سازمان های ارتباطی انجام خواهد گرفت. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 و خطر وجودی دکتر محمدحسن ▪️ مباحث اخلاقی مربوط به سیستم‌های AI ▪️سو گیری‌های هوش مصنوعی تصمیم گیر ناشی از داده‌ها و الگوریتم‌ها و ... ▪️کتاب سلاح های تخریب ریاضیاتی؛ الگوریتم‌های به کار رفته در هوش مصنوعی منجر به نابرابری میشود ▪️اقدامات پلیسی مبتنی بر دیتاهای بزرگ ▪️آلگوکراسی ▪️نحوه‌ی تعامل با هوش مصنوعی ▪️ابَرهوش مصنوعی ( تکینگی هوشمندی) ▪️موسسات آینده‌ی بشریت ▪️تلازم نداشتن morality با intelligence ▪️تکینه‌گرایان و اِیآیتئست‌ها 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh