eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.8هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
90 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با دبیر انجمن: @Mostafagoodarzi ارتباط با دبیر اجرایی و مسئول برگزاری دوره‌ها: @Savade_rasane ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘فناوری و رسانه ▪️در جوامع دموکراتیک، تبلیغات به سرعت و به اندازه تحقیقات علمی اهمیت جهان شمولی پیدا کرده و در نهایت رویکرد پیش رو؛ به سنگ بنای نوع جدیدی از «تجارت»تبدیل شده است که به نظارت های آنلاین در مقیاس بسیار بزرگ بستگی دارد. ▪️همانطور که در رسوایی کمبریج آنالیتیکا دیده شد، هدف کلی از انسان به معنای کاملا وسیع تر است و به راحتی می توان اطلاعات و دیتاهای بدست آمده را از اهداف تجاری منحرف و به مسیر دیگری سوق داد. ▪️بنابراین، عدم تنظیم فضای دیجیتال که به اصطلاح "باتلاق داده" نیز نامیده می شود نه تنها به نفع رژیم های عصر دیجیتال است، که قادرند؛ کنترل قابل توجهی را بر شبکه های کامپیوتری وافکار انسانها داشته باشند، بلکه بر ذهن شهروندان نیز اعمال و تسلط می یابند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍جلوی "دین‌بازها" و سکولاریزم گرایشی را بگیرید| شأن پیش‌ساخته برای روحانیت درست نکنید ◀️ حجت الاسلام قنبریان| فلسفه تاریخ 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
🔘چگونه اخبار جعلی را تشخیص دهیم 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘شروط صلاحیت آسیب شناسی اجتماعی در مدیوم سینما ✍طبق نظر دکتر مجید شاه‌حسینی ▪️۱. دانش: تولیدکنندگان فیلم باید به تمام ابعاد آسیب آشنا باشند و همه جانبه آن را بررسی کنند ▪️۲. نیت صالح: هدف واقعا آسیب شناسی باشد نه استفاده از یک موضوع زرد برای کسب جایزه ▪️۳. شرایط زمانی و مکانی درست: مثلا دقیقا در همان زمانی که دنیا در حال محکوم کردن کشور به ضد زن بودن است، فیلم در مورد افتخار آفرینی زنان ایرانی باید ساخت نه اینکه در مورد معضلات حوزه زنان(مخصوصا با سیاه نمایی) فیلم بسازیم ▪️۴. نتیجه قابل قبول و درست: در نهایت راه حل برای مقابله و رفع آسیب داده شود. نه اینکه با یک پایانِ باز همه چیز را به دوش بیننده بگذاریم. در صورت عدم ارائه راهکار آسیب شناسی نکرده ایم بلکه آسیب زا بوده ایم ▪️در آخر اینکه سینما محل امر به معروف است، نه نهی از منکر 🆔@inaghd_ir 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢نگهبان ▪️تحلیل فیلم سینمایی نگهبان 🔻با حضور: ▪️آقایان: موسوی_ بنی احمدی _ نصیری 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘معرفی و نقد فیلم «قلب‌ها در بازی» ▪️ این فیلم ماجرای دختری جوان به نام هیزل است که در شرکت تبلیغاتی به طور حرفه‌ای کار می‌کند و آوازه‌ی فعالیت‌های او سبب شهرتش شده. او در طول جریان کاری خود با بیسبالیست معروفی به نام دیگو وسکز مواجه می‌شود و زندگی اش متحول می‌گردد. ▫️کارگردان: استیسی هاردینگ ▫️سال ساخت: ۲۰۲۳ ▫️نقدنویس: صغری عاشوری ▫️نریتور: شهناز خواجه‌وند ▫️تدوینگر: سمانه نادری پور 📎شماره قبلی نقد فیلم |@asrezanan_ir| 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
💠 خوانش مصوبه اخیر شورایعالی فضای مجازی از منظر حکمرانی متعالی 🔹حجت الاسلام دکتر علیرضا طباطبایی، هیأت علمی دانشگاه علوم قضائی تهران، در همایش استعمار سایبری گفت: ▪️حکمرانی به منزله شیوه حکومت کردن است اما اصطلاحی که چند دهه‌ای است در دنیا پر سروصدا شده، اصطلاح حکمرانی خوب است . ▪️سوال این است که آیا حکمرانی خوب همان حکمرانی مطلوب است؟ ▪️اساسی‌ترین شاخصه‌های حکمرانی خوب از این قرار است؛ حکومت قانون، شفافیت، کارآمدی و اثربخشی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی 🔸اما آنچه مهم است مبانی فکری حکمرانی خوب است که مبتنی بر اومانیسم و سکولاریسم است که اندیشمندان ما در برابر آن حکمرانی متعالی را مطرح کرده‌اند. ▪️مهمترین تفاوت بین حکمرانی متعالی با حکمرانی خوب این است که حکمرانی متعالی معتقد است آنچه در حکمرانی خوب آمده است شرط لازم است اما کافی نیست. ▪️قانون اساسی ما قانونی کاملا فضیلت محور است و معیارهای حکمرانی متعالی را دارد و حتی در بخشی از قوانین، قانون اساسی ما در دنیا منحصربه‌فرد است. ▪️قوانینی مثل؛ دعوت به خیر، امر بعه معروف و نهی از منکر، ایمان، معنویت، امانتدرای، وفای به عهد، مبارزه با فساد، تعاون و همکاری، استقلال، امنیت، مبارزه با استکبار، سلطه پذیر نبودن و سلطه‌گر نبودن، فضایل اخلاقی که برای کارگزران داریم مثل عدالت و تقوا، تقویت بنیان خانواده ▪️در حقیقت قانون اساسی ما در پی تربیت شهروند فضیلت‌مند است. 🔻سؤال مهم این است؛ جمهوری اسلامی ایران برای تحقق اولین و مهمترین وظیفه‌اش یعنی ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با كلیه مظاهر فساد و تباهی که در اولین بند از اصل سوم قانون اساسی به آن اشاره شده است؛ در خصوص مجوز دادن به پلتفرم‌های خارجی چه وظیفه‌ای دارد و چگونه باید عمل کند؟ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔘این تحلیل «رسانه» را از دست ندهید https://virasty.com/HOWZAVIAN/1709807529083920992 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘عامل دانش آموزان ▫️ آیا تلفن‌ همراه دانش‌آموزان را کندذهن‌ کرده است؟ ▪️ گوشی‌های همراه در مدارس جمعی هستند ▫️نتایج معروف‌ترین آزمون سنجش توانمندی دانش‌آموزان در جهان نشان می‌دهد که طی چند سال گذشته عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان در کشورهای مختلف تدریجاً ضعیف و ضعیف‌تر شده است. ▪️برخی گمان می‌کردند همه‌گیری و شرایط نامطلوب آموزش در آن دوره باعث این افت بی‌سابقه شده است، ولی تحقیقات اخیر نشان می‌دهند این سیر نزولی پیش از دورهٔ کرونا آغاز شده. آخرین گزارش برنامهٔ بین‌المللی ارزیابی دانش‌آموزان، موسوم به پی‌آی‌اس‌اِی، گوشی‌های همراه را مقصر اصلی داستان می‌داند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 امنیت در فضای مجازی ▪️فتا حواسش به همه چیز هست! 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 «تمساح خونی» ▪️کمدی اکشن و مهیجی که فرم جذاب آن، جور فیلنامه را یدک میکشد؛ البته از بازی بی‌نظیر عزتی و جمشیدی‌فر نباید ساده گذشت؛ زوج هنری که مکمل هم هستند و در روند فیلم مخاطب را درگیر کشمکش‌های خود می‌کنند. ▫️تمساح خونی یک سر و گردن بالاتر از لحاظ فرمی نسبت به فیلم‌های ایرانی است که سبک فیلمسازی آمریکایی را تداعی می‌کند. ▪️گره‌های ایجاد شده در فیلم بسیار دقیق و به جاست که قدرت کارگردانی عزتی را نشان می‌دهد اما در گره‌گشایی ضعیف است. این ضعف را می‌توان در فیلنامه شاهد بود. ریتم سریع از جمله نکات دیگر فیلم است که مخاطب را با خود همراه می‌کند. ▫️محوریت اصلی داستان با عزتی و جمشیدی‌فر است؛ عزتی در این فیلم یک نقش را بازی نمی‌کند‌ ترکیبی از تمام نقش‌هایش در فیلم‌های مختلفش را به رخ مخاطب می‌کشد. سکانس ریسک پذیری‌اش برای بازی پوکر نقش مالک زخم کاری، سکانس صحبت کردن با پدر زن سابقش نقش مرتضی آینه بغل، سکانس‌های اکشن در ماشین نقش منصور هزارپا و... این قدرت بازی او را نشان می‌دهد. ▪️از دیگر نکات این فیلم غافل‌گیری است. استفاده از این فن جوری که مخاطب آنچه انتظار می‌رود را پیش بینی نمی‌کند و همین امر است که مخاطب را منتظر نگه می‌دارد تا در گره‌های جای‌گذاری شده خنده را بگیرد. ▫️بزرگترین ضعف فیلم فیلنامه است. همانطور که اشاره شد فرم زیبا، جور فیلمنامه را یدک می‌کشد که باعث زود فراموش شدن حس‌های گرفته شده می‌شود. ▪️محتوای قوی است که در ذهن می‌ماند؛ تاثیر می‌گذارد و می‌تواند برای چند بار هم آن را تماشا کرد. اگر فیلم محتوای قوی نداشته باشد فراموش خواهد شد حتی اگر در فرمی قوی ظاهر شود. @lightmedia 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌جنسیت‌زدایی و پدیده ترامپیسم حجت الاسلام کدخدایی| نقد و بررسی مستند زن چیست؟ 📚||مدرسـه‌ی علـوم انسـانی فکـرت|| @fekrat_sch @fekrat_sch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘رسانه‌ای که هر بار به خودش می‌بازد ▪️هنوز یک روز از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب راجع به مجلس شورای اسلامی و منتخبین جدید مردم نگذشته بود که رسانه ملی آتش‌بیار معرکه شد و برخلاف فرمایش رهبری با دعوت از حمید رسایی، فضای رسانه را برای عقده گشایی در اختیار ایشان گذاشت! ▪️ بر اساس سخنان رهبر انقلاب؛ هر مجلس جدیدی حامل امیدهای جدیدی است. "ایشان همچنان که تاکید کردند، که در این مجلس هم ابتکار و نوآوری در آن هست و هم تجربه، تذکراتی نیز دادند، و فرمردند آن چیزی که میتواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند؛ سخنان اختلاف‌انگیز، دعوا راه انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند است." ▪️متاسفاته رسانه ملی با دعوت از رسایی، رسماً بر آتش تخریب‌ و ستیزه گری ها در مجلس جدید دمیده و مجری برنامه هم مرتب نفت بر این آتش می‌ریخت. ▪️البته شاید این راهکار مدیران رسانه ملی برای رونق دادن به کسادی بازار مخاطبین صدا و سیما باشد.... "حسن باویر" 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
تحلیل نشانه‌شناسی گفتمانی جریان سینمای روشن فکری (مطالعه موردی فیلم سینمایی خانه‌ای روی آب).pdf
834K
🔘 | تحلیل نشانه‌شناسی گفتمانی جریان سینمای روشن فکری ▫️ مطالعه موردی فیلم سینمایی خانه‌ای روی آب ▪️ در سده اخیر کمابیش بین ایران و غرب چالشی فرهنگی وجود داشته است و پس از انقلاب اسلامی، این مسأله در قالب نوعی غیریت‌سازی به وضوح زمینه‌ساز نوعی تنش گفتمانی بوده است؛ به نحوی که در امتداد این چالش در درون ایران نیز گفتمان سکولار در برابر «گفتمان اسلامی» قرار گرفته است. ▫️ تفکر تک خطیِ رویکرد سکولار به جهان، زمینه‌ساز شکل‌گیری گفتمان روشن فکری در امتداد جریان فیلم فارسی می‌شود. این گفتمان با توجه به مبانی جهان سکولار تلاش دارد که تعریف و عناصر جدیدی را ارائه کند. ▪️ در مقاله فوق تلاش می‌شود عناصر مرکزی و پیرامونی سینمای روشن فکری، تبیین شود. سپس با روش جدید نشانه شناسیِ گفتمانی که تلفیقی از روش تحلیل گفتمان فرکلاف و روش نشانه شناسی است، به تحلیل فیلم سینمایی خانه‌ای روی آب که نماینده‌ای مناسب برای گفتمان سینمای روشن فکری است پرداخته شود. ▫️طبق یافته‌های این تحقيق، عنصر مرکزی این گفتمان اصالت دادن به غرب است و عناصر پیرامونی آن شامل؛ اصالت فرم، سیاه‌نمایی و ناامیدی، سوبژکتویسم، عدم توجه به احساسات فطری مخاطب، نگاه کارکردی به دین، عدم توجه به مذهب و نسبی‌گرایی می‌باشد. @r_esmaeili 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
✔️در نشست «علوم شناختی و رسانه» همشهری مطرح شد: ☑️ فراواقعیت؛ بُتی در روزگار غلبه رسانه (۱) 🔸بودریار مفهوم «فراواقعیت» را با مفهوم دیگری به نام «جامعه مصرفی» مرتبط می‌داند و معتقد است در زمانه انفجار اطلاعات، دیگر تولید برای نظام سرمایه‌داری اولویت ندارد بلکه شیوه مصرف اولویت پیدا کرده است. وظیفه‌ رسانه آموزش الگوی مصرف به مردم است. 🔸فراواقعیت چیزی شبیه به بت است که منجر می‌شود دیگر حتی به ذهن انسان‌ها خطور نکند که خدایی وجود دارد. در واقعیت هم می‌بینیم که رسانه‌ها کاری می‌کنند که دیگر حقیقت را نبینیم. 🔸در روزهای اخیر دیدیم که عکس دو بچه که در میان سیل قرار دارند و واقعی نبود در فضای مجازی به‌عنوان سیل سیستان و بلوچستان پربازدید شد. حتی ۲ نفر از استادان دانشگاه این عکس را بازنشر دادند. این دقیقاً یک نمونه از فراواقعیت است. 🔸فراواقعیت اینگونه رقم می‌خورد که ابتدا یک بازتابی از واقعیت ابتدایی رقم می‌خورد، سپس این واقعیت ابتدایی دستخوش تحریف می‌شود، در ادامه کاری می‌کنند تا واقعیت اولیه از ذهن شما پاک شود. رسانه‌ها دارند همین کار را با ما می‌کنند. ما با یک دستکاری شناختی روبه‌رو هستیم. 🔸این روزها درباره جنگ غزه، فراواقعیت و سانسور جنایاتی که توسط صهیونیست‌ها انجام می‌شود را شاهد هستیم. ➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 تغییرات سریع آدم‌ها در بستر شبکه‌های اجتماعی ▪️ استاد حسین خوش‌گفتار مقدم @FarajNezhad110 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘۱۰ تکنیک عملیات روانی ▪️ از تکنیک چه می دونی؟ و یا از تکنیک ؛ مخلوط سه قاشق خبر درست با یک قاشق شایعه و دروغ ▪️آیا می دونی در تکنیک رسانه چطور عمل می کنه؟ و یا در چه مواقعی استفاده می شه؟ ▪️اگه می خوای خیلی ساده و مختصر با این تکنیک ها آشنا بشی و در برابر عملیات روانی رسانه ها بی دفاع نباشی؛ این ویدئو رو حتما تا آخر ببین 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
📣 رسانه اندیشه و آگاهی فکرت برگزار می‌کند: ☑️ «فصل بـرکت» 🔻چهار روایت نخبگانی ویژه رمضان۱۴۴۵ 1️⃣ روایت قرآن 2️⃣ روایت اخلاق 3️⃣ روایت دین 4️⃣ روایت تاریخ ✔️اساتید و زمان برگزاری نشست‌ها متعاقبا اعلام می‌شود. ⏰لینک اتاق نشست: skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🔘بارزترين ويژگي‌هاي جنگ سايبري عبارتند از: ▪️- جنگ سايبري به بازيگران اين امكان را مي‌دهد كه بدون توسل به جنگ مسلحانه، به اهداف سياسي و راهبردي خود دست يابند. ▪️- فضاي مجازي قدرت غيرواقعي به بازيگران كوچك و كم‌اهميت مي‌دهد. ▪️- با استفاده از آدرس‌ IP اشتباه، سرورهاي خارجي و اسامي مستعار، مهاجمان مي‌توانند در عين ناشناس بودن و مصونيت نسبي براي مدت كوتاهي فعاليت كنند. ▪️- در فضاي مجازي، مرز بين نظامي و غيرنظامي و نيز فيزيكي و مجازي چندان روشن و شفاف نيست، از اين رو قدرت يا از طريق دولت ها، بازيگران غيردولتي اعمال مي‌‌شود يا از طريق پروكسي. ▪️- در كنار ساير ميدان هاي سنتي نبرد مثل زمين، هوا، دريا و فضا بايد فضاي مجازي را «پنجمين ميدان نبرد» دانست؛ جنگ سايبري از اجزاي جديد اين محيط چند بعدي است، اما كاملاً جدا از آن در نظر گرفته نمي‌شود. ▪️- در فضاي مجازي، اقدامات شبه‌جنگي به احتمال زياد همراه با ساير اشكال زور و منازعه رخ مي‌دهد، اما روش ها و ابزارهاي جنگ سايبري قطعاً متفاوت از ساير جنگ ها خواهد بود. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 علائم مجروحین جنگ رسانه‌ای دشمن 1⃣ اگر کسی بیشتر به اخبار منفی کشور، مثل فسادها و مشکلات علاقه دارد و اخبارش را برای دیگران هم می فرستد، بدون آنکه پاسخ به شبهات را توجه کند و عاقلانه و منطقی برخورد کند، تیر خورده ولی متوجه نیست. 2⃣ اگر در دور هم نشینی ها و مهمانی ها بیش از آنکه از موفقیتها و پیشرفتهای کشور بگوید و بشنود، از نقاط منفی کشورش می گوید و می شنود، تیر خورده ولی متوجه نیست. 3⃣ اگر سخنرانی دیگران یا زاویه داران و مخالفین با نظام را با دقت گوش می دهد، اما سخنرانی رهبری را نه، تیر خورده ولی متوجه نیست. 4⃣ اگر به جای حمایت و بیان دستاوردهای نظام، فقط روی فسادهای ریز و درشت دست می گذارد، تیر خورده ولی متوجه نیست. 5⃣ اگر پیشرفتهای کشورهای بیگانه را با ضعفهای کشورش مقایسه می کند و با این مقایسه جُک می سازد و می خندد و می خنداند و به جای تعریف از پیشرفتهای کشورش، اعتراض و انتقاد به اشکالات ریز و درشت برایش مُد شده و به گفتن آنها افتخار می کند، تیر خورده ولی متوجه نیست. 6⃣ اگر بدون تفکیک میان مسئولان خدوم، و خائن نظام، همه را متهم کرده و می گوید «مسئولان چنین و مسئولان چنان»، تیر خورده ولی متوجه نیست. 7⃣ اگر مقابله بی امان قوه قضاییه با فساد را که با به سامان رساندن سالانه 15 میلیون پرونده رکورد زده، نمی بیند، اما اخبار فساد در این قوه را بیشتر و پررنگتر می بیند، تیر خورده ولی متوجه نیست. 8⃣ اگر نمی‌بیند که قوه قضاییه، توانسته معاون اول رییس جمهور، رییس دفتر رییس جمهور، معاون رییس جمهور، برادر رییس جمهور، پسر و دختر رییس جمهور، وزیر، دختر وزیر، داماد وزیر، معاون وزیر، معاون رییس قوه قضاییه، پسر معاون رییس قوه قضاییه و مسئولان دیگر ... را محاکمه و مجازات کند، اما فقط کسانی را که به هر دلیلی هنوز محاکمه نکرده، می بیند و جیغ می کشد که چرا قوه قضائیه به فساد مسئولان رسیدگی نمی کند؟ ، تیر خورده ولی متوجه نیست. 9⃣ اگر رویش‌های مذهبی و انقلابی متعدد جوانان را نمی بیند و فقط فاسد شدن عده ای از جوانان را می بیند، تیر خورده ولی متوجه نیست. ▪️ اگر همه یا بخشی از اینها را با هم دارد، نه تنها تیر خورده، بلکه در میدان مین دشمن گرفتار شده است. اسیر میدان جنگ رسانه ای، دیگر سرباز دشمن است نه مجروح جبهه خودی. هرچند مجروحین این جنگ هم بازیکن زمین دشمنند! ▫️ و اما چرا در دام رسانه‌ای دشمن افتاده و ناخواسته سرباز دشمن شده ؟ ▪️ خدا در قرآن پاسخ میدهد : «اِنْ تَتَّقوا الله یَجْعَلْ لَکُمْ فُرقانا. اگر اهل تقوا شوید و از دستورات الهی اطاعت کنید، خدا به شما بصیرت و قدرت تشخیص حق از باطل می دهد» بنابراین کسیکه این قدرت تشخیص را نداشت و در دام رسانه‌های دشمن افتاد و سر باز آن‌ها شد، باید بداند که اهل تقوا نبوده و پایش در انجام واجبات و ترک محرمات لنگ بوده و باید با مراقبه خود را نجات دهد. ▫️ مراقبه؛ یعنی، انجام واجبات و ترک محرمات 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🌙 | ☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی در اندیشه اسلامی در قرآن 🔸«پخش اختصاصی در ماه مبارک رمضان» با ارائه: 👤حجت‌الاسلام نجف لک‌زایی ✔️زمان انتشار: روزهای فرد از کانال فکرت به‌صورت فایل صوتی. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘اصول تربیت رسانه‌ای در خانواده اسلامی (اصل حاکمیت قانون، قسمت دوم) ▪️ سخنران : سید علیرضا آل‌داود 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘نماهنگ | بشارت شعبان، برکات رمضان ▪️ماه شعبان ماه بشارت‌ها است، ماه شادی‌ها است، ماه تطهیر دل‌ها و نورانی کردن دل‌ها است با استغفار، با دعا، با مناجات؛ ماه آماده شدن برای ورود در برکات بی‌نهایت و بی‌پایان ماه مبارک رمضان است. آنچه از خدای متعال در این ماه انسان مطالبه می‌کند، یک نوع خاصّی است؛ هَب‌ لی‌ کَمَالَ‌ الِانقِطَاعِ‌ اِلَیک؛ «هَب لی‌ قَلباً یُدنیهِ‌ مِنکَ شَوقُهُ وَ لِساناً یَرفَعُهُ الَیکَ صِدقُه». این درخواست‌ها سراپا نورانیّت است، سراپا لطف است، سراپا معنویّت است. خب بخش مهمّی از این ماه سپری شده؛ باید عرض کنیم «اَللهُمَّ اِن لَم تَکُن غَفَرتَ لَنا فیما مَضی مِن شَهرِ شَعبانَ فَاغفِر لَنا فیما بَقیَ مِنه» ان‌شاءالله. خداوند کمک کند از این چند روزی که باقی مانده استفاده کنیم، شاید ان‌شاءالله خدای متعال تفضّلی به ما بکند. ۱۴۰۲/۱۲/۱۷ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘تعریف برخی دوستان از سینمای مستقل چیست؟ ▪️سهرابی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی در یادداشتی به ادعاهای مطرح شده در خصوص سینمای مستقل در ایران واکنش نشان داد: ▪️تعریف برخی دوستان از سینمای مستقل چیست؟ منظورشان احیانا فیلم‌هایی نیست که بودجه‌اش را سفارتخانه‌ها و واسطه‌ها در قالب به اصطلاح «fund» و به بهانه‌های مختلف در اختیار تهیه‌کنندگان و فیلمسازان قرار می‌دهند؟! چراکه هر چه سوابق درخواست‌ها و تقاضاها را مرور کردم با اثر مستقلی که واقعا مستقل اما موفق به دریافت مجوز نشده باشد مواجه نشدم. الا آن دسته آثاری که منشا پول‌شان ناپیدا و طبق شواهد و قراین مشکوک است. ▪️سینمای مستقل سینمایی‌ست بدون وابستگی به هیچ گروه، جریان، جبهه و تفکری! کلاه خودتان را قاضی کنید و ببینید چه تعداد از آثاری که با عنوان «مستقل» از آنها یاد می‌شود از خطوط وطن‌دوستی و شرف عبور نکرده‌اند؟! ▪️پیشنهاد می‌شود متن کامل این یادداشت را حتماً مطالعه بفرمایید. 🖇پیوند خبر: http://roubesh.ir/post/1518 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh