eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 رصد مسائل مربوط به ها در ایران 📌 سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید در گردهمایی اساتید و رسانه انجمن مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم. تماشای ویدیو در: 👈👈 https://www.aparat.com/v/gGROc@savad_rasaneh
🔸بخشی از سخنان دکتر وحید در نشست بازخوانی تجارب ای -۸۸ 🔻ضعف در ساختار مدیریتی و سازمانی وحید یامین پور ضعف مدیریتی در میان مدیران ارشد سازمان صدا و سیما را بلایی دانست که به آن مبتلا هستیم و در این خصوص تصریح کرد: پس از به روی آنتن رفتن هفت یا هشت قسمت از برنامه دیروز امروز فردا و دریافت بازخورد هایی از مردم، رسانه های بیگانه و حتی برخی از رسانه های داخلی موازی با جریان فتنه، سازمان صدا و سیما متوجه اهمیت و جریان سازی برنامه ما شد؛ ما هم اکنون نیز در حوزه راهبرد های رسانه ای دچار ضعف هستیم و حتی نسبت به قبل بدتر و ضعیف تر شده ایم. این فعال رسانه ای یکی از مهم ترین تاثیرات برنامه دیروز امروز فردا در آن دوران را بلا اثر ساختن رسانه ها و برنامه های بیگانه برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه دیروز امروز فردا ابتکار عمل در جریان فتنه را از رسانه های غربی و بیگانه گرفت و بی پروا به بررسی و واکاوری ابعاد گوناگون فتنه پرداخت، سبب توجه و جذب مخاطب و از سوی دیگر ریزش مخاطبان رسانه های غربی شد. وی ادامه داد: دیگر اثر برنامه دیروز امروز فردا این بود که مخاطبان با دیدن آن احساس می‌کردند نظام جمهوری اسلامی قوی تر از آن است که با شنیدن صدای مخالف دچار لرزش شود؛ یعنی جمهوری اسلامی ایران با دعوت از افراد مختلف و ایجاد گفتگو صریح و شنیدن صدای نقد آنان در سازمان صدا و سیمای خود، حس اعتماد به نفس و اعتماد به نظام خود را به مخاطبان منتقل می‌کرد. 🔻عدم اشراف مسئولین بر ظرفیت های صدا و سیما/ استفاده از ظرفیت فیلم هری پاتر در بی اثر ساختن فتنه ۸۸ یامین پور ضمن تاکید بر اهمیت عدم جهت گیری رسانه ها از شخصی خاص با بیان سخنانی تصریح کرد: دوران جنگ سرد و امنیتی تمام شده است. دوران، دوران قدرت رسانه ای است و قدرت محصول ظرفیت ارتباطی است نه محصول ظرفیت سیاسی، اقتصادی و امنیتی. یامین پور عوامل مهم در تغییر رفتار رسانه و سیاست گذاری های آن را دانستن مسائل نام برده دانست و ادامه داد: متاسفانه رسانه های رسمی در ایران و به خصوص صدا و سیما، خود را به عنوان ظرفیت تولید قدرت نمی‌شناسند؛ من یادم است و خودم شنیدم که یکی از مسئولین صدا و سیما قصد داشت با پخش فیلم هری پاتر مردم را در خانه های خود نگه دارد و این یعنی عدم شناخت و اشراف بر ظرفیت ها و قدرت های رسانه ای مانند صدا و سیما. رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی یکی دیگر از خلاء های اساسی رسانه در دوران فتنه را، ایمان و اعتماد به نفس برخی مسئولین برشمرد و اظهار کرد: در جریان پرسش ها و خواسته های ما هیچ کس مسئولیت برنامه ای را بر عهده نمی‌گرفت و حمایت ما از فلان شخص را توجیه کار خود می‌کردند در صورتی که بحث بر سر شخص نبود بلکه پای نظام اسلامی و ولایت فقیه در میان بود. دفتر تبلیغات اسلامی انجمن طلاب @eshragh_mfh@savad_rasaneh
⭕️ دیدگاه‌ها درباره فضای مجازی چیست؟ 📝 حجت الاسلام خسروپناه ⏺امروز ۳ دیدگاه درباره مدیریت فضای مجازی با حکمت متعالیه وجود دارد: 1⃣اولین دیدگاه می گوید این مسأله امکان دارد. هم از طریق نرم افزار و هم سخت افزار. باید با ایجاد رشد عقلانی و حکیمانه در کاربران و مدیران به این مقصوددست یابیم. بنده بر این دیدگاهم. 2⃣اما دیدگاه دوم معتقد است که این مسأله امکان ندارد. چون فضای مجازی زاییده فلسفه و علوم غربی است و در نتیجه نمی توانیم با اندیشه اسلامی و حکمت متعالیه آن را مدیریت کنیم. 3⃣دیدگاه سوم می گوید حتی اگر مدیریت ممکن باشد نباید این کار را انجام دهیم و مطلوب نیست. چون ما در جهانی شدن به سر می بریم و چاره ای جز زیست در این جهانی شدن نداریم. نه می توانیم از آن فرار کنیم و نباید فرار کنیم چرا که از بازار جهانی شدن عقب می افتیم. ✅ @savad_rasaneh
💠 ناگفته‌های از حواشی این روزها 📢 به گزارش خبرگزاری فارس، ابوالقاسم طالبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان به موضوع‌های مختلفی همچون دیدار با ، حواشی فیلم‌های و و .. و ساخت سریال جدید پرداخت. مشروح گفتگو با این کارگردان سینما 👇 🔗 http://yon.ir/Pvmig@savad_rasaneh
⭕️ همراه گوشی یا ؟ 📝 روح الله مومن نسب، کارشناس ◼️متاسفانه امروز گوشی‌های همراه جای همسر را برای شوهر و بلعکس برای زن پر کرده است و در ادامه نیز این گونه رفتار در بین سایر اعضای خانواده نیز مشاهده می‌شود. ◾️در همه جای دنیا این فضا بخوبی کنترل می‌شود و افراد با داشتن کد شناسایی و میزان ساعتی معین امکان استفاده از فضای مجازی را دارند که در صورت تجاوز از میزان مصرف تعیین شده اعتیاد محسوب شده و با فرد برخورد می‌شود ولی متاسفانه در کشور ما این چنین نیست. ◾️باتوجه بر آمار ارائه شده ۹۹.۲ از کاربران ایرانی بصورت تفریح اوقات خود را در فضای مجازی سپری می‌کنند.افزایش سرعت در زمان اوج تحریم‌های کشورمان، قاچاق گوشی‌های همراه و دسترسی آسان در بازارهای داخلی در این مواجه بودیم. ◾️روزانه در دادگاه‌ها شاهد حضور افرادی هستیم که قربانی فضازی کثیف و آلوده مجازی شده‌اند و بدون داشتن و رعایت چارچوب استفاده از این فضا مرتکب اشتباهات خانمان سوز و بدون جبران شده اند که این افراد درس عبرت‌ هستند. ✅ @savad_rasaneh
⭕️ پسران سرکش؛ دختران نافرمان (نگاهی به حادثه غمبار ) 🖊 ابراهیم اخوی 🔘 با دیدن کتک خوردن یک دختر نوجوان، ترکیبی از اندوه، خشم و تاسف سراغ ما می‌آید. با عبور از لایه احساسی ماجرا،‌ تاملی اندک ما را به چند تلنگر نزدیک می‌کند: 1⃣ بلایی که بر سر نسل ما می آورد، خارج از تصور است. وقتی فناوری بدون فرهنگ و پیوست‌های لازم آن در دست هر کسی قرار می‌گیرد، نتایجی این چنینی را شاهد خواهیم بود. این فیلم شاید یک نسخه نادر از اتفاق‌های ریز و درشت فراوانی است که در سینه‌ها حبس شده‌اند و هیچ وقت صدایی از آن برنخاسته است. 2⃣ با کاسته شدن از اقتدار خانواده‌ها و بی اطلاعی از حال و روز فرزندان‌شان، هر روز شاهد اتفاق تلخ تازه‌ای خواهیم بود که لزوم فراگیری مهارتهای لازم مناسب با نسلی که در کنارشان هستیم، اجتناب ناپذیر است. بی‌خبری از حال و روز نوجوان مان،‌ می‌تواند فاجعه آمیز باشد. 3⃣ خشم‌های ویرانگر به راحتی ایجاد نمی شوند، بلکه محصول رفتارهای ناروای بسیاری هستند که نتیجه آن چنین خشم وحشتناکی است که نسبت به یک دختر نوجوان روا دانسته می شود. 4⃣ زن و دختر همیشه در فرهنگ دینی و ایرانی ما محترم بوده و قدرتمندترین انسان ها،‌ به دفاع از یک خانم افتخار کرده و حتی جان خود را از دست داده اند. در سال‌های اخیر شاهد شهادت یا مجروح شدن جوانمردانی بودیم که در راه حمایت از یک خانم و مانع شدن برای مزاحمت دیگران، جان فشانی کردند. 5⃣ گناه را دست کم نگیریم. آموزه‌های دینی ما را از گناهان کوچکی که گام‌های نخستین ابلیس برای رسیدن به رفتارهایی خارج از باور می باشند، برحذر داشته‌اند. با بازگشت به زندگی معنوی،‌ امنیت و سلامت را نصیب خود و نسل نوخاسته نماییم. 📝 کانال تخصصی نوجوان ✅ @savad_rasaneh
💠 جایگاه در 🔶 سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سعید ارجمندفر 🔷 نشست علمی خدا در قرآن و سینما انجمن مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🎬📹🎥📽 📌 تماشای فیلم در: 👇👇 https://www.aparat.com/v/ipE9e@savad_rasaneh
📌 : دین در شرق و غرب مکاتب شرقی (هندو، بودا، لامائیسم، تائو، کنفسیوس و شینتو)- مکاتب غربی (مسیحیت، یهودیت و فرقه های وابسته) مولف: محمد حسین فرج نژاد، محمد سعید قشقایی، محمد جواد عرب‌سالاری و همکاران محصول: انجمن و اداره کل پژوهشهای اسلامی رسانه 🔷 اکنون که بیش از صد سال از عمر سینما می گذرد، سینمای دینی، قدسی و معناگرا، به عنوان یکی از پیش رو ترین و پرمخاطب ترین انواع سینمایی مطرح هستند. توجه رسانه های جهانی، به حضور دین در زندگی بشر به نحو شگفت آوری رشد کرده است و مضامین دینی در فیلم های ظاهرا سکولار نیز مورد تامل و تکرار قرار گرفته. ضروری است که محققین حوزوی و دانشگاهی به سمت فهم و تحلیل دقیق آن بروند و اهالی هنر و رسانه نیز در مطالعات خویش، بیش از پیش به سینمای دینی بپردازند. 🔷 در این نوشته، همت بر آن بوده که نحوه تعامل نگره ها، مولفه ها و عناصر دینی و شبه دینی مکاتب و آئین های مهم جهان و سینماهای مطرح مورد بررسی قرار گیرد. 🔷 از مهمترین نکات قوت این پژوهش که به مثابه دایرة المعارفی در موضوع دین و سینما درآمده است، عمق و جامعیت تحلیل‌ها در کنار گسترش عرضی کار و توجه به کشورهای مهم واجد سینما در جهان است، به گونه‌ای که مولفه‌های مکاتب و آئین های شبه دینی در سینمای آمریکا، اروپا، هند، چین، هنگ کنگ، ژاپن و کره مورد تحلیل جدی قرار گرفته است. این کتاب در انتشارات جمکران به فروش می رسد. @savad_rasane
📽/ برنامه اکران #فیلم_سینمایی #متولد_ماه_مهر (۱۳۷۸) 📌 به همراه نقد و تحلیل با حضور استاد سرکار خانم مهدیان ویژه #خواهران دوره #تربیت_مربی #سواد_رسانه چهارشنبه ۱۹ دی ساعت ۱۴:۳۰ آدرس: صفائیه، ک ۲۱، #مرکز_فرهنگی_هنری دفتر تبلیغات اسلامی، سالن سینما ✅ @savad_rasaneh
📳 آداب بحث كردن در فضاى مجازى را ياد بگيريم یکی از بندهای ابلاغیه‌ی رهبر معظم انقلاب درباره‌ی فضای مجازی، اشاره به اهمیت «فرهنگ‌سازی، آموزش و افزایش آگاهی و مهارت‌های عمومی» است. ایشان همچنین بارها به مناسبت‌های گوناگون بر استفاده درست از این فضا و پرهیز از تبعات منفی این حوزه اشاره داشته‌اند. 🔴 متأسفانه در فضای مجازی، و خصوصا در بحث‌های سیاسی، بستری فراهم است که افراد به سادگی به يكديگر توهین کنند و تهمت بزنند. در حالی که اکنون، بیش از هر زمان دیگری، به حفظ وحدت ملی و اجتماعی نیاز داریم. پس بهتر است نکاتی را درباره اخلاق بحث کردن در فضای مجازی رعایت کنیم: 1⃣ لجبازی نکنید: ‌اگر از جایی به بعد، فهمیدید که حرف‌های طرف مقابل، صحیح و منطقی است، بپذیرید و از مواضع‌تان کوتاه بیایید؛ اينطور نباشد كه از درون قانع بشوید، اما در ظاهر بحث را ادامه بدهید و با لجبازی و تعصب، بر حرف خود پافشاری کنید. ظرفیت پذیرش حرف حق را داشته باشید. تعصب کورکورانه، از عقل به دور است. طوری رفتار کنید که دیگران بتوانند به عنوان یک فرد منطقی، حتی با تفکرات سیاسی مخالف خودشان، با شما تبادل‌نظر کنند و از بحث با شما، بیاموزند و لذت ببرند. 2⃣ ادب را رعایت کنید: ‌اختلاف‌نظرها نباید شما را به جدال‌های مجازی و جنگ کارکتری بکشاند. در فضای صلح و ادب، دیدگاه‌هایتان را با هم به اشتراک بگذارید. اگر اطلاعاتی با مدرک و سند دارید، برای همدیگر بفرستید، از حریم ادب خارج نشوید و سند و مدرک‌تان را همان‌جا روی میز بگذارید و ارائه آن را حتی به فردا موکول نکنید تا حرف و حدیثی پیش نیاید. 3⃣ مراقب ایمان‌تان باشید: ‌همیشه حواس‌تان به ایمان‌تان باشد که در فضای مجازی و خصوصا بحث‌هایش به باد فنا نرود. قبل از گفتن یا به اشتراک گذاشتن هر مطلب، به این فکر کنید که علاوه بر این دنیا، در آخرت هم باید در موردش پاسخگو باشید. در طول بحث و تبادل‌نظر، اگر طرف مقابل عنان از کف داد و ناسزا گفت، او را به آرامش دعوت کنید؛ سزا نیست که لب به ناسزا بگشایید! 4⃣ آینده را فراموش نکنید:‌ در بحث‌ها، خصوصا بحث‌های سیاسی، مراقب باشید که همه پل‌های پشت سر سرتان را خراب نکنید. طوری حرف بزنید که بتوانید بعدا توی چشم دیگران نگاه کنید.بقیه را هم به آرامش دعوت کنید. خانواده و دوستان‌تان را در بلبشوی فعالیت‌های مجازی (خصوصا بحث‌های سیاسی) از دست ندهید. منبع: صفحه ریحانه سایت مقام معظم رهبری در اینستاگرام: ❣ @khamenei_reyhaneh انجمن طلاب ✅ @savad_rasaneh
📣معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران برگزار می‌کند: 🔶نشست هم اندیشی فضای مجازی 🔸فرصت ها و تهدید ها 🔻با حضور دکتر محمد حسنی رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی 🔴علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این نشست مشخصات خود را به شماره ۵۰۰۰۱۷۱۷۲۱۴۴۶۶ ارسال کنند. دفتر تبلیغات اسلامی انجمن طلاب ✅ @savad_rasaneh
برنامه کلاس دوره : پنجشنبه 97/10/20 - ساعت 14 باحضور دکتر اسماعیلی (ویژه برادران) و سرکار خانم مهدیان (ویژه خواهران) با موضوع روشهای پیام های و حجت الاسلام والمسلمین پیشاهنگ با موضوع @savad_rasaneh
🔰 سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حضور جوانان در : 👈 فضای مجازی می‌تواند ابزاری باشد برای زدن توی دهان دشمنان ‌‌ 🔸 از جمله کارهایی که مردم می‌توانند به بهترین نحو انجام دهند، حضور در صحنه‌های انقلاب است. ‌‌ 🔺 مقابله با شایعه‌سازی دشمن هم از کارهایی است که مردم می‌توانند انجام دهند. امروز در فعالند؛ فضای مجازی می‌تواند ابزاری باشد برای زدن توی دهان دشمنان. ۹۷/۱۰/۱۹ @savad_rasaneh
social-harm-virtual-network.ppsx
9.17M
🔸 فایل ppt 👈 آسیب های اجتماعی 🔻 انجمن مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی ✅ @savad_rasaneh
🔷 لزوم شناخت ها قبل از بکارگیری آنها 🔺 سخنرانی دکتر محمدحسین فرج نژاد نشست اهمیت و جایگاه در جهت مقابله با انجمن مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🔸 تماشای فیلم در: 👈 👈 https://www.aparat.com/v/O95Sn@savad_rasaneh
نقد و بررسی روش های کاربردی در تحلیل متون تصویری و ارائه الگوی مناسب.pdf
442.1K
📝 مقاله نقد و بررسی روش های کاربردی در تحلیل متون تصویری و ارائه الگوی مناسب نویسنده: رفیع الدین اسماعیلی رئیس انجمن طلاب 🔷 چکیده: یکی از مهم ترین موضوعات مطرح در علوم ارتباطات، ارائه روش ها و چارچوب های مناسب برای تحلیل و نقد پیام های ارتباطی است که متاسفانه به دلیل عدم آشنایی پژوهشگران با محدودیت ها و ظرفیت های روش های موجود، منجر به عدم انتخاب روش مناسب جهت تحلیل پیام های ارتباطی می شود. این مقاله تلاش دارد به بررسی و نقد دیدگاه نظریه پردازان روش های نشانه شناسی و تحلیل گفتمان، که دو روش مهم در تحلیل پیام های تصویری است، بپردازد؛ زیرا میان رویکرد نشانه شناختی و گفتمانی، شباهت ها و تفاوت های بسیاری وجود دارد: یکی از این تفاوت ها این است که رویکرد نشانه شناختی به این امر توجه دارد که بازنمایی و زبان چگونه معنا تولید می کنند و رویکرد گفتمانی، به تأثیرات و پیامدهای بازنمایی و سیاست های آن و بر خاص بودن تاریخی یک شکل یا رژیم خاص بازنمایی تأکید می کند. هدف، تعیین چارچوب معینی برای نقد و تحلیل پیام های تصویری و محدودیت ها و ظرفیت های روش های مورد استفاده است. در پایان چارچوب مناسبی برای تحلیل پیام های تصویری برگرفته از دیدگاه جان فیسک ارائه شده است. 🔶 منبع: عیار پژوهش در علوم انسانی سال چهارم بهار و تابستان 1393 شماره دو ✅ @savad_rasaneh
🔷 «فرهنگ تولید، توزیع و مصرف در » 🔶 سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد کهوند 📌 نشست علمی آسیب شناسی حضور نیروهای ارزشی در 💢 انجمن مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🔺 تماشای فیلم در: 👈👈 https://www.aparat.com/v/SFNAP@savad_rasaneh
: 📝 انفجار اطلاعات! 🔷 نمی دانم چرا من از این تعبیر آنچنان که باید نمی ترسم و حتی چه بسا مثل کسی که دیگر صبرش تمام شده است از فکر اینکه جهان به سرنوشت محتوم این عصر نزدیک تر می شود خوشحال می شوم. 🔷 نیچه خطاب به فیلسوفان می گوید: «خانه هایتان را در دامنه های کوه آتشفشان بنا کنید» و من همه کسانی را که در جست و جوی حقیقتند مخاطب این سخن می یابم. 🔷 «گریختن» مطلوب طبع کسانی است که فقط به عافیت می اندیشند و اگر نه، مرگ یک بار، زاری هم یک بار. منبع: رستاخیز جان تماشای مستند در: 👈👈 https://tamasha.com/v/E6En0 انجمن طلاب https://eitaa.com/savad_rasaneh@savad_rasaneh
💠 مسأله رسانه و بایسته های نظری آن ما به هر حال ارتباطات و رسانه مسئله‌مان است و در این وضعیت جهانی امروز به خاطر ارتباطات جهانی مسئله ما شده است، یعنی ما اگر خودمان بودیم و خودمان، این مسئله امروز ما نبود .... 🔶سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید پارسانیا 💢 انجمن سواد رسانه مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم. تماشای فیلم در: 👈👈 https://www.aparat.com/v/n0WH9@savad_rasaneh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ فضای مجازی ابزاری برای مقابله با دشمن ✅ @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
⭕️ فضای مجازی ابزاری برای مقابله با دشمن ✅ @savad_rasaneh
💠 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: ☑️ «از جمله‌ی کارهایی که مردم میتوانند انجام بدهند، مواجهه و مقابله‌ی با شایعه‌سازی دشمن است. ☑️ امروز یکی از شگردهای فعّال دشمن، شایعه‌سازی است که مردم را مضطرب کنند، مردم را با هم مخالف کنند، علیه این و آن تهمت بزنند، مردم را به جان یکدیگر بیندازند که البتّه چنین اتّفاقی نمی‌افتد به توفیق الهی؛ امّا آنها قصدشان این است؛ مردم باید هوشیار باشند، متوجّه باشند. ☑️ مردم را با کمال وقاحت به مواجهه‌ی با انقلاب، با نظام دعوت میکنند؛ این مردمی که نظام متّکی به آنها است. اگر مردم پشتوانه‌ی نظام، پشتیبان نظام نبودند، این ماجرای به این اهمّیّت پیش نمی‌آمد، پیش نمیرفت؛ این قدر وقیحند که همین مردم را وادار میکنند یعنی تشویق میکنند، تحریک میکنند به مواجهه‌ی با نظام. ☑️ مردم در مقابل این تبلیغات ایستادگی کنند، علیه این تبلیغات حرکت کنند. جوانها امروز در فضای مجازی فعّالند؛ فضای مجازی میتواند ابزاری باشد برای زدن توی دهن دشمنان.» 📝 ۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ✅ @savad_rasaneh
🔸 سازمان‌های امنیتی در کنار شبکه‌های اجتماعی 🔹 تجزیه و تحلیل اطلاعات مهمترین نیاز سرفرماندهی اطلاعاتی دنیا است. این کار توسط مفهومی به نام Intelligence Community جامعه اطلاعاتی ایالات متحده صورت می‌گیرد، بایستی به این نکته اشاره داشت که جامعه ایالات متحده که با اختصار Ic شناخته می‌شود، یعنی همان چیزی که جامعه اطلاعات نظامی انگلیس را میتوان از آن گرفت. 🔹شنود یکی از کارهایی است که آژانس امنیت ملی صورت می‌دهد، به صورت یک مدل مطالعاتی می‌توان به این نکته اشاره کرد، با توجه به گزارش رسانه‌ آلمانی تاگسچو، 9 سرور در حال اجرای تور هستند، از جمله یکی که در موسسه فناوری علوم کامپیوتری و آزمایشگاه هوش مصنوعی ماساچوست وجود دارد. ✅ @savad_rasaneh
نظریه و فرهنگ روش شناسی بنیادین تکوین نظریه های علمی (حمید پارسانیا).pdf
241.3K
📝 مقاله نظريه و فرهنگ؛ روش شناسی بنیادین تکوین نظریه‌های علمی نویسنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید پارسانیا 🔷 چکیده: روش شناسی بنیادین، به شیوه كاربرد نظريات نسبت به موضوعات مورد مطالعه آنها نمی‌پردازد، بلكه شیوه شكل گیری نظریات علمی را دنبال می‌كند. هر نظریه برای شكل گیری و تكوین تاريخی خود از برخی مبانی معرفتی و نیز زمینه‌های غیرمعرفتی بهره می‌برد. مبانی معرفتی با آنكه در تكوین تاريخی نظریات دخیل‌اند، ارتباطات منطقی نفس الامری نیز با نظریه دارند و اما مبادی وجودی غیرمعرفتی با آنكه با شیوه‌های منطقی شناخته می‌شوند، ربطی منطقی با نظریات علمی ندارند. عوامل وجودی معرفتی و غیرمعرفتی، عواملی هستند كه در حوزه فرهنگ حضور به هم رسانده‌اند و به همین دلیل شناخت ارتباط این عوامل با نظریات علمی به منزله شناخت رابطه نظریه با فرهنگ است. این مقاله با بررسی نسبت نظریه و فرهنگ، پیامدهای انتقال نظریات از دامن یک فرهنگ به فرهنگ ديگر را نیز دنبال میکند. 🔶 منبع: راهبرد فرهنگ، پاییز ۱۳۹۲، شماره بیست و سه ✅ @savad_rasaneh
📢 درسگفتار * #تفسیر_فلسفی_فیلم ۲* 🔷 با ارائه #سید_مهدی_ناظمی با نگاهی به فیلم‌های: #سرگیجه (هیچکاک) #فریادها_و_نجواها (برگمان)، #بیتل_جوس (تیم برتون)، #مرد_فیلنما (دیوید لینچ)، #بلید_رانر (ریدلی اسکات) 🕰از ۳ بهمن ماه چهارشنبه‌ها، ساعت ۱۵:۳۰ تهران/انتهای خ سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی جهت ثبت نام : ۰۹۱۲۷۶۴۷۸۲۷ ✅ @savad_rasaneh
⭕️ اسامی فیلم های بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر: 🖥 انیمیشن ها: انیمیشن آخرین داستان - اشکان رهگذر انیمیشن بنیامین - محسن عنایتی انیمیشن شب آفتابی - علی مدنی 📽 آثار سینمایی: آشفته‌گی - فریدون جیرانی ایده اصلی - آزیتا موگویی بنفشه آفریقایی - مونا زندی حقیقی ۲۳ نفر - مهدی جعفری پالتو شتری - مهدی علی میرزایی تیغ و ترمه - کیومرث پوراحمد جمشیدیه - یلدا جبلی خون خدا - مرتضی علی عباس میرزایی درخونگاه - سیاوش اسعدی سال دوم دانشکده من - رسول صدرعاملی سرخپوست - نیما جاویدی سمفونی نهم - محمدرضا هنرمند شبی که ماه کامل شد - نرگس آبیار طلا - پرویز شهبازی غلامرضا تختی - بهرام توکلی قسم - محسن تنابنده قصر شیرین - رضا میرکریمی ماجرای نیمروز ۲ : رد خون - محمدحسین مهدویان متری شیش و نیم - سعید روستایی مردی بدون سایه - علی رضا رئیسیان مسخره باز - همایون غنی زاده ناگهان درخت - صفی یزدانیان ✅ @savad_rasaneh