eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
4.7هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
90 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با دبیر انجمن: @Mostafagoodarzi ارتباط با دبیر اجرایی و مسئول برگزاری دوره‌ها: @Savade_rasane ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘بِکار بَستنِ آزادی ▪️در این اثر که یک مستندِ آرشیویِ کوتاه است، از فلسطین می‌رسیم به ایران، انقلاب ۵۷، مهسا امینی و حاج قاسم سلیمانی. ▪️در بخش «با ربط و بی ربط به سینما» cinemafromcinema.com/?p=626 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢 نشست «تاثیر سلبریتی‌ها در انتخاب مردم» با حضور: 🔹دکتر محمد حسنی 🔹حجت‌الاسلام دکتر وکیلی 🔹حجت‌الاسلام محمدلو 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💢 نشست «تاثیر سلبریتی‌ها در انتخاب مردم» با حضور: 🔹دکتر محمد حسنی 🔹حجت‌الاسلام دکتر وکیلی 🔹حجت‌الاسلام محمدلو 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘 دوراهی‌ انتخاب صالح یا اصلح!؟ ▫️رسانه های بیگانه معتقدند که مقام معظم رهبری، در این ، تغییر رویکرد داده اند و برخلاف انتخابات قبل، ما بین دوراهی مشارکت حداکثری و انتخاب فرد صالح از یک سو و مشارکت حداقلی و انتخاب فرد اصلح و یا به عبارت دیگر، مابین جمهوریت و اسلامیت، دومی را انتخاب کرده اند. ▫️ نظر شما چیست؟ ▫️ یکی از شگردهای اصلی اندیشمندان سیاسی غرب ،گرفتار کردن انسان ها در دو راهی های ساختگی است؟ آن ها با این کار، دعوا به پا می کنند و اهداف مدنظر خود را جلو می برند. ▫️مردم عزیز باید مانند سنوات گذشته با هوشیاری عمل نمایند که در بازی دشمن به نفع جبهه انقلاب توپ بزنند . ▫️هدف اصلی؛ مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح است. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 چگونه با ذهنیت سازی‌های هدفدار، شهروندان را از حاكمیت و از هویت خویش منزجر می‌سازند؟! ▪️یکی از مهم‌ترین اهداف رسانه‌های بیگانه و فارسی زبان خارجی این است تا كشور را از اهداف جاری خود دور كنند. ▪️آنها تلاش می‌كنند تا با گزینش از پیش تعیین شده‌ی نقص‌ها، كاستی‌ها، سهل‌انگاری‌ها، ناشایستگی‌ها، تصمیمات احمقانه و رفتارهای مضحك و به ظاهر تمسخرآمیز، یك تصویر منسجم و طرح كلی تثبیت شده از کشور و نظام به مخاطبان خود ارائه دهند. ▪️به دنبال آن، برای این مدل سازی‌ها مصادیقی را پیدا می‌کنند تا از طریق و تلویزیونی مدام به آن بپردازند و در عوض بسیاری از موضوعات اصلی و اساسی پیرامون پیشرفت های کشور را مسكوت، تحریف شده و برچسب خورده رها كنند. ▪️خروجی چنین رفتارهایی از رسانه‌های بیگانه این خواهد بود كه شاهد احساس ضعف و عقب ماندگی‌های اجتماعی در شهروندان باشیم. رویكردی كه احساس عقب ماندگی به شهروندان می‌دهد و این فكر را در آن ها تقویت می‌كند كه ما دچار یك حاكمیت مضمحل، غیر عقلانی و غیر شایسته‌ای هستیم كه با زور حاكم شده است نه با خواست عمومی و منطق... ▪️در نهایت نسبت به ارزش‌ها، سنت‌ها و هویت ملی خود منزجر می‌شود و تصویر رویای فردا برای جوانان و مخاطبان آن ها به صورت تدریجی با گذشت زمان از بین خواهد رفت.... ▪️هدف رسانه‌های بیگانه نیز همین ذهنیت سازی است كه به احساس انزجار، دل زدگی و ناامیدی از هویت و حاكمیت در فرد می‌انجامد. ▪️از طرف دیگر نیز طرح‌های موازی از وضعیت دیگر كشورها مانند اروپای غربی و آمریكای شمالی ترسیم می‌كنند و تصاویری از شهروندان ایرانی مهاجرت كرده به این کشورها می‌سازند و با القای فاصله میان آنچه كه فرد احساس می‌كند در آن قرار گرفته با حالتی كه احساس می‌كند كه دیگران در آن قرار گرفته‌اند، یك تصویری می سازند که تا حد زیادی تحریف شده؛ نه به این معنا كه آنچه كه در داخل و خارج كشور نشان می‌دهند، الزاما دروغ است بلكه یك تصویر گزینش شده و هدفدار است. ▪️لذا؛ كاركرد رسانه‌های بیگانه ایجاد تصویری گزینش شده و القای احساساتی است كه در نهایت به تصمیمات، رویكردها و رفتارهای پرخاشگرانه و ناخوشایند در شهروندان می‌انجامد... ▪️ با آگاهی از این شگردها، ساخت الگوها و انگاره های ذهنی خویش را به دست این رسانه‌ها نسپاریم... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘 چرا مشارکت در این دوره بالاست؟ عباس بابائی ▪️ناکارآمدی‌های فراوان دولت قبل در کنار جنگ جهانی رسانه علیه ملت، باعث‌شد نصاب شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی که در تاریخ انقلاب حدود ۵۸ درصد بود، به حدود ۴۰ درصد تقلیل یابد! تکرار مشارکت زیر ۵۰ درصد در انتخابات ریاست‌جمهوری با ميانگين ۶۶ درصد، نگرانی‌ها را نسبت به انتخابات پیش‌رو به‌طرز قابل‌توجهی افزایش داد. اما با اندکی تأمل می‌توان فهمید، حوادث مبارکی در حال وقوع است که نوید «مشارکت حداکثری» را می‌دهد: ۱) پایان قیمومیت پدرخوانده‌ها؛ یکی از تلخی‌های گزنده در دوره‌های مختلف انتخابات، قیم‌مآبی عده‌ای در جناح‌های متعدد کشور بود که مجالی برای عرض‌اندام به باقی ظرفیت‌ها به‌ویژه جوانان نمی‌داد. طیفی با ترساندن از رقیب موهوم و طیف‌دیگر با تحکم‌های روشنفکرمابانه، هر صدایی را در قامت «صدای‌ملت» در جناح متبوع خودشان خفه می‌کردند؛ «اما این‌بار فرق‌می‌کند!» آنان‌که «نهضت مردم‌سالاری دینی» را در راستای «نهضت بزرگ خمینی» می‌دیدند، با «ائتلاف مردمی عدالت» به مبارزه با پدرخوانده‌های سیاسی آمدند تا «هوالمطلوب»های واقعی، در میان تعدد لیست‌های مردمی انتخاب شود نه با زدوبندهای سیاسی در شب انتخابات! نکته‌ی زیباتر آنجاست که این‌روزها حتی در پایتخت، بعضی از احزاب در برابر تعدد لیست‌ها نتوانستند «پایداری» کنند تا در یک جبهه نیز شاهد لیست‌های مختلف باشیم! ۲) تنها نسخه‌ی شفابخش؛ نزدیک‌شدن افکار و گفتار و رفتار مجریان دولت و ناظران شورای نگهبان به منظومه‌ی سیاسی‌-اجتماعی «امام‌خامنه‌ای» باعث تأیید صلاحیت گسترده‌ای از طیف‌های مختلف شد که محصول ارزشمند آن، «مردمی‌ترشدن» انقلاب و نظام و «مشارکت حداکثری» خواهد بود. ۳) دولت مردمی؛ خیز بلند دولت برای برگزاری انتخاباتی «آسان و امن»، نویدبخش لیلةالقدری مبارک است. مصوب‌شدن قوانینی همچون استفاده از انواع کارت‌های شناسایی جهت رای‌دادن، در کنار جلوگیری از تکرارنشدن اتفاقاتی چون تخلفات انتخاباتی ناجوانمردانه‌ی برخی مدیران در دولت‌های گذشته، انتخاباتی پررونق را نوید می‌دهد. این اقدامات ارزشمند و بهنگام، وقتی در کنار خدمات فراوان دولت(به‌ویژه ریشه‌کنی کرونا) آن هم بعد از بحران‌های فراوان هشت‌سال دولت غربگرایان قرار می‌گیرد، هر انسان منصفی را نسبت به انجام وظیفه‌‌ی مکتبی‌اش در قبال اسلام و انقلاب و میهن شائق می‌کند. ۴) صداوسیمای ملی؛ صداوسيما که مدت‌های مدید تبدیل به «جعبه‌ی جادویی سلبریتی‌ساز» شده بود، در سالیان دراز با نشان‌دادن احزاب تکراری و پیرمردان سیاسی، داد انقلابی و غیرانقلابی را درآورده بود! امسال اما در تغییری ماهوی فقط در یک برنامه‌ی تراز انقلاب حدود یک‌میلیون نفر از مخاطبانش، عهد کردند تا «به‌اضافه‌یک» شوند و یک‌نفر را که با صندوق رأی قهر کرده، پای صندوق رأی بیاورند! راه‌اندازی کانال‌های متعدد انتخاباتی در تلویزیون، مناظرات فراوان و پرچالش سلایق گوناگون، به همراه برنامه‌های متنوع و گسترده که زیبا و هنرمندانه در حال تولید و پخش است، ثمره‌ای مبارک به‌دنبال خواهد داشت. ۵) سرداران جوان گام دومی؛ این دوره از انتخابات مصادف شده با تولد طیف‌های گسترده‌ای از گروه‌ها و کنشگران جوان حوزوی و دانشگاهی در سراسر کشور که در آوردگاه جهاد کنشگری، فضای حقیقی و مجازی را عالمانه و هنرمندانه به دست گرفته‌اند تا بازنشستگان سیاسی این‌بار مجبور شوند صحنه‌ی پرتکرار «احساس تکلیف» را به «جوانان گام دومی» بسپارند! ۶) دانشگاه تراز؛ انتخابات امسال، دانشگاه را نیز تکان داده است؛ البته نه دانشجویان دغدغه‌مند را؛ بلکه استادان دانشگاه‌های مختلف کشور را تا جایی‌که نه تنها وارد کارزار «دعوت به انتخابات» شده‌اند، بلکه در اقدامی انقلابی، اسامی خود را به‌صورت علنی در فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات انتخاباتی اعلام کردند! ۷) ای لشکر صاحب‌زمان... در کدام دوره از انتخابات سراغ دارید که اصناف و اقشار مختلف مردمی این‌گونه نسبت به سرنوشت انقلاب، احساس تکلیف کنند! از جمله‌ی این اصناف، پزشکان هستند که این‌روزها به‌صورت کاملاً خودجوش در نسخه‌‌های غالباً ناخوانای‌شان، بسیار خوانا بیماران را به شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند! ۸) امام بیدارِ جبهه‌ی حق؛ سایه‌ی پربرکت «امام‌خامنه‌ای» عزیز مستدام که هرآنچه از اقدامات مبارک در میان ملت محقق می‌شود، از افکار و گفتار و رفتار انقلابی اوست؛ به لطف الهی دعاهای خالصانه‌ی ایشان بار دیگر به اجابت خواهد رسید و همچون راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن شاهد «حضوری انقلابی» در انتخابات خواهيم بود. ▪️فارغ از هر نتیجه‌ای که در این انتخابات حاصل‌شود، حضور پررنگ مردم به عنوان «صاحبان اصلی انقلاب» در میدان کنشگری، قدم بزرگی است در راه رسیدن به جامعه‌ی‌اسلامی و تمدن‌اسلامی‌. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ا ☑️ به چه کسی رأی دهیم؟! 🎙حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف لک‌زایی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✔️خداوند کریم در قرآن می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ يَأمُرُكُم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلىٰ أَهلِها» امانت‌ها را به کسانی بسپارید که صلاحیت و شایستگی لازم را دارند. ✔️بنابراین ضمن شرکت در انتخابات باید کسی کنیم به کسی رأی دهیم که از شایستگی‌های لازم برخوردار باشد. امانت‌دار و متعهد و متخصص باشد. ✅ در یک کلام به کسی رأی دهیم که برای اقامه دین تلاش کند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی 📲وبگاه| فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢یکی از مهمترین اشتباهات صدا و سیما در دو دهه اخیر ▪️دکتر محمد حسنی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💢رای ندادن هیچ فایده ای نداره 💢در رای دادن احتمال فایده وجود داره 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘واردشوندگان به صنعت سلبریتی ✍️دکتر حوریه بزرگی ▪️واردشوندگان به صنعت سلبریتی، ابتدا باید در برابر که نامورسازان وضع می‌کنند، سر تسلیم فرود آورند. کوچکترین فرمان‌‌ناپذیری از سوی سلبریتی‌ها، تبعاتی سخت برایشان به‌همراه داشته باشد. ▫️در ، این قوانین شامل رژیم‌های فشرده غذایی سخت، خودبهینه‌سازی مستمر و در صورت لزوم جراحی زیبایی، ورزش‌های خاص برای اجرای بهینه رقص‎‌آرایی و ارائه بدنی جذاب، آموختن زبان‌های خارجی، نظم شدید و عدم ارتباط‌گیری با دیگرانی که شرکت اجازه نمی‌دهد و هر چیزی است که بازنمایی رسانه‌ای سلبریتی را در قالب یک (بت) باورپذیر کند. ▪️پژوهش‌ها ثابت کرده است، میان دینداری و هواداری از یک سلبریتی رابطه معکوس وجود دارد. این یعنی هر قدر باورمندی و اتصال ما از معبود اصلی دور شود، به‌دنبال ارضای حس پرستشمان در نمونه‌های جایگزینش در معبودهای مادی و انسانی خواهیم بود. ▫️سلبریتی‌ها را آیدل می‌خوانند و می‌دانند؛ چون در زمانه‌ی غیاب، طرد و غفلت بشری از خالق خویش، جذاب برای پرستش‌اند. این روزها، اما یکی از آیدل‌های کره‌ای، بتِ درون را شکسته و به هوادارانش از جهان بی‌بت‌پرستی و خداپرستی می‌گوید که برنامه و قوانینی دقیق اما دارد... (از اینجا تماشا کنید) ▪️اما مهم آن است که صنعت سلبریتی، را نیز به مسلخ نمایشی‌شدن می‌برد تا برندِ سلبریتی را تقویت کند؛ پیت وارد، در کتاب خدایان بدکردار برای تبیین فرایند استحاله دین در فرهنگ سلبریتی، از کلیدواژه خوب و دقیق «چرخش سوژه‌ای» استفاده می‌کند. یعنی سلبریتی در مقام سوژه مختاری است که میان منابع دینی و غیردینی گزینه‌های خود را دارد و این منابع در فرهنگ حل شده‌اند. در این فرایند سوژه احساس نمی‌کند با مرزهای سنت محدود می‌شود، بلکه او در راستای هدف و ساخت برند خود، به هرچیز دینی یا غیردینی که بخواهد، متوسل می‌شود و در چنین شرایطی تمایز میان گفتمان‌های سکولار و دینی فرومی‌پاشد. ▫️در چرخش سوژه‌ای، مردم دیگر خود را در رابطه با فرمان‌های استعلایی نمی‌بینند، بلکه آنچه مهم و استعلایی است، خود فرد و اموری مانند «آگاهی، ذهن، خاطرات، عواطف، احساسات، شور و حال، تجربه‌های بدنی، رؤیاها، حس‌ها، وجدان درونی و گرایش‌ها» هستند. بدین‌سان پرسش «چگونه می‌توانم رستگار شوم؟» به «چطور می‌توانم حس خوبی درباره خودم داشته باشم؟» مبدل می‌شود. ▪️نظر به پیش‌گفته‌ها، در مواجهه با سلبریتی‌هایی مانند مدیریت مواجهه با او مهم است؛ تمرکز و برجسته‌سازی وجوهی از شخصیت او که منادی رهایی از بت درون و پرستش خالق است و نقد وجوهی از دینداری او که هم‌بسته با نمایشی شدن و است، بسیار مهم است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh